- Mozilla Firefox
- Aliexpress tapasztalatok
- OpenWRT topic
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- SkyShowtime
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
-
raziel01
veterán
Ráraktam az aksira hópihe módban, körülbelül fél óra múlva már azt írta, hogy tele az aksi. Hihető lehet?
Vagy kell még valamit csinálni? A kocsi napi használatban van de csak ilyen 2x9 km-eket megyek. Létezhet hogy szinte majdnem maxra volt alapból is töltve ígyis? -
Rent
senior tag
válasz agyarka #2949 üzenetére
Kicserélik holnap, már beszéltem velük telefonon. Az egy elég pontos, bár régi kapacitásmérő, amivel mi mértük.
Az ő műszerük egy szuper méregdrága toyota eszköz, ami az előző kukába való akksit is jónak hozta ki, mert mindent mér, csak éppen nem terheléssel.
Az autóban semmi változtatás nem volt, új korában került bele pajzs védelmi rendszer, a mai napig náluk fordult meg az összes kötelező szervizen. Ma 11.63v-ot mértem az akksin.
Télen minden hétvégén feltöltöm, kivéve most a csere előtt. Napi használatban van egyébként az autó.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Többfelé akku tesztelési módszer létezik, mindegyik vizsgálatnak vannak előnyei és hátrányai. Tárolási kapacitást 20 órás terheléssel kell mérni, ahhoz 100+ egy műszer, de az nem hazudik.
Pajzs?
Akkor tapasztaltaim szerint nem az akku volt a probléma, az csak a tünet. Túl magas a készenléti áramfelvételed, és folyamatosan ki fogja nyírni az akkuidat. Drága a Prius/ Lexus kompatibilis (gyárilag AGM) akku. Hosszútávon olcsóbb kidobni és egy rendes gépjárművédelembe beruházni.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
A Toyotánál Midtronics elektronikus teszter van rendszeresítve. A elektronikus gyorsteszterek okos találmányok, annyit azonban tudni kell róluk, hogy amit jónak minősítenek az attól még lehet rossz, amit viszont rossznak az biztosan rossz, és nagy valószínűséggel fizikai beavatkozás nélkül nem javítható.
Az olcsó terhelővillás tesztelésre ugyanez igaz.[ Szerkesztve ]
-
xeo98
csendes tag
válasz raziel01 #2953 üzenetére
Az Aldis töltőm közel 40 óra alatt töltötte fel az akkut. Először mikor kiírta kb4 óra után hogy kész 12,2-t mértem multiméterrel. Este visszaraktam és akkor hópihe móddal töltöttem. Igaz, hogy ritkán néztem rá, de sosem írta ki hogy kész lenne, csak közel két nap után.
-
Kernel
nagyúr
Következetesen használod ezt a "kapacitásmérő" kifejezést, de az más fogalom. Amiről te beszélsz (gondolom) az csak egy műterheléses akkuteszter, a klasszikus terhelővilla rokona, LED-kijelzővel.
Nagyjából annyi, mintha bekapcsolnál az autón terheléseket, világítást (már amit lehet, álló motorra gondolok), utána megnéznéd egy multiméterrel, hogy mennyire esik le az akku feszültsége.
Ha nagyon leesik, az még nem bizonyítja, hogy rossz lenne az akku. Az is lehet, csak le van merülve.
Valódi kapacitásméréshez ki kell sütni az akkuból, a belőle kivehető Ah-kapacitást, ami egy hosszabb folyamat.
Vannak persze egyéb gyorsteszt-lehetőségek is, belső ellenállás mérése stb.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Laca1212
őstag
Vettem egy jelenleg akciós Lidl -ös töltőt.
Azon tulajdonságát, miszerint nem kezdi meg a töltést ha 3,x volt alá van merülve a tölteni kívánt akku ki lehet e kerülni? Azaz lehet e valami trükköt alkalmazva töltésre bírni?
Amúgy AGM akkut is lehet tölteni vele?
-
Kernel
nagyúr
-
Stgail2
csendes tag
Sziasztok,
egy rövid kérdéssel fordulnék hozzátok:
A múlt héten vásároltam egy ctek mxs5-öt. Ma rátettem az akkura tölteni és a 4. lépésben 14,89V-tal töltött. Ez normális ennél a töltőnél? Olvastam hogy rendelkezik ATC-vel, ez annak a hatása? Tapasztalataitok alapján szobahőmérsékleten 14,4V-tal tölt?
Igazából először nagyon meglepődtem hogy túllépi a 14,4 V-os határt, de szeretném a véleményeteket kérni, hogy ez a normális működés része-e.A sípolásról: az enyém is sípol normál módban, de csak nagyon halkan. Véleményem szerint ez minden kapcsolóüzemű eszköznél normális.
