Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Amazon Prime Video
- Gmail
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- Norton védelmi programok (NAV & NIS & N360)
- DIGI kábel TV
- Proxmox VE
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #75870 üzenetére
Az elterjedéshez szerintem a téli hatótáv lesz inkább a mérvadó. Hiába tud nyáron 450-et, ha télen csak 300-at. Pont ezért van értelme az 1000 km-es hatótávnak, hogy télen is tudjon 650-et. Most nem azt mondom, hogy ez egy minimum kritérium, de szerintem az 500 km (stabilan, azaz télen is) az egy lélektani határ sokaknál.
-
Mauzes
addikt
Én fizetek a tárolásért, nem tetszene, ha otthon lenne. Nyilván ha van egy nagy pincéd, az más, de talán akkor sem zavarna 6 ezer forint per félév.
Ráadásul a fő ok, hogy mindig centríroztatok, így a cserét sem akarom otthon megoldani. Akkor meg már tök jó, hogy a gumit sem nekem kell szállítani. -
Mauzes
addikt
válasz bulikavagyok #75663 üzenetére
A kormányon nincs gomb neked? Nekem 330e-ben van egy "média forrás lista" gomb jobb oldalon a görgő alatt. Arra kattintva feljön, hogy rádió vagy android auto. A görgővel pedig feljebb görgetek és rányomok a görgőre. Ez technikailag nem egy kattintás, de mivel a kormányon van, ez gyorsabb és kényelmesebb.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #75607 üzenetére
A másik meg hogy a BMW szerintem részben pont azért hasít EV eladásban, mert ezek is autószerűek, és az autóvásárlók nagy része hagyományos autószerű élményt akar. Úgyhogy a kardánaagútat is igénylik (ez a része poén volt).
-
Mauzes
addikt
-
Mauzes
addikt
Köszi, szerintem érdekes lehet másoknak is. Amit én még szívesen megtudakolnék:
- városi átlagfogyasztás (elvileg rosszabb lesz, mint az országút a sok gyorsítás miatt)
- mennyit csíp le a fűtés jelenleg
- tök jó lenne, ha majd később is megírnád a komolyabb hidegben, hogyan alakul a fogyi -
Mauzes
addikt
válasz Tsebacsi #75331 üzenetére
De miért kell feltenni? Két fő eset van: vagy magának veszi az ember és pont azért, hogy töltsön, vagy pedig kapja az autót és leszarja (a harmadik, hogy olyan gazdag, hogy mindent leszar). Egyik esetben sincs túl sok értelme rákérdezni erre, mint valami óvóbácsi.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz FIREBLADE78 #75329 üzenetére
Nem fogja, azért vett plugint többmillióval drágábban...
-
Mauzes
addikt
válasz FIREBLADE78 #75218 üzenetére
Ha jól tudom, a korábbiakra 6 év, újabbakra 8 év.
Nálam G21-ben 3 év és 40k EV mód után egyelőre nincs gond. Csak sajnos nehéz kicsit a lábam és az átlagos hatótáv ~30 km, jó időben ~35. Elég jó lenne jó az új széria 20 kwh akksija.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz KAMELOT #75104 üzenetére
Én 20 éve járok pótkerék nélkül és (eddig) még egyszer sem maradtam az út szélén defekt miatt. Ha egyszer mégis előfordulna, akkor majd hívok valami külső segítséget. Bevállalom ezt a kockázatot azért cserébe, hogy éveken át ne hordozgassak pótkereket. Számomra ez megéri.
-
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #74857 üzenetére
Az egyik előnye annak, ha nagyon gazdag az ember, hogy nem kell nézegetnie ilyen sokoldalas extra listákat, amiket a prémium gyártók csinálnak. Kér bele mindent és kész.
-
Mauzes
addikt
válasz H.Ezredes #74823 üzenetére
Ez általánosságban teljesen jogos, gondolkodtam is rajta, még itt a topikba is bedobtam, ki hogy vélekedik róla.
Én egyedül azért nem mertem máshová vinni, mert az akksi még garanciás, és ne legyen semmilyen esélye b*szakodni a márkaszerviznek, ha esetleg a későbbiekben baja lenne (pármilliós tétel is lehet).
#74824kardkovacsi: ez az áprilisi szervized hol történt? Én a Wallisnál voltam és minden tétel jelentősen drágább volt (igaz, hogy G vs. F széria, de akkor is...). A 3 vagy 4 évet amúgy nem is tudom, nem is így számolja a BMW, hanem vagy km alapon vagy időintervalum alapon. 60 ezer km-nél voltam én.
-
Mauzes
addikt
FYI csak tájékoztatási céllal, 330e-vel most voltam 3 éves "nagyszervizen" a Wallis-nál, olajcsere, levegő- és pollenszűrő, gyújtógyertya, összesen 315 ezer Ft.
Tudom-tudom, majom és banán esete, de néhány tételnél azért igencsak vastagon fogott:
- 5 liter olaj: 60 ezer
- pollenszűrő, csak az alkatrész: 46 ezer (!)
- kötelező elem az ellenőrzés-diagnosztika-próbaút: 52 ezer -
Mauzes
addikt
válasz FIREBLADE78 #74802 üzenetére
Ez igazán tudományos mérés volt, érdemes konklúziót levonni...
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #74794 üzenetére
Ok, így már érthető. Én EV only használom, ehhez hiányzik nálam egy minimális többlet dinamika. De csak a "feeling" kedvért, normál közlekedésre bőven elég nekem is és gyorsabb, mint a legtöbb ICE az utakon.
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #74787 üzenetére
Ezzel mondjuk pont egyetértek én is. Az online térben sokszor elvi alapon megy a panaszkodás meg a leszólás. És még ha van is igazság vagy racionalitás az elv mögött, a való életben a tényleges célközönség mégis megveszi a terméket és elégedetten használja.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #74784 üzenetére
Fura, amit mondasz, hogy a 330e gyorsabbnak érződik alacsony sebességnél, mint az i4. Igaz nekem G30 van, ami már 1,8T, és bőven-bőven elég az ereje, de nekem pont az az extra dinamizmus hiányzik, ami egy full EV-nél (elvileg) megvan. Magamtól azt feltételeztem, hogy ez azért van, mert a PHEV-ben csak 110 LE-s az elektromos motor, egyszerűen nem tud annyi erőt és nyomatékot leadni, mint egy nagyobb 250-300 LE-s elektromotor.
Mondom ezt úgy, hogy nem vezettem még i4-et, szóval nem tudom a különbséget. Meg én EV only üzemről beszélek, lehet te a sport módot mondtad a 330e esetén, nem tudom.
-
Mauzes
addikt
válasz chess001 #74717 üzenetére
Az én véleményem is egyezik kardkovacsiéval, hogy az új vs. használt egy sokkal meghatározobb elválasztás/szempont autóvásárlásnál.
Szóval nem az van, hogy nem lehet összehasonlítani, hanem hogy nem szoktuk, mert nem tartjuk relevánsnak bevenni egy 3 új autós sorba egy negyedik használtat.
De ezek csak vélemények valójában, statisztikánk meg nincs rá (pl. hogy az újautó vásárló milyen arányban tartja ugyanolyan értékajánlatnak egy 3-4 éves autó megvételét).
-
Mauzes
addikt
válasz chess001 #74703 üzenetére
Ha a verseny képességekre lősz, akkor lehet. De nagyon szubjektív, hogy ki mire optimalizál, és szerintem nagyon sok vevő van, aki egy 5N és M3P helyett is egyértelműen i4-et venne (és vesz is). Eléggé más azért a minőség érzet benne, és akkor arról még nem beszélve, hogy külsőleg 100 emberből hánynak tetszik ez vagy az jobban.
-
Mauzes
addikt
válasz Tsebacsi #74564 üzenetére
Azt is néztem (akartam), de végül PHEV-ből találtam egy nagyon jót használtan és megvettem. Aztán annyira megszerettem, hogy nem akartam EV-re cserélni még a pályázattal sem.
Ha BMW fronton nézzük, akkor sokkal olcsóbb volt, mint az EV-k (i4, ix3, stb.), mert azok újabbak és nincs még használt piaca. 3 év múlva a következő autóm már EV lesz valószínű, valami 3-4 éves használt. -
Mauzes
addikt
válasz Tsebacsi #74553 üzenetére
Én a kétévenkénti szervizt a szervizcsomag vonatkozásában írtam. Hiszen a csomag a gyári szervizeket tartalmazza, az meg kétévente van, ezért írtam, hogy valószínűleg nem érné meg nekem.
Ettől függetlenül én sem tervezem gyakrabban a PHEV-vel, mint 2 év. Értem az olaj öregedését, de a jelen állás szerint nem hogy pár ezer, hanem kevesebb mint 1 ezer km-t megy a motor évente, annyira hangsúlyos az elektromos üzem. Tudom, legyen banánra is, de ennyi kockázatot bevállalok.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #74540 üzenetére
Köszi, ez jó tipp, hogy adhatnak a csomagra kedvezményt. Nekem az a bajom, hogy ~2-3 év múlva inkább eladom majd, így nem biztos, hogy megéri rá szerviz csomag. Főleg hogy 2 évente kell szervizelni...
-
Mauzes
addikt
Tőlem mehet arról is a vita nyugodtan (komoly, ez is érdekel), mennyire szarok a márkaszervizek, de azért az eredeti kérdésemre is érdekelne az elméleti válasz, azaz hogy a gyakorlatban hogyan érvényesül a garancia, ha nem márkaszervizbe viszed az autót.
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #74530 üzenetére
Általánosságban válaszolok:
- Már több márka esetén hallottam, hogy van 1-2-pár kiemelkedő szakértelemmel bíró szerviz országosan, ahol nagy gondossággal és ügyfélközpontúsággal dolgoznak. Így egyszerűen várható alapon (azaz valószínűleg) itt jobb szolgáltatást kapsz, mint a márkaszervizben.
- Árak tekintetében nagy csodák nincsenek, ha tényleg minőségi a szerviz, de azért átlagosan a márkaszervizekhez képest várhatóan beljebb vagy.
- Ez csak eseti alapú, tehát nem statisztikai infó, de számos ismerősi esetet hallottam, hogy hiba esetén milyen alkatrész cserét akartak elvégezni a márkaszervizben és milyen horror összegért, majd utólag egy szakszerviz egy teljesen más fajta javítással megoldotta a hibát, olcsóbban.
- (Sokszor hallottam már olyan pletykát, hogy a márkaszervizben nem olyan ritka, hogy el se végzik az adott karbantartást, csak kiszámlázzák. Pl. szűrők, olaj. Nem tudom, hogy ez csak egy összeesküvéselmélet, ami elterjedt, de nem én találtam ki, és már olyantól is hallottam, aki márkaszervizben dolgozott).- Ha egyedül a garancia a szempont, akkor szerintem is a márkaszerviz a biztosabb választás.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, ez nem feltétlenül BMW specifikus kérdés, bár nekem BMW miatt releváns. Szóval a garancia vonatkozásában úgy tudom, hogy nem feltétele a garanciának a márkaszervizben történő szervizelés, hanem hogy (laikusan fogalmazva) a gyári időzítés és előírások és módszerek szerint végezzenek mindent.
Ezzel együtt azt gondolom, hogy az autó márkaszervizbe történő hordása annyiban megkönnyíti ezt a témát, hogy ilyen esetben a márkaszerviznek nem igazán van mérlegelési joga sem. Míg ha nem oda viszed, valamennyi többlet kockázatot mindenképpen futsz.
Na de a kérdés, hogy ha nem márkaszervizbe viszem, akkor:
1. Én mint tulaj honnan tudhatom, hogy az adott szerviz mindent előírásszerűen csinál és megmarad a garancia?
2. Hogyan fogom tudni ezt bizonyítani a márkaszerviznek későbbi Nekem így laikusként nehéznek tűnik olyan mértékig igazolni a gyári előírásokat, hogy az 100% bizonyító legyen.
3. Mik a tapasztalatok, mennyire szoktak ezzel szívózni a BMW-s márkaszervizek? A magyar mentalitással kapcsolatos tapasztalatok miatt sajnos inkább arra fogadnék, hogy mindent megtesz ilyenkor egy átlagos szolgáltató, hogy ne kelljen helytállnia, így addig fogja vitatni az előéletet, ameddig csak tudja. -
Mauzes
addikt
válasz CharlieDrop #74426 üzenetére
Az idősek mondják mindenre, hogy az a jó, ha nehéz, mert akkor "van benne anyag".
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #74189 üzenetére
Egyetértek M-es csomag és nagy felni kapcsán.
Előny:
- jobban néz ki, nem vitásHátrány:
- kevésbé komfortos rossz úton (ergo Mo. 90%-a)
- többet fogyaszt
- sok pénzbe kerülVan aki erre optimalizál, van aki meg arra, de ne gondoljuk már az egyik döntést felsőbbrendűnek.
-
Mauzes
addikt
válasz CharlieDrop #74179 üzenetére
Elég jó, de a grumpy face abrázat kicsit furcsa. Meg hogy miért kell vagy a maszknak vagy az oldalsó nyílásnak hatalmasnak lenni, mintha valami szabály lenne.
Itt "élőben" amúgy sokkal jobban látszik, hogyan is néz ki.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #74040 üzenetére
Csoda történt, visszatért a Remote Services. Nem csináltam semmit... Az Időjárás app viszont továbbra sem működik.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. 330e típusú autómmal használtam a mybmw appot, és az app-ból szőrén szálán eltűnt a Remote Services (klimatizálás/ajtónyitás/stb). gomb illetve beállítások.
Amiket tapasztalok:
- a Connected Drive profilom szerint a Digitális szolgáltatások között aktív a BMW Távszolgáltatások
- ugyanitt a Beállítások között a Remote Services aktiválva van
- amikor a weboldalon megrendeltem a Távszolgáltatásokat, akkor az email-ben ez jött: "Ellenőrizze a járművében az online állapotot a BMW ConnectedDrive Áruházban. A szolgáltatások engedélyezése érdekében a ConnectedDrive Áruháznak internetkapcsolattal kell rendelkeznie a járműben." Viszont nem találok sehol ilyen opciót, hogy ConnectedDrive Áruház, nem tudom hogyan ellenőrizzem az online állapotot.
- az autóban a korábban jól működő Időjárás widget is beszart, azt írja, hogy "nem elérhető"
- most szűnt meg nemrég az "USB térképfrissítés" nevű digitális szolgáltatásra vonatkozó előfizetésem, de nem hiszem, hogy összefüggésnek kellene lennie a fentiekkel
- amit troubleshoot gyanánt próbáltam csinálni: iDrive fiókból autó törlése majd hozzáadása; mybmw app törlése majd újratelepítése; iDrive force restart-ja az autóban (hangerő gomb hosszú nyomás); weben a Connected Drive profilban a Remote Services ki majd visszakapcsolása. Ezek nem segítettek a problémánVan esetleg bárkinek ötlet? Ez volt kb. az egyik legfontosabb extra az autóban, hogy a hűtés/fűtés telóról is indítható legyen.
-
Mauzes
addikt
válasz Shadowbull #73972 üzenetére
Szerintem akkor működne talán, ha még olcsóbb lenne ebben a konstrukcióban az autó és a bérlet is. De az a matek nem jön ki a gyártásra szerintem.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73945 üzenetére
Ezek hasznosak, köszi! Valóban a 19-es kerék is dobhat rajta.
Majd megnézem én is a teljes/hosszabb távú fogyasztást, de az kicsit csalóka, mert egyben mutatja az elektromos és benzines fogyasztást. Külön-külön át lehet számolni, ha kettébontod az elektromos km-t és a benzinest. Én amúgy azt szoktam nézni, amikor töltéstől töltésig használom és 100% elektromos üzem (kb minden nap így megy).
Az a bajom, hogy ha olyan módon vezetnék, amit nagyon szeretek (nem agresszívan dinamikus, de azért dinamikus), akkor simán felmegy 35-40-re is az átlagfogyasztás. Pedig egy ilyen, súlya ellenére is agilis autót élvezet lenne agilisen hajtani.
-
Mauzes
addikt
Részben költői kérdés, de azt valaki meg tudja mondani, hogy miért olyan magas az elektromos fogyasztása a 330e-nek? Városi használatban 20 kwh alá szökőévente tudom csak levinni. Már örülök, ha 20-25 közé beesik, de általában 25-30 között van, hideg időben meg 30+.
Míg amit másoktól hallok EV-k esetén, hogy a városi terepen fogyaszt kifejezetten jól és a 15-20 közötti átlagos fogyasztás teljesen sima. És nem azért van, mert nekem nehéz a lábam, óvatosan vezetve sem tudom levinni. Illetve azt sem hiszem, hogy a hallott EV átlagok mindegyike tojással a láb alatt vezetés és kikapcsolt klímával szenvedés.
-
Mauzes
addikt
válasz chess001 #73921 üzenetére
Szerintem rosszul olvastad. Te azt írtad, hogy akkor éri meg az EV, ha van napelem. Én meg azt, hogy akkor is megérheti, ha nincs. Másképp fogalmazva, átlagos használatban irreleváns, hogy van-e.
Mire gondolok? Átlagosan mész 15 ezer km-t egy évben, átlagfogyasztás 22 kwh/100 km. Nincs napelem, otthoni töltés 70 ft/kwh. Akkor mindez kerül 231 ezer ft-ba az egész év alatt. Messze nem ez dönti el egy autó megérését (vs. vételár, amortizáció, egyéb költségek pl. biztosítás; ráadásul a napelemnek van egy nagy bekerülési költsége, stb).
-
Mauzes
addikt
Bakker, engem is elért az electric mode software glitch, legalább is net alapján nem ritka jelenség. G21-es 330e-ben be van állítva, hogy a default vezetési mód az Electric Individual legyen. Ehhez képest néha, ok nélkül, Hybrid módban indul el. Nincs lemerülve, nem kell hűteni-fűteni, stb. Néha úgy is csinálja, hogy reggeli első indítás Electric, megyek szépen, majd leállítás utáni újraindítás már Hybrid. Manuálisan át tudom kapcsolni, tehát nem az van, hogy valamiért a "rendszer" nem engedi az EV módot.
-
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73788 üzenetére
Az jó. Nekem nincs sok km benzines módban, de városban simán benyel 10 litert. G21.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
Guys, az automatikus ajtónyitás és zárás funkciót használjátok? (amikor a kulcs közelségére-távolságára automatikusan nyit vagy zár) Mik a tapasztalatok, tökéletesen működik?
Én azt vettem észre, hogy mondjuk 20-ból 1 esetben nem zár le az autó, amikor eltávolodok. Még nem jöttem rá semmilyen logikára, hogy mi alapján nem csinálja meg. A nyitás az 100%-os arányban történik meg.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73669 üzenetére
Én meg józan paraszti ésszel (vagy csak paraszti) nehezen tudom elképzelni, mire nem elég 340 le és 430 nm, még ha kicsit nehéz is. Ráadásul ami erősebb, az konstans a fogyasztás rovására megy.
-
Mauzes
addikt
Mondjuk a szlovák áfa 20%, itthon meg 27%, szóval a nettó ár * 7% egy eleve benne lévő differencia az árazásban.
-
Mauzes
addikt
Kérlek lásd már meg a fától az erdőt. Beírod, hogy milyen szar a fórum, évek óta hanyatlik, majd számon kéred másokon a stílust és másnak írod, hogy mire arcoskodik. Remélem nem ez a régi színvonal, amit hiányolsz.
De részemről befejeztem, ez parttalan vita szokott lenni csomó topikban. -
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73483 üzenetére
S22-vel használtam is, most vettem egy S23-at, nem működik...
Kibírom, komfort bejutás miatt amúgy is kulcsot szoktam vinni, de sokszor volt, hogy csak kiugrottam az autóhoz telóval és jó volt, hogy tudtam nyitni.
-
Mauzes
addikt
Volt már bárkinek olyan, hogy a BMW Digital Key regisztrációnál azt írja a My BMW app, hogy "készüléke nem kompatibilis a BWM digitális kulccsal"? Miközben a BMW által közzétett támogatott készülékek között ott van?
Samsung Galaxy S23, nem éppen ritka modell.
Na ilyenkor mit tudok csinálni? Azon kívül, hogy leszarom a telefonos nyitást.
-
Mauzes
addikt
válasz Chris0321 #73463 üzenetére
Gyerekesen folytatom én is a vitát, de szerintem senki nem arról beszélt, hogy mi a márkaneve egy adott terméknek. Ennyi erővel akkor
- Az iPhone az nem telefon, mivel iPhone-nak hívják?
- A Touring nem kombi, mert Touring-nak hívják?
- A Quattro nem négykerék, mert Quattro-nak hívják? -
Mauzes
addikt
válasz Chris0321 #73457 üzenetére
Tehát ha azt mondod, hogy négykerékhajtású Audi, akkor az hibás, és jogosan javítanak ki, hogy AZ NEM NÉGYKERÉKHAJTÁS, AZ QUATTRO!
Meg hogy "hivatalos elnvezés, amit mindenki használ", a nagy büdös túrót. Írd már be keresőbe, hogy BMW Touring és számold össze, hányszor lesz benne a cikkekben, hogy kombi, estate, wagon, egyéb szinonimák.
Hagyjuk már, de részemről el is engedtem ezt a témát.
-
Mauzes
addikt
válasz chess001 #73448 üzenetére
De ez nincs rosszul írva. Tulajdonságaiban, megjelenésében a Touring = kombi. A szaksajtó 99%-a is így hívja, belföldön és külföldön.
Ha a BMW vagy bárki azt mondja, hogy a "Touring nem kombi" az csak marketing maszlag. Legalább is ez az én személyes véleményem, de lehet elmaradottnak titulálni.
-
Mauzes
addikt
válasz FIREBLADE78 #73397 üzenetére
Hogy ne lenne már különbség. Vezetés közben jön ki igazán, melyiket élvezed a legjobban. Nekem volt már olyan, hogy beülés alapján tetszett egy autó, de vezetés közben elkezdtem érzékelni pár zavaró dolgot, és ezért lemondtam róla.
Meg most őszintén, ha a prémiumra vágyó user ki tudja próbálni a Mercedest, Audit, Porschét, de a BMW-t nem, akkor az szerintem elég szarul jön ki a BMW-nek.
-
Mauzes
addikt
válasz Mauzes #73152 üzenetére
Wallis továbbra is elég furcsa. A múltkori meghiúsult i4 tesztvezetésem után hívtak a "központból", hogy felmérjék az elégedettségemet. Hát egyáltalán nem voltam elégedett, mivel 3 hívás után derült csak ki, hogy nem lehet tesztvezetni. Erre javasolták, hogy jelentkezzek újra, külön jelzik majd a kereskedésnek, hogy valahogy oldják már meg.
Na mi történt? Később tájékoztattak, hogy továbbra sincs i4 tesztautó, nem is tudnak szerezni sehonnan, nem is tudják mikor lesz. Úgyhogy köszönöm a hasznos javaslatot. Viszont ajánlották, hogy próbáljak ki egy i5-öst, mert az van... az i4-et meg úgy veheti meg bárki, hogy nem próbálja ki.
Hát nem tudom, én valahogy egy komolyabb szereplőnek gondoltam a Wallis Csoportot, mint hogy ne lehessen semmilyen módon kipróbálni egy fontos modellt.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73374 üzenetére
Online meg lehet nézni valahol?
-
Mauzes
addikt
válasz FIREBLADE78 #73339 üzenetére
Részben értem amúgy, ami írsz, de abban nem annyira hiszek, hogy nem lehet majd eladni az e35-öt - a megfelelő árazás mellett. Amit szerintem tényleg nehéz eladni, az a fapados BMW, mert a BMW vevők nagy része nem akar fapadot venni. Meg ha tényleg alulmotorizált egy ICE, talán azt is nehéz. De elektromost nagyon sokan vesznek városi üzemre. Ott kevésbé számít a hatótáv és a töltési sebesség. És összességben az e35 sem gyenge egyáltalán a 286 LE és 6 mp 0-100-zal, inkább a felső szegmensben van az összes EV között, még ha a prémiumban esetleg nem is.
Mindezt persze abban a relációban értem, hogy ha milliókal olcsóbban veszed, akkor milliókkal olcsóbban fogod eladni is, így a piacon megtalálja majd a helyét. Aki "olcsón" tud csak majd használt i4-et venni, az bőven meg fogja fontolni ezt is. Persze ez csak az én attitűdöm, nem vagyok piaci szakértő.
Azt viszont mindezzel együtt elismerem, hogy az x millió felár az nem egy kidobott pénz. Egyrészt mert az később is többet fog érni, így kb. csak a többletnek az értékcsökkenését bukod. Másrészt pedig a használat alatt lesz egy jobb autód, ennek is van értéke.
MÁS: na csak 10 C fok felé kellett emelkednie a hőmérsékletnek és egyből felment a 330e hatótávja 35 km-re, klímával(!) és prekondicionálás nélkül (!) Igaz kedvező menet volt, folyamatosan tudtam haladni a városban és nem is nyomtam neki nagyon..
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73338 üzenetére
Hát ez egyértelmű, hogy jobb. A drágább autó jobb autó. A kérdés, hogy megér-e 4m pluszt, ezt mindenkinek saját preferenciája adja meg.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73330 üzenetére
Sajnos nem így működik, visszamondott pályázat esetén nem lehet újra pályázni. Csak akkor, ha elutasítják az elsőt.
FIREBLADE87: nyilván jobb az e40-es, de 4 milla a felára. Szerintem simán elég az e35 is az emberek 90%-ának. Amúgy 20-ból kihozható már elég jó extrákkal, ha tényleg van rá 19%. De simán el tudom képzelni, hogy az csak pár készleten lévő autóra van és nem nagyon tudsz válogatni.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73322 üzenetére
Hm, ezt a pályázat elején jobb lett volna. Az érdeklődők jelentős része már beadta a kérelmet és ők lemaradtak erről. Utólag már nem lehet csinálni az adásvételt.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73307 üzenetére
Jogos, csak úgy logikus, hogy full kombinálva mutatja. Hiszen a 2,3 liter/100 km a benzines üzemre túl kevés, a 14,5 kwh/100 km pedig az elektromos üzemre túl kevés. Teszt alapján is ez látszik, mert míg a mai körömben a full EV üzemmód végére 25,6 kwh fogyasztást írt, utána hibrid módban már besegített a benzinmotor és elkezdett csökkenni a kijelzett elektromos fogyasztás is - mivel a teljes távra mutatja.
Ez alapján az én autómban az jön ki a hosszú távú átlagok visszaszámolásából, hogy a benzinmotor tényleges átlagfogyasztása 8,5 liter, az elektromos üzem tényleges átlagfogyasztása pedig 21,2 kwh. A teljes kombinált költség - mivel sok volt az elektromos üzem - 4,5 liter/100 km benzinnek megfelelő költség a mai árak alapján, otthoni töltéssel (+ töltési veszteség, de az még 10% esetén is csak 0,1 liternyit adna hozzá költségben).
Viszont ebből az is következik, hogy pl. a Spritmonitor a PHEV autók fogyasztását nem képes megbízhatóan mutatni. Csak az üzemanyag fogyasztást számolja, de az elektromos fogyasztás nincs mellette, így keveredik az a user, aki full elektromosan hajtja és 0,5 liter/100 km a fogyasztása, meg aki nehéz lábú, nem tölti és 15 liter/100 km a fogyasztása..
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73292 üzenetére
Biztos eszik a fűtés rendesen, de azért annyira durván nem, mint amit írtál. Egyrészt minimumra van állítva nálam, tehát soha nem nyomja ezerrel a fűtést. Másrészt pedig reggel az első indulás előtt azért kondicionálok, csak a napközbeni indulások után van komolyabb veszteség.
Egyébként ma nézegettem újra a fogyasztást. Tegnap ugye küldem, hogy az első köröm 40 kwh/100 km lett. Ma először azt próbáltam, hogy óvatosabb vezetésnél mi történik. Ezzel lement olyan 30 kwh-ra. Nem volt csigatempó, de számomra egy kicsit szokatlanul "lassú", mert amúgy dinamikusan szoktam gázt adni. Persze valójában rávilágított, hogy tökre nem lassú, városon belül úgy is mindig torlódások, lámpák, stb. vannak, így is úgy is pont ugyanott leszel. Ezt követően kikapcsoltam a klimatizálást (nem csak az AC-t, hanem full off), és úgy lement olyan 25 kwh/100 km-re.
***
Viszont amit írtál a kombinált fogyasztásról, az érdekes. Lehet benne valami, de akkor pontosan hogy is számol az autó? Tegyük fel, van 60 ezer totál km, ott írja, hogy az átlag 2 liter/100 km. Alatta meg írja, hogy 40 ezer km elektromos mód és ott mondjuk 15 kwh/100 km.
Akkor itt a 2 liter/100 km az a 60 ezer teljes távra vonatkozik és a 15 kwh/100 km is a 60 ezer teljes távra vonatkozik? Ez tök fura, mert amikor árammal megy, akkor nem megy benzinnel, tehát a 15 kwh-át hogyhogy nem a 40 ezer elektromos üzemre határozza meg?
-
Mauzes
addikt
Első tapasztalatok a G21 330e-ről.
Pozitívum: rengeteg minden, alapvetően nagyon bejön. Minőségi élmény, jó a vezetés, örülök, amikor be kell ülnöm valahová menni. Csomó olyan kis apró okosságot tud, amit eddig a középkategóriás autóim nem tudtak, illetve ami benne van, az minőségien és praktikusan működik.
Negatívum: most ezt fejtem ki jobban, mert konkrétabb és (egyelőre) kevés van.
- A helykínálat so-so, családi autónak én kevésbé tudom elképzelni. A csomagtartóba betettem egy babakocsit magában és szinte fullon volt :-). A vezető mögötti gyerekülésben elfér ugyan gyerek, de éppen hogy.
- A műszerfal kicsit béna, alig van állítási lehetőség. Az enyémben nem a full LED Live Cockpit Professional van, amit sajnálok, mert jobban tetszik és infóban is gazdagabbnak tűnik. Hanem csak a Live Cockpit Plus, és főleg a két kör alakú része, a sebesség és fordulatszámmérő totál sok helyet foglal minimális infóval, és semmit nem lehet állítani rajta. Oké, ez egyáltalán nem tragikus probléma, de az autó többi tudásához képest ez meglepően gyenge.
- Az elektromos hatótáv egyelőre kicsit gyengébb, mint vártam. Azt hittem, a 30 km azért kihozható belőle minden körülmény között, kb. ennyi kellene nekem, hogy egy normál gyerekszállítós-munkábamenős kört biztosan meg tudjak benzin nélkül. Ezt persze árnyalja, hogy az ICE mód tök nagy biztonsági előnyt ad, valójában semmilyen hatótáv para nincs és egyáltalán nem muszáj a hatótávot annyira figyelni, mintha lemerülés esetén megállna az autó.
Példa a legutóbbi menetemre lent. Ezt a fogyasztást persze árnyalja néhány dolog. Egyrészt ebben a körben kis távok voltak városban, kb. 4 utazásból jött össze a 22,5 km, átlagsebesség 24 km/h. Így minden indítás után a fűtés többet elvesz. Másrészt hidegebb volt, használtam ülésfűtést is néha. Harmadrészt nem spóroltam semmin, A/C 20 fokon, zenehallgatás, stb. Menetdinamika pedig közepes, se nem voltam dinamikus, se nem tojáshéj, de közelebb az előbbihez, mint az utóbbihoz. Csak ennek fényében nem igazán tudom elképzelni, hogyan érte el az előző tulaj a gyártástól számított hosszútávú fogyasztást, ami 14,5 kwh/100km-re :-). -
Mauzes
addikt
válasz bulikavagyok #73242 üzenetére
G21, úgyhogy pont releváns az infód. Érdekes, amit írsz, nem gondoltam volna, hogy felére eshet vissza a hidegben, mivel full EV-k "csak" olyan 20-30% között vesztenek nagy hidegben hőszivattyú nélkül. Persze ha jobban belegondolok, valamennyire logikus, mivel a fűtés energiaigénye meg a hideg akkus hatékonytalanság valószínűleg jóval többet vesz el egy 10 kwh akksiból, mint egy 60-asból.
Viszont nekem még nincs saját tapasztalat valójában, pár napja használom és eddig egyetlen egyszer töltöttem fel.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73232 üzenetére
Oké, akkor hagyom még beállni, most kezdtem el használni. Meg reggel 4 fok volt csak.
-
Mauzes
addikt
330e-re tudtok nekem mondani saját hatótávokat? Pl. érdekelne, mennyi a különbség a normál időjárás és hideg között.
Nekem ma 25 km-mel indult 100%-ról úgy, hogy rádugva előfűtöttem a kabint, majd 2 km finom megtétele után 21-re csökkent.
-
Mauzes
addikt
válasz brumi1024 #73217 üzenetére
De figy már, mi a beltér méretéről beszéltünk előtte, ezt folytattam. Azt nyilván mindenki elég objektíven meg tudja állapítani, hogy mi a hivatalos külső hossz és tengelytáv.
Ráadásul számomra az érzékelt beltérméret a fontos. Most számít, hogy csalóka, ha egyszer tágasabbnak érzek valamit? Én továbbra is állítom, hogy 330e beltere nem tágasabb, mint a Borné. Mi alapján állítom? Mindkettőt saját magam próbáltam. Ettől még simán lehet, hogy más testalkattal máshogy érzi valaki. De ez már elég off, Bornt szerintem hagyjuk most már.
Eddig amúgy eléggé bejön a 330e, de még sok mindenben nem vágom a működését, sose volt BMW-m. Át kellene olvasni azt a jó hosszú manual-t...
-
Mauzes
addikt
válasz FIREBLADE78 #73212 üzenetére
Hát egy Ioniq 5-ben, ami majdnem lett, táncolni tudtam volna hátul. :-)
Amúgy végül megvettem a G21 330e-t, ez is elégségesnek tűnik (de biztosan nem nagyobb, mint a Born).
-
Mauzes
addikt
válasz chess001 #73206 üzenetére
Igen, írtam is fentebb, hogy van ilyen szempont (is). De azért erős költői túlzás, amit írtál, jelenleg 11,9-ért hirdetik a legolcsóbb Bornt az országban, ami 2021 végi havi és csak kis akksis.
Amit én láttam, hogy olyan 6 milliós felára lett volna egy kevésbé felszerelt kisebb hatótávú e35-ös i4-nek, egy jól felszereltnek meg mondjuk 8m.
-
Mauzes
addikt
válasz FIREBLADE78 #73205 üzenetére
Hát figy, érdekes, de számomra ha nem is "nagyobb", de egy kicsit tágasabb.
Alapvetően amúgy én ár/érték arányban szoktam gondolkodni. Bizonyos pénzért elviselek kompromisszumokat, más összegért meg már kevésbé. Így pl. kevésbé fáj, hogy a Born nem olyan nagy összességében (cserébe ennek sok előnye is van városban).
Viszont itt most abszolút értelemben is azt kell mondanom, hogy számomra(!), az én testalkatommal jobb méretű a Born, mint az i4. Az egyik dolog, hogy az i4 laposabb, alacsonyabbra ülés mellett is egy picit túl laposnak, túl bunkerszerűnek éreztem még elöl is (190 cm vagyok). A másik dolog, hogy mindig úgy is szoktam vizsgálni a helykínálatot, hogy beállítom magamra elöl, és utána beülök hátra. Persze nem én szoktam magam mögött ülni, de ez ad egy jó referenciát, hogy mekkora is a beltér. És a Cupra így tágasabb volt hátul, azaz jobban tudok gyerekülést pakolni, gyereket pakolni, stb. Az i4-be alig tudtam beszevedni magam hátra, a lábam érte az ülést.
Ettől függetlenül egyértelmű, hogy az i4 jobban tetszik kívül, sokkal jobb belül, a csomagtere egyértelműen nagyobb. Ja és biztosan jobban megy, gondolom vezetni is jó.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73202 üzenetére
Nem. Az i4-esen elgondolkodtam, de egyrészt kicsit túl drága volt nekem, másrészt kicsit túl szűk (főleg hátul). ix1 nem annyira tetszik, többi még drágább.
Volvo XC40, Hyundai Ioniq 5 és Cupra Born volt a 3 jelölt a legvégén, mindegyik nagyon jó szerintem. A szempontjaim alapján a Born lett a nyerő. Viszont ezt is kb. 3-4 évre veszem a jelenlegi tervek szerint.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73198 üzenetére
Hát igen, ez benne van. Nekem annyiban speciális a helyzetem, hogy már beszerzés alatt van egy EV, de egyrészt ez feltételes (csak akkor, ha megnyerjük a pályázatot), másrészt pedig bizonytalan, hogy hány hónap még a tényleges leszállításig. És erre az időre akarok magamnak egy autót, és mivel mindig is ki akartam próbálni, mlyen egy PHEV-vel élni, ezért esett erre a választásom.
Ezzel most egy adag kockázatot azért magamhoz veszek, de egyszer élünk. :-) Azért merem ezt bevállalni, mert magyar, csak 3 éves, márkaszervizbe hordták, patikának tűnik. Fél évet pedig remélhetőleg kibír hiba nélkül. Ha meg nagyon megszeretem és megtartom, kakor azt a kockázatok fényében teszem.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73196 üzenetére
Na de neked tavaly volt 280 per modul, az ma már lenne 300 (felett), ileltve írtad, hogy a nagyobb modul drágább, legyen mondjuk 400k. 6 db az 2,4 misi és ez csak az alkatrész. Munkadíj ha megvan 600k-ból, akkor is 3 misi.
Jó mondjuk 6 modul csere gondolom nem a leggyakoribb. Meg hogy ez sok vagy kevés, az relatív. Szerintem sok, mert eleve van pármillió felára a PHEV-nek, és akkor ha 6-8 év múlva akkucsere, akkor az nem kellemes. Ennél szerintem mind az ICE, mind a full EV jobb kihozatal.
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73194 üzenetére
Nem méri drágán = kb. 4 millió lehet egy teljes sor.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz Tsebacsi #73185 üzenetére
Oké, csak tényleg nem értem, hogy amikor oda jutunk, hogy mondjuk modult kell cserélni (tehát effektíve nem jó), akkor mégis mi alapján döntik el, hogy "gyártói felelősség" és ingyen cserélik, vagy ki kell fizetni mondjuk 600 ezret érte...
Az volt még fura, hogy a szervizes nem tudta ellenőrizni, hogy erre a konkrét autóra 6 év vagy 8 év akku garancia van (mert hogy van mindkét verzió különféle modell verziókra). Nem volt róla semmilyen infó a rendszerben és csak a garanciális ügyintéző tudná megmondani. Ez alapján persze én 6-tal számolok, de ez mi a fasz már?
Annyiban rosszabb még a helyzetem, hogy szerintem az 5 év teljeskörű nem default, és a kinézett autóra nem kértek kiterjesztett garit, így 3 évesen már nincs rajta.
Na mindegy, adja az isten, hogy ne legyen semmi baj. De őszintén szólva egy kicsit parának érzem ezt a PHEV vonalat (ha nem újat veszel), mert két rendszer is van, aminél előjöhet mélyen zsebbenyúlós hiba.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73167 üzenetére
Érdekes amúgy ez az akku gari. A Wallisnál voltam ma bent és ott azt mondták, hogy ha a teljeskörű garancia lejárta után vagyunk, akor a kiterjesztett akkugarancia ugyan élhet még (6 év / 100k km), de akkor ez nem teljesen "automatikus". Hanem egyedi elbírálás alapján dönti el a gyártó, hogy az adott probléma az garanciális-e, vagy nem és fizetős, vagy méltányosságból árcsökkentve megcsinálják.
Ez így eléggé agyfasz azért, hogy valójában garis is meg nem is az akkud, előre nem tudod. Mégis milyen akku probléma lehet az, ami nem garanciális.
[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73167 üzenetére
De ha gariban cserélték, akkor hogyhogy volt munkadíj meg anyagköltség? Vagy ez úgy működik, hogy ki van számlázva, de nem kell kifizetni?
-
Mauzes
addikt
válasz kardkovacsi #73155 üzenetére
Pár dolgot nem teljesen értek:
- Miért baj, ha 90% alá csökken a kapacitás? Az még nem tűnik vészes csökkenésnek.
- Mennyire kell aggódnom ezen, ha még garanciás az akksi? Úgy tudom, hogy 8 év gari van a nagyfeszültségű akksira, ha beszarik egy modul, elvileg cserélik, nem? (Az autó időben volt márkaszervizbe hordva)
- Írtad, hogy neked volt és lesz modul csere, ezeket is gariban cserélik? Ha igen, akkor ez tényleg olyan nagy szívás? -
Mauzes
addikt
válasz Tsebacsi #73151 üzenetére
BPM már nem vállal átvizsgálást, most beszéltem velük. Wallisnál se tudok direkt időpontot foglalni szervizesnél, hanem jelzem az igényem és majd keresnek. Na mindegy, várok.
Amúgy Wallisnál iszonyat bénák voltak nemrég. Bejelentkeztem i4-es tesztvezetésre, majd felhív a központ, hogy mit akarok, elmondom újra, oké akkor továbbítja a választott márkakereskedőnek. Majd hív a márkakereskedő is, újra megkérdezi, hogy mit akarok, elmondom újra, és annyit mond, hogy nincs i4-esük. És ennyi, nincs több javaslat vagy megoldás keresés, egyszerűen elköszöntek tőlem. Prémium ügyfélélmény...
-
Mauzes
addikt
válasz KAMELOT #73148 üzenetére
60k, ebből 40-et ment elektromosan. Újszerű meg minden, de azért nehogy belefussak valamibe. Persze ha a szerviz meg pont a mélyebb dolgokat nem nézi, akkor nem nyerek vele túl sokat, hogy megtudom majd a fékek állapotát meg mérnek gumikopást.
De mondom nem volt még ilyenben részem, lehet hogy rosszul gondolom és tök jól átnézik. -
Mauzes
addikt
Sziasztok, egy 3 éves használt 330e megvételén gondolkodom. Ha vétel előtt át szeretném vizsgáltatni, akkor hová javasolt vinni? Márkakereskedő (Wallis-hoz hordták szervizelni) vagy független? Vagy mindegy, mert úgyse nézik át rendesen, csak a "felületes" dolgokat?
Ha bárkinek van javaslata Budapestre, megköszönöm.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok!
Szerintetek ez miért ilyen olcsó? 520d touring
-
Mauzes
addikt
válasz CharlieDrop #39682 üzenetére
De ezt nem lehet valahogy ellenőrizni a vásárlás előtt?
-
Mauzes
addikt
válasz bulikavagyok #39678 üzenetére
Ez mit jelent, hogy áfacsalt, hogyan működik?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest