Új hozzászólás Aktív témák

  • Tsebacsi

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #50 üzenetére

    Mit nem adnék egy ilyennek. Haza a melóból olvashatnék újságot, nézhetnék tv-t/
    sorozatot a kijelzőn avagy a laposon, skypeolhatnék akárkivel. Hasznosabban tölteném az időt, mint hogy kormányzom a kis édest a dugóban és szenvedek. Nekem is kéne a google car, de csak úgy, ha néha én (is) vezethetem!

    Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz bambano #49 üzenetére

    Az orszagban minden uzemanyag a MOL-tol jon, Szazhalombattarol, kiveve az OMV premium uzemanyagokat, azok az osztrak finomitoban keszulnek. Az adalakok aranya, az uzemanyag kentartalma valtozhat, illetve ott vannak a vizzel higitott auchan benzinek es tarsaik.

    Nem art egy MOL-os ismeros:)

    "a motorvezérlés fejreáll" - ez aranyos, a szenzorok nem allitjak fejre a motorvezerlest, azt tovabbra is egy vezermuszij vegzi, max a befecskendezesrol es a szelepvezerlesrol gondoskodik az elektronika.

    "akkor döntsd el: be kell tartani az előírásokat vagy 10ezrenként olajcsere? mert ez a kettő kizáró vagy kapcsolatban van." - eleg benan kotekszel, nem csak olajcserere van eloiras szerint, hanem kotelezo szervizek is leteznek, de ezeket talan te is tudod. Probalkozz valami massal.

    OBD2-vel nem javitunk, hanem diagnosztizalunk, illetve alapallapotba allitjuk a OBC-t javitas utan.

    "a mostani downsized motoros autók mindegyike alulmotorizált." - ez a downsized divatszo, regen is leteztek 1 literes motorral rendelkezo autok, annyi tortent azota, hogy megbizhatobbak a turbok, ezaltal ujra elokerultek. Nekem egy 1.6-os dizel motor van a negykerekuben, mindent lehet mondani, csak azt nem hogy az 1.4 tonnas autom alulmotorizalt.

    ""nem kell gyilkolni az autot": ha neked modern dízeled van, ezt nagyon gyorsan felejtsd el, mielőtt tönkrevágod az egészet." - Kicsit mas fogalmaink lehetnek a gyilkolasrol, te gondolom azt erted alatta, hogy taposod mint a hulye, segitek, taposassal varosban tonkrevagod a DPF-et, dinamikusan kell vezetni, toltonyomas kozeli fordulattartomanyban (es suru motorfekkel, ugyanis a lefujo szelep olyankor nem nyit igy jobban tudsz gyorsulni), ami magaval hozza az optimalis olajnyomast is. Ezt lehet hallani a motoron, ha alul taposod morog, remeg, ugyanugy mint a regi autok.

    Tul okosakat akartal irni es azt feltetelezted, hogy tudatlan autohasznalo vagyok. Ne tedd legkozelebb:)

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #52 üzenetére

    "Az orszagban minden uzemanyag a MOL-tol jon": kivéve, amelyik nem. ilyenek:
    - a shell vpower racing
    - régebben a vpower se
    - hiperek benzinkúthálózatai
    - omv területi elosztásban.

    a labancoknál a szállítási költséggel kavarnak, ahova olcsóbb a schwechati finomítóból szállítani, mint megvenni a moltól, oda osztrák benzint visznek. ez kb. Gyöngyös vonala. a labancok egyébként pont jó példa arra, amit eredetileg mondtam, nem tudhatod, milyen üzemanyagot tankolsz náluk. Pesten jobbat, keletre rosszabbat. Nekem eddig csak omv-s prémium benzintől állt meg az autóm, mástól nem.

    "Nem art egy MOL-os ismeros": neked nem is használt...

    "azt tovabbra is egy vezermuszij vegzi,": a motor vezérlésének nem csak a szelepek nyitása a része, hanem a befecskendezési időpontok és mennyiségek meghatározása, a gyújtási időpont, előgyújtás mértékének meghatározása. ezek mind a vezérlés részei és nem a vezérműszíj vagy lánc végzi.

    "OBD2-vel nem javitunk, hanem diagnosztizalunk": elég bénán kötözködsz (höhö), pontosan tudod, mit jelentett az a mondatom.

    "Kicsit mas fogalmaink lehetnek a gyilkolasrol": lehet. de ha soha nem kergeted meg a dízel motorodat, hanem mindig alacsony fordulatszámon próbálod használni (ha egyáltalán lehet), azzal a részecskeszűrőt is, a főtengelyt is, meg még ki tudja mi mindent, tönkre lehet vágni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz bambano #53 üzenetére

    Koszonom az uzemanyagos kiigazitast, ferfiasan bevallom dizeleskent nekem csak gazolajrol vannak ismereteim.

    Asszem mindketten beleestunk a TLDR-be a motorvezerles kapcsan, ugyanazt leirtad mint en.:)

    Dizel motort nem kell kergetni, optimalis nyomatektartomanban kell tartani ez nagy atlagban turbotol fuggoen 1500-3500 as fordulatig terjed. Itt erzi jol magat, folotte csak bog. Mellesleg megint sikerult ugyanazt leirnod amit en irtam. Ha jol sejtem neked nem dizelautod van:)

    Alacsony fordulat = Alacsony olajnyomas, ezzel mindent tonkrevagsz. Meg a benzinest is.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • HSM

    félisten

    válasz Tsebacsi #34 üzenetére

    10 millióból 1? :D Szerintem ezt gondold át mégegyszer, magyarországon én is ismerek nem egy embert, aki nem rajong az ABS-ért.

    Az automata váltónak más a baja. Fingja nincs róla, mikor mennyi erőre van szükség. Azt Te látod a két szép szemeddel. Amikor az automata érzékeli, hogy padlóig nyomtad, akkor pedig már rég menni kéne, nem a sebességet keresgélni. Kiszámíthatatlan, veszélyes lehet. Másfelől egy rendkívül bonyolult, érzékeny, drága szerkezet, ami szeret tönkremenni és egy vagyon a javítás. Ehhez képest a manuális kimegy a világból.

    Ami a forgalmat illet, ki kell ismerni, mikor hol milyen a forgalom. Persze, ezt egyszerűbbé teszi pl. egy google mapsos okosteló ami mutatja a forgalmat, de egyszer átvészeled magad rajta és kb. ennyi, többet nem is kell.

    Én ezért járok főleg motorral, azzal még sokkal többet nyerek, mint napi fél órát. Tudom nem való mindenkinek és veszélyes is. :R

    (#35) Stauffenberg: Ezek a dolgok viszont hasznosak. Amíg csak rázza a kormányt a sávelhagyás jelző, abból baj sem lehet. :)

    (#40) Stauffenberg: "Meg persze az sem baj, ha vezetés közben odafigyel ránk az autó és korrigál ha baromságot csinálunk."
    Na pont ez az, ami szerintem kivitelezhetetlen. Ki dönti el, mi a baromság? Jön szemből a kamion, Te jobbra rántod mert inkább az árok, a kocsi meg balra rántaná, mert az árok neki nem tetszik? A kamion nem várja meg, míg lebokszoljátok egymással...

    Ami a megfigyeléseket illeti, a világhálóra kötött "okos" autó kamerákkal, szenzorokal vastagon felszerelve a kormányzati megfigyelők álma. Hamarabb tudnák ha felszedtél pár kilót, mint te magad. :C

    (#41) bambano:
    -Kihangosító: alapvetően nem kéne az autóban útközben a telefonálást erőltetni, de már ha igen, pár ezresért kapni BT-os kihangosítót, ami autóban is használható és máshol is.
    -wifi: legyen a gyerek FB függő még mikor fel sem nőtt? Remek...
    -Kanyarreflektor: nélküözheetlen, tényleg.
    -az automata váltónak sem kell navi, más értékekből is detektálható az emelkedő időben, ugyanakkor egy előzési szándékot a navi sem fog tuni jelezni.
    -veszélyekre figyelmeztetnek az útszéli piros háromszögbe helyezett táblák, azért vannak. Az eléd ugró szarvast a navi sem fogja jelezni, erre mérget vehetsz.
    Az úttal amúgy nem tudom, mit kéne kommunikálni, én nem szoktam. :D Más autókat is vagy megköszönni szoktam az előzékenységet, vagy szidni a veszélyes vagy tahó manővereket.

    Na akkor vessük össze ezeket az erősen kétes előnyöket a hátrányokkal:
    atomrobbanás méretű biztonsági problémák, ár, szervizelhetetlenség.

    Nekem ez köszönöm, nem kell. :N

    (#42) bambano: Viszont sajnos mindettő nagyon is valós probléma.

    (#43) bambano: Tudom, micsoda az ESP és hogy működik. :U
    Persze, ideális esetben megver egy (jobb!) ABS, csaképpen a lábam jeladója nem tud elkoszolódni, minden körülmény és útviszony mellett megbízhatóan működik, a munkahenger se tud nagyon váratlanul elromlani.
    Nem véletlenül lehet (és kell) pl. terepjárókon kikapcsolni az ABS-t és ASR-t. Egyszerűen a technika a csodálatos adataival sem veszi fel a versenyt itt a hagyományos megoldással.

    100%-ig biztos vagyok benne, hogy tökéletesen biztonságosan, kényelmesen meg tudtam volna állítani az autót ABS nélkül. Megjegyzem, az első helyen félreálltam kiszeni a biztit, és érdekes mód azonnal jó lett a kocsi fékezhetősége. Nem az én veretes hülyeségem volt. :N Egyszerűen annyi történt, a csúszós úton az ABS valamiért nem engedte fékeznem a kereket, pedig mérföldkre voltam a csúszáshatártól, állóra fékezett kerekekkel hamarabb megálltam volna.

    Ami az automatákat illeti, van elég bajuk a duplakuplungosoknak is, az áruk is egy vagyon, ha beszarnak. De tény, azok már legalább képesek gyorsan felváltani, meg félautomata ódon működni, bár azért ez is messze nem tökéletes, maradok a manuálisnál.

    Az automata váltók sokkal kevésbé bírják a nyomatékot, és a durva bánásmódot, mint a manuális. Annak idején azért nem kapta meg az SLR Mclaren az AMD 7-sebességes automatáját, mert egyszerűen széttépte volna a motor, így az egyszerűbb 5-sebességse kapta. Tudtommal akkoriban (nem volt az olyan régen) így is az volt a világ legerősebb automata váltós járműve. Csak azt akartam mondani, a hülye sofőr ellen az automata se véd, de legalább drágább cserélni, ha tönkremegy. :C

    (#45) bambano: Szignifikás különbségek vannak egyes típusok fenntartási költségi között. Nálunk a családi autó egy 2000-es évjáratú benzines Skoda felicia, alig kell költeni rá, könnyen karbantartható, megbízhtó. Tudnék mondani eseteket, amikor ismerősi körben 3-5 éves autók javítása többe került, mint ennek a komplett piaci értéke...

    (#46) emvy: Köszi! Azért véleményem lehet? Bocs, nincs rálátásom az egész világra, de a linked is ferdítés, mivel egy autószerelő, aki naponta több autón dolgozik, azért nem az egyszeri Józsika, akinek a szomszédja azt mondta. :U Nem kell persze elfogadnod, ha neked ez a forrás nem oké. :R

    [ Szerkesztve ]

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HSM #55 üzenetére

    "Ki dönti el, mi a baromság? Jön szemből a kamion, Te jobbra rántod mert inkább az árok, a kocsi meg balra rántaná, mert az árok neki nem tetszik? A kamion nem várja meg, míg lebokszoljátok egymással..."

    Pont ez volt a nagy vita tárgya egy korábbi hírnél is. De az biztos, hogy egy számítógép sokkal gyorsabban képes meghozni a "legkisebb rossz" elve alapján egy döntést, mint az ember. Ezek a rendszerek fejlesztés alatt állnak és ki sem futhatnak az önállóan működő autók a forgalomba, amíg az általad vázolt esetet nem tudják megfelelően megoldani. Többek között ezért sem kapott még idén sem típusengedélyt a szakhatóságtól a Google autója, egyelőre csak úgy mehet a forgalomba, hogy egy sofőr felügyel és beavatkozik.

    A baromságot meg úgy értettem, hogy mondjuk nem hagy kitérni a sávodból amikor az nem indokolt esetleg veszélyes. Megnézheti, hogy van-e elég távolságod az előzésre, ha nincs, akkor nem engedi, hogy belekezdj, de a térképek alapján lassíthat ha úgy érzi, hogy túl gyorsan akarsz bevágódni egy kanyarba. Vagy éppen a sebesség függvényében tarthatná a biztonságos követési távolságot. Pont tegnap láttam egy ostoba gyökeret aki az Audijával szó szerint 2-3 méterre belemászott egy ősrégi Suzuki Swift seggébe az M0-on a belső sávban. Szerencsétlen Suzukis csak a kamionokat akarta kerülni és egy hosszabb szakaszon nem tudott kijönni a belsőből, az Audis meg dudálva rátapadt a seggére.. ostoba gyökér. Sok balesetet az emberi butaság okoz (rutin hiánya, túlzott vakmerőség), ezeket lehetne csökkenteni.

    "Ami a megfigyeléseket illeti, a világhálóra kötött "okos" autó kamerákkal, szenzorokal vastagon felszerelve a kormányzati megfigyelők álma. Hamarabb tudnák ha felszedtél pár kilót, mint te magad."

    Ne csak szelektíven olvass. Pont azt írtam, hogy ezeknek nem kell a netre felkerülnie. Nem az a cél, hogy egy mini valóságshow szereplője legyél az autóban ülve. Most is vannak már elalvás figyelmeztetők, melyek érzékelik, hogy elbóbiskolsz, ezeket főleg azoknak fejlesztik, akik hatalmas távolságokat tesznek meg egyszerre, például kamionsofőröknek. Azok sem kommersz kamerák, hanem csak egy IR szenzor (vagy más egyéb megoldás) figyeli a szemedet.

    [ Szerkesztve ]

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #56 üzenetére

    Pont tegnap olvastam.

    Nagyon jól szabályozott rendszer kell, mert ahogy a fenti kísérlet is mutatja, enélkül nem tud mindig dönteni a gép.

    Amíg egy embert lehet hibáztatni egy tragédiánál és "megbüntetni", addig egy automatával mit tesznek? A programozót vagy az autógyártót vonják felelősségre, hogy az autó miért úgy döntött és miért x halt meg y helyett?

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • Béééla

    őstag

    válasz Polllen #57 üzenetére

    A gyártója, tervezője kerül bíróság elé. Ha MONDJUK a VW Golf 42-ben már lesz Advanced ütközéselkerülő(R) ami a ráfutásszenzornál többet tud, és mondjuk dashcammel felvetted, hogy mennél egyenesen, de a kompútátor kirántja a kezedből a kormányt és belehajt a legközelebbi kiskutyákat sétáltató hátrányos helyzetű óvodáscsoportba (csak hogy legyen mindenkinek min sírni) akkor helyetted (az elején veled együtt) a VW AG kap egy exkluzív meghívót a bíróságra. Ha VW kiadta alvállalkozónak azt a modult, akkor VW bemutatja hogy nem az ő termékük ami a hiba közvetlen okozója, előkeresik a fejlesztőcéget. while(hiba_okozója != MEGVAN){mutogassunk_másra();}

    Az okosautó meg MÁR el van cseszve. Amíg eléri a médiacenter a motort vagy a vezérlést gatewayekkel (márpedig eléri) addig köszönöm, de nem kérek belőle. Ha internetre kötött cuccnak beleszólása van bármibe is, addig nem lesz ilyenem, köszönöm. Amíg az autógyártók nem képesek normálisan CAN buszt használni és firmwarét írni, addig szintén kellemetlen.

    Bélabá

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz Polllen #57 üzenetére

    Az "X ember halt meg Y helyett" témakör ugyan úgy alkalmazható az emberi sofőrre is. Miért rántotta félre a kormányt, hogy elkerüljön egy labdája után szaladó kislányt, hogy aztán megpördülve egy buszmegállóba csapódjon, ahol megölt 8 másikat? Ezt nem csak a robot nem tudja a másodperc tört része alatt mérlegelni, hanem az ember sem. Biztosan sokáig meglesznek azok a szituációk, ahol az eldöntendő kérdés minden kimenete azzal végződik, hogy az emberi élet veszélybe kerül, ezekkel nem csak a robot nem tud mit kezdeni, de Te vagy Én sem. Viszont vannak az egyértelmű helyzetek: Haladsz szabályosan, a kislány kiszalad eléd, megvan a kellő féktávolság, az autód azonnal megáll, kommunikál a mögötted jövőkkel, ők is lassítanak, így hátulról sem megy beléd valami bamba, sőt a szemből jövőket is figyelmezteti a rendszer, hogy lassítsanak/álljanak meg.

    Nem értem, egyébként, hogy miért kell mindig kisarkítani az egészet a legszélsőségesebb példákra. Nem csak szélsőségesen extrém balesetekben sérülnek meg emberek. Sőt, amikor mondjuk a városi araszolás közben nem nyomják meg a lökhárítódat, annak is tudsz örülni.

    A szélsőséges példák csak arra jók, hogy eltereljék a figyelmet a rendszer hasznosíthatóságáról. A fanyalgók úgy csinálnak, mintha ők bármit tudnának kezdeni azzal a szituációval, amikor valaki egy beláthatatlan kanyarban váratlanul meglep egy frontálisan beléd csapódik. Legjobb esetben képszakadás és felébredsz egy kórházban becsövezve, rosszabb esetben meg lekapcsolva marad a villany örökre. Ezen a robot sem tud segíteni (kivéve ha előre tudja, hogy valami szemből jövő vadbarom életveszélyesen közlekedik és előre lelassít téged, vagy ahogy korábban már írtam eleve nem engedne így vezetni), meg az ember sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Polllen

    nagyúr

    válasz Stauffenberg #59 üzenetére

    A bíróságon nem azt fogják vizsgálni, hogy miért azt tette amit tett, hanem azt, hogy felelősségre vonható érte vagy sem. Nem fanyalgok én, csak felvetettem egy olyan témát, amit meg KELLene oldani az előtt, hogy az okos autók maguktól kezdenek el közlekedni.

    A sarkított példa pedig jelen esetben azért jó, mert nem eltereli a figyelmet, hanem felhívja arra, hogy egy gépet mennyire aprólékosan fel kell készíteni mindenre. A tesztben hány változó volt? A közlekedésben a belvárosban hány van? Nem lehetetlen, csak nagyon-nagyon alaposnak kell lenni.

    És igen, mindent úgy kell vizsgálni, hogy mit nyerhetünk és veszíthetünk.

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • dabadab

    titán

    válasz Polllen #60 üzenetére

    "felvetettem egy olyan témát, amit meg KELLene oldani az előtt, hogy az okos autók maguktól kezdenek el közlekedni."

    Nem, olyan temat vetettel fel, amit nagyon regen megoldottak. Mar az okorban boven ismertek azt a problemat, hogy ha valamit rosszul epitenek meg, az embert olhet es kezeltek ennek a felelosseget es ez azota is folyamatosan ismert problema, a felelossegrevonas kerdese meg vegig rendezett volt. Az, hogy valakit osszeomlo haz, beragadt gazpedal vagy hibas szoftver ol meg, csak apro reszletkerdes (es egyebkent szoftverrel kapcsolatban sem uj a dolog, hosszu-hosszu evtizedek ota mukodnek olyan szoftverek, amik hiba eseten embereket olhetnek).

    DRM is theft

  • Polllen

    nagyúr

    válasz dabadab #61 üzenetére

    Látom megértetted a felhozott új téma lényegét. ;]

    "Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"

  • HSM

    félisten

    válasz Stauffenberg #56 üzenetére

    A számítógép nem képes meghozni a "legkisebb rossz döntést", ugyanis a számítógépeknek a legnagyobb "baja", hogy sokkal kevésbé képesek a környezetüket feltérképezni, mint egy ember. Gondolj bele, neked milyen egyszerű beszélni, egy számítógép mégsem tud.

    A térképes móka sem túl hasznos, nem elég tudnia a kanyart, tudnia kellene a kerekek állapotát, hőfokát, az összes káytúnak a helyét, az esetleges nedveséget, szennyeződéseket, stb.

    Ami az általad említett agresszív vezetőket említi, azon egy másfajta oktatással, és a meglévő jogosítványosok más, szigorúbb vizsgákhoz kötelezése lehetne csak megoldás a jogsi megtartásáért. Valahogy ki kellene az ilyen sofőröket szűrni, és ez közérdek lenne, dehát senki nem vállalná az ezzel járó plussz energiabefektetést. :( Pedig ez egy sokkal járhatóbb út lenne, mint a gépi járművek.

    Nem olvastam szelektíven, de rakd össze kérlek a legót! Ott a kocsiban a mobilnet, a térkép, a kamerák, minden szenzor egy közös rendszeren. Innentől kezdve nem vagy biztonságban. A legjobban ahhoz tudnám hasonlítani, mint a társadalmakban a hatalmi rendszerek szétválasztásának elve. Jobb az, ha külön eszközökön van net, kocsi, meg minden, azzal sokkal nehezebb visszaélni. A kis Skodában pl. se BT, se navi, se kamera, na abból szerezz meg rólam bármi adatot... :DDD

    Azt tudom, hogy az androidos mobilom egy kész lehallgatóberendezés, de még mindig kevésbé zavar, mintha a kocsim is az lenne. :U
    Nekem nem azzal van bajom, ha van pár hasznos funkció az autóban (pl. elalvásfigyelő) hanem azzal, ha túl sok felesleges "okos" dologgal új veszélyforrásokat hozunk létre erősen megkérdőjelezhető haszonért.

    (#58) Béééla: A gond csak az, hiába találjuk meg a felelőst, az elütött óvodáscsoportot már senki nem támasztja fel. :(

    (#59) Stauffenberg: "A fanyalgók úgy csinálnak, mintha ők bármit tudnának kezdeni azzal a szituációval, amikor valaki egy beláthatatlan kanyarban váratlanul meglep egy frontálisan beléd csapódik."
    Biztos vagyok benne, hogy a jogosítvány megtartásának feltételeinek drasztikus szigorításával ki lehetne az ilyeneket szűrni. Én annyit tudok tenni, hogyha bárki ilyen kezdeményezésbe fog, azt támogatni fogom. ;)

  • D1Rect

    félisten

    válasz HSM #63 üzenetére

    "A számítógép nem képes meghozni a "legkisebb rossz döntést", ugyanis a számítógépeknek a legnagyobb "baja", hogy sokkal kevésbé képesek a környezetüket feltérképezni, mint egy ember. Gondolj bele, neked milyen egyszerű beszélni, egy számítógép mégsem tud."

    WAT?

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz HSM #63 üzenetére

    számítógép nem tud beszélni??? a sok vaslédi meg mohabá bezárva a bádogtérképbe, nem tud beszélni?
    a számítógép olyan szinten tud beszélni, hogy volt guglis prezentáció, ahol a gugli alkalmazottja kínaiul beszélt és azt real time fordította angol élőbeszédre a cuccuk.

    "A térképes móka sem túl hasznos, nem elég tudnia a kanyart, tudnia kellene a kerekek állapotát, hőfokát,": a kerekek állapotát lehet tudni azon a szinten, amennyire egy átlag sofőrnek a-ból b-be úton erre szükség van. A hőfokát pontosan lehet mérni:
    a./ hőfokmérő szenzorral
    b./ nyomásmérő szenzorral, ez utóbbi elég sok autóban benne van ma már.

    a kátyúk pontos helyét is lehet tudni, egyrészt például a mercedesnek van kátyú feltérképező cucca sorozatgyártott autóban, ahol a felfüggesztés keménységét változtatják annak megfelelően, hogy mekkorát fog csattanni, másrészt pontosan erről szól a connected autó, hogy az előtted menő megmondja, hogy kátyú lesz. mint ahogy a traffipax helyét is megmondjuk egymásnak az utakon.

    a szembejövő teherautó azért nem akkora probléma, mert az is connected. ráadásul a haszonjárműveknél az ilyen cuccok bevezetése egyszerűbb, parancsszóval is mehet. előfordulhat, hogy hamarabb lesz connected a szállítmányozási ipar, mint a civil személyautó.

    nem az a probléma, hogy felesleges cuccok vannak az autóban. az a probléma, hogy jelenleg nem hiszünk benne, hogy a belerakott cuccokat megbízhatóan le tudják gyártani, programozni, beszerelni és szervizelni. ennél csak az a nagyobb probléma, hogy ezen hitünk megalapozott.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • HSM

    félisten

    válasz D1Rect #64 üzenetére

    Melyik része nem érthető? :D Beszélgettél már számítógéppel? Mert jelenleg a weblap fordító is olyanokat fordít, hogy néha leesek a székről a röhögéstől. :D

    (#65) bambano: Ellenőrizted, jól fordít? A weblapokat is instant fordítja, csakhát ahogy...
    Persze, a szövegfelolvasót ismerem, meg hangvezérlés, de elég beteg technikák. Majd akkor kalapot emelek, ha el tudok vele beszélgetni, és nem mondom meg ~10 másodperc alatt, hogy gép.

    "az a probléma, hogy jelenleg nem hiszünk benne, hogy a belerakott cuccokat megbízhatóan le tudják gyártani, programozni, beszerelni és szervizelni. ennél csak az a nagyobb probléma, hogy ezen hitünk megalapozott."

    Ebben tökéletesen egyetértünk. :R És akkor még nem beszéltünk az esetleges feltörhetőségekről, mekkora veszélyeket rejt magában a connected car. Mégha tegyükfel gyárilag hibátlan is lenne, még mindig ki lenne téve a kiberbűnözőknek. :U

  • D1Rect

    félisten

    válasz HSM #66 üzenetére

    Nem kell beszélgetni az autóval, hogy a legkisebb rosszat válassza egy vészhelyzetben.
    Sőt, a jelenlegi baleseti statisztikák szerint puszta létezése is kikerüli a baleseti okok(7. oldal) jelentős többségét.
    A közhiedelemmel ellentétben a "jön szembe a kamion a sávomban" elég ritka.

    Persze, hogy most még viszonylag egyszerű kiszúrni, hogy géppel beszélgetsz, de Siri és barátnői igen meggyőzőek tudnak lenni. Azért már most sem szúrod ki 10 mp alatt.
    A fordító pedig azért "vicces" mert magyarra fordítasz, amit beszélnek a világon 20-30(?) millióan.

    [ Szerkesztve ]

  • HSM

    félisten

    válasz D1Rect #67 üzenetére

    A gyorsan nem hajtáshoz szvzs nem automata sofőr kell, és az elsőbbséget meg nem adók felismeréséhez sem. Ezzel a balesetek több, mint fele kapásból elkerülhető.

    Amúgy nyugodtan elhiheted, a "legkisebb rosszat" kiválasztani korántsem egyszerű kérdés. :N Én biztos nem akarnék programot írni erre. Sokszor ez el sem dönthető emberi fejjel sem, nemhogy gépi logikával. :U

  • Tsebacsi

    nagyúr

    válasz HSM #55 üzenetére

    "10 millióból 1? :D Szerintem ezt gondold át mégegyszer, magyarországon én is ismerek nem egy embert, aki nem rajong az ABS-ért."

    Potenciális veszélyforrások vagytok esőben és télen, kiváló. Hidd már el, hogy nem tudsz okosabb és tehetségesebb lenni egy olyan rendszernél, amit pont azért csináltak, hogy csúszós úton/padlóféknél ne blokkoljon a kerék és csússzál mint egy kő a jégen, hanem irányítani tudd a kocsit. Szemmel nem mindig tudod felmérni, hol jeges az út, hol csúszós, és hol nem. És máris kész a baj, mert azt hiszed eleget fékezel, aztán már rég nem jó az egész... Ez a koszolódás duma már rég nem áll a lábán, elég kevés balesetről hallani manapság, úgy általában hibáról is, hogy az abs jeladója koszolódott el...

    "Az automata váltónak más a baja. Fingja nincs róla, mikor mennyi erőre van szükség. Azt Te látod a két szép szemeddel. Amikor az automata érzékeli, hogy padlóig nyomtad, akkor pedig már rég menni kéne, nem a sebességet keresgélni. Kiszámíthatatlan, veszélyes lehet. Másfelől egy rendkívül bonyolult, érzékeny, drága szerkezet, ami szeret tönkremenni és egy vagyon a javítás. Ehhez képest a manuális kimegy a világból."

    Családomban 2x is volt olyan, hogy az elpusztíthatatlannak vélt manuális váltó egyszer csak megakadt, és se ki se be. Na? Kb. ugyanannyi hiba van azokkal is, csak amit te kezelsz, azzal elnézőbb vagy, mint azzal a technikával, amit se ésszel nem tudsz felérni, se beleszólásod nincs annyi, mint az előbbibe. Hogy miért nem éred fel ésszel szerintem? Mert a fingja nincs mikor mennyi erőre van szüksége alapból butaság, még a 10+ éves sima nyomatékváltók is tudják, mikor mész hegyre fel vagy le, és szükség esetén visszaváltanak, hogy legyen elég erő/motorfék, mert ÉRZÉKELIK, ha kevés van. Az újabb 7-8 sebességes ZF-ek és DSG-k már csak a jéghegy csúcsai, sajnos gyorsabban képesek váltani, mint te, mindig az optimális fordulatszámon tartják a motort, és villámgyorsan reagálnak a padlógázra. Mik vannak ugye? :W

    Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz Tsebacsi #69 üzenetére

    Szerintem csak annyi a baja, hogy regi autoja van es ujat max a totalcaron latott. Ezt megfejeli egy adag kognitiv disszonanciaval. Igy siman ossze lehet hozni a fenti csacsisagokat.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • zsigus

    őstag

    válasz HSM #63 üzenetére

    "A számítógép nem képes meghozni a "legkisebb rossz döntést", ugyanis a számítógépeknek a legnagyobb "baja", hogy sokkal kevésbé képesek a környezetüket feltérképezni, mint egy ember."

    Már bocs, de egy modern luxusautóban van két kamera (sávtartó rendszer), radar (akár 360°-ban, 500 méterig is ellát), és 20-25 egyéb szenzor. Szvsz nem, hogy kevésbé képesek felmérni a környezetüket, hanem többször annyit érzékelnek a külvilágból, az autó körül 360°-ban mint egy egész család, akik az autóban utaznak.

    "(pl. elalvásfigyelő) hanem azzal, ha túl sok felesleges "okos" dologgal új veszélyforrásokat hozunk létre erősen megkérdőjelezhető haszonért."

    Ezt fejtsd ki légy szíves... Ha itt az autó orrára szerelt 180°-os kamerát írod, és azt mondod, hogy szét kell nézni helyette rendesen, nem szólok egy szót sem. De áruld már el nekem légy szíves, hogy egy elalvásfigyelő miért haszontalan?

    Lehet, hogy életedben egyszer kell, hogy felébresszen, de jobban szeretnél keserű szájízzel felébredni, mint egy fának csapódni 130-al.

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    válasz zsigus #71 üzenetére

    Második bekezdés sztornó. Most látom, hogy hasznos dolognak írtad...

  • D1Rect

    félisten

    válasz HSM #68 üzenetére

    "A gyorsan nem hajtáshoz szvzs nem automata sofőr kell, és az elsőbbséget meg nem adók felismeréséhez sem. Ezzel a balesetek több, mint fele kapásból elkerülhető."
    Bizonyítottan gondot okoz az embereknek és tömegével halnak meg miatta (ők is, és azok is akik csak épp arra járnak).

    "Sokszor ez el sem dönthető emberi fejjel sem, nemhogy gépi logikával."
    Pedig a gép gyorsabban kiszámolja mint az ember, mert kb. minden lényeges információt ismer a helyzetből, amíg az átlagos autós azt sem tudja, hogy hány kg az autója, és mi az optimális a gyűrődési zónáknak.
    Itt is megjegyzem, hogy valószínűleg el is kerüli a balesetet és sokkal ritkábban van szükség ezeknek a számolására.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #70 üzenetére

    ismerős kevesebb, mint két éve vett új insigniát. tehát nem 50 éves technológia, hanem opel szinten a legfrissebb. 2 literes turbó, automata. az adatlapja szerint egy villámgyors autó, mégis, amikor kipróbáltam, egy lomha, tohonya dögöt éreztem. először is nehéz, mint a sár, másodszor turbó, harmadszor ótvar automata van benne. mire megindulna egy előzéskor, addigra a mostani autómmal (szívó benzines, kéziváltó) háromszor körbekerülöm. persze mikor megindul végre, megy, mint a barom, csak ezt nehéz észben tartani, mikor szemmagasságban jön szembe az m.a.n. felirat.

    konklúzió: az állítás, hogy a régi rossz, az új biztosan jó, nem igaz. az újban van olyan, ami jó, váltók terén a pdk, motorok terén pl. az m5-ös előző motorja, de a költséghatékony megoldások nagy valószínűséggel nem jók.

    (#69) Tsebacsi: "Hidd már el, hogy nem tudsz okosabb és tehetségesebb lenni egy olyan rendszernél, amit pont azért csináltak, hogy csúszós úton/padlóféknél ne blokkoljon a kerék és csússzál mint egy kő a jégen, hanem irányítani tudd a kocsit.": ez az állítás is csak korlátozottan igaz. Oké, hogy csináltak olyan rendszert, amit arra szántak, hogy csúszós úton ne blokkoljon a kerék, csak kimaradt az állításból, hogy ezt a célt vajon elérték? Az előző autómban (céges autó volt, vadiúj fóccvágen) olyan abs volt, aminél ezt a célt nemigen érték el, teljesen reális volt, hogy jobban is lehet vezetni, mint amit az tudott. megint a költségtakarékosság. lassú volt a blokkolásgátló, kevésszer és túl nagyot avatkozott bele a folyamatba, így nem érte el a célt. ezzel szemben láttam a hungaroringi tanpályán m3-as bmw-t a sport blokkolásgátlójával és esp-jével a műjégen, az már olyan volt, ami tényleg segít.

    "Az újabb 7-8 sebességes ZF-ek és DSG-k már csak a jéghegy csúcsai": jaja, a múltkor is hajtottam egy corsát, 8 sebességes zf volt belerakva az 55 lóerős félmotorjába... oh wait.

    maradjunk annyiban, hogy neked abban van igazad, hogy miket lehetne belerakni, megvenni az autóba/autóval, neki meg abban van igaza, hogy ami jelenleg átlagos járműként futkos az utakon, az milyen.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HSM #63 üzenetére

    "A számítógép nem képes meghozni a "legkisebb rossz döntést", ugyanis a számítógépeknek a legnagyobb "baja", hogy sokkal kevésbé képesek a környezetüket feltérképezni, mint egy ember."

    Nettó baromság. Az ember pontosan az általa épített eszközökkel képes ellensúlyozni, hogy biológiai oldalról mennyire defektes. Szar a hallásunk, szar a látásunk, szar a reakcióidőnk, amikor baj van hajlamosak vagyunk leblokkolni. Ezekre mind építettünk eszközöket a történelmünk során és fogunk jobbakat, hatékonyabbakat ezután is.

    "Gondolj bele, neked milyen egyszerű beszélni, egy számítógép mégsem tud."

    Nem beszélgetned kell az autód biztonsági rendszerével, ennek az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy egy tucatnyi szenzor figyeli az autódat, téged meg az utat és egy számítógép folyamatosan őrködik, hogy közbe kell-e lépnie.

    De egyébként ez is hülyeség, abszolút nem vagy képben a témával kapcsolatban. Példának okáért ott van az IBM fejlesztése a Watson, mely képes feldolgozni az élő szóban feltett kérdéseket és azokat meg is válaszolja, akár offline is. A Watson kognitív számításait az egészségügyben és a pénzügyi életben már használják, ahol rengeteg, sokszor egymásnak ellentmondó változó között kell dolgoznia, ráadásul nem úgy kommunikál mint a PC-d, hanem emberi nyelven. Csak idő kérdése, hogy az ehhez szükséges számítási kapacitása mikor lesz meg egy autóban is elférő számítógépnek.

    "Ami az általad említett agresszív vezetőket említi, azon egy másfajta oktatással, és a meglévő jogosítványosok más, szigorúbb vizsgákhoz kötelezése lehetne csak megoldás a jogsi megtartásáért."

    Amíg a jogosítvány megszerzéséért kaparnak az emberek, addig mindenki szabálykövető és jófiú. Ez egyáltalán nem változtat azon, hogy egyesek mentalitása milyen. Hiába lenne nehezebb egy jogosítvány megszerzése, az maximum csak egy hajszállal több vezetési rutint adna, de nem változtatna azon, hogy egyesek vadállatok az úton és egyáltalán nem érdekli őket a saját és mások testi épsége. Jellemző érv a száguldozó seggektől, hogy "kit érdekel ha belehalok, az én bajom", de odáig nem jutnak el ésszel, hogy másokat is megölhetnek.

    "Ott a kocsiban a mobilnet, a térkép, a kamerák, minden szenzor egy közös rendszeren. Innentől kezdve nem vagy biztonságban."

    Most is ott van.

    "Azt tudom, hogy az androidos mobilom egy kész lehallgatóberendezés, de még mindig kevésbé zavar, mintha a kocsim is az lenne."

    Pedig ez sem különbözne semmiben egy okostelefon használatától, már ami az adatvédelmi aggályokat illeti. De ezen nem a technológia elvetésével kell segíteni, hanem a megfelelő alkotmányos védelemmel ami biztosítja a magánélethez való jogodat és nem engedi kiskapukkal megkerülni a törvényt.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz zsigus #71 üzenetére

    a mostani autók problémája jelenleg az, hogy akárhány kamerát pakolsz bele, (mert egy kamera relatíve olcsó), nem árulnak a piacon olyan számítógépet és szoftvert, ami a kamera képét olyan szinten értelmezni tudná, mint az ember. a képfeldolgozáson alapuló mesterséges intelligencia programjaink jelenleg messze nem ütik meg sem az ember szintjét, sem a forgalomban közlekedéshez szükséges szintet.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • emvy

    nagyúr

    válasz bambano #74 üzenetére

    Ezek az elmenyek a modern autokkal leginkabb a kornyezetvedelmi eloirasok miatt vannak igy, nem? Nem konkretan az automata valto vagy a turbo hibaja.

    while (!sleep) sheep++;

  • HSM

    félisten

    válasz Tsebacsi #69 üzenetére

    Óriásit tévedsz! Az ABS elsődlegesen NEM a fékút lerövidítésért felel, hanem a funkciója, hogy fékezés közben manőverezhető maradjon az autó ÉS ne tudjon leblokkolni a kerék. Tehát, alapvetően a teljesen tehetségtelen, képzetlen sofőr "ellen véd", aki meglepődik, hogy ész nélkül beletaposva a fékbe csak szúszik tovább és korményozni sem lehet, amíg picit visszább nem engedi a padált.
    Csak hogy valami forrást is linkeljek: "Do cars with ABS stop more quickly than cars without? ABS is designed to help the driver maintain control of the vehicle during emergency braking situations, not make the car stop more quickly. ABS may shorten stopping distances on wet or slippery roads and many systems will shorten stopping distances on dry roads. On very soft surfaces, such as loose gravel or unpacked snow, an ABS system may actually lengthen stopping distances. In wet or slippery conditions, you should still make sure you drive carefully, always keep a safe distance behind the vehicle in front of you, and maintain a speed consistent with the road conditions." [link]
    Éppen a nagyon csúszós útviszonyok közben tudsz jobban fékezni ABS nélkül.

    Ami családod váltós eseteit illeti sajnálom. :( Bár sanszosan így is olcsóbban megúsztátok, mintha akár csak egy automata megadta volna magát. :R
    Igen, ezt nem vitatom, ideális körülmények között egy jobb duplakuplungos gyorsabban vált, mint én, bár úgy könnyű, hogy 2 sebességet vált közben, csak kuplungot cserél, de ő nyert, nincs mese. Ettől fügetlenül nem kéne. ;]

    (#70) Döglött Róka: Nincs autóm, a családomét szoktam használni, ha szükségem van rá. Egy 2008-as nagymotorom van, amit újonann vettem, szóval azért nem kéne teljesen hülyének nézni. :W
    Mint írtam, engem közlekedőként zavar ez a az irány, amerre az új autók tartanak. Értsd engem fognak elcsapni, miközben a youtube-ot nyomkodják a nagynavin, ha egy másodpercre ő sem figyel és én sem. :(
    Csak neki egy lökhárító, nekem meg pár hét kórház, rossz esetben helyben kampó. :U

    (#71) zsigus: Ha Te látod a szenzorok képét, akkor Te remekül látod, mi van rajta, de azért a gép korántsem biztos, hogy olyan jól felismeri rajta a különböző dolgokat. Persze, ez idővel sokat fejlődhet.

    (#72) zsigus: :R

    (#75) Stauffenberg: Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy idővel tényleg lehessen ilyeneket csinálni. De szerintem még sok probléma megoldásra vár még addig. :R

    A Watson oké, de még az sem "tökéletes" és messze van még, hogy mainstream legyen és beférjen az autóba.

    Nem csak a jogsi megszerzését tenném nehezebbé, hanem a megtartását is. Pszichológia vizsgálattal fel lehet térképezni, felfogta-e az illető, hogy itt ártatlan embereket is megölhet, ha olyat csinál.

    A mi családi kocsimban aztán se kamera, se szenzor, se semmi. :N

    Alkotményos védelem, hahahha... Ahol le tudnak hallgatni, és információhoz jutni rólad, ott meg fogják tenni. Nem véletlen az a neve, hogy "titkosszolgálat".

    (#76) bambano: Pontosan erről van szó. :R

    [ Szerkesztve ]

  • zsigus

    őstag

    válasz bambano #76 üzenetére

    A látás csak egy része az emberi érzékelésnek, még ha erre hagyatkozunk is a legnagyobb részben, és ki is váltható ennek egy része (pl. radarral), persze nem szó szerint. De részfeladatokat a kamerák is el tudnak látni, pl. a sávtartó rendszer esetén (már ahol van felfestés). Ha ezt meg tudták csinálni (már évek óta lehet rendelni bizonyos (k*rva drága) autóknál), akkor van jövője a dolognak.

    Viszont a kérdés az a kamerás sávtartó rendszereknél, hogy rosszabb látási viszonyok között hogyan teljesítenek...

    Nyilván nem tökéletes a mai technika (nem is mondom ezt), de szvsz a jelenlegi állapotában is életeket menthetnek meg a különböző biztonsági berendezések (többet, mint amennyit veszélybe sodornak). A jövőben pedig ki tudja hova fejlődnek...

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz emvy #77 üzenetére

    nem hiszem, több okból sem:
    1. az, hogy az automata váltó úgy vált, mintha minden váltást bizottság határozna meg, az nem környezetvédelmi kérdés. az sem, hogy időnként úgy dönt, hogy kettőt vált vissza, és ehhez a bizottság két külön ülést hív össze.
    2. turbó késedelem, "turbólyuk" mindig is volt, csak nem mindegy, hogy mennyi. trükköznek ezzel már régen, ezért van pl. a jobb bmw-kben három turbó is és ezért csinált a fóccvágen kompresszoros-turbós motort, hogy ne legyen turbólyuk. ebben a mostani irányzat az elektromos turbó, ami eléggé fából vaskarika jellegű megoldás, de a turbólyuk ellen jó.
    3. a motorban divat, hogy a vezérlés a kipufogó gáz minőségének figyelembevételével engedi a motort dolgozni, de ebben is van jó és rossz megoldás. nem lehetetlen megcsinálni, hogy egy motor átlag sofőr igényeihez képest gyorsan pörögjön fel (az enyém ilyen), mégsem csinálták meg mindenhol. a fóccvágenem egy tohonya dög volt ilyen szempontból.

    nagyon-nagyon szar érzés, hogy egy ilyen autóban ha hirtelen kellene a lóerő, akkor nyomsz egy kövér gázt, a váltóvezérlésben elkezd tanakodni a bizottság, hogy akkor mi is legyen, tán váltani kéne, esetleg szavazzunk? szavaznak, a döntés, hogy váltani kellene. akkor visszavált a váltó. maga a váltás nem sok idő, de mire elhatározza magát, hogy váltani kellene, megőszülsz. és akkor ezt elkezdi mégegyszer, mert szerinte kettőt kellene visszatenni, megint bizottság, szavazás, váltás. akkor az ecu látja, hogy végre forog a főtengely, kinyitja a pillangószelepet. mindeddig a turbó nyaralni volt, mert a magas fokozat miatt nem forgott a motor, nem volt kipufogógáz. kinyílik a kipufogószelep, elkezd végre levegőt szívni a motor, de mire ez a plusz levegős lökéshullám végigér a szívórendszeren, a motoron, a kipufogórendszeren, eljut a turbóig, belepörgeti a szükséges mennyiségű perdületet a turbóba, hogy az végre elkezdjen forogni, felépítse a turbónyomást és odaérjen a hengerbe, az legalább annyi idő, mint amennyi idő alatt ezt elolvastad.

    közben a teherautó jön szemből. és akkor jön az, hogy hirtelen elszabadul a 225 lóerő a motorban, ami egy normális autót feltépne az aszfaltról és alacsonyan szálló vadászgéppé alakítana, de az insigniánál sajnos nem, mert az egy 1.8 tonna körüli sárdarab. és mivel ilyen nehéz dög, ezért nem elég rá egy normális méretű gumi, hanem söröshordókon megy, hogy bírja a gumi a tömeget, aminek nagy a gördülési ellenállása. meg a mai modern felfogás szerint csak a /30-as gumi mutat jól, ezért 19 collos úgynevezett könnyűfém felni van az autón, ami akár 20 kilóval is nehezebb, mint az ugyanakkora acélfelni, ettől a rugózatlan tömeg nagysága elszáll az égbe, a futóművet fel kell keményíteni, hogy ne ugráljon állandóan, eredményképpen a bent ülőkből kirázza a fogtömést.

    na ez a mostani modern autóépítés. és ehhez jön hozzá, hogy a mai idióta szabályok miatt egy ekkora autóba, amihez a kétliteres turbó kevés, berakják az 1 literes motort, agyonhúzva. a motorvezérlés fel van készítve arra, hogy amikor a hivatal méri a szabvány szerinti fogyasztást, azt felismerje, és akkor jól fogyasszon, így olyan látványos, de rohadtul hazug eredmények jönnek ki, hogy egy 1.7 tonnás ford mondeó az ezres motorjával 4-5 litert fogyaszt 100 kilométerre szabvány mérési ciklus szerint, miközben meg amikor te tankolod, akkor 10 fölött zabál. mert alulmotorizált, és hiába erőlteted a fűnyíró motort turbóval, az attól még gyenge marad.

    ehhez képest a 15 éves g astra egy tonna. szélsőséges esetben akár fele olyan nehéz is lehet, mint egy agyonextrázott insignia. és vígan elszaladgál egy 1.6-os szívó benzines motorral, ami egyszerű, mint a faék, takarékos is, mert kicsi a bódé, megfizethető.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz zsigus #79 üzenetére

    teljesen mindegy, hogy a látható fény tartományába eső kamerával vagy lidarral dolgozol. a beérkezett információ feldolgozása és értelmezése ma még lehetetlen feladat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz HSM #78 üzenetére

    Attol hogy motorod van, meg nem biztos hogy annyira toppon vagy autozas teren:) Lasd automatas hulyeseg.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • HSM

    félisten

    válasz bambano #80 üzenetére

    Remekül leírtad, mi bajom az "átlagos" automatával. Te a manuál váltóval szépen felkészülsz az előzésre, látod a sebességet, kiválasztod a megfelelő sebsséget, legyen elég nyomaték, turbónyomás (ha van), fordulatszám-tartalék, és amikor jön a lehetőség, csak padlóig nyomod és kilősz. :D

    No, meg a szívó, bowdenes pillangószelepes V2 mocimban is ezt imádom, ha változtatok a gázálláson, azonnal megtörténik a hatás, nincs bizottság, nincs tanakodás. :C

    (#82) Döglött Róka: Igaz, elméletileg lehetnék béna sofőr, de nem vagyok az. :N Soktízezer KM-t levezettem már a legkülönfélébb autókkal is, a legviszontagságosabb időjárási viszonyokban. Igaz, szerencsére automatákban csak utasként ültem, de éppen elég volt, amit láttam. :R
    A legmodernebb duplakuplungos csodák az egyetlenek, amik jók valamire, de azok is ha tönkremennek (és márpedig tönkremennek hamar) egy vagyonba kerülnek, konkrétan egy szolidabb autó árát elkérik értük... :U

    [ Szerkesztve ]

  • emvy

    nagyúr

    válasz bambano #80 üzenetére

    > nagyon-nagyon szar érzés, hogy egy ilyen autóban ha hirtelen kellene a lóerő, akkor nyomsz egy kövér gázt

    Ha tenyleg nem akarom rahagyni a valtast, akkor egy klikk, es mar manualis modban van a valto -- ott meg eleg gyors. Hasonlo parameteru autom van (tomegileg es loerougyileg is), es ha engeded forogni, akkor azert megy rendesen. Nyolc masodperc koruli 0-100 szerintem egy csaladi autoban elfogadhato, es ha nem hagyod gondolkozni az automata valtot (=manualisan valtasz), akkor ez igy teljesen oke. Nagyobb sebessegnel meg mar kevesbe szamit a tomeg elozeskor -- az egytonnas Astra azert nem tud az erdi emelkedon 180-at (nem mintha legalisan lehetne ennyit menni), az altalad emlitett autoval meg siman el lehet kezdeni elozni egy emelkedon 140-rol indulva.

    Tenyleg, ha ugyanugy rakeszulsz az elozesre, mint egy manualis valtos autoval, akkor ugyanugy megy.

    [ Szerkesztve ]

    while (!sleep) sheep++;

  • dabadab

    titán

    válasz HSM #78 üzenetére

    "Tehát, alapvetően a teljesen tehetségtelen, képzetlen sofőr "ellen véd", aki meglepődik, hogy ész nélkül beletaposva a fékbe csak szúszik tovább és korményozni sem lehet"

    Gondolom ezert van, hogy amig szabalyos volt, addig mindenki ABS-t hasznalt az F-1-ben, mivel ott csupa tehetsegtelen, kepzetlen sofor volt.

    Egyebkent meg azt is elmondhatnad, hogy a biztonsagi ov is mennyire karos es eletveszelyes.

    DRM is theft

  • HSM

    félisten

    válasz dabadab #85 üzenetére

    Gondolom Te is tisztában vagy vele, hogy nem az F1-be szerelt ABS-t kapod egy utca családi autóba? :D
    Arról nem is beszélve, hogy F1-ben az ABS-t simán hozzá lehet kalibrálni az aktuális útviszonyokhoz, időjáráshoz, pályához. Utcai autóban ezekre nincs lehetőség. :N Ez egy eléggé el nem hanyagolható különbség.

    Vicces vagy, ahogy kifigurázni próbálsz, de sajnos nem írtam sehol, hogy a biztonsági öv káros lenne. :N

    [ Szerkesztve ]

  • dabadab

    titán

    válasz HSM #86 üzenetére

    "Gondolom Te is tisztában vagy vele, hogy nem az F1-be szerelt ABS-t kapod egy utca családi autóba? :D"

    Olyan rettenetesen nagy kulonbseg nincs es termeszetesen ott is ott van a folyamatos fejlodes.

    "Vicces vagy, ahogy kifigurázni próbálsz, de sajnos nem írtam sehol, hogy a biztonsági öv káros lenne. :N"

    Altalaban azok, akik jobban fekeznek az ABS-nel, arra is kepesek szoktak lenni, hogy utkozeskor siman a karizmaik segitsegevel tartsak magukat az ulesben. Olyan ez, mint a chemtrail meg a gyikemberek: kez a kezben jarnak :)

    DRM is theft

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HSM #86 üzenetére

    "Utcai autóban ezekre nincs lehetőség."

    Lenne, csak te kapálózol az ezt biztosító rendszerek ellen.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz HSM #83 üzenetére

    "Remekül leírtad, mi bajom az "átlagos" automatával. Te a manuál váltóval szépen felkészülsz az előzésre, látod a sebességet, kiválasztod a megfelelő sebsséget, legyen elég nyomaték, turbónyomás (ha van), fordulatszám-tartalék, és amikor jön a lehetőség, csak padlóig nyomod és kilősz." - modern automata is visszavalt (30 eves bmw-k meg akkor valtottak le, ha ketszer rarugtal) ha lepadlozod. Elozeskor visszavaltasz. Nahat.

    Sejtelmed sincs a modern autokrol csak szajkozod a kocsmabolcsessegeket.

    [ Szerkesztve ]

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz emvy #84 üzenetére

    tehát egy klikk, manuális váltó, oh wait, akkor minek az automata?
    szerintem nem ez a jó megoldás, hanem az, hogy ha már léteznek jó automaták, akkor azt tegyük az autóba.

    megint hangsúlyoznám, nem általában az automata ellen vagyok, nem is a csúcs-automata ellen, hanem azok ellen az átlagos váltók ellen, amik most vannak az átlagos autókban. nekem nem kell. akinek kell, vegyen olyat.

    "Hasonlo parameteru autom van (tomegileg es loerougyileg is), es ha engeded forogni, akkor azert megy rendesen.": nekem is hasonló paraméterű autóm van, csak régivágású, és háromszor körbeautózom az ilyen modern kacatokat vele.

    "Nagyobb sebessegnel meg mar kevesbe szamit a tomeg elozeskor": hehe 1/2m*v^2. szerintem számít a tömeg. két mázsa előnyöm van a saját autómmal a fent emlegetettel szemben. hidd el, számít.

    "az egytonnas Astra azert nem tud az erdi emelkedon 180-at": egyrészt nem tudhatod, hogy mit tud, másrészt az insigniával nem emelkedőn rossz előzni, hanem mindig.

    "Tenyleg, ha ugyanugy rakeszulsz az elozesre, mint egy manualis valtos autoval, akkor ugyanugy megy.": hát persze, én készüljek rá, mert az autóm gagyi? hol élsz te? nehogy már én legyek az autó szolgája csak azért, mert a gyártó meg akart spórolni pár dolcsit a váltón meg az ecu programján...

    ugyanúgy megy: már ha ugyanúgynak lehet nevezni, hogy amikor megkezded az előzésedet, még mögötted vagyok, amikor befejezed, meg előtted. egy gyengébb autóval.

    (#87) dabadab: "Olyan rettenetesen nagy kulonbseg nincs": de, ég és föld. és igen, bőven van akkora különbség két személyautó között is, hogy az egyiknél kivágnád a biztosítékot a rákba, a másik meg megfelel vagy jó.

    "Olyan ez, mint a chemtrail meg a gyikemberek": fogadd el: a gagyi abs nem mítosz, létező dolog, pláne nem chemtrail. vagy ne fogadd el, próbálj ki különböző autókat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #89 üzenetére

    senki nem mondta, hogy a modern váltó nem vált vissza. csak túl sokáig tart neki.
    ő sem mondta, azt mondta, hogy az átlagos automatát nem szereti, és ez teljesen megalapozott állítás.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • emvy

    nagyúr

    válasz bambano #90 üzenetére

    > tehát egy klikk, manuális váltó, oh wait, akkor minek az automata?
    > nem tudhatod, hogy mit tud
    > amikor megkezded az előzésedet, még mögötted vagyok, amikor befejezed, meg előtted

    Geez, mar megint direkt trollkodsz, remelem, te is rohogsz azert magadon ilyenkor. :)

    Egyetlen esetben fordul elo az, amikor esetleg manualis modra van szukseg: kanyargos, nehezen belathato orszaguton torteno elozeskor (pl. ha ejjel elozok egy traktort valahol videken). Azaz ha vegigmegyek fel Europan, akkor jo esellyel egyszer sem. Varosban, autopalyan tokeletes az automata, es a maradek esetben is majdnem mindig. Ha te kevered a 'soha' es 'nem minden esetben' kifejezeseket, akkor tok felesleges targyalnunk (bar teny, hogy lathatolag mindkettonket szorakoztat). Az automata mod nem mindig tokeletes, de majdnem mindig. De azt biztos nem lehet mondani, hogy soha nem.

    A maradek meg annyira vicces, hogy valaszra sem erdemes, foleg a korbeautozos :) bambano korbeautozik a forumon a meg nem nevezett autojaval engem a meg nem nevezett autommal, "Lali, hat ez oriasi, ez kurva jo, nezz ma' oda". A f* hany centi, linkelnel egy fotot a privat felhodrol? :DDD

    [ Szerkesztve ]

    while (!sleep) sheep++;

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz bambano #91 üzenetére

    Mi az az atlagos automata valto?

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • HSM

    félisten

    válasz dabadab #87 üzenetére

    Nincs nagy különbség, csak az egyik verseny-motyó, a másik olcsó utcai kivitel. De kíváncsian várom, mikor jönnek pl. a kerámiabetétes verseny fékek óriás tárcsákkal is a verseny ABS mellé az utcai családi autókba. :C
    Oh wait, drágább lenne ez a két kütyü, mint a komplett autó? :C

    "Altalaban azok, akik jobban fekeznek az ABS-nel, arra is kepesek szoktak lenni, hogy utkozeskor siman a karizmaik segitsegevel tartsak magukat az ulesben. "
    Nem, ne haragudj, de attól, hogy normálisan tudom használni a féket, még nem leszek agynélkül 15 éves boyracer. :W
    Sajnos szomorú, saját tapasztalatból jutottam oda, hogy inkább kikapcsoltam az ABS-t, mielőtt újra az életemre tört volna. :( Természetesen ezzel nem állítom, hogy nem léteznek olyan ABS-ek, amik nem fékeznek jól, mentem olyan autóval, ahol nem lehetett kikapcsolni, és nem zavart, de attól még kockázati tényező mivolta továbbra is megmarad.

    (#88) Stauffenberg: Értem. Tehát ha az előttem lévő automata autó kiütötte a fát a friss vízátfolyástól, akkor én már nem fogom. Csodás. :D

    (#91) bambano: Így van. :R Bár amúgy a profi automatákat sem szeretem, mert sok velük a gond, és horror árú a javítás, de amúgy menettulajdonságok terén teljesen jók már.

    (#92) emvy: Csak úgy simán halvérűen egysorban a többi autóval közlekedni tökéltes bármilyen automata. Majdnem olyan finoman vált, mint egy jó sofőr ( ;] ) és csak a gázt kell adnod. Dugóban is aranyat ér. De ehhez meg minek 220Ló? Erre elég a fele is.... Ha meg sietünk, előzgetünk, akkor viszont manuál váltó (vagy manuálisan egy gyors automata) aranyat ér.

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz HSM #94 üzenetére

    Nagyon gáz, hogy egyik érvelési hibából a másikba esel. Abszolút olyan, mintha nem az itteni fórumozókkal beszélgetnél, csak jól elvagy magadban. Így viszont semmi értelme a beszélgetésnek.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz HSM #94 üzenetére

    "Sajnos szomorú, saját tapasztalatból jutottam oda, hogy inkább kikapcsoltam az ABS-t, mielőtt újra az életemre tört volna." - Kivancsi lennek arra a szituaciora:)

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz emvy #92 üzenetére

    "> tehát egy klikk, manuális váltó, oh wait, akkor minek az automata?" ezt, és azt a mondatomat, hogy nem vagyok az autóm szolgája, komolyan vehetnéd és elmondhatnád, miért vitatod.

    "> nem tudhatod, hogy mit tud": én az átlagnál jóval paranoiásabb vagyok adatvédelem területén. mégha véletlenül elő is fordult volna (nem :P ), hogy gyorsabban mentem a szabályosnál, akkor se fogom ezt túl gyakran nagydobra verni.

    "Az automata mod nem mindig tokeletes, de majdnem mindig.": tedd hozzá: NEKED. nekem meg az a váltófajta, amit vezettem, nem.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Snoop-y

    veterán

    Automatizaljatok nyugodtan csak hagyjatok meg azoknak a normalis autokat akiknek a vezetes szorakozas.

    Kozel negyven eves fejjel en meg mindig erre eskuszom:
    Subaru Impreza STI Prodrive :P
    Sokba kerul? relativ - nemelyik muanyag szappantarto auto 2x annyiba
    Sokat fogyaszt? Igen baromira
    Jol megy? Igen jol vagyunk koszonjuk 4,62s (0-100) Prodrive csomaggal szoval nem a sarki Jozsi tunyingolta. Elmeny vele minden egyutt toltott perc meg azoknak is akik csak latjak halljak bubogni az uton, nem is lenyeg hogy benne uljenek :K
    A csalad is belefer van szep nagy csomagtartoja sibox -al meg minden.

    New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need

  • HSM

    félisten

    válasz Stauffenberg #95 üzenetére

    Pedig próbálok normálisan társalogni. :F Sorry, ha nem jön át, nem direkt. :B
    Én tényleg így látom, a connected car honnan tudná, hogy megváltozott az út tapadása? A radrképről? A hőkamerából? Nem. :N Onnan, hogy előtte valaki elvesztette a tapadását ugyanott.

    (#96) Döglött Róka: [link]
    És nem, bőven az időjárásnak, útviszonyoknak megfelelő sebességgel mentem, bőven időben elkezdve fékezni. Motorosként pontosan tudom, mennyire csúszik a frissen megázott aszfalt. A kiszedett biztosíték után egyből jó lett a fékezhetőség.

    (#98) Snoop-y: Hát igen, élményautó a javából. :R

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Döglött Róka #93 üzenetére

    az egyszerűség kedvéért fogalmazzunk úgy, hogy ami nem dsg/pdk, az átlagos.

    (#98) Snoop-y: rajta van a bakancslistámon. :R

    (#99) HSM: az árkot kell kamerázni :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák