Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pjen

    félisten

    válasz Gabis #2035 üzenetére

    Mért nem egy aksit veszel?Nem is sokkal drágább és 6-8 évig levan a gond.

  • OldAkita

    aktív tag

    válasz Gabis #2035 üzenetére

    Én nem vagyok nagy szakértője az akkuknak, de egy ideje olvasgatom ezt a topicot és sokat tanultam. Ennek fényében azt hiszem, ha olyan töltővel töltesz ami nem áll át csepptöltésre ha már elég magas az akku töltöttségi szintje, akkor csak kísérletezéssel lehet megállapítani mennyi ideig érdemes tölteni.Én úgy csinálnám hogy rámérnék mielőtt tölteni kezdem, majd 3 óra töltés után levenném, várnék 2 órát utána újra mérnék. Az új értékből levonva a régit kiderülne mennyit töltött 3 óra alatt. Így már ki lehetne kalkulálni milyen lemerültségnél hány óráig kell tölteni hogy 12.7 legyen. Azt hiszem ennél magasabbra már nem tölti.
    Más.
    Elég ritkán használom az autót, van hogy 10 napig se, szóval igyekszem óvni az akkut és gyakran töltöm, azaz szinte állandóan rajta van a mxs5. Ezen a héten viszont nem volt töltőn mert többször mentem vele. Kihasználtam az alkalmat és méréseket végeztem indulás előtt, járó hideg motornál és úgy is hogy fényszóró+összes ventilátor max-on.
    Indulás előtti érték, járó hideg motor, max terhelés:
    12.60, 14,75 itt nem volt max terhelés
    12.53, 14.75, 14.59
    12.42, 14.72, 14.59
    Suzuki Swift II. 44Ah Banner akku, 2.5 éves

    [ Szerkesztve ]

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Gabis #2035 üzenetére

    Ha töltöm xy ideig és 1-2 óra múlva rámérek és 12,6 V körüli az érték akkor vehetem, hogy 100%-os a feltöltés?

    13,6-13,8 V-ra kell tölteni, ha már töltöd (a régi orosz töltőm is ezen a szinten áll le, nem véletlenül). Vagyis ezzel nem zárom ki, hogy alatta is be tudod indítani, utána a generátor folytatja a töltést. De ha nem kell sietni az autóval, akkor tovább illik tölteni.

    Ha véletlenül túlszaladna, a 14,4 V vízbontási küszöbig még nincs gond elvileg, de azért nem mellékes a töltőáram nagysága sem.

    A kapacitás tizedrészének megfelelő áramon 15 óráig lehet tölteni, de normális esetben akkor sem lehet baj, ha tovább marad rajta.

    Nagyobb áramokon a celladugók kivétele lehet egy óvintézkedés, amelyiknél kivehető. Ne vezessen félre az sem, ha le van ragasztva egy címkével egy műanyag lap, ami alatt elrejtették.

    Tehát mielőtt valaki félreértené, feszültségvédelem nélküli töltőről volt szó.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

  • tibcsiworld

    aktív tag

    válasz Gabis #2035 üzenetére

    Nem sületlenség!!!! Én is szilveszterkor kezdtem olvasgatni, és nem sok, de valami már rám ragadt! :)

    Ha régi, nem csepptöltős vagy új, de Mach 119 utánzatú tesco, ami szintén nem csepptöltős, semmiképp ne hagyd rajta éjszaka!

    Az utóbbiakat mérni kell óránként legalább! A töltés ugye 14,4V, a téli 14,7V! De a töltő tolja neki utána is! A haverén 16,6V-ot mértem! Nah ott már le kell szedni a töltőről, az tuti!

    Amennyiben olyan házi, égővel szerelt, (a vaternak van olyan), akkor az égő "szabályozza" a töltést. Bár ehhez hülye vagyok, de ez elméletileg nem főzi szét. Gondolom itt a töltést egy exponenciális ként kell elképzelni! De ezen sem lehet napokig, bár ehhez tényleg nem értek! :(
    Bár ezt még voltmérővel sem mértem!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák