Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz emvy #77 üzenetére

    nem hiszem, több okból sem:
    1. az, hogy az automata váltó úgy vált, mintha minden váltást bizottság határozna meg, az nem környezetvédelmi kérdés. az sem, hogy időnként úgy dönt, hogy kettőt vált vissza, és ehhez a bizottság két külön ülést hív össze.
    2. turbó késedelem, "turbólyuk" mindig is volt, csak nem mindegy, hogy mennyi. trükköznek ezzel már régen, ezért van pl. a jobb bmw-kben három turbó is és ezért csinált a fóccvágen kompresszoros-turbós motort, hogy ne legyen turbólyuk. ebben a mostani irányzat az elektromos turbó, ami eléggé fából vaskarika jellegű megoldás, de a turbólyuk ellen jó.
    3. a motorban divat, hogy a vezérlés a kipufogó gáz minőségének figyelembevételével engedi a motort dolgozni, de ebben is van jó és rossz megoldás. nem lehetetlen megcsinálni, hogy egy motor átlag sofőr igényeihez képest gyorsan pörögjön fel (az enyém ilyen), mégsem csinálták meg mindenhol. a fóccvágenem egy tohonya dög volt ilyen szempontból.

    nagyon-nagyon szar érzés, hogy egy ilyen autóban ha hirtelen kellene a lóerő, akkor nyomsz egy kövér gázt, a váltóvezérlésben elkezd tanakodni a bizottság, hogy akkor mi is legyen, tán váltani kéne, esetleg szavazzunk? szavaznak, a döntés, hogy váltani kellene. akkor visszavált a váltó. maga a váltás nem sok idő, de mire elhatározza magát, hogy váltani kellene, megőszülsz. és akkor ezt elkezdi mégegyszer, mert szerinte kettőt kellene visszatenni, megint bizottság, szavazás, váltás. akkor az ecu látja, hogy végre forog a főtengely, kinyitja a pillangószelepet. mindeddig a turbó nyaralni volt, mert a magas fokozat miatt nem forgott a motor, nem volt kipufogógáz. kinyílik a kipufogószelep, elkezd végre levegőt szívni a motor, de mire ez a plusz levegős lökéshullám végigér a szívórendszeren, a motoron, a kipufogórendszeren, eljut a turbóig, belepörgeti a szükséges mennyiségű perdületet a turbóba, hogy az végre elkezdjen forogni, felépítse a turbónyomást és odaérjen a hengerbe, az legalább annyi idő, mint amennyi idő alatt ezt elolvastad.

    közben a teherautó jön szemből. és akkor jön az, hogy hirtelen elszabadul a 225 lóerő a motorban, ami egy normális autót feltépne az aszfaltról és alacsonyan szálló vadászgéppé alakítana, de az insigniánál sajnos nem, mert az egy 1.8 tonna körüli sárdarab. és mivel ilyen nehéz dög, ezért nem elég rá egy normális méretű gumi, hanem söröshordókon megy, hogy bírja a gumi a tömeget, aminek nagy a gördülési ellenállása. meg a mai modern felfogás szerint csak a /30-as gumi mutat jól, ezért 19 collos úgynevezett könnyűfém felni van az autón, ami akár 20 kilóval is nehezebb, mint az ugyanakkora acélfelni, ettől a rugózatlan tömeg nagysága elszáll az égbe, a futóművet fel kell keményíteni, hogy ne ugráljon állandóan, eredményképpen a bent ülőkből kirázza a fogtömést.

    na ez a mostani modern autóépítés. és ehhez jön hozzá, hogy a mai idióta szabályok miatt egy ekkora autóba, amihez a kétliteres turbó kevés, berakják az 1 literes motort, agyonhúzva. a motorvezérlés fel van készítve arra, hogy amikor a hivatal méri a szabvány szerinti fogyasztást, azt felismerje, és akkor jól fogyasszon, így olyan látványos, de rohadtul hazug eredmények jönnek ki, hogy egy 1.7 tonnás ford mondeó az ezres motorjával 4-5 litert fogyaszt 100 kilométerre szabvány mérési ciklus szerint, miközben meg amikor te tankolod, akkor 10 fölött zabál. mert alulmotorizált, és hiába erőlteted a fűnyíró motort turbóval, az attól még gyenge marad.

    ehhez képest a 15 éves g astra egy tonna. szélsőséges esetben akár fele olyan nehéz is lehet, mint egy agyonextrázott insignia. és vígan elszaladgál egy 1.6-os szívó benzines motorral, ami egyszerű, mint a faék, takarékos is, mert kicsi a bódé, megfizethető.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #84 üzenetére

    tehát egy klikk, manuális váltó, oh wait, akkor minek az automata?
    szerintem nem ez a jó megoldás, hanem az, hogy ha már léteznek jó automaták, akkor azt tegyük az autóba.

    megint hangsúlyoznám, nem általában az automata ellen vagyok, nem is a csúcs-automata ellen, hanem azok ellen az átlagos váltók ellen, amik most vannak az átlagos autókban. nekem nem kell. akinek kell, vegyen olyat.

    "Hasonlo parameteru autom van (tomegileg es loerougyileg is), es ha engeded forogni, akkor azert megy rendesen.": nekem is hasonló paraméterű autóm van, csak régivágású, és háromszor körbeautózom az ilyen modern kacatokat vele.

    "Nagyobb sebessegnel meg mar kevesbe szamit a tomeg elozeskor": hehe 1/2m*v^2. szerintem számít a tömeg. két mázsa előnyöm van a saját autómmal a fent emlegetettel szemben. hidd el, számít.

    "az egytonnas Astra azert nem tud az erdi emelkedon 180-at": egyrészt nem tudhatod, hogy mit tud, másrészt az insigniával nem emelkedőn rossz előzni, hanem mindig.

    "Tenyleg, ha ugyanugy rakeszulsz az elozesre, mint egy manualis valtos autoval, akkor ugyanugy megy.": hát persze, én készüljek rá, mert az autóm gagyi? hol élsz te? nehogy már én legyek az autó szolgája csak azért, mert a gyártó meg akart spórolni pár dolcsit a váltón meg az ecu programján...

    ugyanúgy megy: már ha ugyanúgynak lehet nevezni, hogy amikor megkezded az előzésedet, még mögötted vagyok, amikor befejezed, meg előtted. egy gyengébb autóval.

    (#87) dabadab: "Olyan rettenetesen nagy kulonbseg nincs": de, ég és föld. és igen, bőven van akkora különbség két személyautó között is, hogy az egyiknél kivágnád a biztosítékot a rákba, a másik meg megfelel vagy jó.

    "Olyan ez, mint a chemtrail meg a gyikemberek": fogadd el: a gagyi abs nem mítosz, létező dolog, pláne nem chemtrail. vagy ne fogadd el, próbálj ki különböző autókat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #92 üzenetére

    "> tehát egy klikk, manuális váltó, oh wait, akkor minek az automata?" ezt, és azt a mondatomat, hogy nem vagyok az autóm szolgája, komolyan vehetnéd és elmondhatnád, miért vitatod.

    "> nem tudhatod, hogy mit tud": én az átlagnál jóval paranoiásabb vagyok adatvédelem területén. mégha véletlenül elő is fordult volna (nem :P ), hogy gyorsabban mentem a szabályosnál, akkor se fogom ezt túl gyakran nagydobra verni.

    "Az automata mod nem mindig tokeletes, de majdnem mindig.": tedd hozzá: NEKED. nekem meg az a váltófajta, amit vezettem, nem.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz emvy #148 üzenetére

    a többséggel ellentétben én el szoktam olvasni és meg is szoktam érteni.
    a biológiában nincs önfeláldozás más javára, semmilyen szinten. kizárólag az számít, hogy a dns-ed továbbéljen. tehát a biológiailag helyes válasz az, hogy rábízod őket mindaddig, amíg számukra kedvező döntéseket hoz, és első adandó alkalommal kivágod a francba, amikor nem.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • HSM

    félisten

    válasz emvy #151 üzenetére

    Mondok egy példát!

    Ugye ez egy informatikai rendszer, egy program vezérli. Tegyük fel, az átlag polgár meg tud venni egy gyári átlagautót, a "szabvány" szoftverrel, mely tökéletesen követi a "legkisebb rossz" elvét, és akár a tulajt is kinyírja, ha úgy gondolja, akkor egy élet kampó mondjuk 3 másik helyett.
    Ugyanakkor, 100% lesznek, akik rendelkezni fognak a kellő befolyásossággal, hogy olyan automatájuk legyen, aki csal, tehát a "mindenkinek összesen legkisebb rossz" helyett a "tulajnak legkisebb rosszt" vélasztja, tehát boldogan áthajt az iskoláscsoporton, ha az utas épségének megőrzése ezt megkívánja.
    Namost, jelenleg a kezedben a kormány, van esélyed megmenteni magad. De ha nem a Te kezedben a kormány, hogy véded meg magad, hogy egy esetleges csaló miatt ne végezd a föld alatt? Remélem átmegy, mennyire súlyos ez a kérdés...
    Ugye, az a fránya játékelmélet....

  • HSM

    félisten

    válasz emvy #156 üzenetére

    Természetesen ez jogos. De ilyenkor félre tudok állni, és ha egyben vagyok újra, tudok továbbmenni. Arra gondoltam, külső, idegen, rosszindulatú befolyásoktól mentes vagyok. Tehát nekem nem tudja egy esetleges "csaló jármű" az agyam meghekkelni, mint ahogy esetleg meg tudná a "connected önvezető autómét". Tehát bennem tutifix működne az önéletet mentő reflex, míg a kocsiméban ezt elméletileg felül lehetne írni rossz szándékból, de ha elméletileg nem is lehetne, sohasem lehetnék benne teljesen biztos. ;)

  • HSM

    félisten

    válasz emvy #238 üzenetére

    Pl. abból, hogy amíg a kereszteződéshez közeledtem, motorfékkel jobban lassult az autó, mint amikor a vége felé kinyomtam a kuplungot, és fékezni próbáltam.... :DDD Ha a motorfék előtte tudott, az ABS-nek is tudnia kellett volna.

    (#239) bambano: POntosan, ahogy írod, nem állítottam, hogy minden ABS rossz, és dobjuk ki, csak azt, hogy ahhoz képest, hogy egy kritikus biztonsági komponens, elég könnyen visszafelé sülhet el. És ez még csak nem is egy önjáró gép. :D

    Szerintem amúgy ezen túl sok ragozni való nincsen. Ha hasonlóan tudok fékezni bármilyen útviszony mellett, mint az ABS, néha még jobban is, akkor minek hagyjam bekötve, plussz biztonsági kockázatot vállalva? Természetesen ezzel nem akarok senkit bátorítani erre, maximum arra, hogy gondolkozzunk kicsit kritikusabban. :R Anyámnak pl. megváltás lenne az ABS, bármilyen időben jobbat fékezne vész esetén nem kevéssel... :DDD
    Nekem is volt olyan fiatal céges autóm, amiben inkább nem kötöttem ki az ABS-t, mivel nem okozott feltűnően gondot, és úgy voltam vele, baj esetén inkább én mutogassak az ABS-re, mint a cég rám, hogy kikötöttem. ;]

Új hozzászólás Aktív témák