-
agyarka
aktív tag
válasz Laca1212 #2961 üzenetére
Párhuzamosan rákötsz egy másik akkut, és úgy talán elkezdi tölteni, már amennyiben tölthető. Ilyen esetben jobb egy buta töltő, az nem válogat. Ekkora mélymerülésnél már rendes kapacitás vesztés várható.
#2964 Stgail2
Ez is az egyik bajom a Ctek nél. Nincs nyilvános dokumentációja az ATC nek, pedig semeddig nem tartott volna egy táblázatban közzétenniük a véleményük szerinti rendeltetésszerű feszültség értékeket különböző hőmérsékleteken. Még azt sem adják meg a használati utasításban, hogy a töltőfeszültség értéke 20 vagy 25C fokra vonatkozik. -([ Szerkesztve ]
-
Laca1212
őstag
Ja,még valami...
Bikaponton keresztül lehet tölteni az autó AGM akkuját? -
Kernel
nagyúr
válasz Laca1212 #2966 üzenetére
Ami nekem legjobban bevált egy DC 12V / 500mA trafós dugasztáp, mert ennek természeténél fogva van egy belső ellenállása, ami áramkorlátozó:
Tehát nem stabilizált, nem kapcsolóüzemű dugasztápról beszélek (ami kicsi, könnyű), azért is mutatom képen, hogy felismerhető a formájáról, tömegéről is a vasmagos trafó miatt. Ennek csak a névleges feszültsége 12V, amúgy terhelés nélkül 16-18V-ra is felszaladhat, ami nem baj, mert az akku úgyis ráterhel, lehúzza a saját szintjére.
Ezért kiválóan alkalmazható szivargyújtón keresztül éjszakai töltésre, illetve több nap alatt sem képes túltölteni az akkut, mert ahhoz túl gyenge.
Túlmerült akkuhoz visszatérve, annak belső ellenállása nagyon meg tud nőni, ezért akár egy 12V / 1A stabilizált dugasztápot is rá lehet éppen dugni, ha nincs más kéznél, és csak az a cél, hogy kicsit emelni rajta. De ahogy töltődik, magához tér az akku, csökken a belső ellenállás, túlterhelheti a stabilizált tápot.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Rent
senior tag
válasz K Norbi #2969 üzenetére
Nem néztük, nekem sajnos sima mxs5.0 van. Viszont az RX-nél annyira nem számít az indítóerő, mert nincs benne önindító, viszont volt, hogy annyira a végét járta egy akksi benne, hogy már se kép se hang nem volt kulcselfordításra. Na azt nem szeretném újra megvárni.
Az előbb megnéztem a toyo akksi 12,24, a mitsuban meg 12.69 ek. Egyébként a pajzs ki van kapcsolva 2 hete, viszont holnap megmérnek minden állapotban áramfelvételt (pajzs ki,be). Biztos, hogy akksi gond lesz, mert korábban sose volt gond egyetlen új akksival sem. -
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2970 üzenetére
Én az ábrát jónak látom, inkább az alatta lévő leírás fura pár ponton.
(#2973) Rent Multiméterre gondoltam, csak a feszültség végett linkeltem be.
Vagy valami szívja, vagy nem kapott normális töltést.
2 hónaposan kifeküdni egy gyári akkunak.. Előfordulhat de ritka.[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
válasz K Norbi #2974 üzenetére
Én is erre gondolok, hogy vagy valami szívja, vagy nem kap normális töltést, vagy nem jó a gyári akksi. Majd holnap kiderül és remélem az akksi a rossz, mert számomra az a legolcsóbb, azt gariba cserélik és amúgy sem volt drága (25e volt beszereléssel együtt 2 vagy 3 év garival).
Az a furcsa, amit már írtam korábban is, hogy egy éjszaka alatt (igaz, hogy akkor -14 fok volt) teljesen feltöltött állapotról 12.21v-ra esett (pajzs ráadásul service módban volt), míg a mitsuban 12,91-re.
Ráadásul mind2 motorháztetőt résnyire hagytam, hogy reggel azonnal neki lehessen esni multiméterrel, anélkül, hogy bezavarna (pillanatra is megterhelné az akksit) a központi zár nyitás, majd motorháztető nyitás (közben belső világítás felkapcsolása). Szóval mind2 autón kikapcsolt állapotban volt ráadásul a gyári riasztó is. Előbbiek miatt gondolom, hogy a toyo akksi a hibás, mert 9 óra alatt mi szívhatná le az RX-ben, mikor semmi utólagos bekötött dolog nincs benne a 0km-es kora óta benne lévő pajzson kívül, ami ráadásul ki is volt kapcsolva ezen az éjszakán.
Remélem holnap kiderül és minden megoldódik.
Amúgy az RX töltőfeszültsége 13,8V fixen, akkor is ha megy a tompított, a klíma, az ablakfűtés, a klíma, két ülésfűtés, meg az audio rendszer, mind1 hogy épp jár a motor, vagy sem, de ready állapotban van.
Azt mondták úgy mérjem meg, hogy a tompított és a hátsó ablakfűtés menjen, én rátoltam mindent és akkor sem mozdul el 13,8-ról, azt mondták ez teljesen jó érték, ha minden terheléssel együtt ennyi.
Majd holnap megmérik, aztán reméljük kiderül.[ Szerkesztve ]
-
bbubby00
őstag
Behoztam tegnap du az akksit, ma reggel 9re már szobahőmérsékletű volt. Feldobtam utána tölteni. Asszem 12.1el indult és most azt mutatja 8.5óra után, h televan és 13.1et jelez, nem villog mostmár a töltöttségjelző.
Kész lenne a művelet?Eladó Mazda MX5 széles választékban: https://www.facebook.com/hasznaltmx5
-
DigitXT
félisten
válasz K Norbi #2925 üzenetére
Szerencsére nem te döntöd el, hogy mikor szólhatok hozzá, és mikor nem.
Érdekes, hogy azt írod, hogy "kár volt" hozzászólnom, miközben uszkve negyed
órával ezen (magas lóról megeresztett!) HSZ-ed előtt azt se tudtad, hogy tényleg
létezik zselés akku: csak azt tudtad ismételgetni, hogy TE még nem láttál olyat.
Mint a parasztbácsi az állatkertben a zsiráfot látva: ilyen állat márpedig nincs is!Ha már így konkrétan rákérdeztél, akkor tessék: 12V 56Ah, állítólag gél töltésű
Ja, és Exide, ha még nem láttál volna ilyet. (Aztán lehet, hogy a Forex is hülye,
TE vagy a helikopter: én nem tudhatom!) Viszont soha nem szégyen tanulni...Pl. nem értem, hogy ez miért nem jó autó indítására (is)? A specifikációja szerint
simán lenyom 460A-t (CCA), így nem kéne gondnak lennie az indítózásnak.---
Az a baj, hogy nincs semmi okod a magas lóra felülni: van némi "alapismereted",
továbbá némi gyakorlati tapasztalatod, és ettől azt hiszed, hogy innentől TE vagy
az akkutechnológia "atyaúristenje": azokat próbálod folyamatosan kioktatni, akik
szemmel láthatólag sokkal jártasabbak a témában. Csak te nem veszed észre...Nem magamra gondoltam természetesen! Én csak olvastam (több helyen), hogy
UPS-ben szoktak zselés akkukat használni - pont a ciklikus üzemet jobban bíró
felépítésük okán és mivel egészen más "karakterisztikát" igényelnek az UPS-ek.
Nem egy nagy áramlökést kell leadniuk (indítómotor), viszont jó ha bírják sokáig,
s nem gond, ha lassabban tölthetők, mert áramszünet után bőven van idő tölteni.Brogyi HSZ-e rávilágított, hogy bizony a szakmabeliek is keverhetik. Szóval nincs
azzal semmi gond, hogy a laikus a kérdésében nem tudja a terminus technicus-t:
aki visszakérdezett, pont ezt akarta megtudni, hogy tényleg zselés akkuhoz kell
az a töltő, vagy esetleg AGM-hez, mert nem ugyanaz! Zseléset jellemzően NEM*
alkalmaznak autókban, mert indításra (elvileg) nem igazán jó (másra meg minek).
Azt is fel szokták hozni példának, hogy lakóautókban, esetleg hajókban már azért
előfordulhatnak, ahol a fogyasztó olyan jelleggel terheli, amihez alkalmasabbak.Visszatérve az UPS-re: nemrégiben vettem az enyémbe 2 db akkut... Elfogadom,
ha tévedett a bolt, és valójában "sima" akkuról van szó... megtévesztett engem is.
Az eredetileg benne található akkun egyértelműen írják, hogy karbantartásmentes,
zárt, ólom-savas akku, ami készenlétben 13,5-13,8V-ot igényel, ciklikus üzemben
(töltés) viszont kér 14,4-15V-ot is... Tehát elvileg ezért nem lehet zselés...*: konkrétan írta, hogy autóban nem hiszi, hogy ilyen lenne. Valószínű a félreértés!
Erre te meg a fejéhez vágod azt, amit már írt. Csak te nem olvastad. Vagy esetleg,
ami rosszabb, de esetedben valószínű: nem értetted... Funkcionális analfabétának
nevezik azt, aki ugyan elolvassa amit elé tesznek, de értelmezni már nem képes!
Én is pont azért szóltam a témához eredetileg, mert történetesen egy MXS 7.0-ám
van, és marhára nincs "zselés" módja, van viszont AGM, így valószínű a félreértés!És akkor visszakanyarodva az elejére: valóban kár volt megszólalnom. Veled NEM
lehet értelmesen beszélgetni, így biztos szaladni fogsz a moderátorokhoz, hogy a
HSZ-emet töröljék, meg tiltsanak ki, csak azért, mert leírtam a véleményem: oké!
Vállalom! Elképzelhetőnek tartom, hogy a szakmai részt meghagyják. Megint... -
agyarka
aktív tag
válasz DigitXT #2980 üzenetére
Az Exide ES640 ugyan képes indítani az autót, de mégsem ajánlott gépkocsiba annak töltési rendszere miatt.
"One disadvantage to the GEL battery is the charge profile. GEL cells must be recharged properly or the battery may prematurely fail. The charger must be designed or adjustable for GEL cells since they use lower charging voltages.
If you currently are using a GEL battery it can usually be replaced by an AGM model. You however cannot replace an original AGM battery with GEL cells."(Tudom, Te nem is írtad, hogy az indításon kívül bele is lehetne tenni autóba, de a kettő általában összetartozik. Az idézett szöveg a Te linkekről van. Köszönöm! )
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz DigitXT #2980 üzenetére
A linkelt kis 9Ah akku valóban sima felitatott savas, még csak szelep reguláció sincs benne. A fedő plexi alatt gumikupakok vannak az esetleges túlnyomás miatt. Gondolom a készenléti töltés alacsonyabb feszültsége miatt nem bonyolították túl. A gumikupakok alatt látható a fehér üvegszövet. Desztvizet rátöltve újra életre kelthető, amennyiben nincs más baja mint a folyadékvesztés. (Nekem 5 ből 5 x nem sikerült, valahogyan 1 -3 cella zárlatos lett )
-
doso21
kezdő
válasz K Norbi #2974 üzenetére
Hétvégén én is utána jártam a kis aksinak!
hiába töltöttem 2 napig és szépen tartotta a feszültséget is. 12,85V (töltés után 4-5 órával mérve).
Rákötöttem a Mondeomra amíg abból kivettem (csak a sarukat vettem le) a nagy 74Ah-s aksit
De elég volt csak az ajtót kinyitni és már a belső világítás égőjétől lement nagyon a feszültség (12V alá)
Korábban említett Lidl tesztelőt rákötöttem.. és már pirosan világít amikor a központi zárat bezárom/nyitom...
szóval erő az nincs benne... szóval szerintem tényleg kuka... nem szórakozok vele.
Én annó a Fiesztámon úgy derítettem ki hogy mi mennyit eszik üresben, hogy levettem a sarut, mérő műszrekét rácsiptettem, majd a sarura rá a másik végét... és láss csodát lehetett látni az áramfelvételt. (Jó indítani azért nem kell az autót, vagy a gyújtást ráadni) de nyugalmi állapotban lehet nézni mi mennyit vesz fel.
Pl én annó vetttem bele GPS nyomkövetőt ami folyamatos tápra volt kötve, hogy ne tartson sokáig mire újra jelet kap Az volt a hibás. Most nem emlékszem pontosan mennyi Ampert vett fel, de kb annyit mint a helyzetjelzők felkapcsolva... hideg időben, meg 1 nap állás után már csak épp hogy indult az autó
Töltés, Aksi állapota rendben volt.A mondeon csak azért töltöttem így az aksit, mert megpróbáltam azt a bizonyos évenkénti 1x ajánlott regenerálást. Amúgy télen hetente szoktam tölteni. Töltési rendszer teljesen jó. kb 1 éve volt generátor is felújítva. inkább az igényekkel van gond
Elektromos kiegészítő fűtést szereltem be... (gyári opció, nem kókány) fűtő patronokkal melegíti a fűtő kört. Nagyon kényelmes és komfortos. Csak patrononként kb 20A a max. (ezért is csak 2 vagy használva a 3ból) + ilyenkor hidegben automatán kapcsol az első, hátsó szélvédő fűtés...+bizsergeti a tükröket... és tartja amíg fel nem melegszik a motor.
Nagyon komfortos a dolog, de azért rá szoktam kicsit segíteni töltővel is.Csak azért írom le mert felmerült itt hogy ha minden rendben akkor nem szükséges töltögetni az aksit.
Szerintem az igényeken múlik minden. Gyárilag a legnagyobb generátor van a kocsiban és mégis épp elég. Ilyenkor télen pedig nem árt a rásegítés.Szünetmentes aksi felélesztésén én is gondolkodtam éves szinten a meló helyemen 10-14db-ot is elhasználunk (lejár az ideje). De arra a megállapításra jutottam, hogy nincs értelme.
Sajnos megbosszulja magát a folyamatosan szinten tartás.Valami olyasmi lenne jó mint a lenovo laptopoknál láttam, hogy van olyan opció a töltési rendszerben, hogy ha sokáig szeretnénk töltőről használni akkor hagyja merülni az aksit kb 50%-ra majd feltölti 70-80%ig.
Mondjuk akkor a készenléti idő romlik, de az aksi lehet évekkel bírja tovább.[ Szerkesztve ]
-
Laca1212
őstag
Hány V a normál érték gyújtáson egy akkunak? Mi az ami még oké és mi az ami már gyenge akkura utal?
-
agyarka
aktív tag
A drágább a nagyobb fogyasztókra méretezett (eredetileg Panasonic) AGM, ami feltételezhetően a Camryban is használatos, és külön hőmérséklet érzékelő fogadására alkalmas núttal rendelkezik. Az olcsóbb meg kb. a Toyota Optofit kategóriája, azaz a gyár által elfogadott olcsóbb kategóriás gyári helyettesítő termék. Fura lenne, hogy egy Camry ba gyárilag AGM et tesznek elsőszereltként, egy Lexusba meg nem, bár végülis a pénz nagy úr még egy ekkora cégnél is. Azt konkrétan tudom, hogy a kisebb Toyota HSD -kbe csak a Keyless Go val szerelt változatokba raknak gyárilag AGM et, az alacsonyabb felszereltséghez sima zárt, felitatott VRLA -t.
-
crissprivat
senior tag
Lenne egy kérdésem a szakmabeliekhez,hozzáértökhöz.
14,40V felett minden körülmény közt bekövetkezik a vízbontás és a víz idö elötti elpárolgása hosszabb távon az akkuból? Mondjuk pl. -20C fokban és +40C fokban is 14,4V lesz ez a feszültség amikor a vízbontás elkezdödik?Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
agyarka
aktív tag
válasz crissprivat #2994 üzenetére
" savas akkumulátornál vizes elektrolit esetén magasabb hőmérsékleten már 2,4 V -nál kisebb feszültségnél is elindul a vízbontás, míg alacsonyabb hőmérsékleten csak 2,4 V-nál nagyobb feszültségnél kell erre számítani."14. old.
Ezen elvek alapján készülnek a hőmérséklet kompenzációval rendelkező töltők. Ne feledkezzünk meg azonban arról, hogy nem mindegy, hol történik a mérés! A savhőmérséklet, a ház, az akkusau és a töltő hőmérséklete között közel sem mindíg egyforma.
A linkben található egy VARTA PzV akku, amit bányászatban használnak és zselés.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz crissprivat #2996 üzenetére
Amit linkeltem annak nagyrésze általánosságban a savas akkumulátorok töltéséről szól, többek között az idézett hőmérsékletes rész is.
A kémia/ fizika nem függ attól, hogy autóról vagy bányagépről van szó, mindkettőnél vannak hőmérséklet különbségek.
Látsz a képletben utalást zselés akkura?[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz agyarka #2998 üzenetére
UfK = U + f (t +tg) ahol U = a 30 oC-ra
f = hőmérsékletfaktor (-0,004 V/cella/oK)
t = akkumulátor hőmérséklete
tg = az akkumulátor gázosodási határhőmérséklete (30oC)Igazad van,nem.
Mennem kell melóba. Addig valaki kitölthetné a képletet 25C fokra[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2997 üzenetére
13,6V nál a Ctek nem is tölt Hanem szinten tart, sensor nélküli pl..
Szerinted akkor elegendő egy akkumulátor feltöltéshez 13,6V? Főleg ha Kálciumos.Az én generátorom nem 13,6V tölti az akkut ez biztos.
Hőmérséklet kompenzálás pedig hasznos dolog [link]
Nem disznek teszik bele, az újabb autók se fix 14.0-14,4V között töltik az akkukat.
Hanem figyelembe veszik a hőmérsékletet.(ehhez elegendő 13,6-13,8V) Ezt remélem csak viccnek szántad..
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Hobby elektronika
- Stellar Blade
- Mozilla Firefox
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- OLED TV topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...