Új hozzászólás Aktív témák
-
Harkovz
aktív tag
válasz K Norbi #1946 üzenetére
Lehet valami az ECU generátor vezerlésben. Az én 2009 - es Sx4 - em most a hidegben indítás után felemeli a feszültséget 14,7-14,8 Voltra. Hiába kapcsolok ülésfűtést, lámpát stb., ugyanennyi marad. Ahogy felmelegszik üzemi hőfokra beáll 14,5 Voltra. Indítás előtt 12,2 Volt van. Ebben van egy kpzár zárás és nyitás. Szerintem jó az akkum.
-
nootropil
csendes tag
válasz Jimmy66 #1947 üzenetére
Alany : 2015 Mazda 6 2.0 benya
Hidegen indítottam..
és
12,8 V .. alapjáraton (biztosan mérési hiba.. vagy nem tudom )12,6 V nyugalomban
Érdekesség: NEM AGM rendszerű az akksi, jó öreg ólom savas, klasszul monitorozható cellával, utantöltési lehetőséggel
Nem tudja valaki hol tudnék utánanézni, hogy milyen kapacitású van benne ?
Rátettem a CTEK-re szépen elindult felfelé .. a fesz.
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
OrLiX
tag
Srácok!
Aki a Fétistől rendelt CTEK MXS 5.0 töltőt, LED-es indikátorral, milyen indikátort kapott?
Úgy írták, hogy CTEK MXS 5.0 továbbfejlesztett verzió + ajándék LED M8-as fix csatlakozóval!Most nézegetem a CTEK hivatalos oldalát és azt látom, hogy az M8-as ez:
http://ctek.com/hu/en/chargers/Comfort%20Indicator%20Panel%20M8%201%2c5m
Én pedig ilyet kaptam, ami az M6-os elvileg:
http://ctek.com/hu/en/chargers/Comfort%20Indicator%20Eyelet%20M6
Aki akciós csomagban rendelte, ilyet kapott?
ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ.
-
addikt
-
nootropil
csendes tag
válasz K Norbi #1959 üzenetére
Szia ! Köszönöm az információkat..
Pontosan
Mazda 6 SPC G145 Attraction
motor : PE2062..
alváz: JmzGJ69Érdekes szerintem, hogy AGM -t ajánlanak a gyár pedig hagyományosat tesz bele, illetve ha r 1230 kg az egész autó (skyactive) akkor miért nem fért bele egy könnyebb
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Inhouse
őstag
válasz nootropil #1952 üzenetére
Nagyon úgy néz ki, hogy 60Ah 520A. PE1T
A 12,8V valószínűleg azért van, mert nincs szükség töltésre és lekapcsolta az ECU, mert ha nem lenne egyáltalán, akkor nem lenne nyugalmi 12,6V-os feszültséged, ami jó. Ellenben az előző hozzászólás 12,2V-jával.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
peti85
senior tag
válasz nootropil #1960 üzenetére
Nekem a 2004-es Mazdámban is ilyen felépítésű akkumulátor volt gyárilag. Amúgy szinte biztos, hogy Panasonic gyártmány, ránézésre ugyan olyan, mint az enyém. Nyolc éves korában cseréltem, bár mint utólag kiderült, elég lett volna feltölteni is, de gyors megoldás kellett. Tesóm szintén Japánban gyártott Civic-ében is ugyan ilyen fajta Panasonic akkumulátor 12 éves korában lett cserélve. Addig töltőt nem látott, csak amit a kocsi visszatermelt.
Én szerettem volna ugyan ilyet venni, de itthon (sőt Európában) nem kapni Panasonic akkumulátorokat. Lehet, hogy "elavult" technológiásnak néz ki, de biztos, hogy tartós lesz. A képen nem látszik végig, de a Q-85.... lesz a típus szám bár nem hiszem hogy bármit megtudsz róla, legfeljebb valami Japán honlapon.HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Ezek közül (főképp) motor akksi töltésére melyiket ajánlanátok?
Ctek XS 0.8 - [link] ~ 11k
Noco Genius G1100 - [link] ~10k
esetleg valami más (Bosch C1, stb).A terv, hogy gyorscsatival folyamatosan a motort töltené, ha a garázsba rakom Ehhez a Ctek lenne talán a legjobb.. De mindenre nyitott vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #1952 üzenetére
Nem biztos, hogy mérési hiba, az sem mindegy, mennyi ideig mérted.
A vezérelt generátoroknál van olyan, hogy letiltják az akkutöltést (gyakorlatilag a forgórész gerjesztőáramát), míg a katalizátor elér valamennyi hőmérsékletet például.
Hideg motornál nagyobb a károsanyagkibocsátás, amit tovább növel, ha rögtön rá is terhel a generátor a főtengelyre. A gerjesztőáram letiltása ezt a terhelést megszünteti, a generátor ilyenkor nem termel áramot.
Amellett ez lehetővé teszi az alapjárati fordulat, fogyasztás és emisszió csökkentését anélkül, hogy a motor instabillá válna, a generátor okozta terhelés miatt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nootropil
csendes tag
CTEK de sztem Mxs 5.0 vegyél akkor már .. ezzel autót is tudsz tölteni ha kell vagy hajót
Mivel a kisebb ctek-l megőszülsz mire egy 2.0D akksit feltöltesz
Mondjuk valamikor ezen fórum topik elején asszem Brogyi linkelt be egy tesztet ahol együtt tesztelték a CTEK-l a NOCO -t és a Noco nyert...
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Peter.70
őstag
Megjött a ctek mxs 5.0 töltőm a Fetis Kft-től. A csomagban van töltő, ledes indikátor vezeték [link], és ctek eyelet füles végü csatlakozó kábel. A töltő mode gombja piros színű.
-
Peter.70
őstag
Beüzemeltem a ctek töltőt,csatlakoztatás után rögtön a 3-as számú led kezdett világítani, majd kb 1 perc elteltével már a 4-es. A töltő nem melegszik és nem sípol / zúg.
Más sem kapott hozzá jótállási jegyet, aki a Fetis Kft-től rendelte?
[ Szerkesztve ]
-
nootropil
csendes tag
válasz Inhouse #1979 üzenetére
f vMegnéztem egy hosszab út után működő tompított fény, fűtés mellett ...
Hát így sem volt sok : 13,1 V ha rákacsoltam még 1 fogyasztót (ablakfűtés) leugrott 12,8 .. ra majd röviddel utána vissza 13,1 V -ra .
A régi
A 2008-s renault scenic tolja 14,3 V -l tehát a multimeter valószínűleg rendben
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Peter.70
őstag
Még valami, az akkumulátornak, illetve az autónak mennyire ártok, ha 100%-ra töltöm az akkumulátort?
-
nootropil
csendes tag
Ismét feldobnám a régi témát :
Bizonyos AGM akkumlátorok pl : optima,odyssey .. tölthetők 14,7 V --l ?
Bizonyosak nem ...
ld:
34.oldalA CTEK automatikus hőmérséklet kompenzációja úgyis megemeli 14,7 V-re hidegben ! Ezért tűnt el a hópihe és lett AGM -gomb helyette.
Csak a Fordok töltenek túl ?
A "sima" AGM akkumlátort nem tölthetem 14,7 V -l, akkor a CTEK miért tette bele az AGM gombot ami nagyjából 3 fajta akkura jó csak.. mert ugye a sima AGM-re nem..
Let's fight...
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
K Norbi
addikt
válasz nootropil #1986 üzenetére
Sima normal töltésnél max 15,5V ig emelheti.
+3C fokon 14,95V
-10C fokon 15,22V
-20C 15,35V mértem. Behoztam egy rossz akkut, a sensort beraktam a hűtőbe és had szóljon.
Előtte mértem egy pontos fokot, 2 hűtőnk van, egy kicsi amibe -10C és egy nagy ami -20CAGM be még többet mutatna.
14,4V Normal 14,7V AGM 25C fokon érvényes. Ez alatt vagy felett már kompenzál.
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
tegnap fel töltöttem az aksit teljesen, a töltő az 5. szintnél adott zúgó hangot, ez természetes?
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #1981 üzenetére
Csak ez már egy másik véglet, úgy látom.
Ha feltételezzük, hogy hideg motornál letiltja a töltést, akkor meg kellene nézni meleg motornál, de terhelés nélkül is, hiszen a terhelés nyilván lehúzza.
Valamit érdekes lehet hideg motornál is, hogy mit lép a vezérlés a terhelések bekapcsolására.
Plusz még az alapjárat-pörgetés közötti eltérések.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Mivel korábban tapasztaltam itt némi értetlenséget, tájékoztatásul megjegyezném:
Nem találom ugyan, de régebben volt valahol egy autós vagy akkus szakmai cikk, ahol azt fejtegették, hogy a gyárinál valamivel nagyobb kapacitású akku beépítése milyen előnnyel vagy hátránnyal járhat? (Nyilván nem start-stop rendszerről volt szó.)
Végkicsengés az volt, hogy üzem közben semmi, a generátor táplálja a fogyasztókat és tölt is.
Viszont a nagyobb kapacitású akku (természetesen, ha kapott elegendő töltést), időben tovább képes biztosítani a jármű indíthatóságát, tehát tovább állhat egy helyben az autó. Miközben szívja lefelé az önkisülés, riasztó vagy egyéb elektronikák.
Ez egy nyilvánvaló, egyszerű összefüggés a kapacitással, amiben én elektronika téren szakmabeliként sem látok semmi kivetnivalót.
Sajnos azért vagyok kénytelen ezt hozzáfűzni, hátha így talán elkerülhető, hogy kioktatásban részesüljek, elektromos alapfogalmakból, iskolás dolgokból, ami azért mégiscsak méltatlan, meg alaptalan is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nootropil
csendes tag
Nem tudom én teljesen laikus vagyok, de számomra is világos hogy nagyobb kapacitás jobb, illetve hosszabb ideig biztosít indíthatóságot, a cikkek is így írják, hogy ami a helyre befér a legnagyobb Ah-t vegyük..
ezért kapott nálam 70Ah helyett 74 Ah-t a gép
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Inhouse
őstag
Természetesen van némi összefüggés a kapacitás és az indítóáram között. Pl. a 45Ah-s akkuk általában 360A EN képességgel rendelkeznek. De ez változhat, a lemezekkel variálhatnak a gyártók. Épp erről beszélt nekünk egyikük tavaly, hogy el fognak tolódni az arányok. Az indítóáram nem annyira fontos, inkább a kapacitásra kell gyúrniuk, mert egyre több elektronika van az autókban, amiből sok megy legalább időszakosan álló járműnél is. Sokszor találkozunk olyan akkuval, ami indítóáramra még egész tűrhetőnek látszik, de a kapacitásteszten hamar vége van, a 20h töredékét sem tudja.
És igen, ha befér mi is szoktuk javasolni az egyel nagyobb akku vásárlását cserekor.Üdv Inhouse
-
KrAt
veterán
Köszönöm szépen a válaszokat
Hol lehet érdemes beszerezni a legkisebb Ctek-et?
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!