H​i​r​d​eté​s

2018. január 23., kedd

Gyorskeresés

(#1351) morgonc83

morgonc83
(újonc)

Sziasztok. Ismerkedek a python 2 ővel. Azt hogy tudom megoldani hogy egy sorozat eldöntendő eredményeivel a továbbiakban is tudjak számolni modulot (%) ot? Lehet kicsit értetlenül irom elnézést.

(#1352) justmemory válasza morgonc83 (#1351) üzenetére

justmemory
(tag)

Szia,

így valóban - én személy szerint legalábbis - nem értem mire gondolsz... :) Egy példa sokat segítene, akár egy kódrészlet is.

[ Szerkesztve ]

--- Imprisoned, inside this mind... ---

(#1353) morgonc83

morgonc83
(újonc)

Szia igen. While a<x:
a=a+y
If a%b>=z:
Na most itt szeretném hogy kirja "a" éshogy a továbbiakban a kiirt szám legyen "b" .
Ha lehet akkor azt hogy. Most épp ezen gondolkozom. Mint irtam csak ismerkedem a pythonnal abszolút kezdő vagyok. Ez csak egy sima mattematikai egyenlet lenne ami még csak a fejemben létezik :)

(#1354) justmemory válasza morgonc83 (#1353) üzenetére

justmemory
(tag)

Hmm... Először is, tipp: használd a fórum beépített "programkód" kapcsolóját (szöveg kijelöl, kapcsoló bekapcs.); könnyebb átlátni, mint szövegesen.

A megfogalmazásod nekem továbbra sem teljesen világos, hogy mit is szeretnél, de megpróbálok segíteni, hátha:

while a < z:
a = a+y
if a % b >= z:
print a # ez fogja kiírni, hogy mi is az "a" változó értéke
b = a # "b" változóként tárolod el az "a" változó értékét

Aztán lehet nem erre gondoltál... :)

(Egyébként az is megfontolandó lehet, hogy mondjuk a while helyett range vagy xrange függvényeket használj...)

[ Szerkesztve ]

(#1355) axioma válasza justmemory (#1354) üzenetére

axioma
(PH! addikt)

Azert python2-ben ne hasznalja a range-et mert halal lassu lesz (szivtam ezzel mikor pythonilag kezdo voltam: eloszor letrehozza a teljes listat aztan lepked rajta, mig az xrange csak dobalja a kov. elemet)
Persze hogy ne legyen egyszeru, a 3-asban mar a range van csak... ami ilyenkor pont ugy muxik mint 2-ben az xrange.

[ Szerkesztve ]