Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peter.70
addikt
Ez volt már? 1,5-ös motorral jól fog menni
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #48692 üzenetére
Igen, elöl-hátul sárga, és BSD Blade tárcsák.
Az a furcsa helyzet volt nálam, hogy a gyári első betétek kb. 60-70%-osak maradtak 120ezer km után is, a hátsók mondjuk 20-30-ra koptak, ezért ilyen körülmények között számottevő fékpor egyáltalán nem volt. Sőt gyakorlatilag egyáltalán nem volt fékporos a felni. Hiszen nem is kopott a betét. Az Ebc-k ehhez képest látványosan porosabbak, de így igazi viszonyítási alapom nincs. Szerintem egyébként ránézésre nem sokkal porosabb, mint bármelyik másik utcai autóé. Legalábbis nekem úgy tűnik. Az első 1000-2000 km-en volt ez jellemzőbb, azóta alábbhagyott. De leglább kopik a betét, és minimálisan a tárcsa is.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
honda23
aktív tag
válasz DeathAdder #48690 üzenetére
Zöld az kb gyári szint. De jobb a hőtűrése 650 fok.
Sárga az 900 fokot bír! Sokkal jobb!Viszont van egy új fejlesztés. Kék ndx. Az is jó állítólag.
Tárcsát kinyírja.
Tg vagy blade tárcsa.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
honda23
aktív tag
válasz BigBlackDog #48683 üzenetére
3 kibaxott mátyás a gyári...
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #48690 üzenetére
A sárga még amellett abban is jobb, hogy ha mondjuk pályán kell fékezni erőset, aztán meg megint többször akár 0-ig, akkor a végén is ugyanúgy fog fogni, mint az első rálépésnél.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
DeathAdder
veterán
EBC sárga mennyivel durvább mint a zöld?
Haverom vett sárgát, brutálisat fognak, de rettenetesen porol is.
Tárcsát nem akarok cserélni, mert semmi válla nincs. Betétet meg igazából nem tudom hogy kell-e cserélnem, de kicsit nyikorog a fék, és ez gondolom a betét miatt lehet..
Zöld kevésbé porol? és tényleg úgy fog mint egy jobb mezei fékbetét? mert a sárga amit tapasztaltam haver autóján az űberbrutál milyet fog a gyárihoz képest, pedig csak elöl cserélt és a tárcsa is maradt a régi
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #48688 üzenetére
Mann vagy Mahle amelyik olcsóbb.
mod:
Bár én is Mann-ra esküszöm de a Mahle is jó.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz ---Lasali--- #48686 üzenetére
Hengst ~1100 Huf, Mann ~2200. Nem húsbamaróan drága, csak kérdés, hogy jobb-e.
Egész pontosan ez lenne a lista. Szerintem akkor Mann lesz.
(#48687) ---Lasali---: 4200 5W-30 LongLife III nevű csoda van a Civicben egy éve. Még él a motor. Szerelő már hosszabb ideje használja más típusokban is és meg van elégedve vele, ezért ajánlotta.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Liqui Moly Top Tec 4100 5W40 et vettem az öreg CE2 accordba, használt valaki ilyet?
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #48683 üzenetére
Mi az áraik? Nekem a mann is 2 ezer ft kedvezménnyel. Ha 500, meg 1000 ft os különbségek vannak akkor nem ezen kell spórolni szerintem. Pár liter üzemanyag ára.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #48683 üzenetére
Tudtommal jó a Hengst is, de saját tapasztalatom nincs vele.
-
yodamester10
őstag
válasz BigBlackDog #48683 üzenetére
Én csak Mann filtert tennék bele,csak jó tapasztalattal ajánlom őket,nekem a gázolajszűrőm is az.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Hengst olajszűrő jóféle, mehet a Civicbe? Vagy esetleg (majdnem kétszeres áron) Mann jobb lenne (esetleg Japanparts (ez van most), Nipparts, Mahle van még)? Ha jól sikerült kiböngésznem a netet, akkor a gyárit talán a Bosch gyártja...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #48677 üzenetére
Nekem meg sürgős lesz a csere már nem csak fékezésre visít bal elöl hanem néha már kanyarodásnál is (lehet összesett a betét?) ilyenkor ha fékezek egy közepeset megint elhallgat.
Hát még húztam volna a dolgot de már nem lehet... ezt a héten meg kell csináltatni.#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Szombaton egy hülye gyalogos miatt satuznom kellett egyszer, nem volt semmi gond a fékekkel.
--------------------------
Egyébként most azon gondolkodom, hogy elvinném a közeljövőben chiptuningra. Nem feltétlenül a plusz teljesítmény érdekelne (bár apum WagonR-e jobban megy, jó lenne egy kicsit közelebb kerülni hozzá ), hanem inkább a gázreakción szeretnék javítani. Alapvetően bovdenes gázpedálhoz vagyok szokva (az előbb említett WagonR), és eleinte fura is volt, hogy a Jazz elektromos pedáljánál ekkora késedelem van, de azon kívül, hogy egy-egy gyorsabb elindulás elején bebólintott, nem volt ezzel gondom. Most, hogy bejött a klímás szezon, már párszor sikerült is emiatt lefulladnom, annyira visszafogja a kis gyenge motort. Ha előbb nyomok gázt, mint ahogy engedem a kuplungot, akkor semmi gond. Viszont én meg ezt nem szeretem és a kuplungot is minél rövidebb ideig szoktam csúsztatni.Tud valaki jó chippest Mosonmagyaróvár és Győr környékén, aki nem csak szmókendcsarmos dízeleket ír?
szerk.: Padon mérés nem érdekel, mivel - mint írtam - nem a teljesítménynövekedés a célom.
[ Szerkesztve ]
-
Barell
senior tag
Sziasztok. Lenne egy biztosan amatőr kèrdèsem. 6gen Civic 1.5 ils 114hp az tulajdonkèppen vtec motoros vagy sem?
-
xigris
őstag
Így van,nekem a BC szerint 4.7 a fogyasztásom amit szinte el sem hiszek(500km megtétele alatt)
El sem hittem,hogy ilyen fogyasztást tud ez a gép,hosszabb távon le ment 4.5-re klima nélkül.
A szerviz költség sem vészes,fékből mi az ajánlott az előző autón brembo sport volt s ahhoz hasonlít az asszony így egy kicsit gyengébb[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zolynet #48672 üzenetére
Gratula! Egyáltalán ne legyél elkenődve ez nagyon jó eredmény!
i-sti: Nincs ezen semmi meglepő. A piac áraz. És a piac beárazta, hogy nincs turbó, nincs szívósor kokszosodás, nincs DMF, nem szakad el a vezérlés, nem kopik el az okoskerék, stb (és ezek egyenként százezres tételek). Plusz még nagyon tágas is a Jazz és valóban keveset eszik nem csak a laborban mint a TSI-k...
#nincsbennetarcsi
-
zolynet
veterán
Kicsit más volt a szombati (2017-06-03) Hungaroring Superpole Kupa mint a többi "sima" Hungaroring.
1. qualifikáció: kirajzol egy sorrendet, mely alapján próbálják elosztani a pilótákat, úgy hogy jól elférjenek a pályán. Kb 10-12 autó került egy csoportba.
2:18.891-el akkor meg a Street kat 1 helyen kvalifikáltam.
Laci a Zestino gumikkal próbálkozott, amivel 2:21.681-et ment. Sajnos nem hagyta otthon a 3éves advanokat, gyorsan átgumizott és köv etapokban már újra hozta a formáját.2. superpole első felvonás: az egyes csoportok autói felállnak a boxutcában és egymás után kb 10mp-es késleltetéssel indítják.
A felvezető körben is haladósan kell menni, majd utána van két gyors köröd és egy levezető kör, ennyit takar a superpole. Kicsit rá vagy kényszerítve hogy azonnal jó időt produkálj mert csak ennyi lehetőséged van, nem pedig 30percig "furikázni".
Laci idegből ment egy 2:17.461-es időt!!!
Én meg egy szaros 2:18.4-et futottam.3. superpole második felvonás: ugyanaz mint az első felvonás, felvezető, 2 gyors és egy levezető
4. eredményhirdetés
Annyiban zavar a dolog, hogy ugyanannyi pénzért kevesebbet mész. Illetve ha mész egy "űridőt" akkor kb fel sem kell menned a pályára nyüstölni a vasat (kánikulában).
Eddig is úgy csináltam, hogy két vagy max 3 kör gyors és egy levezető, ki a boxba és guminyomás csekkolás, így nekem ez nem volt újdonság.
Laci már nem javított, én még két tizedet találtam, így új PB-van: 2:18.281
Lacinak grat újra az első helyhez, lassan abbahagyhatnád! Tessék visszatenni a Zestinokat és megtanulni velük pályázni!
Már kevésbé örültem a 2. helynek.Újdonság az volt, hogy Laci hozott hőmérséklet mérő műszert, így a gumikat csapatás után mértük: (belülről kifelé haladtunk, azaz gumi belső fele, középső és külső része)
Első etap után, kicsit itt már hűlt állapotban.
70,1 66,7 71,3 bal első
62,6 60,2 59,4 jobb első
52 50,6 46 jobb hátsó
56,1 56,3 58 bal hátsóMásodik kanyar után:
73,6 71 73,4 jobb első
71 67 67,7 bal első
58 55,2 50,7 jobb hátsó
60,5 58 56,5 bal hátsóAszfalt hőmérséklet: 50,6°C
Kép címe: Hol a f@szomba találjak még 1mp-et?!
[ Szerkesztve ]
Life is too short to stay stock!
-
i-sti
senior tag
válasz Dr.F.E.R.I. #48668 üzenetére
Hasonlót tapasztalok én is.
Skoda Octavia, VW Golf ár szintjén vannak a Jazz árak.
Elképesztő.Novum Forum Siculorum
-
nagyúr
válasz Dr.F.E.R.I. #48668 üzenetére
A Jazz baromi ertektarto auto, ez az oka a magas hasznaltpiaci arnak. Ha megnezed, akkor egy szép 2000-2002-es Jazzert is siman elkernek 0.9-1M-t
[ Szerkesztve ]
-
Dr.F.E.R.I.
addikt
Sziasztok. Úgy hozta az élet, hogy munkahely váltás miatt meg kell vennem életem első autóját, így a negyvenhez közelítve. A Honda Jazz-eket kezdtem nézegetni, mert gyakorlatilag nem hallottam rosszat róluk. Úgy gondoltam, veszek egy második generációs használtat, 5-6 éveset 2 millió körül. Na most azt látom, hogy a használtautó-piacon a 7-8 éves modellek is 2,5 milla környékén vannak hirdetve. Ez a típus tud esetleg valami olyat, amit a legújabb Jazz nem? Mert az 3,9 körül indul és nekem nagyon patent gépnek tűnik a videótesztek alapján. De túl közel esnek hozzá a használt autók árai, hogy gondolkodóba essek, melyik mellett kössek ki. Megmondom őszintén, nehéz szívvel adnék ki 2 milliónál többet egy nyolc éves forma autóra, bármilyen jó is. Ha fel tudtok homályosítani, megköszönöm
Két lehetőség közül mindig a harmadikat válaszd
-
vekk200
tag
válasz yodamester10 #48661 üzenetére
Nem kell velük foglalkozni nekem is nagyon sokszor van ilyen és már marha unalmas plussz baleset is lehet a vége a versenynek engem mindig a bmw sek találnak meg mutatják hogy milyen fasza gyerekek ahelyett hogy inkább az utat figyelné..
-
Bandi18
tag
Sziasztok
Civic 99-es 2.0TD van valakinek róla infója tapasztalata ? Mire kell figyelni ennél a motornál ? A kasztni gondolom a szokásos helyen rozsda keresés
-
yodamester10
őstag
Sajnálom az esetet.Én is megpróbálok olyan helyekre állni ahol sokat kell gyalogolni csak ne álljanak a közelembe,de a Hondák vonzzák az idiótákat menet közben is mikor az 1.2-es opel corsa versenyezni akar velem a kőrforgó belső felében lakóterületen kívül meg még 90-et se megy.
-
paler
aktív tag
Szerkesztés miatt az eleje lemaradt:
Reggel a párom kivitte a leányzót az állomásra, mivel a vonata 5:30-kor indult Bp-re.
5:40-45 körül ért vissza a házunkhoz, de mivel a ház előtti parkoló tele volt, így a szemben levő Spar parkoló egy olyan részére parkolt le ahol, csak akkor állnak autók, ha a parkoló 80%-a már tele van.JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
paler
aktív tag
Ma reggel ez a látvány fogadott bennünket.
-re.
5:40-45 körül ért vissza a házunkhoz, de mivel a ház előtti parkoló tele volt, így a szemben levő Spar parkoló egy olyan részére parkolt le ahol, csak akkor állnak autók, ha a parkoló 80%-a már tele van. Ez egy évben max.3x fordul elő. Nem akarta már a garázsba visszavinni az autót, mivel ma tervbe volt egy Szegedi út. Ő már nem is feküdt vissza, hanem a konyhába volt, és onnét úgy 15-20 percenként kinézet az autóra. 8 óra előtt pár perccel léptünk ki a házból és indultunk az autóhoz, mikor is mielőtt odaértünk volna feltűnt hogy oldalról (az autó bal hátsó fele felől közelítettük meg az autót) furcsán áll a lökhárító. Rögtön a verda elejéhez mentünk, és akkor ez a látvány fogadott bennünket.
Persze mondanom sem kell egyből elborult az agyam, a párom sem értette, hiszen alig 2 órát állt csak az autó itt, és ahogy korábban már írtam, folyamatosan figyelte autót hogy minden oké-e vele. Természetesen semmilyen üzenet, telefonszám nem volt az autón hagyva, illetve a közelben egyetlen autó sem parkolt (pont ez miatt parkolt erre a helyre). Miután kicsit lenyugodtam hívtam a 107-et, 5 percen belül ott is volt egy járőrautó a yardokkal. Kérték hogy meséljük el mi történt, majd körbejárták a parkolót hogy van-e valahol térfigyelő kamera, illetve és a Sparba is bementek de ott sem tudtak segíteni. Hát mondom ez fa…a, csináltam én is pár képet a sérülésről, hogy majd feldobom a Face-ra hátha valaki látta az esetet, és így sikerül talán kézre keríteni a tettest. Közbe vártuk a helyszínelős kollégát hogy megérkezzen, akkor már úgy 30-40perce voltak kint a rendőrei.
Eközben begurult a parkolóba egy régi Golf 1-sel egy 40-es hölgy, aki miután kiszállt közölte, úgy hiszi hogy ő csinálta ezt a kis kárt…. A rendőr is csak nézet, majd mondta hogy úgy néz ki mázlink van. A hölgy azt mondta hogy csak otthon vette észre hogy az autója bal eleje valamitől megsérült, és miután a férjével beszélt ő mondta neki hogy menjen vissza azokra a helyekre ahol ma reggel járt, hátha valakinek kárt okozott. Ez szép és jó is, de azt nem akarom elhinni hogy egy ilyen ütközést nem vette volna észre. Én inkább arra gondolok, hogy jól tudta hogy baj van, de hirtelen megijedt, bepánikolhatot majd körbenézet hogy látta-e valaki, és miután úgy mérte fel a helyzetet hogy nem láthatta senki, lelépet. Miután biztos távolságra került, felhívhatta a férjét, és elmondhatta neki hogy mi történt. Gondolom a férje viszont mondhatta neki, hogy inkább menjen vissza mert lehet hogy még is csak látta valaki a szitut, és akkor rosszabbul fog járni mivel cserbenhagyásnak fog minősülni az eset. Na mindegy is, az a lényeg hogy a hölgy elismerte a károkozást, így nem saját zsebből kell majd finanszírozni a javítást, ami a Honda szerviznél tett látogatásom után úgy néz ki hogy 250-500e Ft között lesz majd valahol. Attól függ hogy mik sérültek még a lökhárító alatt (lámpát biztos cserélni kell, mivel törtek a patentok).A szép még a mai napba, hogy Szegeden az Árkád parkolóba valakinek sikerült megint csak a névjegyét rajtahagynia a jobb oldali ajtónkon is, csak hogy ne legyen olyan egyoldalú a szitu.
Tehát nem sokáig tartott ki az új autóval az örömünk, két hét után úgy néz ki jár mellé egy kis üröm is.[ Szerkesztve ]
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
JoolsNOS
veterán
Meg most ránéztem, Jazzbe is van 4ezerért meg 18ezerért is... Gondolom az olcsó az valami olyan mint ékszerben a futtatott arany
I5 12400F, Asrock B660M Steel Legend, RTX4070 super, 32Gb DDR4 3200, Seasonic Focus 650 Platinum
-
JoolsNOS
veterán
-
Kobe
veterán
Nekem is be kell szereznem lassan elore egy komplett fek szettet....gyariba gondolkoztam, de bardinal tudnek joarasitva....miket erdemes nezni ami accordba jo, es forgalmazzak is ? Ebc van naluk ?
-
-
BlacKSouL
addikt
Ma 18:00 és 24:00 között a következők történtek.
Beáztattuk és lemostuk a kocsit szépen samponos vízzel, mire kiderült, hogy a több mint 1 évvel ezelőtt felkent nano keményviasz sok helyen olyan jól tart, hogy csak úgy hányja le magáról a vizet. Eztán lecsutakoltuk szivaccsal a maradékot, majd lepúzattuk a magasnyomásúval. Utána lelökdöstük róla a fölös vizet szilikon lehúzóval, majd kiálltunk a lemenő napra.Száradás közben kitöröltük az ajtókereteket, és az ajtók alját, lemostuk a felniket. Utána nekihasaltunk, és sebbenzinnel levakargattuk az összes, az alvázvédőzés során felfrecskolt barna trutymót a karosszéria elérhető elemeiről.
Utána kis tanácskozás után felkentük rá a nanoviasz előkészítő finompolírját, ami már 3 éve nem volt az autón. Ekkorra esteledett, és harmatosodott, úgyhogy autót cseréltünk a garázsban. Ott tovább csuszkoltuk a polírral, majd kis várakozás után egy finom ronggyal szépen fényesre políroztuk.
Majd megkentük az üvegeket üvegvédő nanocuccal, és közben a fényezett részeket keményviasszal. Szintén száradás után mindkettőt szépen felpolíroztuk egy újabb puha ronggyal. Ekkor már sokadik liter vizet izzadtam ki, némi szünet és ivás után a gumi és műanyag elemeket szintén nanocuccos ápolószerrel szépen áttöröltük, és így éjfélkor az autó úgy nézett ki, mint ami most jött le a sorról. Csillog, villog, siklik rajta a köröm, a rongy, frecskol róla a taszított vízcsepp.
Mindezt ketten, eszetlen sok rongyot elhasználva, puszta kézzel csürüszkölve, először napnál, de a lényegi részt már a garázsban, egy 60-as izzó fénye és egy ledes fejlámpa mellett. Az eredmény viszont kiváló.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
JoolsNOS
veterán
válasz BigBlackDog #48631 üzenetére
Aktívszenes szűrő nagyon drága és sztem felesleges is. Pl nálunk a permetező trakikba szokták vinni mert ott ugye nem árt ha nem szívod órákon keresztül a cuccot.
Azért csak lekaptam ma a polcról egy ilyen klímabombát. Kemény 800 forint volt. Elvileg csak alkohol van benne
[ Szerkesztve ]
I5 12400F, Asrock B660M Steel Legend, RTX4070 super, 32Gb DDR4 3200, Seasonic Focus 650 Platinum
-
PartyNewl
tag
válasz z123456789 #48618 üzenetére
-
Bsony
tag
válasz martillo #48640 üzenetére
Nálam komplett klímakompresszor cserém volt náluk, mert sürgősbe kellett. Nem vették észre, hogy a kompresszoron nincs rendesen meghúzva a csavar ami összetartja az egészet, és így nyomtam le vele egy Bp-Krk sziget utat, persze klíma nélkül, mert elkezdett zörögni mint állat amikor bekapcsoltam.
Visszavittem gariba megnézték, és akkor mondták ezt, meg hogy el is tört egy csavar benne. Persze megcsinálták, de egy vadi új kompresszornál azért ez már elég para szint. -
Qru
MODERÁTOR
válasz martillo #48633 üzenetére
Egy fehérvári cég csinálta nekem... 2 éve a ph-s autós talira ők vonultak ki és ott kedvezményes áron lehetett megcsináltatni.
#nincsbennetarcsi
-
BlacKSouL
addikt
válasz z123456789 #48635 üzenetére
Én kb. 10 percig nézegettem hogy mit érdemes, de miután láttam, hogy a gyári hogy széthullott, és hogy a végén hogy fogott (mások szerint már sehogy), plusz tudtam, hogy néha bizony szét kell taposni a féket közúton is, és ha elég 1-1 ilyen alkalom hogy kiüvegesedjen, akkor viszont legyen a legdurvább. Pont. Utána már csak az izgatott, hogy vajon mennyire lesz hőmérsékletfüggő, és hidegen milyen, de így utólag kár volt aggódni, a sárga még hidegen is bőven jobb, mint a gyári. Árban meg már annyira mindegy volt, hogy úgy döntöttem fékből sosem elég.
Nem is igazán értem hogy gyárilag miért nem minden autó a legdurvább fékbetétekkel jön ki, illetve értem az üzleti szempontokat, de ez szerintem egy olyan dolog, hogy miért ne fogjon a lehető legagreszívebben egy betét, ha egyszer hidegen nem rosszabb, és az első lenyomástól kezdve máris forrósodik, ahol meg a kisebb teljesítményűek kezdenek elfogyni. Vagyis ha minimális az érkülönbség, akkor miért ne venném a legdurvábbat? Azt megérti az ember, ha motorból nem a legerősebbet veszi valaki, mert nem annyira gyorsulni nem veszélyes, de nem eléggé lassulni, az szerintem minden szempontot felülír.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
z123456789
addikt
válasz Bandi18 #48628 üzenetére
(#48630) BlacKSouL
Huh, veled nem vitatkozom. Ilyen nőiesen annyit mondok csak a döntésem indoklására, hogy "CSAK".Vívódtam egyébként, hogy különbözőt teszek előre/hátra, esetleg még az NDX is tervben volt, de a kereskedővel végül arra jutottunk, hogy elég lesz a zöld. Eddig sok mindenben hallgattam rá, szinte mindig bejött a tanácsa. Én meg úgy vagyok vele, hogy a jó kereskedő, nem ajánl szart, mert különben nem megyek vissza hozzá.
-
Bandi18
tag
válasz martillo #48633 üzenetére
Hali
Hááát igazából érdemes ránézni, de amikor a kopásjező megszólal az jellemzően ilyen ciripelő fémes hang szokott lenni.
Ha beviszed egy szerelőhöz felemeli és megmondja ha nem vagy benne biztos.
A kérdés hogy hányadik garnitúra betét fogy a tárcsákon és mekkora válla van, mert akkor lehet hogy tárcsát is kell cserélned.
Nekem az eslő tárcsa/betét + hátsó betét 12k-ba fájt és én vittem hozzá az alkatrészeket.
-
martillo
tag
Van ajanlott helyed erre az ozonos tisztitasra? Nekem is jol jonne egy tisztitas a kozeljovoben...
Ha mar fek tema is porog.
Ha fekezesnel nagyon-nagyon halk surlodo hang hallatszik, akkor en is kezdjek fek csereben gondolkodni? :-)
Ha viszem az alkatreszt, akkor egy ilyen muveletnek kb mi a realis munkadija? -
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #48631 üzenetére
Nekem az ózonos pucolás bevált. Alig drágább mint egy ilyen viszont tuti hatásos.
#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
válasz JoolsNOS #48629 üzenetére
Nálam sem szörnyű a helyzet, néha, hosszabb állást követően, indítás utáni néhány másodpercben fúj büdösebbet. Csináltam egy Mannol bombás tisztítást, pár hétig jobb is volt, de aztán csak-csak lehet érezni megint indítás után néha-néha. Jelenlegi terv ez, csak még előtte be kéne szereznem egy ?aktív szenes? pollenszűrőt.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
-
JoolsNOS
veterán
válasz BlacKSouL #48627 üzenetére
A boltban futottam bele mikor keresgéltem a takarítószerek között ( a ragacs még mindig az autómon van amivel le volt ragasztva a betört aablak ) 2 félét is találtam, mindegyikre az volt írva, hogy klímának bekapcsolva kell lennie. Meg a neten az összes videóban így tesznek.
Amúgy én is a lecsapódást elkerülve valamikor este, hajnalban gondoltam megcsinálni.
Remélhetőleg olyan anyagok vannak benne ami nem károsít semmit. MAx egy drágább verziót veszek pl Prevent.
Illetve ahogy írtam, nem büdös a klíma, csak úgy kipróbálnám.
Bár most rákeresve az ózonos se sokkal drágább, de azért az már kerül annyiba, hogy "csakúgy" kipróbáljam.I5 12400F, Asrock B660M Steel Legend, RTX4070 super, 32Gb DDR4 3200, Seasonic Focus 650 Platinum
-
Bandi18
tag
válasz z123456789 #48626 üzenetére
Én 1.8 Ufo-ra vettem, de nekem egyáltalán nem csikorog. Addig volt fura surlódó hangja míg a festék a tárcsáról plusz az első koptató réteg a betétről le nem kopott, most hangtalan teljesen. De még kell neki idő mire szuperül összekopik.
Majd utána mondok véleményt mennyit változott a fékhatás.
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #48621 üzenetére
1.) A klímát a faszi bekapcsolva hagyja, ami azért jó, mert kb. 18 fok feletti külső hőmérsékletnél a beltéri hőcserélőn szinte azonnal nedvesség csapódik le, vagyis egy tökéletes, vízből álló védőréteg keletkezik a rajta lévő szilárd anyagokon és kórokozókon, és így a szer már a vízburkon nem jut át. Esetleg minimális mennyiség feloldódik benne, de ilyen kis töménységnél az gyakorlatilag simán túlélhető koncentráció. Sose menjen a klímakompresszor ilyen tisztításnál.
2.) Ez a cucc valamilyen gázt, valamilyen vegyszert és egyéb segédanyagokat tartalmaz, amivel elárasztja az utasteret, és szépen beszívódik a műanyagokba, kárpitba, esetleg reakcióba lép velük.
3.) A vegyszer ami a hatóanyaga lenne, szerintem bizonyos előírások alapján egyszerűen nem lehet annyira tömény, agresszív, hogy a fertőző anyagokat hatékonyan elpusztítsa, esetleg a legnagyobb középső felületen egy részüket.
4.) A cucc általában valamilyen erős illatanyagot tartalmaz, citrom, stb., amit szintén magába szív a beltér, és ami kb. arra hivatott, hogy elfedje a klíma büdösségét, illetve elnyomja a szaglóérzékedet néhány napra.
5.) A pollenszűrőt mindenképp ki kell venni mindegyik tisztításnál, vagyis érdemes a régi kivétele után, az új berakása előtt csinálni. A polenszűrőn teljesen fölöslegesen megy át bármi, csak lefogja, magába szívja a szert, és csökkenti az áramlási sebességet.Ezektől függetlenül nem mondom hogy semmit nem ér, de egy fél órás ózonos tisztítás kb. 10 ilyen flakon kifújásával egyenlő hatékonyságú, vagy talán még jobb.
A legjobb persze a hőcserélő mechanikai tisztítása lenne, hogy a felgyűlt por, szennyeződés fizikailag is eltávozzon róla, és utána egy ózonos, de mivel a belső hőcserélők 90%-a rendkívül nehezen hozzáférhető nagyobb bontás nélkül, ezért erre ritkán van lehetőség. Marad az, hogy az agresszív ózon elpusztít minden kórokozót, és ugyan a kosz ottmarad, ami kiváló táptalaj, de legalább 1 szezonig biztos nem gyűlik újra össze annyi kórokozó ami gondot okoz.
Az ózon egyébként károsítja a műanyag és gumi anyagokat, de évente 30 perc nem okoz annyi öregedést ami az autó életében jelentős gondot okozna. Plusz a második leghatékonyabb védekezés a megfelelő körülmények közt leállított klíma, vagyis ha minél kevesebbet, kevesebbszer áll le hidegen és nedvesen, és áll benne a víz ami a napon szépen szaporító hőmérsékletre melegszik.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Bandi18
tag
válasz z123456789 #48618 üzenetére
2 napja rakattam fel én is a greent előre hátra plusz sima tárcsa előre, nem volt szopás az agyra akart kicsit nehezebben felmeni de Imi megoldotta ezt is plusz a betéten kellett kicsit reszelni hogy könnyen mozogjon a helyeén de ennyi volt.
Most kezd bekopni, az első 3km-en olyan hangja van mintha fordítva lenne berakva a betét (fém a fémen sürlódó hang) szóval ne kapj frászt
Annyi a lényeg hogy ahogy a gyártó is ajánlja az első 2-300km-en kíméletesen fékezz (városi 2-300km) mert kisebb a fékerő és össze kell kopnia a betétnek és a tárcsának és vigyázni kell nehogy beégesd a betétet.
Nekem már 40km van bennünk de már most jobban fog mint a gyári
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz z123456789 #48620 üzenetére
Frászt, bőven jó a green utcára. EQ-nak az IS200-on az van és még egyszer sem tudta elforralni a féket pedig ő azért adja neki időnként.
JoolsNOS: A leghatékonyabb módzser: vedd ki a régit pollent aztán mehet a bomba és ha kész a pucolás mehet be az új pollenszűrő.
#nincsbennetarcsi
-
JoolsNOS
veterán
Ha ilyesmi klímatisztítást akarok csinálni akkor pollenszűrőt előtte vagy utána cseréljek? Vagy akár nélküle csináljam meg, és utána rakjam be az újat?
[ Szerkesztve ]
I5 12400F, Asrock B660M Steel Legend, RTX4070 super, 32Gb DDR4 3200, Seasonic Focus 650 Platinum
-
z123456789
addikt
Köszi.
Remélem a nyári felni is kész lesz 1 héten belül, aztán lövök pár képet az összképről.Most oltottak be a green miatt CRX-en.
Igazából ahogy ott is írtam, kipróbálom a zöldet, aztán meglátjuk.
Sokan a sárgát ajánlották minimumnak, innen is, de szerintem a sima 2.0-hoz ez is sok lesz. Nem szöktam vörsönyözni' -
Qru
MODERÁTOR
-
CSiPet2
tag
Valaki tud gen8 dízelbe váltóolajat esetleg kicsit emberibb áron? A 2.2-esbe 2,5 liter kell (3litert kell venni) literje 8ezer a márkaszervízben. Pár éve az 1.8as benzinesbe valami 5ezer volt és csak másfél kellett bele, úgyhogy ez így meglepett. köszi!
Amúgy nagyon kétes dolog nem érdekel, annyit nem ér, jó dolog ha egyben van a váltó, de gyanítom arra az olajra valami szép szorzót pakolhat a szervíz, révén nagyon máshonnan nem beszerezhető szerintük.[ Szerkesztve ]
-
paler
aktív tag
És a Castrol olajokról mi a vélemény/tapasztalat? Én az Audiba azt használtam, és nem volt semmi problémám vele. Bár én évente cseréltem mindig az olajat a verdában.
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
flegga92
senior tag
válasz PartyNewl #48597 üzenetére
Ebay tipp: www.ebay.co.uk rákeresel amit szeretnél és bal oldalon az Item location szűrővel kiválasztod az EU-t
-
audi100td
nagyúr
Sziasztok,
lassan esedékes lesz az olajcsere 2004-es Civic-emnél (EP1 1.4), jelenleg Mobil1 ESP 5W30 van benne, maradhatok ennél vagy jobb lenne esetleg a Motul 8100 X-clean FE 5W30?
-
tboldi
nagyúr
válasz yodamester10 #48601 üzenetére
Nem, egy annál jóval megbízhatóbb technika került a Jazzbe: a gravitáció.
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- AiXun T3B T210 forrasztóállomás + tartozékok
- Tado Smart Radiator Thermostat X
- -60% ÚJ Soflow SO X elektromos roller, BONTATLAN
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Felújított Herman Miller Aeron Classic B méret prémium gurulós irodai szék
- Vadonatúj Quickwheel MAX Urban elektromos roller, 500 watt, 30 km/h, 45km,15Ah akku, számla
- iScooter i10Max Elektromos Roller 750W bontatlan dobozában, számla, gari
- Remek áron vadonatúj brutális elektromos roller Quickwheel EXPLORER - 5600 watt, számla
- Govee TV backlight 3 lite (75-85" TV-hez)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest