Hirdetés
- Felháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Linux kezdőknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mikrotik routerek
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Freemail
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Gmail
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hzsolee
őstag
válasz darvinya #82090 üzenetére
Annyit tudtam meg róla a tulajtól, hogy honda és 3,5kw-os. Elmondtam neki amit itt hallottam és, hogy esetleg típuszám alapján nézzen utána, de nagy valószínűséggel szinuszos.
Köszönöm mindenkinek a segítséget.A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
tordaitibi
veterán
válasz sisi22 #82091 üzenetére
Szólsz nekem vagy bárkinek, beírja hogy "tápegység" és te meg kiopizod és beilleszted. A "szinkronmotor", a DC meg az AC szavakba egyébként én nem látok ékezetet, arra lehet keresni, mondjuk egyszerűsített kínai billentyűzetkiosztással ez is nehéz lesz.
Beírod az ASCII kódját, bal alt+1184 és kapsz egy á betűt, az é meg bal alt+1154,
lehet telepíteni minden oprendszer alá magyar billentyűzetet és kétkattintással vagy bill.kombinációval váltani
valamint lehet angol/héber/szváziföldi/mexikói fórumokra beregisztrálni ott nem lesz ékezet probléma.A hobbielektronika.hu -ról a modik már páros lábbal rúgtak volna ki az ékezetek hiánya miatt, ott is vannak szép számmal külföldről és mégis tudnak ékezettel írni.
[ Szerkesztve ]
-
sisi22
aktív tag
válasz tordaitibi #82079 üzenetére
Persze, akinek van magyar billentyuzete, az a "tápegység" szora keresve boldog, hogy 1400 feletti talalat van.
A hozzam hasonlo kulfoldre szakadtnak pedig marad a "tapegyseg"-re kereses a maga 28 talalataval.
Csak azert irtam reszletesen, hogy Donki Hóte ismet tanuljon valamit, legalabb o nyitott ra.
Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
darvinya
titán
Csak előtte lévő hálózat torzul már.
Elég pár műhely, s lehet csodálkozni miért zúg otthonban minden motor, zizeg az egyenirányítot beredezést.hzsolee
Persze, hogy alapból szinuszos a jel.
Aggregátor generátoros feszültség előállító, nem dinamós.
Mint a legtöbb autóban is generátor van, ami forgó mágneses mezővel generál min. 2 fázissal, jobbak már 3 fázissal.
Ezt van egyenirányítva autó DC rendszerhez.
Egyenirányítás nincs aggregátornál, mert minek.
Akkor van gond, amit írtam, s ezt a túl terhelés miatt érik tartósan.
Pl: 3500W-os aggregátor csak pillanatnyi értéknek írják, tartósan 2000W-al lehet terhelni.
Vannak azok olcsó csoda aggregátorok, amik pillanatnyi terheléssel elviselik a 7000W-ot, de tartósan csak 1000W-os.
Ezek szoktak elfüstőlni szépen, aminek a jelei, hogy már nincs szinusz.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
mezis
félisten
válasz Dr. Szilikát #82083 üzenetére
Csak csupa "szinusztorzító" fogyasztóink lennének vagy már az elektromos művek XX/0,4kV-os trafójából kapjuk ezt: [link] ?
mezis
-
Dr. Szilikát
őstag
Azt nem tudjuk, milyen gondot okoz, de oszcilloszkópon nézve nagyon is látható lehet, főleg egy gyengébb generátornál, amin aránylag nagy terhelés van és az ilyen diódás / pufferes tápegység, aktív PFC nélkül.
#82087 hzsolee
Elektronikával invertált* szinusznál szoktak lenni nehézségek, ami a generátor jelét próbálja utánozni. De a szinkrongenerátor eleve egy forgógép, aminek ez alapvető tulajdonsága.
*Inverter jelentése az egyenirányító fordítottja, azaz DC --> AC átalakítás. Ezt a gyakori félreértések miatt jelezném, sokszor tévesen alkalmazzák ezt a szót.
[ Szerkesztve ]
-
hzsolee
őstag
válasz darvinya #82082 üzenetére
Nem tudom. Nekem nincs, egy kollega kérdezte. Pontos típust sem tudok, utánna járok. Amikre most rákerestem a neten nem is írja tulajdonságként. Akkor valószínűleg azért mert ezeknél alapból szinuszos a jel?
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
pjen
félisten
válasz Dr. Szilikát #82083 üzenetére
Azért akkorát nem torzulhat, hogy gondot okozzon, ott már esetleg le is füstöl.
-
mezis
félisten
válasz Donki Hóte #82080 üzenetére
Újra az iskolában érezheted magad és még vizsgáznod sem kell!
mezis
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz hzsolee #82076 üzenetére
A hálózati feszültség is azért szinuszos, mert forgógép állítja elő. De az is torzul, amikor túl sok olyan egyszerű (aktív PFC nélküli) tápegység terheli, ami csúcsra pufferel / terhel, egyenirányítás után.
Ilyenkor a szinusz csúcsa belapul. Ha te is ilyen nem lineáris terhelést használsz, okozhat jeltorzulást, hiszen a generátorod eleve gyengébb, mint a hálózat (feltételezem), így még kevésbé képes tartani a "csúcsformát" (is).
https://www.muszaki-magazin.hu/2020/01/29/aktiv-felharmonikus-szurok-alkalmazasanak-lehetosegei/
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Azért szeretem ez ilyen topikokat, mert az ilyen helyeken mindig új dolgokat tanulok. Akár szeretném, akár nem
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
tordaitibi
veterán
válasz sisi22 #82078 üzenetére
Ezert van a kereso, pl [labortáp] es mar csak 204 talalatbol kell valogatni.
-
sisi22
aktív tag
válasz Intruder2k5 #82074 üzenetére
Hat, kivancsi vagyok, hogy oda hogyan teszed be pl. a 82055-tol zajlo (eddig 82072-ig jutott) "AC kontra DC a la szinkronmotor" tema kitargyalasat, hogyha valaki erre kivancsi, megkapja ra a szakmai valaszt.
Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
(jan)
őstag
Sziasztok!
EU raktárból szeretnék valami hasonló Pákát rendelni, valakinek esetleg tippje merről honnan és mit ?
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
hzsolee
őstag
Sziasztok!
Létezik arra valami cucc ami az agregátor nem szinuszos feszültségét szinuszossá alakítja?A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
#68216320
törölt tag
válasz Intruder2k5 #82063 üzenetére
Tetszik, gratula a választáshoz.
Szemezek vele én is. Feltétlenül oszd meg a tapasztalataidat.
Főleg az érdekelne, mennyire ingadozik a tápfesz +/- 0.5A ugráló terhelésnél. (pl. relével bekapcsol egy DC villanymotor) -
MODERÁTOR
válasz sisi22 #82073 üzenetére
Erre van a téma összefoglaló, oda egybe lehet gyűjteni azokat a tartalmakat, akár hozzászólás link formában, amik hasznosak. Ráadásul így itt, topikon belül van minden, ahol az érintett kör is van, nem kell a LOGOUT-on bogarászni, hogy mi hasznos belőle, és mi nem, hobby elektronika témában.
-
sisi22
aktív tag
válasz Intruder2k5 #82067 üzenetére
Igen, ezek a maxwellek kenyelmesek es strapabirok voltak, csak neha volt veluk belso kontakthiba, akkor voltak szentsegelesek, foleg ellenallasmeresnel, illetve alacsony egyenfeszultsegnel.
PS:
A blogot azert javasoltam, hogy azt meg lehessen talalni, a forumon elveszik a beirt info - mar 82 ezer felett van a szamlalo, lefogadom, hogy senki se olvas vissza egy ezresnel regebbieket, jobb lenne valami jobban strukturalt, 3. evezredi forumot kitalalnia valakinek, es azt elterjeszteni.Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz darvinya #82071 üzenetére
A Kandó-mozdony konkrétan aszinkron motorral épült, de a szinkron és aszinkron motorok fordulata mindenképpen a frekvenciával van összefüggésben (csak egyik szoros, másik lazább szinkronban, avagy késéssel / ld. slip fogalma) és ezt Kandó négy fokozatban tudta megoldani, az 50 Hz betápból.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz Dr. Szilikát #82070 üzenetére
Szinkronmotornál?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz darvinya #82069 üzenetére
Ezzel könnyen szabályozható a sebesség.
Kandó idejében nem volt még olyan egyszerű, erősáramú gépekkel kivitelezett fázisváltóval 4 sebességi fokozat volt, illetve folyadékellenállásos szabályzó hidalta át a közbenső üzemállapotokat. De jó választás volt az AC 50 Hz hálózat, hiszen a későbbi technikákhoz is bevált, illetve így nem gond a kapcsolódás az energiarendszerhez.
Most meg bizonyos értelemben mindegy lenne, a városi rendszernél, hogy a hálózaton van egyenirányító (több ponton is), vagy minden járműben saját egyenirányító lenne. Lehet, hogy utóbbi gazdaságosabb lenne ma már, de a régi örökség miatt (soros DC-motorok), a DC-hálózat megmaradt.
A Wikipédiás linken le van írva a többi, DC-átvitel jelenleg csak nagy távolságra éri meg. Ezek szerint az energiamegtakarítás olyan jelentős, hogy megéri még a brutális / költséges DC-konverterek telepítésével együtt is ezzel "szórakozni".
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz Dr. Szilikát #82068 üzenetére
Pedig érthető voltam, hogy szinkronmotoros voltak.az első Mo-on nagy teljesítményű mozdonyok, stb.
Ezzel könnyen szabályozható a sebesség.Oké, legyen, csak mi állítja elő a nagyfeszültségű DC-t?
Ha ennyire jó, akkor miért nem álltak át erre?
Mert irdatlan költséges, s még, ha nagyfeszültséget használnak.
Nem véletlenül hideg vízben/helyen van lefektetve a kábelek, különben elforná saját vezetékkét.Én egyáltalán nem vagyok DC ellen, hiszen minden arról megy szinte.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz darvinya #82062 üzenetére
Pedig egyszerű. Megfogalmazásod azt sugallja, mintha azt hinnéd, hogy DC hálózat veszteségesebb, mint az AC. Mintha a DC-t hibáztatnád valami rejtélyes okból, amit nem is lehet érteni, hogy fizikailag mivel indoklod.
Holott itt a lényeg az áram nagysága. Nem az áramnem. Noha előzőleg pedzegettem bizonyos impedanciaveszteségeket, de az nagy távolságú AC rendszereknél érdekes. Ilyen tekintetben a DC energiaátvitel még gazdaságosabb is:
Nagyfeszültségű egyenáramú átviteli hálózat - Wikipédia
Tán a szinkronmotor miatt, amit jobb mozdonyoknál alkalmaztak.
Ezt sem lehet érteni, mire gondolsz, hiszen 50 Hz a vasúti felsővezeték, de ma már az új villamosok stb. is szinkronmotorral mennek. Ha AC városi vezeték lenne, akkor a villamosban kellene egyenirányítani, utána lesz belőle ismét AC, de már változó frekvenciával.
Aztán jött a fránya 5 éves terv, s mutassuk meg, mi mindent meg tudunk csinálni.
Igaz, jó pazarló módon.Ezt sem lehet érteni, technikai oka volt a városi DC hálózatnak.
-
MODERÁTOR
válasz #85619712 #82066 üzenetére
Köszönöm Neked is, a Banggood-os rendeléses ÁFA-val kapcsolatos infót meg biztosan hasznosítani fogom majd, valami más cucc kapcsán!
Multiméter téren én Maxwell hívő vagyok, abból sokáig volt egy örök élet plusz egy napra tervezett MX-25 302-m, amit nem régen váltott egy MX 25304, remélem ez is legalább addig fog menni.
-
#85619712
törölt tag
válasz Intruder2k5 #82063 üzenetére
Ejha jól néz ki! Sok balesetmentest vele!
Uni-T-ről sok jót hallani, sőt saját tapasztalatból is meg tudom erősíteni, régebben évekig nyúztam egy kézi műszert, soha semmi gond nem volt vele (nem úgy mint az agyonistenített arányáras metrixekkel).
-
MODERÁTOR
válasz sisi22 #82064 üzenetére
Köszönöm, arra biztosan jó lesz, amire én használni fogom!
Azt biztosan nem fogok két okból sem. Egyrészt nem vagyok az a blogolós fajta, másrészt én tényleg annyira alap, és hobbi szinten mozgok csak ezen a területen, hogy az általam megosztott infók nem hiszem, nagyon hasznára lennének a szakiknak. Esetleg tudok méréseket végezni, összehasonlítani multiméterrel a táp által kiírt feszültség és áram értékeket, megnézni milyen terhelésig megy el passzív hűtéssel (már amennyiben nem megy állandóan a ventilátora, ezt még ugye nem tudom), szóval alap dolgokat, de ezeket megírom ide a topikba is ha kell.
-
sisi22
aktív tag
válasz Intruder2k5 #82063 üzenetére
Nagyon popecnek tunik, gratula.
Majd irj - egy blogot? - a tapasztalataidrol.
Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
MODERÁTOR
válasz ekkold #82022 üzenetére
Végül megrendeltem az Uni-T UTP3315TFL-II típust, a héten át is veszem valamelyik nap.
Köszönöm a tippeket Mindenkinek!
-
darvinya
titán
Nem tudom miért lett félre magyarázás sorozat, mikor Én AC-t preferálom, s totál.értelmetlen óriási veszteséggel fenntartani DC hálózatot.
Ezt is írtam.Tán a szinkronmotor miatt, amit jobb mozdonyoknál alkalmaztak.
Aztán jött a fránya 5 éves terv, s mutassuk meg, mi mindent meg tudunk csinálni.
Igaz, jó pazarló módon.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sisi22
aktív tag
válasz Donki Hóte #82054 üzenetére
Nálunk tegnap vagy 8-10 alkalommal elment az áram, 5-30 másodperces időtartamokra.
Az érdekes az, hogy a háromból csak egy fázison, de mindig ugyanazon
A tavvezeteket meglengette a vihar, az egyik vezetek (fazis) valoszinuleg kozeli fahoz ert, foldzarlat, automatika leold es gyorsan visszakapcsol, ha megint (meg mindig) zarlat van, akkor leoldas utan fel percet var a visszakapcsolasra.Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
tordaitibi
veterán
válasz darvinya #82057 üzenetére
Semmi baj a dc-vel ha a tovabbitast vizsgaljuk.
A halozaton a terheles hatasara bekovetkezo feszultsegeses az egy adott es Voltba merheto.
a villanymozdony 100A korul szopogat teljes terhelesen 25kV mellett.
Ilyenkor esik a vezetekhalozaton pl. 200V, azaz a mozdony kap 24800 voltot ami semmi problemat nem okoz.
Ugyanezt ha megvalositod pl. 12V DC-vel akkor semmi nem jut a fogyysztora.
Ugyanezt megvalositod 25kV dc-vel es ugyanugy 200V fog esni 100A terhelessel.A varosi es elovarosi villamos vontatas hajnalan a soros motor a letezo legidealisabb vontatasi nyomatekgorbet produkalta ezert terjedt el a DC feszultseg, ezeken a teruleteken surun lehetett alallomast letrehozni es a maximalisan 1500 voltos feszultseget még tudtak egyeniranyitani.
Nagyvasutnal nem lehetett minden sinszal vegenel alallomast epiteni, ezert ott 16 majd 25kV lett a vontatasi feszultseg, mivel ezt meg ma is nehezen lehet egyeniranyitani igy a mozonyon belul kellett megoldani. Ez is csak a korszeru, nagyteljesitmenyu sgilicium felvezetok megjelenesevel valosulhatott meg, V43 diodas, V63 tirisztoros. Elotte forgogepes fazisvalto, a Kando mozdony, majd forgogepes szinkronmotor-dinamo kivitelben, V40, V41 mozdonyok.
Ma szinten 3 fazisra atalakitas megy, ugyanugy mint 50-100 evvel ezelott csak nem forgogeppel hanem elektronikus megoldassal. -
Dr. Szilikát
őstag
válasz darvinya #82057 üzenetére
De az nem a DC miatt van, előbb magyaráztam.
Városban nem lenne praktikus nagyobb feszültséget alkalmazni. Ezért kisebb feszültséget használnak, de ennek hátulütője, hogy nagyobb áram, nagyobb veszteség, több betáplálási pont is szükséges, illetve így próbálnak kompenzálni. Jó vastag kerülővezeték is szükséges, a munkavezetékkel párhuzamosan.
Hogy Edison sokáig ragaszkodott a DC hálózatokhoz, rossz nyelvek szerint nem is nagyon értette az AC-világ bonyolultabb összefüggéseit. A DC egyszerű világát értette, ezért azt szerette.
-
darvinya
titán
válasz Dr. Szilikát #82055 üzenetére
Pedig emlékezetes harc folyt Tesla-Edison között.
Akárhogy szépíted, DC felső vezetéken a veszteség óriási.
Nem véletlenül kellett 1-2km-ként a villamos felsővezeték támogató DC trafózás.
Az, hogy nem látszik, még nem jelenti azt, hogy nincs.Vasúti egyenáramú irányítással indult AC szinkron motorral.
Csak az a fránya 5 éves terv.
Aztán beleöntötték raktár maradékot.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Dr. Szilikát #82055 üzenetére
Illetve kihagytam még, hogy a soros gerjesztésű DC-motor, nagyon kedvező nyomatékgörbéje miatt is sokáig kedvelt volt a vontatásban. Ennek oka, ahogy nő a mechanikai terhelés, nő az áram, de attól nő az állórész gerjesztése is, kvázi önmagát "mérgesíti" fel, ettől lesz nagyon erős.
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz darvinya #82053 üzenetére
Ha a távvezeték veszteségeire gondolsz, nem azért DC, sőt ma már vannak a világon DC távvezetékek is, tengeralatti kábel is, kísérleti és üzemelő is, ha jól tudom.
Vannak előnyei a DC továbbításnak, pl. impedanciából adódó veszteség nincs, csak tisztán ohmos veszteséggel kell kalkulálni, az áramátalakítások céljára pedig brutális képességű elektronikák vannak most már.
A vontatásban kezdetben DC-motorokat tudtak hatékonyan alkalmazni, mert a fordulatszabályzást ezeknél a korai technikával jobban meg tudták oldani. Viszont diódák nem voltak, ezért a felsővezetéken kellett DC tápot beadni, ami máig így maradt. Noha most már a Combino villamos is 3 fázisú AC motorral megy, az erősáramú elektronika pedig a hálózatra visszatápláló fékezésre is képes, ami ma már alapkövetelmény.
Kandó Kálmán épített fázisváltó gépes mozdonyt, AC-motorral, de az csak 4 fokozatban váltott frekvenciát. A vasúti felsővezeték AC volt már akkor.
Vasúton 25 kV jelent optimális feszültséget, a nagyobb távolságok miatt. Nyilván ennél nagyobb feszültség még kisebb áramot igényelne, de akkor meg már a feszültség nagysága okozna problémákat / költségeket. Városban ezért sem lenne jó nagyobb feszültség, hiába kisebb lenne a veszteség (áram).
Tehát a vasút 50 Hz és a (régi) mozdonyban van trafó, diódák, stb. a soros gerjesztésű DC-motor meghajtására. De a korszerű mozdonyok már szintén AC motorokkal mennek és frekvenciaváltó / visszatápláló elektronikával.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz daninet #82040 üzenetére
Nálunk tegnap vagy 8-10 alkalommal elment az áram, 5-30 másodperces időtartamokra.
Az érdekes az, hogy a háromból csak egy fázison, de mindig ugyanazon
Természetesen az internet kábelmodem azon a fázison van, áramszünetkor mindig újraindult, ami a TV-s settopboxokkal együtt alkalmanként vagy 5 percig tartott.
Még jó, hogy nem most látom először az Indiana Jones - A végzet temploma filmet, mert a felét nem lehetett látni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
sisi22
aktív tag
Gondolom azt akarja írni, hogy nem az ár az elsődleges szempont.
En se arrol beszeltem, hanem arrol, hogy FONTOS-e, hogy pontosan egytized voltos/amperes savonkent lehessen szabalyozni, vagy eleg neki 0,5 V vagy A lepeskoz, mert egeszen mas minosegi kategoria - es ez jelentkezik az arban is.Diakkent kellett sajnos ilyet csinalni, boldogok voltunk, hogy milyen szep pontos volt 12,24V eseteben, csak eppen 5-6V alatt nagy bakugrasok voltak, ott volt a bibi.
Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
daninet
veterán
válasz razorbenke92 #82044 üzenetére
Teljesen új családi ház. Új a villanyóra is és új a földkábel is amit a karótól az órámig húztak. Beszélek a villanyszerelővel van-e ötlete, csináljunk-e valami plusz ellenőrzéseket. De jelenleg naponta többször bekapcsol a szünetmentes tápom, hogy boostoljon. Eléggé aggaszt.
Sisi22 MVM a helyi áramszolgáltató.
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
MODERÁTOR
-
sisi22
aktív tag
válasz #85619712 #82048 üzenetére
Diakkent dolgoztam olyan helyen, ahol orankent papirra kellett leirni a kozepfeszultsegu kabeleken a terhelest. Volt ket kabel, amelyik olyan helyi trafohoz ment, ahol villamosmegallo volt a kozeleben, amikor elment egy villamos, a mutato nehany masodpercre a vegkiteresig ugrott, varni kellett fel percet, hogy ujra a valodi erteket mutassa.
Igen, a BKV-nek, MAV-nak sajat halozata van, erdekes is volt ezt tapasztalni, hogy megis miert van az egyenaramu halozatrol "visszarugas" a valtoaramra, nem kaptam ra magyarazatot es nem nyomoztam utana, csak lattam, hogy az volt.
[ Szerkesztve ]
Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
#85619712
törölt tag
-
sisi22
aktív tag
válasz daninet #82040 üzenetére
Az nem MVM gond, ok csak kozepfeszultsegig adjak, a helyi szolgaltatonal (10/0,4 vagy 20/0,4 kV/os transzformatornal) van a gond, a kornyekeden a terheleseloszlas valamiert nagyon ingadozik.
Ilyesmi villamos vontatasnal (villamos, vasut) kozeleben szokott lenni, valamiert talan tulterhelt a kornyeked, keresd meg a helyi aramszolgaltato irodajat.Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
őstag
válasz daninet #82040 üzenetére
Arra figyelj, hogyha az egyik fázis felfelé kúszik, a másik meg lefelé, akkor lehet valahol nullvezető probléma is.
Nem ismertem a jelenséget annyira, hogy tudjam mire kell gyanakodni, és nálunk szép kis kárt csinált, mire megtaláltuk. (Méretlen fővezetéken volt nullszakadás, gyakorlatilag mindent vitt a házon belül, aminek a tápjában 300VAC varisztor volt.)Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...
-
daninet
veterán
Sziasztok!
Mi a 230V feszültség alsó felső határértéke Mo.-on? Mikor kell hívni a szolgáltatót? MVM terület.
Főleg feszültség esési gondjaim vannak a háromból egy fázison lemegy akár 210 voltig is, de megállás nélkül mozog nem stabil két másodpercig sem. A fázisaim között pedig 20V eltérés is van.[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
Barret001
addikt
-
Blackmate
senior tag
Közvélemény kutatás: a jó öreg cseh pillanat-pisztolypákához ki milyen keresztmetszetű és hosszúságú hegyet hajlít? Van erre "hivatalos" ajánlás?
-
tordaitibi
veterán
válasz Intruder2k5 #82034 üzenetére
"ne azon kezdjünk már tanakodni, hogy szükségem van-e rá. Lehet, hogy nincs, de kell!"
Ugyanígy vagyok a barátnőimmel így 60 felé.
Már nem nagyon van a dologra szükségem, de azért kellenek![ Szerkesztve ]
-
MODERÁTOR
-
sisi22
aktív tag
válasz Intruder2k5 #82031 üzenetére
A kérdésem szempontjából ezek irreleváns dolgok.
Miertis?
Az ekkold altal ajanlott cegnel 3-4-szeres arkulonbseg van, ha szukseged van arra, hogy a kimeneti feszultseg es aram tizedre pontos legyen, vagy ha megelegszel a "nagyjabol annyi" megoldassal.Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
MODERÁTOR
válasz #85619712 #82029 üzenetére
Köszi, ez is jó opciónak tűnik, még alszom rá egyet, aztán holnap rendelek valamit.
#82028 sisi22
A kérdésem szempontjából ezek irreleváns dolgok. -
#85619712
törölt tag
válasz Intruder2k5 #82027 üzenetére
Bangood-ról rendelve nincs se áfa se vám se kezelési költség, annyiért jön amennyit látsz. EU raktár Csehországból nekem 5! nap alatt itt volt. Korrekt tápegység ezért az árért, első dolgom volt szétszedni hibák után kutatva, de nem tudtam mibe belekötni. A folyamatos terhelés is bírja, 2 napig ment üvegen, meg se kottyant neki, van beépített ventilátor csak bizonyos esetekben lép működésbe. Ha úgy van vess rá egy pillantást, ennyiért itthon nem.nagyon kapni ilyet.
-
sisi22
aktív tag
válasz Intruder2k5 #82027 üzenetére
Az a baj, hogy ezeknek szep az aruk is.
Persze, az is kerdes, ha valoban szukseged van arra, hogy pontosan tized voltokat leptessel, akkor jo lehet, de mihez kell? Regi tranzisztorokat tesztelni?Ma kell megtenni a tegnap eltervezetteket.
-
MODERÁTOR
válasz tordaitibi #82026 üzenetére
Biztosan sikerülne is, de most inkább nem szeretnék ilyen tákolt fusi cuccot, hanem egy szép új garanciálisat vennék. Azért köszi!
-
tordaitibi
veterán
válasz Intruder2k5 #82025 üzenetére
Ossze lehet rakni teljesen magyarorszagi beszerzesekbol is egy alap labortapot. Ha nem.erzel magadban ehhez affinitast, esetleg kevsnek gondolod a jelenlegi tudasszintedet az se baj, vagy belejossz vagy ha ido sincs ra akkor sok kesz megoldas is van. Akar hasznaltan is, ezesetben kis turelemmel es szerencsevel nagyon jo vetel is lehetseges.
-
MODERÁTOR
-
válasz Intruder2k5 #82021 üzenetére
Esetleg egy notebook vagy más tápegység + egy ilyesmi?
I did nothing, the pavement was his enemy!
-
MODERÁTOR
-
ekkold
Topikgazda
válasz Intruder2k5 #82021 üzenetére
Szia!
A belinkelt típust nem ismerem, viszont tudom ajánlani, hogy nézz szét itt: [link]
Az iskolába a legolcsóbb típust vettük, és egyelőre mindegyik bírja a strapát (a tanulók általi fokozott igénybevételt).
Ezen kívül az Uni-t ugyan kínai, de eléggé ismert és megbízható márka, pl. a multimétereik kimondottan jók, és a linkelt cég magyarországi, hivatalos magyar számlát, és garanciát kapsz.http://skory.gylcomp.hu/ http://www.skory.z-net.hu/ https://skori.hu/ https://skori.spacetechnology.net/
-
MODERÁTOR
Üdv Urak!
Fejembe vettem, hogy kell nekem egy labortáp, mert hát majd jó lesz valamire.
Bár nem vagyok elektronikai szakember, de érdekel a téma, és amatőr szinten konyítok is hozzá, szeretek is ilyenekkel bütykölni, de ezekből kifolyólag csak hobbi célokra kell, viszont akkor sem szeretnék gagyit venni. Elsőként a Nice Power SPS 3010 típusba futottam bele, de Google-el rákeresve első találatok közt Alibaba, Aliexpress, Banggod, meg származási hely, Guangdong, és így tovább, szóval ezek eléggé elriasztottak. Aztán tovább keresve jutottam az Axiomet AX-3005D típushoz, ami igaz csak az 5A-t tud, de tekintve, hogy egyelőre azt sem tudom még mire kell, biztos elég lesz az is. Cserébe viszont legalább EU-s weboldaluk van, bár magát a gyártót / márkát nem ismerem, na meg ugye 6kg a cucc, én meg az a régimódi vagyok, szeretem ha valamibe van anyag, és nem két stabIC-ből áll egy 20A-es táp.
Szóval mit gondoltok erről, esetleg ismeri valaki?
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz g.peter23 #82012 üzenetére
Mérni kellene szakadást, először mondjuk a kapcsolót, mert könnyebb hozzáférni. Bekapcsolt állapotban a villásdugón mérhető (lenne) jó esetben a tekercs ellenállása. Könnyen tudod mérni a kábel piros ere és a villa közötti vezetést is.
Tőben megtörő vezeték például gyakori eset, hajtogatásra reagálhat. Megpróbálhatod tolóirányba tömöríteni a vezetéket a hajlási ponton (ez lehet a villásdugónál is, a készülék tövénél is), amitől a belső szálak esetleg összeérnek, arra is reagálhat és akkor megvan a hiba.
De néha reagálhat olyan szinten is, hogy zárlatba megy és akkor atomvillanás érzékelhető az ember arcában.
[ Szerkesztve ]
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz #68216320 #82011 üzenetére
De ez analóg áramkör, ahol a disszipációt pontosan a C-E feszültség és az áram szorzata határozza meg. Tehetsz bele bármilyen tranzisztort, ugyanúgy fog fűteni.
Az lehet, hogy egy másik tranzisztornak mondjuk nagyobb a tokja, nagyobb a bordája és emiatt alacsonyabb hőfokon áll meg, de a felszabaduló teljesítmény akkor is ugyanannyi.
Kapcsolóüzem más téma, ahol számít mondjuk a csatornaellenállás is, hogy a gyorsaság / jelmeredekség és hasonló részletekbe most ne is menjünk most bele.
-
mezis
félisten
válasz g.peter23 #82012 üzenetére
Lehet benne hőbiztosíték. Esetleg óvatos műtéttel ki lehet cserélni.
mezis
-
#68216320
törölt tag
Egy kapcsolás táprészében van néhány tranyó, ami iszonyatosan melegszik. Talán mindig ilyen volt, nem tudom, de szeretném valami nagyobb teljesítményűre/korszerűbbre cserélni, ami talán kevésbé melegedne. Vagy esetleg olyanra, amire kis bordákat tehetek.
Tudnátok helyettesítőt a jánlani ez alapján, ami esetleg jobb hatásfokkal bír és nem forrósodna fel?
A kapcsolás részlete: [kép]
A tranyók:
Q608 (2SD2037EFTA) [link]
Q607 (2SB1357EFTA) [link]
Q612 (2SD2037EFTA)
Q610 (2SB1357EFTA)[ Szerkesztve ]
-
Dr. Szilikát
őstag
válasz Tomi8822 #82008 üzenetére
Nincs ilyen, illetve mindegy. Lényegesebb, hogy van gyorskioldású (F / fast jelű) vagy lomha (T jelzés).
Ilyen 5x20-as méretet alkalmaz sok készülékgyártó is különböző áramkörökben, vagy használhatsz SMD-t is (saját tervezésű panelon, ha az jobban tetszik), csak azt forrasztással lehet cserélni.
Lehet még találkozni ilyenekkel is, gondolok itt főleg a bal alsó kettőre, TV-kben stb.
-
Tomi8822
tag
Üdv, szeretnék biztosítani egy 12v dc áramkört , 500ma üveg csöves biztosítékkal. A méret 5x20 , a kérdésem hogy kifejezetten dc feszültséghez valót kérjek , vagy az is jó ami 250v ac van írva ?
-
PHM
addikt
válasz rednifegnar #82006 üzenetére
Aha! Szóval ti voltatok! Na megállj csak!
Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
rednifegnar
senior tag
válasz Donki Hóte #82005 üzenetére
a sztem csak a belyeggyujtemenyedt akartak megnezni
mi is szineztuk filccel, de az lejott (alkoholos filc meg meg akkor a nyugat opiuma volt). kesobb jartunk be a majakovszkiba a tungsram markaboltba, ott volt mar lakkozott szines izzo is csak penzunk nem nagyon volt.
kicsit illuziorombolo mikor vege a zenebonanak akkor ket szam kozott is ugyanugy villogott.
amugy amikor szol a zene akkor teljesen olyan mintha arra villogna. plane ha szinenkent tobb fele patron volt es nem szinkron villogtak (ma mar be merem vallani, a suliban a hatso folyosokon kiszedtuk a neonok alol a patronokat mert valogatni kellett melyik a tuti).A camera does not make art, the artist makes art.
-
veterán
válasz rednifegnar #82004 üzenetére
Nekem is volt ilyen egyetem alatt az albiban
Színes üvegfestékkel voltak lefestve a 220-as izzók, nagyon pöpec volt. A csajokról egyből leesett a bugyi a színes fények láttán
(Ez persze nem tudom, hogy mennyire volt a "fényorgonának" betudható, mert ha már feljött a csaj a kéglibe, akkor megvoltak a céljai )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
tillatrilla
senior tag
válasz Donki Hóte #81954 üzenetére
Hú,hát nagyon szép kijelzője van!! Mindig imádtam az ilyen megoldást
Üdv: Attila
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest