Új hozzászólás Aktív témák
-
zsigus
őstag
A #17-esre reagáltam példával: "A menet közbeni elektronikai leállás hatalmas biztonsági kockázat... "
Jelen esetben mechanikai hiba, de az eredménye: elektronikus leállás. Ami bekövetkezhet más okból is.
.mf: Mercedes W123-124? Nyilván nem egy Ladával kell őket összehasonlítani az áruk miatt, de aki ezeket elpusztítja, az tud valamit.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Melyik része nem érthető? Beszélgettél már számítógéppel? Mert jelenleg a weblap fordító is olyanokat fordít, hogy néha leesek a székről a röhögéstől.
(#65) bambano: Ellenőrizted, jól fordít? A weblapokat is instant fordítja, csakhát ahogy...
Persze, a szövegfelolvasót ismerem, meg hangvezérlés, de elég beteg technikák. Majd akkor kalapot emelek, ha el tudok vele beszélgetni, és nem mondom meg ~10 másodperc alatt, hogy gép."az a probléma, hogy jelenleg nem hiszünk benne, hogy a belerakott cuccokat megbízhatóan le tudják gyártani, programozni, beszerelni és szervizelni. ennél csak az a nagyobb probléma, hogy ezen hitünk megalapozott."
Ebben tökéletesen egyetértünk. És akkor még nem beszéltünk az esetleges feltörhetőségekről, mekkora veszélyeket rejt magában a connected car. Mégha tegyükfel gyárilag hibátlan is lenne, még mindig ki lenne téve a kiberbűnözőknek.
-
HSM
félisten
A gyorsan nem hajtáshoz szvzs nem automata sofőr kell, és az elsőbbséget meg nem adók felismeréséhez sem. Ezzel a balesetek több, mint fele kapásból elkerülhető.
Amúgy nyugodtan elhiheted, a "legkisebb rosszat" kiválasztani korántsem egyszerű kérdés. Én biztos nem akarnék programot írni erre. Sokszor ez el sem dönthető emberi fejjel sem, nemhogy gépi logikával.
-
Stauffenberg
nagyúr
A Google rendszere van eddig legközelebb a megvalósuláshoz, de azért nem eszik olyan forrón a kását. A Google már a következő 2-3 évben forgalomba állította volna az első teljesen önvezető autót, de egyre inkább úgy néz ki, hogy ennél több időre lesz szükség.
Ugyanis egy dolog Kaliforniában, jó időben tesztelni, megint másik az, hogy már egy komolyabb esőzés teljesen betesz neki, havazásban meg még soha nem is próbálták ki.
(#109) HSM: Egymillió kilométer baleset nélkül valódi autóforgalomban már nevezhető statisztikának nem? Ennek a rendszernek egyelőre az a legnagyobb baja, hogy nem tud mit kezdeni a szélsőséges időjárással, viszont ha optimálisak a körülmények, akkor jobb baleseti statisztikát produkál, mint egy rutinos sofőr, akinek azért egymillió kilométer alatt becsúszik ez meg az. Fejleszteni kell azon is, hogy esőben és havazásban is boldoguljon és fog ez működni.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Meg a magát vezetni tudó autónak, mert nincs az a fejlett mesterséges intelligencia, ami kellő megbízhatósággal lenne képes felismerni minden fontos dolgot a környezetében. Amíg meg ez nincs, addig a "legkisebb rossz" kiválasztása is értelmetlen kérdés.
(#114) Stauffenberg: Hát pont ezaz! Kiszalad a gyerek a kocsi elé, és vége a jó teszteredménynek.
Egy forgalmas város pont erről szól.. Mindenki siet, ideges, hülye, és életveszélyes, kiszámíthatatlan.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Az autóvezetéshez nem. A forgalmi helyzetek felismeréséhez, és a "legkisebb rossz" kiválasztásához viszont annál inkább. Márpedig vezetni nem lehet, ha nem tudod, mi van körülötted, és nem tudsz megfelelő döntéseket hozni.
Aham... Biztos ezért kerülték el azokat a részeket hatalmas ívben.
[ Szerkesztve ]
-
Polllen
nagyúr
2 dolog:
1. A vezetésre alkalmatlan embereknek nem kellene jogosítványt adni vagy a felülvizsgálatnál el kellene venni.
Mivel jelenleg elég sok ilyen van, lehetne szigorítani nyugodtan, mert hát "nekik is kell közlekedni valahogy" csak amíg közveszélyesek, ne autóvezetőként tegyék. Első lépésként annyi is elég lenne, hogy az orvosi alkalmasságit ne úgy állítsák ki, hogy bemegyek, kérem, fizetek majd kiadják, anélkül hogy bármit is megnéztek volna rajtam.2. Konkrét példákról beszélgettünk, a cukorbeteg embernél is nem a betegsége a probléma, hanem a hozzáállása, amit le is írtam (ahogy a másik példánál is), így nem tudom hogy jutottál ehhez az empatikus kijelentéshez, hogy ne bélyegezzük meg a cukorbetegeket, de nem tette senki. Nem akarom elvenni tőlük sem a jogsit, amíg szabályosan tudnak közlekedni. Sem a fehérektől, sem a programozóktól, sem senkitől.
Döglött Róka
Nem vagyunk egyformák, én pl távtól és technikától függetlenül mindig szeretek vezetni.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"