Hirdetés
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
- OpenMediaVault
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Microsoft Excel topic
- Milyen program, ami...?
- Project Trident - Void Linux
- Disney+
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
-
NoZoli
tag
válasz Donki Hóte #48 üzenetére
X6 mióta elektromos?
-
veterán
válasz arnyekxxx #47 üzenetére
De bizony, kigyullad egy BMW álló helyben is, persze csak akkor, ha elektromos.
Sőt, miután eloltották, később a tréleren újra kigyullad
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
arnyekxxx
veterán
Az autó ugyanúgy kigyullad, csak arról nem ír a sajtó.
De ír, viszont nem a benzintankjuk gyullad ki spontán akár a parkolóban állva hanem menet közben gyulladnak ki és fél óra múlva a kérdés megoldja magát. A posztbeli roncs a roncstelepen gyulladt ki magától hetekkel az után, hogy leállították. Az előző parkolás közben gyulladt ki. Ilyet azért egy béemwé sem csinál.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #36 üzenetére
Nem azt írtam, hogy a tűzoltók hülyék.
vs:
"Csak a teljes izoláció segít.
Ezt nem értik még a tűzoltók. Csernobilben sem értették. Ma sem."Ez pont azt jelenti, hogy a tüzoltók hülyék.
-
cog777
senior tag
Vannak modellek, amelyek hasznalat kozben kigyulladtak.
BMW Recalls More Than a Million Cars, Most for the Third Time, Over Engine Fire RiskHP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
Magnat
veterán
Jórészt egyet értek, bár azért az általad linkelt cikk sem marad adós bullshitileg: "bezzeg mennyivel jobb 55 liter erősen gyúlékony folyadékon ülni!" - Miközben az akkupakkokkal ellentétben egy benzines/dízel autó tankja kb soha nem gyullad ki spontán.
És az sem nagyon vigasztalja sztem a bivab@sznádi Tesla tulajt, hogy van olyan ország, ahol pár perc alatt el tudnák oltani az autóját̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(◕_◕)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
-
Keri2
csendes tag
Aha, összes villanyautó ellenes bullshit kipipálva a cikkben.
Szerencsére a valóság ennél sokkal megnyugtatóbb. A Tesla kidolgozta az eljárást (ahogy minden autógyártó) A tűzoltók fejlett országokban felkészültek szoktak lenni (ismerek magyar tűzoltót, aki megerősítette, hogy tudják mit kell csinálni ilyen esetben) csak arra nem kattintana senki.
Mindenesetre a kommentelők nagy részének nem ártana kissé kritikusabban fogadni a média hatásvadász állításait, és egy cikk ténytartalmára fókuszálni, mert elég gyakran elszalad a ló a bulvármédiával.
https://villanyautosok.hu/2021/04/20/megszolalt-a-tuzoltoparancsnok-es-musk-is-a-texasi-tesla-baleset-ugyeben/ -
válasz Donki Hóte #38 üzenetére
Általában sem nagyon lehet tologatni az égő járműveket.
Nyilván van optimális eset amikor bele lehet akasztani egy horgot és egyenesen el lehet húzni egy gödörbe.
De ez ideális szituáció. Egy hajón, tető parkolóban vagy mélygarázsban nincs hova húzni a járművet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
veterán
válasz Hieronymus #11 üzenetére
Nem lehet a már égő elektromos autót tologatni.
Ha jól olvason a cikket, akkor ezt az autót oltás közben az oldalára fordították.
Ha az oldalára lehet fordítani, akkor tologatni miért nem lehet
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Nem azt írtam, hogy a tűzoltók hülyék.
Azt írtam, hogy nincsenek felkészülve az elektromos járművek oltására.
Azt is írtam, hogy ezt a tűzoltók egyedül nem tudják megoldani ezt a problémát. Nem azért mert hülyék. A jármű tervezőknek oda kell figyelniük a jármű olthatóságának biztosítására.Ráadásul ebben semmi újdonság sem lenne. Már most is biztosítják az autók katasztrófaelhárítási útmutatóját a gyártók.
Minden jármű vezető felőli oldalán a napellenzőben kellene tárolni egy nyomtatott változatot.
De ez még nem tartalmazza a magasfeszültségű akkumulátorok oltási tervét.Nyilván a terv előtt ki kell dolgozni az olthatóságot.
Ha valaki segíteni szeretne magán és a balesethez kivonuló tűzoltóknak akkor nyomtassa ki színesben a lapot és rakja a napellenzőbe.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
cog777
senior tag
Hat ezek hulyek. Marmint nem a tuzoltok, hanem a hatosag. Mindenfele szabalyozas van egy epulet epitese eseten, benne a tuzvedelem, olthatosag, menekules stb.
Nagyon csodalkozom hogy a jarmu tervezesekor es a toresteszt eseten ez nem jott elo.Ha en mint kis joska csinalok egy takolt traktort es kimegyek a varosba vele akkor valszeg lekapcsolnak a rendorok eleg hamar. Mert nem szabalyos es veszelyes.
Ha en mint nagy ceg csinalok egy fenszi kasznit, ala teszem a nuklearisreaktort, rafestem a Puffin lekvar jelet akkor a hatosag orommel ad engedelyt ra? Az elso par baleset utan a gombafelhonek kelle jeleznie hogy itt komolyabb dologrol van szo?
Bar ismerve Boeing Max 737 ugyet, ez nem lepne meg. (Szonyeg ala soporve minden felperult problema, ellenorok megfelemlitve es kirugva)Szerintem itt a hatosag (nemzetkozi szabalyozas hianya? Talan az EU kikenyszeriti ha az amcsi nem akarja) rendesen hibazott mert nem keszitette el a megfelelo szabalyozast egy ilyen kaliberu es tuzveszelyes meghajtashoz.
HP ZBook Studio 15.6 G8 Mobile Workstation - Windows 11
-
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #11 üzenetére
Mint ex-tűzoltó köszönöm a minősítést az aktív állomány nevében is.
Analóg vén majom egy digitális világban
-
Andrew_31
Modder
Környzet barát? Mennyi káros anyag krült a környezetbe? Hány hagyományos autó egy éves kibocsátása? Parasztvakítás az egész elektromos autó.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #26 üzenetére
Nem azt írtam, hogy minden rendben, a cim igaz, a tűzoltók szenvednek de az állításoddal szemben nem azért mert hülyék hanem azért mert a villanyautó egy olthatatlan szar amit mégis el kell nekik oltani és meg is tudják csinálni.
-
nagyúr
-
cinemazealot
addikt
17 ezer liter = 17 köbméter
A cikkhez:
Viszonyításképp íme egy bő 2 kWh-nyi akkumulátorral szerelt elektromos egykerekű, ami kigyullad , ezért a tűzoltók egy vízzel telt kukába teszik azért, hogy lecsillapítsák. Az arányok szerintem magukért beszélnek.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Amúgy szerintem elírás lehet az a 17 ezer liter. Annyit szerintem egy csikkre ellocsolnak a tűzoltók egy átlag napon. Az két köbméter sincs, félig sem engedték a teslát vízzel...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
válasz arnyekxxx #25 üzenetére
Akkor jó. Meggyőztél, minden rendben.
Ja, mégsem!
A cím, "Nagyon szenvednek a tűzoltók a lángoló elektromos autókkal", nem csak kattintást serkentő kamu.
A Felicity Ace teherhajón út közben kaptak lángra az elektromos Porsche luxusautók és amikor kiderült, hogy nem lehet gödröt ásni a vízbe, mint ultimate megoldás, hagyták víz alá merülni a teljes hajót. Ezzel rengeteg vizet megspórolva.A saját mélygarázsban lévő parkolómba sem állhatok be elektromos autóval. Pedig nálunk még a 17 ezer liter vízre sem lenen szükség. Sokkal kevesebbel fel lehetne tölteni plafonig a garázsban lévő több mint 100 parkolóhelyet. Igaz akkor vízkártól lennének totálkárosak a járművek és nem a tűztől.
Szóval nincs annyira rendben a dolog. Persze strucc módjára lehet homokba dugni a fejeket. De ez még látszat megoldást sem jelent. Az elektromos járművek terjedésével egyre többször fordulhat elő ez a fajta elektromos tűz.
Megoldást kell találni a hatékony oltásra.
Akkor majd használhatom az elektromos autómmal, a saját tulajdonú parkolóhelyemet. És nem leszek kitiltva egyre több helyről.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #24 üzenetére
A víz csak tüneti kezelés.
Az. A tünet az, hogy lángol ami tovább tud terjedni és ezt a tünetet kezeli.
A végén a lényeg:
Crews and on-site personnel then created a small pit, placed the car inside it, and filled the pit with water effectively submerging the battery compartment. The pit ultimately reduced the total amount of water needed, estimated at 4500 gallons, and limited the runoff of contaminated water. The vehicle was fully extinguished, and no injuries were reported
-
Te elolvastad a cikket?
"17 ezer liter vízből sikert eloltani a roncsot, persze ez mind szennyezetté vált."
Láttad az autó maradékát?Az autó így is porrá égett. A szennyezőanyagok nagyobb koncentrációban kerültek ki a környezetbe, a vízzel együtt.
A szennyezett víz nagy része jobb esetben a szennyvíz csatornarendszerébe került. Ha van külön esővíz elvezetőrendszer, akkor abba. És tisztítatlanul a vissza a természetbe. Az esővizet nem kell tisztítani.Az autót azért fordították az oldalára, hogy jobban lehessen hűteni. De a hűtés nem segített addig, ameddig volt olyan akkumulátor cella, amelyik energiát tudott leadni a környezetének.
A víz csak tüneti kezelés. Nem oldja meg az égő jármű problémáját. Erre a megoldást a járműgyártóknak kell találni. Mint ahogyan az járműütközések okozta károsodástól is a gyártónak kell védenie az akkumulátor blokkokat, a jármű kigyulladása esetén is megoldást kell biztosítania a hatékony veszélyelhárításhoz.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Kapanyél
őstag
válasz Hieronymus #18 üzenetére
Egyrészt de, másrészt az oltást a környezete miatt meg kell kezdeni.
Mélygarázsban is vízzel oltanak, sőt, mindenhol vízzel oltanak elsődlegesen.
A cél sosem az, hogy az égő cuccot mentsék, nem is az emberéletet közvetlenül! Azért oltanak, hogy ne omoljon össze pl. egy épület, vagy ne terjedjen tovább a tűz.Egy ekkora akkuban 30-70 kWh energia van eltárolva. Az nem marad ott nyugiban…
Hús vagyook, hús, hús, hús, hús, húús!
-
#16939776
törölt tag
A tűzoltónak az a feladata hogy a legrövidebb időn belül elhárítsa a tüzet, meg tudja kezdeni a helyszín mentesítést, majd felvonulhassanak azok, akik annak a rendeltetés szerű használatát visszaállítják.
Amíg ez nem történik meg, az eltelt idővel arányosan a víz és a szennyezésen túl anyagi kár is keletkezik, tehát már csak gazdasági szempontból sem opció megvárni amíg porig ég..Szerintem az lehet erre az "egyszerű" megoldás, ha az akkupakkot úgy alakítják ki, hogy azon a hűtővizet át lehessen sajtolni, egy olyan (egyezményes?) csatlakozón keresztül, amire a tűzoltó rá tudja kötni a nagynyomású vizet.
De a legjobb az lenne, ha az autó fel lenne szerelve olyan berendezéssel, ami képes: leválasztani a pakkról a zárlatos cellát (hőbiztosíték?) ill. képes szelektíven a tönkrement cella hőtermelését ellensúlyozni, kezelni valamilyen hűtőhatással (cseppfolyós, égést nem tápláló gázzá alakuló folyadék forráshője által?) amivel, meg lehetne akadályozni az önfenntartó folyamat kialakulását, majd a celláról-cellára tovább terjedését.
És e mellé be lehet építeni az "egyszerű" megoldást, hogy nagyobb baj esetén a tűzoltók is direktben tudják kezelni a helyzetet, hűtővíz és időpocsékolás nélkül.[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #18 üzenetére
Ha a tűzoltók tudták volna hogy vízzel nem kezelhető a probléma
Megoldották. Vízzel. Meg ésszel.
-
Gargouille
őstag
válasz Hieronymus #18 üzenetére
"Ha a tűzoltók tudták volna hogy vízzel nem kezelhető a probléma, akkor el sem kezdtek volna vízzel locsolni."
De ha nem volt más - erre alkalmas - eszköz a kezükben, akkor mit kellett volna csinálniuk helyette? Bontanak egy sört és végignézik?
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
joghurt
addikt
válasz Hieronymus #18 üzenetére
De vízzel kezelhető volt a probléma, csak sok kellett belőle.
Ha el sem kezdik locsolni, akkor porrá ég, és a mérgező anyagok java a levegőbe kerül. Így "csak" a vizet kell majd ártalmatlanítani.A tej élet, erő, egészség.
-
"Bocs, ha magadból kiindulva write-only ügyfeleknek tippelsz."
Bocsika. Nem tippeltelek téged senkinek sem, többesszámban főleg nem tippeltelek téged. Ez csak az agymenésed.
Ha a tűzoltók tudták volna hogy vízzel nem kezelhető a probléma, akkor el sem kezdtek volna vízzel locsolni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
joghurt
addikt
válasz Hieronymus #15 üzenetére
Bocs, ha magadból kiindulva write-only ügyfeleknek tippelsz.
A cikkben sem arról volt szó, hogy ezzel próbálkoztak, de nem jött össze nekik a tűz eloltása, hanem arról, hogy nem volt más eszköz a kezükben az akkupakk hűtésére. Aminek a belsejében tovább zajlott az exoterm önfenntartó folyamat. Biztos lehetsz benne, hogy van hőkamerájuk, amivel látták, hogy melegszik az akku. De az eredeti posztjukban említik, hogy még az oldalára döntött kocsival (ahol pedig közvetlenül tudták locsolni) sem tudták eléggé hűteni az akkupakk belsejét.
A tej élet, erő, egészség.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #15 üzenetére
Aztán mégis eloltották.
-
Neked és a téged követő két hozzászólónak.
Érdemes elolvasni a témaindító cikket is. Idézet nektek az írásból. Kizárólag a kedvetekért.
" A tűzoltók rengeteg víz elhasználása után jöttek rá, hogy nem tudják eloltani a roncsot.
Az égő járművek általában jól olthatóak Az elektromos járművek nem. Ennyi.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
arnyekxxx
veterán
válasz Hieronymus #11 üzenetére
A tűzoltók mind hülyék a világon mindenhol.
-
joghurt
addikt
válasz Hieronymus #11 üzenetére
Még kész szerencse, hogy te jobban értesz hozzá azoknál, akiknek ez a szakmájuk.
A tej élet, erő, egészség.
-
válasz Donki Hóte #1 üzenetére
Nem lehet a már égő elektromos autót tologatni. A többi égő autót sem, de ez most lényegtelen.
A legkritikusabb helyeken, például garázsokban, amúgy sincs lehetőség az autót bárhova tolni vagy húzni.Nálunk 108 darab parkoló van a mélygarázsban. Ezen parkolóhelyek kb 30%-a lehet érintett egy autó kigyulladása okán. Se vízzel, se habbal, se semmivel sem lehet oltani az elektromos tüzet. Az oxigén elvonás nem játszik szerepet az oltásban, Csak a teljes izoláció segít.
Ezt nem értik még a tűzoltók. Csernobilben sem értették. Ma sem.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
vicze
félisten
válasz Donki Hóte #9 üzenetére
-
veterán
-
joghurt
addikt
Nem a por a megoldás. Arra akkor lenne szükség, ha fémes lítium égne. Az akkuban nem ilyen van, hanem egy ionos trutyi. Tűzoltási szempontból B kategória, mint a tűzveszélyes folyadékok.
A Rosenbauer cucca kiszurkálja az akkupakkot, és úgy árasztja el.
A tej élet, erő, egészség.
-
aRm1n
aktív tag
Kicsit utánanéztem, hogy miért, de az a helyzet, hogy az akkuk katódjából a hőbomlás során oxigén szabadul(hat) fel ami elég lehet az égés fenntartásához. Elég komoly a helyzet, ha egy jármű-méretű csomag kigyullad.
Samsung Galaxy S10+ - Stock | Xiaomi Redmi Note 8T - crDroid 8 official
-
Kekmen
senior tag
Egyrészt mert annyi por csak a különleges szereken van, amennyivel el lehetne oltani (már ha el lehetne) egy ilyen autót, másrészt azért mert sem annak sem a "ponyvának" nincs hűtőhatása, tehát semmi nem ér. Az akkutűznél olyan kémiai folyamatok indulnak be, ami folyamatos magas hőképződéssel jár. Ezt csak vízzel tudod visszahűteni, de mivel a cellák egymástól elhatároltak, ezért ahogy a cikkben is írva van, csak speciális eszközzel belülről lehet eloltani. Hasonló a szitu, mint egy nádtetős háznál. Locsolhatod napestig, ha közben nem bontod meg, mert az üreges, egymásról elhatárolt nádszálakban továbbterjed és védve van a víztől az égés.
"Orlando day dawning, One more Sunday morning, If this is heaven, I'm not afraid of hell."
-
joghurt
addikt
válasz Donki Hóte #1 üzenetére
Mint ahogyan a hajó közepéről is ki tudták tolni a Porschét a placc közepére.
De írhatnék mélygarázst is.A jogászoknak megint csak zsíros és sokáig tartó munkát sikerült adni. A jármű tulajdonosa felelős a cucca által a környezetében okozott kárért. Ha van felelősségbiztosítása, akkor a biztosító. De az sem szeret ám fizetni, inkább megpróbálja lerázni az igényt, vagy továbbhárítani a biztosítottra.
A tej élet, erő, egészség.
-
D.Va
senior tag
Miért vízzel oltják? Miért nem porral? Nem vagyok szakértő, de az égéshez levegő kell nem?
Homokot kell rá borítani billenősből.
Vagy esetleg nem létezik még valami tűzálló "ponyva" amit rádobnak, ez elzárja a levegőt és viszlát? -
veterán
A Teslában graffén akku van? Azzal is vajon ugyanilyen mértékű a probléma?
Okoskütyük ---> https://hardverapro.hu/apro/wifi_es_zigbee_okoseszkozok/hsz_1-50.html
-
nagyúr
válasz Donki Hóte #1 üzenetére
Szvsz a Teslának kellene valamit kitalálni erre.
Egyrészt az ő cuccuk (meg nyilván a többi elektromos gyártóé, de mégiscsak a Tesla a legnagyobb), másrészt valszeg csilliószor hatékonyabb lenne, mint amit a tűzoltóság ki tud fejleszteni erre...Aki él és nem boldog, az téved!
-
veterán
Minek ezt oltani? Kitolják a placc közepére, aztán másnap megnézik, hogy mi maradt belőle
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- HP notebook topic
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Digitális Állampolgárság Program
- Autós topik
- Honor Magic7 Lite - erősítést kérek
- Apple asztali gépek
- Milyen autót vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest