Új hozzászólás Aktív témák
-
boogie84
veterán
Töltöttem egy napig a motor akkumat (amit kb márciusban használtam) , majd 33km-el később megállt alattam a motor. Mértem 12,5V-ot az akksin. De gyenge..
Tegnap felkerült a töltőre megint, a recond funkcióval. Kíváncsi vagyok mennyi az annyi, és hogy sikerült e a töltőnek helyrehozni az akksit.Most nézem, 13,7V. Wow, bele is teszem a motorba kipróbálni, ha pöccre indul, akkor
[ Szerkesztve ]
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
boogie84
veterán
válasz boogie84 #1101 üzenetére
Pöccre indult a motor, de mire felmelegedett 13,1V-ot mutatott a multiméter. Azt hiszem alapjáraton talán nem tölti az akksit a motor, de így elindulni akkor sem mernék vele, csak ha ott a hátamon a csere akku.
Mindenesetre egész jó termék ez a CTEK!A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
Brogyi
senior tag
válasz boogie84 #1102 üzenetére
Fontos eldönteni mi a rossz. A töltő jó. A generátor+szabályozó jó-e?
Alapjáraton bármit mérsz nem információ mégha az interneten mást olvastál akkor sem. Gázt húzva nézed a feszültséget egyenletesen kell nőnie. Nem csökkenhet. Ellenkező esetben szabályozó/didódahid problémád van. Ezeket már nehéz amatőrnek kimérni.
Általában 14-14,4V-nál koppanás szerűen megáll a feszültségemelkedés. Jó rendszernél mindegy, hogy ég a lámpa vagy se.
Marad az akksi mint leggyakoribb hibaforrás. Itt is fontos eldönteni szulfátos, vagy cellazárlatos. Ha cellazárlatos kuka. A szulfátos megér még egy kört, de ha ilyen sűrűn használod a CBR-et akkor cseréld az akksit.
Ha jól emlékszem a motorodhoz létezik egy igen modern szabályozó, ami FET-eket tartalmaz. Szabályozó cserénél érdemes rákeresni.[ Szerkesztve ]
-
boypapa
csendes tag
Sziasztok! Érdeklődnék hogy egy 100ah munka aksihoz használhatom a magyar zöld töltőt? Hány voltnak kell lennie az akkunak hogy 100%-os legyen? Válaszotokat előre is köszönöm!
-
Brogyi
senior tag
válasz zoli6874 #1105 üzenetére
Fiúk! Nekem az a vélemény, hogy nagy akksit nagy árammal érdemes tölteni. Ezt többször kifejtettem. Lehet kis árammal is tölteni ha tudsz 2-3napot is várni. Szóval ha van egy 100Ah-ás akksid akkor legalább 10A-et tudni kell a töltőnek. Minnél kevesebbet tudtok az akksiról annál jobban megtérült a CPU-s vagy smart vagy okos töltő. Kis engedménnyel a Carstel T01.80.088 még jó választás. Az igazi szerintem a Carstel 01.80.120B Az áram: 2Amp/6Amp/12Amp
Néha jó áron el lehet kapni. Teljesen ua. az Einhell BT-BC 12 D-SE.
Egy picit nehézkes használni, de akinek android telója van annak ez nem lehet akadály. ( ez nem android ) -
Brogyi
senior tag
válasz boypapa #1107 üzenetére
Logikusan gondolkodva az jön ki, hogy rajta hagyhatod, de gondolj bele. Nagy töltőnek nagy a készenléti fogyasztása. Ezért az mondanám nagy töltővel havonta egyszer. Ha mégis rajta hagyod az akksin nem károsodik, nem tölti túl. Ha pedig a csepptöltés a cél, vagy az ősztől-tavaszig üzemmód akkor fogyasztást figyelembe véve az Akkukraft nyer. Sajnos ezis olyan, mint az ezermester. Aki mindenhez ért az hazudik. Mindenre jó töltő sincs. Mindig lehet benne hibát találni. A fiúk nem is olyan rég a CTEK új változatát húzták le, mert melegszik, sípol míg a régi langyos, csöndes. Neked kell eldönteni mi a fontos, és mi felett tudsz szemet hunyni.
-
Imike_80
aktív tag
Sziasztok!
Örülök, hogy rátaláltam erre a Topicra! Nem olvastam teljesen végig, de bele lapozgattam. Azért kérdeznék, mert kicsit speciális az esetem.
Van 2 autónk. Egy kis régi Swift, utcán áll többnyire, rövid távokra használjuk leginkább, vagy ilyen 15-20 km-re. Télen előfordul, hogy picit nehezen indul, ha nem használjuk mondjuk 1 hétig. Nyáron pöcc-röff.
A másik egy nagyobb autó, az garázsban áll, de azt meg csak hosszabb távokra használjuk - többnyire nyáron. Azzal is volt olyan tavaly, hogy nem indult be 3 hét után. Bebikáztam a Swiftről, azóta is tökéletesen pöccre indul. Csak hát, ugye jön a tél, s lehet, hogy megint eljátssza ezt, hogy 1-2 hét pihenés után nem indul. A Suziban 40Ah-s az akksi, a Toyotában 60Ah, 600A.
Olvastam dicséreteket a Lidl akksitöltőről. Szerintetek nekem jó lenne ez? Mert akkor csütörtökön vennék egyet. Megér 5500 Ft-ot?
A másik a nemcsak LED-es, hanem LCD kijelzős - általában Aldiban kapható Auto XS nevű cucc. Azt nem tudom mikor lesz kapható és mennyiért. De érdemes egyáltalán várni arra? Vagy megfelelő a Lidl-ben kapható sima LED visszajelzős változat is?
Motorom most nincsen, de tervezek venni egy robogót, ahhoz is használnám a töltőt! Jó lenne, ha ezen töltők elegendők lennének, mert valami jó lenne, ha lenne és nem akarok túl sokat költeni most rá.
Köszönöm, hogy elolvastátok! Üdv. -
k.mark87
tag
válasz Imike_80 #1110 üzenetére
A lidl-s cucc engem is érdekelne, bár semmit nem olvastam arról, hogy mennyire "intelligens", milyen ciklusokban tölt. Az gyanús, hogy a használati útmutatója szerint a felhasználónak kell kiválasztania, hogy 6v vagy 12v akksi, téli töltés, stb..
Nekem a sal smc 33 is felkeltette az érdeklődésemet, de arról sem olvastam se jót se rosszat.
Végül specifikáció szerint ez tűnik a legjobbnak, meg ez az első amiről azt írják, hogy kültéri.
http://globalstone.hu/?modul=oldal&tartalom=1118853
Erről se olvastam se jót se rosszat, az gyanús, hogy egy helyen árulják és az oldal olyan mintha a 90es években készült volna.A fenti 3 kapcsán van valakinek valami tapasztalata, vagy véleménye ?
Brogyi úr úgy látom módfelett járatos a témában, ha van véleménye ezekről vagy javaslata 12-14 ezer alatt töltőre, azt megköszönöm munkahelyi kocsikhoz használnánk, nem hiszem, hogy ennél többet jóváhagynának..[ Szerkesztve ]
-
Harkovz
aktív tag
Egy LCD-set én is akarok venni idén.Szóljatok már ha kapható lesz,nehogy lemaradjak róla.
-
kusz
csendes tag
aldi mindig egy hettel le van maradva a lidl mogott akciokban. naluk hetfotol lesznek autos cuccok de neten tolto nincs kirakva. en is lcdset szeretnek de lehet tutira megyek inkabb. szegeden hagyj nekem is egyet
-
OldAkita
aktív tag
Kedves Brogyi! Kérlek újfent erősítsd meg. Ha egy olyan aksit töltök ami az autóban marad télen az udvaron, akkor rajta maradhat a CTEK 5-ös? Mert eddigi tudásom szerint télen nem lehet tölteni. Mondjuk ennek ellentmond hogy ha télen kocsikázunk akkor is tölt automatikusan ahogyan mindig amikor jár a motor. Boldog lennék ha télen is töltőn maradhatna.
Ami a CTEK MXS5-öt illeti. kb másfél éve vettem, nem tudom hogy újnak vagy réginek számít. Akkor egy fogyasztásmérőt tettem elé és olyan téves megállapítást tettem amit kénytelen vagyok visszavonni. Azt állítottam hogy tizenegynéhány Wattot akkor is eszik ha már feltöltött. Ez nem igaz. Lassan 8 hónapja folyamatosan rajta van és bár Watt-ot nem tudok mondani pontosat de ha valaki szakadatlan rajta hagyja mikor tényleg feltöltött és csepptöltésre áll rá akkor már olyan keveset fogyaszt hogy havonta nem több 50FT-nál. Ami a melegedést illeti, valóban a langyos és a meleg közötti állapotot lehet tapintani az alján, de ehhez hozzá kell tennem hogy nyáron amikor 38-39 volt árnyékban napon meg 40-50 körül, akkor a CTEK MXS5 a motorháztető alatt, vígan töltött, nem sípolt, vagy ha igen nem hallottam soha. Néha gondolok rá vajon mit csinál a 44Ah-s Banner akkum mivel állandóan 100%-ig töltött. Ez aksi gondozásmentes, feltételezem ki sem lehet nyitni. Azonban azt olvastam ha egy ilyen aksi teljesen fel van töltve akkor a gyárilag kialakított szellőzőn ki tud párologni a pezsgő elektrolit. Mivel az enyém folyamatosan feltöltött állapotban van, tehát elvileg pezseg, akkor vajon folyamatosan párolog is? Mert akkor a végén csak lefogy az elektrolit hiába gondozásmentes. Vagy rosszul gondolom? -
crissprivat
senior tag
Sziasztok.
Tapasztalat,vagy vélemény erröl?Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
zsozso710711
újonc
válasz crissprivat #1123 üzenetére
szia A nyí pénzért ennyi tudás- SZERINTEM DRÁGA....
-
zsozso710711
újonc
SZIASZTOK. Mi a tapasztalat az új LIDL töltővel - ULG 3.8B1--EL. Én mértem egyet. Kicsit elengedi a feszt 14.54.V-ot mértem normál üzemmódban. 54ah-AKSIN.... Egyéb paraméterei jók. Írjatok KÖSZI.
[ Szerkesztve ]
-
zsozso710711
újonc
A német ADAC- TESZTJE------- Ultimate Speed ULG 3.8 A1
Gut ausgestattet, gut verarbeitetDer Kauf von Auto-Zubehör beim Discounter ist meistens ein wenig Glückssache. Das Batterieladegerät von Lidl scheint aber zu den besseren Produkten seiner Art zu gehören. Zu dieser Einschätzung ist der führende deutsche Automobilclub gekommen.
Tauglich für größere Fahrzeuge
Das Produkt liefert nach Werksangaben einen Ladestrom von maximal 3,8 Ampere. Die Technik befindet sich in einem grauen Kunststoffkasten, mit dem die Netz- und Anschlusskabel verbunden sind. Am Ende der Leitungen befinden sich zwei vollisolierte Polklemmen. Das Ladegerät eignet sich für Autos und Motorräder mit Spannungen von 6V und 12 Volt und ist bei einer Kapazität von höchstens 120 Amperestunden auch für größere Fahrzeuge geeignet. Mit einer Impulsladung - einem von vier wählbaren Modi - können tiefentladene Batterien reanimiert werden. Eine Erhaltungsladung, bei der Batterie über eine lange Zeit am Gerät bleiben kann, gehört ebenfalls zu Ausstattung. Es besteht Schutz gegen Verpolung, Überlastung und Kurzschluss.TÜV und ADAC verteilen gute Noten
Der TÜV Süd hat das Gerät in Hinblick auf Benutzerfreundlichkeit und niedrige Schadstoffe geprüft. Auch beim ADAC kommt das Produkt gut weg: Es sei gut verarbeitet und gegen Fehlbedienung geschützt. Ein Schwachpunkt sei lediglich, dass der angegebene Ladestrom etwas höher war als der Wert, der sich tatsächlich erzielen ließ. Das Produkt kostet 18 EUR und ist damit eine klare Empfehlung wert. Szerintük is a fesz, probléma.... -
crissprivat
senior tag
válasz zsozso710711 #1124 üzenetére
Helo.
Már mind1,lényegtelen. Vettem egy CTEK 5.0-ás töltöt. Nálam nem fütyült és nem is forrósodott fel RECOND módban. Durván 4 óra alatt végzett az akkuval,legmagasabb töltöáram 15,6V volt a 6-os fokozatben. Halk ciripelö hangja van,ha közzel teszem a fülemhez így a 7-es állásban. Most 13,72V mutat,garázsban parkolok,olyan 15C fok lehet ott. De gondolom ez a normába belefér. Egy gyári BMW 90Ah 720A 9éves akkun teszteltem. Még mindig pöccre indítja az autótJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
zsozso710711
újonc
válasz crissprivat #1127 üzenetére
Szia , Szerintem normálisan viselkedik a töltőd. A kilenc éves aksid sem rossz--- sőt. Korához képest nagyon is jó állapotú.
-
crissprivat
senior tag
válasz zsozso710711 #1128 üzenetére
Egyelőre meg vagyok elégedve vele. Szépen teszi a dolgát. 7végente ráteszem majd az akksira,kiváncsi vagyok mit hoz ki még a 9 éves cuccból. Ha nem muszáj,akkor nemcserélem le feleslegesen. Lehet kihúzza a jubileumi 10. életévét még velem
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Imike_80
aktív tag
válasz zsozso710711 #1125 üzenetére
Szia!
Én is vettem, de nem próbáltam még. Kicsit nehezen indul már az autó reggelente. Az a terv, hogy hétvégén rárakom úgy egy-másfél napra a Suzukit. Szerintetek szabad így?
Nekünk amúgy szerintem B1 van. Nem tudom ez mivel másabb, mint az A1!? -
crissprivat
senior tag
válasz Imike_80 #1130 üzenetére
Hali.
A régi fajta nekünk is van. Ezen sem müködött a mikrokapcsoló elejétöl kezdve,de nem lett visszavéve,otthon ki lett cserélve egy müködöre és azóta is szépen müködik. A ház generátorához van beépítve és néha azzal szokom az akkuját tölteni.
Amúgy simán ráteheted egész 7végére. Kicsit felpezsdíti az akkud.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Imike_80
aktív tag
válasz crissprivat #1131 üzenetére
Hali!
A lényeget értettem, rátehetem! Köszi!
-
crissprivat
senior tag
válasz Imike_80 #1133 üzenetére
Szia.
Ha beleolvasol a topikba,akkor többen írták,hogy ezeknél a LIDL-s töltöknél a MODE programkapcsoló sokszor hibás már vadi új korában is. Hiába nyomkodod,nem érzékeli a nyomást. Csak azért írtam,hogy régebben mi is így jártunk. Próbáld ki,hogy nálad mi a helyzet,müködik e rendesen.
Nem akartalak összezavarni,bocsi. De a lényeg,hogy rajta lehet akár hónapokig is.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Imike_80
aktív tag
válasz crissprivat #1134 üzenetére
Sziasztok!
Köszi az infót!
Eddig annyira volt mindössze időm, hogy sima konnektorba bedugtam, felvillant a működést visszaigazoló LED és örültem, hogy egyáltalán működik. De akkor azt hiszem nem nyomkodtam végig a Mode gombot. Akartam is kérdezni, hogy melyik módra állítsam, ha ilyen hétvégi rátöltést akarok választani? Suzuki régi Swift, Daewoo akksi, asszem 40 Ah és 300-350 A indítóáram körüli a teljesítménye. Ha jól olvasom a használói útmutatót, akkor 3-as, vagy 4-es?
(Ha véletlenül nem jó a Mode gomb, akkor nem fogom tudni tölteni az akksit és kuka a töltő? Vihetem vissza?)
Köszönöm! Üdv[ Szerkesztve ]
-
Imike_80
aktív tag
válasz crissprivat #1136 üzenetére
Köszi! Akkor ez elvileg a 3. üzemmód. Attól tartok nincsen már készleten, szóval max pénzt kapok vissza. :S
-
zsozso710711
újonc
Sziasztok.. A faternál a ctek 7.5-óra 7-es led. 13,6v--- jónak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz zsozso710711 #1139 üzenetére
Hali. Milyen akkut kezelt?
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz zsozso710711 #1132 üzenetére
wooow!!! CSAK A CTEK! el volt vele, aranyat ér ez a töltő én is imádom! Jól látom szulfátlanítást is csinált? Motor akksin csinálja az 1 es lépést, de autó akksin még sose láttam hogy működne.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1141 üzenetére
Helo.
Régebben linkeltél fotót a régi vs új CTEK 5.0 -ról. Azt írtad,hogy a régi sokkal masszívabb darab. Az új,meg hogy sípol,forrósodik,budös,stb.
Kb egy hete vettem én is az új szériából egyet. Eddig nem tapasztaltam sípolást,szagosodást. Recond módban írták többen,hogy sípol,de nálam egy 90Ah akkun is csendben dolgozott és még csak nem is lett forró. Nem lehet,hogy amit összehasonlítottatok,egy selejt példány lehetett?
Tegnap egy régebbi 40Ah Varta akkut Recond-oztam,nagyon szépen csendben tette a dolgát. Amúgy tényleg kár,hogy levékonyították a neg. és poz. kábelozást.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1142 üzenetére
Már kicserélték ezzel semmi bajom mekkora szégyen már a ctek részéről.. Régebbibe biztos nem voltak ilyen selejtesek.. De tény spóroltak, meg nem a swédek hanem a Kínaiak szerelik össze az új típust. A képen a Test&Charge van de látszik a lényeg. Engem a súlya ami elkeserített, nagyon könnyű szétszedném és megnézném miért lett ennyire könnyű. Eleinte meg kellet nyerni a sok tesztet, meg elnyerni az emberek bizalmát, most már megy a szekér! át is adták egyből Kínának a gyártást. Az újra nem merem már mondani hogy swéd precizitás. De végül is jónak jó teszi a dolgát.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #1143 üzenetére
Igen,ha más nem is,legalább a kábelezés maradhatott volna a régi,robusztusabb fajta. A súlyról meg nam tudok véleményt mondani. Mind a kettöre 0,6Kg van írva a speckóban.
De attól,hogy valami nehezebb,vagy könnyebb,még nem biztos,hogy jobb,vagy rosszabb. Régen a szám.gépek is szekrény méretüek voltak. Akkor a maiak már nem is jók,mert nincsenek benne a több kilós tranzisztorok?
Szóval szerintem erre nem nagyon kell alapozni. Át lettek tervezve belülröl is és gondolom modernizálva is lettek kicsit.
(de kár ezen aggódni,5 év gari azért nem semmi)[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
Pont 1 hónapja cseréltem ki az akksimat, 4 évet szolgált na jó 5! +1 évet a Ctek segítségével. Előző Bosch S4 volt. Kegyetlen meghalt! egy reggel nem indított! Na mondom se baj! Ctek Recond 3 óra alatt készen volt, hibajelzés nuku. Levettem róla délutánra megint lemerült. 10.5V volt benne a szulfáttól dagadt az oldala. Szerintem egyébkén hülyeség ez a szulfátlanitás, lefeszengettem az akksim tetejét a sav szétevett mindent belül, ha nem a szulfát akkor megzabálja a kénsav az ólom lemezeket.
Mostanitól többet várok, vettem egy új multiméter is ennek örömére járkálok reggelente mint egy holtkórós a garázsba és nézegetem mennyi feszültség van benne.Ez az akksik csúcsa 2 nap állás után 12.81V van benne. nagyon tarja magát mert még gondolom új Persze mikor megvettem a ctek töltőt ráengedtem mert 12.60V volt benne.
Kiderítettem hogyan kell értelmezni az Exide akksikon a kódokat.
Hátha valakit majd érdekel.Az első szám az évet jelöli, 5, a második betű a hónapokat! a harmadik betű a hónap hetét. 5(2015) F(Június) D(26Heti) pl.A" betű januárt jelöli, a "4" szám pedig 2004-et és így tovább. Pl. C4 azt jelenti, hogy 2004 márciusában készült az akkumulátor. Az "i" betű nincs használatban, mivel könnyen összetéveszthető az "1" számmal.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1146 üzenetére
Bosch és a Varta akksikon megint teljesen máshogy van Hát igen azt én sem.
-
Bönde
csendes tag
Sziasztok!
Beszereztem egy ULG 3.8 B1 töltőt a Lidlből. Egy régi 12V 12Ah ólomsavas akksit szeretnék vele tölteni. Amikor elindítom a töltést, akkor pár másodpercenként váltakozik a töltés és a full jelzés között. Ez mit jelent?
Arra gondolok, hogy az akksi már pár percig sem képes tartani a feszt, így a töltő átvált töltésre, de mivel valószínűleg töltést sem igazán vesz fel, és eléri a 14, valahány V feszt, így full-nak érzékeli és megint átvált, és így tovább... -
Bönde
csendes tag
válasz crissprivat #1149 üzenetére
Szia!
Igen. 14,7V-nál lekapcsol a töltés, és 1 percen belül szépen esik lefelé a fesz, 12,76V-nál ismét átvált töltésre. Ezt ismételgeti folyamatosan...