- Proxmox VE
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- 3,6 billió dollárt ér az NVIDIA, idáig még egy cég sem jutott el soha
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Windows 7
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Windows 10
- AliExpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
nootropil
csendes tag
Ismét hangsúlyozom, hogy a NOCO genius legalább olyan jó minőségű és tudású mint a CTEK
Hatalmas irodalma van a neten pl :
nem rossz választás
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
K Norbi
addikt
válasz nootropil #2001 üzenetére
Jobban utána néztem, a Ctek sokkal jobb választás!
Ctekre 5 év garancia! a Nocora 1 év
Cteken jók a vezetékek önmagukért beszélnek. [link]A Nocon meg min valami piros fekete 0.5mm2 hangszórókábel lógna belőle jájjj a szemem [link]
Másik! A Noco töltő létezik egyáltalán 220V verzióba?? Mert én a weblapján és videókon is csak 110V dugasszal láttam. [link] [link]
Input Voltage AC 85-130 VAC, 50-60Hz[ Szerkesztve ]
-
Jimmy66
senior tag
Igaz, minden teszt relatív...
-
OrLiX
tag
-
K Norbi
addikt
Én vettem volna már egyet igaz nincs rá szükségem, de jó lenne Itt egy videó [link]
Sajnos az ára tartott eddig vissza 40-45 ezerre jönne ki az E bay ről.
Ráteszed ha 2V felett van a feszültség automatikusan felismeri ad az akkunak 12V ot 1000A tud leadni.
Pár másodperc és lehet indítani.Ha vészesen le van merülve olyankor nem ismeri fel automatikusan, mikor az akku 2V köröl van olyankor nyomva tartod a Boost gombot és ad neki 12Voltot, és lehet indítani ez ugyanaz mintha le lenne kötve az akku. Manuális Boost nál minden védelem ki van kapcsolva szikra és a polaritás is.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Lényegében egy power bank, csak nagyban. "Bikázáshoz" jó vagy töltéshez.
Videó szerint a GB40 önmagában nem bír elindítani egy autót (kisebb áramigényű járműt / gépet esetleg), nagyobb társa a GB70 (2000 A) beindítja, de ez csak egy teszt. Külön figyelmeztetnek, hogy otthon ilyet nem szabad csinálni, tehát akku nélkül.
A töltők dokumentációjában nem is szerepel, csak a bikázás, hiszen a járműben az akku puffer szerepet is betölt. A háromfázisú generátor 6 diódával egyenirányított jele ugyan simább, mint az egyfázisú egyenirányítás, de azért így is hullámzik. Az akkura szükség van, egyrészt a sima DC biztosításához, vagy az esetleges feszültségugrások kivédéséhez is. Tehát ezt nem szabad tisztán a gerjesztésszabályzóra bízni, pufferként kell az akku is, ami a tápot "megfogja".
Ezek a sajátos power bankok USB-ről tölthetők, vagy a GB70 12 V-ról is. Hálózati tápegységet beépítve nem tartalmaz.
Adatlap töltési időiből kiderül, hogy az egyik 6 Ah, másik 14 Ah töltést igényel, tehát kb. ilyen kapacitású Li-ion akku lehet beépítve (ha eltekintünk a töltési veszteségtől).
Bikázásnak az a lényege, hogy a tárolt energiát rövid időben, koncentráltan adja le, így lehetséges nagy áram elérése, ennyi kapacitásból is.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Tőlem kérdezték nem tudtam válaszolni. Esetleg majd ti. Lidl-s LCD-s töltő szeretnének venni. Gyanítom már megint elfogyott, vagy beszedték. A vaterán, és egyéb piacon biztos van 2x annyiért. Köszi.
-
Harkovz
aktív tag
válasz K Norbi #2007 üzenetére
Én a múltkor vettem az Aldibol a nagyból is, az is indítás segitős. Most meg nem mondom mennyi Amper erőt ad neki. Emellett külön választható programok vannak akku fajtánként. Savas, AGM, stb. Ez is kiirja a feszültséget is. 20 ezer volt. Szerintem megérte, jónak néz ki. Még ki sem próbáltam, a dobozában van.
-
steve brown
csendes tag
válasz Inhouse #2018 üzenetére
LCD-s töltő csak egy év mulva lesz a Lidl-ben. Kétszer van egy évben akkutöltő, november körül a sima ledes, januárban pedig az LCD-s.
Tavaly ilyenkor vettem egy db-ot reggel. Gondoltam délután veszek még egyet, legyen kettő, nekem lényeges a voltmérő, nem szeretem külön a multimétert ráaggatni az akkura. Természetesen már egy darab sem volt délután, az eladók elmondása szerint 20 perc alatt elfogyott az egész készlet.
Emiatt aztán az idén vettem kettőt, így van már három LCD-s és egy régebbi ledes Ultimate Speed -
crissprivat
senior tag
válasz steve brown #2019 üzenetére
A 3 lcd-s árán már vehettél volna egy ctek mxs 5.0. Igaz nincs kijelzöje,amin nézheted a feszt,de legalább megbízhatóan müködik.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
steve brown
csendes tag
válasz crissprivat #2020 üzenetére
A tapasztalataim szerint ezek is megbízhatóan működnek, én meg szeretem látni mekkora feszültség van az akkuban.
Még az is lehet, hogy veszek egy MXS 5.0-öt is. -
K Norbi
addikt
válasz steve brown #2021 üzenetére
Ha esetleg vennél töltőt akkor a sok kicsi után nagyban érdemes gondolkozni
[link] [link]
Bírom a Supply módot[ Szerkesztve ]
-
kastner
csendes tag
Most vettem a Lidl-ben LCD-s Ultimate Speed töltőt. A Volt kijelzése nálam csalt 1-2 tized Voltot 13,2-13,4 Volt tartományban. A 12,2 Volt-os akkut bekapcsoláskor hosszasan 15 Volt felettinek mérte, majd lassan esni kezdett a kijelzett feszültség, emiatt elsőre nem indult el, csak csak akkor, amikor 15 Volt alá esett a kijelzett feszültség. Több napos töltés után csepptöltés módban a 44 AH akku biztonsági szelepénél cseppecskék jelezték, hogy sok neki a csepptöltés árama. Nekem nem vált be. Visszavittem, visszavették.
-
kastner
csendes tag
válasz Jimmy66 #2026 üzenetére
Nem potya töltés volt a cél. Érdekes, de a kölcsön kapott ALDI CPL-2054 töltővel nem csinált ilyet az akksi. Annak felmegy a töltése a töltés vége felé 15,3 Voltig is (csepptöltés előtt), mégsem volt ilyen biztonsági szelep kifúvásom. Igaz, hogy annak a csepptöltése jóval kisebb árammal történik. A 15,3 Voltos max. feszültséget a töltés vége felé ez a töltő nem állandóan tartja, hanem impulzusszerűen emelgeti a feszültséget. A 15,3 Voltos max. feszültséget sokan kifogásolják az ALDI CPL-2054 töltőnél, azonban a CTEK MXS 5.0 "Recond" módban 15,8 Voltra emeli a feszültséget. Van olyan fórumozó aki a Carstel töltőnél szerviz állásban 16 Volt körüli mért feszültséget említ. Ez a magas feszültség a savrétegződés nevű jelenség ellen kiváló. A CTEK gépkönyve is kontrollált gázfejlődést említ ("Recond" módnál), ami keveredik az akkumulátor savval, növelve az akkumulátor energiáját.
-
K Norbi
addikt
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2028 üzenetére
A generátorban lévő diódák visszirányban nem engedik az áramot, hiszen épp ez a dióda, illetve egyenirányítás lényege.
Például csak az elmélet kedvéért, ha egy 24 V-os akkut kötnénk egy ilyen generátorra, ami 14,4 V-ra szabályoz (vagy 13,8 V-ra, most nem ez a lényeg), egyrészt visszafelé nem folyna áram, a diódák miatt. Másrészt a szabályzó érzékelné a "túltöltött" akkut, ezért a forgórész gerjesztőáramát levenné teljesen, így a generátor nem termelne semmi áramot.
(A példában csak feltételezzük, hogy a feszültségszabályzó kibírná a 24 V-ot is.)
De ez csak egy kitérő volt, a videóban nem is erről van szó, hanem az önindító elkezdi felvenni az áramot az akkuból. Bikázásnál két áramforrás kapcsolódik párhuzamosan, a felvett áram is kétfelé oszlik. Az eloszlás aránya függ az akkuk töltöttségétől, áramforrás belső ellenállásától, vezetékek, csatlakozások ellenállásától.
Ahol túl nagy átmeneti ellenállás lép fel (érintkezési hiba) az a rész egyszerűen kiéghet, mint egy biztosíték. Csak emiatt szikrázik a videón is, ez így önmagában ártalmatlan, nem jelent túlterhelést. Sőt, az átmeneti ellenállás áramkorlátozó hatású. Ezért nem is bír elindulni.
A létrejövő tranziensek okozhatnának elvben problémát, de egy ilyen töltőnél ez be van kalkulálva.
Más eset, amikor a klasszikus módon bikáznak, a két akku összekötése pillanatában szikrázik. A két akku nyilván nincs azonos feszültségszinten, a kiegyenlítőáram miatt szikra áll elő. De ezt a két akku egymás között játssza le, egyéb irányba nem folyik áram. A jármű elektronikájának sem tud ártani, hiszen a másik akku is azonos kategória (feszültségben), ezért a túltöltés is lehetetlen.
A Li-ion bikázóban nyilván valamilyen speciális kiképzésű akku van, ahol a fegyverzetek, kivezetések ekkora áram elviselésére alkalmasak, ha rövid ideig is. Mérik a hőmérsékletet is, túlmelegedés esetén letilt, ahogy kell, de így tapasztalat nélkül fogalmam sem lehet, hogy meddig bírja.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Gabis
őstag
Sziasztok.
Du-n visszatenném az akksit mert lemerült.
Meg szeretném nézni, hogy a generátor mennyivel tölt vissza.
Mekkora az optimális ill. elfogadható érték?
Simán csak az akksi saruijaira mérjek mint töltő a esetén, vagy más módja van?
Előre is köszönöm. -
-
tibcsiworld
aktív tag
Nekem pl meleg motorral fogyasztók nélkül alapjáraton 13,7V!
-
Gabis
őstag
Nagyon köszönöm mindkettőtöknek.
Gondolom azért a kábelek minősége, elöregedése is befolyásolhatja az eredményt -
Gabis
őstag
Bocsi amiért ilyenekkel fárasztalak titeket...
Egy egyszerűbb töltővel hogyan érdemes tölteni az akksit?
Mennyi az az érték ami fölött már inkább károsíthatja?
Ha töltöm xy ideig és 1-2 óra múlva rámérek és 12,6 V körüli az érték akkor vehetem, hogy 100%-os a feltöltés?
Még gyűjtök az msx 5.0-ra és addig sem szeretném hazavágni az akksimat, ezért kérdezgetek ilyen sületlenségeket -
Gabis
őstag
-
runner 125
nagyúr
Hi,
Tegnap este 6 fele ráraktam a HR-V-t is a CTEK-re, belőttem az autó piktogrammot és magára hagytam. Reggel 9 fele kiemntem megnézni de akkor még csak a 7. státusz világított, az előbb megnéztem ismét, és továbbra is csak a 7. lámpa zöldell. Mi az oka, h ennyit kell várni a teljes ciklus befejezésére?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
crissprivat
senior tag
válasz runner 125 #2038 üzenetére
A 10. nap után vált át a 8. ledre.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
OldAkita
aktív tag
Én nem vagyok nagy szakértője az akkuknak, de egy ideje olvasgatom ezt a topicot és sokat tanultam. Ennek fényében azt hiszem, ha olyan töltővel töltesz ami nem áll át csepptöltésre ha már elég magas az akku töltöttségi szintje, akkor csak kísérletezéssel lehet megállapítani mennyi ideig érdemes tölteni.Én úgy csinálnám hogy rámérnék mielőtt tölteni kezdem, majd 3 óra töltés után levenném, várnék 2 órát utána újra mérnék. Az új értékből levonva a régit kiderülne mennyit töltött 3 óra alatt. Így már ki lehetne kalkulálni milyen lemerültségnél hány óráig kell tölteni hogy 12.7 legyen. Azt hiszem ennél magasabbra már nem tölti.
Más.
Elég ritkán használom az autót, van hogy 10 napig se, szóval igyekszem óvni az akkut és gyakran töltöm, azaz szinte állandóan rajta van a mxs5. Ezen a héten viszont nem volt töltőn mert többször mentem vele. Kihasználtam az alkalmat és méréseket végeztem indulás előtt, járó hideg motornál és úgy is hogy fényszóró+összes ventilátor max-on.
Indulás előtti érték, járó hideg motor, max terhelés:
12.60, 14,75 itt nem volt max terhelés
12.53, 14.75, 14.59
12.42, 14.72, 14.59
Suzuki Swift II. 44Ah Banner akku, 2.5 éves[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz crissprivat #2039 üzenetére
Ah, kösz!
Érdekes, mert a motor akksinál úgy rémlett h 14-15 óra után már világított az utolsó is.mod. Magyarán akkor levehetem, nem?
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
crissprivat
senior tag
válasz runner 125 #2042 üzenetére
Igen,100%on van.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
OldAkita
aktív tag
válasz tibcsiworld #2033 üzenetére
Jó ez kép amit belinkeltél. Felmerült bennem hogy magam is lemérhetném az indítóerőt. Ezt úgy lehet kivitelezni hogy mérek a multiméterrel ,közben valaki indítózik és azalatt az 1 másodperc alatt míg beindul a motor le kell tudni lesni az értéket? Félek, az én gagyi multiméterem mire észbekap már jár is a motor.
-
Kernel
nagyúr
Ha töltöm xy ideig és 1-2 óra múlva rámérek és 12,6 V körüli az érték akkor vehetem, hogy 100%-os a feltöltés?
13,6-13,8 V-ra kell tölteni, ha már töltöd (a régi orosz töltőm is ezen a szinten áll le, nem véletlenül). Vagyis ezzel nem zárom ki, hogy alatta is be tudod indítani, utána a generátor folytatja a töltést. De ha nem kell sietni az autóval, akkor tovább illik tölteni.
Ha véletlenül túlszaladna, a 14,4 V vízbontási küszöbig még nincs gond elvileg, de azért nem mellékes a töltőáram nagysága sem.
A kapacitás tizedrészének megfelelő áramon 15 óráig lehet tölteni, de normális esetben akkor sem lehet baj, ha tovább marad rajta.
Nagyobb áramokon a celladugók kivétele lehet egy óvintézkedés, amelyiknél kivehető. Ne vezessen félre az sem, ha le van ragasztva egy címkével egy műanyag lap, ami alatt elrejtették.
Tehát mielőtt valaki félreértené, feszültségvédelem nélküli töltőről volt szó.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz OldAkita #2044 üzenetére
Nem sok értelmét látom ezzel foglalkozni.
Mindenki képes érzékelni, hogy indításkor milyen fürgén pörög az önindító, vagy épp máskor nehezebben veszi az akadályt stb. Ezen nincs mit méregetni szerintem.
Aki már átélt akkuhalált, az tudja mivel jár, például egy cellazárlat kialakulása. Egyre nehezebben indul, egyre kevésbé tartja a töltést, majd aránylag gyorsan használhatatlanná válik.
Ezen sincs mit mérni, pontosabban be tudom határolni a hibás cellát (amelyik elfőzi a vizet, nagyáramú töltésnél nem pezseg, kevesebb a kapocsfeszültség), mire megyek vele? Úgyis cserélni kell.
Arról ne is beszéljünk, hogy "indítóerő" V-ban kifejezve, ez valami angolból fordított baromság, szakmailag kicsit vicces.
Az pedig, hogy a 14 V alatt gyengének minősíti a töltést, teljesen inkorrekt. Sok autónál 13,6 V stabil feszültség van, mégis rendesen működik minden, akku 10 évnél tovább él, izzók nem égnek ki, konkrétan soha nem kell izzót cserélni.
De elismerem, hogy kereskedők szemszögéből ez egy kártékony dolog.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Nem sületlenség!!!! Én is szilveszterkor kezdtem olvasgatni, és nem sok, de valami már rám ragadt!
Ha régi, nem csepptöltős vagy új, de Mach 119 utánzatú tesco, ami szintén nem csepptöltős, semmiképp ne hagyd rajta éjszaka!
Az utóbbiakat mérni kell óránként legalább! A töltés ugye 14,4V, a téli 14,7V! De a töltő tolja neki utána is! A haverén 16,6V-ot mértem! Nah ott már le kell szedni a töltőről, az tuti!
Amennyiben olyan házi, égővel szerelt, (a vaternak van olyan), akkor az égő "szabályozza" a töltést. Bár ehhez hülye vagyok, de ez elméletileg nem főzi szét. Gondolom itt a töltést egy exponenciális ként kell elképzelni! De ezen sem lehet napokig, bár ehhez tényleg nem értek!
Bár ezt még voltmérővel sem mértem![ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz OldAkita #2044 üzenetére
Nekem a feleségem mérte, miközben indítottam. 11,9V. De már úton a szivargyújtós mérő! De ahogy Kerneltől tanultam, ebből az derül csak ki, hogy elindul, vagy nem indul a kocsi, ami mérés nélkül is kiderülne!
Az igazi szeszt egy terheléses teszt lenne! Én erre max jövőre, azaz a köv. tél előtt megyek!
-
Gabis
őstag
Hidd el már egy párszor átrágtam magam a témán
A legnagyobb gond, hogy ritkán és ált. rövid távon használjuk az autót, ezért egy normális töltőre mindenképpen szükségem lesz.
Az Aldi/Lidl töltőtől indulva az Akkukrafton keresztül jutottam arra, hogy megérdemel egy MXS 5.0-t.
Mivel sok helyen elég lehúzósak az emberek, ezért amit csak tudok magam derítek fel és próbálok megoldani.OldAkita
Köszönöm a tanácsot, hasonlóképpen csinálom mert éjszakára nem merem rajtahagyni.Kernel és tibcsiworld nagyon köszönöm a tanácsokat, észrevételeket.
-
nootropil
csendes tag
Én a következőképp csináltam : video felvételt készítettem a multimeterről... majd kikockáztam
A neten fellelhető videokon min-max értéket elmentő multimeterek vannak ált.
Ha ctek mxs 5.0 akkor maradhat éjszakára is.. tapasztalat
Egész jól mutat különben a tok.. persze ár/érték arányban annyira nem
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
Új hozzászólás Aktív témák
- Sorozatok
- Ryzen 7 9800X3D processzor: játékosokra hangolva
- Premier előzetesen a Chicken Police – Into the HIVE!
- Autós topik
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- World of Tanks - MMO
- Elülsőtápos E-ATX toronyházakkal jelentkezett a Geometric Future
- Call of Duty: Black Ops 6
- Motoros topic
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest