Már csak egy hét adategyeztetésre

Júliussal megszűnnek azok a feltöltőkártyás szerződések, melyek tulajdonosai nem azonosítják magukat a szolgáltatónál.

Egy hete maradt a feltöltőkártyás SIM kártyákkal rendelkezőknek a kötelező adategyeztetésre. Júliustól azok, akik 2017 előtt vásároltak előrefizetéses kártyát és nem azonosítják magukat, nem fognak tudni csatlakozni a hálózatra.

Egy hónappal a határidő lejárata előtt még az érintett kártyák kétharmada várt tulajdonosi ellenőrzésre. Az már ekkor látszott, hogy az utolsó napokban rohamra számíthatnak a szolgáltatók. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság tájékoztatása szerint bár semmi sem kötelezi a mobilcégeket, egy ideig tartani fogják a számokat, sőt az egyenleget is visszaállítják a késve egyeztetőknek.

Ezt ma a Telenor közleménye is megerősíti, mely így szól: „A Telenor július 1-jén köteles a vonatkozó törvénynek megfelelően lekapcsolni azokat a feltöltő SIM kártyákat, amelyeknél nem történt meg az adategyeztetés. Mivel nem szeretnénk elveszíteni az adategyeztetésről lemaradt az ügyfeleket, élve a törvény adta lehetőséggel, biztosítani fogjuk, hogy a lekapcsolást követően 60 napig visszakaphassák korábbi hívószámukat és egyenlegüket.”

A Telenor egyébként az érintett kártyákkal kapcsolatban azt is közölte, hogy szeptember elseje után is lehetőség lesz a szám visszaszerzésére, egészen 2018. február 28-ig, bár ebben az időszakban az új szerződést kötő régi ügyfelek az egyenlegüket már nem kapják vissza. Azok, akik nem tudják megoldani az egyeztetést június végéig, a későbbiekben már csak személyesen lesz lehetőségük erre, hiszen új szerződést kell kötniük.

Az egyeztetésről lemaradó ügyfelekkel kapcsolatban megkérdeztük a másik két szolgáltatót is, a Telekom Kommunikációs igazgatósága csak annyit árult el, hogy bár a szerződések július elsejével megszűnnek, a számokat az ügyfelek megtarthatják. Jövőhétre ígértek részletes tájékoztatást. A Vodafone is későbbre ígért választ, náluk egyelőre nincs hivatalos állásfoglalás a kérdésben.

Azóta történt

Előzmények