Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dr. Szilikát

    őstag

    válasz darvinya #82069 üzenetére

    Ezzel könnyen szabályozható a sebesség.

    Kandó idejében nem volt még olyan egyszerű, erősáramú gépekkel kivitelezett fázisváltóval 4 sebességi fokozat volt, illetve folyadékellenállásos szabályzó hidalta át a közbenső üzemállapotokat. De jó választás volt az AC 50 Hz hálózat, hiszen a későbbi technikákhoz is bevált, illetve így nem gond a kapcsolódás az energiarendszerhez.

    Most meg bizonyos értelemben mindegy lenne, a városi rendszernél, hogy a hálózaton van egyenirányító (több ponton is), vagy minden járműben saját egyenirányító lenne. Lehet, hogy utóbbi gazdaságosabb lenne ma már, de a régi örökség miatt (soros DC-motorok), a DC-hálózat megmaradt.

    A Wikipédiás linken le van írva a többi, DC-átvitel jelenleg csak nagy távolságra éri meg. Ezek szerint az energiamegtakarítás olyan jelentős, hogy megéri még a brutális / költséges DC-konverterek telepítésével együtt is ezzel "szórakozni".

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák