Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tibcsiworld
aktív tag
Induljunk ki, hogy még jó az aksi:
A csepptöltés némileg segíthet ez esetben? (24-168 órára?) Mert ugye az 0,8A max! De ha szerzek olyan discman tápot, mit is kell rákötni, hogy bemenjen a szivargyújtóba? (vagy elég csak rácsavarni a 2 drótot az aksira és bent tölteni?) Avagy a "csepptöltős" 0,8A-es töltők is segíthetnek? (bár a normál töltő csepptöltése ugyanitt van áramban)csabyka666:
Jelenleg egy 12,12V-os 70AH-a aksi elindít egy 1,9-es diselt! Kérdés, hogy ha elmegyek valahova, akkor ott újra indul e! De nem adom fe! Az utsó pillanatig pöccre indult mínuszban is! Tavaly -20ban is! Idén "csak" lemerítettem (mint kiderült), és sajna úgy hagytam.
Igen, 4 évig használtam, és nem töltöttem autón kívül! Így értettem a kezeletlent! (Azaz nem kezeltem.)
(#1810) Kernel:
A nem kidobást úgy értettem, hogy soha, hanem ameddig meg tudom menteni, addig harcolok érte! A segítségetekkel, mert én ehhez hülye vagyok! Sajna!
Ha a házi töltögetés nem segít, viszem szulfátmentesítésre! -
tibcsiworld
aktív tag
Közben az előző üzenetem szerkesztettem, de lejárt az idő, elveszett az üzenet, és mennem kellett!
nah:
Aranyosan leírtad, hogy hülye vagyok ehhez! Így van! De a kérdés esetünkben, hogy miben más ha összedrótozom vagy összeforrasztózom vagy cinezem! Szerintem csak a kinézet, de csak szerintem! nincs gyerek, nem fogdosom, csak leteszem egy nem használt szobába!
A másik dilemmám:
kis áramú töltés ugye a mélymerült aksiknak kell, onnan szabályozott! Én most kb ott vagyok! 12,2V-ot mértem ma a tegnapi töltés után (előtte 12,12). Nyilván ez a szám semmi, amíg nincs terheléses teszt, de azon szerintem tuti megbukna, amíg nem tudom legalább a feszültséget feltornázni kicsit! Tehát én most ott vagyok, hogy nem megy fel a fesz! Nah erre havasoltátok a kis áramú töltést!
A kör bezárult, és kezdem kicsit még hülyébben érezni magam! Ne értéstek félre, csak még jobban nem értem a dolgokat!
A topic indítóktól meg ezer bocs, az összeoffolásért! vagy menjünk ki privátba? Amennyiben gond!
-
Thomech08
csendes tag
A régi orosz töltőn tökéletes gyors töltésre egy félig döglött akunál bejött a 15 másodperces gyors töltés után egyből indított, úgyhogy azt én nem is hiányolom.
Hát végül is adat mert a 2 es szint az akumlátor 50% os töltöttségét jelzi, míg a 4 es színt a 100% ott, és mint írtam ezt 2 perc alatt teljesítette. De legközelebb ha valami furcsát észlelek nézem a Volt mérőt isA péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P
-
Brogyi
senior tag
Néhány sorral feljebb írtam a jellegzetes viselkedésről. Neki Optimate való. Félek a CTEK már bonyolult neki. Bár élvezheti a LED-ek számolását. Ilyenkor kételkedem az oktatás hatásosságában. Érdekes egyetlen feszültség adatot nem közöl, de szar a töltő. A boltos helyébe elzavarnám.
-
tibcsiworld
aktív tag
2,44 sok lenne egy cellára nem? Az akkor elméletileg 14,64V-os aksi kell legyen! Nah de!!!
Eddig mindig kocsiban mértem. Az úgy történik, hogy katt-katt, ajtó kinyit, motorháztető kinyit, ajtó becsuk, és mértem! A biztonság kedvéért volt, hogy katt-katt (be). Csak központim van, de ahogy sejtettem, a látható része a BC-nek nem indult, de csak mozgott valami a kis agyában. Gondoltam, a délutáni mérés után 12,2V nem zártam le a motorháztetőt! Most jöttem haza melóból, felnyitom, és mérem is!
12,59V!!!!!!!
Köszi a sok eszmefuttatást, nem volt felesleges, mert okosodtam! Meg annyit is, hogy ha kinyitom és becsukom a kocsimat, akkor egy jó darabig megy még a kis agyában valami!
szerk: töltés után 30órával vagyunk nyugalomban hagyva a kocsiban bekötve! Azóta nem volt start! Most nagyon, de nagyon örülök!
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
A gond, hogy kivett akkunál még nem volt multim, a kocsiban meg volt fogyasztó. Megnéztem, ha nem központival nyitom, hanem fizikai kulccsal, akkor is elindul a fogyasztó benne (bár érdekes, hogy gyújtásra sem lehet tenni)! Így "mérhetetlen" a valós adat!
szerk.: de a csepptöltés szerintem nem árt neki, ha jó a töltő! (Ha rossz is az aksi. Szerintem. Egy próbát tuti megér!)
[ Szerkesztve ]
-
-
Thomech08
csendes tag
Hát ez egy igen sanyarú sorsú aksi. Igazából a kidobástól mentettem meg mert azt hitték ez a rossz láncszem a gépezetben, azért nem indul a Trabi csak nagy kínlódás után. Aztán kapott nem keveset egy manuális töltőtől 15v körül tuti volt töltve olyan 12 órákat egy héten legalább 1x, mert úgy indult az autó mint amikor le van merülve az aksi. Aztán vettek helyette másikat egy Vartát az jobban indította de nem sokáig. Az is lett töltve de nem lett jobb. Míg végül rájöttek, hogy az önindító sz@r mert azért került szervizbe az autó mert nem is indult.
És onnan tudom, hogy kapta a 15V ott mivel a szomszéd "néni" volt ez aki a mi király brutális töltőnket kérte el. Apám meg feltekerte a töltés erősséget mert már közepesen se töltött 0.5A nál többet.
A vizet pedig azért kellett pótolni mert "elforralta" persze képletesen értem de 15V nál már igen csak pezsgős a téma. Így aztán mindegyik cellánál szinte ugyan annyit kellett pótolni. (Bocsi kicsit hosszúra sikeredett)
Akkor már teszem is fel töltőre, mert most elvileg az autó szerint 12.2V a feszültsége.
KöszönömA péntek az én napom, a gépem a játékra hangolom! :P
-
Inhouse
őstag
Ne keverjük bele az UPS akkukat, azok nem gépjármű indítóakkuk. Az indítóakku spec szerkezet, arra való, hogy feltöltve várja az indítást, azt kiszolgálja nagy árammal, majd azonnal kapja a töltést. Nem szereti a tartós kis áramú merítést. Arra a munkaakku való, ha már autóakkuhoz közelit keresünk.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Huhh, valamit nagyon félreérthettél. Nem volt szándékomban kioktatni, de nekem nem illettek a képbe azok az akkuk. Ennyi történt semmi több. Én sem most kezdtem, de továbbra is fenntartom a jogot arra, hogy tévedhetek. Ha így teszek, szóljatok. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Még mindig nem értem a kirohanásod. Az UPS akkukat másképpen töltik, más a felépítése is (nem annyira kémiailag, mint mechanikailag). A hőmérséklet pedig számít, hidegben feljebb lehet menni feszültségben, nem fog forrni az akku. Sok fesszabályzó ezt hidegben meg is teszi. Vagy megint félreértettelek?
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
tibcsiworld
aktív tag
Igazad van, én értettem félre a terheléses mérést! Vagy csak beleláttam, amit akartam!
(#1814) csabyka666 válasza tibcsiworld (#1811) üzenetére
Nem is az baj, hogy fel tudod-e tölteni, hanem hogy felveszi-e, majd megtartja-e a töltést, vagy órákon belül visszaesik 12V-ra vagy az alá, terhelve pedig drasztikusan lecsökken, akár 0V környékére is.Én ezt értettem félre indítózás mérésére!
-
K Norbi
addikt
De azt is vedd számításba hogy fejlődnek az akkumulátorok is pl AGM Start Stop akkukat próbáld meg már tölteni 13,8V al
Ez érvényes a hibrid akkukra is Calcium-ezüst technológia szereti sőt igényli ha magasabb a töltés.
Amit te mondasz az a sima akkukra még igaz lehet, azok beérik kerek 14V al is felfog töltődni, ez biztos.
De azt is vedd számításba hogy motortérbe átmelegszik valamennyire télen is az akku.
pl akkutöltővel töltöd a jéghideg az akkut! No az már más tészta megint mert nincs semennyire meleg körülötte. Ezek az új töltők ezt kompenzálják.
Sok minden változott. [link][ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Mondjuk rendszám,sem forgalmi adatokat nem kértem a autóidról,nem tudom mire vélni a válaszod
Csak arra lettem volna kíváncsi,hogy mégis milyen autó márkák azok,ahol beáll 13,80V a töltés. Nekem volt mitsubishi galant,skoda octavia,bmw és mind ez felett töltött a generátoruk.
És télen,a mínuszokban bizony kell a magasabb töltö feszültség az akkunak. És nem a bekapcsolt fogyasztók végett. Haladni kellene a korral.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Inhouse
őstag
Huhh. Kicsit figyeltem az eseményeket, sajnos nem változott a meglátásom. Nem kioktatás, tényleg, de ha valakinek fura a habitusa itt a fórumon, akkor nem én vagyok az. Ha moderátor vagy itt, akkor nagyon sajnálom a topicot, ha nem, akkor felkérném, hogy regulázzon.
Nézzük tételesen:
Gondolom, a tirisztoros töltő kimenetére, terheletlenül ráakasztott valami műszert, 16,7V, nahát, csodálkozás. Csakhogy a tirisztoros, fázishasítós töltőknél ez természetes.
Nem, nem tirisztoros. Az általam ismert, manapság forgalomban levő töltők 99%-a nem tirisztoros, sajnos a régi orosz technikával elmúlt. Meg kell becsülni akinek még van. Hamarabb találkozol modern pwm töltőkkel. Az a 16,7V bizony sajnos simán előfordul az akkun mérve is.Ha megnézem a MACH 119 leírását, ez egy 9 / 12 A-os töltő, fajsúlyos felépítéséből sejthetően trafós / tirisztoros konstrukció.
Trafónak trafós, de csak 2 dióda van benne, sima egyenirányítás.Ugyanakkor manapság már minden ilyen töltőbe építenek végfeszültség-leállítást, főleg nagy áramon enélkül elképzelhetetlen a használhatóság. Laikus ráköti, magára hagyja, szétfőzné az akkut, ez nem megengedhető.
Sajnos ezzel sem értek egyet. Nem építenek ezekbe az alap kis 4-6-8A-es töltőkbe semmi elektronikát. Vagyis de, van az a 6A-es LED-es árammérős, abban van egy műveleti erősítő, meg néhány tranzisztor, ezzel váltották ki a sima analóg műszert. Az adott alkatrészekből és egy reléből megalkothatták volna az automatikus lekapcsolást, de nem tették, inkább világítson pár LED, az menő.
A tirisztorosak szerintem mind és a pwm-esek biztosan automaták és lekapcsolnak, vagy átváltanak kímélő csepptöltésre, a többi nem. Régebben ügyesek voltak, a trafó úgy volt megtekerve, hogy amikor feltöltődött az akku, akkor épp 14,4V volt rajta, lehetetlen volt túltölteni. Egy ideje ezek simán 16V fölé mennek, amikor már nem igazán folyik áram, ergó fel van töltve az akku. Figyelni kell és levenni, különben megindul a gázképződés.Amellett a leírás megemlíti, hogy egyes típusoknál ez a védelem kikapcsolható (pont erről beszéltem az orosz töltőmnél is), ami problémás akku "kiképzéséhez" lehet jó.
Igen, pl. a Forex-es szulfátlanítónál, vagy ha elfogadjuk kikapcsolásnak, akkor a hópihe állás a kis automata töltőknél. A többinél nem találkoztam vele.Ez a Mach119 leírás hibás. Sem feszültségkorlát, sem LED-ek nincsenek benne.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
És télen,a mínuszokban bizony kell a magasabb töltö feszültség az akkunak. És nem a bekapcsolt fogyasztók végett.
Ez egyszerűen butaság, és nem csak avégett, hogy a "töltőfeszültség" egy szó.
Nézd meg mondjuk ezt: Ólom-savas gépjárműakkuk töltési feszültsége a hőmérséklet függvényében Az első link, a közvetlent nem fogadja el a fórum motorja, mert szóközöket tartalmaz.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
" At a comfortable temperature of 20°C (68°F), gassing starts at charge voltage of 2.415V/cell. By lowering the temperature to –20°C (0°F), the gassing threshold rises to 2.97V/cell."
Nem vagyok hajlandó lefordítani, mert te sokkal okosabb vagy.
A másik az, hogy van egy vállalkozásod az nem jelent semmit. Nekem is volt. Szóval ne legyen olyan nagy mellényed, mert aki büszke az eszére, és hangoztatja az nálam nulla. -
Inhouse
őstag
Tételesen leírtam, most éppen mikben tévedtél. Semmi személyes nem volt benne, csupán szakmai dolgok. Ezután sem szeretnék sem személyeskedni, sem mellébeszélni. Elképzelésem sincs, hogyan láttathatnánk veled azt, hogy hogyan beszélsz itt másokkal, miközben te kéred ezt ki magadnak feleslegesen.
"Szervizvállalkozás" üzemeltetőjeként találgatni lehet, de a helyreigazítást terelésnek, mellébeszélésnek nevezni nem okos dolog. Mindenki hibázhat.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nekem nem ment a linkelés, vagy %20-at rakott a szóköz helyett és azért nem volt elérhető, vagy ha kivettem, akkor sem. Köszönöm.
A link nem gépjárműakkukról szól, hanem ólom-savas akkukról általánosságban.
Hát igen, az ólom-savas akku azért az marad. Említik is benne a töltésnél a generátort is, mint olyat. Tehát szól a gépjármű akkukról is, amiről itt leginkább beszélgetünk.Nekem úgy tűnik, mintha többen elfelejtenék, hogy a gépjárműben fogyasztók is vannak, amik meghatározott feszültséget igényelnek. Ha túl sok, akkor kiégnek az izzók, illetve rövidül az életük és egyéb gondok lehetnek. Nyilván túl kevés sem lehet.
Nem hinném, én nem felejtettem el. Leginkább azok az autók emelik a feszültséget 14,4V fölé, ahol az ECU vezérli a generátort. Nem is sima mezítlábas ólomakkuk kellenek oda. Valamint tételezzük fel, hogy annak a mérnöknek is eszébe jutott megoldani ezt. Jellemzően ezek felső kategóriás autók, ahol inkább Xenon az izzó is, ott pedig elektronika szabályoz. Az akku külső töltésénél pedig, ha az autóban hagyod is, nem kapcsolsz közben se izzót, se mást. Az ECU sem megy tönkre 16V-tól. Ha pedig ki van véve, akkor ezek egyáltalán nem érdekesek.Muszáj vagyok erre is reagálni:
Ennyit ér a te linked is.
Mennyit? Mi is a gond a leírással? Az ólomsavas akkuk egy nagy halmaz, ennek egy részhalmaza a gépjármű indítóakku. Mit nem értesz? Keress már rá, hogy hány helyen lehet olvasni az akkuk hőmérséklet függőségéről! Linkelj te ide egy leírást arról amit állítasz! Nem véletlenül van minden esetben feltüntetve, hogy 20, vagy éppen 25C fokon értendő az adott érték.Az egy dolog, hogy hidegben csökken az akku kapacitása, de normális esetben ez csak annyi hátránnyal jár, hogy állóhelyzetben kevesebb ideig tud tárolni annyi töltést, ami a beindításhoz szükséges.
A kapacitás nem az indítóképesség jelzője, hanem az állandó kis fogyasztóké. Amire te gondolsz, az a hidegindító áram. Hidegben minden a sikeres indítás ellen dolgozik. Ledermedt motorolaj, szoros alkatrészek és egy lehűlt, csökkent leadási képességű akku. Ezért kell az 150-200% tartalék, amennyivel túlméretezik az autó akkuját az önindító áramfelvételéhez képest kedvező hőmérsékleten. Pl. 1,4-es benzines autók kb. 160-180A-t vesznek fel rövid időre, ezért 360-420A indítóáramú akkut raknak bele.Más dolog, amikor télen több fogyasztó üzemel, lámpák, ablaktörlő, ablakfűtés, fűtőmotor, ülésfűtés, akármi, emiatt kevesebb töltés jut az akkura. Főleg, amikor gyenge a beépített generátor, és nem bírja tartani még a 13,8 V feszültséget sem (az akku sarkain értve).
Ilyenkor a feszültségszabályzó hiába kapcsolja rá a maximális gerjesztést a forgórészre, a sok terhelés miatt mégis kevés a leadott feszültség, mert a gyártó spórolt a generátor méretezésénél.
Ha ilyen fenn áll, akkor az hibás eszköz, mérnök ilyet nem tervez. Mondanál egy konkrét típust? 60-80A-esek kisebb generátorok is, egy jó generátor tartja a feszültségét, ha nem, akkor meg kell javíttatni.Egyébként tökéletesen elegendő a 13,8 V töltőfeszültség ahhoz, hogy másnap beinduljon az autó, sőt több nap után is, télen is. Ha jó állapotban van az akku, illetve nem szívja le a riasztó stb.
Elegendő, de a minimum. Mivel kevesebb, ezért lassabban tölti az akkut, ha nem jár eleget vele a vezetője, akkor nagyobb esélye van, hogy nem tölti fel rendesen. Nyáron nem gond, de a téli hónapokban könnyen mínuszba fordul az energiamérleg.Üdv Inhouse
-
Brogyi
senior tag
Az már látszik, hogy nem volt tulajdonodba Ford. Sajnos az enyémbe se.
Ezeket az új típusokat hozzák fel példának a 15V-os töltésre. Ahogy említették nem hiszem el, hogy az izzók is 15V-tal mennek. Abban igazad van, hogy napok alatt fekete lesz, és kiég. Szinte biztos, hogy csak az akksi kapja a 15V-ot, és az izzók amik hagyományosok azok nem. Esetleg nincs is benne hagományos izzó.
Ezekben az autókban nem parasztos akksi van. Jó drága, és egy vagy két típus jó. Ez szívás.
Nem láttam ilyen autót belülről, de el tudom képzelni a technikai megoldásait.
Valószinűleg a start/stoppos autók is ilyenek. Itt a fórumon is van aki start/stoppos autó tulajdos.Szeretném ha belép ide, mérje már meg nekünk az akksi a feszültséget amikor a társa nyom egy kis gázt.
Ne a szivargyujtón keresztül azzal a vacakkal.
Nem egyszerű egy mai autó akksijához hozzáférni, de nem is lehetetlen.
Bár ez már off, de szerintem egy picit ide is tartozik. -
Inhouse
őstag
Ha tisztában vagy valamivel, akkor annak megfelelően írd le, másképp nem derül ki, hogy csak elírtad. A fórumon levő válaszok nem privát üzenetek, a fórumozóknak is szólnak. Ha azt írod fesz., azt felismerem, mint szakmai szleng, rövidítés. Ha kapacitást írsz, az nem hidegindítóáram. Írj tárolt energiát, akkor nem értem félre én sem és más sem. Kapacitás Ah (C/20 20h), hidegindítóáram A (EN, DIN, JIS, SAE, stb...) Egyébként értem ami írtál, valóban előfordulhat, hogy nem indul az autó "egy idő után", de mennyi után? Normál körülmények között ennek nem szabadna gondot okoznia, néhány nap állás semmi ilyet nem okoz. Hamarabb lesz indítási probléma a városi rövid távokból a sok indítózással. A 13,8V jó nyáron kánikulában, de nem az igazi télen. Se az alultöltöttség nem jó (főleg télen), se a túltöltés. Azért a gyártók többsége 14V-ra, vagy kicsit többre lövi be a generátort. Persze nagyon sok függ az üzemeltetéstől, enélkül megmondani, hogy melyik a jobb nehéz.
Az ECU-s résznél, most már azt kell mondjam vagy nem látod az idegtől amit írtam, vagy minden mindegy alapon rossz részt idézel.
Ezzel kezdtem: Leginkább azok az autók emelik a feszültséget 14,4V fölé, ahol az ECU vezérli a generátort. Nem is sima mezítlábas ólomakkuk kellenek oda. Valamint tételezzük fel, hogy annak a mérnöknek is eszébe jutott megoldani ezt. Jellemzően ezek felső kategóriás autók, ahol inkább Xenon az izzó is, ott pedig elektronika szabályoz.Részemről amennyire lehet ignorállak, de nem megyek el szó nélkül amellett, ha téves infó jelenik meg. Ez egy fórum, ahol igyekeznünk kell csak valós és félre nem érthető infót hagyni magunk után. Mint írtam én kérek mindenkit, hogy ha tévedek javítsa. De ne kezdje a "terelés és mellébeszélés" szöveget, csak tényeket. Nem hivatkozok a beosztásomra, pozíciómra a válaszok megkérdőjelezhetőségét "bizonyítva", mindenki tévedhet, én is szoktam.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
nootropil
csendes tag
Nem tudom én teljesen laikus vagyok, de számomra is világos hogy nagyobb kapacitás jobb, illetve hosszabb ideig biztosít indíthatóságot, a cikkek is így írják, hogy ami a helyre befér a legnagyobb Ah-t vegyük..
ezért kapott nálam 70Ah helyett 74 Ah-t a gép
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Inhouse
őstag
Természetesen van némi összefüggés a kapacitás és az indítóáram között. Pl. a 45Ah-s akkuk általában 360A EN képességgel rendelkeznek. De ez változhat, a lemezekkel variálhatnak a gyártók. Épp erről beszélt nekünk egyikük tavaly, hogy el fognak tolódni az arányok. Az indítóáram nem annyira fontos, inkább a kapacitásra kell gyúrniuk, mert egyre több elektronika van az autókban, amiből sok megy legalább időszakosan álló járműnél is. Sokszor találkozunk olyan akkuval, ami indítóáramra még egész tűrhetőnek látszik, de a kapacitásteszten hamar vége van, a 20h töredékét sem tudja.
És igen, ha befér mi is szoktuk javasolni az egyel nagyobb akku vásárlását cserekor.Üdv Inhouse
-
K Norbi
addikt
-
Inhouse
őstag
Vitatja most, is, sőt többen is, sőt hivatkozást is küldtek róla, csak valaki nem akarja elhinni. Pedig a Föld is valószínű gömbölyű, nem lapos, bár még nem láttam. A legtöbb kémiai reakció "mikéntjét" befolyásolja a hőmérséklet, ennyi még rémlik kémiából.
A 14,4V fölötti töltés (tételezzük fel a standard 25C fokot) nem csak a durranógáz keletkezése miatt veszélyes, hanem azért is, mert a buborékok keletkezése kis "robbanásokkal" jár és rongálja az ólommassza felületét, ez pedig nem használ. Annál jobb, minél jobban és hosszabban egyben marad az egész felület.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Azért az durva, hogy pont olyan valaki fenyegetőzik moderátori feljelentéssel, akinek visszább kellene vennie. Minden személyeskedés nélkül. Esetleg érdemes lenne megnézetned ezeket a hozzászólásokat pár nem elfogult és értelmes emberrel, hogy mi jön le nekik belőle... Ne vedd ezt támadásnak, nem mindig az a barátod, aki mindenben feltétel nélkül igazat ad neked, mert esetleg látja, hogy egyébként parttalan vitába keveredik veled. Csak hagyd meg a lehetőségét, hogy te is hibázhatsz, néha, mint mi.[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
K Norbi
addikt
Mire elég?
Pl feltölteni az akkut 100% ra mert azt nem igen fogod 13,6V al 1 hét alatt sem! Esetleg 50% ig.
Amit el is veszít az akku pikk pakk. Ha folyamatosan kemény mínuszoknak van kitéve.Tudtad? Amint a külső hőmérséklet 0 °C alá csökken, egy modern gépjármű akkumulátorának töltése már nem kielégítő!
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Hát én máshogy látom, ez van.
Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni. "Ez jó volt" mert feketén fehéren le volt írva a Bosch garanciapapírba is hogy 13,8V-14,4V között kell lenni a töltésnek.
Ez alatt alul töltött lesz az akku..Én meg azt veszem ki az írásodból hogy itt mindenki hülye, csak te vagy itt az ász, mindent jobban tudsz mindenkitől.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
Van ezzel egy kis baj, te balhézol itt mindenkivel, nem tűnt fel?
-
Inhouse
őstag
Beindul az autó 13,6 V-on tartott akkuval, vagy beindul? Nyári melegek dacára kibír 10 évet is ilyen fix feszültségszabályzóval, vagy kibír 15 évet is?
Ez a kérdés így nem túl szakmai. A töltés milyensége nem csak a töltőfeszültségtől függ, hanem az akku töltöttségétől, bár te nem hiszel benne és ezt hangoztatod is hibásan a hőmérséklettől, az eltelt időtől, stb.
Szóval, hogy mennyire töltődik fel az akkud 13,6V-tól az eléggé eseti. Egy autóban ráadásul fogyasztás is van, nem úgy, mint egy külső töltésnél. Kibírt 10 évet? Az nagyon jó és ritka kivétel, lehet neki örülni.Ajánlásokat mutatsz, de mi köze ennek a házilagos töltés kérdéséhez? Minek bonyolítani, ami egyszerű?
Kategórikusan kijelentetted, hogy a teljes töltöttség feszültségszintjéhez nincs köze a hőmérsékletnek, ez nem igaz. Az, hogy házilag töltesz, vagy nem nem érdekli az akkut, nem kell kézműves pártinak lennie. Ha idézhetném egy tanult, magas beosztású ismerősöm, akkor most terelsz.Aki szerint arról lehet felismerni a szakembert, hogy "feszt" ír feszültség helyett, szakmai szlenget használ, azóta is ezen röhögök... Írod ezt nekem, aki utálom a primitív rövidítéseket, ostoba szlenget, a szakembert ugyan felismerem félszavakból, csak épp tudás alapon, nem szlengből.
Nézzük a tényeket. Kapacitást írtál az indítási képességgel kapcsolatban, amihez inkább az indítóáramnak van köze. Erre írtam, amikor kikérted magadnak a kioktatást, hogy inkább elviselném szakmainak a "fesz" rövidítést, mint ezt a keverést. Azt, hogy erről ismerni fel a szakembert nem mondtam. Inkább írnék olyat, hogy nem arról, hogy szervizt vezet. De legalábbis valószínűleg nincs kapcsolatod a fogyasztókkal, vásárlókkal, mert sok lenne konfliktus és kevés a bevétel.Miből gondolod, hogy felzaklattál? Mert részletesen fogalmazok? Így szoktam, más témákban is. Vannak ilyen precíz emberek, én kérek elnézést...
Ezt már tényleg ne, ezt te sem hiszed el, ugye? Vagy tényleg van önértékelési problémád, vagy direkt keresed a konfliktust és ezért beszélsz néha butaságokat, majd meg is dicséred magad, hogy jobban meglepődjünk. Nagyon, nagyon unalmas és fárasztó.Nem kötelező hülyéktől akkut vásárolni, abban a pillanatban otthagyom és máshol veszem meg.
Még mindig azt érzem, hogy értelmetlen az egész rugózás, felesleges műbalhé, még mindig nem erről szól a topik, hanem hálózati töltő(k)ről, meg amit már nem is ismételnék.
Pozíciódból adódóan (már kezdek kételkedni benne) kellett már találkoznod akkumulátor jótállási jeggyel. Zömében az elvárt töltési feszültség 13,8-14,4V között mozog. Amennyiben nem esik ezen belül, akkor garanciát kizáró ok. Nem hinném, hogy te aki mindent kikér magának lehülyézhetsz egy hozzászólás alapján egy üzletet, akik betartatják a szabályokat.Még egyszer kérnélek, hogy beszélj valakivel magad körül, hátha segítenek a jó útra tévedni!
Üdv Inhouse
-
K Norbi
addikt
Magasabb töltés nagyon jó, nyári melegben fokozottabb igénybevételnek teszi ki az akkut, pár év után lehet újat venni.
Feljebb írtam.
Gondolj csak bele mit művel pl nekem nyáron az akkuval a 14,30V os töltésem.
Izzik a motorháztető is főleg mikor dugóba kerülök.
No ilyenkor lenne jó ha a generátorom figyelembe venné a hőmérsékletet és 13,5V ot engedne az akkura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- VPN topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Yettel topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Facebook és Messenger
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- További aktív témák...