Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dévacsen

    senior tag

    válasz bambano #3 üzenetére

    Vodás kártyáim vannak,nagyon nehezen indult nekik be az online felület,és utána is volt sokaknak gondja,nekem jól ment,azonnal, anyum kártyája ami még egy havertól volt,azt is a nevemre engedte venni,pár perc volt.Rá pár napra,gondoltam mégegyszer ránézek,biztos ami biztos,és mind a 2 számnál azonnal írta hogy nem kell adatotegyeztetni. :)

    ཨོཾ་ཨཱཿཧཱུྃ་བཛྲ་གུ་རུ་པདྨ་སིདྡྷི་ཧཱུྃ

  • Ruuwa

    tag

    válasz bambano #7 üzenetére

    Dettó, pislogtam is hogy miért ne kéne. Aztán harmadszorra már nem erőltettem. De akkor most megpróbálom megint, hátha végre sikerült rendesen beállítani a rendszerüket.

    Update: Harmadszorra is azt mondja nem szükséges az adategyeztetés, mert nincs hangszolgáltatás a kártyához rendelve. Még jó hogy eddig csak 4 SMS-t kaptam, melyben felhívják szíves figyelmemet, hogy hónap végén megszűnik a számom. Kíváncsi vagyok mi lesz a vége.

    [ Szerkesztve ]

    Valami tréfás, humoros, mégis mélyenszántó gondolatokat magában hordozó, rövid, velős mondat, mely egyéniségem rendkívüli sokszínűségéről tesz tanúbizonyságot.

  • Xarina

    aktív tag

    válasz bambano #19 üzenetére

    Szerintem is igy lesz. Raadasul a legkozelebbi ugyfelszolgalat 40 km, s lesz jobb dolgom is, mint oda rohangalni. Raadasul a telefon biztosan nem is lesz hasznalhato, mire hazaerek.

  • Medocsabi

    addikt

    válasz bambano #19 üzenetére

    Ha megszűnik,akkor bukó a szám,jobb esetben "karanténba" kerül egy ideig,onnan már sikerült számot visszaadni,de ez kb 1 az 1000ből sajnos.

  • Medocsabi

    addikt

    válasz bambano #23 üzenetére

    Igazából az első :) illetve olvastam,de csak úgy átsuhantam a sorokon. :B

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #37 üzenetére

    Nem az a kérdés, hogy értelmetlen -e az indoklás, ami a törvény mögött van.

    Az ügyfelek elmulasztották a kötelességüket és most a törvényi változás miatt, mindenkinek be kell ezt pótolnia. De sokan (2/3) még meg sem próbálták. Majd utolsó napon... vagy utolsó utáni napon. Vagy megy a hiszti, hogy "jjjaaaj elnyomnak, nem adom meg az adataimat".

    Ha mindenki akkor frissítette volna az adatait, amikor szabály szerint kellett volna, akkor most 2 perc alatt meglenne az online egyeztetés*, minimális komplikációval. Másrészt látszik, hogy milyen sok a funkcionális analfabéta, hogy sokan még mindig inkább személyesen mennek be, mert képtelenek követni egy 5 tőmondatból álló utasítást az online felületeken.

    *: én sem vagyok különb. Nekem is csak azért voltak naprakészek az adataim, mert egy éve voltam benn kártyát cseréltetni és akkor beírták az aktuális igazolványszámot. Igaz állandó lakcímem nem változott. Tényleg komolyabban kellene vennünk a szerződéseket, hogy ne legyen utána szívás.

    azt, hogy egyeztetted-e már a számot és kell-e egyeztetni egyáltalán, nem állami rendszerrel ellenőrzik.
    Ez igaz. A szolgáltatók különböző rendszerei sokszor elég lassan szinkronizálódnak. Számlázás kapcsán is látom ezt. Emelett viszont lehet akár szándékos is, hogy hátha a bosszankodók elpletykálják az adategyeztetés szükségességét azoknak is, akik burokban élnek és kizárják a direkt megszólítást:

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #39 üzenetére

    arra jó, hogy legyen miről vitatkoznod :R

    Te nem láttál még telekom vállalatnál rendszer belőlről. Nem egy falusi netszolgáltató egy táblás adatbázisáról van szó, hanem akár több tucat együttműködő cég rendszerei közti kommunikációról. (a magyarokat én sem láttam még, de nem hiszem, hogy jobb lenne, mint mondjuk egy német rendszer)

    Ha adatkártyát akarsz egyeztetni, akkor el sem olvastad a feladatot.

    Amúgy persze, mindent lehet optimalizálni, tovább finomítani. De téged sem azért fizet a munkaadód, hogy olyan feladattal foglalkozz, ami nem hoz bevételt. Ha az elfogadható szintet eléri a működés, akkor azt nem fogják további hónapokig vagy évekig optimalizálni. Ügyfélként lehet te is úgy érzed, hogy te vagy a világ közepe, de szolgáltatóként te sem akarod maximálisan kielégíteni az ügyfél igényeit, hanem azt a szintet hozod, ami már vállalható, de nem végtelen a költsége.

    [ Szerkesztve ]

  • azbest

    félisten

    válasz bambano #41 üzenetére

    adatbázis redundancia... nem optimalizálni kell, hanem elsőre rendesen megcsinálni..

    lol, hát te tényleg teljesen fogalmatlan vagy ebben. Tényleg azt hiszed, hogy egy milliós ügyfélszámú és mindenféle szolgáltatásokkal foglalkozó telkom cégnél olyan egyszerű és állandó a rendszer, mint egy hello world php+mysql órai példánál. Elárulom, ilyen szinten már nem csak egy cég van, hanem sokszor tucatnyi cég fejleszti és üzemelteti a különböző szolgáltatási rétegeket a különböző szolgáltatásokhoz. Ezek pedig api-kon keresztül kommunikálnak. Időnként marha bonyolult, de a sokféle feladatot így lehet megoldani. Ráadásul a cégeknek szokása szolgáltatásokat cserélni, újakat bevezetni, így a különbőző rendszerek folyamatosan fejlődnek az igények szerint. Ráadásul olyan ügyfélszámokról van szó, ahol sok esetben nem lehet valós idejű minden feladat, hanem ütemezetten vagy aszinkron módon hajtódnak végre. És ez is marhára meg tudja bonyolítani a helyzetet időnként. Egy-egy fejlesztés 3-6 hónap is lehet, mire élesre kerül, nem azért mert marha lassan dolgoznak, hanem mert bonyolult és rengeteg helyen hozhat be problémát. Ha marha bátran kirakják élesre és utána jön a meglepi valós terhelés alatt, akkor meg jönnek folyamatosan az ügyfélpanaszok, meg szolgáltatáskiesések.

    Az nem kiadáscsökkentés, hogy az éppen elfogadható szinten működő rendszer egy komponensét átvariálják és minden más renszert is hozzá kell igazítani. Egy ideális világban, ahol a pénz nem számít, ott ez persze nem számít, hanem a tökéletesség.

    Az biztos, hogy az ad-hoc törvényhozás nem igazán passzol ehhez. Az ilyen egyeztetésnél nem normális, hogy dömpingszerűen kell végezni.

    "szolgáltatóként te sem akarod maximálisan kielégíteni az ügyfél igényeit": de, ki akarom. azt mindenképpen, amit aláírtunk a szerződésben.
    Nem igazán látom, hogy a telkó mit múlasztott jelen esetben a szerződésből. Elvileg, ha kiderül, hogy az ügyfél nem tartotta be az adatai változásának bejelentéség, vagy átadta/eladta az igénybevett szolgáltatást, azonnal bonthatnák a szerződésszegésért az egészet az ügyféllel. Nagyon is elnézőek, talán túlságosan is elnézőek az ügyfelekkel szemben. Hát most, hogy muszáj ezt ellenőrizni, elsősorban a cég alkalmazottai szívnak emiatt. :U

    Amúgy régebben jobb érveid voltak a vitákban, kevesebb üres vagdalkozás volt. Persze lehet, én sem vagyok már olyan türelmes, mint régen. De lehet csak szentimentális kezdek lenni, hogy régen minden jobb volt :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák