Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
Broáf. A motorom karbis, tizenéves sportmotor. Analóg mutatós műszerfal. Mégis, a legtöbb gondom az elektromos rendszerrel volt, két nyavalyás kontakt-hiba, az egyiknél trélerrel kellett az ország túlfeléről hazavinni és otthon a fél motort szétbontani. Ismerőseimtől is a legtöbb panaszt az autók elektromos rendszere kapcsán hallok.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
nagyúr
Az igazi benzinvérűek persze felhorkannak, de akik nem szenvedélyel, hanem használati tárgyként, illetve úgy tekintenek az autójukra, mint egy szükséges eszközre a gyors és biztonságos, sőt, kényelmes helyváltoztatásra, biztos hogy inkább választják az "okos" autót, mint az "analóg" autót. És bizony az okos autós piac lesz egyre nagyobb és nagyobb...
Én örülök ennek, persze jó lenne, ha a gyártók olyan megoldásban gondolkodnának, mint ami a pusztítóban vagy a minority report-ban volt, hogy ha akarom automata, ha akarom manuális az autó.
Vagy idevágó anyagok lehetnének a Day of Glass videók, szerintem zseniálisak!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
Milyen autót szeretnék?
Azt mondta az M Gmbh főnöke egyszer anno, hogy there is no replacement for displacement.
tehát az autó benzinnel működik, szabadszívású, és nem kell bele replacement. luxusfelszereltségként vezetőoldali forgatható kormánnyal van felszerelve, hátul hajt (max. mindenhol).Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
HSM
félisten
Amiről amúgy még nagyon sokan szeretnek megfeledkezni, az az, hogy az autózás nem az "okos" autóktól, vagy a legkülönbözőbb elektronikus kütyüktől lesz biztonságos, hanem a vezető lélekjelenlétől, tudásától, gyakorlatától. Hamis biztonságérzet azt hinni, hogy az ABS meg az EPS majd megvéd egy elszámított kanyarban, vagy az 5 csillagos törésteszt elegendő védelmet ad kihajtani egy kamion elé. A fizika az úr, nem lehet mit tenni.
Engem ez a sok "kényelmi" kütyü is elborzaszt, elvonja az autós figyelmét a vezetéstől. Nem elaludni kéne a volánnál, mint a TV előtt vacsora után, hanem ébernek maradni útközben, ugyanis a vezetés veszélyes üzem. Arról is tudnék mesélni, hányszor és hogyan veszélyeztettek "kézben tartott" mobiltelefonnal "vezetve". El se merem képzelni mi lenne, ha még folyamatosan kotyogna a kocsikban a navi, ott kísértene a wifi kis netezésre, jönnének az email-ek, meg facebook online meg youtube... Mint közlekedőnek kb. ez az "okosautó" a legrosszabb rémálmaim egyike. Autós szemmel is, nemcsak motorossal.
[ Szerkesztve ]
-
-
nubreed
veterán
Távoli indítás minek? Komolyan kérdezem, milyen gyakorlati haszna lenne?
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Polllen
nagyúr
Én eszközként tekintek rá, azért hogy kényelmesen, biztonságosan eljussak A-ból B-be. Ehhez nem okos, hanem egy műszakilag biztonságos és megbízható autó kell.
Mondjuk azért tegyük hozzá, hogy az itt felsorolt pontoktól szerintem az autó még nem lesz okos és a wifi hotspot-t leszámítva ma egy komolyabb felszereltségű autóban melyik nem érhető el? Főleg Észak-Amerikában...
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Szatyor95
aktív tag
Kéne a francnak ilyen e-tyúkbéllel telerakodott valami. Ha egyszer autót veszek majd, biztos, hogy maradok a hagyományos modelleknél.
Nyugodj békében Integra!
-
HSM
félisten
Nem "csak", de szerintem leginkább ez a hatása a jelenlegi funkcióinak. Sajnos az ember nem tud egyszerre többfelé figyelni, szóval szép és jó, hogy jönnek folyamatosan a hírek, csaképpen a vezető ezzel továbbra is csak a vezetés rovására fog tudni figyelni. Ha meg félreáll intézni ezeket a dolgokat, akkor meg mindent meg lehet csinálni egy okostelefonon is, amit egy ilyen jelenlegi connected car tud.
