Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Xarina

    aktív tag

    válasz azbest #14 üzenetére

    Nincs senki, aki be tudna menni a hazba, maskepp nem is volna ez problema.
    Nincs szuksegem nyaralas alatt a telefonra, igy hiaba lenne barmilyen napijegy nem lenne mirol hasznalni.Egy tabletre telepitett viberrel elvagyok, azon ingyen beszelek ismerosokkel. Bar egy voip rendszeru netkavezobol biztosan olcsobban lehetne hivni Magyarorszagot, mint a roaming dij, de egyreszt itt ilyen biztos nincs, masreszt az azonositashoz igy is-ugy is kellene a telefonom( vagyis a benne levo simkartya).
    Egyebkent meg nem a harmadik vilagban vagyok, hanem egy kifejezetten fejlett orszagban, de teny, hogy eleg messze van az Eu-tol.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz azbest #36 üzenetére

    "Amúgy a szerződésekben benne van, hogy az ügyfél köteles naprakészen tartani az adatait, jelezni a szolgáltatónak a változásokat.": azért azt ugye érezzük, hogy van különbség a két dolog között:
    - normális esetben a felhasználók csak egy töredékénél változnak személyes adatok, és azok is időben eloszolva
    - most meg mindenkinél kell adatot egyeztetni egy párhetes periódus alatt.

    a magam részéről nem tudtam még értelmes indokot találni arra, hogy mire jó ez az adategyeztetés és miért kell majd évente megismételni. max. látszattevékenységre jó szerintem.

    szerk: "Az állami rendszerrel hitelesítik az adatok valódiságát. Ha az lassú és rossz, akkor így jártál.": azt, hogy egyeztetted-e már a számot és kell-e egyeztetni egyáltalán, nem állami rendszerrel ellenőrzik.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz azbest #38 üzenetére

    "Nem az a kérdés, hogy értelmetlen -e az indoklás, ami a törvény mögött van.": nekem ez is kérdés.

    "Az ügyfelek elmulasztották a kötelességüket": milyen kötelességüket mulasztották el *bizonyítottan* ?
    én például mindig minden változást rendesen bejelentettem mindenhova. természetesen hasztalan, mert a tetves bankok még évek alatt sem vezették át az adatokat. a bm központi járműnyilvántartását 18 év vérpisilős munkával sem sikerült pontosítani.

    szóval mire jó ez az egész?

    "Ha mindenki akkor frissítette volna az adatait, amikor szabály szerint kellett volna, akkor most 2 perc alatt meglenne az online egyeztetés": természetesen nem, a telekom rendszere pontosan ugyanannyi idő alatt egyezteti az adatot, ha eddig elmulasztottad pontosítani, mint akkor, ha pontos.

    "A szolgáltatók különböző rendszerei sokszor elég lassan szinkronizálódnak.": itt rontották el, hogy különböző rendszerek vannak, amiket szinkronizálni kell. aki olyan adatbázisokat tervezett, hogy redundánsan van benne az adat, az meg is érdemli. csak az ügyfél szív, nem a tegnaptáv. persze az eddigi tapasztalataim alapján tegnaptávtól bármiféle szakértelmet elvárni alapjaiban téves ötlet.

    másrészt meg ha évek óta nem történt változás az adataimban, akkor milyen szinkronizációra kell várni? bemegyek a telekomos egyeztetőre, beírom a számot, kiírja, hogy nem kell adategyeztetni, mert nincs rajta hang. egy 5 évvel ezelőtt vásárolt kártyára. majd bemegyek mégegyszer, akkor kiírja, hogy kell. 5 év alatt nem bírt szinkronizálni? tegnaptávból kinézem.

    és ahhoz milyen szoftveres szinkronizáció kell, hogy kitesznek egy olyan szinten mocsok adatkezelési tájékoztatót, amire már a hatóság is mozdul, és ezt bő hónap alatt tudják csak lecserélni?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz azbest #40 üzenetére

    "Te nem láttál még telekom vállalatnál rendszer belőlről.": nem kell tojást tojnom ahhoz, hogy tudjam, egy tojás megzápult-e. redundáns adatbázistervért már egyetem első félévében is buktatnak.

    "Ha adatkártyát akarsz egyeztetni, akkor el sem olvastad a feladatot.": miért, a tékom elolvasta a feladatot, ha ő az, aki nem tudja eldönteni, hogy milyen szolgáltatás van egy kártyán? te sem olvastad el, amit írtam: azt írtam, hogy a telekom rendszere egyszer ilyen választ adott, egyszer meg olyat. ha én hülye lennék, a telekom meg okos, akkor mindig egyforma választ adna.

    "Amúgy persze, mindent lehet optimalizálni, tovább finomítani.": nem optimalizálni kell, hanem elsőre rendesen megcsinálni. az optimalizálás meg az újratervezés mindig költség, ami felesleges. és az, hogy nem rakunk adatbázisba redundanciát, az olyan alapvetés ebben a szakmában, hogy ezt elsőre is tudni kellett volna.

    "De téged sem azért fizet a munkaadód, hogy olyan feladattal foglalkozz, ami nem hoz bevételt.": ez így önmagában igaz, csak az igazságot nem fejti ki teljesen. azért már fizet a munkaadóm, hogy a kiadási oldalt csökkentsem, márpedig ha nem kell folyton migrálni meg szinkronizálni, az kiadáscsökkentő. pláne, ha ennek a működés biztonságában is eredménye van.

    "Ha az elfogadható szintet eléri a működés": matávnál elfogadható működési szint.. rotfl.
    "szolgáltatóként te sem akarod maximálisan kielégíteni az ügyfél igényeit": de, ki akarom. azt mindenképpen, amit aláírtunk a szerződésben.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz azbest #42 üzenetére

    "lol, hát te tényleg teljesen fogalmatlan vagy ebben.": persze-persze.. személyeskedj csak.

    "Tényleg azt hiszed, hogy egy milliós ügyfélszámú és mindenféle szolgáltatásokkal foglalkozó telkom cégnél olyan egyszerű és állandó a rendszer, mint egy hello world php+mysql órai példánál. ": teljesen mindegy, hogy mekkora a rendszer, három ügyfél + két html oldal vagy 15 millió ügyfél meg "300 managga által 5 évig fejlesztett" borzadály, mint a telekomos. az alapvető szervezési elveket mindenhol illik megtartani. a különbség max. annyi, hogyha nem tartod meg, akkor a telekom méretű cégnél nagyobb lesz a balhé, mint a garázsban.

    "Elárulom, ilyen szinten már nem csak egy cég van, hanem sokszor tucatnyi cég fejleszti és üzemelteti a különböző szolgáltatási rétegeket a különböző szolgáltatásokhoz.": persze, áruld csak el. attól, hogy sok cég van a buliban, még lehetne normálisan csinálni, csak kellett volna oda egy tökös architekt, aki mindenáron keresztülviszi a helyes döntéseket.

    "Az nem kiadáscsökkentés, hogy az éppen elfogadható szinten működő rendszer egy komponensét átvariálják és minden más renszert is hozzá kell igazítani.": teljesen rossz szemlélettel nézed. a kiadás senkit nem érdekel. a tevékenység pénzügyi eredménye számít. volt már olyan esetem, hogy olyan módszerrel dolgoztak, amit most szidok. és keresztülvertem, hogy álljanak át olyan rendszerre, amit én mondtam. egy rakás kiadást okoztam. egy rakás panaszt okoztam. ha ennyit látsz belőle, akkor azt fogod mondani, hogy nem érte meg, hülye vagyok. de ha melléteszem azt is, hogy a korábbi rendszerben a jogos bevételeik 60%-át nem szedték be, az enyémmel meg igen, akkor is hülye voltam? pláne hülye volt a cég?

    úgyhogy de: rendesen megcsinálni az adatbázisokat és normális architektúrát használni igenis kifizetődő. igaz, nem az első napon fizetődik ki.

    "Nem igazán látom, hogy a telkó mit múlasztott jelen esetben a szerződésből.": hint: nem csak ez az egy szerződésem van a telekommal. van egy kosár más is, üzleti is, mindenféle. összességében nem vagyok elégedett velük. és akkor szokott különösen magas szintre emelkedni a vércukrom, amikor meglátom, hogy milyen mocskos módon húznak le.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • GeoJoe

    senior tag

    válasz azbest #42 üzenetére

    +1
    Ha látnátok belülről... :D
    Sztem sokkal nagyobb probléma, hogy az ügyfelek egy egyszerű lekérdezést sem tudnak kitölteni online. Oda van írva hatalmas figyelmeztetéssel, hogy szülhely után hátha írja azt pl. h MO de persze a hívások többsége abból áll h ő azt el se olvasta de szar az oldal. Azok meg akik úgy töltik ki, hogy kihagyják a második nevüket, mert ők azt 'nem használják' külön csókoltatom :) nagyon kellett ám ez az adategyeztetés...

  • Kernel

    nagyúr

    válasz azbest #71 üzenetére

    Ezt már lejátszottuk, másik topikban is ezt fejtegették, de mindegy, mert minden pontosan egyezik, ugyanott lakom, nyilván a személyi igazolvány új csak.

    Végül meg is kaptam a visszaigazoló SMS-eket, csak vagy két hétig tartott, míg ideért. Tartalma is külön vicc.

    Egyikben tájékoztatnak, hogy a szerződést véglegesítették, valamint a korábban postai úton küldött levelet tekintsem tárgytalannak.

    ??? Milyen levél, nem küldtek semmit, azóta sem.

    Másik: "Ahogy korábban értesítettünk, honlapunkon sikeresen elvégezted stb. bla bla."

    Milyen értesítés, épp az volt a kellemetlen, hogy elment az űrlap és semmi, azt sem tudtam, mi történt, mit csináljak?

    Nem azt mondom, ez legyen a legnagyobb bajom, nem kekeckedni akarok, csak valahogy komolytalan az egész.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák