Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
wierra
senior tag
válasz honda23 #31998 üzenetére
Na és hogy tetszik az autó? A kényelem, menetdinamika, fogyasztás stb:? Nem bántad meg, hogy maradtál a márkánál?
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
Stehe
aktív tag
Sziasztok!
A linkben szereplő civic type-r-t nézte már valaki? Leírás alapján okésnak tűnik, de nagyon régóta fent van...
-
zolynet
veterán
válasz honda23 #31990 üzenetére
Azért nem hiszem hogy a következő év az accord topikban arról fog szólni h motor generál, mert hülyére hajtották. Ésszel fogják azt használni, azt hogy 1-2x le lesz forgatva még nem hiszem hogy bajt okozna. Ellenben én nem vagyok képben a hajtókar milyenségéről, így aztán majd elválik hogy mi lesz a jövő.
Life is too short to stay stock!
-
nagyúr
Van itt esetleg valakinek eibach sportline a gép alatt?
-
wierra
senior tag
válasz honda23 #31952 üzenetére
Milyen futó van alatta?
Gratula és üdv a klubban![ Szerkesztve ]
"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
BlacKSouL
addikt
válasz Snoop-y #31984 üzenetére
Az attól függ, mert K-nál is más, mint pl. R-nél, de elvileg mindkettő i-VTEC.
K-nál lent van a normál üzem, és bizonyos feltételek teljesülése(és magasabb rpm) esetén plusz teljesítményt ad.
R-nél általában normál üzem van, de bizonyos feltételek teljesülésekor(és jellemzően 1500-3000 rpm között) extra takarékos módra vált.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
demars
addikt
válasz Winner_hun #31987 üzenetére
Én is így vagyok vele... Amit linkeltem michelin jó áron van ...
Ha lesz még a jövő hónapban sztem berendelek egy ggarnitúrát.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
honda23
aktív tag
válasz Snoop-y #31991 üzenetére
Kb 5000-től beállítva utazó sebességen is jó lesz, de feljebb én sem állítanék.
Én ma viszem eredetiségvizsgára a sportot, egyenlőre meglepődtem, milyen jól megy a sima sport 2.0.Nyomaték ugyanakkora, mint az ep3 civicen, csak kevesebb power, plusz alul is jól megy a civicekhez képest.
Hosszabb váltó most nem gond, kicsit már untam a nagyon rövid egyest.
Ha pályázok majd este, megírom, milyen 5.-ben az utazó, ugye ez csak 5 sebességes, de német piacos, tempomatos, eibach sportfutóműves, leteszteltem körforgalomban, kb tudja ugyanazt a sebességet, mint az ep3 civicem tudta.Kuplungot nézd majd meg, mert az accordokban 160-200 között meghalnak, nagyon felül fognak(pedálút háromnegyedénél enged ki).
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
honda23
aktív tag
válasz zolynet #31988 üzenetére
Igen, ats-nél 6000-nél nyit, és 7300-nál van vége a dalnak, na most mindenki reflesh ecut rak a typs-s be, azt küldik 7800-ig kb, csak az a baj, hogy az a hajtókar nagyon gyenge ehhez, mint ahogy az enyém is az lenne nagyobb fordulathoz. 8000 körüli fordulatot vagy akár 9-10-et csak a k20a2 bírja hosszabb távon.
k24 blokk, k20 hajtókarral és hengerfejjel, na azt már kínoznám pályán is tízezres fordulattal, bírja is.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #31983 üzenetére
Bocs, Civicen Turanza ER300 volt gyárilag, a Cityn van Potenza RE030
Nekem téliben a GoodYear UltraGrip 7+ van, az nekem nagyon jól teljesített, és 6. évét húzza, még mindig jó, de már felkeményedett, búgós lett. Kopása teljesen jó. Jövőre már lehet hogy csere. Váltanék TS850-re, de a PC5 nagyon elvette a kedvem a Contitól.
A nyári Bridgestone is jó volt, csak 4 év után az is kemény, és búgós lett. Azt hittem csapágyas a hátulja, de gumicsere és csend lett
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
honda23
aktív tag
válasz Snoop-y #31984 üzenetére
K20a6-nál igen(ott már elég alacsony fordulaton nyit), viszont type-s-nél nem, ha jól tudom.
Nekem ennyi most bőven elég, őszintén az ep3 után meglepődtem, milyen jól megy 155le-hez képest.
Wikin fent vannak a nyitási fordulatszámok.
Ep3 nagy hibája volt a rettenet rövid egyes, azt bevallom, nem nagyon szerettem.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #31982 üzenetére
huh... ez számomra azt jelenti, hogy gyakorlatilag akkor nyárra +1000/DB árat kifizetve PL a Michelin már bőven megéri... Én úgy vettem észre, hogy sok esetben azért hozzák ki győztesnek a teszteken a Michelin gumikat mert iszonyatosan kopásállók... így viszont valóban megéri az árát...
Most Michelin Energy Saver van az alu szetten, most is jól fognak, de már elég idősek és inkább nem rizikózok...
Bridgestone-ból a Turanza T001-et látom most... Potenza-t sehol... elírtad, vagy én vagyok láma??[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #31981 üzenetére
Én a gyári Bridgestone Potenza-t két éve Continental PremiumContact 5-re cseréltem. Nagyon jó, csak irgalmatlanul kopik. Kollégám is mondta, miután megvettem, hogy ők ugyan BMW 530d-re, de szintén PC5-öt vettek, és feleannyi idő alatt lekopott róla, mint utána a következő, asszem Dunlop lett nekik. Akkor már mindegy volt mert megvettem. Kb. egy nyári szezon alatt elkopott annyit, mint a Bridgestone 3 alatt... Tényleg nagyon jól teljesít, de 3-4 év alatt kuka, pedig nem driftelek vele, és évi 12-15k km-t megyek
veleösszesen, vagyis a nyárival kb. 7-8000-t. És ráadásul a válla kopik el, vagyis a futófelület külső oldala, ahol kanyarban a terhelés éri.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
demars
addikt
Nézegettem az ADAC teszteket, és a TC-s teszteket is... mocskosul tetszik a Continental!
Télre is itt ajánlotta egy fórumtársunk a Continental Contiwinter Contact TS850 gumit, amit végül meg is vettem! Nagyon jó! Ezek után... és persze a tesztek alapján ( nem hajtok, nem pályázok, esős, vizes úton jobban csúszik a gép, ezért is fontos számomra, hogy ilyenkor helyt álljon a gumi is...) szerintem a nyári szett is Continental lesz...!
