Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz OrLiX #2006 üzenetére

    Lényegében egy power bank, csak nagyban. "Bikázáshoz" jó vagy töltéshez.

    Videó szerint a GB40 önmagában nem bír elindítani egy autót (kisebb áramigényű járműt / gépet esetleg), nagyobb társa a GB70 (2000 A) beindítja, de ez csak egy teszt. Külön figyelmeztetnek, hogy otthon ilyet nem szabad csinálni, tehát akku nélkül.

    A töltők dokumentációjában nem is szerepel, csak a bikázás, hiszen a járműben az akku puffer szerepet is betölt. A háromfázisú generátor 6 diódával egyenirányított jele ugyan simább, mint az egyfázisú egyenirányítás, de azért így is hullámzik. Az akkura szükség van, egyrészt a sima DC biztosításához, vagy az esetleges feszültségugrások kivédéséhez is. Tehát ezt nem szabad tisztán a gerjesztésszabályzóra bízni, pufferként kell az akku is, ami a tápot "megfogja".

    Ezek a sajátos power bankok USB-ről tölthetők, vagy a GB70 12 V-ról is. Hálózati tápegységet beépítve nem tartalmaz.

    Adatlap töltési időiből kiderül, hogy az egyik 6 Ah, másik 14 Ah töltést igényel, tehát kb. ilyen kapacitású Li-ion akku lehet beépítve (ha eltekintünk a töltési veszteségtől).

    Bikázásnak az a lényege, hogy a tárolt energiát rövid időben, koncentráltan adja le, így lehetséges nagy áram elérése, ennyi kapacitásból is.

    https://no.co/products/power/jumpstarters

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák