- Milyen program, ami...?
- Windows 11
- Hálózati / IP kamera
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OpenMediaVault
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
"Szokatlan látvány? Ugyan... Soha annyi autó nem döglött le, mint a friss, legfeljebb 4-5 éves agyonelektronikázott, rövidebb élettartamra tervezett "modern" autók."
En baromira szeretem azt, amikor valaki a tenyeket figyelmen kivul hagyva (mert azok meg ellentmondananak neki), ellenben hatalmas onbizalommal tesz nagyon sarkos kijelenteseket. De azert a konstruktiv vitat ezek olyan nagyon nem viszik elore, sot.
A maradekot nem is kommentalnam, latszik, hogy sokkal inkabb szereted leirni azt, hogy mirol mit gondolsz ki, mint az, hogy mi is a valosag.
DRM is theft
-
nagyúr
"ha ABS-es kocsit kell vezessek, biztosíték ki."
Uramisten...
"Tudom, automataváltó, de azt meghagyom inkább az ellenségeimnek és a tudatlanoknak."
Szentég...
"valós idejű forgalmi adatos navi papíron hasznos, de ahhoz nem kell "okos autó" (kell viszont okos sofőr, hehe) de a többi csak mosolyt csalt le az arcomról."
Szóval te egyből tudod, hogy ha be van állva a hegyalja, akkor az miért is van, és simán elmehetsz a petőfi vagy a lágymányosi felé mert arra úgysincs dugó. Aztán a második lámpánál szembesülsz vele, hogy jéé, az is áll, és jobb lett volna a hegyalján maradni, mert csak a híd előtti lámpa rossz és utána megy rendesen a forgalom. Ennyit az ötletedről...
Ha téged a wifi meg a tv kísért vezetés közben, megérdemled... Ha ESP-vel és ABS-el kikanyarodsz a kamion elé akkor nem a kocsiban bízol hanem hülye vagy, vagy suicid, azzal nem lehet mit tenni...
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Döglött Róka
veterán
Uthiban hibazik egy szenzor?
Jo dolog az eloitelet amig nem szul hulyesegeket. Szoval atrongyolok egy katyun 120al es a toltolevego rendszer egyik szenzora fals erteket mer ezert lefojt. Segitek, vannak hibakodok amik nem tiltanak, csak a motor es a levegorendszer koruli hibak tilthatnak, azok sem az elso adando alkalommal, hanem hasonloan mint a threshold monitoring szerverek eseten, bizonyos szamu hibas minta alapjan jeleznek.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
nagyúr
Az ABS no komment, 10 millióból kb. 1 vagy, hibaszázaléknak is kevés. Nem gondolod, hogy veled van a baj??
"Az automataváltó egyfelől pénztemető, másfelől sokkal biztonságosabb, ha te kezeled az autó egyik legfontosabb erőátviteli berendezését, mintha egy automata. Így mindig tudod, mi a megfelelő fordulatszám, milyen nyomaték áll rendelkezésre, sorolhatnám. Az üzemanyagtakarékos vezetésnek is elengedhetetlen eszköze a megfelelően kezelt manuális váltó."
Ezt te se gondoltad komolyan ugye? Az automata váltó nincs programozva, fingja nincs milyen motorhoz van kapcsolva, annak mik a paraméterei, és nem töltenek kb. éveket el a mérnökök, hogy hozzáhangolják a váltót... Valóban...
A világ mindig olyan volt, hogy keresni kell a gyorsabb utat, ha nincs, hát nincs, de ha nincs okosautód vagy okosnavid, akkor csak kukán ülsz vagy keringsz a rossz útvonalak között, míg a másik fél órával hamarabb ölelheti az asszonyt/gyereket mint te!
Az hogy meg kihajtanak eléd, egy dolog, napi szinten látom mennyi birka béna autóvezető van csak pesten.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
bambano
titán
ilyeneket tudhat egy connected autó:
- kihangosító, nem kell kézből telefonálni
- wifi hotspot: a kölök hátul csendben van, mert elfoglalja magát, nem vonja el a figyelmedet a vezetéstől
- térkép alapján előre tudja az autó, hogy a kanyarreflektort merre kell tekerni a következő szakaszon
- az automata váltónak szól a navi, hogy emelkedő jön, váltson vissza
- veszélyekre előre figyelmeztet (mondjuk erre a traffipax is jó lehetne)később lehetne együttműködő autókat csinálni, amik valami közeli kommunikációval megbeszélik egymással és az úttal a dolgokat
szóval nem teljesen egyértelmű, hogy a connected autó rossz.
kontra:
- atomrobbanás méretű biztonsági problémákat vet fel
- ár
- szervizelhetőség(#15) Döglött Róka: "Modern dizelem van es mar az is okos": ja, csak lassan már a BoschTechnikus se fogja tudni megjavítani.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
hehe, az abs rossz, az esp jó? lol, ugyanaz a cucc, ugyanazokból a részegységekből összerakva
egyébként az abs akkor lenne rosszabb, mint te, ha:
- képes lennél másodpercenként 20-nál többször benyomni és felengedni a féket
- több, mint négy lábad lenne
- és az autóban, amit vezetsz, négy külön fékpedál lenne a négy kerékhez.
látatlanban nem akarok állítást megfogalmazni ezekről, lehet, hogy 5 lábad van, de hogy négy fékpedálos autó nincs a piacon, arra azért komolyan mernék fogadni.az eszedbe se jutott, hogy a csöpögős esőben, amit tanítanak az autóvezetési tanfolyamokon, abs nélkül még nagyobbat zakóztál volna?
az automata váltóról meg annyit, hogy a matematikai statisztika szabályai szerint elvileg előfordulhat, hogy te jobban váltasz, mint egy duplakuplungos mechanikus automata, de lássuk be: a tömegek nem. az igaz, és én is egyetértek vele, hogy a régebbi automata váltó konstrukciók vacakok, a hátam közepére se, de egy pdk-t vagy dsg-t már eltűrnék.
(#31) HSM: "ABS hibázásából 2X kerültem igencsak veszélyes helyzetbe önhibámon kívül,": mondom tanítják. tehát amikor kellő óvatosság nélkül mentél kezdődő/szemerkélő esőben, az nem "önhibámon kívül" volt, hanem az a te veretes hülyeséged volt.
automata váltó: jaja, kutya biztonságos lehet egy 400-500nm nyomatékú motor váltóját, kuplungját rábízni az átlag sofőrre, nem is hagyják a gyárak. kb. egy indulás és vége.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ki dönti el, mi a baromság? Jön szemből a kamion, Te jobbra rántod mert inkább az árok, a kocsi meg balra rántaná, mert az árok neki nem tetszik? A kamion nem várja meg, míg lebokszoljátok egymással..."
Pont ez volt a nagy vita tárgya egy korábbi hírnél is. De az biztos, hogy egy számítógép sokkal gyorsabban képes meghozni a "legkisebb rossz" elve alapján egy döntést, mint az ember. Ezek a rendszerek fejlesztés alatt állnak és ki sem futhatnak az önállóan működő autók a forgalomba, amíg az általad vázolt esetet nem tudják megfelelően megoldani. Többek között ezért sem kapott még idén sem típusengedélyt a szakhatóságtól a Google autója, egyelőre csak úgy mehet a forgalomba, hogy egy sofőr felügyel és beavatkozik.
A baromságot meg úgy értettem, hogy mondjuk nem hagy kitérni a sávodból amikor az nem indokolt esetleg veszélyes. Megnézheti, hogy van-e elég távolságod az előzésre, ha nincs, akkor nem engedi, hogy belekezdj, de a térképek alapján lassíthat ha úgy érzi, hogy túl gyorsan akarsz bevágódni egy kanyarba. Vagy éppen a sebesség függvényében tarthatná a biztonságos követési távolságot. Pont tegnap láttam egy ostoba gyökeret aki az Audijával szó szerint 2-3 méterre belemászott egy ősrégi Suzuki Swift seggébe az M0-on a belső sávban. Szerencsétlen Suzukis csak a kamionokat akarta kerülni és egy hosszabb szakaszon nem tudott kijönni a belsőből, az Audis meg dudálva rátapadt a seggére.. ostoba gyökér. Sok balesetet az emberi butaság okoz (rutin hiánya, túlzott vakmerőség), ezeket lehetne csökkenteni.
"Ami a megfigyeléseket illeti, a világhálóra kötött "okos" autó kamerákkal, szenzorokal vastagon felszerelve a kormányzati megfigyelők álma. Hamarabb tudnák ha felszedtél pár kilót, mint te magad."
Ne csak szelektíven olvass. Pont azt írtam, hogy ezeknek nem kell a netre felkerülnie. Nem az a cél, hogy egy mini valóságshow szereplője legyél az autóban ülve. Most is vannak már elalvás figyelmeztetők, melyek érzékelik, hogy elbóbiskolsz, ezeket főleg azoknak fejlesztik, akik hatalmas távolságokat tesznek meg egyszerre, például kamionsofőröknek. Azok sem kommersz kamerák, hanem csak egy IR szenzor (vagy más egyéb megoldás) figyeli a szemedet.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
bambano
titán
számítógép nem tud beszélni??? a sok vaslédi meg mohabá bezárva a bádogtérképbe, nem tud beszélni?
a számítógép olyan szinten tud beszélni, hogy volt guglis prezentáció, ahol a gugli alkalmazottja kínaiul beszélt és azt real time fordította angol élőbeszédre a cuccuk."A térképes móka sem túl hasznos, nem elég tudnia a kanyart, tudnia kellene a kerekek állapotát, hőfokát,": a kerekek állapotát lehet tudni azon a szinten, amennyire egy átlag sofőrnek a-ból b-be úton erre szükség van. A hőfokát pontosan lehet mérni:
a./ hőfokmérő szenzorral
b./ nyomásmérő szenzorral, ez utóbbi elég sok autóban benne van ma már.a kátyúk pontos helyét is lehet tudni, egyrészt például a mercedesnek van kátyú feltérképező cucca sorozatgyártott autóban, ahol a felfüggesztés keménységét változtatják annak megfelelően, hogy mekkorát fog csattanni, másrészt pontosan erről szól a connected autó, hogy az előtted menő megmondja, hogy kátyú lesz. mint ahogy a traffipax helyét is megmondjuk egymásnak az utakon.
a szembejövő teherautó azért nem akkora probléma, mert az is connected. ráadásul a haszonjárműveknél az ilyen cuccok bevezetése egyszerűbb, parancsszóval is mehet. előfordulhat, hogy hamarabb lesz connected a szállítmányozási ipar, mint a civil személyautó.
nem az a probléma, hogy felesleges cuccok vannak az autóban. az a probléma, hogy jelenleg nem hiszünk benne, hogy a belerakott cuccokat megbízhatóan le tudják gyártani, programozni, beszerelni és szervizelni. ennél csak az a nagyobb probléma, hogy ezen hitünk megalapozott.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
félisten
Nem kell beszélgetni az autóval, hogy a legkisebb rosszat válassza egy vészhelyzetben.
Sőt, a jelenlegi baleseti statisztikák szerint puszta létezése is kikerüli a baleseti okok(7. oldal) jelentős többségét.
A közhiedelemmel ellentétben a "jön szembe a kamion a sávomban" elég ritka.Persze, hogy most még viszonylag egyszerű kiszúrni, hogy géppel beszélgetsz, de Siri és barátnői igen meggyőzőek tudnak lenni. Azért már most sem szúrod ki 10 mp alatt.
A fordító pedig azért "vicces" mert magyarra fordítasz, amit beszélnek a világon 20-30(?) millióan.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
"10 millióból 1? Szerintem ezt gondold át mégegyszer, magyarországon én is ismerek nem egy embert, aki nem rajong az ABS-ért."
Potenciális veszélyforrások vagytok esőben és télen, kiváló. Hidd már el, hogy nem tudsz okosabb és tehetségesebb lenni egy olyan rendszernél, amit pont azért csináltak, hogy csúszós úton/padlóféknél ne blokkoljon a kerék és csússzál mint egy kő a jégen, hanem irányítani tudd a kocsit. Szemmel nem mindig tudod felmérni, hol jeges az út, hol csúszós, és hol nem. És máris kész a baj, mert azt hiszed eleget fékezel, aztán már rég nem jó az egész... Ez a koszolódás duma már rég nem áll a lábán, elég kevés balesetről hallani manapság, úgy általában hibáról is, hogy az abs jeladója koszolódott el...
"Az automata váltónak más a baja. Fingja nincs róla, mikor mennyi erőre van szükség. Azt Te látod a két szép szemeddel. Amikor az automata érzékeli, hogy padlóig nyomtad, akkor pedig már rég menni kéne, nem a sebességet keresgélni. Kiszámíthatatlan, veszélyes lehet. Másfelől egy rendkívül bonyolult, érzékeny, drága szerkezet, ami szeret tönkremenni és egy vagyon a javítás. Ehhez képest a manuális kimegy a világból."
Családomban 2x is volt olyan, hogy az elpusztíthatatlannak vélt manuális váltó egyszer csak megakadt, és se ki se be. Na? Kb. ugyanannyi hiba van azokkal is, csak amit te kezelsz, azzal elnézőbb vagy, mint azzal a technikával, amit se ésszel nem tudsz felérni, se beleszólásod nincs annyi, mint az előbbibe. Hogy miért nem éred fel ésszel szerintem? Mert a fingja nincs mikor mennyi erőre van szüksége alapból butaság, még a 10+ éves sima nyomatékváltók is tudják, mikor mész hegyre fel vagy le, és szükség esetén visszaváltanak, hogy legyen elég erő/motorfék, mert ÉRZÉKELIK, ha kevés van. Az újabb 7-8 sebességes ZF-ek és DSG-k már csak a jéghegy csúcsai, sajnos gyorsabban képesek váltani, mint te, mindig az optimális fordulatszámon tartják a motort, és villámgyorsan reagálnak a padlógázra. Mik vannak ugye?
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
zsigus
őstag
"A számítógép nem képes meghozni a "legkisebb rossz döntést", ugyanis a számítógépeknek a legnagyobb "baja", hogy sokkal kevésbé képesek a környezetüket feltérképezni, mint egy ember."
Már bocs, de egy modern luxusautóban van két kamera (sávtartó rendszer), radar (akár 360°-ban, 500 méterig is ellát), és 20-25 egyéb szenzor. Szvsz nem, hogy kevésbé képesek felmérni a környezetüket, hanem többször annyit érzékelnek a külvilágból, az autó körül 360°-ban mint egy egész család, akik az autóban utaznak.
"(pl. elalvásfigyelő) hanem azzal, ha túl sok felesleges "okos" dologgal új veszélyforrásokat hozunk létre erősen megkérdőjelezhető haszonért."
Ezt fejtsd ki légy szíves... Ha itt az autó orrára szerelt 180°-os kamerát írod, és azt mondod, hogy szét kell nézni helyette rendesen, nem szólok egy szót sem. De áruld már el nekem légy szíves, hogy egy elalvásfigyelő miért haszontalan?
Lehet, hogy életedben egyszer kell, hogy felébresszen, de jobban szeretnél keserű szájízzel felébredni, mint egy fának csapódni 130-al.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
"A gyorsan nem hajtáshoz szvzs nem automata sofőr kell, és az elsőbbséget meg nem adók felismeréséhez sem. Ezzel a balesetek több, mint fele kapásból elkerülhető."
Bizonyítottan gondot okoz az embereknek és tömegével halnak meg miatta (ők is, és azok is akik csak épp arra járnak)."Sokszor ez el sem dönthető emberi fejjel sem, nemhogy gépi logikával."
Pedig a gép gyorsabban kiszámolja mint az ember, mert kb. minden lényeges információt ismer a helyzetből, amíg az átlagos autós azt sem tudja, hogy hány kg az autója, és mi az optimális a gyűrődési zónáknak.
Itt is megjegyzem, hogy valószínűleg el is kerüli a balesetet és sokkal ritkábban van szükség ezeknek a számolására. -
Stauffenberg
nagyúr
"A számítógép nem képes meghozni a "legkisebb rossz döntést", ugyanis a számítógépeknek a legnagyobb "baja", hogy sokkal kevésbé képesek a környezetüket feltérképezni, mint egy ember."
Nettó baromság. Az ember pontosan az általa épített eszközökkel képes ellensúlyozni, hogy biológiai oldalról mennyire defektes. Szar a hallásunk, szar a látásunk, szar a reakcióidőnk, amikor baj van hajlamosak vagyunk leblokkolni. Ezekre mind építettünk eszközöket a történelmünk során és fogunk jobbakat, hatékonyabbakat ezután is.
"Gondolj bele, neked milyen egyszerű beszélni, egy számítógép mégsem tud."
Nem beszélgetned kell az autód biztonsági rendszerével, ennek az égvilágon semmi köze ahhoz, hogy egy tucatnyi szenzor figyeli az autódat, téged meg az utat és egy számítógép folyamatosan őrködik, hogy közbe kell-e lépnie.
De egyébként ez is hülyeség, abszolút nem vagy képben a témával kapcsolatban. Példának okáért ott van az IBM fejlesztése a Watson, mely képes feldolgozni az élő szóban feltett kérdéseket és azokat meg is válaszolja, akár offline is. A Watson kognitív számításait az egészségügyben és a pénzügyi életben már használják, ahol rengeteg, sokszor egymásnak ellentmondó változó között kell dolgoznia, ráadásul nem úgy kommunikál mint a PC-d, hanem emberi nyelven. Csak idő kérdése, hogy az ehhez szükséges számítási kapacitása mikor lesz meg egy autóban is elférő számítógépnek.
"Ami az általad említett agresszív vezetőket említi, azon egy másfajta oktatással, és a meglévő jogosítványosok más, szigorúbb vizsgákhoz kötelezése lehetne csak megoldás a jogsi megtartásáért."
Amíg a jogosítvány megszerzéséért kaparnak az emberek, addig mindenki szabálykövető és jófiú. Ez egyáltalán nem változtat azon, hogy egyesek mentalitása milyen. Hiába lenne nehezebb egy jogosítvány megszerzése, az maximum csak egy hajszállal több vezetési rutint adna, de nem változtatna azon, hogy egyesek vadállatok az úton és egyáltalán nem érdekli őket a saját és mások testi épsége. Jellemző érv a száguldozó seggektől, hogy "kit érdekel ha belehalok, az én bajom", de odáig nem jutnak el ésszel, hogy másokat is megölhetnek.
"Ott a kocsiban a mobilnet, a térkép, a kamerák, minden szenzor egy közös rendszeren. Innentől kezdve nem vagy biztonságban."
Most is ott van.
"Azt tudom, hogy az androidos mobilom egy kész lehallgatóberendezés, de még mindig kevésbé zavar, mintha a kocsim is az lenne."
Pedig ez sem különbözne semmiben egy okostelefon használatától, már ami az adatvédelmi aggályokat illeti. De ezen nem a technológia elvetésével kell segíteni, hanem a megfelelő alkotmányos védelemmel ami biztosítja a magánélethez való jogodat és nem engedi kiskapukkal megkerülni a törvényt.
-
dabadab
titán
"Tehát, alapvetően a teljesen tehetségtelen, képzetlen sofőr "ellen véd", aki meglepődik, hogy ész nélkül beletaposva a fékbe csak szúszik tovább és korményozni sem lehet"
Gondolom ezert van, hogy amig szabalyos volt, addig mindenki ABS-t hasznalt az F-1-ben, mivel ott csupa tehetsegtelen, kepzetlen sofor volt.
Egyebkent meg azt is elmondhatnad, hogy a biztonsagi ov is mennyire karos es eletveszelyes.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"Gondolom Te is tisztában vagy vele, hogy nem az F1-be szerelt ABS-t kapod egy utca családi autóba? "
Olyan rettenetesen nagy kulonbseg nincs es termeszetesen ott is ott van a folyamatos fejlodes.
"Vicces vagy, ahogy kifigurázni próbálsz, de sajnos nem írtam sehol, hogy a biztonsági öv káros lenne. "
Altalaban azok, akik jobban fekeznek az ABS-nel, arra is kepesek szoktak lenni, hogy utkozeskor siman a karizmaik segitsegevel tartsak magukat az ulesben. Olyan ez, mint a chemtrail meg a gyikemberek: kez a kezben jarnak
DRM is theft
-
Döglött Róka
veterán
"Remekül leírtad, mi bajom az "átlagos" automatával. Te a manuál váltóval szépen felkészülsz az előzésre, látod a sebességet, kiválasztod a megfelelő sebsséget, legyen elég nyomaték, turbónyomás (ha van), fordulatszám-tartalék, és amikor jön a lehetőség, csak padlóig nyomod és kilősz." - modern automata is visszavalt (30 eves bmw-k meg akkor valtottak le, ha ketszer rarugtal) ha lepadlozod. Elozeskor visszavaltasz. Nahat.
Sejtelmed sincs a modern autokrol csak szajkozod a kocsmabolcsessegeket.
[ Szerkesztve ]
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Döglött Róka
veterán
"Sajnos szomorú, saját tapasztalatból jutottam oda, hogy inkább kikapcsoltam az ABS-t, mielőtt újra az életemre tört volna." - Kivancsi lennek arra a szituaciora
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Snoop-y
veterán
Koszonom nagyon szeretem elhiheted! Plusz kirandulaskor lehet kolbaszt enni a hatso szarnyrol is.
Bambano: Ki ne hagyd a vilag minden mas kincseert se! ( akik esetleg jonnek a zsebemben turkalni azoknak uzenem hogy nem ezustkanallal a szamban szulettem van munka mogotte )
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
Stauffenberg
nagyúr
Megint ezek a fránya szélsőségek. Állandóan ide lyukadunk ki. Tökéletes rendszer nem létezik, de mindig azokra a szituációkra hegyezed ki a "nem kell nekünk ilyen" monológjaidat, amit várhatóan nem fog tudni megoldani. Azzal eddig a legcsekélyebb mértékben sem voltál hajlandó foglalkozni amit a jövő autóiban elhelyezett okosrendszerek meg tudnak majd oldani és jobban, mint az ember. Csak és kizárólag mindig azokra az eseményekre akarod terelni a figyelmet, amik a balesetek csak kis százalékáért felelnek.
A legtöbb baleset a fáradtság, elalvás, rutin hiánya, figyelem megosztása (pl: telefon nyomkodása), alkoholos vagy kábítószeres befolyásoltság miatt következik be. Ezeket igen jó hatásfokkal lehetne csökkenteni olyan autókkal, amelyek HA KELL önmagukat is képesek vezetni, illetve amikor te vezetsz, akkor is figyelnek és csak akkor lépnek közbe, mikor kell.
De mivel már most is ebbe az irányba haladunk (és nem azért, mert le akarják tömni a torkunkon, hanem mert IGÉNY van rá), ezért felesleges győzködnöm téged. Ilyenek lesznek a jövő autói, mert a többség így akarja. Nem tartom valószínűnek, hogy egyhamar eltűnik a vezetés élménye, de egyre több olyan rendszer lesz, mely korrigálja a balfaszságokat.
-
Stauffenberg
nagyúr
"Az én gondom a megvalósíthatóság a technika JELEN állása szerint."
Mi meg csak tök véletlenül beszélünk folyamatosan jövőidőben.
"A többi okosautó fícsör, pl. mobilnet, wifi, kihangosító, forgalmiadatos navi, meg a sok kütyü, meg szükségképpen bonyolult kezelőfelület pedig pont a figyelem megosztásának valós veszélyét hordozza, ez vele a legnagyobb bajom."
Pont ezért dolgozik azon a Google, Volvo, BMW, Mercedes meg gyakorlatilag mindenki aki számít, hogy az autó emberi beavatkozás nélkül is el tudjon jutni biztonságban egyik pontból a másikba. Pont ez növeli majd a biztonságot, mert csak megnyomsz a kormányon egy gombot, átveszi az autó a vezetést amíg te elintézed az emailt, visszahívod a nagyit, megnézed a Facebookot, majd megnyomod újra a gombot és ismét te vezetsz. Biztos fogják ezt utálni az emberek...
-
félisten
"Az én gondom a megvalósíthatóság a technika JELEN állása szerint. Szerintem ez még nagyon korai, nem tart itt még a tudomány. "
De, tökre.
Ez ugye csak a google, a többiek is dolgoznak a saját megoldásaikon.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Valódi forgalomban, Kaliforniában tesztelték, autópályákon, városban, kertvárosban. Teszteltek vészmegállásokat, előzéseket, lámpa nélküli kereszteződéseken áthaladást, dugóban araszolást, szinte mindent.
Amiről itt szó van, az az útvonal megtervezésének kritikussága, de erre főleg amiatt volt szükség, mert a kaliforniai hatóságok nagyon nem nézték jó szemmel a dolgot, konkrétan most törvényt is hoztak, hogy kormány és pedálok nélküli autó nem vehet részt a forgalomban, ez 2016-tól lesz érvényes. A másik meg az volt, hogy direkt kerülték az iskolák, játszóterek környékét, mert ott azért rizikós, hogy kiszalad egy kölyök az autó elé, ezt meg ugye egy giga metropoliszban baromi nehéz megcsinálni, sokat kell matekozni a térképpel, hogy az ilyen helyeket kikerüld.
Ez továbbra is csak tesztüzem, a rendszer még nincs készen, sok fejlesztés van hátra. Kérlek ne csinálj úgy, mintha azt állítanánk, hogy most rögtön beülhetsz egy ilyenbe és elvisz ahova csak óhajtod.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
"Hát pont ezaz! Kiszalad a gyerek a kocsi elé, és vége a jó teszteredménynek."
Neked direkt van fából a fejed? Egészen biztosan megbirkózott volna a rendszer egy kiszaladó gyerekkel, de tesztüzemet akkor sem végzünk iskolák és játszóterek közelében. Nem csak önvezető autót, de semmilyen mást sem szokás ilyen útvonalakon tesztelni.
"Egy forgalmas város pont erről szól.. Mindenki siet, ideges, hülye, és életveszélyes, kiszámíthatatlan."
Muszáj write only módban nyomni? Amikor meg el is olvasol valamit, akkor is csak a neked tetsző dolgokat tudod idézni.
Legalább ezeket megnézhetnéd: [link] , [link]
Ezekben számos példa van, hogy milyen helyzetekkel tud megbirkózni a rendszer már most (bocs, hónapokkal ezelőtt, nem túl frissek már). Egy nem várt útfelújítás, jobbra-balra kiszámíthatatlanul kacsázó bringások, mások előzése nem okoznak különösebben fejtörést neki.
"Márpedig vezetni nem lehet, ha nem tudod, mi van körülötted, és nem tudsz megfelelő döntéseket hozni."
Akkor dobd el a kulcsod jó messzire. Gondolom téged a Top Gun iskolában képeztek ki és a 360°-ban tökéletesen átlátod a teret, állandóan éber vagy és mindig tökéletesen tudod mi zajlik körülötted.
Kérdezek: Mit teszel ha a szembejövő kamion mögül kilép egy batár nagy terepjáró és már nem tud visszasorolni a saját sávjába? Van mondjuk úgy 0,03 másodperced dönteni onnantól, hogy az agyad felfogta mi történik. Te olyan szuperember vagy, hogy jobban megoldod a helyzetet, mint egy számítógép. Igazából mást sem hallunk tőled két napja, csak azt, hogy az igazi sofőr mindent sokkal ügyesebben, jobban és gyorsabban megold, mint egy számítógép.
Az agyadat remélem felajánlod majd halálod után kutatásokra, mert valamilyen új faj lehetsz.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
"Ettől függetlenül továbbra is komoly fenntartásaim vannak."
Valószínűleg a rendszert fejlesztő mérnököknek is, ezért van még mindig FEJLESZTÉS ALATT. Nem jövőre és nem azután fogunk beülni ilyen autókba, jó esetben is még 10-15 évre vagyunk tőlük. A Google áll eddig a legjobban, de sokak szerint ők is csak leghamarabb 10, de inkább 15 év múlva tehetik ki a szalonokba a kész önvezető autókat.
-
nagyúr
Még az se tűnt fel neked, hogy leszúrtál, hogy nemtudom mi az abs holott pont azt írtam le amit utána te... Itt hiszem el a többieknek azt, meg tapasztalom is, hogy egy fenét olvasod te el a másik kommentjét, csak automatikusan nyomod rá a saját véleményed, ha jó, ha nem...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
dabadab
titán
Aha, tehát pontosan felmérted, hogy mennyire csúszós az út, mennyire tapadnak a kerekek és ezek után, mivel nagyon képzett és tapasztalt közlekedő vagy, úgy döntöttél, hogy olyan féktávolságot választasz, hogy blokkoló kerekekkel pont meg tudj állni.
Ebből is kiválóan látszik, hogy egyáltalán nem jelentesz veszélyt senkire.DRM is theft
-
nagyúr
Nemtudom voltál-e vezetéstechnikai pályán?! Egyszer menj el, érdemes, akár motorral akár autóval. Amúgy a téli motorosokat sose értettem, bicajjal is körülményes (életveszély) tekerni latyakban vagy havon, főleg jégen, nemhogy egy motorral :S
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
dabadab
titán
Ebből a kérdésből csak az egyedül fontos rész maradt ki: milyen eséllyel ér halálos baleset akkor, ha én vezetek és milyen eséllyel akkor, ha automata? Az alapján, amit én eddig láttam, a második esetben nagyságrendekkel kisebb lesz a baleset esélye, szóval én azt választanám.
DRM is theft
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem ültél nég cukorbeteg sofőr mellett akiben egy csepp félsz sincs a rosszullétei miatt. Az egyik ismerősöm ilyen, elkezd bólogatni, szédülni, de még csak nem is lassít, kivesz a zsebéből egy cukorkát, majd odaveti neked, hogy "nyugi, mindjárt jobb lesz".
De neki vérnyomás problémái is vannak, egyszer motorozás közben kapott agyvérzést. Szerencsére felépült 90%-ban, csak kicsit nehezebben mozog, motorra már nem ül, de autót még vezet... Ugyan olyan életveszélyes mint eddig.
-
Stauffenberg
nagyúr
Már nem azért, de hányan vannak most is, akik közel laknak a munkahelyükhöz, ezért nem járnak autóval vagy ha mégis, akkor az a röpke néhány háztömbnyi gurulás nem ad megfelelő rutint? Hányan vannak akiknek az autóval közlekedés azt jelenti, hogy minden nap araszolnak fél órát a dugóban? Ez ad elegendő rutint? Hányan vannak, akiknek az autó amúgy csak bevásárlásra van tartva a közeli teszkóig elgurulva, de amúgy motorral vagy bringával járnak dolgozni? Nekik is komoly rutinjuk van?
Ne tegyünk már úgy, hogy mindenki mestersofőr aki vezet, meg úgy se tegyünk mintha mindenki imádna vezetni aki vezet.
Érdemes volna autós szakmai portálokat olvasni. Nem olyat ami péniszét lengetve hirdeti az autós felsőbbrendűségi bullshitet, hanem amelyek racionálisan foglalkoznak autós témákkal.
Évek óta az a baja az autóiparnak, hogy nem találja meg a közös hangot a fiatalabb generációkkal. A korai Y generáció volt az utolsó, amelynek a kamasz kölykei remegve várták, hogy végre meglegyen a jogosítványuk és vezethessenek. A Z generációt már nem érdekli a vezetés és ha valamit nem lép az autóipar, akkor a korábbi autófanatikus vásárlók kihalásával összezuhan az egész. Ez egy megoldandó feladat és egyre inkább úgy néz ki, hogy az okoskütyükkel telepakolt autó lesz az ami vásárlásra bírhatja őket. Persze önmagában egy beépített táblagép, Facebook meg Twitter kliensekkel egészen biztos, hogy nem adják majd el a jövő autóját. Hát ki kell iktatni a képletből azt az elemet, mely a vezetésre immunis fiatalokat autóvásárlásra csábítja: Ez pedig maga a vezetés.
Persze lehet továbbra is önmagatokból kiindulni, hogy Ti mennyire szerettek vezetni és az milyen jó. Szerintem is jó (már amikor, egy dugóban araszolást vagy hosszú autópályázást bármikor elcserélnék egy kis Xboxozásra), de ez nem így megy. Az autóipar komoly változás előtt áll és ha tetszik ha nem, az okosautó, illetve önvezető autó lesz a jövő. Lehet ezt a kérdést a közlekedésbiztonság oldaláról nézni, meg onnan is, hogy egyre csökken a fiatalok autóvásárlási hajlandósága, mert nem akarnak vezetni, hiszen addig sem csinálhatják azt amit a tömegközlekedésen vagy a taxiban ülve. De jellemző, hogy már vezetés közben is egyre többen nyomkodják az okostelefont, ez pedig annyira súlyos gond, hogy lassan vezető halálok lesz a közlekedési balesetekben.
-
Stauffenberg
nagyúr
"és aligha hiszem"
Ez nem érv.
"De azért van egy réteg, aki 100% beleesik a felvetésembe, és nem is kevesen."
Nem is hangzott el olyan állítás, hogy nem léteznek már vezetni imádó autóbuzik.
"De erről kár lenne itt hosszas vitát nyitni, úgyis majd az idő dönti el."
Mondjuk erről egy aktuális reklámfilm jut eszembe. A Citroen C4 Cactus reklámfilmjében egy rakás olyan kérdés hangzik el, amit a konvencionális autómániás nem is ért (mármint, hogy egyáltalán hogyan lehet ilyet kérdezni). Közben meg ehhez hasonló kérdések foglalkoztatják az autógyártók marketingeseit és a most felnövő vásárlókat.
És ez még egyelőre csak a legfinomabban próbál tapogatózni, hogy vajon mi a toszra is vágyik egy fiatal aki még azt sem tudja, hogy akar-e autót. De egyre biztosabb, hogy olyan autót már nem akar, mint amilyenben apu horda őt iskolába. Unalmas, nem érdekli, nem köti le.
De érdemes megnézni azt a stílusváltást amit a Mercedes eszközölt. Az A-osztály most már a Golf közvetlen ellenfele akar lenni, direkt fiatalos arculatot terveztek neki, mert érezték, hogy az utóbbi évtizedekben nagyon elmentek a nagypapás imázs felé, ezekben is ott van a Facebook és az egész marketinget arra építik, hogy "helló új generáció, itt a ti autótok".
A gyártók egymást versengve keresik azt a kitörési lehetőséget, amivel megfoghatók a fiatalok, akiknek az már édeskevés, hogy egy autót jó vezetni. Okoskütyüket például már szinte mindenki pakol az autóiba. Különösen a direkt fiataloknak szánt modellekbe.
"Természetesen a vezetés közbeni kütyünyomkodás hatalmas megoldandó gond, én ha visszaemlékszel, leginkább ettől kaptam frászt az okosautóval kapcsolatban, mégtöbb nyomkodnivaló/figyelemelvonó kütyü."
Én meg pontosan erre mondtam, hogy a kütyü nyomkodásról nem tudod leszoktatni őket. A gyártóknak nem érdeke, ha ezzel tudják eladni az autókat. Erre vetettem fel megoldásként az önvezető autót, amiben ha kell átadhatod a robotnak a vezetést amíg te kütyüket nyomkodsz. Ez még mindig tízezerszer biztonságosabb, mint amikor a csitri az út figyelése helyett lájkolgat fészbúkon. De rögtön kitört a balhé és jöttek a szélsőséges példák arra, hogy ilyen meg olyan helyzeteket nem tud megoldani egy robot.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Projektor topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Kerbal space program
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Politika
- Milyen program, ami...?
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...