Első nekifutásra Toyo tetszett, EQMontoya győzött meg, hogy még sem az kell nekem... ( vizes úton ugye nem volt vele teljesen elégedett)Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
>>>W!nman*
tag
válasz !Overdose! #31970 üzenetére
Eddig gyúrtam a témát...
Már elszántam magam ész érvekkel, h ha tényleg egy kritikus helyzetben jobban teljesít ez az amúgy idei ADAC teszten 4. helyezett gumi, akkor megéri a kinézett gumik közül a ~ +19ezret... Már majdnem meg is rendeltem amikor elkezdtem webshopok között túrni. Találtam egy helyet ahol már olcsóbb volt az előző helyhez képest ~7,5K-val, de a sikereken felbuzdulva továbbkerestem és egy még ~3K-val olcsóbb lett a vége, így gyakorlatilag "csak" ~+9.000Ft a Toyo Proxes T1R-hez képest... (persze azt már nem néztem meg a többi helyen...)Aztán remélem nem roller gumiabroncsot küldenek...
Köszi a tippet újfent!
(#31977) runner 125:
Köszi Neked is a tippet! Ki fogom próbálni![ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31975 üzenetére
Eneos
SAE viscosity grade 5W-40
Density (20°C), g/cm3 0.850
Kinematic viscosity (40°C), mm2/s 85.2
(100°C), mm2/s 14.0
Viscosity index 170Motul 300V
Viscosity grade SAE 5W-40
Density at 20°C (68°F) 0.860
Viscosity at 40°C (104°F) 81.8 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 13.6 mm²/s
Viscosity Index 174Mobil 1 0W-40
Viscosity, cSt (ASTM D445)
@ 40º C 75
@ 100º C 13.5
Viscosity Index 185Akkor most melyik a legjobb a 3 közül?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
runner 125
nagyúr
válasz DeathAdder #31964 üzenetére
Mármint h a Sustina-t 10.000-ig nem cseréltetem le?
A flakonján elég jól ki van emelve emlékeim szerint h a teljesítménye akár hosszabb csereperiódust is lehetővé tesz, a 10.000-rel még csak nem maxolom ki.. , főleg h rövid távokon, pár perces járással nem fut.A Motul-t h fogod cserélni?
>>>W!nman*
Az étolaj működik. Beecseteled, vársz 3-4 órát, addig szépen felszívja az olajat majd benzines ronggyal át kell törölni.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
EQMontoya
veterán
válasz >>>W!nman* #31968 üzenetére
Jogyerej, dontsd Mar el, hogy baszni akarsz, vagy szuz maradni. Ha fogyasztas, akkor energy saver, ha tapadas, akkor t1r vagy advan. 😊
Same rules apply!
-
DeathAdder
veterán
válasz BlacKSouL #31973 üzenetére
Minek 105-ös benzin egy olyan motorba aminek még 98-ashoz való gyújtásprogramja sincsen?
Önthetnék bele texacot is ezzel az erővel, ugyanúgy el fog menni a következő csereperiódusig, és semmi különbséget nem fogok érezni.
Sokan tankolják erősebb járművekbe, akik a legjobbat szeretnék a motorjuknak, és gyakran forgatják őket a halálba. De egyáltalán nem létszükséglet, mint mondtam teljesen elégedett voltam a sustinaval is, miért is ne lettem volna?
innen Integra is 300v chronoval tankolta az ITR-t, ráadásul 8-10 ezren cserélte, mégsem volt vele gondja.
Duplaészteres, minden normát túlteljesít, egyértelműen a legjobb olaj, és ez jót tesz pici lelkünknek hogy megadjuk a motornak. Egyértelmű h használat közben semmi különös érzést nem vált ki.
Gondolom ha vízszerű löttyé válna akkor is ilyen nagy tekintélynek örvendne. Szerintem zárjuk le, mindent meglehet magyarázniKenyéren és tejen is vígan el lehet élni, ahogyan kaviáron is.
-
nagyúr
válasz sunny84 #31971 üzenetére
Hejj de fasza grat! Nekem is ilyen van csak feherben Hogy-hogy faceliftes lampa van rajta? (En is le akarom cserelni egyebkent) Honda felirat jobb hatulrol hianyzik, csattantak vele?
Mikori a verda? Milyen motor? Mi az alvazszamod eleje? (jhmes??)
Tolsz fel az elejerol is kepeket?
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31972 üzenetére
Akkor meg minek a versenyolaj? Ahhoz már 105-ös benzin is illene..
Egyébként fingom nincs mitől verseny ez az olaj, mikor grammra hozza a szokásos 5W40-es olajok adatait, hacsak azért nem, mert hiányzik belőle minden adalék ami a hosszútávú öregedést, nyírást csökkenti... Ergo valóban nagyon hamar cserélni kell, függetlenül attól, hogy nem versenykörülmények vannak. Az öregedésgátló csak egy adalék, a nyírással szembeni egy másik. Nem véletlenül írnak adott időperiódusokat is olajcserére, nemcsak km-t. Ha nincs öregedésgátló, akor azt használattól függetlenül cserélni kell jó sűrűn. Különben simán lehet, hogy 10000 km vagy 1 év után már majdnem vízszerű lötty lötyög a teknőben.
Szóval akinek van pénze ilyen olajra, cserélgesse bátran, sűrűn, nehogy a csapágyak megköszönjék az adalékhiányt.[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
sunny84
senior tag
család új tagja .. 1.6 vti mellett
" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #31968 üzenetére
Tőlem egy szavazat a Dunlop Sport Bluresponsra. Jöhetnek a többiek!
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
>>>W!nman*
tag
válasz !Overdose! #31966 üzenetére
Köszi!
Amik D(E) feletti osztályozásúak fogyi ráhatás és esős tapadás tekintetében, azok ezek lennének:
195/50R15 GOODYEAR EFFICIENTGRIP nyárigumi H82 16 105 Ft C A 67
195/50R15 HANKOOK K425 KINERGY nyárigumi H82 14 690 Ft C B 69
195/50R15 HANKOOK K115 VENTUS PRIME 2 nyárigumi H82 14 520 Ft C B 70
195/50R15 CONTINENTAL ECOCONTACT 5 nyárigumi V82 18 130 Ft B B 71
195/50R15 TOYO CF2 PROXES nyárigumi H82 14 439 Ft C B 70
195/50R15 HANKOOK K115 VENTUS PRIME 2 nyárigumi V82 16 952 Ft C B 70
195/50R15 DUNLOP BLURESPONSE nyárigumi V82 17 694 Ft C A 67
195/50R15 BRIDGESTONE EP150 ECOPIA nyárigumi H82 18 002 Ft C C 69
195/50R15 YOKOHAMA BLUEARTH AE01 nyárigumi T82 18 515 Ft C B 70
195/50R15 YOKOHAMA BLUEARTH AE01 nyárigumi V82 18 651 Ft C B 70
195/50R15 CONTINENTAL PREMIUM CONTACT 2 nyárigumi T82 19 089 Ft E B 71
195/50R15 PIRELLI P1 CINTURATO VERDE nyárigumi V82 19 247 Ft C B 69
195/50R15 NOKIAN WR A3 téligumi H86 19 630 Ft C C 72
195/50R15 MICHELIN ENERGY SAVER + nyárigumi T82 20 084 Ft C A 70
195/50R15 DUNLOP BLURESPONSE nyárigumi H82 22 254 Ft C A 67Valakinek valami favorit, amit szívesen ajánl esetleg?
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31964 üzenetére
5-6 ezer?
Versenyolajat max 1000 km után sürgősen le kell cserélni. Illetve lehetőleg minden verseny után....Aláírás (nem kötelező megadni)
-
!Overdose!
őstag
válasz >>>W!nman* #31965 üzenetére
A 195/50 lényegesen olcsóbb lenne és a legtöbben azt használják 6gen Civic-re. Én biztos azt venném. Példának okáért egy Toyo Proxes T1-R kb. 14k/db lenne.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
>>>W!nman*
tag
válasz runner 125 #31963 üzenetére
Köszi!
Nekem is vannak kátránypöttyeim, de még nem tudom, h fogom leszedni... Volt, ahol már most lejött, de zömében makacsul ragaszkodnak... Lehet megfújom majd kicsit hőlégfúvóval és utána gyorsan valami oldószeres ronggyal áttörlöm... Az a kis pötty hamar felhevülhet... Esélye nincs a felninek bajának esnie, ha jól csinálom -hangosan gondolkodom...Váltóméret: ez igaz, de nem akarom, h csaljon sokat a km óra mutatója...
185/55-ös vonalon ezeket néztem ki:
185/55R15 FALKEN ZE914 nyárigumi H82 17 530 Ft C B 72
185/55R15 TOYO NANOENERGY 2 nyárigumi V82 18 090 Ft A C 70
185/55R15 HANKOOK K425 KINERGY nyárigumi H82 18 990 Ft C B 70
185/55R15 CONTINENTAL ECOCONTACT 5 nyárigumi H82 22 690 Ft B B 70
185/55R15 TOYO CF2 PROXES nyárigumi H82 18 402 Ft C B 70A 2 Toyo a legszimpibb eddig.
-
DeathAdder
veterán
válasz runner 125 #31963 üzenetére
Igen tudok, és mindenképpen megírom Az eddigi 2 decis fogyasztásomhoz képest csak jobb lehet, olvasva a fórumokat akik szintén ezt tapasztalták, szóval ez már az első 1000 km-ben ki fog derülni
Szerintem a 10 ezres csereperiódus lehet picit sok egy ilyen olajnak, ezeket max ilyen 5-6 ezren cserélni szokták, legalábbis így tudom, de majd lesznek okosabban akik megmondják
Nem tudom, hogy ez-e amit linkeltél, mivel 4 literes kiszerelésben nem lehet venni, csak kétliteres fémdobozban, ez lenne az.
Nevét úgy ismerem hogy 300v power 5w40 (a chrono a 10w40, az 5w30 a power racing etc.. )spidy-nél 8.900 a 2 liter [link]
-
runner 125
nagyúr
válasz demars #31955 üzenetére
Ha, ár/érték arányt veszed alapul, akkor szerintem most a Vredestein Sportrac 5 az egyik legjobb vétel, főleg a visszajelzések alapján, én ilyet vettem mindkettőre, abszolút csalódásmentes.
>>>W!nman*
Erre pár héttel korábban én is kíváncsi lettem volna. Nagyjából 4 órát qrtam el mire lepucoltam teljesen 4 felnit.
Első körben a kátránypöttyökkel kezdtem, amolyan házipraktika ha nincs oldószer, h étolajjal be kell kenni. Pár óra múlva valóban könnyebben feljöttek. 01. De egyesével kellett percekig pucolni az összes küllőt, küllőközt h tiszták legyenek, végül nyertem.A centírsúlyok ragasztóival kínlódtam én is a legtöbbet. Benzines rongy plusz körömmel vakarás kombó jött be, de beletelt pár órába mire lejött mind.
Nem muszáj gőgösen ragaszkodni a gyári váltómérethez, guminál persze kevébé számít az esztétkium, de pl. enyémre is 225-ös gumit ír a könyv 17-es felnihez, de annak olyan hasa, oldalfala van, h egyszerűen nem tetszik, így lett inkább egy feszesebb oldalfalú, 205/50R17-es méret.
DeathAdder
Ez lesz a 300V ugye? Autoteka-nál teljesen korrekt az ára, Sustina-nál így már csak 4000ft-tal drágább.
Hm, gondolkodom rajta én is. Csak kérdés, h ha gyárilag ilyen ez a motor (mindenhol írják HR-V kapcsán az olajfogyasztást), akkor vajon van-e értelme egy ilyen prémium olajat kipróbálnom, illetve ha így van megtervezve, nem ártok-e vele, ha egy olyan olajat öntetek bele, amit mondjuk nem fog enni.
Több olajjal kapcsolatos cikkben olvastam már, h ha egy motor eszi konstans csipegeti az olajat, az nem azt jelenti, h rossz, felújításra szorul, hanem így van megtervezve. Teljes higgadtsággal lehet használni ugyanazzal a legalább 5W40 viszkozitású olajjal, csak értelemszerűen figyelni kell a szintet.
Mindenesetre kíváncsi leszek a tapasztaltaidra, talán 1-1,5 hónapon belül már tudsz jelezni h eszi-e."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
!Overdose!
őstag
válasz szőröscica #31959 üzenetére
Szerintem kifejezetten halk, főleg a téli Michelin Alpin után.
Itt 67-69 dB-t írnak, de nem néztem utána, hogy a konkurensek mit tudnak ez ügyben.
Leginkább ezért esett erre a választásom. Nagyon kiegyensúlyozottan végzett elöl a teszteken, miközben az ára messze alacsonyabb volt, mint azt a tudása indokolná.
[ Szerkesztve ]
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
DeathAdder
veterán
válasz runner 125 #31951 üzenetére
Igen váltok, ugyan semmi bajom a Sustinával de régóta kiakarom már próbálni a híres 300v-t, továbbá mint korábban is írtam sustinát mindegyik csipegeti (legalábbis ep3 userek szerint), és állításuk szerint motullal nincs ez a jelenség, hát majd rálesek és mindenképp beszámolok, mert hát nagyon nem volt olcsó a sima olajakhoz képest.
Tegnap hoztam el őket, jövő hó elején kerül a motorba10 ezer alatt az 5dl tényleg semmi
____
más:nem értem ezt a toyo proxes mizériát, h miért divat fikázni, még hatásos ellenérvet nem hallottam róla csak fikázást, egy biztos kurva jól tapad utcán, és hideg közegben is meglepően jó, továbbá esőben is frenetikus. Az ára meg nevetségesen jó. Oké 1.4-re én sem vennék ilyen sportosat, csak amivel szeretném csapatni.
Nekem volt vti-n és CTR-en is, vti-n hihetetlen jó volt, ha megint lenne vtim biztos olyat vennék rá. CTR-en 205 méretben nem volt vele tapadásom, de a mostani 215-ös AD08R-el sincs igazán elsőm, meg néha másodikom sem, és hármasban is megcsikkantja még nyáron is.
T1R hátránya egyedül amit gyűlöltem hogy szerette gyűjtögetni a kavicsokat.[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz !Overdose! #31958 üzenetére
Zajszintje milyen? Kifejezetten halk gumikat szeretnék venni.
-
>>>W!nman*
tag
Hi!
Megvettem életem első alufelniszettjét:
kép
kép2Viszont a súlyok ragasztó gumicsíkjait mivel szoktátok eltakarítani? Én féktisztító, lakkbenzin, köröm, rongy, rézkefe kombóval nyomultam, 2 felni lett kész, de 1óra volt kb... Igaz, takarítottam közben máshol is őket...
Köv. kérdésem pedig a gumi lenne. A felni 15" x 6"-os. a gyári lemez 14", amin 175/65-ös gumik vannak gyárilag.
15"-ban ezek a váltóméretei (kékek):
gumikVagy használjak más méretet? Mit? Elsősorban a gyakorlati tapasztalataitok jönne jól! Mi az, ami nem ront hatalmasat a komfort érzeten (és nem is méregdrága a mérete).
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz demars #31955 üzenetére
Lejárt az időm...
Néztem a toyo márkát. T1R Proxes ennek elég jó a mintázata, V alakban rendezett, ezek jól kivezetik a vizet a tapadási felület alól.
Itt többen is használtok ilyen toyo gumikat, esőben is jó?
Amúgy árban jóval olcsóbb, mint egy michelin.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
demars
addikt
válasz EQMontoya #31954 üzenetére
Normál használatra ( nem pályára, gyorsulás nélkül) melyik gumi ajánlott nyárra? 205/55/r16 méretben.
Most michelin energy saver van rajt, ezzel vettem. Gondolkodok, hogy olyat vennék ami esőben is jól teljesít. Ha jól tudom vannak kimondottan esőre tervezett gumik.
Még ezt a szezont kihúzom a mostanival, de szívem szerint már ledobnám őket.Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #31950 üzenetére
A sportos felhasználásra szánt (Toyo Proxes, Yokohama Advan) gumiik szerintem határozottan jók, nekem is ez van az IS-en. Téligumiból én is inkább az európaiakra szavazok.
Same rules apply!
-
honda23
aktív tag
válasz szőröscica #31950 üzenetére
Köszi
A volt ctr-em fehér felnijei mennének fel, nagyon jól fog neki állni.
Jelenleg a Toyo és Yokohama gumiknál nincs jobb a piacon, még a Bridgestone-t venném egy kalap alá velük, volt Michelinem, Pirellim, Continentálom, Barumom, Kleberem stb, de a Toyo mind nedves, mind száraz úton körberöhögi mindegyik felsorolt márkát. Tehát ez már az elmúlt 10 év tapasztalata.
Most viszont a téli garnitúra Michelin, amivel vettem az Accordot, még nyúzom egy kicsit, mert kíváncsi vagyok, milyen tapadása van.nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
honda23
aktív tag
válasz !Overdose! #31949 üzenetére
Köszi mindenkinek, k20a6, a gyári csövezést majd lemérem kíváncsiságból, megvan hozzá a gyári kipufogó is, most egy kétoldalas rendszer van alatta. K24-ért nem láttam értelmét, sokkal többet fogyaszt, annyival nem megy jobban, ráadásul csak 6000 fordulattól van vtecen. Ez az ültetett sportfutómű alatta nagyon jó. Jövőhéten eredetiségvizsga, majd okmányiroda.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
runner 125
nagyúr
válasz honda23 #31942 üzenetére
Gratula, szép darab. Motor?
DeathAdder
H döntöttél, váltasz Sustina-ról? 1000km múlva én is elérem a 10.000-et. Gondolkodtam, h öntsek bele mást. 10.000 alatt kb. 5 dl-t kellett rátöltenem, sokan azt mondták h az semmi.
mod.
Egyébként ez a Toyo brand hol helyezkedik el a gumik piacán, melyik kategóriákban képviseltetik magukat jobbára? Nem láttam eddig egy tesztben sem őket.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
szőröscica
addikt
válasz honda23 #31945 üzenetére
Szia!
Nagyon szép autó, gratulálok hozzá. Remélem sok boldog éven át szolgál majd.
Szigorúan szvsz, de ne bohóckodj fehér felnikkel, az nem ennek az autónak a stílusa, inkább vegyél rendes gumikat, a Toyonál sokkal jobbakat is lehet kapni, nem kell mindenből japánfanatikusnak lenni. -
szesa
senior tag
Hi!
97-es civic 1.5-be milyen olajat ajánlanak (280k) ?
K.
-
-
honda23
aktív tag
válasz zolynet #31944 üzenetére
Én is, ez az első törésmentes Hondám, egy két apró dolgot kell rajta cserélni, kuplungot ingyen kapok bele, a tulaj egy autószerelő és ráadásul ismerős is. Nem a bokorugró futómű van alatta, hanem eibach rugók showa gátlókkal, tempomattal(pedig non fl), ez német piacos, oda lehetett kérni sportfutóművet és tempomatot nonfl-be, nagyon kényelmes, garantált 165e km, törésmentes, első és hátsó lökösön van egy két nagyobb karc, váltó, kormánymű, motor pöpec, új akksi, új olaj van benne, minden működik, a gyári hifi odabax egy civichez képest, a dupla digit klíma nagyon jó, egyszóval eddig nagyon tetszik. Majd megy rá a fehér type-r felni toyo gumikkal.
nincsen lehetetlen, csak tehetetlen
-
bbubby00
őstag
válasz !Overdose! #31940 üzenetére
Kb leégetni való gumik a 16on! Azért irtam, hogy talán 10e a 4db. Ha valakit érdekel, akkor a saccolt áron megválok a 16tól.
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
!Overdose!
őstag
-
bbubby00
őstag
Skacok. Csak úgy döntöttem, hogy megválok a szép 16os felnimtől. Viszont nemtudom, hogy mennyit ér, így kérlek benneteket segítsetek belőni az árát.
Gumi is van rajta, a 4db-ért 10ezrest kérnék értük összesen. Ez reális?!
Ha valakit érdekelne a dolog az írjon nyugodtan!!!
Ha úgy van a 15ös felni árát is belőhetnétek ami most van a kocsin, lehet azt is lecserélném másfélére!!!
Itt a dropbox link a képekhez!![ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
tonyi
tag
Sziasztok!
Van nekem egy facelift EU8-am és hozzá facelift EP3 első és hátsó lökhárítótoldatom.
Az világos, hogy az első toldatot PnP feltudom a lökösre, de a hátsót hogyan?
Odapróbáltam, de nem igazán passzol.(pedig valaki megoldotta, zav13r néven kell rákeresni a guglin)
Esetleg lököst kell cserélnem? De mire? Kérlek homályosítsatok fel![ Szerkesztve ]
"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." - Ayrton Senna (Honda Civic EU8 facelift, Honda Civic FK2 facelift, Huawei P20 Pro, Huawei MediaPad M5 Lite 10, Asus K53TA, HP 15-)
-
Snoop-y
veterán
válasz >>>W!nman* #31928 üzenetére
Szilentekhez:
En is azt vallom hogy ami ugyanazon az alkatreszen van pl lengokarok stb ha cserelsz szilentet akkor az osszeset csereld ( osszegben nem sokkal tobb es akkor csak egyszer kell hozzanyulni )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
DeathAdder
veterán
válasz BlacKSouL #31927 üzenetére
Világos, mondjuk 3x elolvastam és nem mobilról mint elsőre hogy minden kitisztuljon
Érdekes elmélet, vagyis én teljes mértékben megengedem hogy így van, mert józan paraszti ésszel belegondolva is van benne igazság. Erre ez előtt nem is gondoltam egyáltalán, de valóban...A másik viszont ami kérdést vet fel bennem, hogy akkor miért hallom több embertől (akik újan vásárolnak autót) hogy 200+ ezer után a computer és számolás után is növekszik az átlagfogyasztás az új korához képest? Nagyjából +0.3-0.5 liter a konstans eltérés az új korában tapasztaltakhoz
Mert akkor a fenti elmélet szerint (ha a motor is kopottabb) akkor kompressziógyűrűk kevésbé vannak nekifeszítve a henger falának amivel a súrlódás és a motor fogyasztása is csökken, nem pedig növekszik.Na majd megnézem egy fehér papírtörlőn, egyébként nekem még nem a plasztik rikító narancssárga olajpálcám van hanem a békebeli
(bocs h csak most, kicsit elvoltam a napokban)
[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
válasz szőröscica #31933 üzenetére
Én is a két ívet akarom majd cseréltetni... Úgy vagyok vele, hogy inkább kipengetek 100ezredest és legyen normális
Viszont mesterember kerestetik, múltkor kaptam egy telefonszámot, majd elgurulok feléje megnézni hogyan is alkot[ Szerkesztve ]
Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
szőröscica
addikt
Teljesen mesterfüggő, el kell vinni és ajánlatot kérni. Van ahol csak a fényezés 30-40 rugó, máshol ennyiért kompletten megkaphatod. Az sem mindegy, hogy Budapesten vagy vidéken nézelődsz. Azért volt ez az általános válaszom, mert tényleg nem lehet innen Internetről belőni az árakat.
-
szesa
senior tag
-
szesa
senior tag
Hi!
6.gen 3 ajtosnak a hátsó sárvédői küröli rozsdasodast hol érdemes javíttatni,
milyen költségekre számítsak?Az ívek rozsdásodnak kivülről is látható már, elindult felfele...
Thx
-
-
>>>W!nman*
tag
válasz >>>W!nman* #31928 üzenetére
Hm... Most h nézem a képet, a szilent felső széle tényleg gyanús! Ott elengedett a galvanizáció.
-
>>>W!nman*
tag
Hello!
Voltam KwikFit-nél futóműállításon, de még mindig nincs beállítva a futóművem!
Az a szokás ott, h ingyen felmérik az autó állapotát -ezt csak ott realizáltam, de nagy hülyeséget talán azért nem mondtak, illetve korrekt volt az előjáték is: csávó beülés előtt körbetekerte a kormányt, váltót fóliával, és letakarta az ülést...Aztán felemelték, nézegették, majd odahívtak. Hátsó lengőkarok "nagy" szilentjeire azt mondták, h ki van szakadva... Én csak néztem, mert szerintem nem... Aztán megkérdeztem, nem bánja-e, h ha lefotózom...
Anyagában repedt, ezt már itthon is detektáltam a külső oldaláról, de nincs átszakadva az tuti. De majd nyugiban megvizslatom még... Viszont ha mégis venni kell és cserélni, milyen márkát ajánlanátok?
bal_hátsó_01
bal_hátsó_02
bal_hátsó_03(kívülről)Aztán mentünk előre: a bal első kormányösszekötő, vagy axiálcsukló tényleg kottyan 1 minimálisat. (Lemförder jó lesz helyette szerintetek?)
axiál -bár sok úgyse látszik belőle... Szerintetek elég csak a kormánymű és a gömbcsuklót tartalmazó összekötő közti axiál csuklót cserélni? Mi a tendencia? Ha döglik az axiál, akkor a gömbcsukló is kb akkor? (Az tuti, h párban cserélem őket. Tehát jobbos axiált is cserélem...)
Illetve a 4gumit kritizálták, ami téli, ezzel vettem, tudom, ez (is) valós probléma, tervezek a nyárival. Aztán féktárcsákra és fékbetétekre írták h még 3.000km-t mennek el... Aztán megdicsérték, h szép állapotú a korához képest az autó kívül-belül.
féktárcsa -tény, h nem elég jó (nekem), de szerintem nagyon sok autóval rohangálnak ilyen, v még rosszabb állapotú féktárcsával... 110-120km/h-ról lassítva minimális, nagyon kicsit észrevehető vibrálás van a pedálban. (Többel meg még nem is mentem. ) De mind1, csere lesz, max 1 éven belül, de azért autó árához képest ezek nagyon viszik a pénzt...
Mindez ugye ingyenes, adtak ajánlatot h mindezt mennyiért csinálnák meg, 6óra alatt... A diagnosztikát amúgy eltúlzottnak érzem, főleg a féktárcsa/fékbetétre, h 3.000km, de ha jól sejtem, nekik (is) ez a biznisz... Odaviszed "A" alkatrész csere miatt, vagy beállítás miatt és a tényleg -valamennyire- elhasználódott alkatrészt kicseréltetik veled... De legtöbb autószerelő így működik szerintem.
Kérdésem az, h szerintetek ha el is van használódva és tényleg csere érett, nem érdemes akkor már a hátsó tengelyen minden szilentet cserélni? Belegondolva: 18éves gumik, együtt fáradtak el (szakadtak, keményedtek), ha kicserélsz 1-2alkatrészt, akkor azok nagyobb igénybevételt kapnak, azaz hamarabb pusztulnak el, mintha nagy levegővétellel rendbe raknád az egészet. Persze kérdés, h milyen állapotú a többi valójában, de ha csak arra gondolnuk, h 18éves, gyáriak...
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31925 üzenetére
A nívópálcán nem mérvadó, pláne a rikító narancssárga pálcán, de egy csepp olajat törölj bele fehér papírtörlőbe, és annak nézd a színét. Amikor viszont engedik le, igencsak feketének látszik az.
Ha egy motorban olyan kompressziógyűrűket és olajlehúzógyűrűt használnak, ami kevésbé van nekifeszítve a henger falának, vagy úgy is ismerjük, hogy alacsony palástnyomású gyűrű, azok a gyűrűk sokkal kisebb súrlódási ellenállást fejtenek ki a hengerben való mozgás során. Ugye ideális esetben csak a gyűrűk érnek a henger falához, a dugattyú nem, azaz a gyűrűk adják a dugattyúmozgás legnagyobb(tulajdonképp egyetlen) súrlódási ellenállását, fajlagos veszteségét. (Az átalakításnál a csapágypersely-csapágycsésze súrlódástól tekintsünk most el, egyrészt mert az nem a dugattyúnál keletkezik, vagyis külön kell vizsgálni, másrészt az megfelelő hőmérsékleten és olajjal ugye megfelelő viszkozitású olajfilmen úszik, vagyis teljes folyadéksúrlódásnak kellene lennie, nyilván nem így van, de ez mellékes most)
Namost a csökkentett sugárirányú nyomás jelentősen kisebb súrlódást eredményez, ergo a dugattyú, vagyis az egész motor hatásfoka javul, a fajlagos teljesítménye nő, a veszteségei csökkennek, a fogyasztása csökken.
Azonban a mérlegnek két karja van. A kisebb palástnyomás jellemzően sokkal kevésbé tudja lehúzni a gyűrűkkel az olajat a hengerfalról, tehát sokkal nagyobb mennyiségű olaj (vastagabb réteg) marad a hengerfalon, miután lefelé elhagyta azt a gyűrűsor, és az égéskor bizony ennek az olajnak egy jó része elég, majd a kipufogószelepen távozik. Valójában a szívó-, 'sűrítő'-, expanziós ütemekben megvan az olajfilm a hengerfalon, az expanziós (égés) ütemben lefelé mozgás során ennek egy része elég. Tehát a kipufogás ütemben a legkevésbé kent a hengerfal.
Mivel az olajfilm vastagabb, az égés során több olaj ég el. Mivel a motor nem az olaj, hanem a benzin-levegő keverék ideális égésére van tervezve, a sokkal rosszabbul égő olaj csak inkább megkormolódik, azaz a tökéletlen égés során koromrészecskékké válik, ami kipufogva szépen megjelenik a kipufogórendszerben, egész a cső végéig bezárólag.
Ugyanez a korom részben megtapad a hengerfalon, és csak a következő 3 ütem során távozik, mégpedig jellemzően a lehúzó irányban hatékony gyűrűk munkájaképp lefelé, az olajteknő irányába.Tehát: Nem véletlenül fogyasztanak fajlagosan annyira jól azon motorok, amelyek ily módon eszik az olajat, és nem véletlenül nem a kocsi alján van pl. nekem is a katalizátor, hanem gyakorlatilag a leömlőn, ahol a legforróbb a gáz. Így hatékony, már az üzem legelején is, és ugye teszi a dolgát a környezetvédelmi előírásoknak megfelelve, a koromtartalom ellenére.
Szorosabb gyűrűvel kevesebb olaj marad fenn, és ég el, tehát kevesebb fogy, de nagyobb a súrlódási veszteség, tehát több benzint fog fogyasztani a motor azonos teljesítményhez.Más: Ha a sajnos még nagyon kiforratlan Ex-Link motor elterjedne, még jobban csökkenthető lenne a súrlódási veszteség a hajtórúd (hajtókar) két holtpont közötti ütemében félúton a henger tengelyével bezárt kisebb szöge miatt mondjuk kifejezetten az expanziós ütemben, ahol a legkisebb veszteségre kellene törekedni.
Szólj ha valami nem világos, itt már elkalandoztam kicsitAláírás (nem kötelező megadni)
-
KubanitoS
veterán
Sziasztok!
Honda Civic Type S autómhoz nyári gumit keresek. 17 colos a nyári szett, úgy látom, hogy 225/45-ösek. Ezt a Goodyear abroncsot néztem ki rá.
Nekem jónak tűnik, de kérlek benneteket erősítsetek meg, hogy ugye ez megfelelő méretű kerék lenne a gépre?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
DeathAdder
veterán
válasz BlacKSouL #31923 üzenetére
Lehet egyébként elbeszélünk egymás mellett, mert nekem pálcán szinte átlátszó amikor belekerül, a vége felé pedig sötétebb sárga színű, de leeresztett állapotban nem vizsgálgattam még
A fehér poharas teóriával szerintem igazolódna hogy nálam is az a helyzet mint nálad, és fordítva is.
Hogy miért?
Tiéd egy újabb és talán korszerűbb motor, alacsonyabb káros anyag kibocsátással, és Te 0 km -től úgy vezetted hogy vigyáztál rá, tehát nincs szétbaszva a motor, no nem mintha az enyém szét lenne, de ki tudja mit csináltak vele az előttem levők, és ezek után nem hiszem hogy több szennyeződés van a motorodban mint az enyémbenEgyébként nem értem mi ez az olaj/üzemanyag fogyasztós dolog amit többször mondtál már?
Kihatással van egyik a másikra? -
demars
addikt
válasz DeathAdder #31919 üzenetére
Úgy gondolom az a jó, ha az olaj megköti a keletkezett piszkot, kormot, különböző égéskor belekerülő kicsapódott szennyeződéseket.Az a lényeg, hogy az olajban maradjon... leüllepszik az aljára a sűrűbb rész (olaj sár), a lebegő rész színezi el az olajat. Ezt látjuk leeresztéskor. Bár ez csak az én gondolat menetem.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31919 üzenetére
Az első bekezdésre nem tudok mit írni, mert azt 100%-ra nem tudom pontosan, hogy a 2008 előtti modelleknél hajszálra ugyanezt a motort gyártották-e. A nagyon kisszámú statisztikám szerint nem feltétlenül, ugyanis. Az előző munkahelyemen van egy ugyanolyan 1.8 ES sedan, mint a miénk, és az is 2006-os gyártás. Viszont elég sok dologban különbözik, ami csak akkor észrevehető, ha hosszabb időn át vezeti őket az ember. Nem térnék ki mindre, de 2008 év elején váltottak át. Kb., nagyjából beülve felismerhető, mert a "ráncfelvarrottakban" nem világít a vészvillogó gombja, és már gyárilag VSA van mindben(kikapcsoló gombbal).
Hogy a motorban változtattak-e valamin, nem tudom. Ez lehet egy indok a különbségre.
Az UFO-sedan különbség elvileg a motort nem érinti, csak a gyártási év(széria)A legelső évben a gyári 0W20 volt benne. A második évben Mobil1 0W30 ment bele, utána 2 éven át Castrol Edge Sport(később FST) 0W40, most pedig már 2. éve Mobil1 0W40.
A kéntartalom leginkább akkor érdekes, ha elsavasodik a cucc...üzemanyagnál meg a kéndioxid miatt.
Én az olaj színéből nem vonnék le következtetést, de azt se mondom, hogy az a jó, ha gyári színű leeresztve, meg azt se, ha sötét. Májusban esküszöm fogok egy fehér poharat, és mintát veszek a leengedett olajból is, meg a gyári flakonból kiöntöttből is, és lefotózom napfényben fehéregyensúlyra ügyelve. Aztán majd elemezgetheti mindenki
Amúgy amit beleöntök is sötétebb sárga, tehát ezek szerint én onnan indulok, ameddig neked sötétedik.
A korom megjelenése nálam a kipufogóban biztos, hogy az olajban is sötétedést okoz. Gyanítom neked a kipufogóban sincs semmi korom.
És végezetül. Ha most kimérnénk a teljesítményét, meg a fogyasztását az említett 2007-es ufónak, meg az enyémnek, és nem lenne különbség, és az enyém mégis fogyaszt, amaz meg nem, akkor mi lenne a konzekvencia?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
válasz !Overdose! #31920 üzenetére
Pedig szerintem az gáz, ha egy autó 200e alatt olajat eszik.
Vagy szarul tartották karban, vagy gáz van a konstrukcióval...Same rules apply!
-
!Overdose!
őstag
válasz DeathAdder #31919 üzenetére
Nekem a jelenlegi az első Hondám, ami nem eszi az olajat, pedig volt már pár.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
DeathAdder
veterán
válasz BlacKSouL #31910 üzenetére
"A Civicben R18A (140Le) ..... 0 km-es kora óta fogyott benne az olaj, erre a figyelmet is felhívták vásárláskor."
Egyik havernak 1.8 ufója van, újan vette 2007-ben, nincs benne még 100 ezer sem, fogyasztása szinte hajszálra amit te is mondasz, de olajból nem fogy neki semmi. (ezzel nem azt akarom mondani h a tiéd rossz vagy bármi hasonló, csak újkorában is lehet eltérés úgy látszik, és mondjuk ezt egy olyan precíz gyárnál mint a Honda felettébb érdekesnek találom. Most biztos azt mondaná Integra, hogy egy jó Honda nem eszi az olajat, mert az ő családjában egyiküké sem ette, én meg igazából az ilyen nem eszik semmit nagyon ritka jelenségnek találom, és nagyban sofőrfüggő is lehet a dolog)
Lehet mondtad már, elnézést akkor a figyelmetlenségem miatt, de milyen olajat is használsz?
És egyébként mit jelent az hogy bizonyítékod van h a sustina nem kénmentes olaj? ez előny vagy hátrány?Az első olajcsere óta minden cserekor bitumenfekete olajat engednek le belőle. Probléma ez? Nem. Távozik a motorból a szennyeződés a leeresztéssel? Ha jó az olaj, igen
Tehát akkor az én olajammal van a baj, hogy nem fekete ha leeresztem? (i-vtec-ről van szó ugye)
Előtte (amikor megvettem) Castrol Edge volt benne, mondta a volt tulaj is hogy 2 e km után esedékes lesz az olajcsere (én azért lecseréltem), de az sem volt közel sem bitumenfekete, hanem inkább sötétebb sárga. -
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #31915 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy ha fogy az olaj, akkor kis szerencsével legalább nem hígul.
Ha meg nem fogy, lehet, hogy igen.
De ha hígul is meg fogy is, akkor gyűrűcsere és generálDe általánosságban mondtam már talán, hogy inkább olajat egyen 10000 km-en 1 litert, mint benzint 100km-enként 1 literrel többet.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz BlacKSouL #31907 üzenetére
Ez azért így ebben a formában nem egészen igaz. A szarabb, sűrűbb olaj apróbb réseken sokkal kevéssé szivárog el. Tehát simán lehet, hogy egy 10w-40 kevéssé fogy, mint egy 0w-30, attól még a szintetikus 0w-30 valszeg sokkal jobb állapotban lesz 10e km után.
Same rules apply!
-
>>>W!nman*
tag
1.5i EK3-hoz van valakinek kéznél egy gyári lóerő/nyomatékgörbe?
-
BlacKSouL
addikt
válasz DeathAdder #31909 üzenetére
A Civicben R18A (140Le) van 110 000 km. Nagyon vegyes üzemben van használva. Gyakorlatilag 0 km-es kora óta fogyott benne az olaj, erre a figyelmet is felhívták vásárláskor. Azóta is fogy az olaj, de nem jobban, mint 110 000 km-el ezelőtt. Ugyanakkor a fogyasztása eleinte 6,1-6,3 volt, most jelenleg 5,9. Akkor kopott a motor, vagy rosszabb, mint volt?
Továbbá: az első km óta kormos a kipufogóvég belseje. Akkor is kormos, ha sokat pörgetem, és akkor is, ha alacsony fordulatokon használom. Okoz ez gondot? Nem. Többet fogyaszt? Nem. Jobban eszi az olajat? Nem. Füstöl, kormol? Nem.
Az első olajcsere óta minden cserekor bitumenfekete olajat engednek le belőle. Probléma ez? Nem. Távozik a motorból a szennyeződés a leeresztéssel? Ha jó az olaj, igen. A kormosodás és a fekete olaj összefüggnek? Valószínű. Teszi az olaj a dolgát? Igen. Látni lerakódást a szelepfedél alatt? Nem.
Csökkent a teljesítmény? Nem. Többet fogyaszt? Nem.
Van ugyanakkor egy City L13A (83Le), kb. 38 000 km-el. Ritkábban van használva, de ez is vegyes üzemben. Szinte sosem fogyott benne az olaj, a fogyasztása 5,3 - 5,6 körül volt, most 5,0 - 5,2 között lehet tartani.
Az első km óta, a mai napig fémtiszta a kipufogóvég belseje. Az utca porából van benne ami beverődik hátulról. Volt, hogy keveset ment, volt, hogy pályán 300 km-t 145-el. Sosem volt kormos. Az olajcseréknél általában sötétbarna az olaj, ha nem is áttetsző, de sokkal tisztább.Az első motor egy i-vtec motor, elektronikus programozás szerint változó szelepvezérléssel, a második egy i-dsi elektronikus program szerint változó gyújtásvezérléssel hengerenként 2 gyújtógyertyával. Mindkettőt nagyjából ugyanazok használják, nagyon hasonló körülmények között, ugyanolyan olajjal, és többnyire ugyanolyan benzinnel.
Lehet tehát bármilyen következtetést ezek alapján levonni az olaj minőségére(+színére, +fogyására) vonatkoztatva? Aligha...
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
DeathAdder
veterán
válasz tboy93 #31906 üzenetére
Tényleg nem tudom, viszont BlacKSouL -nak lehet igaza.
Ám azonban az előbbi két hondám eszegette az olajat, és azok biza elég szépen elfeketedettek (fúú mire ezt a szót most leírtam helyesen ) idővel.
Aztán jött a fantasztikus ötlet, a motoröblítő (olajcsere előtt átfolyatod és felold minden lerakódást), hát nekem úgy feloldott mindent a vti-nél, hogy utána mégjobban füstölt és ette az olajat mint előtte Nyilván a motor már kopottabb volt a kelleténél, és valamilyen szinten a rágyógyult kátrányok is egyben tartották, amit a tisztító aztán jól feloldott (de ez csak az én tippem).Volt aki azzal is megvádolt hogy olajcserekor nem teljesen egészséges hogy arany színű olajat engedek le ami nem feketedett el, jólvan mondom elmésza......
Nekem csere után a sustina pálcán szinte átlátszó, és amikor cserélem akkor sötétebb sárga színű.
egyébként meg olajdoki -
>>>W!nman*
tag
Ígérem utoljára kérdem meg:
Tud valaki normális futóművest? Akik precízen be tudják és be is fogják állítani a futóművet?Most hívtam a környékbeli szervizt, azt mondták nem vállalják... Megkérdeztem miért, azt mondták, biztos össze van rohadva és nem lehet a végére jutni...
b-e-s-z-a-r-o-k! Ha valaki 200kg, akkor túlságosan súlyos már, így inkább neki se kezd a doki?
-
BlacKSouL
addikt
Nem lennék róla meggyőződve, hogy ha megnéznénk egy olyan 15 000 km-t futott olajat, amiből egy csepp nem fogyott, és egy olyat, amiből elfogyott 7-8 deci, ott melyiknek maradnának gyárihoz közelebbiek a tulajdonságai...de sejtésem van
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
nagyúr
válasz DeathAdder #31905 üzenetére
Azt pl. nem tudom, hogy milyen állapotban van a motorom, lehet belül van egy kis lerakódás és az színezi el az olajat?
-
DeathAdder
veterán
válasz tboy93 #31903 üzenetére
Azt hogy a színe nálad elég fekete nem tudom mitől van, de nem az olajat hibáztatnám, nekem most lesz a második leeresztett sustinám, a tavalyi is és az idei is arany színű volt 1 év és kb 5ezer km után.
Mesterem még meg is jegyezte poénból, hogy amit most leengedett azt sokan beleöntenék a sajátjukba (mondjuk lehet többet érne mint a sok olcsó noname szart)Szerintem a sustina egy kib@szott jó olaj, bár kétségtelenül én is jobban örülnék ha nem csipegetné
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz DeathAdder #31898 üzenetére
Én is 8100 xcresst használok. Nem eszi, bár ezekben ezekben a téli hónapokban nem is nyomom neki.
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
nagyúr
válasz DeathAdder #31902 üzenetére
A fene tudja, hogy milyen kategória a sustina. Van aki azt mondja verseny, van aki utcainak titulálja. Viszont azt is mondják az okosok, hogy ha csipegeti az olajat, az nem baj, vagyis hogy attól nem rossz egy olaj. Bár kétség kívül jobb lenne, ha nem enné és nem kéne nézegetni a szintet
-
DeathAdder
veterán
válasz tboy93 #31901 üzenetére
Nekem Laci egyszer azt mondta, hogy vannak a csúcs olajak mint pl a 8100 xcess, castrol edge, mobil1. Ezek felett van a molibdénes Sustina, a Sustina felett meg dupla észteres a 300v.
Ezeknek köszönhetően olyan tulajdonságuk van e-két olajnak, hogy szinte hozzá tapadnak a fémfelülethez, nagyon jó védelmet biztosítva ezzel.Az hogy 1.4-be neked kell-e egy Sustina kategóriás versenyolaj arra nem én leszek aki hasznos válasszal tud szolgálni
Nekem is csipegeti a sustinát, és ep3 fórumokon is mindenkinek (crx-en is), ők mind motulra esküsznek (az angol fórumokon is), nekem a sustinával sem volt semmi bajom, de ideje lesz kipróbálom a híres motult is, úgyis tervben volt már
-
nagyúr
válasz DeathAdder #31900 üzenetére
Hja úgy más
közben gugliztam:
"the rest<8100=sustina<300v
I dont think you can go wrong with this or 8100 or sustina for DD, or light racing, but they are fuel economy oils, not for racing really"
Ha meleg motornál néha elrúgom tiltásig, gondolom ezek is bírják Bár arra pl. kíváncsi lennék, hogy ha abszolút csak kis fordulaton (3000 alatt) használtam volna végig akkor is fogyott volna 7500km alatt az olajból?
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest