Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz bitpork #5009 üzenetére

    Amit én eddig látok: haladok a 90k km felé, és most a téligumi felrakásakor nézettem meg a féket. A tárcsán gyakorlatilag nincs kopás, a betétek félig sincsenek lekopva. A látottak alapján 150k km-ig hozzá sem kell nyúlni. Az S-Maxon ilyenkor már túl voltam 2 garnitúra betétcserén és egy első+hátsó tárcsa cserén többszázezres költséggel. Persze abban igazad van, hogy ez csak egy dolog, és egy 20M-es autó esetén nem tétel. Viszont akkor hasonlítani is egy 20M-es benzinessel kell, amiben ugyanúgy fog kopni a fék, mint a 10M-esben. Vagyis bárhonnan nézem, ez megtakarítás. Ha hozzászámolom azt is, hogy egyedül fék/hajtómű olajat kellett ebben cserélni (egyszer), akkor még jobb a helyzet.

    Ugyanakkor pont az enyémben bekrepált a hajtómű, amit ha nem cseréltek volna gariban, akkor olyan költséget jelentett volna, ami mellett a rettegett kettőstömegű lendkerék ára aprópénznek tűnik. Szóval nem egyértelmű nekem a szerviz költségek csökkenése. Az EV jóval egyszerűbb szerkezet, de ami benne van, azok ára horror. Akár hajtómű, akár inverter, akár az akkupakk mondja be az unalmast, máris köddé vált a mítosz, hogy olcsóbb szervizelni, sőt...

    [ Szerkesztve ]

    A tudomány a valóság költészete!

Új hozzászólás Aktív témák