[ Szerkesztve ]
-
Kékes525
félisten
Szerintem egy okos autó legeslegfontosabb feladata az lenne, hogy a vezetés biztonságát segítse.
Minden számítógép füsttel működik, ha kimegy belőle, akkor nem működik.
-
csernust
csendes tag
Mondjuk ezek az autók nem 15 meg 20 évre lesznek tervezve zserintem. A telefonod sem 20 évig használod. 3-5 évet simán kibírnak az autókben az elektronikai cuccok, még a francia autókban is
Jóléti országokban gyakori aza autó lecserélése, egy újra.
Én azt várom, hogy ne kelljen vezetni, hanem kényelmesen eljussak oda ahová akarok, mikozben átolvasom az e-mailjeim pl. -
Döglött Róka
veterán
Modern dizelem van es mar az is okos, ha a motorvezerlo/figyelo elektronikat nezem. Vigyaz magara ha megreped benne egy szivocso, nem hagyja magat szetkormolni, lefojt es hiaba padlozod, ha baj van es obd2 interfeszen keresztul kozli, mit kell cserelni, megnezni rajta. Nem mesz tudatlanul a szervizbe es ha van minimal muszaki hozzaallasod, elore tudsz kalkulalni.
Nekem ennel tobb nem nagyon kell, volt mar h inkabb fojtott es emiatt jutottam haza. (tobb mint fel evet vartam egy egr cserevel es meglett a bojtje)
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
dabadab
titán
"elég sok elektromos hiba miatti útközbeni leállásról hallottam már"
Ha autoztal volna a nyolcvanas evekben, akkor meg annal is tobb mechanikus hiba miatti leallasrol hallhattal volna. Manapsag azert eleg szokatlan latvany a lerobbant auto.
Raadasul a leallas azert nem olyan rettenetes nagy biztonsagi kockazat. A legzsak, ABS, ESP, tolatoradar, holtterfigyelo meg miegyebek viszont nagyon sokat adnak a biztonsaghoz.(#9) nubreed: "Távoli indítás minek?"
Arra, hogy mire a user az autohoz er, az bemelegedjen / lehuljon. (Mondjuk pont a futeshez az allofutes joval praktikusabb, de a vezerles problemaja annal is ugyanugy megvan.)
(#14) csernust: "Mondjuk ezek az autók nem 15 meg 20 évre lesznek tervezve zserintem."
Ez mondjuk egy komoly kihivas, valahogy ugy kellene tervezni ezeket a rendszereket, hogy ugy nagyjabol idotalloak maradjanak ill. viszonylag egyszeruen lehessen upgrade-elni azt, amit kell (pl. egy husz evvel ezelotti okosauton (ha akkor lett volna ilyen) valoszinuleg soros vagy parhuzamos port lenne a csatlakozasi lehetoseg, ott kellene valami adapter wifihez vagy BT-hez) es ehhez jol atgondolt, nyilt, joldokumentalt, valoban tamogatott szabvanyokra lenne szukseg. Abbol az amokfutasbol kiindulva, ami az okosteveknel van, ehhez azert olyan tul nagy remenyeket nem fuznek.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
zsigus
őstag
Wi-Fi Hot-spot is van, legalábbis az Audi A6-ban biztosan. Már régóta lehet SIM kártyát tenni a luxusautókba a telefon miatt, szóval nem volt nehéz beépíteni mondjuk egy alap 3G-s modemet (bár nem tudom pontosan milyen van benne).
#17: Bizony az. Még egy.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Szokatlan látvány? Ugyan... Soha annyi autó nem döglött le, mint a friss, legfeljebb 4-5 éves agyonelektronikázott, rövidebb élettartamra tervezett "modern" autók. Ezt pedig jópár autószerelésben érdekelt ismerősöm is meg tudja erősíteni.
A tolatóradar oké, mondjuk az egy rém buta szerkezet, biztonsági kockázat nélkül, de ABS majdnem nyírt már ki... Egyszer egy alig csöpögő esőben laza fékezésnél elkezdte visszarúgni a lábam, és kb. a kereszteződés közepén álltam meg, csak a szerencse mentett meg, pedig egyáltalán nem mentem gyorsan, félelmetes volt. Az eset óta ha ABS-es kocsit kell vezessek, biztosíték ki. Második esetben meg egy döglött ABS munkahenger (ABS kocka) játszotta majdnem ugyanezt el velem, mondjuk akkor nem én vezettem. Persze, sima fékkel is megesik ez, durrant már el első fékcsövem fékezés közben, mégis akkor meg tudtam állni viszonylag gond nélkül.
Az ESP-ről már írtam, hasznos dolog, de attól is sok ember csak túlzottan elbízza magát.
A holttérfigyelő pedig az ember nyaka. Úgy helyezi vele a fejét vele, hogy belássa a holttereket. Azt kell megszokni, nem a kis lámpát lesni, ami vagy jelez, vagy nem.A távoli indítás szép dolog, de mondjuk egy egyes sebességfokozatban rögzített járműnél nem biztos, hogy az év ötlete. Tudom, automataváltó, de azt meghagyom inkább az ellenségeimnek és a tudatlanoknak.
(#17) Polllen: PLáne, ezeknél a "modern" elektromos szervóknál, amikkel járó motor nélkül kb. meg se tudod mozdítani a kormányt egy kisebb autón sem. A régi olajos szervók ahhoz képest motor nélkül is egykezesek.
(#15) Döglött Róka: Ezek a dolgok is állati veszélyesek. Pl egy úthibán hibázik egy szenzor, pl. előzésnél, és lefojtja magát a motor, te pedig ott figyelsz a másik mellet, de nem elég sebességkülönbséggel, és megjelenik a szembejövő is.... Ciki. Persze, jó dolog, ha nekem visszajelzi, hogy baj van, de ha beavatkozik, az már nekem nem oké.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Szokatlan látvány? Ugyan... Soha annyi autó nem döglött le, mint a friss, legfeljebb 4-5 éves agyonelektronikázott, rövidebb élettartamra tervezett "modern" autók."
En baromira szeretem azt, amikor valaki a tenyeket figyelmen kivul hagyva (mert azok meg ellentmondananak neki), ellenben hatalmas onbizalommal tesz nagyon sarkos kijelenteseket. De azert a konstruktiv vitat ezek olyan nagyon nem viszik elore, sot.
A maradekot nem is kommentalnam, latszik, hogy sokkal inkabb szereted leirni azt, hogy mirol mit gondolsz ki, mint az, hogy mi is a valosag.
DRM is theft
-
nagyúr
"ha ABS-es kocsit kell vezessek, biztosíték ki."
Uramisten...
"Tudom, automataváltó, de azt meghagyom inkább az ellenségeimnek és a tudatlanoknak."
Szentég...
"valós idejű forgalmi adatos navi papíron hasznos, de ahhoz nem kell "okos autó" (kell viszont okos sofőr, hehe) de a többi csak mosolyt csalt le az arcomról."
Szóval te egyből tudod, hogy ha be van állva a hegyalja, akkor az miért is van, és simán elmehetsz a petőfi vagy a lágymányosi felé mert arra úgysincs dugó. Aztán a második lámpánál szembesülsz vele, hogy jéé, az is áll, és jobb lett volna a hegyalján maradni, mert csak a híd előtti lámpa rossz és utána megy rendesen a forgalom. Ennyit az ötletedről...
Ha téged a wifi meg a tv kísért vezetés közben, megérdemled... Ha ESP-vel és ABS-el kikanyarodsz a kamion elé akkor nem a kocsiban bízol hanem hülye vagy, vagy suicid, azzal nem lehet mit tenni...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
.mf
veterán
Már bocsánat, hogy belevau, de te sem hoztál számokat, csak tettél egy kijelentést. Aminek a hátterében jó eséllyel más áll -- az, hogy akkoriban itt még több keleti csoda futott, elmaradott technológiával, silány anyagminőséggel, s amiket az itteni alacsony fizetések miatt sokan s.k. vagy a szomszédjózsival szereltek, utángyártott (fullgáz) alkatrészekkel. Így nem is csoda a sok meghibásodás. Az akkori nyugati autók statisztikáival kéne összehasonlítani.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
zsigus
őstag
A #17-esre reagáltam példával: "A menet közbeni elektronikai leállás hatalmas biztonsági kockázat... "
Jelen esetben mechanikai hiba, de az eredménye: elektronikus leállás. Ami bekövetkezhet más okból is.
.mf: Mercedes W123-124? Nyilván nem egy Ladával kell őket összehasonlítani az áruk miatt, de aki ezeket elpusztítja, az tud valamit.
[ Szerkesztve ]
-
BlackDevil
aktív tag
Első ránézésre nekem nem kellene okos autó, de másodikra sem! Lefagy a rendszer és szvsz...
»OΛKΞN« √ ツ Toborzás: https://goo.gl/bO5GhH <--- Star Citizen ---> https://goo.gl/ptspnT ¤ Steam ---> shorturl.at/NSVW1 | Social Club ---> http://goo.gl/nPIu51 | Hackthat: http://goo.gl/kAJnpV
-
zsigus
őstag
"Az akkori nyugati autók statisztikáival kéne összehasonlítani."
Erre majdnem bármit lehet írni... Nem szól arról a kérdés, hogy azonos kategóriájú autókról lenne szó. Pontos statisztikát nem tudok, és nem is mondtam azt, hogy az összes nyugati autó tökéletes lett volna (elég megnézni egy-két Top Gear epizódot, az angolok is tudtak kritikán aluli minőséget). Csak egy példa volt, és lehet, hogy az én ismereteim hiányosak, de hasonló keleti autót nem ismerek.
-
Döglött Róka
veterán
Uthiban hibazik egy szenzor?
Jo dolog az eloitelet amig nem szul hulyesegeket. Szoval atrongyolok egy katyun 120al es a toltolevego rendszer egyik szenzora fals erteket mer ezert lefojt. Segitek, vannak hibakodok amik nem tiltanak, csak a motor es a levegorendszer koruli hibak tilthatnak, azok sem az elso adando alkalommal, hanem hasonloan mint a threshold monitoring szerverek eseten, bizonyos szamu hibas minta alapjan jeleznek.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
HSM
félisten
Tények? Mik a tények, ha nem azok, amit egy autószerelő lát, aki mellesleg trélerezik is? Csak van 2 szene, amivel látja, milyen autókhoz hívják, és milyenekhez nem, és csak látja azt is, milyen autókat visznek be szerelni, milyeneket nem.
A "valóságot" szvsz egyikünk sem ismeri, beleértve a statisztikákat is, tehát legfeljebb véleményünk lehet mindkettőnknek, bizonyos dolgokkal alátámasztva, semmi több.
(#22) Tsebacsi: "Uramisten..."
ABS hibázásából 2X kerültem igencsak veszélyes helyzetbe önhibámon kívül, míg ABS nélkül egyszerszem, pedig ABS nélkül sokszorannyi km-t mentem. Te mit tettél volna a helyemben?"Szentég..."
Az automataváltó egyfelől pénztemető, másfelől sokkal biztonságosabb, ha te kezeled az autó egyik legfontosabb erőátviteli berendezését, mintha egy automata. Így mindig tudod, mi a megfelelő fordulatszám, milyen nyomaték áll rendelkezésre, sorolhatnám. Az üzemanyagtakarékos vezetésnek is elengedhetetlen eszköze a megfelelően kezelt manuális váltó.Ami a közlekedéses példádat illeti, az egész addig működik, míg neked van "okos" navid (nem kell autó, elég navi, pl. Google maps is tökéletes erre a forgalmi adataival egy telón mobilnettel, kicsit egyszerűbb is), és van menekülőút (sokszor ez sincs, akkor meg anynit ér az okos navi, mint halottnak a csók, ugyanúgy a dugóban fogsz dekkolni az előtted álló 30 éves zsiguli füstjét szívva) ahogy mindenkinek lesz, ugyanúgy be lesz állva mindkét útvonal, ugyanis nem fog tudni több autó egyik helyen sem átférni, és nyilván mindenki a gyorsabb helyet fogja keresni.
Én nem vagyok suicid, ugyanakkor gyakorlatilag minden hónapban van, aki kihajt elém, vagy nem adja meg az elsőbbséget, és nekem kell kivédeni, hogy ne verjem telibe az illetőt. Vegyesen előfordul ez akár motorral megyek, akár autóval.
(#28) Döglött Róka: Ez megtörtént story, nem előítélet. Persze, lehet, vannak autók, ahol megoldották, hogy ez ne fordulhasson elő (a hibázó típus kb. most 6-9 éves, felsőkategóriás, fullextrás példány volt), ettől függetlenül én inkább abban bízok, amikor én döntök, nem egy elektromos rendszer.
(#30) zsigus: Éppen ez a baj! Hogy ami elromolhat az el is romlik! Mechanika úgyis kell az autóba, elektromos rendszerekkel is elromolhat, de ha még telerakjuk felesleges elektronikával, akkor a hibalehetőségeket a sokszorosára növeltük!
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Olyan autót akarok, amivel elmehetek a kocsmába, ihatok amit csak akarok, majd betámolygok, elterülök a hátsó ülésen, a szövegfelismerő megoldja a "vié hahja" rejtvényt, majd tökéletesen betartva a KRESZ-t hazavisz és mindenki örül.
-
Döglött Róka
veterán
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
De jo is lenne Esetleg a "ammaideaaatarcsisort a kehhutartobo"-lt is felismerhetne. Csak kellene egy automatika ami letilt a vezetesrol veralkoholszint alapon.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
nagyúr
Az ABS no komment, 10 millióból kb. 1 vagy, hibaszázaléknak is kevés. Nem gondolod, hogy veled van a baj??
"Az automataváltó egyfelől pénztemető, másfelől sokkal biztonságosabb, ha te kezeled az autó egyik legfontosabb erőátviteli berendezését, mintha egy automata. Így mindig tudod, mi a megfelelő fordulatszám, milyen nyomaték áll rendelkezésre, sorolhatnám. Az üzemanyagtakarékos vezetésnek is elengedhetetlen eszköze a megfelelően kezelt manuális váltó."
Ezt te se gondoltad komolyan ugye? Az automata váltó nincs programozva, fingja nincs milyen motorhoz van kapcsolva, annak mik a paraméterei, és nem töltenek kb. éveket el a mérnökök, hogy hozzáhangolják a váltót... Valóban...
A világ mindig olyan volt, hogy keresni kell a gyorsabb utat, ha nincs, hát nincs, de ha nincs okosautód vagy okosnavid, akkor csak kukán ülsz vagy keringsz a rossz útvonalak között, míg a másik fél órával hamarabb ölelheti az asszonyt/gyereket mint te!
Az hogy meg kihajtanak eléd, egy dolog, napi szinten látom mennyi birka béna autóvezető van csak pesten.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Döglött Róka #33 üzenetére
Elég lenne csak egy fedélzeti kamera, ami felismeri a viselkedési mintákat. Nem csak a magas véralkoholszint lehet veszélyes, hanem bármilyen tudatmódosító szer vagy éppen a fáradtság, idegesség.
Az NHTSA adataiból kiderül például, hogy a vezetés közben elalvás, az összes baleset 10-30% közé eső hányadát teszi ki, ami félelmetesen sok, körülbelül olyan, mint az ittas vezetés és a mobilozás.
Nem véletlenül fejlesztették ki a sávtartó, távolságtartó és ütközéselkerülő rendszereket. Bár pontos adatok nincsenek róla, hogy ezek mikor lépnek leginkább működésbe, de nem lennék meglepve ha az elalvás vagy a fáradtságból adódó figyelmetlenség az első helyen állna, amikor ezekre a biztonsági megoldásokra valóban szükség van.
Aki autópályázott már sokat (főleg éjszaka), az tudja, hogy mennyire könnyen el lehet aludni közben, még csak kifejezetten fáradtnak sem kell lenni hozzá.
-
dajkopali
addikt
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
akkor a gugli a barátod, ők tuti megcsinálják
"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
BlackDevil
aktív tag
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
Így viszont már engem is érdekelne!
Jó az elképzelés!!»OΛKΞN« √ ツ Toborzás: https://goo.gl/bO5GhH <--- Star Citizen ---> https://goo.gl/ptspnT ¤ Steam ---> shorturl.at/NSVW1 | Social Club ---> http://goo.gl/nPIu51 | Hackthat: http://goo.gl/kAJnpV
-
Polllen
nagyúr
válasz Stauffenberg #35 üzenetére
Akkor meg mindenki jönni fog a jogaival, hogy már az autó is be van kamerázva és amúgy is 1984...-ben születtem.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Döglött Róka
veterán
válasz Stauffenberg #35 üzenetére
Jogos.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz dajkopali #36 üzenetére
Pont a Google autójáról írt hír alatt bontakozott ki egy nagyobb vita, ahol én már akkor is megvédtem a koncepciót azokkal szemben, akik szerint ostobaság.
Mondjuk kormány nélküli autót én sem szeretnék, inkább csak arra vágyom, hogy ha úgy tartja kedvem benyomok egy gombot és átveszi a vezetést, én közben olvasgatok, filmet nézek, megborotválkozom. Azért kell a vezetés élménye is, de aki azt állítja, hogy vezetni mindig, minden körülmények között öröm, az hazudik. Van amikor az ember muszájból csinálja (vagy éppen nem csinálja, mert mondjuk ittasan nem ül volánhoz, pedig örülne ha valaki hazavinné és nem egy hiéna taxis fosztaná ki). Meg persze az sem baj, ha vezetés közben odafigyel ránk az autó és korrigál ha baromságot csinálunk.
(#38) Polllen: Azt hiszem épp elégszer voltam már a fórumon legyökerezve amiatt, mert feleslegesen "parázok" a kormányzati megfigyelések miatt. Szóval mondhatom, hogy a magánélet szentsége nekem is rendkívül fontos. De egy ilyen rendszert meg lehetne oldani úgy is, hogy nem kellene a beépített kamera képét sugározni az éterbe, ez csak az autód dolga lenne, rögzítenie sem kell semmit. Kamerák már régóta vannak az autókban, segítik a parkolást, de sok imént említett, már most is forgalomban lévő biztonsági rendszerhez is használják őket.
-
ilyeneket tudhat egy connected autó:
- kihangosító, nem kell kézből telefonálni
- wifi hotspot: a kölök hátul csendben van, mert elfoglalja magát, nem vonja el a figyelmedet a vezetéstől
- térkép alapján előre tudja az autó, hogy a kanyarreflektort merre kell tekerni a következő szakaszon
- az automata váltónak szól a navi, hogy emelkedő jön, váltson vissza
- veszélyekre előre figyelmeztet (mondjuk erre a traffipax is jó lehetne)később lehetne együttműködő autókat csinálni, amik valami közeli kommunikációval megbeszélik egymással és az úttal a dolgokat
szóval nem teljesen egyértelmű, hogy a connected autó rossz.
kontra:
- atomrobbanás méretű biztonsági problémákat vet fel
- ár
- szervizelhetőség(#15) Döglött Róka: "Modern dizelem van es mar az is okos": ja, csak lassan már a BoschTechnikus se fogja tudni megjavítani.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
az, hogy előzés közben vészüzemmódra kapcsol az ecu, hogy meghalnak autóban, mert megdöglik a gázpedál vezérlés, hogy elszáll az összes szervó, az kifejezetten nagy biztonsági kockázat.
más fajta kockázat, hogy a biztonsági megoldásokat nulla idő alatt megkerülik a csúnya bácsik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hehe, az abs rossz, az esp jó? lol, ugyanaz a cucc, ugyanazokból a részegységekből összerakva
egyébként az abs akkor lenne rosszabb, mint te, ha:
- képes lennél másodpercenként 20-nál többször benyomni és felengedni a féket
- több, mint négy lábad lenne
- és az autóban, amit vezetsz, négy külön fékpedál lenne a négy kerékhez.
látatlanban nem akarok állítást megfogalmazni ezekről, lehet, hogy 5 lábad van, de hogy négy fékpedálos autó nincs a piacon, arra azért komolyan mernék fogadni.az eszedbe se jutott, hogy a csöpögős esőben, amit tanítanak az autóvezetési tanfolyamokon, abs nélkül még nagyobbat zakóztál volna?
az automata váltóról meg annyit, hogy a matematikai statisztika szabályai szerint elvileg előfordulhat, hogy te jobban váltasz, mint egy duplakuplungos mechanikus automata, de lássuk be: a tömegek nem. az igaz, és én is egyetértek vele, hogy a régebbi automata váltó konstrukciók vacakok, a hátam közepére se, de egy pdk-t vagy dsg-t már eltűrnék.
(#31) HSM: "ABS hibázásából 2X kerültem igencsak veszélyes helyzetbe önhibámon kívül,": mondom tanítják. tehát amikor kellő óvatosság nélkül mentél kezdődő/szemerkélő esőben, az nem "önhibámon kívül" volt, hanem az a te veretes hülyeséged volt.
automata váltó: jaja, kutya biztonságos lehet egy 400-500nm nyomatékú motor váltóját, kuplungját rábízni az átlag sofőrre, nem is hagyják a gyárak. kb. egy indulás és vége.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Stauffenberg #32 üzenetére
lovaskocsi.
bkv busz.
taxi.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Döglött Róka
veterán
"- térkép alapján előre tudja az autó, hogy a kanyarreflektort merre kell tekerni a következő szakaszon " - Ne, es ha meg akarok fordulni? Tekeredjen csak a kormannyal ahogy eddig. Semmi ertelme.
"- az automata váltónak szól a navi, hogy emelkedő jön, váltson vissza" - Akkor az az auto alulmotorizalt ha egy atlagos emelkedon lenduletbol keptelen felmenni, allo helyzetbol meg eddig is megolhato volt. Ennek sincs sok ertelme.
" "Modern dizelem van es mar az is okos": ja, csak lassan már a BoschTechnikus se fogja tudni megjavítani." - Eleg szelsoseges eset, amikor mar elektromuszeresz kell a javitashoz, es mindig visszavezetheto a hanyag karbantartashoz. Be kell tartani az eloirasokat, tizezrenkent olajcsere, nem kell gyilkolni az autot, nem gagyi uzemanyaggal tankljuk. Sajnos mindenki azt hiszi hogy az uj autokat mar csak vezetni kell, ugyanannyi odafigyelest igenyel mint a regiek.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
zsigus
őstag
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
Ha megállsz egy kereszteződésben, automatikusan bekapcsolnak az oldalra néző fényforrások, bevilágítva a kanyart. Ha egy autópályára hajtasz fel, autópálya módba kapcsol a fényszóró. Mindezt GPS koordináták szerint. Automata fényszóró állítás a forgalomnak/közvilágításnak megfelelően stb. stb. pl. Adaptive Light.
Szerintem nem rossz...
[ Szerkesztve ]
-
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
a mostani downsized motoros autók mindegyike alulmotorizált.
"Eleg szelsoseges eset, amikor mar elektromuszeresz kell a javitashoz, es mindig visszavezetheto a hanyag karbantartashoz.": egy modern autót, pláne a nagynyomású dízeleket, akkor tudsz obd-vel javítani, ha van benne egy rakás érzékelő, ami alapján diagnosztizálni lehet. viszont ez a rakás érzékelő hibaforrás. ha az romlik el, a motorvezérlés fejreáll, te meg az életben meg nem mondod, hogy mi a baja. ilyenkor jön a szöszölés az oszcilloszkóppal. meg egyes márkáknál divat, hogy tönkremegy a kábelkorbács, és jönnek a mágikus hibák, azt se találod meg obd-vel.
"Be kell tartani az eloirasokat, tizezrenkent olajcsere": akkor döntsd el: be kell tartani az előírásokat vagy 10ezrenként olajcsere? mert ez a kettő kizáró vagy kapcsolatban van.
"nem gagyi uzemanyaggal tankljuk": honnan tudod, hogy egy üzemanyag nem gagyi? hint: sehonnan. azt persze tudhatod, hogy amit kapubejáróban árulnak kannából, az esélyes, hogy pancsolt, de azt, hogy amit megvettél a kúton számlával, áfával, jó-e, csak utólag tudod meg, esetleg évek múlva. a kúthálózatok között is van különbség, sőt, azonos kúthálózaton belül területi szórás is van. következmény: csak elősegíteni tudod, hogy rendes üzemanyagot kapjon a motor, biztos nem lehetsz benne.
"nem kell gyilkolni az autot": ha neked modern dízeled van, ezt nagyon gyorsan felejtsd el, mielőtt tönkrevágod az egészet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
Régen minden jobb volt! 10+1 nosztalgikus marhaság
(#44) bambano: Igen, pont így szoktam. De bármikor elcserélném egy olyan autóra ami gombnyomásra hazavezeti magát.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft