Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdanesz
őstag
válasz BigBlackDog #73651 üzenetére
Igen, mondta is az emberünk. Hogy ha olyan akkor összerakják amit kell és eladják, ha nem akkor bontják.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz szabonagyur #73648 üzenetére
Ja, nem. Csak aláírta az érdeklődő. Honda bontó Zugló.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok!
Zuglóban van Honda bontó? Hirdetem az Accord-ot és érdeklődtek iránta.
Keresgéltem a neten, de kimondottan Honda bontót nem találtam ott. -
hdanesz
őstag
Nekem 1.0-ás volt. Így bármi másban tudok segíteni, csak a motorral kapcsolatban nem.
Lapos....nagyon lapos. Erre készülj fel. Most 41 vagyok, de anno 34 évesen is néha elég volt kikászálódni belőle. A kocsi hátsó részére nagyon vágja fel a vizet és a koszt. De lehet csak azért éreztem így, mert az enyém gyöngyházfehér volt.
A pohártartó használhatatlan. Bármit teszel bele...akkor útban lesz a váltásnál. A 'C' oszlop baromi vaskos, így elég nehéz ott kifigyelni. Persze tolatókamera segít hátrafelé, de oldalra elég szegényes a kilátás. Az ülések kárpitja eléggé fura tapintású.
Nekem sajnos csak 9 hónapig volt meg, így hosszabb távon nem tudom milyen. 27 ezer km alatt nem volt vele gond. 1.0-val keveset fogyasztott és szépen lépett is ahhoz képest. Stabil, jó útfekvésű autó. A kormány áttételezése brutál. Picit figyelni kell, annyira direkt a kormányzás. Meglephet.
-
hdanesz
őstag
válasz szabonagyur #73572 üzenetére
Benzines autó lesz helyette.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2009-es, 2.2 dízel Accord (150LE)...az alapjárat mennyi lenne hivatalosan? 750? Vagy magasabb?
Az enyém ilyen meleg motornál: -
hdanesz
őstag
válasz hdanesz #73520 üzenetére
Sikerült megoldani a problémát úgy, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon.
A szerelő 180-ért tudott volna gyári csövet rendelni, plusz 10 ezer ft/db áron két tömítést hozzá...de szerencsére ő is érezte, hogy ez nem túl baráti. Mert felajánlotta, hogy vagy keressek bontóban vagy szerezzem be máshonnan olcsóbban. Így megrendeltem a Zsemito-tól a szettet, sok-sok tömítéssel együtt 105 ezerért. Nagyon gyorsak voltak.
Ma megtörtént a cső cseréje, mellé még bekerült a két stabpálca, volt egy futóműállítás....és teljesen megújult a kocsi. Szerencsére a munkadíj sem volt vészes.
Akad még pár dolog amit orvosolni szeretnék:
- A sebességváltó gombja forog...nem vészesen, de forog. A vezetést nem befolyásolja szerencsére, de szeretném ha rendben lenne. Találtam egy videót a Youtube-on, aminek segítségével el tudtam jutni a konzol kiszedéséig....de most már sajna sötét van, hogy tovább próbálkozzak. Majd holnap...
- A csomagtérajtó probléma továbbra is fennáll. A törött zsanér...már több napos művelet lenne és 100 ezer körüli munkadíjjal.
- A bal hátsó sárvédőíven van némi rozsda, azt szeretném még megcsináltatni.
-Egy jóféle teljes kárpittisztítás
És ezek után mehet is eladósorba.
Egy kis közvéleménykutatás: A kormány bőrözése nincs már túl szép állapotban. Szerintetek maradjon az eredeti állapot? Vagy bőröztessem újra? Bár sokakban ez gyanút keltene...meg valaki szereti az eredeti állapotot.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz hdanesz #73519 üzenetére
Sziasztok,
A kopogás elvileg orvosolva lett (kicserélték a stabpálcákat), viszont elért engem is az EGR cső repedés. (2.2 i-dtec Accord, 2009).
A szerelő azt tanácsolta, hogy AWI hegesztőhöz elviszi és hátha meg tudja oldani a dolgot. Én őszintén kicsit tartok tőle, hogy mennyire lesz tartós megoldás. Ráadásul itt olvastam, hogy ez típushiba...és a gyár előjött egy átdolgozott csővel, ami már elvileg jobban bírja a strapát.A szerelő is tudna rendelni új alkatrészt, bár nem tudom, hogy gyári/módosított lenne-e. Ha igen, akkor látszólag egyértelmű a dolog, mert én inkább arra bíznám a további 10-15 évet....mint valami tákolt cuccra. Ha nem gyárit tud rendelni, akkor gond van...mert hozott anyagból nem dolgozik, tehát az nem opció hogy én megrendelem a fenti oldalról és hajrá, ő beszereli.
Mennyire komplikált ezt cserélni? Mert azon gondolkozom, hogy inkább elhozom a kocsit tőle és elviszem a szomszéd utcában lévő autószerelőhöz, aki dolgozik hozott anyaggal is.
