Új hozzászólás Aktív témák
-
crissprivat
senior tag
Sziasztok.
Tapasztalat,vagy vélemény erröl?Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz zsozso710711 #1124 üzenetére
Helo.
Már mind1,lényegtelen. Vettem egy CTEK 5.0-ás töltöt. Nálam nem fütyült és nem is forrósodott fel RECOND módban. Durván 4 óra alatt végzett az akkuval,legmagasabb töltöáram 15,6V volt a 6-os fokozatben. Halk ciripelö hangja van,ha közzel teszem a fülemhez így a 7-es állásban. Most 13,72V mutat,garázsban parkolok,olyan 15C fok lehet ott. De gondolom ez a normába belefér. Egy gyári BMW 90Ah 720A 9éves akkun teszteltem. Még mindig pöccre indítja az autótJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz zsozso710711 #1128 üzenetére
Egyelőre meg vagyok elégedve vele. Szépen teszi a dolgát. 7végente ráteszem majd az akksira,kiváncsi vagyok mit hoz ki még a 9 éves cuccból. Ha nem muszáj,akkor nemcserélem le feleslegesen. Lehet kihúzza a jubileumi 10. életévét még velem
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Imike_80 #1130 üzenetére
Hali.
A régi fajta nekünk is van. Ezen sem müködött a mikrokapcsoló elejétöl kezdve,de nem lett visszavéve,otthon ki lett cserélve egy müködöre és azóta is szépen müködik. A ház generátorához van beépítve és néha azzal szokom az akkuját tölteni.
Amúgy simán ráteheted egész 7végére. Kicsit felpezsdíti az akkud.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Imike_80 #1133 üzenetére
Szia.
Ha beleolvasol a topikba,akkor többen írták,hogy ezeknél a LIDL-s töltöknél a MODE programkapcsoló sokszor hibás már vadi új korában is. Hiába nyomkodod,nem érzékeli a nyomást. Csak azért írtam,hogy régebben mi is így jártunk. Próbáld ki,hogy nálad mi a helyzet,müködik e rendesen.
Nem akartalak összezavarni,bocsi. De a lényeg,hogy rajta lehet akár hónapokig is.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz zsozso710711 #1139 üzenetére
Hali. Milyen akkut kezelt?
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1141 üzenetére
Helo.
Régebben linkeltél fotót a régi vs új CTEK 5.0 -ról. Azt írtad,hogy a régi sokkal masszívabb darab. Az új,meg hogy sípol,forrósodik,budös,stb.
Kb egy hete vettem én is az új szériából egyet. Eddig nem tapasztaltam sípolást,szagosodást. Recond módban írták többen,hogy sípol,de nálam egy 90Ah akkun is csendben dolgozott és még csak nem is lett forró. Nem lehet,hogy amit összehasonlítottatok,egy selejt példány lehetett?
Tegnap egy régebbi 40Ah Varta akkut Recond-oztam,nagyon szépen csendben tette a dolgát. Amúgy tényleg kár,hogy levékonyították a neg. és poz. kábelozást.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1143 üzenetére
Igen,ha más nem is,legalább a kábelezés maradhatott volna a régi,robusztusabb fajta. A súlyról meg nam tudok véleményt mondani. Mind a kettöre 0,6Kg van írva a speckóban.
De attól,hogy valami nehezebb,vagy könnyebb,még nem biztos,hogy jobb,vagy rosszabb. Régen a szám.gépek is szekrény méretüek voltak. Akkor a maiak már nem is jók,mert nincsenek benne a több kilós tranzisztorok?
Szóval szerintem erre nem nagyon kell alapozni. Át lettek tervezve belülröl is és gondolom modernizálva is lettek kicsit.
(de kár ezen aggódni,5 év gari azért nem semmi)[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
-
crissprivat
senior tag
válasz Rider74 #1157 üzenetére
Szia.
Igen,lehet tölteni az akkut,nem kell kiszerelni a kocsiból. Nem fog semmi kárt csinálni az autó el.rendszerében.
Napokig,vagy hetekig is simán rajta maradhat.
Az,hogy a mostani nem peszegteti,az gondolom attól van,hogy cseptöltés alatt olyan minimális feszültséget enged az akkura,hogy nem hallható a pezsgés. De ha az akku feszültsége lecsökkene és a töltö cseptöltésröl átvaltana töltésre,gondolom mindjárt lehetne hallani a pezsgést.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz zsozso710711 #1161 üzenetére
Helo.
Pont ma néztem én is ezt a vidit. Szerintem nem vészes. Ami minimum dolog kell bele,azt beletették. Jól müködik és kész.
Én kíváncsi lennek egy CTEK 5.0 töltö belsejére. Még nem találtam róla fotot,videot. De lehet az sem lenne nagyon különbJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz crissprivat #1163 üzenetére
Meg is van,csak nem jól kerestem idáig
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1180 üzenetére
Igen,akartam is írni,hogy biztos a hömérséklet szabályozó miatt van. Amúgy nálam is,amikor utoljára töltöttem a verda akkuját,13,72V -ot mutatott a 7.-nél. Az induló feszültségre már nem emlékszem. Legközelebb lemérem.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
Én nem szereltem ki az akkut a kocsiból,amikor "recond"-oztam. A maximum 15.4V volt a feszültség,amivel kezelte. Semmi baja nem lett semminek. Egy új akksira nem engedném rá ezt az opciót,de az enyém már 9 éves akku és gondoltam kicsit frissítek rajta.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1190 üzenetére
Így ránézésre nincs sok változás a régihez képest. Mondjuk nem is vártam mást. A kábelezést azért kár,hogy megváltoztatták
A régebbi masszívabb volt. Köszi a fotókat Norbi
Ja,a hömérsékletet azt írta valaki fentebb (egy belsöstöl tudja),hogy elektromosan méri ki az akkuból. Valójában máshogy nem is nagyon van értelme.[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz zsozso710711 #1199 üzenetére
A legtöbb ilyen töltőnél lehet választani savas vs. AGM közt. A hópihe álltalában az AGM-et is jelentheti. A használatit kell átolvasni.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
-
crissprivat
senior tag
-
crissprivat
senior tag
Hali.
Ma csináltam egy kis mérést,pontosabban multiméterrel végigkövettem,hogy a CTEK MXS 5.0 kis töltö hogyan is,milyen feszültségekkel tölti az akkut. Nálam egy 90Ah akksival kellett foglalkoznia. Kb. 10-15 perces idöközönként fényképeztem le a töltési folyamatot. Az elsö fotó az akku aktuális feszültségét mutatja,az utolsó pedig kb.1óra pihenés a töltés utáni feszültséget. Az még fog lejebb is menni,olyan 12,7V -nál szokott töltés után megállapodni. Az olyan 95-100% körüli érték. Megközelítöleg 6 óra alatt jutott el a 7. fokozatig a töltön. A fotókat egymás alá,idösorrendben rakom fel. Felbontás 480x270 pixel.[moderálva]
Remélem nem zavar így senkit ez a képrengeteg. Esetleg Dropbox linket is megadhatok,ha úgy jobb lenne.
[ Módosította: Qru ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1216 üzenetére
Nincs mit. Azt még elfelejtettem,hogy ahol tölttem a garázsban,ott +18Celsius volt. Csak a pontosság végett.
Azt nem tudom,hogy nálad miért csinálhatta azt. Nem volt tökig fullra töltve az akksi amin próbáltátok?
Próbáld meg nem 100% -os akkun is tesztelni a töltöt. Ha még nálad van.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
válasz Imike_80 #1222 üzenetére
Helo.
Miért ne tölthetné fel 20 perc alatt,ha csak minimális feszültséget vesztett az utolsó töltés óta. Plussz írod,hogy ki volt szerelve a kocsiból. Úgy még gyorsabban tölthet,ha érzékeli ezt. Az,hogy nehezen indít reggelente,nem muszáj az akku hibájának lenni.
Ha nagyon nyöszörögve indul,nézesd át a kocsidat.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
Szia.
Nem kell levenni. Nyugodtan töltheted akkor is vele,ha nincs lekötve. Az ilyen mikroprocesszor által vezérelt elektronikus töltöknek ez az egyik jó tulajdonsága. Amúgy nem kell tartani a túltöltéstöl sem,mivel automatikusan átvált csepptöltésre. Akár hetekig rajta maradhat.
De ajánlom,hogy a használatit lapozd át és tájékozódj,mielött használni fogod. Legalább az ikonokkal légy tisztában,hogy mit is jelentenek.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
-
crissprivat
senior tag
Szia. Ha jól látom a linkelt oldalon egy sima akkutöltő van. Ezzel én nem töltenék gondozásmentes akkut. Ezekben nincs semmi érzékelő. Ha túltöltöd vele az akkut,akár szét is repedhet a túlnyomás miatt. Mindenképp tartsd be a töltési időt,ne hagyd rajta tovább.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
-
crissprivat
senior tag
Jó a fesz az akksiban. A 12,9V tök normális töltés után pár órával.
Nagy valószínűséggel azért viselkedik így a töltőd mert fullon van az akku. Kicsit ki kéne sütni. Kb.12,5V-ig. Utánna újra töltőre tenni és lemérni mennyivel tölt.
(Amúgy a 100%-os akku 12,70V)[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
Pl. egy kocsi halogén izzóval szépen le lehet meríteni. Persze csak óvatosan,mert az izzó nagyon fel tud forrósodni. Nem hogy kigyullad valami. Csak saját felelőségre.
Attól,hogy beállítod az áram erősségét,az nem azt jelenti,hogy folyamatosan azon fogja nyomni az akkut. Az csak a max érték. Ha megfelelően müxik a töltő,akkor szinkronban tartja a legoptomálisabb feszültséget és áramerősséget az akku állapotához viszonyítva. Attól,hogy most le vetted 2A-re,a töltés nem fog változni,mivel nincs mit tölteni. Fullon van az akkud.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
A 14,70V már nem olyan vészesz,de sokkal bíztatób lenne,ha max 14,50V és alacsonyabb áram mellett dolgozna szobahömérsékleten. Mondjuk szerintem nemsokára átváltott volna fentartó töltésre 13,6V körül minimális Amperrel.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
Új hozzászólás Aktív témák
- Creative Hybrid Pro Classic (Egyszer kipróbált, garanciális)
- iPhone 15 Pro 128gb Natúr Titanium, bontatlan, független
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- 8/16GB memoriák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia