Új hozzászólás Aktív témák
-
T.adee
csendes tag
válasz Inhouse #1851 üzenetére
"Régebben jellemző volt, hogy csak fordulatra érte el a maximumot, ami leginkább 13,8-14V körül volt."
Az már nagyon régen lehetett.Van a családban egy 21 éves Fiat és egy 18 éves Nissan,semmi difi nem látható az alapjárati fesz és a fordulati között.A 13,6V-ot én továbbra is kevésnek tartanám(terhelésen ez leesik 13,4 környékére akkor kb.)A kollégának érdemes lenne a kontaktokat valóban átnézni.
A LIDL töltőjéhez hozzászólva.Nekem is van,én szerintem jól működik. 12,2V 44Ah-ás akkut kb 6 óra alatt "húzott föl" a hópihe progival.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1861 üzenetére
Köszi, de az ilyen kioktató stílust inkább tartsd meg magadnak, ha képtelen vagy elolvasni és értelmezni, hogy mit, miért írtam.
Nem kértem ilyen tájékoztatást, nem tegnap kezdtem a szakmát, tökéletesen tisztában vagyok a dolgokkal.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1872 üzenetére
Kémia szempontjából ugyanaz, márpedig a kapocsfeszültség szempontjából az elekrokémiai potenciál mindent eldönt és behatárol.
Amit én írtam, logikailag kapcsolódik a témához, míg a te ellenvetésed mindenféle logikai kapcsolódási pontot nélkülöz. Például:
Ne keverjük bele az UPS akkukat, azok nem gépjármű indítóakkuk.
Tényleg, és ki állította az ellenkezőjét?
Arra a munkaakku való, ha már autóakkuhoz közelit keresünk.
Tényleg, és ki keresett itt ilyet? Teljesen másról beszéltél, egy semmitmondó, semmi újdonságot nem közlő, felesleges szószaporító hozzászólásban.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1876 üzenetére
Én meg azt nem értem, hogy mire jó ez a sok felesleges terelés, szószaporítás? Nem erről volt szó, amikor odaírtam:
A következtetést mindenki levonhatja magának.
Mit nem lehet ezen érteni, amikor a sorok között arra próbáltam rámutatni, hogy egyik autóban van 13,8 V és az akku eltart 10 évekig.
Más autókban pedig van több feszültség, hamarabb kipurcanó akku, esetleg. Nyilván nem biztos, mert semmi sem biztos, ez egy ilyen észrevétel.
Ehhez képest jön a terelés, kéretlen felvilágosítás, kit érdekel ez? Engem nem. Jönnek fórumozók, kérdeznek. Lehet válaszolni, válaszolok én is. De egymást ne fárasszuk feleslegesen, én nem kérdeztem tőled semmit.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz Inhouse #1873 üzenetére
Értem Köszönöm a választ
(#1875) Kernel Ez nekem is újdonságnak számított de tényleg emelgetik meg csökkentik az új autók a feszt. pl nyáron mikor nagyon meleg van 30 fok melegek vannak és küld a generátor 14,4V ot na az kivégzi az szerencsétlen akkut. olyankor elég lenne neki 13,6V is.
[link]A feszültségszabályozó ma már az autók többségében hőmérséklet függő szabályozást valósít meg. Melegben a töltőfeszültség kisebb, hidegben magasabb lehet. Pl. a 13,7V nyári melegben jó érték, télen -15ºC esetén alultöltést okoz. A hőmérséklettől független szabályzóknak csak abban az esetben van komoly jelentőségük, amikor az akkumulátor közel állandó hőmérsékleten üzemel vagy nincs a motorral közös hőtérben (pl. IFA teherautó). Indítási biztonsága érdekében ellenőriztesse autója töltő és indítórendszerét tél és nyár előtt is.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1917 üzenetére
Szerintem már megint valami teljesen másról beszélsz, terelsz. Itt a másik fórumozó haverjának Tescós töltőjéről volt szó. Nem tudom, mi van benne, én is csak találgattam, de ami a lényeg, hogy szerintem terheletlenül mért rá.
Ezen ment a csodálkozás, hogy rákötött az akkura 16,7 V feszültséget. Csakhogy ez így önmagában semmit nem jelent. Szerintem ez nem az akkuval leterhelt feszültség volt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1918 üzenetére
Nem tudom, mi a probléma a linkeléssel, de akkor segítek: PDF. Ha erre gondoltál.
Ezt sem értem, mire írtad:
Ólom-savas gépjárműakkuk töltési feszültsége a hőmérséklet függvényében
A link nem gépjárműakkukról szól, hanem ólom-savas akkukról általánosságban.
Nekem úgy tűnik, mintha többen elfelejtenék, hogy a gépjárműben fogyasztók is vannak, amik meghatározott feszültséget igényelnek. Ha túl sok, akkor kiégnek az izzók, illetve rövidül az életük és egyéb gondok lehetnek. Nyilván túl kevés sem lehet.
(#1919) Brogyi
Ennyit ér a te linked is.
Az egy dolog, hogy hidegben csökken az akku kapacitása, de normális esetben ez csak annyi hátránnyal jár, hogy állóhelyzetben kevesebb ideig tud tárolni annyi töltést, ami a beindításhoz szükséges.
Más dolog, amikor télen több fogyasztó üzemel, lámpák, ablaktörlő, ablakfűtés, fűtőmotor, ülésfűtés, akármi, emiatt kevesebb töltés jut az akkura. Főleg, amikor gyenge a beépített generátor, és nem bírja tartani még a 13,8 V feszültséget sem (az akku sarkain értve).
Ilyenkor a feszültségszabályzó hiába kapcsolja rá a maximális gerjesztést a forgórészre, a sok terhelés miatt mégis kevés a leadott feszültség, mert a gyártó spórolt a generátor méretezésénél.
Egyébként tökéletesen elegendő a 13,8 V töltőfeszültség ahhoz, hogy másnap beinduljon az autó, sőt több nap után is, télen is. Ha jó állapotban van az akku, illetve nem szívja le a riasztó stb.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1935 üzenetére
A kapacitás nem az indítóképesség jelzője, hanem az állandó kis fogyasztóké. Amire te gondolsz, az a hidegindító áram.
Ezért nem szeretek veled tárgyalni, mert már megint olyat akarsz nekem megmagyarázni, amivel én is tökéletesen tisztában vagyok. Ugyanakkor az eredeti mondanivalómat nem érted, eltorzítod.
Nem kell nekem megmagyarázni, hogy én mire gondolok, és nem kell kiselőadást tartani! Az értelmes fórumozáshoz az is hozzátartozik, hogy a másik hozzászóló szakmai fogalmazását felismerjük, és nem akarjuk kéretlenül felvilágosítani, mert az baromi zavaró tud lenni.
Igenis, függ az akkuban tárolt energiamennyiségtől, hogy hány napig lesz az autó beindítható. Minden autóban szokott lenni például riasztó, ami ha nem is jelentős, de az önkisülésnél nagyobb árammal, folyamatosan terheli az akkut, így egy idő után nem indul az autó. Csupán ennyit akartam közölni.
Az akku külső töltésénél pedig, ha az autóban hagyod is, nem kapcsolsz közben se izzót, se mást. Az ECU sem megy tönkre 16V-tól. Ha pedig ki van véve, akkor ezek egyáltalán nem érdekesek.
Itt is szépen látszik, hogy megint elvesztetted a fonalat, nem erről volt szó (nem külső töltésről), amikor beleszóltál valamibe, amit a másik fórumozó indított el.
A többi is sajnos a megszokott terelés, bla-bla, érdektelen.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #1941 üzenetére
Itt nem az a gond, hogy én elírtam volna bármit, semmit nem írtam el. Az a gond, mintha direkt nem akarnád megérteni. Továbbá képtelen vagy követni egy logikai szálat / topikot. Amikor azt írom, vastagon kiemelve:
nem kell
Az már mintha túl bonyolult lenne, hogy levond belőle, miről szólt az aktuális felvetés:
legfeljebb lehet, de nem kell
Érdekes, az orosznak a tajgán, Szibériában is elment a Lada egy fix feszültségszabályzóval?
Nem gondolsz ilyenekre, mert csak azt nézed, hogy melyik szavamba lehetne belepiszkítani. Emiatt feleslegesen tolod a halandzsát, kéretlen felvilágosítást.
Részemről amennyire lehet ignorállak, de nem megyek el szó nélkül amellett, ha téves infó jelenik meg.
Téves infó, miről beszélsz ember... Nincs téves infó, szövegértelmezési problémák vannak. Más fórumozók felesleges fárasztását minek nevezik? Megkockáztatom, hogy a szakmai trollkodásnak egy kifinomult, álcázott változatát űzöd itt velem, pedig valóban jobb lenne, ha inkább a segítségkérőkkel foglalkoznál...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
nootropil
csendes tag
válasz Inhouse #1979 üzenetére
f vMegnéztem egy hosszab út után működő tompított fény, fűtés mellett ...
Hát így sem volt sok : 13,1 V ha rákacsoltam még 1 fogyasztót (ablakfűtés) leugrott 12,8 .. ra majd röviddel utána vissza 13,1 V -ra .
A régi
A 2008-s renault scenic tolja 14,3 V -l tehát a multimeter valószínűleg rendben
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
steve brown
csendes tag
válasz Inhouse #2018 üzenetére
LCD-s töltő csak egy év mulva lesz a Lidl-ben. Kétszer van egy évben akkutöltő, november körül a sima ledes, januárban pedig az LCD-s.
Tavaly ilyenkor vettem egy db-ot reggel. Gondoltam délután veszek még egyet, legyen kettő, nekem lényeges a voltmérő, nem szeretem külön a multimétert ráaggatni az akkura. Természetesen már egy darab sem volt délután, az eladók elmondása szerint 20 perc alatt elfogyott az egész készlet.
Emiatt aztán az idén vettem kettőt, így van már három LCD-s és egy régebbi ledes Ultimate Speed -
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #2079 üzenetére
Hányszor kell leírni, hogy érthető legyen: attól, még hogy lehet emelni a feszültséget, nem azt jelenti, hogy kell is.
Beindul az autó 13,6 V-on tartott akkuval, vagy beindul? Nyári melegek dacára kibír 10 évet is ilyen fix feszültségszabályzóval, vagy kibír 15 évet is?
Ajánlásokat mutatsz, de mi köze ennek a házilagos töltés kérdéséhez? Minek bonyolítani, ami egyszerű?
Ha azt hiszed, hogy itt másnak szabad szemtelenkedni (nem én írtam, hogy "fingod sincs"), ez is csak azt bizonyítja, hogy fordítva bekötött fazonokra kár a szót pazarolni...
Aki szerint arról lehet felismerni a szakembert, hogy "feszt" ír feszültség helyett, szakmai szlenget használ, azóta is ezen röhögök... Írod ezt nekem, aki utálom a primitív rövidítéseket, ostoba szlenget, a szakembert ugyan felismerem félszavakból, csak épp tudás alapon, nem szlengből.
(#2081) K Norbi
Úgy látom, két sornál hosszabb hozzászólásból már nehéz dekódolni a megfejtést. Egy kérdést sem tudsz normálisan feltenni. Mi az, hogy elég? Mire elég?
Megy ennyivel az autó, vagy megáll? Nem világít a lámpa? Nem fűt a fűtőmotor? Mi a gondod?
Miből gondolod, hogy felzaklattál? Mert részletesen fogalmazok? Így szoktam, más témákban is. Vannak ilyen precíz emberek, én kérek elnézést...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #2088 üzenetére
Kapacitást írtál az indítási képességgel kapcsolatban, amihez inkább az indítóáramnak van köze.
Ez az, hogy kapcsolatban. Közvetett kapcsolatban. Nem írtam olyat, hogy például a kapacitás mértékegysége az amper lenne, vagy egyéb butaságokat, amiket bele akartál erőltetni a szavaimba.
Még itt is visszaköszön a hőmérséklet befolyásoló képessége, amiről te nem akarsz hallani.
Nem erről van szó. Ahogy a másik hozzászólásban is szerepelt:
le volt írva a Bosch garanciapapírba is hogy 13,8V-14,4V között kell lenni
Kb. ennyire érdekel engem is a hőmérséklet, amikor akkut töltök, mint ahogy a Bosch sem tesz róla említést.
Ebből indult ki az egész, hogy én is beszéltem a két határértékről, utána jött a pampogás, hogy hőmérséklet így meg úgy. Kit érdekel... Töltés közben (a garázsban) erre kell figyelni és kész.
te esetedben a 13,6V
Nem írtam, hogy esetemben. 13,6 és 13,8V közötti feszültségről szoktam beszélni, mint alsó határérték, csak már unalmas ezt így folyton leírogatni, ezért néha az egyik számot írom, néha a másikat. Trolloknak, piócáknak kiváló kapaszkodó.
Agymenések, képzelgések, blabla, de min is csodálkozom, majdnem 20 év fórumozás alatt láttam pár ilyet...
Személyeskedéseid túlmennek egy határon, nyugodtan maradhatnál a szakmai témánál is. Nekem is megvan a véleményem a hozzád hasonlókról, abban nem lenne köszönet, ja nekem nem szabad leírni? Bárcsak ne válaszolnál...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #2090 üzenetére
Legalább olvasd el, amit belinkelsz.
Épp azért linkeltem, 13,8 V-ot egészen tisztán elolvastam benne, meg a 14,38 V-ot is
A másik pedig, hogy a táblázatban is írják, ezek az értékek 25C fokon értendőek.
Milyen értékek? Legalább olvasd el, amit linkeltem. A nyugalmi feszültség értékei. Csak én nem arról beszéltem.
Korábban is beraktad a képet, annak szövegét is el kellene olvasni. Az akku élettartamának 15 % kitolási lehetőségéről szól. Magam is csak erre utaltam, amikor írtam, hogy nyáron jobb az alacsonyabb érték, hiszen kímélőbb.
Nem konkrétan a vízbontás beindulásáról szól, mert akkor szerintem a gyártók előírásaiban is lenne olyan kitétel, hogy a hagyományos (nem rekombinációs) akkut nyári melegben tilos használni, mondjuk 14 vagy 14,4 V-on. De ez egy vicc, ilyen nincs és nem is volt soha. Példa:
le volt írva a Bosch garanciapapírba is hogy 13,8V-14,4V között kell lenni
Hol van leírva, hogy nyáron le kell szabályozni a feszültséget? Opcionálisan lehet, de nem kell.
(#2100) K Norbi
Nem emlékszem, de ha nem tudsz normálisan válaszolni, az is válasz...
(#2101) crissprivat
Lehengerlő szakmai érvelés, és ismét megmondtad a tutit, eszméletlen...
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Inhouse #2104 üzenetére
Nem csak gyakoribb, elvileg ma már minden akkuban ott a kalcium, miután a régi akkuk már kihaltak szerintem. Tehát a gondozást kevéssé igénylő, rejtett dugós stb. akkukról beszélek, ami már mind kalciumos elvileg.
Épp a kalcium járul hozzá egyebek mellett ahhoz, hogy ezek jobban tartják 14,4 V vízbontási küszöböt az öregedés során is, de szerintem melegedés során is. Ha ez nem így lenne, akkor a gyártók előírhatnák, hogy nyári melegben tilos 14,4 V közelébe tölteni. Nem tudok ilyen előírásról.
Kalciumosnál meleg hatására nem növekszik a felvett áram, állandó töltőfeszültséget feltételezve, tehát nem melegíti önmagát, ami gyakorlatilag egyenlő a jobb hőfoktűréssel.
Nyilván addig folyik áram, amíg az akku töltődik, de ez az áram egyre csökkenő, a generátor stabilizált feszültségén tartva.
Noha a tegnapi hozzászólásomban nem részleteztem, hogy mennyire klasszikus akku, kalciummal vagy anélkül, de szerintem manapság már az előbbi alapértelmezett.
Hozzászólásom azért született, mert egy másik fórumozó kérdésére válaszoltam, ami nem járműről szólt, hanem hálózati töltésről. Nem hidegről, nem melegről.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
válasz Inhouse #2854 üzenetére
Én is vettem 2-t biztos, ami biztos Jó, hogy mondod, hogy 0,2V-tal kevesebbet mutat, mert csodálkoztam, hogy csepptöltésen 12,7V-ot jelez ki, de akkor ezek szerint az 12,9 V, ami épp a fullra töltött akku feszültsége. Akkor most jó, hogy 12,9-cel tölt csepptöltésen vagy inkább kicsit afölött kéne lennie? A 12,7 kijelzést keveselltem.
-
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #3037 üzenetére
Az a régi szerkezet egy kincs. Nem tudnak ilyet ma már csinálni. Itt ebben a topikban is valaki leírta az igényeit, és bizony nekem rögtön egy tirisztoros ruszki ugrott be. Némelyik nem volt automata. Képzeld még maguk a ruszkik is visszasírják. Van nálam egy új hullámos változat. Minden van benne FET, tranzisztor, LCD kijelző, de már nem az-az igazi ruszki. Inkább valamilyen kinai változat ugrik be. Könnyű, és majdnem biztos hogy egy TL494-re épül. Ups, egy kicsit elkalandoztam. Bocsi.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #3091 üzenetére
Hát én ezt nem értem. Ráraktam a CTEK-et, azonnal feléledt a fedkomp,
jelezte a töltő, hogy gyenge akku van rajta, de elkezdett szaladni felfelé...
Mondom nem hiszem el. 3 másodperc múlva "majdnem tele" állapot volt!Ráadom a gyújtást, kijelzi, hogy 14.5V. Ráhagytam. Töltögesse akkor.
Kb. 10 perccel később, amikor látszólag ugyanott állt a töltő, ránéztem a
gyújtás segítségével (gyorscsatlakozón a töltő, nem fértem másképp az
akkuhoz, szóval 1-1 tized eltérés biztos lehet!), hogy mennyi: 13.0V. Mi?Otthagytam éjjelre. Majd reggel megnézem, mit mond. (De 4V-ról 14-re,
ilyen tempóban eléggé beteg akkura utal, bár én nem értek a lovakhoz.)[ Szerkesztve ]
-
tibor2010
tag
válasz Inhouse #3092 üzenetére
A Penny áruházban kapható töltő:
Cartrend 50264 DP 4000
Átlagos értékelése 4,3 *
Felrótt hibák Amazon értékelésekből:
- nincs LCD kijelzővédő fólia a csomagolásban, így volt aki karcosan kapta,
- szikrázik a csipesz az akkura csatlakoztatáskor,
- a hálózatra kapcsolás után 5 másodpercen belül választani kell üzemmódot, különben hibára fut,
- gyatra leírás, több dologra úgy kell rájönni,
- állítólag nem jelzi ha csepptöltésre kapcsol,
- nagyon extrém esetben teljesen kimerült akkunál nem töltött (?)Nagy általánosságban dicsérik.
Vettem egyet, tényleg nincs védőfólia az LCD-n, a többi majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz Inhouse #3160 üzenetére
Igen, láttam. Nálam a lidlis -15-ben is ment kint, most is rá van dugva, kertben állok, szabad ég alatt. 12,9-et jelez csepptöltésen, valaki írta, hogy 2 tizeddel kevesebbet mutat az LCD, én akkor megnyugodtam, hogy csepptöltésen jó a 13,1V - tényleg, jó egyébként? Honnan jön, a 0 fok feletti üzem? Most nincs nálam a használati, abban írják?
-
Sanyo77
tag
válasz Inhouse #3274 üzenetére
A szivargyújtós töltéssel kapcsolatban nekem is eszembe jutott, hogy biztos nem bíznám az autó töltését egy olyan fémlapra, amit nagyon nem erre terveztek, vagy érintkezik, vagy nem. Fél amper is tud hőt generálni nem megfelelő kontakt esetén.
Soha ne mond azt, hogy soha
Én maradok a CTEK töltőnél, valószínű még az akksit is kiszedem töltésnél. Én így alszok nyugodtan.
Mindenki a saját szerencséjének (ez esetben a balszerencséjének) a kovácsa. -
DigitXT
félisten
válasz Inhouse #3313 üzenetére
Ma ráeresztettem a cuccot a döglődő (?) akkumra. Első körben azt kellett
észrevennem, hogy a műszerfalba épített feszmérőm mennyire sz*rt sem ér:
nem közvetlenül kapja a delejt az akkuról, és a mért értékeknek nincs túl sok
köze a sarukon mérhető kapocsfeszültséghez. Egy példa. A féklámpa ~0,9A
terhelésére 0,2V feszültségesést "mér", miközben a valóságban ez 0,05V.Nade mindegy is, ezen még dolgoznom kell... Volt bekötve közvetlenül az
akkura egy relével. Csak azt meg a xenon vágta haza egy szép nyári napon.Tesztelgettem, majd feltöltöttem az akkut a CTEK MXS 7.0 AGM módjával...
14,7V-nál állította meg csúcs feszültséget, onnan csökkent az áram 7,2A-ről.
Gyanítom, hogy a 15 Ah akkunak ez a töltőáram kicsit sok, de hát ez van.
Megjegyzem, a generátor sem finomkodik: 2000 rpm körül betol 13A-t simán.
(Nyilván, amikor ennek nagy részét kapásból elviszik a fogyasztók, nem baj.)A lényeg, hogy a következő értékeket mérte a kütyü! (A névleges CCA=160.)
CCA 152A (SOH: 95%) 12,8V (SOC: 100%), 17,05 mOhm Utóbbit sokallom!
Az első tesztnél, mikor 12,46V-on volt az akku, mért 144A-t, 18.04 mOhm-ot.Aztán néztem egy valós indítózás tesztet: 57A körül zabál az indítómotor. De
csak ha már forgatja: csúcsértéknek akár 80-90A-t is bekér, ennek megfelelő
a cucc által mért feszültségesés is, azaz pl. 10,92V, és azt mondja, ez "OK".
Viszont tényleg 20 mOhm körül lehet az akku belső ellenállása: nem sok ez?
Több kísérletből is nagyjából ez az érték jött ki... (Pl. 12,48->11,05@69,7A...) -
Brogyi
senior tag
válasz Inhouse #3359 üzenetére
csiga8
[Itt] volt már róla szó, hogy nem egyedi, és nem is olyan új. A hatását többen vitatják.
Inhouse
Ötletes, tetszik nekem is. Sajnos nem engedhetem meg magamnak. Igazából azzal értek egyet ha jó a géped, és nem vasárnapi autós/motoros vagy nincs szükség semmilyen töltőre. Sokáig nekem se volt. -
S. Laci
tag
válasz Inhouse #3466 üzenetére
Kíváncsi lennék ennek a kicsit szakmaibb miértjére. Nem kötekedni akarok, félre ne érts, hanem mert érdekel. Többek közt azért, mert én nem vagyok szakmabeli, (csak mezei autószerelő)de eddig ugye azt hallottuk, terjesztettük, hogy a nyugalmi feszültség lassú esése jó dolog. Másrészt pedig azért is érdekel, mert többszörösen érintett vagyok a dologban, ugyanis kettő saját akkum is hasonló, értékeket produkál. Egyik 3 hónapos, a másik kb 1,5 éves és épp a minap mértem töltés után órákkal 12,93 Voltot. Aggódnom kéne? Mégegyszer, nem vitázni akarok, csak kérdezem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen TV-t vegyek?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5