-
hdanesz
őstag
Köszi szépen. Elvittem a szerelőhöz. Szerinte semmi gond nincs a felfüggesztéssel/futóművel. Valamint elintézte egy: 'nem lehet túl nagy gond'... felkiáltással.
Hozzáteszem, neki nincs semmiféle alkalmatossága amivel műszeresen ellenőrizhetné..így elviszem olyan helyre ahol alaposabban meg tudják nézni.Legalább annyit észrevettünk vizsgálódás közben, hogy a gumik futófelületének belső felét nyalja kicsit. Így egy futóműbeállítás mindenképp esedékes.
-
hdanesz
őstag
Úgy néz ki szegény Accord-ra rájár most a rúd.
2009, 2.2 dízel, 150 LE, manuális váltó.Álló helyzetben tekergetve a kormányt, koppan 1-1-et. Utána már nem, de irányváltásnál igen. Tehát amikor mondjuk tekerem jobbra, majd vissza balra.
Inkább kotyogásnak mondanám amikor ide-oda tekerem 5-10 centit, de csak 1-1 koppanás van, tekerés közben nem nyekereg, nem kopog.A felfüggesztésnek elvileg nincs baja, pár napja nézte át a szerelő. Kormánymű? Gömbfej?
Délután viszem hozzá megint. Ha sűrű apróbb úthibákon megyek át vagy durvább, régi aszfalton...akkor is hallani kopogást.[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz tvamos #73501 üzenetére
Szia!
Menet közben kopog valami? Vagy álló helyzetben is alapjáraton?
Nekem pl. a pár hozzászólással fentebb leírt főtengely szíjtárcsa volt a hibás. Vagy két hete hallottam először, hogy rosszabb úton - főleg ha sok apróbb hiba volt egymás után vagy nagyon rossz minőségű úton mentem - mint ha a futóműben elfogyott volna valamelyik szilent, olyasmi kopogást vagy zörgést.Gondoltam, nemsokára jön az olajcsere...majd akkor ránéz a szerelő. Most amikor megtörtént ez a szíjtárcsás eset, mondtam a szerelőnek, hogy nézzen már rá...mert valami kopogást hallok elől. (Mondjuk ekkor már kopogott a motor felől alapjáraton is valami )
A lényeg...kicserélte a jóember a szíjtárcsát. Hív hogy kész. Mondja, hogy a futóművet végignézte és nem talált semmit. Rángatta, buherálta...semmi. Na, akkor tuti én képzelődök. Amikor hazavittem a kocsit, illetve utána mentem vele 30km-t kíváncsiságból...egyszer sem zörgött. Rossz utakon sem.
A szerelő mutatta, hogy a szíjtárcsa belső része kotyogott, így most már utólag összerakva a dolgokat...gondolom ezt hallottam rázkódni nagyon rossz utakon.
De ha neked más tünet nincs - pl. nem hűt a klíma - akkor valószínű nem erről van szó. Csak egy ötlet. Szakértő ember meg tudja állapítani ezt ránézésre, mozgatásra is. Legalábbis az én szerelőm amint ránézett és megpiszkálta, rögtön mondta, hogy az lehelte ki a lelkét.
-
hdanesz
őstag
válasz hdanesz #73497 üzenetére
Megtörtént a műtét. Tényleg csak ez volt a baja. A klíma meg úgy hűt mint ha nem lenne holnap. Természetesen csak gyári alkatrész volt jó bele...potom 158 ezer ft-ért. De még így is jobb mint ha klímakompresszor csere...és társai lett volna.
Az utángyártott cucc 57 ezer lett volna...csak összehasonlításképp.
-
hdanesz
őstag
Ha, tényleg csak az a baja. Mármint hogy a kompresszornak nem lett szintén valami kínja a szorulás/ütés miatt.
Mert ugye a hűtés az megszűnt...tehát semmi hideg levegő nem jött. Viszont az bíztató, hogy kapcsolni kapcsol...a hangot hallod ahogy kattan.
De alapvetően én is örülök most..főleg, hogy ma vagy holnap meg tudja csinálni.
-
hdanesz
őstag
válasz Piftuka #73488 üzenetére
Hülye kérdés, de az akksi merülése okozhatja ezt? Hogy lekapcsolja a klímát?
Nekem az a fura, hogy ha bekapcsolom a klímát...akkor megjelenik a töltésjelző akksi piktogramm....Volt olyan autóm ami lekapcsolat a kényelmi berendezéseket, ha merült az akksi. 8 éves akksi van benne...
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2009-es Accord, 2.2 dízel az alany. 150 lóerős, manuális váltós, 260 ezret futott. Csak a tisztesség kedvéért.
Ma kezdtem érezni, hogy a csutkára tolt klíma, low fokozaton kezd melegebbet fújni. Azt hittem érzéki csalódás, de pár perc után rájöttem, hogy valóban nem hűt. Majd néhány pár perccel később kidobta a piros akksi lámpát, meg a kis narancssárga I betűt.
Pánikszerűen kikapcsoltam a klímát és a hibajelzések eltűntek. A kocsi ment tovább mint ha mi sem történt volna. Azóta ha bekapcsolom a klímát, ugyanaz a hibajelenség és mellé kicsit kereplő hang jön a motortérből. De azt csak kint hallani.
Gondolom a légkondi szart be úgy ahogy van? Hallani, hogy kapcsol...de nem hűt. Ha csak a ventit kapcsolom klíma nélkül, akkor semmi baj.
Hétfőn elviszem 'dokihoz', de gondoltam előbb rákérdezek itt is. Hátha valakinek volt hasonló, még ha más típussal is.
Köszönettel,
Dani -
hdanesz
őstag
Sziasztok!
2009-es évjáratú accord az alany. 150 lóerős 2.2 dízel, 250 ezer km-t futott. Regenerálàs közben füst jön a motortérből. Jól látható sajnos csukott géptetőnél is. Az eddigi szerelők azt mondták, hogy látni kellene amikor csinálja. És úgy tudnak kezdeni valamit.
Ezt elég nehéz ugye megtippelni hogy mikor jön rá. Csináltam videót de az nem elég nekik...
Szemből nézve az autót a jobb oldalt ereszti. Talán ezen a képen látni valamennyire. A légszűrőhàz és a motorblokk közt lehet látni. Valakinek van ötlete? Vagy járt már hasonlóképp?
-
hdanesz
őstag
Konkrétan mi a gond? Beesett a piros gomb? Vagy nincs ami 'ráfogjon'?
Nekem volt ilyesmi anno off topic autóval. Olyan volt mint ha alsó állásban maradt volna az elengedő gomb (persze látványra a helyén volt, de maga a mechanizmus akadt be) .De már nem emlékszem hogy oldottam meg.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Mennyit érhet egy 2009/4. havi, magyarországi Honda Accord? 2.2 i-DTEC, 150 lóerős motor, manuális váltó, Elegance felszereltség... 248 ezer km-t futott. Mióta nálam van (tavaly június vége, 20ezer km-t tettem meg vele) 2 olajcserén van túl, illetve kapott első króm csíkot az orrára...mert egy hiányzott amikor megvettem. Felületi rozsda sajnos itt-ott már van rajta: a bal hátsó sárvédőívnél akad, az egyik első lökhárítón, valamint a motorháztetőn. (Képek alább)
A tolatóradar valamiért nagyon halkan csipog csak, viszont a kijelzőn mutatja a távolságot hibátlanul. Az előző tulajoknál kaphatott némi jeget...mert látni pár kisebb horpadást a tetején. (Levideóztam, de azon nem is látni ....még élőben is alaposan meg kell nézni)
És akadt sajnos egy új probléma is: a csomagtérajtó zsanérje eltört. Pár hozzászólással fentebb tettem fel képet róla. Így most a csomagtér úgy csapódik le mint a guillotine. A javítása foglalkozós lesz, mert szét kell kapni a csomagtérajtót is plusz bentről is kell dolgozni a kalaptartó felől....mert oda van felcsavarozva a zsanér.Pár hete vettem rá új ablaktörlő lapátokat (Hella)...ha ez bármit hozzátesz az értékéhez.
Nyári gumival rendelkezik csak, Barum márkájú. Az első tompított izzókat egy hónapon belül cseréltettem mindkettőt. Remélhetőleg így nem lesz vele gond egy ideig.
-
hdanesz
őstag
A karosszériás szerint elfáradt az anyag. Én inkább arra tippelek, hogy a kb. 1 hónappal ezelőtti ráfutásos koccanás tette be neki a kaput. Bár kivülről semmi nyoma nincs....pár karc csak....bár az meg fura lenne, hogy kivülről ennyi....bent meg a fém törik el. Ugye ezek a pálcák eléggé be vannak ide feszítve...lehet eltöri ezt a részt ha már megrottyad az anyag.
Ezen a képen is inkább koszos...[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2009-es szedán Accord-ról van szó. A csomagtérajtó marha nehéz lett. Mármint nem is dobja 'fel' a csomagtérnyitó gomb megnyomására. Kinyitja, de nem bírja kitolni. És nehezebb is jóval kézzel felemelni mint eddig. Van ebben valami rugó/segítő mechanizmus?
Benézve csak két nagy zsanért vagy mit látok. Gondolom horror cserélni ezt is....bontás meg miegymás.
-
hdanesz
őstag
Huhh, hát engem is elért minden Accord tulajdonos álma.
Az első tompított izzócsere....
Szívesen kikérdezném a mérnököt akinek sikerült ezt így megterveznie....Azt hittem megmarom magam mire sikerült. 2009-es járgány....
Innentől csak azt remélem nem fog kiégni pár hónapon belül.
-
hdanesz
őstag
Nem emlékszem rá, de szerintem totál lehagyhattam a visszatételt.
Mert azt tudom, hogy még 'kattannia' kell a végén amikor visszatekerem. De most semmi emlékem róla.Kb. egy hónapja néztem utoljára a szintet, akkor még megvolt. Viszont folyadék van benne elég most is. Ha így járkáltam egy hónapig.....az elég érdekes lehet. Remélem nem tett kárt a motorban. A hőmérsékletjelző mindig normál hőfokot mutatott.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2009-es 2.2 dízel Accord az alany. Sajnos elfelejtettem (gondolom ) visszatekerni a kiegyenlítőtartály sapkáját. Így vennem kellene egyet. Mindenképp gyári kell vagy jó utángyártott is? A bárdinál Nipparts márkájút látok.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2009-es Accord-ról van szó. A középső pohártartók teteje nem nyílik ki 90 fokig. Ez normális? Mert emiatt nem is tudok rendesen palackot/poharat tenni bele. Palack még csak-csak mert megtartani megtartja, de egy fedett - pl. McDonald's-os poharat - már nem mernék odatenni.
Valami keményen koppan amikor kinyitom és nem is lehet feszíteni sem tovább. Próbáltam bekukkolni elemlámpával de sokra nem jutottam. Ki lehet ezt pattintani onnan valahogy? Vagy szét kell szedni az egész középső szekciót?
-
hdanesz
őstag
Köszi mindenkinek! Nyolcadikára kaptam időpontot, akkor megtörténik a csere.
Most annyit érzek, hogy az egyest néha picit nehezebben veszi néha és több erő kell a váltásokhoz a fokozatok közt. Anno a Civic meg a Jazz csak úgy szép lazán klattyant a fokozatok közt mininális erőkifejtéssel. -
hdanesz
őstag
Sziasztok,
2009-es Honda Accord-ról lenne szó, 2.2 i-Dtec 150 lóerő, 229 ezer futásteljesítménnyel.
Gondolom váltóolajat papíron nem kell cserélni (manuális váltó)...én mégis szeretnék.Nagy mutatvány ez? Időre és pénzre is értve. Egy helyen már elhajtottak, hogy manuális váltóba nem kell cserélni...és csak a pénzemet pazarlom.
-
hdanesz
őstag
válasz szabonagyur #71221 üzenetére
Nem tudom. Megnéztem több ilyen autót most hahu-n és mindegyiken van. Légterelő nélkül. De lehet valami gyári felfogatási pont...vagy nem tudom.
És még a felét sem soroltam fel. Vannak fura kábelek itt-ott...
Az első tulajdonosa valami kárszakértő volt...vagy ilyesmi. Sosem lehet tudni.[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Köszi mindenkinek! Ha 3-400 km után sem mozdul akkor ott más bibi lesz.
Felkerült a hiányzó felső krómcsík az elejére, a karosszériás megragasztotta a süvítő szélvédőtakarót és a nyávogó kuplungra is került némi síkosító.Az alsó talpasokat megnézettem tegnap szerelővel, alaposan megpiszkálta pajszerral...azt mondta, hogy tuti nem fog kifordulni a kerék a közeljövőben. De huszadikára azért beneveztem egy alaposabb vizsgálatra.
Lekopogom...eddig minden rendben van.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Járt már valaki úgy, hogy felakadt az üzemanyagszintjelző mutató?
Teletankoltam (első kattanásig) és már megtettem 122 km-t azóta...de meg sem mozdul.2009-es, 8gen Accord 2.2 dízel.
-
hdanesz
őstag
Köszi! Még sosem láttam ilyet. Hallottam róla, de látni még nem láttam.
-
hdanesz
őstag
Újabb bibi került elő. Szerencsére a kevésbé kellemetlen fajtából.
Radar van elől és hátul is, de feltételezem, hogy nem a gyártás során került bele...hanem a szalonban és utólag fényezték. Vagy más magyarázat is lehet, mert a radart kikapcsoló gomb nincs a kocsiban mint amikben gyárilag van.És a tükör felett van egy visszajelző, ami csak mutat számokat...csíkokat, de hangot nem ad.Csak akkor csinálja a csíkos mutatványt ha tolatok...az elsőkre nem reagál. Ma vettem észre, hogy szét van esve a tükör feletti cucc...holnap mehetek elektromos mesterhez. Valaki találkozott hasonlóval? Több ilyen autót láttam...amiben hasonló a radar.
Illetve annyit módosítok, hogy nagyon halkan sivító hangot hallani ha aktív a radar.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz BigBlackDog #71183 üzenetére
Már megmozgattam őket, mindkettő hasonlóan lazának tűnt. De ez csak egy tíz másodperces nézelődés volt egy parkolóban. Majd otthon alaposabban megnézem.
