Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
"De hát megszokjuk majd szép lassan, hogy egy egyszerű lakossági beruházás is olyan lesz (sőt, már most olyan) mintha ruletteznénk vagy tőzsdéznénk."
Pont ezt nem lenne szabad, komolyan bzmeg 2022-ben így élni egy ilyen országban, máról holnapra kitéve ennek a bagázs kénye kedve szerinti bohóckodásának? Nemár komolyan...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
chess001
aktív tag
Én úgy tudom, hogy a szaldó elszámolás az Európai Uniós szabályozással összhangban 2023. december 31-ig maradhat max. Az utána beüzemelésre kerülő rendszerekre már a bruttó elszámolást kell alkalmazni kivétel nélkül, de aki szaldóban kezdte abban is marad elvileg...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
cOxeR
Ármester
Kata se szűnt meg… kb az emberek úgy csinálnak mintha vége lenne… nekem pl a 80%-a a bevételnek magánszemély. (ennek a 20% évek óta pumpol, hogy adjak cégre számlát a családi/kismama fotózásra) Egy oldalról én értem a lényegi részét… persze sokakat ez teljes nullára vesz, szóval nagy változás, de az alapvető célja nem az volt a Katának, hogy cég-cég között olcsón tudjon üzletelni… rengeteg fodrász/sminkes/esküvői szolgáltatónak nem változik semmi, a teljesség igénye nélkül.
-
Gsx-rr
veterán
28kw/h 38 forinttal amennyibe az aram kerul az 1064 forint
Abbol en elmegyek 250-et varosban.
(Ma 278-at irt mikor levettem a toltorol)
God-Siofok nekem 130 km
130-al autopalyan 60-65 szazalek akkukapacitast hasznalok el.Vedini:120ft/Kw/h korul lehet tolteni pl Mol.
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Ma felszaladtam fogorvoshoz Siofokrol Pestre.
220 oda vissza. 10 percet toltottem inkabb meg odafele 70-rol 90 szazalekra de igy 140 el jottem visszafele.
110-el pont megjartam volna.Coxer: Mar irtam sikerul 125 kilometer alatt 10 szazalekra meriteni. A lenyeg,hogy le,vagy hazaerjek.
Apropo toltes,csak a Mol-t hasznalom,de a toltohalozat egy nagy nulla. Ahol ma toltottem autopalyan, 1db 50-es tolto?!
Vicc. Jo ,hogy nem volt ott senki. Mi van ,ha van 2 auto akik miatt akar 1 orat is kell varni?[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Városban a 94-es is elmegy 230-250km-t minden gond nélkül, 120-as 300 felett, ami városi közlekedésben temérdek idő, ergo nem egy napos út, tehát éjjel simán visszatöltesz.
Pályán persze más a helyzet, előző hsz.
DPD jár elektromos teherrel nálunk, napi kb 120km-t megy, ezt tudja is a teher egy töltéssel kb ugyanannyi akkuval mint az enyém (netto 30 ha jól emlekszem), igaz, nem megy többnyire csak 5-15-el, a táv minimal része 50-70 km/h.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Én is jártam 2 éven át Z4-el dolgozni heti 6-7 napot - Gyömrő-Csepel nulláson, legjobb volt vagy korán mentem, mikor még senki se dolgozott vagy csak de 10-11-re este meg dugó után haza. Egy valag pénzt fogtam volna már akkor is az I3-al, de hozzám is nőtt a cabriózás, jó időszak volt, mostani benzin mellett nem férne bele.
-
Gsx-rr
veterán
Nekem ez a masodik 2 eve mar volt
A mai szivas is a sajat hibam. Csak tajekoztatasnak szantam
Nem hiszem ha 3x ennyi elektromos lenne akkor a toltohalozat is elegendo lenne hozza. Mai tapasztalatom az,hogy mar most is kompromisszumos, nyaraloszezonban forgalmas helyeken meg nagyobb gondok lehetnek.
1 benzinkut/1 CCS az semmi.[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Ez az utcan toltes ugy szopas ahogy van. Hazaertem visszafele megint megallok ahol reggel akartam tolteni.
Most megy de foglalt. Ember sehol,hogy eselyem legyen megkerdezni mennyit lesz itt.
Vagy szobrozok vagy megyek tovabb ki tudja milyen sikerrel.Aki nem tud otthon tolteni na annak ezt heti tobbszor vegigjatszani ,az nagyon jo lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Nem most akartam kiserletezni ezzel.
Appot tolteni, regisztralni stb.
Szamitani csak azert szamit, ez is egyedi eset mert a Magyar szamlamon nem tartok 10-20.000 forintot,
Kulfoldi Bankom meg nem tud hivni ha gyanus neki a tranzakcio. Sose hasznaltam ebben az orszagban a kartyat.Tehat jobb volt ha tutira megyek.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Így is szerződni kell rengeteg szolgáltatóval, mondjuk központilag. Mert ugye az sms a legdrágább adatforgalmi egység a világon. Viszont tényleg atomstabil még ha csak 160 byte is.
A full screen carplayel kapcsolatban meg arra figyelj, ha full screen többet nincs osztott képernyő, semmire. Mert az egy hack, amit nem is támogat a BMW és megszűnik tőle az option mint dolog a kijelzőn. Az összes, tehát a nem Carplay ablakokra sem lesz.
Az a baj, hogy látszik, hogy amikor ezt a menüt, meg az egész iDrive 6-ot elkezdték tervezni még nem volt Carplay, ezért így utólag lett belehackolva. Az új hetes és nyolcas oprendszerrel már sokkal jobban az az érzésed, hogy ezzel számoltak a tervezők.
-
kardkovacsi
senior tag
Melyik cikket? Valamiről lemaradtam. Szerintem ez változhat autónként is. Fura lenne nekem az sms, de még akár az is lehet.
Na de csak a max az amivel tudsz számolni, mert az aktuális töltőáram is változó sőt maga a teljesítmény is az, mivel még attól is függ hány Volt van éppen hálózaton. Ha tolják a napelemek akkor felnyomják a feszültséget 240 fölé és mindjárt pár százalékkal gyorsabban tölt az autó.* update. Közben megtaláltam a linket.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Biztos vagy ebben az sms alapúban? Mert mindenütt 4G-t írnak, amit eddig olvastam.
A mobilapp kiírja a maximum töltést. Ha a státusz alatt ráböksz a kis töltő iconra kijön egy másik oldal, ami egy nagy óraszerű töltés jelző, mikor kezdted a töltést, mikorra várható a vége stb. Annak az alján ott az aktuális töltési maximum érték. -
-
kardkovacsi
senior tag
Nem tudod megmondani mennyi lesz a pontos töltési idő és ezt kár elvárni. Az akkumulátor technológiából jön, hogy a végén lévő cella kiegyenlítés nem kiszámítható. Tippelni lehet. Nekem az a tapasztalat, hogy mindig a rosszabb esetre kalkulál az autó.
Még az EVSE-nél is belassulhat, mert ha csak pár cella mászik el a többitől akkor még ott is lehet le kell szabályozni. Nyilván egy 42-es akkumulátornál ez ritka eset de azért előfordulhat. -
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
Az új építési szabályozások az ilyen jellegű ingatlanoknál, azért egyre előretekintőbb, nézd csak meg a plázákat, hogy kötelezik őket x töltő létesítésre.
Cseheknél egy 4-5 éves laképületben voltam a város szélén, minden parkolóhoz volt sima aljzat, és volt egy 20 férőhelyes parkolóban 4 db 32A-es gyorstöltési lehetőség, de a fizetős belvárosi garázsban is ott volt az ingyen a töltési lehetőség...
Idő kell ezekhez, meg kultúra, ami itthon lassabban fog kialakulni (aminek jó része csak agyban bukik el).
Illetve ne csak Bp szemmel nézzétek, azért vidéki lakosság jó része családiba lakik, vagy ikerbe, főleg a családosok, ott mindenhol van lehetőség tölteni. Már csak az kellene, hogy legyen tényleg megfizethető áron nekik autó és felfogják, hogy miért jó, hogy tudnak vele pénzt spórolni.
Szóval nem csak Bp létezik, ahol inkább a panelba laknak, van egy 8-10M-ós céges autó kint a retekbe... ezek az emberek csak hápogni fognak és pont nem érdekli őket, mi van körülöttük.
Saját pénzen kellene autót csillaggarázsozni, tuti nem lenne ennyi drága autó a panelok körül, ha pici sütnivalójuk van.
Bemegyek csak Csepelre és körbenézek... felmegy az agyamba a pumpa... inkább vesz/tart valaki 7-8M-ós autót, mintsem próbáljon élhetőbb közegbe költözni és csóroskodni pár évet?!? Egyáltalán nem normális...
Több mint 5+ évet tartottam a focust mint eredetileg akartam kint az udvaron/utcán (amibe a végén már a sok rozsda miatt fostam a sok 2t suvtól)... de tökéletesen jó volt arra, hogy amit megspóroltam azt félretettem/befektettem, abból van garázs, abból van I3... ha valaki nem gondolkozik picit se előre, hanem jaj ide vele, mert az most mennyire menő, meg jó, azzal úgy sem lehet mit kezdeni. Amit 1 év alatt megspóroltam az I3 tankolásán, azt meg beforgatom napelembe... bárki másnak ott a lehetőség, csak picit nyitottabb szemmel kell járni. 4-5 éven át havi 80-110k-t tankoltam...én balga így is. -
Gsx-rr
veterán
Mindehova be vagyok regisztrálva, sőt szinte az összes külföldi kártyám is megvan,Német,Osztrák,Szlovák
Amúgy azért nem töltöttem itthon mert az önkormányzati töltő tőlem kb. 5 perc gyalog Balatonon ugyanígy de most már ennyire nem volt kedvem cigánykodni hogy még haza sétáljak onnal és majd visszamenjek a kocsiért
Meg azzal azért nem vagyok kibékülve hogy töltsek 1000 forintér de 15 000-et zároljon a számlánGyorsan beregisztráltam a BMW applikációt nem túl bizalomgerjesztő
Most nem ugyanolyan töltőn van mint ami volt ez szerintem lassabban tölt. Az autó beállításait megnéztem a töltőn meg nem látok semmit
Mar vagy 2 óraja dugtam be[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
A legtöbb társasházban ez van nem engedik
A reptérről egyenesen a kocsiért mentem. Megkértem a barátomat hogy legyen feltöltve az autó természetesen nem is lett volna gond de két nappal előbb érkeztem
Volt benne 14km2 Kilométerre otthonról már nullát mutatott.
Igazából két lehetőségem volt vagy megkockáztatom hogy hazaérek vagy pedig megállok egy Mol kúton ami útba esik pár 1000 Ft-ért tölteni, de nem használtam volna ki mert biztos nem vártam volna annyit hogy megérje Mert ha jól tudom akkor egységárat kell fizetni.
Egy fél napos repülőút után inkább kockáztattam de kb. ugyanígy lennék egy fárasztó munkanap után isMost kíváncsi leszek hogy reggelre fele tölti, nem emlékszem rá mert igazából az előző autómat csak töltöttem itthon.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Ez így van, az vegyen elektromos autót aki tud otthon vagy munkahelyen tölteni. De azért lássuk be 25M nem az a kategória jelenleg amit panelházban élve fogsz használni.
Legalább még egy érv lesz, hogy miért ne az utcán parkoljon mindenki.Azért még mindig úgy érzem kis kényelmetlenséggel még akár egy panelban is el lehet lenni. Ja, és tegyük hozzá nagyon sokszor a töltő az ami szabad, ami a legközelebb van a bejárathoz stb. Szóval azzal, hogy a töltőre állsz biztos megspórolsz annyi időt amennyibe a kábel előkapása kerül.
Mondjuk én néha csalni is szoktam, ha nincs parkoló simán ráállok a töltőre és inkább töltök mintsem keresgéljem a szabad parkolót.
-
menalcas
őstag
nem is a hasznosságáért említettem, hanem a felvetésre válaszoltam hogy jammeres autótolvajoknak nem működik a mobilja, egyébként ha már ellopták, akkor megette a penész sose kerül elő, és ezzel nem a magyar nyomozók tehetetlenségét akartam kiemelni
Az élet túl rövid ahhoz, hogy mindig biztonságosan távolítsd el a pendrive-ot.
-
Shadowbull
addikt
"Legdurvább hit-em: 138e km helyett 330e km valós"
Namost azert ez valamilyen kepet mutat ezeknek az autoknak a valodi minosegerol es tartossagarol, ha egy tobb mint 300e-ret futott autot meg lehet probalni 138e-rel eladni, mert valamennyire realisnak tunik a kopasok es az allapot alapjan.
Csak arra ne legyunk kivancsiak ami a motor/valto belsejeben van.Ja es sok ezek korul meg elmegy egy csomot, es akar meg tobbszor is visszatekerik.
Egy mai uj BMW rendes karbantartassal, normal hasznalatban rohogve elmegy 300e kilometert, de szerintem tobbet is, komolyabb meghibasodas, fodarabcsere nelkul.
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
DroneZ^
őstag
Ezért volt az első kikötésem hogy németországból veszem. Ott a sok KM a problémás de még talán valósak. Coupe/nagy benzines sok fiatalnak van akik gyakran nem kímélik saját autójukat, hiába német.. Ezért törekszem olyan tipust választani amit szétverni is nehezebb
[ Szerkesztve ]
“Audiophiles don’t use their equipment to listen to your music - they use your music to listen to their equipment.”
-
FET-MEN
veterán
Igen értem én ezt és jogos is. Személyes vélemény. Legyen eleje és hátullja egy autónak. Biztonság az első nálunk. Volt miből tanulni. Amikor a 19 éves csodaszép okos lány odalett a suzukiban..más hibájából ráadás. Oké rossz hasonlat volt az 1-es BMW-hez ez de érthető volt az utalásom szerintem
Iphone 7
-
MPowerPH
félisten
Alt. hasznaltan megfordul az arazas, itten igy nez ki. 6er>3er>1er>5er>7er. Nagyjabol azonos motorral, es evjarattal.
7er luxusbombik ara brutalisan alacsony.
FET-MEN: Nem mind1, hogy 2010-es az auto, vagy 2006-os... 5er alapjaban veve teljesen folosleges meretekkel rendelkezik. Ezt belattam akkor, mikor olyat keresgeltem. Nagy csaladi auto, ket gyerekkel. De ha egyedul, maximum a paroddal vagy, akkor meg a 3-as is nagy, legyen az coupe vagy sedan. Az 1er meg pont eleg. Cserebe nem olyan elhizott, mint a tobbi, egy mar egy 20D-vel is repul. A 23D -t meg meg sem merem emliteni... Kisebb fogyasztas+jobb menetteljesitmeny.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
KINKY_007
aktív tag
-
whitezo88
nagyúr
aki másnak vesz autót, merthogy "mit szólnak - pro kontra" az egy sznob alfaj szerintem. de tényleg ez az első itthon hogy mennyivót, mégha egy e36 316i ről is van szó.
bár azért lehet máshonnan is látni mi micsoda: vannak az X5-el járkáló emberek, akiknél szintén csak a kipufogóból lehet láni, hogy nem 4.8 hanem csak 3 literes diesel (mert lefele konyul)
persze lehet csalni, soros motorhoz utólag 2x2 durrantót betenni. -
ignorant
senior tag
Magyar premium selection autokkal nincs tapasztalatom, de nemeteknel mindegy milyen idos a kocsi, ha kell kotnek ra garit (2evet).
Nem is a garancia a lenyeges, hanem az utak minosege amin futott, uzemanyag minoseg, es hogy elcsaltak-e a szervizeket.
Persze kint is belefuthatsz atveresbe, de nem jellemzo az en tapasztalataim szerint.
Itthon viszont eleg siralmas a helyzet fuggetlen es markaszerviz teren is.
-
ignorant
senior tag
-
BeZol
őstag
Én az ismerős autóját választanám, igaz szerintem már elég régiesnek hatnak a 2009 előttiek, de ez szubjektív, mert az első lámpák és a motorháztető sokkal jobban tetszik, a frissített hátsó lámpák viszont nem
A motorerő miatt szerintem nem kell aggódni, nem hiszem, hogy egetverő különbség lenne a 184, 177 és 163 lóerős 2literes dieselek között, de egy chiptuning mindent helyrepofoz ha kell.
Ha a felszereltség is megfelelő, és rejtett kellemetlenség nem várható, akkor ez egy jó vétel, és még spórolsz is
Az idők folyamán belül az iDrive kezelője változott, és a navi lett 3D-s. A többi apróság lehet, legalábbis én nem jegyeztem meg, de ezek sem fontosak sztem, csak a külső
Turbó-ra (lehet lassan cserélni kell, és 320d esetén talán 350k csak a turbó), esetleg vezérműláncra (nem tudom abban szakadnak-e, és cserélte-e már), gumik állapotára (főleg hátsó 2, mert gyorsan kopnak és nem suzuki méretek) és téli gumi szettre érdemes rákérdezni (az jó ha felnivel együtt van). Ezekkel a kérdésekkel lehet még alkudni is tudsz majd -
Champipi
aktív tag
A Grom Audio is nagyon drága nem éri meg szerintem. Nem is értem a dension-t sem, hogy miért csak egy ilyen rohadt drága cuccacl tudnak előállni. VW-be például 30 000 Ft-ból megoldható lenne, de a BMW-seket meg szopatják.
Akkor már ennyi pénzből ilyen fejegységet kell venni 1-es vagy 3-as BMW-be, aminek a hátán van jól láthatóan Bluetooth felirat:
[ Szerkesztve ]
-
Stukker1987
senior tag
-
Stukker1987
senior tag
-
Z0mbi
senior tag
Itt angolul van leirva ez hivatalos oldal.
Az afa 7% (Isten aldja oket ezert... ok azt akarjak hogy koltsd a penzed )Semmit nem kell ezen az oldalon fizetni (rendszamot kell leadni es deklaralni mikor kimesz...ott kb 40frankot fizetsz)
Otthon meg a szokasos gondolom. Altalaban svajcot egykalap ala veszik az EU val. (de ezt nem tudom)
-
BeZol
őstag
Nem feltétlen kell megijedni a sok km-es autóktól.
Régen vett a cég teljsen új 1.4d Ford Fiesta-t, beletettek 140.000km-t (most törték össze), de belül is teljesen leélték, és a motorja sem volt már teljesen rendben. Szükség volt további autókra, és lett véve egy nem K, hanem H-s rendszámú ugyanilyen Fiesta, csak már 240.000km-rel, amit hosszútávú utakra használtak, és az ment a legjobban a 4 fiesta közül, és azzal volt a legkevesebb baj. (ezt is most törték össze)
Ha tudod, hogy főleg hosszútávokra használták az autót, akkor annyira nem gáz a sok km.
Egyébként jobban jársz külföldi autóval. Gondolj csak bele, mennyire ramaty állapotúak nálunk az utak, szétrázzák a kocsit. Nálam a sportfutómű miatt lengőkarokat kellett cserélni 110ezer km-nél, holott nem is tudom, talán 240ezer km-nél kellett volna egyáltalán. (és ebből a 110ezerből csak max. 40ezer lehetet városi és vidéki út, többi mind rendes autópálya)
De legalább már nincs az, hogy kicsit tempósabban véve a kanyart mozog alattad a kocsi, és jobbra-balra mozog a kezedben a kormány, és be-bedölöngél/bicsaklik a kocsi, és ez még nem is az a tempó, amikor elektronika fékezi be a hátulját, hogy ne csapja ki és amiatt dölöngél, ez még annál is durvább volt alacsonyabb kanyarsebesség mellett, pedig én aztán kerültem a kátyúkat szinte mindig!Az biztos, hogy ami olcsóbb a többinél, azzal biztos van valami, ami miatt átlagár alatt akarnak szabadulni tőle, de lehet hogy csak gyorsan kell a pénz. 320D elég a hétköznapokra, de ha van rá keret, akkor 330D-t ajánlom, szebb hang, finomabb járás, sokkal durvább menetteljesítmények, mindez pedig 7,1 literes átlagfogyi mellett a 6,2 helyett (spritmonitor.de), ha pedig navigációról van szó, akkor vagy legyen, de akkor prof navi, vagy inkább ne is legyen. Az automata váltókarja nekem nem szimpatikus, de a sima váltókar sem, ezért ajánlatosabb M-paketos kézi váltósat keresni sztem.
Ha már BMW-t veszel, főleg nem újonnan, akkor ne sajnáld a pénzt a drágább autóra a több extra és nagyobb teljesítmény érdekében, így is eredeti ár kb. 40%-áért veszed meg, hova spúrkodni tovább? Márpedig egy rendesen felextrázott pl. 330D az igenis 17 misi körül alakult új árban, tehát olyan 6 misi körül kéne lennie a fullosoknak.
Egy BMW onnantól jó BMW, hogy ráköltesz a normál új ár mellett további legalább 3millió Ft-ot extrákra, tehát így kalkuláld be a mostani használt árat. Ami ez alatt van, az fapados, vagy fullos tekert kilométeres!
Sok sikert, de remélem nem olyat találsz, mint egyik ismerősöm, hogy az autó első fele volt 1 autó, a második fele pedig egy másik autó, és csak a kábelezésnél tűnt fel a turpisság, miután próbáltak rájönni miért nem húzódik le anyósülésnél az ablak -
Z0mbi
senior tag
undorito...
gyere ide svic be itt nem beszelnek nemetet (csak svííc dücs-öt)
e91 dizelekItt jo allapotban vannak az autok, a legtobb helyen beszelnek angolul, es sok kereskedo kenytelen 6 honap garit adni.
ora tekergetes itt nincs.
Ja es itt altalaban nem alapfelszerelessel veszik az emberek az autot... nem tudom hogy a nemetekkel osszehasonlitva itt mennyivel dragabb. Messzebb nincs, es megbizhatoak. -
Z0mbi
senior tag
A hires nemet szervizelesi hajlandosag mar a multe. Ennyi.
Nemetorszagban a hasznalt autopiac nagyresze a torokok kezeben van. (akik nem felnek az oracseszegtetestol sem ) 2008 ota az embereknek kevesebb penzuk van. Ennyi. Megveszik az autot, hajtjak 2-4 evig majd eladjak. Szervizbe csak a kotelezore viszik. Gari utan is csak a legszuksegesebbre.
Nagyon sok kozeli ismeros szivta mar meg nemet auto importal .
Mar ovatosabbnak kell lenni, jobban utana kell nezni.Azt hogy a svedek miert vannak ovakodasra felszolitva a nemet autokkal kapcsolatban... rohadt egyszeru. Svedben minden ami nem sved az szar. Egy kilo krumpli eladhatatlan ha nincs rajta a sved zaszlo.
Na jo ezt kisarkitottam most nagyon de kb ez van. Az importtol mindig is feltek a svedek. -
addikt
Egyébként hihetetlen mi megy itt a használtpiacon. Tegnap néztem egy autót pl. E91, 2007-es jó ár, jó állpot. Ennél fiatalabbat és jobban felszereltebbet szeretnék, de elkezdtem magam győzködni hogy a tőkém fele a zsebembe maradna, és max előbb lecserélem. Nézem VIN alapján, 2005-ös… Hívom az embert hogy WTF?? És elkezdte megmagyarázni, hogy az úgy van, hogy 2007-be hozták be Mo.-ra, és akkor úgy kell hirdetni hogy 2007-es. Arcomat letettem És akkor ezek után beszéljünk futásteljesítményről, meg javításokról mi?
[ Szerkesztve ]
-
Stukker1987
senior tag
Nekem még 2006-os verdám van a következőkkel:
S633A- Preparation, mobile phone, Business
S609A-Prof.naviKönyöklőben van régi nokia telóhoz dokkoló,amit ugye semmihez sem tudok használni,viszont BT-al tudok csatizni,így be tudom olvastatni a névjegyeket és I-Drive segítségével tudok hívást fogadni és indítani.
A zene streamelés viszont nem megy. Azt hiszem ez nem is "kell" hogy menjen,a BMW nem építette be ezt a funkciót.
Nem vagyok benne biztos,de szerintem a CIC fejegységgel már tudja...Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
addikt
Áháá, közben sikerült okosodnom: ez egy bluetooth képes TCU (nem MULF). Elvileg lehet vele zenélni és telefonálni, csak az nem tiszta teljesen, hogy kell e hozzá feltétlenül snap-in a könyöklőbe (az "előkészítés" gondolom azt jelenti hogy gyárilag nincs ott semmi), vagy megy "on air", akár a zsebemben levő telefonról is.
Ugye a BT miatt kéne hogy menjen, de mikor BMW-ről meg Appleről van szó, akkor én nem lepődök meg már semmin
-
Champipi
aktív tag
Lopásvédelemre: én egy motortézárat tetettem be Móró Alarm-nál, nagyon gányul dolgozott a srác, így immobilizerre már nem hozzá mentem, hanem Kovi Alarm-hoz. Motortérzár Moronál: 35 000 Ft számlával és az immobilizer 97 000 volt Kovinál. Plussz a pólus mögötti MediaMarkt szervízben berakattam egy váltózárat 35 000 Ft-ért.
Mielőtt fikkantana valaki vegye bele, hogy ezek számlás árak.
Viszont ha most kellene választanom, akkor egy Blue16-ot rakatnék be, mert abban van riasztó is és arra én magam rákötnék házilag egy GSM és GPS koordináta küldő dobozkát.
A Pajzs is jó lehet, de egy normális csomag (motortér zár és immobilizer) abból is 146 000 Ft, számlával.
Nekem azért kellett számla, mert ha valamit elcsesznek, vagy valami tönkremegy később legyen valami a kezemben.
Még tudom ajánlani az Ariton beszerelőműhelyet, mert nagyok és régiek, így talán nem tűnnek el, meg a New Duett-et.
-
Champipi
aktív tag
A Professional Radio nem tud sokkal többet, csak mondjuk kiírja a szám címét, de az időt, hogy épp hol jár a szám már ez sem írja ki. Kibaszott ótvar mind a Business, mind a Professional. A BMW rohadt sóher ha audióról van szó.
Professional-ből van a régi tippem szerint 2010-2011 környékén váltotta le a beépített bluetooth és USB-s egység. A korábbi is tud BT és USB-t, de egy MULF2 dobozka kellett hozzá a csomagtartóba.
Másik nagyon fontos, hogy milyen hangszórók és erősítő van benne.
Erre van itt egy nagyon jó leírás:
http://babybmw.net/viewtopic.php?f=18&t=6354
meg ez is:
http://babybmw.net/viewtopic.php?f=18&t=1758
-
ignorant
senior tag
Szerintem amiket erdemes keresni egy e9x-ben, ha elsodleges auto:
Bor belso
sport ules
ulesfutes
nagy navi
BT
AUX
USB (tolteni is lehet vele)
pohartartok mindenhol
si/snowboard "nyilas"
Sotetedo tukrok
keyless go
(200+ loero)Szamomra ezek az igazan hasznos funkciok
Jobb eleve olyan autot venni ami tartalmazza, mintsem 3rd party megoldasokkal / vagy utolag beepitessel szenvedni
-
Champipi
aktív tag
Se a Business Se a Professional nem tud USB-t, sem BT-ot alapból.
Ha kell USB vagy Bluetooth, akkor bagy méregdrágán beszel egy MULF2-t bagy egy modern Pro fejegyséfet, amibe már beépítették az USB és BT támogatást, de ez kb. 120 000 Ft.
Én vettem egy Pro fejegyséfet és mést még egy ilyet:
Kinivo BTC450
Ez kiabszottul olcsó és kibaszottul jó, ha utánaolcsavol a rivjuknak. De igazándiból nem is keleltt volna Pro fej, csak egy ilyen kis baszás és azonnal tudsz beszélni telódról és tolni rá zenét telódról. Legolcsóbb legjobb!
-
BeZol
őstag
Pontos választ nem tudok adni, de azt leírhatom, hogy én mit tudok:
1. nekem 2008as professional navi van, és 2D-s, DVD lemezről megy, a modellfrissített 3asokban pedig már 3D-s, de nem tudom, hogy ott is DVD alapú-e, és hogy most 2009 márciustól vagy 2010-től kaptak-e.
2. Az USB csatlakozót ha jól emlékszem külön kellett beikszelni 35 vagy 55k-ért, még a high end audio system mellé is! Volt olyan opció is, hogy iphone előkészítés, és akkor külön kis helye van a mobilnak a könyöktámaszban. Itt van a könyöktámaszban az USB csatlakozója, ha netán képeken keresed. Egyszerűen bedugsz egy FAT32-re formázott pendrive-ot, csinálsz mappákat, és belerakod a zenéket a kedved szerint és kész, DE nem tudom most pontosan megmondani, hogy a 8GB-os vagy a 16GB-os pendrive-tól nem ismeri-e fel a rendszer a pendrive-ot! Természetesen 4GB zene is kb 8 óra alatt megy végig Az iphone-ról lejátszott zenéket viszont nem rendszerezi, ömlesztve jön csak, és még a címeket sem írja ki, ergo használhatatlan, hacsak nem kérte a tulaj iphone előkészítéssel.Ha teheted, prof navi-s autót keress, mert elég gagyin néznek ki a 3asok navi nélkül, a business navi pedig nevetséges, hogy nem tölti ki a teret középen, szóval szerintem vagy prof navi, vagy akkor inkább ne is legyen! Egyébként tökéletesen megfelelő a 2D-s navi, mert én speciel mindig 90 fokos szögből nézem a térképet, a baj csak az, hogy a 2010-es kiadású prof navi-hoz való dvd az utolsó, amin 1 DVD-n van egész európa, és ennek is 2009 augusztus havi a térképadata. Az újabb DVD-ket pedig külön szedték nyugat és kelet európára, és ha ausztriában közlekednél, akkor oda már pont a nyugati európa dvd kell, mert Magyarországot kelet európába tették, de a francnak sincs kedve dvd-t cserélgetni, így én pl. még mindig a régi dvd-t használom, egyelőre nem találkoztam sok új útszakasszal, egyedül az új autópályák zavarhatnak be kicsit, hogy "szántóföldön" mész
Nekem mikor a váltózárat szerelték be, oda volt kábelezve egy csomó minden a kocsiban középen, szerintem nem probléma bármilyen bővítés, mert kábelek ott vannak. Remélem kicsit segítettem azért
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest