Új hozzászólás Aktív témák
-
steve brown
csendes tag
Itt 7-kor nyitott a Lidl, 9-re már elfogyott mint a 20db. tehát esélytelen.
Tavaly az Aldiban mikor 4000-ért adták azt a rossz LCD-s töltőt, reggel mire odamentem nyitásra már 18-an voltak előttem a töltő miatt. Mivel nem fértem a töltőkhöz a veszett tömeg miatt, úgy tudtam magamnak kivenni egyet, hogy a kaloda másik oldala felől átmásztam egy másik kalodán és elemeltem az utolsó előttit. Ez volt kb. 2 perccel a nyitás után.
-
steve brown
csendes tag
Az aldis az más tészta, "hagyományos" töltési módban is felviszi a feszültséget 15V fölé. A Ctek és a többi olyan készülék amik rendelkeznek recond funkcióval, csak ebben az esetben viszik fel a feszültséget 14.4V fölé, "hagyományos" töltési módban optimális esetben nem megy feljebb a töltőfeszültség 14.4V-nál.
-
K Norbi
addikt
válasz Harkovz #1512 üzenetére
Milyen távokon használod az autódat? Mert ha többet veszel ki az akksiból mint amennyit visszatölt a generátorod akkor előbb utóbb lemerül, + a hideg szívja kegyetlen le az akksikat.
Ilyenkor még a fullos akksiat sem árt legalább 1 héten egyszer töltőre dobni.
Jól fel kéne tölteni az akksidat.Csak egy példa Exide premium dolgozik nekem is az autóba, jó én 2014.09 hóba vásároltam, 1 hónapra rá megpurcant a másik autónkba is az akksi, Exide Premiumot kapott az is, szinte egyszerre vettük én töltöm hetente az akksimat nekem 12,7V-12,8V körül szokott lenni a fesz.
A másik autónkba ami nincs töltve sose azon meg 12,42V mértem valamelyik nap.Egyébként 12,40V alatt indul be visszafordíthatatlan szulfátosodás.
[ Szerkesztve ]
-
gulyi61
újonc
válasz Harkovz #1567 üzenetére
Van sárgaELLOW TOP egy igazi nagy teljesítményű kettős célú akkumulátor , ami a gépjármű beindításán túl, meghajtási célokat is szolgál mint például terepjárók csörlő berendezései,emelőgépek ,targoncák, vagy éppen nagy teljesítményű audió rendszer
Csak úgy mint a többi OPTIMA akkumulátornál az alacsony belső ellenállás itt is kiemelkedő indítási teljesítményt, és gyorsabb újra töltést eredményez.
KékLUE TOP egy tökéletes "vizi" akkumulátor , mely kivételesen hatékony teljesítményt és gyors újra töltés foglal magában. Ez a rugalmas csónak motor akkumulátor ideálís választás ha igazán nagy erejű indításra van szükség és ezen felül további elektromos berendezéseket(pl.halradar) szeretne működtetni anélkül, hogy aggódnia kellene a biztonságos partra jutásért
PirosED TOP -ot egy nagy teljesítményű indító akkumulátornak tervezték,hogy az indítási teljesítmény megbízható legyen minden alkalommal. A nagy teljesítmény és a szélsőséges körülmények általában akkumulátor hibához vezetnek de ebben is kiemelkedően ellenáll a RED TOP. .
-
Kernel
nagyúr
válasz Harkovz #2546 üzenetére
Lényegében két fokozat választható: Fast / Slow, ami 12 / 2 A töltőáramot jelent.
12A arra jó, amikor sietős az ember dolga és azzal szembesül, hogy nem indul az autó. Szerintem ilyenkor nem is célszerű bikázni (aminek lehetnek hátulütői). Nekem egy 10 A-os szabályozható töltőm van, de még azt sem kell maximumra tekerni, hogy ilyen esetben 10-15 perc alatt indítóképesre hozzam. Annyit még ki lehet bírni.
Vagy 12 A-t lehet használni 120 Ah vagy nagyobb kapacitású akkuhoz, aminek ez a normál töltése.
Egyébként kímélő töltésre jó a 2A, amit éjszakára is úgy lehet hagyni, másnapra rendben lesz az akku. Mondjuk, ilyen célra én jobban preferálom a szivargyújtós csatlakozást.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
válasz Harkovz #2757 üzenetére
A papír alapján jó vétel ha szükséged van a 20A töltőáramra. A karakterisztika, és a tudás ennyi pénzért jó.
A nagy kérdés, hogy hozza-e a papírformát, mert a papír sokat elbír.
Nekem a CTEK mellett a Forex nagyágyúja ugrott be. A karakterisztika hasonlít egy picit a felezős technikára.
Ha fővárosi vagy akkor megmérhetjük közösen. Persze ha érdekel.
Na, ha ez pontos akkor ez lenne a bicklihez is jó, és a traktorhoz is jó változat. Természetesen a nagy akksikhoz érdemes megvenni. Mérés nélkül többet nem érdemes írni róla.
Azért az angol pdf jobb.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Harkovz #2759 üzenetére
Nézőpont kérdése, hogy jó a töltés, vagy az az akku is azért nyíródott ki túl hamar, mert 14,4 V-ra, sőt fölé tölt. Ha csak ezt a topikot nézi valaki nyitott szemmel, időről-időre láthatók ilyen példák, amikor a felső határra töltött / túltöltött akkuval van probléma.
Természetesen, ha az autó ilyen, sőt direkt így tervezték, az egy dolog. Más dolog, hogy mennyire jó az a koncepció, ami egyes esetekben az akku gyors elhasználódását eredményezi.
Olyanra nem emlékszem, aki normál tartófeszültségen használt akkura panaszkodott volna (13,8 V).
Az viszont kétséges, hogy emiatt érdemes-e szulfátlanító töltőre beruházni, ha az akku állapota úgyis romlik (vagy csak nem javul) és végül másikat kell venni. Azt a pénzt akár egy új akkuba is lehetne tenni.
A szulfátosodás inkább tartós alultöltés, gyakori mélykisülés miatt alakul ki. Az akku lemezeinek részleges elhalását, elszigetelődését kell elképzelni, melynek során csökken a kapacitás, nő a soros belsőellenállás.
A túltöltés, illetve azzal járó pezsgés a lemezek erózióját váltja ki, részecskék válnak le, ami átvezetést képezve (párhuzamos ellenállás) növeli az önkisülést.
Tehát szigetelés vagy vezetés, alapvető különbségről beszélünk. A feszültség említett csökkenése szerintem inkább az utóbbi problémára utal.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Harkovz
aktív tag
válasz Harkovz #3035 üzenetére
Úgy tűnik jó a Recond és hatott is!Az eddigi 12,1V nyugalmi feszültség 12,5 lett.Kipróbáltam az indítási tesztet is.Reggel -8 fokban indítottam a hideg motort.10,5V-ig esett le a feszültség.Nagyon jó ez a két beépített teszt.És maga a töltő is korrekt,ez megérte,szerintem 20 ezerért is bőven jó.Az a Ctek ami ezt tudja 38 ezer Ft.!!!!És nincs kijelzője,sem bikázás és csak 5A töltést tud.Én ajánlom mindenkinek a Global CH-611-et!!!
-
Kernel
nagyúr
válasz Harkovz #3054 üzenetére
A tirisztorok rögzítése hajlamos meglazulni (olyankor visszaesik a töltőáram, ha az egyik elválik), illetve a hűtőborba szigetelt a lemezháztól, ha ott összeér valami, akkor gond van. De egy zárlattól a primer biztosíték kiolvad általában, hacsak korábban nem cserélték ki nagyobb értékűre, netán megpatkolták.
Egy megkímélt állapotú Зарядное устройство "Ресурс-1" nekem is van. Van egy másik is, ami szimplán az Автоматическое зарядное névre hallgat, vagy épp labortápegységgel is tudnék tölteni, ha szükséges.
Ehhez képest néha ráakasztok szivargyújtón keresztül egy 500 forintos töltésszabályzót egy dugasztápra (vagy laptoptáp is jó), másnap így is pöccre indul.
Persze, ezt be kell mérni, nagy kaland, de van kijelzős is, amihez még multiméter sem kell:
http://www.ebay.com/itm/272041589711
http://www.ebay.com/itm/152113750317Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Inhouse
őstag
válasz Harkovz #3054 üzenetére
Hátul át lehet "jumperelni" és akkor nincs semmilyen védelem, csak a biztosíték, ha az meg szeg darab, akkor gond lesz. Kár érte, de ne herdáld el, beszerezhetőek az alkatrészek.
Mielőtt bárki magára venné, a többség tájékoztatása érdekében, a legtöbb autó gyári szivargyújtó csatlakozója csak gyújtás alatt működik. Ezeket a járműveket így tölteni nem lehetne csak gyújtással, azt meg nem javaslom. Utólagosan kiépített szivargyújtó aljzattal működhet a dolog.
Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz Harkovz #3606 üzenetére
Feltételezem az autóban van az akku, ott méred a feszültséget. Lehet mérni kéne egy nyugalmi áramfelvételt, mert alacsony az a feszültség.
Ahogy én csinálom:
Ha kiveszed az akkut, töltsd fel tejesen töltővel, majd egyszerű fényszóró izzóval ( akár kettő, ha 70-80 Ah-s akkud van) meríted terhelt állapotba 11-11,5 V környékére. Ekkor terheletlenül lesz cirka 12V.
Töltővel feltöltöd.Aztán ezt megismételed. A harmadik töltés-merítés már csak kicsit dob rajta, de dob.
-
Inhouse
őstag
válasz Harkovz #3606 üzenetére
Építettem egy merítőt, ami 10,5V-ig meríti az akkut 2 áramállítási lehetőséggel, autóizzókkal. Ez alá nem szabad menni. Amikor lekapcsol, az akku feszültsége szépen visszatér 12V körülire.
A 12,1V kevés, az egy merült akku, vagy terhelés van rajta. Meg kell mérni és fel kell tölteni. 12,4V alatt megindul a másodlagos szulfátosodás, szépen vész el az aktív felület, aztán hamarabb meghal az akku, mint kellene.Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
válasz Harkovz #3825 üzenetére
20A-el még nem toltam ki a szemét egy akksimnak se, mert ahhoz azért kicsik, annyira sürgősen meg nem kellett, hogy töltsem ezerrel.
10A-nél ( pince hidegben) is bekapcsolgat a ventillátor. Ahogy töltődik az akku, úgy vesz vissza majd az áramból. Ha lejár a gari, lehet szétszedem és teszek bele egy halk, csendes ventillátort, ami állandóan megy.
Ha lassan emelkedik a feszültség és lassan töltődik az akku, az szerintem pont jó. A gyenge ( kevés tároló kapacitású) szulfátosodott akku töltődik gyorsan és emelkedik gyorsan töltésnél a feszültség.
-
Kernel
nagyúr
válasz Harkovz #3892 üzenetére
Sajnos mindig megvan a veszélye, hogy nem veszi észre az ember és túlmerül. Vannak olcsó, relés komparátorok, ami lekapcsol egy szinten, az a biztos. Itt is voltak ilyen linkek a topikban,
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csiga8
senior tag
válasz Harkovz #3892 üzenetére
Nekem most érkezett meg a legelső, ami a linkek közt van
Volt kis bíbelődés ( beállítás) vele, de nagyjából 12.00V-ig engedem lemerülni a kütyüvel, az nagyjából a valós kapacitásának a 75-80% körül van, de egészen biztos nem sütöm mélyre.
2 db H4 égőt tettem rá terhelésnek. 12,1 V körül már hangja van, sípol, később kattog a relé, majd elalszanak az izzók.
Ha simán csak izzót teszel rá, akkor tegyél rá ilyet:
messziről látszik, hogy hol jár éppen, és nem is érdemes 10,5 V-ig lemenni. Szerintem. Bőven elég a 11,5V.
8A terhelésnél ( 1 db 3,5 A és 1db 4,5 A 12V izzó) a teljesen feltöltött és zsír új 77Ah 760A Exide akku 11.5 V-ig nagyjából 210-230 percet bír.
[ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz Harkovz #3905 üzenetére
A minél jobbani kisütéses frissítést az autóból kiszerelt akkun célszerű elvégezni. Hogy még véletlenül se legyen ilyen, mint amit leírtál. - Kell közben az autó, ezért a kis áramú töltést megszakítjuk. A generátor meg nagy árammal tölti tovább a valamennyre részben töltött akkut.
Jobb akkuk is max pár ilyen töltést élnek túl! Kerülendő az ilyen nem ellenőrzött körülmények között végzett, akku frissítésnek gondolt kivitelezés![ Szerkesztve ]
-
hegefe
csendes tag
válasz Harkovz #3927 üzenetére
A 12.5V nyugalmi kapocs feszültség ~70% töltöttséget jelent. Teljes töltöttség 12.75 körül lenne valahol.
Az irányodó indító akku fesz szintek:
11.8V mélykisütött
12.0V kisütött
12.2V alacsonyan töltött
12.4V közepesen töltött
12.7V teljesen töltöttAz alapszabály az, hogy ha 12.4V alá esik, rögtön tölteni kell.
-
Kija
aktív tag
válasz Harkovz #3966 üzenetére
Pontosan ezért nézegetem én is.
A Lidl töltő nem tud meríteni, viszont ahogy itt olvasom, házi használatra, ebben az árban az egyik legjobb töltő.
Kérdés ennek milyen a töltő része?
Én a múltkor egy kollégámtól saját barkácsolású terhelést kaptam merítéshez. 18 db 1 Ohmos ellenállásból, kb 10 A-t vett fel. A 60 Ah-ás akksira ráraktuk kb másfélórára. Aztán utána egy kölcsöntöltővel töltöttem egy napot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Okos Otthon / Smart Home
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hálózatokról alaposan
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen okostelefont vegyek?
- Formula-1
- Politika
- További aktív témák...