Mert amúgy meglepően csendes volt az autó. Gondolom a tizenhatos kerék és a ballonos gumi is segít ebben. -
hdanesz
őstag
Köszi mindenkinek!
Olvasgattam kicsit a környezetvédelmi átminősítésről és egy másik márkánál úgy jártak el, hogy műszaki szemlére vitték a kocsit, ott kaptak egy adatlapot amivel be kellett csattogni az okmányirodába és az alapján átírták a forgalmit. Az átírós rész ingyen volt, a műszaki szemle 1770ft....de azt nem tudom mikori írás volt.
Most meghajtottam kicsit autópályán és majdnem mindennel elégedett voltam. Az egyetlen bibi, hogy 120-tól kezdődően jobb oldalról egyre erősödő szélzaj van. De nem az a klasszikus amit a kocsi körül hallani mindenütt örvényleni. Csak is kizárólag jobbról jön. Lehet a szélterelő a szélvédőnél....? Nem tudom. Megpróbálom kideríteni.
Amúgy ment mint a meszes...de nem forszíroztam 150-nél jobban.
-
hdanesz
őstag
Az annyira nekem sem gond, 80%-ban én is egyedül megyek. A leírásban sem láttam erre utaló szöveget, lehet akkor ez ennyi.
Köszi! És neked is tboy93!
Megvolt az eredetvizsga, tiszta mint a hó, a jóember megdícsérte, hogy milyen szép autó. Holnap átiratom és onnantól kezdve rock and roll. Olajcsere szűrőkkel jövő héten és remélhetőleg egy időre megvagyok.Megrendeltem az első krómcsíkot, holnapra itt is van. Most boldogság van, bár ilyenkor még pár napig 10 percenként nézem majd az olajszintet, vízszintet... De ez nálam alap. Majd az első hosszabb út (2-300km) után leszek igazán nyugodt, ha akkor is minden rendben lesz. Az olaj-/vízszintet amúgy is nézem kb. ezer km-ként.
5.5 liter olaj kell bele azt írta a kezelési útmutató. Meglepődtem, hogy benne van hogyan cseréljünk levegőszúrőt, pollenszűrőt...a legtöbb gyártó ezt nem rakja bele a kezelésibe. Max. service manual-ba.
Olajból milyen viszkozitású kell egy 228-at futott 2.2 i-Dtec motorba?
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz tboy93 #71168 üzenetére
Igaz, jobban belegondolva az 1.4 TDI Fabia-m 4 alatt volt 95-nél.
Szűrőkből milyen márkát érdemes venni?
Én az eddigi autóimhoz: Filtron pollen- és levegőszűrőt vettem, illetve Mann olajszűrőt. Az üzemanyagszűrő meg Mann vagy UFI, Hengst esetleg.Hondánál van valami ajánlott márka? Illetve olajból milyet érdemes? 228 ezret futott az autó.
-
hdanesz
őstag
Köszi szépen!
1-2 kérdésem máris adódott:1. Honnan tudom hogy regenerál? Magasabb alapjárat? Megy a venti?
2. Meg lehet-e oldani, hogy a távirányító az első gombnyomásra kinyissa az összes ajtót? Jelenleg az első nyomásra csak a vezetőét nyitja, másodikra az összes többit.
3. Olvastam a neten, hogy be lehet állítani, hogy bizonyos sebesség elérésekor zárja a központi zárt. A leírások mind automata autókhoz vannak....és úgy kezdődnek: tegye P-be... Nekem egyik sem működik...pedig szeretem ezt a funkciót.Remélem valaki tud segíteni.
-
hdanesz
őstag
Itthon van a gép.
Megtettem vele eddig 80 km-t...egészen jó. Még pár dolgot keresgélek benne...de majd elolvasom a kezelésit.
Vicces, hogy 100-as tempónál 5 liter körül eszik.A hiányzó első krómcsíkot be lehet szerezni 38 ezer Mátyásért...új, utángyártott változatban. Még gondolkozom rajta ér-e ennyit a kis esztétikai hiba.
@Qru: 2009/06. havi autó...a gyártásáról csak ennyit láttam: 2009
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Az szerencsére van benne. Köszi és neked is Qru.
Most úgy néz ki, hogy két autó maradt a lehetséges páciensek közül.A fent említett 2009-es Accord, 2.2 i-DTech 150lóerővel, 228 ezer km-rel és egy 2011-es Renault Grand Scenic 1.6 dci 253 ezer km-rel. Az Accord a váltó és a jó vezethetősége miatt tetszik. Valamint alapban általában a szedán autók felé húzok na és persze a Honda az Honda. Elférek benne elől, de hátul már nem sok hely marad sajnos. A deréktámasz a vezetőülésen sokat dob a komforton.
A Scenic már átesett vezérléscserén 200párezer km-nél. Tetszik benne, hogy magasan ülök, a Bose hifi marha jól szól benne és panorámatetős. Nekem az ülései is kényelmesek még ha kicsit székes hatásúak is. Bőr-szövet ülései vannak, így nem rottyadok bele annyira nyáron. A csomagtere hatalmas és nagyon sok rejtekhely, rakodóhely van benne általánosságban.
Holnap szeretném eldönteni mert már május eleje óta vergődök az autóvásárlással és ez a két autó messze a legjobb amiket eddig láttam. Tudom, kicsit almát a körtével kategória...de ez most így adta ki. Egy pár topic lakóit már biztos az őrületbe kergettem az állandó kérdezősködésemmel.
-
hdanesz
őstag
válasz szabonagyur #71146 üzenetére
Én is így gondoltam. Ha vissza tudom tekerni a váltógombot a helyére és nem fog mozogni, akkor szerintem megveszem. A próbaút meggyőzött.
A fék még ha drága is....jó ideig le lesz tudva. -
hdanesz
őstag
Köszi szépen! És a hűtőrácsról hiányzó csík? Az nem típusbibi...ugye?
A 2017-es műszakin még megvolt...a 19-esen már nem...és azóta sincs.
Közben láttam egy videót, amin látható hogy a váltógomb csavarható...így remélem csak ki volt tekerve és csak vissza kell tekerni a helyére. Azért forgott...[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz nandow #71133 üzenetére
Köszi!
Közben megnéztem az újabbik verziót élőben(2009, 2.2 dízel, 150lóerő, N22B...motorkód). Ki is próbáltam.
Szuperül ment, csak álló helyzetben hallani hogy dízel...menet közben nagyon csendes.
Volt lehetőségem rosszabb úton (városban) és országúton is menni velem. Szépen húz, nem rángat...a váltó is pöpec. Semmi rendellenes hang szerencsére. Rozsdát sem nagyon láttam, a karosszérián abszolút nem...talán odalent a futóműelemeknél volt némi.A fék egy picit gyengébb mint amire számítottam (meg amire emlékeztem a korábbi 7.gen próbaútról). De csak simán csereérett szerintem, érezhető válla is van a tárcsáknak. Majd belealkudom. Vészes árban van egy komplett 4 kerékre való tárcsa/betét kombó?
Három dolgot szúrtam ki - esztétikai mind.
1. Az első hűtőrácsról hiányzik a legfelső króm csík. A középső és az alső megvan. Úgy látom csak fel kell pattintani (ha lehet kapni mondjuk bontóban külön).
2. A kormányon a Honda logóról félig lehámlott a króm...és kilátszik a sárgás műanyag.
3. Talán ez a legérdekesebb....a váltógomb (nem a rúd, csak a gomb maga) forog ide-oda. Feltételezem, ez nem 'normális' viselkedés. Valaki nem tudja, hogy tekerni kell rá esetleg vagy csak rá kellene pattannia? Hogy van ez rögzítve? Sajnos csak utólag jutott eszembe, hogy lehet tekerni kellett volna rajta és akkor megszorul mint egy csavar.Más furcsaság nem volt. Íme néhány kép a kocsiról. Ha esetleg valaki szaki kiszúr rajta valami bibit akkor szóljon. Előre is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Erről az autóról mi a véleményetek?
Ha jól tudom, ebben már van DPF...tehát regenerál. Igaz?
Ha ezt szeretném elkerülni, akkor az előző generációból kell szemezgetnem?A 2.2 CTDI motorral szereltre gondolok. Azokból is láttam egy érdekeset. Az 'A' oszlopon mi lehet az a cucc?
Anno (vagy 12 éve) nézegettem egy hasonlót, mentem vele egy karikát...na az egy élmény volt. Meg nem mondtam volna, hogy dízel...a fék harapott mint az isten nyila, a váltó a szokásos Honda féle. Akkoriban nem volt rá elég zsé...kíváncsi lennék hogy öregszenek ezek.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
10. generációs Civic-re lehet kapni hátsó vonószem takarót? Ebay-en láttam....pl. itt.
Ráadásul fényezve.
A kérdés, hogy itthon lehet-e?Vagy akár a Hondától rendelve.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Muteromék kocsit vennének. Kisebb méretűt, természetesen a Jazz is szóba jött.
Találtunk is egy 2004-es évjáratút, ami szinte mindenben megfelel az igényeknek. 1.4-es motorral. Egyetlen bibi van. Két illatosító is van a kocsiban. Elől és hátul is. Mint ha el szeretnének fedni valamit. Ezek hajlamosak beázni, nem?!Különösen akkor lett ez érdekes amikor a fűtést bekapcsolva érdekes 'vizelet' szag jött be a szellőzőkön keresztül.
A klímát utána kapcsoltam be, akkor nem volt ilyen szag.Volt már valakinek hasonló tapasztalata?
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
Sziasztok!
Valakit érdekel egy 1556km-t futott 2009-es Jazz?
-
hdanesz
őstag
válasz hülyegyerek #55651 üzenetére
Nekem 3hónap alatt ment bele 11 ezer. A haverok már azon kiakadtak.
-
hdanesz
őstag
Milyen szenzorok helye? Nekem kintről nem látszik semmi, csak a kamera fent a szélvédő felső részén, illetve lent az első lökhárító szemből nézve jobb oldalán van a radar a távolságtartó tempomathoz.
De ezeket látom az általad linkelt autón is.A pirossal jelölt részekre gondolok ITT
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz tboldi #55414 üzenetére
Nekem anno 200ezret adtak az 1.0 Comfort-ra. Sőt...talán kicsit többet is, mert a White Orchid Pearl fényezés felára nem volt benne az 5.899milliós alapárban.
Ha jól emlékszem 130ezer volt a metálfény. Akkor 320 volt össz, mert 5.7-ért hoztam el.Amit nem értek még...az átírás költsége. Amikor új autót néztem, a legtöbb cég 120-140 ezer között mozgott. A Mazda volt kiugróan drága (190ezer ft - Mazda 3 esetében), a Suzuki volt a legolcsóbb 94-ért átírtak volna egy 1.6-os Vitarát. Oké, a törzskönyv, forgalmi,rendszám...minden autóhoz kell, ezek fix költségek.A vagyonszerzési illeték köbcentinként eltér az is oké. De hogy pl. az én ezres Civic-em átírása miért volt 160.....míg az 1.6-os Focus is 130, nem is említve a 94ezres 1.6-os Vitarát.
A különbözet a nullrevízió költsége pusztán. Amit ugye a márkakereskedés határoz meg.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz tboy93 #55105 üzenetére
Viszont az olasz autóval együtt járhat az is, hogy akad rajta pár parkolási sérülés. Ismerve az olaszok parkolási módszereit. Ezek lehetnek látható vagy javított dolgok. (akár szakszerűen, akár kókányolva) Volt alkalmam mindent összevetve másfél hónapot Olaszországban töltenem és vezetnem is pár ezer km-t.
Kérjétek meg a kereskedőt hogy mérje körbe nektek a fényezést.
-
hdanesz
őstag
válasz #31733248 #55059 üzenetére
Én nem szerettem volna semmit finanszíroztatni. Annyit ajánlottak fel, hogy finanszíroztassak egy minimum összeget, mondjuk 2-300ezret. Aztán az első törlesztés után kérjem, hogy egyben kifizethessem a fennálló tartozást. De úgy döntöttem, hogy ennyi plusz ügyintézést illetve utánajárást nem ér meg.
Attól is függ az autó típusának kiválasztása, hogy kinek mire kell az autó és mi fér el. A Mondeo azért elég nagy tepsi.
Nekünk a garázs pedig eléggé limitált....465centiben.A Civic is épp befér a maga 452centis hosszával.
-
hdanesz
őstag
válasz #31733248 #55017 üzenetére
Nézd, anno én úgy mentem be a Ford szalonba és általában minden szalonba, hogy 4.5 millió a keret, 5ajtós, benzines, klímás autót szeretnék. Bocs, a 4.5millió kp + a 2009-es évjáratú Honda Jazz beszámítva. A Jazz-re több helyen 1.6-1.7közt mondtak árat. Ebből könnyen kiszámolható, hogy épp azon az árszinten mozogtam, amit leírtál. És egyetlen Ford szalonban sem emlegették a Mondeo-t mint opció akkoriban. 2017 márciusáról beszélünk.
Plusz ahogy látom, a jelenlegi akció Ford Credit finanszírozás esetén érvényes. A kp-s ár 3-400ezerrel több általában. De lehet ekkora akció esetén még több, hiszen a konfigurátor szerint a Business felszereltség alapára bőven 8millió fölött van
-
hdanesz
őstag
válasz tboldi #52499 üzenetére
Ez igaz. Pár hónapja Nilsan Pulsar 1.5 dci volt a bérautó, az halkabb volt mint az Audi. És még szót sem ejtettem a nemrég emlegetett 2.2-es Honda dízelről. Amikor 2009-ben nézegettem egy 2004-es évjáratú Accord-ot, el sem hittem,h. nem benzines...olyan csendes volt. De nem offolom szét a topic-ot.
-
hdanesz
őstag
válasz tboldi #52486 üzenetére
Négy napig egy Audi Q2-t használtam Svédországban pár napja, 1.6-os turbódízel motorral. Nem tudom pontosan mikori autó, de 6600km-t futott eddig...tehát nem lehet túl régi. Álló helyzetben (még meleg motorral is) hangosabb volt mint a Civic. Pedig az Audi prémium. Sőt, megkockáztatom, hogy menet közben is hangosabb volt a motor....és nem a gyorsítás közbeni motorhangra gondolok, hanem már az utazótempós részre.
Ettől még tény, hogy a négy hengeres benzinmotor tényleg halkabb.
-
hdanesz
őstag
Szerintetek melyik fog nyerni? Type R drag race.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Még egy fél mondat erejéig visszatérve a fogyasztásra. Ma tankoltam (10gen Civic, 1.0T), Debrecenben, már a városból kivezető úton. Ott nulláztam. ECO mód bekapcsolva, valamint iszonyat papás stílusban vezettem hazáig, Hajdúböszörményig.
Az egyetlen útba eső településen (Józsa) meg kellett állnom 1lámpa miatt. Valamint az autópálya felhajtónál is van 1 közlekedési lámpa, ott is meg kellett állnom. Ilyen feltételek mellett - illetve 93-ra állított tempomattal - jöttem végig. Semmi előzés, semmi intenzív gyorsítás.
Így jött össze 5.5 liter fogyasztás 18km-en. Tudom ez nem túl reprezentatív táv. Íme két kép. Az egyiken 6litert mutat a BC, kb. 500méterrel az egyik lámpás indulás után. A második itthon készült érkezés után.
Most kikapcsolom az ECO módot és a saját stílusomban fogok vezetni amikor legközelebb visszamegyek Debrecenbe. Kíváncsi leszek mennyi fog változni az 5.5-ös fogyasztás.
Kicsit megdöbbentő számomra, hogy az átlagos stílusomhoz képest fényévekkel nyugisabb (tényleg totál papás üzemmódban) ECO módos vezetéssel is csak 1.3-1.5liter a különbség 100km-en. (a mostani hidegebb időben szokásos 6.8-7-hez képest.) Nem tartom magam versenyzőnek, viszont szeretek lendületesebben vezetni. De ahogy most hazajöttem az minden csak nem élvezet. Inkább éreztem magam útakadálynak, mint közlekedő autósnak.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz tboldi #51858 üzenetére
Alapvetően meg vagyok elégedve. Most - hidegebb időben - néha 1-2 műanyag az utastérben nyöszörög kicsit indulás után. Amint bemelegszik az utastér, a nyöszörgés megszűnik.
Számomra eléggé dinamikus még az ezres motorral is. Nem sportautó, de a Jazz után elég nagyot ugrik.
És még mindig rengetegen megnézik az utakon....pedig már május óta megvan.
[ Szerkesztve ]
-
hdanesz
őstag
válasz Aladdin #51855 üzenetére
Halló,
Szétnéztem a spritmonitor.de-n. 2009 és 2011 közötti benzines Accord-ot néztem, a legkisebb átlag: 6.31liter. Még van 1-2 hatossal kezdődő, de jellemzően 7 vagy felette.
Ettől függetlenül lehet, hogy a tied ilyen jól fogyaszt.Nekem ezres Civic-em van. Ha ideális körülmények között mennék országúton (nincs előzés, tempomat 95-re állítva, nincs település miatt lassítás-gyorsítás ...esetleg megállás lámpánál) akkor fogyaszt a BC szerint 3.9litert. De ezek kb. laboratóriumi feltételek.
20km-re lakom a munkahelyemtől, aminek egy része (6-7km) városi út, a többi országút. A nyári átlagom 6-6.2 liter volt. Most hidegben 6.6-6.8liter. Előtte 2009-es 1.2-es benzines Jazz-em volt, ugyanezekkel a feltételekkel nyáron 5.5, télen 6.1 volt a fogyasztás. Most ha nullázok munkába menet a városunk végénél és kijön 3.8 liter mire elérek a cél városig....kb. 2 lámpánál való megállás/elindulás kombó után már 6liter a BC szerinti átlag. Nem fél litert emel rajta. És ez csak 1-2közlekedési lámpa ami megfog...semmi duhajkodás.
Egy kollégámnak 2013-as, 1.8-as Civic-je van. Főként városban közlekedik, 10literrel. Ha országútra téved, akkor megy le neki 7-7.5körülire a fogyasztás.
Mindössze ezek fényében meglepő a dolog. De mondom semmi személyeskedés, én elhiszem, hogy ennyit eszik.
-
hdanesz
őstag
Egy kis néznivaló az új évre.
-
hdanesz
őstag
válasz yodamester10 #51195 üzenetére
Kereskedői autó, ha jól látom.
-
hdanesz
őstag
válasz hülyegyerek #50840 üzenetére
Focus-t próbáltam, a térdem a középkonzolt támasztotta. Mazda 3, Hyundai i30 --> ezeket nem éreztem szűknek. A CH-R egy bunker lőrésekkel. A Ceed-et nem próbáltam. Én a Civic-ben bőven elférek 185 centivel...bár UFO-ban csak egyszer ültem így nem sok összehasonlítási alapom van.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Nézzétek mit találtam. Ha jól emlékszem a 10gen-t Angliában szerelik össze...de meglepődtem, hogy magyar alkatrész is van benne. Lehet ez csak számomra új persze...
Ja, egyébként a hátsó lámpának a csomagtér ajtón lévő része.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest