Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #2699 üzenetére
Gondoltam tetszeni fog mindenkinek
Forrasztóval hogy felvágta már. A hegesztett ház megsérült no most mi lesz.
Tempsensor [link]
Ez ha meghibásodna lenne dínomdánom.. felküldeni 16V-ra nyáron Vagy épp le.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #2701 üzenetére
Amúgy simán megcsinálhatná a ctek ilyen informatívra a töltöjeit. Nem hiszem,hogy nagyon költséges lenne a dolog. Nem lenne muszáj oled kijelzö,egy szép lcd háttérvilágítással simán megtenné a diódákat meg hanyagolni lehetne.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #2702 üzenetére
Én is erre gondoltam
Sajnálják ezek az ilyen luxust, a méregdrága bazi nagy töltőkbe rakják csak. [link]Az új Mxs-5.0 amit műveltek, a csavart is sajnálták.. vezetéket, + rejtély mitől lett könnyebb.
Melegszik jobban mint a régi. Hiába istenítem a cteket, bűzlik a spórolástól.[ Szerkesztve ]
-
-
tibcsiworld
aktív tag
Utólag is elnézést a féloffért, de tudom, hogy Ti ebben is profik vagytok!
Adott a vadiúj aksi! (remélem) Rátöltöttem, fullos 12,9V
Szervizbe vittem a kocsit, ott volt 6 napot! Hozom haza, alig indít. Mi a fene? Mérem, 12,3xV! mi vaaannn??? Nézem, ugyanaz az aksi! Sajna a garanciapapíron felcseréltek 2 betűt, remélem nem lesz baj, ha baj lesz!
Éjszakára rátettem off töltőre! Hajnalban csepptöltött. Levettem, délután mértem, 13,13V MI vaaaan? Ez lehetséges? Mert nagyon nem értem most az egészet!Holnap majd megyek 2x50km-t. Kíváncsi leszek, mi lesz!
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #2707 üzenetére
Most akkor azt találod furcsának, hogy először 12,9 V lett az autóban (ahol ráterhel egy kis készenléti áram is), később terheletlenül 13,13 V? Nincs ebben semmi különös.
Töltő ugyanaz volt mindkét esetben?
Szervizben azt is figyelembe kell venni, hogy esetleg indítgatják, kint áll hidegben, de a kivett energiát már nem pótolják, hiszen nem megy az autó.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #2709 üzenetére
Igazság szerint annyira nem szoktam figyelni, illetve nem emlékszem, de ha működik rendesen, tartja a töltést, akkor nem is kell vele foglalkozni.
A problémák mindig akkor kezdődnek, amikor túl hamar esik a feszültség. Mármint terheletlenül, illetve változatlan készenléti áram mellett.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pimmi
senior tag
sziasztok, ritkán és rövid utakon használom csak a kocsit, van egy aldis töltőm amivel rátöltök hetente főleg télen, és vettem egy voltmérőt szivargyujtóba, az lenne a kérdésem hány voltnál töltsek rá hogy ne legyen gond? köszi
-
pimmi
senior tag
válasz crissprivat #2713 üzenetére
köszi,
van hozzá egy ilyen, akkor ne várjam meg amit ezen ír? -
pimmi
senior tag
válasz crissprivat #2715 üzenetére
oké, köszönöm
-
Kernel
nagyúr
Pontos egyébként, csak tizedest mutat, de azt egész jól. Nekem is van ilyen:
http://www.ebay.com/itm/391360285520
De én már előtte is méregettem műszerrel, így kitapasztaltam, hogy 12 V alatt kezdődnek az indítási nehézségek. Tehát mindig efelett kell tartani, ha jót akarok. De nem zárom ki, hogy más autónál mást tapasztalhat valaki.
A kis kijelzőt egyébként arra használom, hogy kivezettem belőle két szál vezetéket, azon keresztül kötöm be az éjszakai öltést, ami egy dugasztáp, valamint beiktattam egy ilyen töltésszabályzót is:
http://mysku.ru/blog/aliexpress/32986.html
Nem mintha a topikban korábban említett kis trafó nem vált volna be az elmúlt évek során, tehát azt továbbra is fenntartom, csak most akadt egy ilyen CC/CV szabályzó, ami másra már nem kellett, ezért felhasználtam erre, valamivel erősebb betáppal kombinálva.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
L1m1
tag
Találtam egy kis gyöngyszemet
[link][ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz K Norbi #2720 üzenetére
A 10A-es töltő egy olyan 70-100Ah-ás akksihoz jó választás. Ez a tartomány legtöbbször diesel autókhoz tartozik. Azok meghálálják a plusz gondoskodást. Sajnos -2°C-nál a 14,4V kevés. Ha műszered pontos akkor valahol a sáv közepén van amit mértél, és ha jól tervezték a töltőt akkor még a gázfejlődés se indul be.
A 14,4V biztonságos, de biztos, hogy nem 100%-ra tölti az akksidat -2°C-on.
Manapság szinte minden akksi Ca-Ca technológiás. Simán elbírja. -
sandró60
addikt
Üdv!
Egy megerősítést kérek,hogy nem nagyon nyúlok mellé,ha az Aldi-akkutöltőt veszem meg. [link]
A hozzászólásokat 2011-től visszamenőleg olvastam amiben,írtatok jót meg rosszat.Akinek esetleg bevált attól kérek egy hozzászólást a vásárlási szándékom megerősítéséhez. -
pimmi
senior tag
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz sandró60 #2723 üzenetére
Nekem is noname van, és a lényeg csak annyi, hogy vegyél egy multimétert, és mérd! Nem csak a töltést, és a csepptöltését, hanem alapból hetente az aksit! Szerintem a multit nem lehet kispórolni (1500huf)
A töltőből meg lehetséges, hogy ugyanaz a belső sok noname-nál, és a burkolat más, vagy egy cégnek (legyen pl. aldi) ugyanazzal a burkolattal lehet más belső szerkezetet szállítanak, ... Vannak hibás darabok a legjobbaknál is, ....
Szóval csak bátran! De mellé egy multit, és a csepptöltéskor rámérni feltétlenül! (az első használatkor akár óránként)
De javítsatok ki, ha tévedek!
-
kuruc01
tag
Az a kérdés az olcsó multiméter mennyire pontos?
-
-
Brogyi
senior tag
válasz crissprivat #2729 üzenetére
Egy profi mindig visszakérdezett. Milyen márka? Náluk csak Fluke,HP és egyéb egzotikus márka létezik.
Az összes többi szemét mégha 20 000Ft akkor is. Ez van. Egy kicsit szomorú lettem.
Leegyszerűsítve. Nincs értelme, esetleg nincs beállító lehetőség a gagyikban. -
tibcsiworld
aktív tag
válasz kuruc01 #2727 üzenetére
Ez nyilván kérdés, de hogy 11,8V, 12,3 vagy 12,9V amit mutat, nem mindegy! Ha még 1-2 tized is van, mint eltérés, ami rengeteg, otthoni használatban annyit tesz, hogy megérett a töltés!
Nyilván van olyan, ahogy valakinek századpontos kell, de szerintem 1 millióból 1 ember igényel olyat!
Heti 1 perc használatra meg nem kell 10-20 ezres cucc!pl.:
Új aksim, (a kocsi szervizben volt), alig indult. Megmértem otthon, 12,3V. Tölteni kell. Ennyi! Hogy az valójában mennyi, nem is érdekelt.peace!
-
kuruc01
tag
válasz tibcsiworld #2731 üzenetére
Tény és való amatőr használatra (én is az vagyok)nem kell drága műszer,valamilyen kompromisszum szerintem a járható út,nekem is olcsó multiméterem van,tervezem hogy veszek egy kicsit jobbat,de nem tudok választani,ugrásszerűen nőnek az árak.
Brogyi:amit linkeltél hová kell kötni,hogy működik?[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Új fejlemény!!
Végül arra jutottam sensor nélkül fogom használni, mert ezek a régi autók nem 15,2V vannak tervezve, nehogy kinyírjon valamit az elektronikába, vagy a valamilyen vezérlőbe.
Az új autókba simán mehet azok 15V az alap! De egy 2002 autó elektronikáját nem túl szerencsés dolog nyomatni ennyivel ezt a VW szerelő mondta... Azt mondta rakjam össze a két kezem hogy eddig nem nyírt ki semmit! Igaz hogy elviseli! De 15,5V felett már nagyon közel a max! Ezek nem erre vannak tervezve.. Mert a rendszer áram alatt van mindig.
Ha lekötöm az akkut úgy ok! Azt mondta töltsem simán, akku nem drága.. vezérlőegység 200 tól indul.
És kurvára igaza van! szóval bye bye sensor.Recond ot se egészséges futtatni ha rá van kötve! Szóval lehet benne valami.
Akkunak jó, autónak már nem biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz kuruc01 #2732 üzenetére
Külső tápról adsz neki 12-15V-ot. Az 5 tized pontosan a következő feszültséget adja ki: 2,5V 5V 7,5V 10V. Kapsz egy mini jegyzőkönyvet ahol feltüntetik az eltérést pl. 10V=10,00066V. Nyilván a 10V-ot értelmes használni. Megméred a műszereddel, és látni fogod mennyivel tér el le/fel. Van elemes bemenete, és adapter bemenet. Az elemes bemenet az elem miatt pontosabb eredményt produkál, de már nincs jelentősége hiszen az utolsó 2 vagy 3 számot biztos nem jeleniti meg az olcsó kategória. Ha mégis rosszul fogalmaztam csak kérdezz bátran.
A kicsit jobb műszer lehet, hogy nem jobb hanem rosszabb lesz. Egész elkeserítő a valóság. Előbb vedd meg ezt a referenciát, és válogass vele. Mint mondtam ez egy kis gyufásdoboz. Tehát még a boltban tudsz dönteni.
Az elem az macerás, mert ha jól emlékszem 15V-os. Nem egyszerű beszerezni. Ez a hordozhatóság ára.
Nem használtam elemmel. -
Brogyi
senior tag
válasz K Norbi #2733 üzenetére
Én bizony megkérdezném a CTEK Headquarters-t fizeti-e a 200k-s központiegységet. Nem a magyarokat kérdezném. Az a töltő egy vagyon. Van aki fél hónapot dolgozik azért a pénzért. Elmennek a fenébe.
Nem rád vagyok mérges.
Halgass a szerelőre.kuruc01
AD584 után a J K L a pontosság sorrendje. Az L a pontosabb, és drágább.[ Szerkesztve ]
-
-
xeo98
csendes tag
Sziasztok!
Szükségessé vált egy akkutöltő beszerzése. Elolvastam a véleményeket, és úgy néz ki bepróbálom az Aldis AutoXS-t. Kérdésem az lenne, hogy kálciumos akkut is lehet tölteni vele (egyáltalán számít-e az, hogy ca az akksi)? Van amelyik töltőhöz odaírják, hogy csak ólom-savas akkuhoz, de ehhez nem láttam semmit kikötést.
Köszönöm!
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #2739 üzenetére
Kalcium már vagy pár évtizede a klasszikus autóakku lemezeinek kihagyhatatlan adaléka, javítja például a hő- és feszültségtűrést.
Ennek köszönhető, hogy elvileg nyári melegben is bírnia kellene a 14,4 V töltőfeszültséget.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
xeo98
csendes tag
válasz kuruc01 #2743 üzenetére
Használtan vettem, így néz ki:
Fordom van 2005-ös. Androidon Torque, windowson ForScan, elmconfig (ez kimondottan Focus babráláshoz van) amiket rendszeresen használok, de működött minden OBD progival, amit Playről leszedtem, és támogatja azt a protokollt, amit az autó ismer.
-
pimmi
senior tag
aldis töltőnél az normális ha a mostani hidegekben rátszem, tölt, aztán cha aztán a cha is eltűnik és csak zöld lámpa világít meg mutatjja a feszt, a cha nem kéne hogy ott legyen? köszi
-
crissprivat
senior tag
Ilyenkor mutatkozik meg a drágább és az olcsó utánzatok közti különbség és ilyenkor lehet elgondolkodni,hogy miért is nem fektettem kicsivel többet egy töltőbe. És most a hidegekben sem lenne gond a rátöltésnél.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
xeo98
csendes tag
válasz crissprivat #2748 üzenetére
Akkor most hozzam be az akksit?
-
pimmi
senior tag
válasz crissprivat #2748 üzenetére
lehet, de igazából ezt akkor lehetne tudni, ha most rátennék egy drágábbat, hogy az mit csinálna, minusz 6 -8 fok van az akku is ilyen, nem mentem vele csak rátöltés, most indít szépen, előtte nyekkent...
[ Szerkesztve ]