- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Microsoft Excel topic
- Mesterséges Intelligencia topik
- Linux kezdőknek
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Synology NAS
- Milyen routert?
- DIGI internet
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Szplöttyy #12260 üzenetére
Az emberek fejében van a baj, igény van a 10 éves dízel kombira 100 000km-el az órájában, mert az emberek megszokták, hogy az még elmegy egy 100-ast és utána lecserélik.
Ilyen autó nem létezik. aki dizelt vesz minimum 20 000-ret megy egy éven, de inkább 30-at. Vannak kivételek, de annyira kicsi az esély, h kifogjuk, hogy az szinte elhanyagolható.[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Szplöttyy #12262 üzenetére
A Fusion-ról men tudok nyilatkozni. a másik 1.4Tdi jó is lenne, ha a gyárban néha gondolkodnának is. Ha csináltak volna egy motort ami 4 hengeres 1.4 es akkor az nagyon penge kis motor lenne. De mivel az 1.9-es blokkról köszörűltek le egy hengert, nem tartom szerencsés megoldásnak. Így csak 3 helyen csapágyazott a főtengely, akinek ez a motor van, tudja miről beszélek. A vibrációkat nem lehet megszüntetni soha .
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Nordik #12476 üzenetére
Legegyszerűbb megoldás kissé kicsavarni a leeresztőt, hőálló szilikonnal (300 C fokig) körbekenni, visszacsavarni, és még egyszer körbehúzni vékonyan az ujjaddal. A következő olajcseréig kihúzza szivárgás nélkül. Ha ez a megoldás nem tetszik, akkor olaj ki, tömítést kicseréli, olaj vissza.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz VR6-Fan #13089 üzenetére
Tudom, hol abban a kiegyenlitő tengely??? Minek is lenne. Az első pár darab egytömegűvel volt, mint a 66kW, utána ment bele a kettőstömegű. Én még nem láttam kiegyenlítő tengelyes AFN-t, sőt az újabbakban sem volt. A PD- nél kezdtek ezek divatba jönni, de csak a 2.0 Tdi-ben.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz VR6-Fan #13091 üzenetére
Nem, most is vannak motorok kettőstömegűvel és kiegyenlítő tengellyel is egyszerre.
pl 1.4 TDI, 2.0Tdi. A kiegyenlitő tengely az egyenletes járásért felelős, a kettőstömegű, meg a vibrációktól óvja a váltót.
Lényegében az ALH, AFN, AHF, ASV, AGR kódú motorok alapja ugyan az, csak az adagolóban, turbóban befecskendező rendszerben különböznek. Egyikben sem volt soha kiegyenlitő tengely. a gyengébbeket gyártották egytömegűvel, később kettőstömegűvel is. Az erősebbek mindegyikében van kettőstömegű, elvétve akad gyári AFN egytömegűvel.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz 8nemesis8 #14334 üzenetére
Nem tudom mit nem értesz ezen, a motorban van több tűhegynyi vastagságú járat, vagy kapilláris, ahogy jobban tetszik, ha egy ilyen elébe beragad egy nagyobb karbon darab, akkor eltömíti. CSak idő kérdése, h szétkopjon, vagy berágódjon az érintett szakasz. A nagyon szennyezett motort ezért szét kell szedni, mechanikailag megtisztítani, és utána már nem kell ilyesmitől tartani.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Majd ha pályázol turbós autóval, akkor mielőtt megállnál gurulj az utolsó 1km-n motorfékkel úgy h közben szépen vissza váltogatsz és 2000 fölött tartod a motort, ilyenkor rendes kenéssel és terhelés nélkül, sok friss levegővel nagyon hamar lehűl a csiga. utána elég fél, max egy perc, ha tovább járatod, többet ártasz mint használsz a motornak, főleg ha diesel.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz runner 125 #14595 üzenetére
Gondolom nem új autókat vettek Elég jól ismerem ezeket az autókat (2.0Tdi) a nyűgjeikkel együtt. És 150 000km alatt nem igen van gond velük.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz hobizoli #14616 üzenetére
Szépek a rövidítéseid. De a TDI egy jó konstrukció. A VNT mint olyan, ha nem lenne, akkor nem lenne olyan nyomatékos a sokak szerint szar márka autója, nem mellékesen a VNT nem vw találmány, a garett padig aki a vw fő turbó beszállítója, pl.a franciákat is ellátja. Meg még nagyon sok mindenkit. Csak azt szidjad, amiről biztosan tudod mire van és miért romlik el.
A DSG ,csak a
spúrpöcsöknekromlik el akik kispórolják a karbantartást. A kettőstömegű is a fillérb@szás miatt megy tönkre: birja ez 5.ben az 50-et.A DPF-a környezetvédők sara, nem a márka hibája.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bitpork #14618 üzenetére
Van hát. Ne aggódj ha nem fogsz vele 1500-as fordulattól sokat padlógázon gyorsítani, városban sem engeded gurulva sem 1500 alá a fordulatot, akkor az első 400 000km alatt nem is fogod tudni, h van ilyen a kocsiban. Utána a kuplunggal együtt szépen kicseréled.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Szplöttyy #14625 üzenetére
Az újabb TDI mindegyikén van, a régebbiek(adagolós TD, ill. első szériás TDI) között 2000ig vannak amelyekre nem tettek, de csak a gyengébbekre. Egyáltalán nem jellemző, h maguktól mennek szét. A DSG is 1100-as fordulatot tart 5.-ben városban, mégsem hal bele a kettőstömegű, mivel padlógázra visszavált(ez a kulcsszó).
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Ezeket az adatoka fedélzetiből szeditek?? Egy rendes 100 lovas TDI 5 litert eszik százon tankolás szerint. Akinek 3,9 et eszik, annak szívesen kiszívom a tankot, kap 3,9 liter gázolajat és uzsgyi.
Enkem is 1.9 van, tudom miket irkál a BC, meg azzal is tisztában vagyok, mennyit tankolok, és milyen távra.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
-
-
Mágus2
Közösségépítő
Csak 1.9-est
Kilowattban írom: 66kW, 81kW -adagolósak, megbízható, de mind sokat futott.
74kW, 96kW -PD, szintén megbízhatóak, de lehet még többet futottak. Ezekben a PD elemek nagyon ritkán mennek tönkre, hamarabb olvad le róluk a kábel. A PD elem halálát ezeknél a motoroknál szinte minden esetben a szennyezett üzemanyag okozza. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz AMD Power #15149 üzenetére
Jó az a long life olaj, kb. 15 000-ként cserélni kellene, de akkor minek a drágább olaj, ha az sem bír ki benne többet. Rendes 505.01 normát teljesítő olajat kell bele tenni, max 15 000-ként cserélni, ha sok a város, akkor 10 000-ként, és nem csak kivisz a világból, de vissza is hoz.
-
Mágus2
Közösségépítő
Ezzel én is találkoztam, a turbó kompresszorkereke beállt(szerencsére nem a saját autóm volt). Annyi mindent kell ebben a motorban cserélni, h ne forduljon elő 1000km múlva újra, h annyiért már autókat is lehet venni. Ennek a motornak 20 000km az motorolaj csereperiódusa.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Futás, futópályák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Gumi és felni topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Horgász topik
- MW2 - MW3 játékosok baráti köre
- További aktív témák...