- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Facebook és Messenger
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Lopják az LG akkutitkait
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Crypto Trade
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
kastner
csendes tag
válasz Hosiminh #1818 üzenetére
Szia!
Teljesen normális jelenség, nekem is ilyen van. Ilyen a programja. Nem kell birizgálni, ajánlott néhány napig rajta hagyni az akkun, és akkor kiismered. A dobozon ott van a töltési karakterisztikája, érdemes azon nyomon követni, hogy hol tart a történet. A töltési idő az akku állapotától (nem töltés, hanem hogy hány százalékos a kapacitása az eredeti 100%-hoz viszonyítva) is függ. Olvasd el az ezen a linken található hozzászólást is, jelen fórum 263. számú hozzászólása: http://itcafe.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_263-263.html
-
kastner
csendes tag
Most vettem a Lidl-ben LCD-s Ultimate Speed töltőt. A Volt kijelzése nálam csalt 1-2 tized Voltot 13,2-13,4 Volt tartományban. A 12,2 Volt-os akkut bekapcsoláskor hosszasan 15 Volt felettinek mérte, majd lassan esni kezdett a kijelzett feszültség, emiatt elsőre nem indult el, csak csak akkor, amikor 15 Volt alá esett a kijelzett feszültség. Több napos töltés után csepptöltés módban a 44 AH akku biztonsági szelepénél cseppecskék jelezték, hogy sok neki a csepptöltés árama. Nekem nem vált be. Visszavittem, visszavették.
-
kastner
csendes tag
válasz Jimmy66 #2026 üzenetére
Nem potya töltés volt a cél. Érdekes, de a kölcsön kapott ALDI CPL-2054 töltővel nem csinált ilyet az akksi. Annak felmegy a töltése a töltés vége felé 15,3 Voltig is (csepptöltés előtt), mégsem volt ilyen biztonsági szelep kifúvásom. Igaz, hogy annak a csepptöltése jóval kisebb árammal történik. A 15,3 Voltos max. feszültséget a töltés vége felé ez a töltő nem állandóan tartja, hanem impulzusszerűen emelgeti a feszültséget. A 15,3 Voltos max. feszültséget sokan kifogásolják az ALDI CPL-2054 töltőnél, azonban a CTEK MXS 5.0 "Recond" módban 15,8 Voltra emeli a feszültséget. Van olyan fórumozó aki a Carstel töltőnél szerviz állásban 16 Volt körüli mért feszültséget említ. Ez a magas feszültség a savrétegződés nevű jelenség ellen kiváló. A CTEK gépkönyve is kontrollált gázfejlődést említ ("Recond" módnál), ami keveredik az akkumulátor savval, növelve az akkumulátor energiáját.
-
kastner
csendes tag
Valahol meg kéne tanulni elviselni a másik véleményét, még akkor is, ha nem tartjuk helyesnek. Ezt hívják vitakultúrának, ami mostanra - úgy tűnik - kiveszőfélben van. Ehelyett néhányan letorkolják a másikat, becsmérelnek, stb. Sajnos az internetes fórumokban egyre elterjedtebb a durvuló vitastílus, a neveletlenség. Ez a fórum is kezd eldurvulni. Nem lehetne megállni annál a pontnál, hogy nem értek vele egyet, ezért meg ezért? És itt megállnánk. Az élet hosszabb távon majd eldönti, kinek van igaza. Lehet, hogy a másik mondanivalójában is van legalább részigazság, de rámenős önérvényesítő magatartásunk miatt elsiklunk felette. Türelem, megértés, ez a nehezebb út, cserébe viszont nem rontjuk le az adott fórum színvonalát! Megjegyzem, nem vagyok békeharcos, de a felesleges küzdelmeknek sem vagyok a híve, amik az adott fórumot az eredeti céljától esetleg elterelhetik.
-
kastner
csendes tag
Szinten tartásra, kisebb rátöltésre 45 Ah akkumulátorhoz ilyet használok. Nekem bevált: [link] Az akkumulátorom általában 80% körül van, emiatt általában gyorsan csepptöltésre kapcsol. 2-3 nap után a csepptöltése 20-30 mA értékre áll be, kezdetben ez az érték magasabb. Én kedvelem, a célnak megteszi. Észrevettem, hogy a biztonsági szelep körül nem észlelek cseppeket, azaz a vízveszteség jelensége nem (vagy csak minimálisan) áll fenn. Volt 5 amperes CTEK töltőm, ott a szelepnél bizony voltak vízcseppek a töltés folyamán, a végét is beleértve. Ez nem a CTEK hibája, 45 Ah-s akksihoz ebből a szempontból sok volt. Próbáltam 4 Amperes töltőt is, ott is voltak vízcseppek a biztonsági szelep körül, csak kevesebb. Ez a 2 Amperes apróság, a maga akkori 6900 Forintos árával nekem eddig optimális megoldásnak tűnik. A töltéshez amúgy is az akku névleges Amperszámának maximum a tizedét javasolják (ez 45 Ah esetében pl. maximum 4,5 Amper), nálam a Carstel 2A esetében a töltés ennek az értéknek az 50%-a körül valósul meg, azaz kímélő töltésről lehet beszélni. A sebesség nálam általában nem fontos, vészesetben pedig a szekrény mélyén lapul egy ajándékba kapott régi 6 Amperes töltő.
[ Szerkesztve ]
-
kastner
csendes tag
válasz K Norbi #2379 üzenetére
Ciki, de az akku aktivátor nálam működik. És nem vagyok hülye, és azok sem, akiknél bevált! Kérlek, próbálj meg kulturáltan fórumozni! Sajnos mostanában az internetes fórumok jelentős részénél érvelés helyett gyakran a másik minősítése lett a mérvadó. Jó lenne, ha ez a topik nem esne áldozatául ennek a jelenségnek. 9 havi akku aktivátor használat elteltével, 4 órával a töltés befejezése után 12,74 voltot mértem 0 fok környékén a Banner akkumulátoromon. Az akku aktivátor használata előtt 4 órával a töltés befejezése után után általában 12,44 Volt volt mérhető az akkor 3,5 éves akkumulátoromon. Mértem. Nem kötelező elhinni, de nálam működött (és a mai napig működik).
[ Szerkesztve ]
-
kastner
csendes tag
válasz kastner #2380 üzenetére
Azért még egyszer felhívnám a figyelmedet a kulturált fórumozásra! A linkekre reagálva felhívnám a figyelmet, hogy én meg mértem. Nem feltételeztem, hanem mértem! Ha pedig valaki rákeres az aktivátorra az interneten, talál elégedett és nem elégedett felhasználókat.
[ Szerkesztve ]
-
kastner
csendes tag
Észrevétel: Akku töltés után indít, előtte csak nyekkent. Tehát a töltő töltött. A 12,8 V néhány nap alatt szép lassan feljebb kúszik, ha az ember egyfolytában napokra rajta hagyja, azaz a töltő továbbra is tölteni fog. Ha türelmesen várunk (néhány nap), az a feszültség érték felmegy 14 volt környékére. Van ilyen töltőm (csak most éppen autóm nincs), ugyanezt csinálta az én töltőm is. Szerintem a töltő rendben van. Nekem bevált. Türelem!
[ Szerkesztve ]
-
kastner
csendes tag
válasz crissprivat #3056 üzenetére
20.00 Ft elég sok családban már "tételnek" számít. 80.000 - 100.000 Ft melós fizetéssel rendelkezik sok ember. Én Aldi-s töltőt használok, nekem elég, és elégedett vagyok vele. Megjegyzem volt CTEK 5.0 töltőm is, de a 44 AH Bannerhez sok volt, állandóan kifújt a biztonsági szelep, ami panellakásban történő töltésnél nem éppen élmény. Az Aldi-s töltőnél nem fújt ki a biztonsági szelep. Ha sok pénzem lenne, akkor sem biztos, hogy újra CTEK töltőt vennék. Az Aldi töltőjére van 3 év garancia. Ha kipurcan visszaviszem, garancia lejárta után pedig újat vennék. Az Aldi-s is feltölti 100%-ra az aksit, legfeljebb lassabban. Nekem már sikerült, tehát gyakorlatban működik a töltő. Egyéni beállítódás kérdése is, hogy ki mennyit áldoz töltőre.
-
kastner
csendes tag
-
-
kastner
csendes tag
válasz agyarka #3520 üzenetére
CTEK autós üzemmódban a csepptöltés a kézikönyve szerint 12,7V‒14,4V 5‒2A értékkel történik. Motoros üzemmódban 12,7V‒14,4V 0,8‒0,4A. Ez csepptöltésnek véleményem szerint sok, ezért tapasztalták néhányan, hogy hosszabb távon elpárologtatja a savat. Lehet megkövezni, de én nem dobtam magam hanyatt a CTEK töltőtől, volt ilyenem, de eladtam, mivel a 44Ah-ás akku biztonsági szelepe működni kezdett, azaz kijött a sav. Lakásban való töltésnél ez nem túl szimpatikus jelenség. A Carstel 2A töltő 3-4 nap után 13,6 Volt-on 20-30mA-t nyom, kíváncsiságból megmértem. Van ilyen töltőm, 44Ah akksihoz pont ezért választottam. Totál egyszerű töltő, kíméletes töltést produkál, emiatt nincs savkifolyás. Szerintem a töltési sebesség nem minden, néha bizony ára van.
-
kastner
csendes tag
A CTEK a 8. lépés előtt a Float (7.) fázisban (10 nap A töltési ciklus újraindul, ha a feszültség lecsökken) autó 13,6V 5A, motor 13,6V 0,8A. töltést nyom az akku felé. Ez így nekem első olvasatra soknak tűnik. Papíron az akkuból a töltés folyamán nem jöhet ki sav. A gyakorlatban viszont, amikor havi 1 alkalommal az akkut 44Ah felvittem a panelbe tölteni, az akku alá több rétegben tett papírt szétmarta a kifolyt elektrolit. A víz nem marja szét a papírt, csak a sav. Amikor az akkut töltés után az oldalán is lemostam szódabikarbonátos vízzel, volt ott pezsgés is rendesen. Egyszóval a lúg semlegesítette a savat. Úgy tűnik a gyakorlat más, mint az elmélet, bizony kijött az akkuból a sav.
-
kastner
csendes tag
74%-os akku, télen -12 Celsius fokig biztosan indít, alatta nem volt módom kipróbálni, nyáron normális indítás. Az előbbiekből kifolyólag nem volt hazavágva az akku, sem picit, sem nagyon, normálisan teljesítette a feladatát. A kénsav képlete H2SO4, ebben nincs klór, így klórszag sem lehet. Még mindig jelzem, a Carstel 2A 20-30 milliamperrel csepptölt a végén. Mig a CTEK az utolsó 2. fázisban (7-8.) 5-2 Amper. Ez nem kis különbség, nagyságrendi különbségről lehet beszélni. A 44Ah akksi ezt nem szereti. Másoknál sem véletlen, hogy jelentkeznek ilyen jellegű tünetek. A forex.hu [link] a Carstel 2A töltőt kifejezetten ajánlja, idézem: A töltő kifejezetten ajánlott használaton kívüli akkumulátorok biztonságos töltéséhez illetve töltve tartásához és állapotmegőrzéséhez.
[ Szerkesztve ]