- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
- Microsoft Office és Office 365 topic
- SkyShowtime
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Linux kezdőknek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Ubuntu Linux
- YouTube
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Döglött Róka #33 üzenetére
Elég lenne csak egy fedélzeti kamera, ami felismeri a viselkedési mintákat. Nem csak a magas véralkoholszint lehet veszélyes, hanem bármilyen tudatmódosító szer vagy éppen a fáradtság, idegesség.
Az NHTSA adataiból kiderül például, hogy a vezetés közben elalvás, az összes baleset 10-30% közé eső hányadát teszi ki, ami félelmetesen sok, körülbelül olyan, mint az ittas vezetés és a mobilozás.
Nem véletlenül fejlesztették ki a sávtartó, távolságtartó és ütközéselkerülő rendszereket. Bár pontos adatok nincsenek róla, hogy ezek mikor lépnek leginkább működésbe, de nem lennék meglepve ha az elalvás vagy a fáradtságból adódó figyelmetlenség az első helyen állna, amikor ezekre a biztonsági megoldásokra valóban szükség van.
Aki autópályázott már sokat (főleg éjszaka), az tudja, hogy mennyire könnyen el lehet aludni közben, még csak kifejezetten fáradtnak sem kell lenni hozzá.
-
zsigus
őstag
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
Ha megállsz egy kereszteződésben, automatikusan bekapcsolnak az oldalra néző fényforrások, bevilágítva a kanyart. Ha egy autópályára hajtasz fel, autópálya módba kapcsol a fényszóró. Mindezt GPS koordináták szerint. Automata fényszóró állítás a forgalomnak/közvilágításnak megfelelően stb. stb. pl. Adaptive Light.
Szerintem nem rossz...
[ Szerkesztve ]
-
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
a mostani downsized motoros autók mindegyike alulmotorizált.
"Eleg szelsoseges eset, amikor mar elektromuszeresz kell a javitashoz, es mindig visszavezetheto a hanyag karbantartashoz.": egy modern autót, pláne a nagynyomású dízeleket, akkor tudsz obd-vel javítani, ha van benne egy rakás érzékelő, ami alapján diagnosztizálni lehet. viszont ez a rakás érzékelő hibaforrás. ha az romlik el, a motorvezérlés fejreáll, te meg az életben meg nem mondod, hogy mi a baja. ilyenkor jön a szöszölés az oszcilloszkóppal. meg egyes márkáknál divat, hogy tönkremegy a kábelkorbács, és jönnek a mágikus hibák, azt se találod meg obd-vel.
"Be kell tartani az eloirasokat, tizezrenkent olajcsere": akkor döntsd el: be kell tartani az előírásokat vagy 10ezrenként olajcsere? mert ez a kettő kizáró vagy kapcsolatban van.
"nem gagyi uzemanyaggal tankljuk": honnan tudod, hogy egy üzemanyag nem gagyi? hint: sehonnan. azt persze tudhatod, hogy amit kapubejáróban árulnak kannából, az esélyes, hogy pancsolt, de azt, hogy amit megvettél a kúton számlával, áfával, jó-e, csak utólag tudod meg, esetleg évek múlva. a kúthálózatok között is van különbség, sőt, azonos kúthálózaton belül területi szórás is van. következmény: csak elősegíteni tudod, hogy rendes üzemanyagot kapjon a motor, biztos nem lehetsz benne.
"nem kell gyilkolni az autot": ha neked modern dízeled van, ezt nagyon gyorsan felejtsd el, mielőtt tönkrevágod az egészet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Döglött Róka #47 üzenetére
Régen minden jobb volt! 10+1 nosztalgikus marhaság
(#44) bambano: Igen, pont így szoktam. De bármikor elcserélném egy olyan autóra ami gombnyomásra hazavezeti magát.
-
válasz Döglött Róka #52 üzenetére
"Az orszagban minden uzemanyag a MOL-tol jon": kivéve, amelyik nem. ilyenek:
- a shell vpower racing
- régebben a vpower se
- hiperek benzinkúthálózatai
- omv területi elosztásban.a labancoknál a szállítási költséggel kavarnak, ahova olcsóbb a schwechati finomítóból szállítani, mint megvenni a moltól, oda osztrák benzint visznek. ez kb. Gyöngyös vonala. a labancok egyébként pont jó példa arra, amit eredetileg mondtam, nem tudhatod, milyen üzemanyagot tankolsz náluk. Pesten jobbat, keletre rosszabbat. Nekem eddig csak omv-s prémium benzintől állt meg az autóm, mástól nem.
"Nem art egy MOL-os ismeros": neked nem is használt...
"azt tovabbra is egy vezermuszij vegzi,": a motor vezérlésének nem csak a szelepek nyitása a része, hanem a befecskendezési időpontok és mennyiségek meghatározása, a gyújtási időpont, előgyújtás mértékének meghatározása. ezek mind a vezérlés részei és nem a vezérműszíj vagy lánc végzi.
"OBD2-vel nem javitunk, hanem diagnosztizalunk": elég bénán kötözködsz (höhö), pontosan tudod, mit jelentett az a mondatom.
"Kicsit mas fogalmaink lehetnek a gyilkolasrol": lehet. de ha soha nem kergeted meg a dízel motorodat, hanem mindig alacsony fordulatszámon próbálod használni (ha egyáltalán lehet), azzal a részecskeszűrőt is, a főtengelyt is, meg még ki tudja mi mindent, tönkre lehet vágni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Döglött Róka #70 üzenetére
ismerős kevesebb, mint két éve vett új insigniát. tehát nem 50 éves technológia, hanem opel szinten a legfrissebb. 2 literes turbó, automata. az adatlapja szerint egy villámgyors autó, mégis, amikor kipróbáltam, egy lomha, tohonya dögöt éreztem. először is nehéz, mint a sár, másodszor turbó, harmadszor ótvar automata van benne. mire megindulna egy előzéskor, addigra a mostani autómmal (szívó benzines, kéziváltó) háromszor körbekerülöm. persze mikor megindul végre, megy, mint a barom, csak ezt nehéz észben tartani, mikor szemmagasságban jön szembe az m.a.n. felirat.
konklúzió: az állítás, hogy a régi rossz, az új biztosan jó, nem igaz. az újban van olyan, ami jó, váltók terén a pdk, motorok terén pl. az m5-ös előző motorja, de a költséghatékony megoldások nagy valószínűséggel nem jók.
(#69) Tsebacsi: "Hidd már el, hogy nem tudsz okosabb és tehetségesebb lenni egy olyan rendszernél, amit pont azért csináltak, hogy csúszós úton/padlóféknél ne blokkoljon a kerék és csússzál mint egy kő a jégen, hanem irányítani tudd a kocsit.": ez az állítás is csak korlátozottan igaz. Oké, hogy csináltak olyan rendszert, amit arra szántak, hogy csúszós úton ne blokkoljon a kerék, csak kimaradt az állításból, hogy ezt a célt vajon elérték? Az előző autómban (céges autó volt, vadiúj fóccvágen) olyan abs volt, aminél ezt a célt nemigen érték el, teljesen reális volt, hogy jobban is lehet vezetni, mint amit az tudott. megint a költségtakarékosság. lassú volt a blokkolásgátló, kevésszer és túl nagyot avatkozott bele a folyamatba, így nem érte el a célt. ezzel szemben láttam a hungaroringi tanpályán m3-as bmw-t a sport blokkolásgátlójával és esp-jével a műjégen, az már olyan volt, ami tényleg segít.
"Az újabb 7-8 sebességes ZF-ek és DSG-k már csak a jéghegy csúcsai": jaja, a múltkor is hajtottam egy corsát, 8 sebességes zf volt belerakva az 55 lóerős félmotorjába... oh wait.
maradjunk annyiban, hogy neked abban van igazad, hogy miket lehetne belerakni, megvenni az autóba/autóval, neki meg abban van igaza, hogy ami jelenleg átlagos járműként futkos az utakon, az milyen.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Döglött Róka #89 üzenetére
senki nem mondta, hogy a modern váltó nem vált vissza. csak túl sokáig tart neki.
ő sem mondta, azt mondta, hogy az átlagos automatát nem szereti, és ez teljesen megalapozott állítás.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Döglött Róka #93 üzenetére
az egyszerűség kedvéért fogalmazzunk úgy, hogy ami nem dsg/pdk, az átlagos.
(#98) Snoop-y: rajta van a bakancslistámon.
(#99) HSM: az árkot kell kamerázni
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
HSM
félisten
válasz Döglött Róka #127 üzenetére
Addig nem zavarnak ezek, míg nem az én játművemben vannak. Sejtheted, hogy nem leszek az önvezető autók első vásárlói közt.
Nem szeretnék lemondani a kis motorkám remek szekvenciális manuális váltójáról, mégha dugóban eszméletlen kényelmetlen és fárasztó is. Alapból erőigényesebb működtetni, mint egy autó-kuplungot, plussz a V2 sem szeret lassan menni, 15-16km/h alatt kuplung only, mégis szeretem... -
HSM
félisten
válasz Döglött Róka #129 üzenetére
Arra reagáltam, hogy engem remélhetőleg jó sokáig igen kevéssé fog érinteni az automata váltója és ABS-e az önvezető autóknak.
-
HSM
félisten
válasz Döglött Róka #165 üzenetére
Nekem eddig ez volt a tapasztalatom, sajnálom.
-
HSM
félisten
válasz Döglött Róka #167 üzenetére
Mondom, engem csak a magas SUV-ok vakítottak el, napszemüveg nélkül. A többinél láttam, csak nyilván szarul meg fájt is, szidtam is őket mint a bokrot. No, meg az se mindegy, belenézel-e a refibe, vagy mikor látod mit csinál kicsi másik irányba tekintessz. Ugyanis ha belenézel tutifix elvakít, viszont ha csak a perifériás látásoddal "nézed", akkor nem. Ugye, ez is vezetéstechnika.
-
HSM
félisten
válasz Döglött Róka #216 üzenetére
Pontosan tudom, hogy kéne működnie az ABS-nek. Ha ott ültél volna mellettem, érezted volna, hogy ott semmiféle túl erős fékezésről szó sem lehetett. Az utasom is csak lesett, mi történt, nem értette, miért nem fékezek... Mondtam, én se értem, miért nem fékez az autó, de az ABS-t itt és most kikötöm. Utána érdekes mód jó lett.
Tudom, milyen egy levegős fék, ez nem olyan volt, bár hasonló.
-
HSM
félisten
válasz Döglött Róka #218 üzenetére
ABS-es féknél épp az a lényeg, hogy őt hagyod pumpálni, nem te csinálod. Nyugodj bele, pontosan tudom, hogyan lehet felépíteni egy fékhatást, akár ABS-el, akár anélkül (motorozni enélkül nem is lehet biztonságosan) és azt is tudom, mennyire csúszik a friss esőben az aszfalt. Abban is 100%-ig biztos vagyok, hogy abban a forgalmi szituácóban az ABS hibázott alattam, nem én. Ha nem így lett volna, a kikötés után mitől tanultam volna meg hirtelen fékezni?
-
HSM
félisten
válasz Döglött Róka #226 üzenetére
Érdekes mód ABS nélkül még sosem fordult elő velem sem.
De tényleg lépjünk tovább, én úgysem tudom bebizonyítani az igazam, és Ti különben is jobban tudjátok a monitor mögül. Tudomásul vettem, nem kell tovább ragozni.
-
HSM
félisten
válasz Döglött Róka #232 üzenetére
Ja, tényleg elmértem, hogy nem számoltam bele az agyhalott ABS féktáv hosszára gyakorolt kb. 3-as szorzóját.
De tanultam az esetből, többet nem kapott áramot, mikor én vezettem.
Lépjünk már tovább....
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy ruhás topik
- Háztartási gépek
- Eredeti játékok OFF topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Okos Otthon / Smart Home
- Steam Deck
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...