- Crypto Trade
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- DIGI internet
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Mesterséges intelligencia topik
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Nem "csak", de szerintem leginkább ez a hatása a jelenlegi funkcióinak. Sajnos az ember nem tud egyszerre többfelé figyelni, szóval szép és jó, hogy jönnek folyamatosan a hírek, csaképpen a vezető ezzel továbbra is csak a vezetés rovására fog tudni figyelni. Ha meg félreáll intézni ezeket a dolgokat, akkor meg mindent meg lehet csinálni egy okostelefonon is, amit egy ilyen jelenlegi connected car tud.
[ Szerkesztve ]
-
Döglött Róka
veterán
"- térkép alapján előre tudja az autó, hogy a kanyarreflektort merre kell tekerni a következő szakaszon " - Ne, es ha meg akarok fordulni? Tekeredjen csak a kormannyal ahogy eddig. Semmi ertelme.
"- az automata váltónak szól a navi, hogy emelkedő jön, váltson vissza" - Akkor az az auto alulmotorizalt ha egy atlagos emelkedon lenduletbol keptelen felmenni, allo helyzetbol meg eddig is megolhato volt. Ennek sincs sok ertelme.
" "Modern dizelem van es mar az is okos": ja, csak lassan már a BoschTechnikus se fogja tudni megjavítani." - Eleg szelsoseges eset, amikor mar elektromuszeresz kell a javitashoz, es mindig visszavezetheto a hanyag karbantartashoz. Be kell tartani az eloirasokat, tizezrenkent olajcsere, nem kell gyilkolni az autot, nem gagyi uzemanyaggal tankljuk. Sajnos mindenki azt hiszi hogy az uj autokat mar csak vezetni kell, ugyanannyi odafigyelest igenyel mint a regiek.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Döglött Róka
veterán
Az orszagban minden uzemanyag a MOL-tol jon, Szazhalombattarol, kiveve az OMV premium uzemanyagokat, azok az osztrak finomitoban keszulnek. Az adalakok aranya, az uzemanyag kentartalma valtozhat, illetve ott vannak a vizzel higitott auchan benzinek es tarsaik.
Nem art egy MOL-os ismeros
"a motorvezérlés fejreáll" - ez aranyos, a szenzorok nem allitjak fejre a motorvezerlest, azt tovabbra is egy vezermuszij vegzi, max a befecskendezesrol es a szelepvezerlesrol gondoskodik az elektronika.
"akkor döntsd el: be kell tartani az előírásokat vagy 10ezrenként olajcsere? mert ez a kettő kizáró vagy kapcsolatban van." - eleg benan kotekszel, nem csak olajcserere van eloiras szerint, hanem kotelezo szervizek is leteznek, de ezeket talan te is tudod. Probalkozz valami massal.
OBD2-vel nem javitunk, hanem diagnosztizalunk, illetve alapallapotba allitjuk a OBC-t javitas utan.
"a mostani downsized motoros autók mindegyike alulmotorizált." - ez a downsized divatszo, regen is leteztek 1 literes motorral rendelkezo autok, annyi tortent azota, hogy megbizhatobbak a turbok, ezaltal ujra elokerultek. Nekem egy 1.6-os dizel motor van a negykerekuben, mindent lehet mondani, csak azt nem hogy az 1.4 tonnas autom alulmotorizalt.
""nem kell gyilkolni az autot": ha neked modern dízeled van, ezt nagyon gyorsan felejtsd el, mielőtt tönkrevágod az egészet." - Kicsit mas fogalmaink lehetnek a gyilkolasrol, te gondolom azt erted alatta, hogy taposod mint a hulye, segitek, taposassal varosban tonkrevagod a DPF-et, dinamikusan kell vezetni, toltonyomas kozeli fordulattartomanyban (es suru motorfekkel, ugyanis a lefujo szelep olyankor nem nyit igy jobban tudsz gyorsulni), ami magaval hozza az optimalis olajnyomast is. Ezt lehet hallani a motoron, ha alul taposod morog, remeg, ugyanugy mint a regi autok.
Tul okosakat akartal irni es azt feltetelezted, hogy tudatlan autohasznalo vagyok. Ne tedd legkozelebb
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Döglött Róka
veterán
Koszonom az uzemanyagos kiigazitast, ferfiasan bevallom dizeleskent nekem csak gazolajrol vannak ismereteim.
Asszem mindketten beleestunk a TLDR-be a motorvezerles kapcsan, ugyanazt leirtad mint en.
Dizel motort nem kell kergetni, optimalis nyomatektartomanban kell tartani ez nagy atlagban turbotol fuggoen 1500-3500 as fordulatig terjed. Itt erzi jol magat, folotte csak bog. Mellesleg megint sikerult ugyanazt leirnod amit en irtam. Ha jol sejtem neked nem dizelautod van
Alacsony fordulat = Alacsony olajnyomas, ezzel mindent tonkrevagsz. Meg a benzinest is.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
zsigus
őstag
A látás csak egy része az emberi érzékelésnek, még ha erre hagyatkozunk is a legnagyobb részben, és ki is váltható ennek egy része (pl. radarral), persze nem szó szerint. De részfeladatokat a kamerák is el tudnak látni, pl. a sávtartó rendszer esetén (már ahol van felfestés). Ha ezt meg tudták csinálni (már évek óta lehet rendelni bizonyos (k*rva drága) autóknál), akkor van jövője a dolognak.
Viszont a kérdés az a kamerás sávtartó rendszereknél, hogy rosszabb látási viszonyok között hogyan teljesítenek...
Nyilván nem tökéletes a mai technika (nem is mondom ezt), de szvsz a jelenlegi állapotában is életeket menthetnek meg a különböző biztonsági berendezések (többet, mint amennyit veszélybe sodornak). A jövőben pedig ki tudja hova fejlődnek...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Remekül leírtad, mi bajom az "átlagos" automatával. Te a manuál váltóval szépen felkészülsz az előzésre, látod a sebességet, kiválasztod a megfelelő sebsséget, legyen elég nyomaték, turbónyomás (ha van), fordulatszám-tartalék, és amikor jön a lehetőség, csak padlóig nyomod és kilősz.
No, meg a szívó, bowdenes pillangószelepes V2 mocimban is ezt imádom, ha változtatok a gázálláson, azonnal megtörténik a hatás, nincs bizottság, nincs tanakodás.
(#82) Döglött Róka: Igaz, elméletileg lehetnék béna sofőr, de nem vagyok az. Soktízezer KM-t levezettem már a legkülönfélébb autókkal is, a legviszontagságosabb időjárási viszonyokban. Igaz, szerencsére automatákban csak utasként ültem, de éppen elég volt, amit láttam.
A legmodernebb duplakuplungos csodák az egyetlenek, amik jók valamire, de azok is ha tönkremennek (és márpedig tönkremennek hamar) egy vagyonba kerülnek, konkrétan egy szolidabb autó árát elkérik értük...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
> nagyon-nagyon szar érzés, hogy egy ilyen autóban ha hirtelen kellene a lóerő, akkor nyomsz egy kövér gázt
Ha tenyleg nem akarom rahagyni a valtast, akkor egy klikk, es mar manualis modban van a valto -- ott meg eleg gyors. Hasonlo parameteru autom van (tomegileg es loerougyileg is), es ha engeded forogni, akkor azert megy rendesen. Nyolc masodperc koruli 0-100 szerintem egy csaladi autoban elfogadhato, es ha nem hagyod gondolkozni az automata valtot (=manualisan valtasz), akkor ez igy teljesen oke. Nagyobb sebessegnel meg mar kevesbe szamit a tomeg elozeskor -- az egytonnas Astra azert nem tud az erdi emelkedon 180-at (nem mintha legalisan lehetne ennyit menni), az altalad emlitett autoval meg siman el lehet kezdeni elozni egy emelkedon 140-rol indulva.
Tenyleg, ha ugyanugy rakeszulsz az elozesre, mint egy manualis valtos autoval, akkor ugyanugy megy.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
> tehát egy klikk, manuális váltó, oh wait, akkor minek az automata?
> nem tudhatod, hogy mit tud
> amikor megkezded az előzésedet, még mögötted vagyok, amikor befejezed, meg előttedGeez, mar megint direkt trollkodsz, remelem, te is rohogsz azert magadon ilyenkor.
Egyetlen esetben fordul elo az, amikor esetleg manualis modra van szukseg: kanyargos, nehezen belathato orszaguton torteno elozeskor (pl. ha ejjel elozok egy traktort valahol videken). Azaz ha vegigmegyek fel Europan, akkor jo esellyel egyszer sem. Varosban, autopalyan tokeletes az automata, es a maradek esetben is majdnem mindig. Ha te kevered a 'soha' es 'nem minden esetben' kifejezeseket, akkor tok felesleges targyalnunk (bar teny, hogy lathatolag mindkettonket szorakoztat). Az automata mod nem mindig tokeletes, de majdnem mindig. De azt biztos nem lehet mondani, hogy soha nem.
A maradek meg annyira vicces, hogy valaszra sem erdemes, foleg a korbeautozos bambano korbeautozik a forumon a meg nem nevezett autojaval engem a meg nem nevezett autommal, "Lali, hat ez oriasi, ez kurva jo, nezz ma' oda". A f* hany centi, linkelnel egy fotot a privat felhodrol?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
HSM
félisten
-
Snoop-y
veterán
Hat en elotte mindig csak mas autojaban ultem. Anno a rally miatt kezdtem almodozni rola mert tetszett a hangja a formaja.
Aztan a cegnel egyik kolleganak volt es o vitt egy kort. Elotte is volt egy halvany elkepzelesem , hogy esetleg majd egyszer lehetne egy ilyenem. De ott akkor abban a pillanatban kialakult bennem egy eros birtoklasi vagy. Azota eltelt vagy 10 ev mire osszejottNew level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
nagyúr
Koszonom szepen, hogy felvilagositottal az evolucio alapfogalmairol. Most akkor erdemes lenne meg egyszer elolvasnod megegyszer. Egyebkent termeszetesen van onfelaldozas/altruisztikus viselkedes a termeszetben is (es az embereknel is), ld. a "kin selection" fogalmat, Maynard Smith es Eors is eleg sokat foglalkoztak vele. Amit te mondasz, az mar a 19. szazadban is meghaladottnak szamitott.
Nade: van egy rendszer, amit vagy bevezetnek, vagy nem, altalanosan. Ha bevezetik a rendszert, akkor varhato ertekben sokkal nagyobb biztonsagban van a csaladod, mintha nem vezetnek be. Te a lentiek szerint inkabb arra szavazol, hogy a csaladod osszessegeben kevesbe legyen biztonsagban.
Szerk.: .. ah, mar latom, hogy mit ertettel felre: ahogy nezem, azt gondolod, hogy en szivesen bevezetnek olyan rendszert, amivel osszessegeben tobb eletet mentunk meg, de az en csaladomra konkretan nagyobb veszelyt jelent, mintha nem lenne.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
dabadab
titán
"a biológiában nincs önfeláldozás más javára, semmilyen szinten."
"kizárólag az számít, hogy a dns-ed továbbéljen."
Pontosan ezert.
Viszont: nem is errol volt szo. Hanem arrol, hogy ket kockazat kozul az ember a kisebbet valasztod.
"a biológiailag helyes válasz az, hogy rábízod őket mindaddig, amíg számukra kedvező döntéseket hoz, és első adandó alkalommal kivágod a francba, amikor nem."
Ez egyreszt nem igy mukodik, masreszt sok ertelme sem lenne. Ha az A verzio kisebb kockazatot jelent, mint a B, az egyreszt nem jelenti azt, hogy A tokeletesen biztonsagos lenne, sem azt, hogy ha az A valtozatnal pont beutne a menyko, az azt jelentene, hogy azontul a B a biztonsagosabb.
DRM is theft
-
HSM
félisten
Természetesen igen. Állati rossz, de egyfelől az út ott a fejedben, mikor a reflektorozás előtti pillanatában jól láttad, másfelől a reflektorozás is csak igen ritkán vakít el teljesen. Bár amikor valami hatalmas dög csinálta szemből az igen-igen rossz volt.
Azt mondjuk tegyük hozzá, hogy nem arra gondoltam, hogyha szándékosan engem akarnak kinyírni, akkor nem tudnak, ha nem okosautóm van, csak azt, hogyha egy elkerülhetetlen baleseti helyzet van, akkor nem tudnak esetleg az okosautóm meghekkelésével az én káromra kisebb sérülésekkel megúszni az ő okosított okosautóikkal.
-
Polllen
nagyúr
Én most csak arra reagáltam, h előjött a nagyon rossz vezető téma & ezt is majd megoldja az okos autó...Sztem nem, mert nem az a baj, a lenti példákkal, h nincs meg esetleg a gyakorlatuk/tudásuk, hanem hogy nincs meg a felelősség érzetük+ a józan itélőképességük. Ez egy kütyütől nem fog javulni.
A számuk/arányuk nem fontos ebben a megközelítésben.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Döglött Róka
veterán
Rendszeresen szoktam vezetni és a hegyi szerpentineken kívül nagyjából minden halál unalmas. Közúton nem lehet úgy vezetni, hogy kiélvezzem a technikát.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
HSM
félisten
Abszolút szimpatikus a felvetésed. Sokkal nagyobb jövője lehetne a tömegközlekedésnek, mint az okosautónak. Neked nem kell vezetni ha nem akarsz (vagy nem tudsz), aki meg akar, végre lenne parkolóhelye, tudna közlekedni. A tömegközlekedők is kultúráltabb körülmények között, gyorsabban utazhatnának. Win-win. Ahogy a Google okosfazonja mondta, képzeljünk el egy várost parkoló autók nélkül, igen, ez ma is megvalósítható lenne, jó tömegközlekedéssel.
Oh wait, ebből nem lenne egy fillérjük az autógyártókkal együtt, így a kutya nem reklámozza? Brrrrr.....
Kezdem érteni, honnan is fúj a szél....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Látod, épp ezaz. Ahogy nem szar busz jár előttetek, egyből elcsábultál, pedig nyilván Te szeretsz vezetni is és kocsid is van. Hoppá!
Látod, nekem se kéne félhülye autó véletlenül sem, még a friss agyonelektronikázott betegágyaktól is falnak megyek, de kultúrált villamossal velem is megesik, hogy utazom, amikor úgy praktikus.Én is szeretek vezetni, főleg motort, de a tömegközlekedésnek igenis komoly funkciója van, és sokkal komolyabban ki lehetne használni, mint amennyire ma van. 1000X jobb világhoz vezetne egy jó tömegközlekedési rendszer, mint az önvezető okosautó az én véleményem szerint.
-
Stauffenberg
nagyúr
Önellentmondásba keveredtél.
A mai fiatalok inkább tömegközlekedéssel járnak, mint autóval, mert ott lehet nyomkodni a kütyüket. Csakhogy a tömegközlekedés továbbra is kötött, lassabb és kevésbé rugalmas mint az autó. Na meg ki akar hatalmas szatyrokkal hazavillamosozni a bevásárlásból.
Az önvezető autó az egyik megoldás. Persze a szatyrokra ott van, hogy már Magyaroroszágon is lehet bevásárlást intézni kiszállítással. A jövőben több lesz az alternatíva. Én is a tömegközlekedés fejlesztését pártolom, mert így is feleslegesen sok autó van. Szerintem egy bérbringa (pl: BUBI) rendszerhez hasonló autóbérlés lenne az ideális. Ha kell az autó csak lehúzod a kártyád, beülsz, elintézed a dolgod, leadod a verdát, kicsengeted az X óra használati díjat. Vagy beülsz Pesten, lerakod Balatonfüreden. Vissza másikkal jösz. Nekem személy szerint nincs igényem saját tulajdonú autóra (nincs rá szükségem minden nap), de a jelenlegi bérlés árak horror kategóriába esnek.
HSM: Mit kéne belátnom? Ha nem tűnt volna fel, bízom az önvezető jármű koncepciójában. Jelenleg is sikerrel alkalmazzák őket számos területen. Ipari környezetben, tömegközlekedésben (pl: M4 metró Budapesten) vagy éppen a repülésben is. Ja és mert nem mosom össze a technológia mai állását az elérni kívánt célokkal.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Nyilván szándékosan sarkítottam/leegyszerűsítettem, hogy felfogja a kolléga de csak nem akarja. Audinál ha bármilyen rendellenesség van az kiírja a központi kijelzőre és úgy ahogy van tokkal vonóval 1:1 lekapcsolja a blokkolásgátlót. A fék ettől tökéletesen működik csak abs nincs. Olyan, hogy fogja magát és egyszer működik egyszer nem vagy csak úgy ímmel-ámmal működik a blokkolásgátló egy autóban annak erősen közelít a nullához a valószínűsége. Ha bele nem piszkált valami főokos
szerelő"pék" akkor ilyesmi nem fordulhat elő.
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ZIDOO médialejátszók
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Assetto Corsa Competizione
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nők, nőügyek (18+)
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...