- Microsoft Excel topic
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
- Windows 10
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Szokatlan látvány? Ugyan... Soha annyi autó nem döglött le, mint a friss, legfeljebb 4-5 éves agyonelektronikázott, rövidebb élettartamra tervezett "modern" autók. Ezt pedig jópár autószerelésben érdekelt ismerősöm is meg tudja erősíteni.
A tolatóradar oké, mondjuk az egy rém buta szerkezet, biztonsági kockázat nélkül, de ABS majdnem nyírt már ki... Egyszer egy alig csöpögő esőben laza fékezésnél elkezdte visszarúgni a lábam, és kb. a kereszteződés közepén álltam meg, csak a szerencse mentett meg, pedig egyáltalán nem mentem gyorsan, félelmetes volt. Az eset óta ha ABS-es kocsit kell vezessek, biztosíték ki. Második esetben meg egy döglött ABS munkahenger (ABS kocka) játszotta majdnem ugyanezt el velem, mondjuk akkor nem én vezettem. Persze, sima fékkel is megesik ez, durrant már el első fékcsövem fékezés közben, mégis akkor meg tudtam állni viszonylag gond nélkül.
Az ESP-ről már írtam, hasznos dolog, de attól is sok ember csak túlzottan elbízza magát.
A holttérfigyelő pedig az ember nyaka. Úgy helyezi vele a fejét vele, hogy belássa a holttereket. Azt kell megszokni, nem a kis lámpát lesni, ami vagy jelez, vagy nem.A távoli indítás szép dolog, de mondjuk egy egyes sebességfokozatban rögzített járműnél nem biztos, hogy az év ötlete. Tudom, automataváltó, de azt meghagyom inkább az ellenségeimnek és a tudatlanoknak.
(#17) Polllen: PLáne, ezeknél a "modern" elektromos szervóknál, amikkel járó motor nélkül kb. meg se tudod mozdítani a kormányt egy kisebb autón sem. A régi olajos szervók ahhoz képest motor nélkül is egykezesek.
(#15) Döglött Róka: Ezek a dolgok is állati veszélyesek. Pl egy úthibán hibázik egy szenzor, pl. előzésnél, és lefojtja magát a motor, te pedig ott figyelsz a másik mellet, de nem elég sebességkülönbséggel, és megjelenik a szembejövő is.... Ciki. Persze, jó dolog, ha nekem visszajelzi, hogy baj van, de ha beavatkozik, az már nekem nem oké.
[ Szerkesztve ]
-
.mf
veterán
Már bocsánat, hogy belevau, de te sem hoztál számokat, csak tettél egy kijelentést. Aminek a hátterében jó eséllyel más áll -- az, hogy akkoriban itt még több keleti csoda futott, elmaradott technológiával, silány anyagminőséggel, s amiket az itteni alacsony fizetések miatt sokan s.k. vagy a szomszédjózsival szereltek, utángyártott (fullgáz) alkatrészekkel. Így nem is csoda a sok meghibásodás. Az akkori nyugati autók statisztikáival kéne összehasonlítani.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
HSM
félisten
Tények? Mik a tények, ha nem azok, amit egy autószerelő lát, aki mellesleg trélerezik is? Csak van 2 szene, amivel látja, milyen autókhoz hívják, és milyenekhez nem, és csak látja azt is, milyen autókat visznek be szerelni, milyeneket nem.
A "valóságot" szvsz egyikünk sem ismeri, beleértve a statisztikákat is, tehát legfeljebb véleményünk lehet mindkettőnknek, bizonyos dolgokkal alátámasztva, semmi több.
(#22) Tsebacsi: "Uramisten..."
ABS hibázásából 2X kerültem igencsak veszélyes helyzetbe önhibámon kívül, míg ABS nélkül egyszerszem, pedig ABS nélkül sokszorannyi km-t mentem. Te mit tettél volna a helyemben?"Szentég..."
Az automataváltó egyfelől pénztemető, másfelől sokkal biztonságosabb, ha te kezeled az autó egyik legfontosabb erőátviteli berendezését, mintha egy automata. Így mindig tudod, mi a megfelelő fordulatszám, milyen nyomaték áll rendelkezésre, sorolhatnám. Az üzemanyagtakarékos vezetésnek is elengedhetetlen eszköze a megfelelően kezelt manuális váltó.Ami a közlekedéses példádat illeti, az egész addig működik, míg neked van "okos" navid (nem kell autó, elég navi, pl. Google maps is tökéletes erre a forgalmi adataival egy telón mobilnettel, kicsit egyszerűbb is), és van menekülőút (sokszor ez sincs, akkor meg anynit ér az okos navi, mint halottnak a csók, ugyanúgy a dugóban fogsz dekkolni az előtted álló 30 éves zsiguli füstjét szívva) ahogy mindenkinek lesz, ugyanúgy be lesz állva mindkét útvonal, ugyanis nem fog tudni több autó egyik helyen sem átférni, és nyilván mindenki a gyorsabb helyet fogja keresni.
Én nem vagyok suicid, ugyanakkor gyakorlatilag minden hónapban van, aki kihajt elém, vagy nem adja meg az elsőbbséget, és nekem kell kivédeni, hogy ne verjem telibe az illetőt. Vegyesen előfordul ez akár motorral megyek, akár autóval.
(#28) Döglött Róka: Ez megtörtént story, nem előítélet. Persze, lehet, vannak autók, ahol megoldották, hogy ez ne fordulhasson elő (a hibázó típus kb. most 6-9 éves, felsőkategóriás, fullextrás példány volt), ettől függetlenül én inkább abban bízok, amikor én döntök, nem egy elektromos rendszer.
(#30) zsigus: Éppen ez a baj! Hogy ami elromolhat az el is romlik! Mechanika úgyis kell az autóba, elektromos rendszerekkel is elromolhat, de ha még telerakjuk felesleges elektronikával, akkor a hibalehetőségeket a sokszorosára növeltük!
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
az, hogy előzés közben vészüzemmódra kapcsol az ecu, hogy meghalnak autóban, mert megdöglik a gázpedál vezérlés, hogy elszáll az összes szervó, az kifejezetten nagy biztonsági kockázat.
más fajta kockázat, hogy a biztonsági megoldásokat nulla idő alatt megkerülik a csúnya bácsik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
HSM
félisten
Gondolom Te is tisztában vagy vele, hogy nem az F1-be szerelt ABS-t kapod egy utca családi autóba?
Arról nem is beszélve, hogy F1-ben az ABS-t simán hozzá lehet kalibrálni az aktuális útviszonyokhoz, időjáráshoz, pályához. Utcai autóban ezekre nincs lehetőség. Ez egy eléggé el nem hanyagolható különbség.Vicces vagy, ahogy kifigurázni próbálsz, de sajnos nem írtam sehol, hogy a biztonsági öv káros lenne.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Nincs nagy különbség, csak az egyik verseny-motyó, a másik olcsó utcai kivitel. De kíváncsian várom, mikor jönnek pl. a kerámiabetétes verseny fékek óriás tárcsákkal is a verseny ABS mellé az utcai családi autókba.
Oh wait, drágább lenne ez a két kütyü, mint a komplett autó?"Altalaban azok, akik jobban fekeznek az ABS-nel, arra is kepesek szoktak lenni, hogy utkozeskor siman a karizmaik segitsegevel tartsak magukat az ulesben. "
Nem, ne haragudj, de attól, hogy normálisan tudom használni a féket, még nem leszek agynélkül 15 éves boyracer.
Sajnos szomorú, saját tapasztalatból jutottam oda, hogy inkább kikapcsoltam az ABS-t, mielőtt újra az életemre tört volna. Természetesen ezzel nem állítom, hogy nem léteznek olyan ABS-ek, amik nem fékeznek jól, mentem olyan autóval, ahol nem lehetett kikapcsolni, és nem zavart, de attól még kockázati tényező mivolta továbbra is megmarad.(#88) Stauffenberg: Értem. Tehát ha az előttem lévő automata autó kiütötte a fát a friss vízátfolyástól, akkor én már nem fogom. Csodás.
(#91) bambano: Így van. Bár amúgy a profi automatákat sem szeretem, mert sok velük a gond, és horror árú a javítás, de amúgy menettulajdonságok terén teljesen jók már.
(#92) emvy: Csak úgy simán halvérűen egysorban a többi autóval közlekedni tökéltes bármilyen automata. Majdnem olyan finoman vált, mint egy jó sofőr ( ) és csak a gázt kell adnod. Dugóban is aranyat ér. De ehhez meg minek 220Ló? Erre elég a fele is.... Ha meg sietünk, előzgetünk, akkor viszont manuál váltó (vagy manuálisan egy gyors automata) aranyat ér.
-
HSM
félisten
Kiforgatod, amit írtam. Mind1. Szóval szerinted lehetetlen megállni ABS nélküli fékkel biztonságosan. Halkan megjegyzem, ha nulla az út tapadása (tükörjég) ugyanúgy csúszol, akár van ABS, akár nincs. Szóval mindenképpen fel kell mérjed, mennyire tapad alattad az aszfalt, ha tetszik, ha nem....
Másfelől, kikérem magamnak, hogy bárkire veszélyt jelentenék. Sokéves jogsival, soktízezer levezetett KM-el, egyetlen baleset nélkül. (Az elkerült rengeteget nem is számolva.) -
Polllen
nagyúr
Így van, nem értek ezekhez a rendszerekhez és mint leendő felhasználó engem az a része érdekel, hogy mi alapján dönt és milyen döntést hoz, hiszen ezen életek múlhatnak.
A cikk azért kapcsolódik ide, mert pontosan egy gép döntéshozási mechanizmusát boncolgatta egy végletekig egyszerű helyzetben. Egy olyan helyzetben, ahol egy embert megzavar(hat) a moralitása, a gépet meg a megírt szoftvere. És csak egy gépnek kellett döntenie.
Demagógia rulez, de rábíznád a családod életét egy olyan eszközre, ami adott helyzetben, mint legkisebb rossz feláldozná őket?
Ennyire nincs fejlett a társadalmunk nagyobbik fele. Szóval foglalkozni kell és fognak is sokat azzal, hogy miért úgy dönt az az autó, ahogy dönt. És nem csak a logika mentén.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
bambano
titán
és tényleg nem jó példa a mentő, mert a mentős egy tőled független akarat, viszont az eredeti kérdésben a saját családodról volt szó.
a mentő száguldozását statisztikai alapon engedélyezik (hogy statisztikailag relatíve kevés balesetet fog okozni, ehhez képest várhatóan több embert megment), a saját családod meg mindennél fontosabb és nem csak statisztikailag.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
HSM
félisten
Elfogadom a döntésed. Én viszont semmi pénzért nem mondanék le a volánról, és ezzel az önmagam és szeretteim megvédésének lehetőségéről. Elhiszem, hogy papíron nagyobb biztonság az automata autó, és jobban vezet nálam, de azt meg lehet hekkelni, szabotálni, míg engem, mint vezetőtt nem. Így saját magam mégis összességében biztonságosabbnak tartom.
-
Polllen
nagyúr
Ha tudtok mutatni erre a trendre valami statisztikát megkövetem magam.
Londonban is jól megfigyelhető, hogy az emberek egy része inkább tömegközlekedést használ, pedig van autója, de nem azért mert nyomkodni akar egy kütyüt, hanem mert egyszerűbb, olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb.
Ha pedig már ott van az idő nyomkod valamit. Idősek és fiatalok egyaránt.Én is ezt tenném, ha olyan minőségű lenne a közösségi közlekedés ott, ahol élek és dolgozok. De ezen a téren sem vagyunk még nyugat, uh beszéljük meg globális vagy lokális folyamatokról beszélünk?
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
-
-
HSM
félisten
Hagyjuk már! Szánalmas, hogy véditek ezt a nyamvadt ABS-t, hogy el se tudjátok képzelni, hogy hibázzon, és emiatt valaki veszélyes helyzetbe kerüljön. Persze, én vagyok a hülye, meg nem tudom felmérni az útviszonyokat, hogyne!
Épp ezt próbálom elmagyarázni, hogy NEM BLOKKOLTAK VOLNA A KEREKEK, csak az ABS hitte azt és nem hagyott rendesen fékezni. Egyáltalán nem mentem gyorsan, bőven volt tartalék, ezért tudott kb. a motorfék megfogni a kereszteződés közepéig és nem gurultam tovább. Nincsenek csodák, a kikötés után ugyanazon az úton mitől lett hirtelen rendes fék? Persze, biztos nekem lett jobb a szemmértékem a kikötött biztosítéktól.
(#221) Döglött Róka: Egy kereszteződés fele az egy sáv. Tehát kb. 2m-ről beszélünk, tehát a tervezett megállási helytől kb. 3m. De mindegy, tudom már, hogy úgyis én voltam a béna, semmi nem számít, minden meg van magyarázva. Jól kimosta az agyatok az autóipari marketing.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Sorry, abban az autóban az az ABS abban a közlkedési helyzetben nálam csúfos kudarcot vallott. Ez nem emeletes baromság, hanem a szomorú tapasztalatom. Ennek semmi köze ahhoz hogy azóta már létezhetnek jobb típusok. (Bár egy ilyen jobb, modern típussal volt a második lepuhulós eset.) Mind1, tényleg lépjünk tovább, teljesen feleslegesen raboljuk egymás idejét.
(#230) 8th: Pont ez a baj, nem vált működésképtelenné, hanem azt képzelte, csúszik a kerék és nem hagyott fékezni. Amúgy sajnos gép is el tud romlani és akkor bizony hibázik is. Vagy ha rosszul van megtervezve. Ugye, pentium bug, csak hogy ne menjünk nagyon messzire az informatikától, pedig az csak egy sima FPU művelet.. [link]
De tényleg lépjünk már tovább...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- World of Tanks - MMO
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Politika
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...