Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz Conquestador #2148 üzenetére
Illetve később jutott eszembe, ha van másik akku / autó, azzal is párhuzamosan lehet kötni, hogy átvegyen egy kis töltést, utána folytatni az automata töltővel.
Ehhez nem fontos bikázókábel, ugyanis a lemerült akku nem sok áramot vesz fel, valamilyen szokványos vezeték is megfelel, természetesen polaritáshelyesen.
De lehet bikázókábel is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
válasz Conquestador #2148 üzenetére
Egyetlen gond van az pedig a 5,56V. Ha szerencséd van menni fog, de azért ideírom nálam mit csinált.
Az én darabom hasonló feszültséget mutatott, és 100% szulfátos volt, mert semmilyen töltőre nem reagált. Az egy fél éve félrerakott akksi volt.
Olyan magas volt a belső ellenállása, hogy hónapokig játszhattam volna vele. Még a tirisztoros töltő is mindent mutatott. Valószinűleg elindult volt, de iszonyat hosszú idő alatt. A leírt trükkök valamelyikével elindul az automata töltőd is.
Fontos! Nem a töltő a rossz![ Szerkesztve ]
-
GIhe
tag
Autóakku töltőt szeretnék venni . Akksi 12 V / 60 Ah
Valaki tudna tanácsot adni milyet vegyek .
Nem túl sokat szánok rá mert ritkán használnám .
Ezt néztem : HQ CHAR-CAR06[ Szerkesztve ]
-
GIhe
tag
Ehhez mit szóltok :
VOLT TE4-0227
-
GIhe
tag
Még ezt néztem :
VOLT PR-1220
-
GIhe
tag
válasz tibcsiworld #2160 üzenetére
Mostani akku 12V / 60 Ah
-
Conquestador
újonc
Szia, közben elvittem egy barátomhoz, nála szoktam tölteni baráti alapon. Valami régi nagy méretű töltője van (meg nem mondom milyen, analóg kijelzős, édesapja autószerelő volt, tőle "örökölte"). Na az egyből nekiállt, és fel is töltötte másnapra szépen Az automatikus töltőt pont azért vettem, hogy ne kelljen oda cuccoznom hozzá az akkut, ha esetleg lemerülne... Legutóbb simán feltöltöttem, de akkor bő 9V maradt benne, most viszont sokat állt - az 5.56V mondjuk engem is meglepett, a töltő reakciójával meg nem tudtam mit kezdeni - pláne, hogy mint feljebb is írtam az útmutatójában ki van hangsúlyozva, hogy ezzel a készülékkel teljesen kisütött akkukat is fel lehet tölteni... Azt mondjuk gondoltam, hogy a töltő nem adta meg magát, mert sógor akkuját épp feltöltöttük az incidensem előtt De azért köszönöm, hogy megírtátok, hogy ez a töltő részéről normális reakció volt (mármint az, hogy belőtte 6 voltra), mert azon azért elgondolkodtam volna, hogy nem bolondult e meg a vezérlése. Akárhogy is, ezzel együtt tudok élni, mivel elégedett vagyok amúgy a készülékkel! Üdv.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Conquestador #2162 üzenetére
Lehet, hogy a teljesen kisütöttet a 0%-ra érti! az meg 10,9V ha jól tudom!
-
ddsteel
aktív tag
Srácok, akit érdekel
[link]
Hétfőtől van az aldiban töltő.
Bár a fórum átrágása után a lidlisben jobban bízom.
Ha nem vettem volna carstelt - amivel teljesen elégedett vagyok - lehet, hogy vennék ilyet... -
AcCEsS
senior tag
Nagyon sok fontos információt találtam ezen a fórumon, a megosztott tapasztalataitok rendkívül hasznosak! Az ítéletek alapján könnyedén döntöttem a Ctek MXS 5.0 mellett, ami nem olcsó, de nálam a fő szempont az volt, hogy ne kelljen odafigyelnem az akkura, a töltő végezze megbízhatóan és automatikusan a feladatát. Az elmúlt időszakban (majdnem egy év) igen gyakran hanyagoltam az autó használatát, ebből adódóan az akku többször is teljesen lemerült, nemhogy indításra, még az ajtók kinyitására sem volt képes. Persze ez csak akkor derült ki, amikor szükségem lett volna a kocsira! Mit javasoltok, rögtön egy RECOND-al kombinált töltéssel indítsak (akkor is, ha most nincs teljesen lemerülve), vagy csak egy "sima" töltést eresszek rá a kb. 3-4 éves Barren akkumra? Illetve javasolt az autó (régebbi Ford Focus) elektronikájának védelme miatt a saruk lecsatlakoztatása vagy a Ctek használata esetén ezzel nem kell foglalkozni? És még egy dolog: Ha az akkut még "jónak" találja a töltő a teljes töltési ciklus alatt, akkor simán a töltőre csatlakoztatva hagyhatom (akár hetekig)? A szinten tartás flottul fog menni és "kvázi" felügyelet nélkül hagyhatom? Egy jól szellőző különálló garázsban (télen kb. 13-15 fok van) kellően biztonságos lesz ez így?
Segítségeteket előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
OldAkita
aktív tag
Csak az utolsó kérdésedre tudok érdemben reflektálni. Én több mint egy éve szakadatlan töltök a Ctek-el és csak akkor veszem le ha hetente egy alkalommal megyek vele. Ha kihűl a motor azonnal megy rá vissza a töltő.
Mindez az udvaron, nyáron a tűző napon, télen a fagyban. Eddig semmi baja nem lett se az aksinak se a kocsi elektronikájának, se a töltőnek. -
K Norbi
addikt
Ha veszel akkutöltőt akkor érdemes elsőre egy jót venni! 1 szer megveszed és töltő probléma elvan intézve Ctek Mxs-5.0
(#2165) AcCEsS Mehet rá a Recond! De előtte kösd le az akkusarukat, mert a Recond 15,8V ot ver oda neki! Sima töltésnél nem kell lekötni, maradhat rajta a saru.
És igen rajta hagyhatod akár hetekig is! Ezért jó ez a töltő mert felügyelet nélkül is rajta lehet.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
51 és 100 között foglalkoznak vele, képek is vannak a belsejéről:
http://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_51-100.html
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
rihi1
tag
Üdv urak!
Ctek Mxs-5.0 tőltőt hol tudok legolcsóbban venni?
köszönöm
-
K Norbi
addikt
Ez nem kérdés! A fétistől!
Regisztráció után belépéskor -5% kedvezmény jár minden termékükre. De hát 22.900Ft helyett 21.755Ft! [link]
Szállítási díj 15.000Ft felett ingyenes.
Cégalapítás 1991! Ami lényeges ha 5 év garanciáról van szó. És ahogy visszaolvastam a fórumon hivatalos Ctek forgalmazó is egyben. És szó nélkül cserélik a ha esetleg meghibásodna a töltő.És jár ajándékba Ctek töltőhöz LED-es fix gyorscsatlakozó is. [link] " Csak nincs ki írva" de erről érdekelődj a rendelés előtt.
(#2173) AcCEsS Neked küldtek az E-magosok LED-es fix gyorscsatlakozót??
[ Szerkesztve ]
-
Mahou
újonc
Azt lehet e tudni, hogy mennyit fogyaszt a CTEK MXS 5, számszerűsítve, forintban kifejezve, egy hónapban ha egy 50ccm aksit töltök vele októbertől márciusig.
- csupán azért kérdezem mert egyes fórumokon azt írjak hogy inkabb ki kell szedni, meleg szobában kell tartani es akkor csupán a fűtés számla az összes költség..... :/ mivel nagyon pörgeti a villanyórát
-
K Norbi
addikt
mivel nagyon pörgeti a villanyórát Kizárt! Keveset eszik.
0,6 Ampert vesz fel ha Maxon tolja az az 5 Ampert! Ha feltölti és a 7 es ledre vált, a töltő jéghideg lesz! Nekem a voltcraft fogyasztásmérőm épp mutatott valamit. Szinte semmit nem fogyaszt a 7 es lépésnél!
De megnézem neked pontosan hány wattot és ampert fog mutatni a 7 ik lépésbél. [link] Ilyenem van.
De itt egy vidi 2:33 nál ahogy át vált a 7 es ledre semmit nem eszik! [link] Láthatod 1,3Watt 0,1Amper.
Semmi[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Ennél a töltőnél motorhoz 0,8 A áram választható (felesleges is 5 A-os töltőt venni).
Ha 12 V-os akku, végfeszültségnél 14,4 * 0,8 = 12W teljesítményt vesz fel. Kapcsolóüzemű tápegység hatásfoka jó, legyen mondjuk 80 %, összesen talán 15W teljesítményt vehet fel a hálózatból. Azt is csak a végén mellesleg.
Nem tudom, mennyi idő alatt töltődik fel, mert az 50 ccm kapacitásként számomra nem értelmezhető, de ha 10 óra alatt végez, (vagyis 8 Ah berakása után), 15W * 10h = 150 Wh.
Mennyi most 1 kWh villamos energia, azt meg kell nézni a villanyszámlán, legyen 40 Ft. 150 Wh máris "felzabált" 6 Ft-ot, durva dolgok ezek.
A fenntartó töltés minimális, talán ki sem fejezhető.
Általánosságban azt tudnám hozzátenni, egy tápegység "rejtett" fogyasztásáról mindent elárul a melegedése. Tehát vannak például dugasztápok, egyik jobban melegszik, másik kevésbé. Nyilván, ami erősen melegszik, az hosszabb távon esetleg jelentkezhet a villanyszámlában, de nem mondanám, hogy súlyos összeggel.
Egy ilyen töltő melegedése a hidegben valószínűleg kevésbé érzékelhető, szobahőmérsékleten lehetne megfigyelni, abból lehet következtetni az elfűtött veszteség nagyságára.
A hálózatból felvett energia többi része pedig az akkun távozik hő formájában, már ami nem tud letárolódni a kémiai folyamatokban.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Elnézést az ismétlésért, de azt hiszem megéri. Itt néha tized voltok miatt pálcát törtök egy töltő felett, így egy kis bogarat ültettek a fülembe. Rendeltem egy feszültség referenciát. A három műszeremből egy pontos. A legrégebbi Fluke. Azért meglepődtem, hogy a papírforma mennyire bejön. Amíg volt kijelző addig pontos volt. A legrosszabb egy friss kinai volt az egy tized voltjával (100mV). Bár az RS232-es portja miatt vettem meg, s most bonthatom szét a pontosítás miatt.
Szóval óvatosan azokkal a műszerekkel. Az akksi meg nem döglik meg egy tized volttól.[ Szerkesztve ]
-
RAiN91
őstag
Sziasztok
Olyan töltő kellene, ami mindent tud és olcsó : )
Motor akksit és traktor akksit is tölteni szeretnénk vele, tehát úgy 180-200Ah-s kellene. Mik a megbízható márkák, konkrét típust tudtok ajánlani? Maximum 30e Ft az összeg, de jobb lenne ha 20 körül lenne ha létezik ilyen.
Köszönöm.
-
Kernel
nagyúr
Akkutöltőket a töltőáram nagysága jellemzi (A).
Az Ah-kapacitás ehhez csak közvetve kapcsolódik, részben a reális töltési időket tekintve, továbbá ólom-savas akkura is érvényes az ökölszabály (hasonlóan a Ni-Cd, Ni-MH cellákhoz), hogy elvileg a kapacitás tizedrészének megfelelő árammal (C/10) 15 óra alatt lehet feltölteni. De ez teljesen lemerült akkura lenne érvényes, noha C/10 áram elvileg tovább is maradhatna rajta, bár a gyakorlatban ezt nem mindig jó erőltetni.
Vagy másképp fogalmazva, a veszteségek miatt 150 %-ot kell beletenni, ha az áram nem több C/10-nél. Felette már gyorstöltésről beszélünk, amit már nem lehet időre saccolgatni, túltöltésvédelmet igényel.
200 Ah kapacitású akkuhoz legalább 20 A töltőáramot tudó töltő illene, bár nem azt mondom, hogy 10 A-essel nem lehet tölteni, legfeljebb tovább tart.
Ez viszont nem jó a motorakkuhoz, tehát vagy szabályozható töltő kellene, vagy ahhoz külön egy kisebb.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Még gyűjtögess akkor Neked egy Ctek Xs-0.8 és egy Ctek Mxs-10 kellene.
50- 53 körül megúszodDe ha rám hallgatsz veszel egy Mxs-10 et a nagy gépeknek! ez kb 40 rugó ezt használhatod autóra is, lehet ütni vágni éjjel nappal tölthetsz vele nem fog cserbenhagyni.
Töltés 20Ah-200Ah
Karbantartó töltés 20Ah-300AhA motornak egy olcsó lidl vagy aldi töltő jó lesz.
De felőlem vehetsz 2 tescos töltőt is. Az megvan 20 ezerből
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Ma bizonyított a Ctek Mxs-10!
Platós Kianak lemerült az akksija! 100Ah Banner volt benne és nem indult, bikázást minden estebe kerülöm inkább elhúztam hozzánk mert közel robbant le aztán had szóljon.
Elővettem a kicsikémet 10-15 perc és indult. -
Brogyi
senior tag
Megpróbálom összegezni mit is akartak mondani. A motor akksi, és a traktor akksi nem barátok. Ha a traktor akksinak jó az megöli a robogó akksiját. Túl nagy átfogást akarsz. Ezért ajánlottak kettő töltőt.
A megbízható jó márka drága.
Ha mégis akarsz valamit venni akkor olyat keress ami 2/6/12A tud. 12A a traktornak és 2A a robinak.
Ez a töltő se hibátlan. Pl. a ventilátor állandóan megy, hangos zörg. A legnagyobb hátránya, hogy mintegy
19 000Ft szeretnének kapni érte.
Szóval érted milyen nehezet kértél? -
OldAkita
aktív tag
Sokszor keresik a fórumtársak az Aldis vagy Lidl-s töltőt. Ma kivételesen elmentem a BP 16. ker. Bökényföldi úti Aldiba és vagy 10 db-ot láttam. Le is fényképeztem de nem tudom megosztani a képet mert linux alatt valamiért nem engedi csatlakozni a telefonomat. De 5499Ft most.
-
rsf
senior tag
Na megjött a CTEK 5.0!
Vissza fogom küldeni, mivel ha nincs terhelve elég rendesen "zúg" a tápja.
Értem ez alatt, ha nincs akkuhoz csatlakoztatva, mert ha elindul a töltés akkor már csöndben van..
A Lidl-is töltőt kicseréltettem már ilyen miatt, kíváncsi vagyok a CTEK-nél hogyan fognak hozzá állni.
Garancia papírt vki kapott hozzá? Vagy a számla a garancia?
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Laslow
senior tag
Néhány hétig nem használtuk az autót, lemerült az aksija. (A központi zár meg se nyikkant, épp csak villogott a riasztó ledje. Fizikai kulccsal kellett kinyitni. A riasztó meg se nyikkant ekkor sem, pedig élesítve volt az ajtó nyitásakor - normál esetben ilyenkor jelezne.)
Kivettem a fél éve vásárolt aksit, ráraktam a vadi új zöld AKKUKRAFT töltőre. Az aksihoz csatlakoztatott töltőt bedugtam a fali csatlakozóba, elkezdett világítani a Stand by led. Eddig OK. Megnyomtam a MODE gombot, hogy válasszak a töltési módok közül, de ahelyett, hogy ezt engedte volna, 6V-osnak ítélte az aksit, és fixen a 6V led kezdett világítani (nem pedig a 3 12V-os üzemmód közül válogathattam a MODE gomb nyomogatásával).
Az aksi a kézikönyv szerint automatikusan felismeri, hogy 6 vagy 12V-os aksit kötöttem-e rá. Hát ez pedig 12V-os, csak lemerült... 6V-osnak ismerte fel, ezen nem lehetett változtatni.Oké, gondoltam, biztos úgy lemerült, hogy átverte a töltőt. Nem baj, majd szépen 0,8A-rel tölti azért, mint ahogy egy 6V-osat töltene. Aztán ha feltölti, utána talán észreveszi, hogy valójában 12V-os, és még tovább tölti, vagy valami.
Hát nem. Miközben folyamatosan világított az üzemmódot jelző 6V led, két másik státuszt jelző led felváltva villogott, másodpercenkénti váltással, váltáskor kattanást hallgatva: a Töltés alatt és Feltöltve ledek.
Azt gondolom, hogy semmit nem töltött így az aksin, ellenben a kattogásból azt is gondolom, hogy biztos nem tesz jót neki egy a gyakori ki-be kapcsolás, amit csinál (másodpercente ugye). Párszor még próbálkoztam vele, de mindig ez volt az eredmény.Kértem hát kölcsön egy 4000Ft-os Global HENRY YH-BDP1204S töltőt. Tegnap este elkezdtem vele tölteni, az mintha csinálna is valamit.
Reggel kíváncsiságból levettem a HENRY-ről és rátettem az AKKUKRAFT-ra. Világítani kezdett a Stand by, de hiába nyomkodtam a MODE gombot, semmit nem történt. Visszatettem a HENRY-re, délután kipróbálom, indul-e vele az autó...
Összességében tehát nekem csalódás az AKKUKRAFT töltő, mert semmit sem tudott kezdeni az aksival.
És még egy megjegyzés: az aksisarukra való csipeszei szerintem bénák, a HENRY-é sokkal jobb. Az vele a gond, hogy elég erősen kell megnyomni, hogy szétnyíljanak, és ehhez képest egy vékony henger csak a két szára, amiket össze kell nyomni (max. mint egy PAX toll betétje). Majdnem kiesett párszor a kezemből, mert folyton elbicsaklott, nem lehetett rendesen megfogni. Ehhez képest a HENRY szárainak van rendes vastagsága, kb. 1 centi, aminél fogva teljesen stabilan lehet tartani miközben összenyomom a két szárat, hogy szétnyíljon a csipesz.Egy jó töltőt akartam venni, kiadtam rá tizenX ezer forintot, aztán most meg csalódott vagyok.
[ Szerkesztve ]
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
rsf
senior tag
Sajnos csodák nincsenek!
Ha egy töltő univerzális és ő maga akarja eldönteni, hogy milyen akkura csatlakoztatták akkor ez fog történni ha egy 12V-os akku kb. 5V-ra van lemerítve!
Ha meg vmilyen nem definiált feszültséget érzékel akkor meg be sem kapcsol.
Ilyen esetben a buta töltők a nyerők, mert azok csak tolják az akkut azt jól van...
Sajnos a cella zárlatos akku is sikeresen átveri az intelligens töltőket, ugyanis 5 cella is fel tud venni 14V-ot, csak közben pezseg az elektrolit.
Amit elektronikával megint nem lehet detektálni...
Egy dolgot lehet csinálni, megterhelni az akkut és ha leesik a fesz. akkor derül ki, hogy baj van..
Elvileg a CTEK-ek ezt megcsinálják az 5-ös lépésben. De lehet, hogy nem terhelnek, csak abbahagyják a töltést..
Ezt majd ki fogom próbálni, miután kicserélték az mxs5.0-mat. Mert van egy zárlatos akkum otthon ezért is vettem meg az 5.0-át, hogy legyen egy normális töltőm és ne kelljen az akkukat sűrűn cserélgetni.
Kíváncsi leszek az eredményre..
Szóval ez van.. A töltés még mindig odafigyelést igényel...
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Kernel
nagyúr
Valamit, valamiért, ez már így ment a ceruzaakkuhoz való IPC1 / BC sorozatú töltőknél is. Okos, kapacitást mér, frissít stb., de egy túlmerült akkutól letilt. Bár van egy érdekes tulajdonsága, ha egyébként jó az akku, nincs átvezetése, a töltő mérőimpulzusai (amit folyamatosan ad, hiszen ez kell a berakott cella érzékeléséhez is) pár óra után felhúzhatják olyan szintre, amitől elindul a rendes töltés. De ez nem mindig jön be. Meg persze vannak más megoldások is egy túlmerült akku felhúzására.
Kértem hát kölcsön egy 4000Ft-os Global HENRY YH-BDP1204S töltőt. Tegnap este elkezdtem vele tölteni, az mintha csinálna is valamit.
Reggel kíváncsiságból levettem a HENRY-ről és rátettem az AKKUKRAFT-ra.Elég lett volna pár perc is (vagy annyi sem, tapasztalat) utána mehetett volna a másik töltőre.
Világítani kezdett a Stand by, de hiába nyomkodtam a MODE gombot, semmit nem történt.
Gondolom, feltöltődött teljesen vagy még tovább is a kelleténél, az egyszerű töltők nem szoktak megállni.
Visszatettem a HENRY-re, délután kipróbálom, indul-e vele az autó...
Ha van egy multiméter, indítás nélkül is meg lehet saccolni. Töltés után kicsit pihentetni, majd rámérni. 12V felett nincs gond általában.
Összességében tehát nekem csalódás az AKKUKRAFT töltő, mert semmit sem tudott kezdeni az aksival.
Mindent a maga kategóriájában kell értékelni, ez még nem jelent semmit. Pedig én gyakran hivatkoztam a régi orosz töltőmre, épp a napokban feltett kérdések kapcsán is eszembe jutott, hogy érdekes, ezt a 20 éve vásárolt tirisztoros töltőt 0-10 A között folyamatosan tudom szabályozni. Ha nekem kellene kismotort vagy traktort tölteni, mindegy lenne, univerzálisan használható. Még azt sem lehet mondani, nincs túltöltésvédelme, mert van.
Ehhez képest manapság probléma, hogy valaki traktorhoz és kismotorhoz egy közös töltőt szeretne használni. De attól még nem nézem le a mai "okostöltőket" sem, annak is megvan a célközönsége.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!