Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
válasz agyarka #2544 üzenetére
A "pulse charging" rész a kedvencem annál a Forex masinánál. Egy amerikai szabadalom amit az űrrepülés hőskorában alkalmaztak.
Ilyen neveken találhatod meg Burp charging Also called Reflex or Negative Pulse Charging.
Az utolsó névvel egy kinai cég készít töltőket. Igazából talán NiCd-hoz találták ki,de teljesen jó Pb-s akksikhoz is. Az előny a nagyobb áramoknál a kisebb hőmérséklet (akku hőmérséklete), és a regenerálás. Csökkenti a belső ellenállást. Hogy mennyire azt ne kérdezzétek. -
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2549 üzenetére
Végeredményben a felező karakterisztikát azért alkalmazza, hogy a feszültség ne tartózkodjon folyamatosan a vízbontási küszöbnél, hanem néha lent, néha fent.
Amellett tudja a szokványos CC/CV karakterisztikát is.
A konstruktőr úgy döntött, hogy a felező technikához párosítja a formázó-kisütő módot, szerintem csak abból a megfontolásból, hogy a felezőt tartják jobbnak, alkalmasabbnak. Ahogy írja is:
"A maximális töltöttséget ebben az üzemmódban érhetjük el."
Ennyi erővel tehették volna a CC/CV módhoz is, ez csak döntés és szoftver kérdése. Vagy akár mindkettőhöz, de akkor kellene még egy LED a választáshoz.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
Csodálkoztam is ezen a kínai negatív pulzáló töltésen, de most már legalább tudom hova tenni.
Kernel
OK.Érdekes téma ez a regenerálás, többfelé megközelítése van, szakirodalma meg alig. A gyártók meg kreálnak mellé hangzatos magyarázatokat, ki tudja mennyi kutatás után.
Van egy ilyen Absaar 6A es töltőm. Nem emlékszik vki, hogy ez hogyan működik? Mármint, hogy tirisztoros vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2553 üzenetére
Tirisztoros lehet többféle, én azt tartom valamire, amelyiken potméter is van, tehát kihasználja a tirisztor szabályzóképességét. Ilyet az orosz töltők tudtak régen.
Manapság az egyszerű töltőkben, ha van is tirisztor, az csak az áram megszakítását végzi, a töltés végén. Az áramot meg csak a trafó határozza meg, nem szabályzott. Mint a korábbi hozzászólásomban:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2237-2237.html
Mivel a hozzászólásban a külső nem látszik, itt pótolom:
Tehát itt a tirisztorhoz tartozik egy kis áramkör, ami az akku feszültségét érzékelve, egy ponton lekapcsol. Nem zárom ki, hogy ilyen lehet a te töltődben is. Főleg azért nem ártana, mert tiéden áramot is lehet kapcsolni, két fokozatban:
Ezt pedig ebben a kategóriában a trafó primertekercsén lévő csapolás átkapcsolásával szokták megoldani, amitől viszont a szekunder feszültség is változik, úgyhogy a túltöltés elleni védelem szerintem elvárható. Amihez kellene például egy tirisztor.
Ha azt látod, hogy a végén lekapcsolja az áramot, hangtalanul, akkor bizonyára van is benne. Bár én hamarabb kikapnám azt a négy csavart, mint erre várjak.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
félisten
válasz agyarka #2509 üzenetére
Ma megnéztem (éjjel feltöltöttem, nem recondban): nem nagyon tartja így sem.
Gyakorlatilag azonnal lecsökkent 12,5-re: szóval valószínűleg tényleg agybaja van.Azért megnézem, hogy mekkora volt a terhelés, mert nem a multiméterrel mértem
üresen, hanem a gyújtás ráadásával a műszerfalba épített feszmérő írta ki ezt... -
Brogyi
senior tag
válasz DigitXT #2556 üzenetére
Neked is felajánlom ha van időd, és kedved hétvégén ránézhetünk. Legalább megnézheted a műszert is.
Azért lenne jó a hétvége, mert világosban csak jobb ezt megnézni, és állítólag hétvégére egész jó motorozható idő lesz. Ha érdekel akkor a többit privibe.[ Szerkesztve ]
-
c4bB
csendes tag
CTEK MXS 5.0 19 990 Ft
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Ernst Beer holland feltaláló szabadalmaztatta 1954-ben
azonban van aki nem tartja elég megalapozottnak.[ Szerkesztve ]
-
Vukmuty
csendes tag
Egy féléves használt Noco Genius G7200-nak mennyi lenne a reális értéke?
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Vukmuty #2563 üzenetére
Ha ennyi az új, akkor nem vacakolnék régivel:
NOCO Genius G7200 12V/24V 7.2A UltraSafe Smart Battery Charger
-
Vukmuty
csendes tag
válasz tibcsiworld #2564 üzenetére
Oke,hogy az amazonon ennyi,de ez az USA-ból jön
-
Vukmuty
csendes tag
válasz tibcsiworld #2566 üzenetére
Csak annyi,hogy van rá posta költség és ÁFA is..
-
agyarka
aktív tag
válasz Vukmuty #2563 üzenetére
Használt cucc, állapottól, számlától, garitól függően bolti ár 50% a +-20% az eladási szándék függvényében. Bolti ára Magyarországon jelenleg több boltban is 28e. ( Csak viszonyításképpen nemrég bontatlannak hirdetett Optimate 4 CAN 10e Ft körül volt kapható.)
[ Szerkesztve ]
-
adorjant
senior tag
Hali!
Aldi töltőm van,amit néhány havonta használok az autóink töltésére. Adott egy 2012es gyártású Jász-Akku,aminek a teteje "páralecsapódásos" Savszint,autó töltése rendben. Kicsit már gyengébb,mint újkorában, de ennyi idő után nyilván ez benne van, de pontosan mi okozza ezt a jelenséget? Lassan készülhetek a cserére?
-
Kernel
nagyúr
válasz adorjant #2569 üzenetére
Ilyen előfordul, a dugó labirintusában a vízpára nagyobb része lecsapódik és visszafolyik, de kis része elszáll, ez természetes. Mint az akku melegedése is töltés / kisütés közben. Hideg időben esetleg jobban feltűnik a külső lecsapódás.
Gond akkor lenne, ha egyik cellánál fokozott a jelenség, ami a folyadékszint csökkenésén is meglátszik, elfőzi a vizet, amit már cellazárlat okoz. (Pontosabban csak részleges átvezetés, amiből később zárlat lesz, múltkor is emiatt volt félreértés: totál zárlatos cella már nyilván nem csinál semmit.)
Ha ilyen rendellenes vízfogyást nem tapasztalsz, akkor lényegtelen.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Miután két autómban is 10 évesen kellett akkut cserélni, én azért elvárom, hogy azt a tízest letudja egy akku. 13,8 V töltőfeszültségen legalábbis.
Ahol 14,4 V vagy közelébe tölt a rendszer, ott persze hamarabb kipurcanhat, izzók is gyakrabban kiéghetnek, ilyen is előfordul. (Nekem mondjuk izzók sem szoktak kiégni).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
crissprivat
senior tag
Az én autómban 14,4V a töltöfeszültség. 10 év használat után cseréltem. Még indított,de a biztonság kedvéért cseréltem,inkább nem kockáztattam. Az autónak is jobb így. Szóval nincs gond a 14,4V vagy az afölött kicsivel töltö generátorokkal szerintem. Föleg a hidegebb idöszakban.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Brogyi
senior tag
válasz crissprivat #2574 üzenetére
Fiúk! Alapvető különbségek vannak az akksik között. Ma már kevés az az információ, hogy hány volttal tölt a töltő, vagy a generátor. A régi hagyományos(flooded) akksi meghal ha a generátor 14,4V felett tölt. Addig egy mai AGM ami ráadásul Ca-Ca technológiával készült az meg egyszerűen a sokat emlegetett 13,8V-tól fog meghalni. Bár ez nem szentírás, mint ahogy van más írányú tapasztalat is.
Szóval, ha bármi feszültség értékről beszéltek, vagy érdeklődtök tegyétek mellé az akksi típus számát (itt nem a gyártó a lényeges), vagy a technológiáját amivel készült. Ha nem így teszitek megint csak egy végtelen vita lesz a vége. Köszönöm.
Bocsi, ezt nem csak neked szántam, de így sikerült.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Jogos amit írtál
Pontosítok. Nálam egy gyári bmw akkuról van szó. 12V / 90Ah / 720A
Sima savas,nem AGM,de a gyártási technológiáját nem tudom. De gondolom ez már a modernebb fajtához tartozik. A lényeg,hogy ez a fajta bírta a 14,40V-14,45V töltési feszültséget. A világítás is bírta,nem kellett soha égöt cserélnem
Most egy exide 100Ah és 900A van helyette.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #2574 üzenetére
Persze, itt semmi nem 100 %, ilyen kis mintából merítve ezt nem is lehet kijelenteni.
Csak amit lehet olvasni itt-ott panaszokat, abból próbál következtetni az ember.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #2576 üzenetére
10 év alatt nem kellett soha sem égőt cserélni. Érdekes! Van ledes menetfény?
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #2578 üzenetére
LEDes igen.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Brogyi
senior tag
válasz crissprivat #2576 üzenetére
A fénykép, és a BMW oldala szerint az egy Ca akksi. Ezért mondtam, hogy nem mindegy.
Két féle van a BMW oldalán. Az egyik AGM, a másik Ca-Ca macskaszemmel. Az utóbbi a tied.
Mind a kettő többet bír mint 14,4V (főleg a tied). -
Firestormhun
senior tag
Berendeltem egy Ctek MXS 5.0-át egy mostanában ritkán használt autó töltögetéséhez amiben hagyományos akksi van, viszont a tavaly vásárolt start-stopos Golf 7 Sportsvan-ban EFB akku van.
Na ezt milyen módban kellene tölteni?
...
-
K Norbi
addikt
válasz Firestormhun #2581 üzenetére
-
Brogyi
senior tag
Lassan minden mai akksit többel kell tölteni mint 14,4V. Yuasa azt írja a saját EFB akksijáról, hogy 55 000-rel többet lehet indítani egy hagyományoshoz képest, és mégis az AGM-re azt mondja, hogy magasabb specifikációt teljesít. Nyilván ez az autók esetében igaz. Csak nem értem akkor minek az EFB.
Gondolom az EFB csak a start/stop-ra van kihegyezve.
A töltőfesz pedig ott van CTEK szerint.
14,4V flooded/hagyományos
14,55V EFB/AFB/start-stop
14,7V AGM/hópiheAzért az a 50mV csak csípi a szemem az EFB-nél, de legyen hiszen a CTEK csak tudja hogy miért.
-
agyarka
aktív tag
válasz Firestormhun #2581 üzenetére
Az EFB durván leegyszerűsítve az olcsósított AGM. Technológiailag a teljesen gondozásmentesnél magasabb, az AGM nél alacsonyabb színvonalú. Egyes vélemények szerint az AGM emelt végfeszültségű programja is csak az ahhoz tervezett AGM akkukhoz használható ahol a gyártó azt előírja (pl Optima).
Én az EFB akkukon inkább a normál programot használnám ami max 14,4 V feszültség korlátos. -
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2585 üzenetére
Utána nézve szerintem én is 14,4V tölteném Normal programon, de azért mérnék egy feszültséget, álló motornál, menet közbe is. Mennyin is tölti a generátor.
De ha jól tudom a computer mutatja. Ezeknél az új autóknál
#2583) Firestormhun Nem kell oda külön töltő, én se vennék, tökéletes hozzá az Mxs-5 is.
Meg ez egy marhaság, ez a 14.55V Nem tudom hova tenni.. mekkora szerepet lehet a valóságba.
Jobban belegondolva ha nekem 14,4V helyett csak 14.25V töltené akkor az is bőven elég lenne neki!
Az mxs-5 jobb mert legalább 5 Ampert tol neki. Hamarabb végez.[ Szerkesztve ]
-
Firestormhun
senior tag
-
crissprivat
senior tag
válasz Firestormhun #2588 üzenetére
Erre biztosan van valami érzékelö és csak akkor termeli vissza az fékenergiát,ha kéri.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2593 üzenetére
Kétkerekűben az akku is kisebb kapacitású, annak eleve kisebb töltőáram kell.
Normál töltőáram a kapacitás 10 %-a. Ha lemerült és egy sürgős út miatt gyorsan kellene felpumpálni, 20 %-ot is lehet adni neki (vagy legyen a kettő közötti érték), figyelve közben a melegedést és feszültséget.
Automata töltő nyilván figyeli a feszültséget, ilyen gyors akciónál pedig nem nagyon szokott még átmelegedni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
félisten
Ez igaz lehet egy 55W H1/H4 + 5W helyzetjelző kombóra, ellenben esetemben,
nem írtam, de (nagy)robogóról van szó vacak HS1 gyári izzókkal, viszont abból
van 2 db, ahogy a helyzetjelző is dupla hátul (+1 elől) + rendszámtáblavilágítás.Szóval "alapjáraton" 2×35 + 2×5 + 3 + 5 = 88W a névleges fogyasztás ha világít,
nem számolva a gyújtást, műszereket. Nem mondanám, hogy bőven elegendő!Volt szomszédom ugyanilyen típusú motorja konkrétan leszívta az akkut, főleg
amikor rossz volt a féklámpakapcsolója és a 21W-os szál égett. Duplán.
Lényeg az, hogy én LED-eket használok egy ideje, így nem deficites a dolog, de
ha beszerelnék egy markolatfűtést a hidegebb időkre tekintettel, necces lenne!Kernel: gondolom annak a 1,5A-nek a fogyasztáson felül kéne meglennie.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
A vadonatúj aksi töltéséhez csak annyit, hogy az első hétvégén egy 4,2A-al majdnem 4 órát töltődött, most, 3 hetesen rendszeres használat mellett 15-20km-es távok mellett 1 óra elég volt neki! Természetesen hagyom estig csepegni, de azért meddig állhatott akkor a raktárban?
Hogy is lehet kideríteni a gyártás időpontját?
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2596 üzenetére
Régi autómnál is előfordult, amikor téli napon, városi forgalomban, ment a hátsó ablakfűtés, belső fűtés, lámpák, másnap azt vettem észre, hogy az akku kicsit "megfontoltabban" indított.
Tehát annak ellenére, hogy előző nap használatban volt, nem töltődött, inkább merült. Szeretik határértékre tervezni az ilyen dolgokat.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #2598 üzenetére
Mekkora aksi?10-15 A/h az nem olyan sok.Ha jó az autó töltő rendszere azt 50 km en pótolnia kellett volna.Ha rendszeresen mész 15-20 kilómétert és nem negatív az energia mérleg, mért kell töltögetni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5