Új hozzászólás Aktív témák
-
Petyka3
aktív tag
válasz steve brown #71 üzenetére
Valószínű hogy a megmaradtakat szórják ki, készlet söprés. Tegnap néztem, levették az árát, uh tényleg lehet, hogy olcsóbban adták, amíg a készlet tart alapon.
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #78 üzenetére
Szerintem nem hiba. Csak hát azt kell mondjam AGM-hez nem jó, és bizony így nem ajánlott a kiszerelés nélküli töltésre.
Az a "rotyogtatás" némelyik töltőnek korábban teljesen bevett állapot volt. A hagyományos akksi elviseli, sőt van gyártó aki azt mondja szükséges a 100%-os töltéshez.
Nem is goldoltam volna, hogy Lidl-is a nyerő, vagy univerzálisabb. Aldi-s fehasználásiköre így szükebb. Hiába van csicsás LCD-je. Most erre igaz a parasztvakítás. -
neduddki
nagyúr
válasz steve brown #78 üzenetére
HI!
koszi erre voltma kivancis akkor emhet akukaba
udv
neduddki
https://facebook.com/bestwax.eu, mailto: bestwax.eu@gmail.com hamarosan: www.bestwax.eu a lustasag fel egesseg, en tejjesen egesseges akarok lenni
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #92 üzenetére
Hát igen nagy probléma az említett felügyelet nélküli csepptöltés. Annak értéke kb.13,5V körül van, és nem 14,4V de nem is 15V. Hol a proci? Ahhh. Parasztvakítás ez is.
Szóval kíváncsi vagyok melyik töltő tartja a 14,4V után a 13,4V -13,6V-os sávot.
Gyanítom valami áramgenerátort bekapcsolnak 15V-os korláttal. Rossz megoldás. -
OldAkita
aktív tag
válasz steve brown #92 üzenetére
Én ezt a kézzel kapcsolgatást el szeretném kerülni. Talán érdemes várni még pár évet hogy javuljon a napelemesek minősége. Addig viszont valószínű lesz egy CTEK Viszont a CTEK-en nincs lcd ablak, úgyhogy nem nagyon lehet ellenőrizni hol tart. Vagy kigyulladnak rajta ledek?
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #124 üzenetére
Így van. Egy voltmérő megmondja az igazságot. Ha az aktív sávban van az akksi akkor nyomógomb hibád van.
Ha pedig alatta akkor a sokszor emlegetett (kedvenc töltőm) tirisztoros töltő a te barátod.
Vazz! ez nem teljesen neked szól. -
OldAkita
aktív tag
válasz steve brown #123 üzenetére
Az igazsághoz az is hozzátartozik amit 24 óra után néztem meg amikor már a zöld lámpa égett a 7. fázisban, és addigra valóban lement a fogyasztás 2.8W-ra. A csepptöltéskori Amperértéket nem néztem, legközelebb majd nézem, viszont kérdezném, azt a VOLT értéket amivel éppen tölt a töltő csak akkor tudom meg ha veszek egy voltmérőt és rákötöm?
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #133 üzenetére
Az akkukraft valóban jó. Az ára 2x annyi mint a Lidl-s, és kb fele mint a CTEK.
[Itt] pedig szürkében látható, és kb 1000Ft-vel kevesebb mint a zöld. Szerintem csak a szine más. Mindegy ha jól mért a kolléga akkor most azt mondanám az akkukraft a "best buy". Bár kíváncsi vagyok mit mértek ezen az újabb Lidl-sen.
L1m1
Megnézhetnéd mi a különbség a szürke, és a zöld között. A cimkére gondolok.[ Szerkesztve ]
-
Degeczi
nagyúr
válasz steve brown #133 üzenetére
Vasárnaptól az Aldiban 4e az LCD-s változat!
(ah, látom a régebbi bejegyzésedből, ez az "Auto XS" nem ugyanolyan jó, mint a Lidis Ultimate...)
[ Szerkesztve ]
-
Csocsesz75
őstag
válasz steve brown #149 üzenetére
Olvastam, igaz már későn.
Nem vitted vissza? Szerintem én vissza fogom.
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #153 üzenetére
"Egy olyan automata töltő kellene már, amiben a feszültségkorlát ténylegesen 14.4V. "
#119 hozzászólás mintha erről írna.
-
Hardboy
tag
válasz steve brown #153 üzenetére
Szervusztok!
Én is befektettem egy ilyen Aldis töltőbe, aztán sajnos csak ez után tévedtem erre a topic-ra. Olvastam, hogy csepptöltés üzemmódban, felmegy a fesz. 14,4V fölé. Gondoltam, hiszem, ha látom.
Ma kipróbáltam a dolgot, Fogtam egy kis 7Ah-ás akkut, igaz nem volt mai gyerek, de még működőképes. Felismerte kis kapacitású akkunak, szépen, pár óra alatt feltöltötte, majd kezdődött a csepptöltés.A gondok pedig a következők voltak:
Ami a kijelzőn megjelenik feszültség érték, annál rendre 0,4-0,6V-al többet mérek az akku kapcsokon. (Több multiméterrel is próbáltam, köztük egy méreg drága FLUKE-al is, tehát nem hiszem hogy a multiméterek mutatnának rossz értéket.) (Ha ez a feszültségkülönbség a töltőkábelen eső feszültség miatt lenne, akkor a töltőn kellene nagyobb feszültségnek lennie, mint a kapcsokon. Tehát nem emiatt van.) Így amikor a töltő eléri a 14,4V-ot, akkor a kapcsokon, már rég e fölött mérek kb. 14,8V.
CHA (csepptöltés) üzemmódban, a kapcsokon mérve még tovább emelkedik a feszültség, akár 15,2V-ig Ez hosszú távon nem egészséges az akkunak. Több napig, nem szívesen hagynám ebben az üzemmódban a rendszert. Megkockáztatom, még éjszakára sem. De ez csak az én finnyásságom.Meglátásom: Ez a töltő arra jó, hogy feltöltsek egy akkut, de hosszú időre nem jó azt rajtafelejteni.
AMD A64 3000+, Gigabyte nForce 4 4x (K8NF-9), 1GB Kingmax DDR400, Gigabyte GF6600GT (NX66T128VP), 300GB Maxtor S-ATA + 750GB Samsung HD753LJ S-ATA2
-
590227
aktív tag
válasz steve brown #186 üzenetére
Ismétlem,+11 éve van aktivátor,és szuper akkutöltő,még nem vettem észre semmit,pedig 4-5 akkut használok.A legidősebb akku 10 éves AGM,ami nyugodtan tölthető 14,6 volttal,de a töltési feszültséget a töltő szabályozza!
-
590227
aktív tag
válasz steve brown #190 üzenetére
Természetes a reakciód!Kiváncsi vagyok,mivel nem vagyok szakember,anno is A PANELECTRON honlapján találtam infot,meg az aktivátort is tőllük vettem.A másik kedvenc a Forex.Nem szeretnék topiklakó lenni,csak fogékony vagyok a tényekre,a szakmai tanácsokra.
-
Brogyi
senior tag
válasz steve brown #287 üzenetére
Szerintem a töltő meleg.
-
hzsolee
őstag
válasz steve brown #287 üzenetére
Elnézést, rosszul fogalmaztam. Brogyinak van igaza, a töltőre értettem.
A feleségem szerint 2 hibám van. Az egyik, hogy nem figyelek rá, a másikra nem emlékszem... ( . )( . ) Nagyon difficult az élet... meg schwer..."
-
steve brown
csendes tag
válasz steve brown #298 üzenetére
Sőt az Extol tud 6V-ot is, és azt is írják hogy áramkimaradás esetén megjegyzi az állapotát, és oda tér vissza a töltési folyamat ahol abbahagyta.
Tiszta főnyeremény ez a töltő.
-
CCHPacsker
újonc
válasz steve brown #337 üzenetére
Aktuális a dolog, ez nem kérdés, csak bírniuk kellene készlettel. A sok laikus megveszi, mert olcsó, a tudatos vásárló meg megveszi, mert jó ár/érték arányú.
Külön kértétek, hogy írjak tapasztalatokat a Carstelről... Ha nincs rá mégsem igény, szóljatok, mert tudom mással tölteni az időm...
A Varta töltését nemrég hibaüzenettel felfüggesztette. Ha ebben a paragrafusban lehet hinni a használati útmutatónak, akkor a déndzsör lámpa oka lehet a magas önkisülés. Ergo rossz az akksi.
(ez magyarázza, hogy töltés után is max 1-2 nap várás után tudott indítani az autó)
12,3V-ra tudta feltornászni a kapocsfeszültséget 12,1-ről. Próbálkoztam újraindítani motor módban is, de a teszt fázis után jön a felkiáltójel.Kérdésem, mi okozhat magas önkisülést? Netán szárazon vannak a lemezek tetejei?
-
nootropil
csendes tag
válasz steve brown #365 üzenetére
Pécsen volt egy csomó senki rá se bagózott
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
#92852736
törölt tag
válasz steve brown #80 üzenetére
Szia!
Hamarosan lesz olyan verziónk, ami 12 V 4A - 12 V 0,8 A - 6 V 0,8 A, automata 4 funkciós és áramszünet esetén ott folytatja a töltési folyamatot, ahol megszakadt az áramszünet miatt. Jelenleg mi az Akkukraft-ot importáljuk, amely 9 fokozatú, és sajnos többen összekeverik a szürke elődjével, ami csak 4 fokozatú (még azt is árulják.)
-
peti85
senior tag
válasz steve brown #421 üzenetére
Ha lesz ma időm, megmérem.
HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
fusion33
újonc
válasz steve brown #453 üzenetére
Nem arra gondoltam, hogy a Lidl Ultimate Speed LCD tökéletes, hanem a Gude mennyire nem az, hogy 2 perc után az írta ki, hogy fel van töltve mikor más töltő még 1órát töltötte azután és mindegy, hogy az carstel vagy Ultimate. Megjött a CTEK most azt tesztelem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz steve brown #500 üzenetére
visszaolvastam, nem tudom összerakni.
állítólag felmegy a fesz x V fölé és ez ha jól értem gond / vagy nem gond, akksi függő, akkor ha bent van az autóban az akksi / akkor is ha nincs és akkor ha karbantartó-csepp töltésen van / mindig.
szóval volt már itt sok minden leírva de lehet hogy a laikusságom okán, de nem tudom összerakni a képet. ezért is írtam le többek között azt is, hogy én mire használnám
(egy banner valamilyenbull (nem uni-) akksi van most, motorcraft lesz a következő, egy mk1-es focusban van, és arra tartom a töltőt, ha lemerül, akkor feltöltsem vele az akksit, karbantartó töltést (vagy nem tudom hogy hívjátok, amikor este rádugom a garázsban mert csak) nem tervezek lévén utcán áll)
vállalom sötét vagyok mint a főd de nem értem, hogy mi baja és hogy ez rám vonatkozik-e
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz steve brown #503 üzenetére
értem. és ez a 15,3 15,7V minden akkunak árt, vagy csak annak ami nem calcium plus-os illetve ezüst-calciumos?
fordom van, ugye itt már játszik az alapból emelt töltés a generátorról is, amiről már volt szó
ez a hiba csak a hideg üzemmódot érinti? a normál autótöltő üzemmódban nem merül fel ez a hiba?
ezt az emelt feszültséget mindegyik példány eljátssza vagy csak vannak hibás darabok? ha utóbbi, akkor mivel lehet ezt kideríteni? multiméterrel?
-
#92852736
törölt tag
válasz steve brown #824 üzenetére
Az AKKUKRAFT ténylegesen 3,8 A-rel tölt AUTÓ töltési módban. Ahogy az akkumulátor közelít a teljes feltöltöttségéhez, az AKKUKRAFT is ugyanúgy, mint az összes "intelligens" töltő, visszaveszi az áramerősséget, tehát a 80 %-os töltöttség után már csökkentő A-rel tölt. Ez a lényege, hiszen 80%-os töltöttség után az akkumulátor a maradék 20%-ot nagyon lassan veszi már fel és a teljes töltöttséghez időre van szükség. Itt már nincs értelme 3,8A-rel tölteni, mert az akku nem veszi fel és káros is lenne. Ez a teljes töltöttség azonban szükséges az akkumulátor számára. Így az utolsó 20 % nagyon lassan megy végbe, csökkenő áremerősség mellett. Az AKKUKRAFT, hasonlóan a más "intelligens" töltőhöz, figyeli azt, hogy az akkumulátor tartja-e a 14,4 V-ot stabilan és csak ekkor áll át fenntartó töltés funkcióba. Hogy átálljon, ahhoz esetleg hosszabb idő is kellhet. Majd mikor lecsökken az akkumulátor feszültsége 13,2 V-ra, visszakapcsol töltés üzemmódba, feltölti újra 14,4-ig és újra lekapcsol. Ennek az újfajta fenntartó töltés üzemmódnak a lényege, hogy ingázik a töltő a fenntartó üzemmód (=tele, zöld) és a töltés üzemmód között folyamatosan.
Amennyiben az akkumulátor öreg, esetleg cellezárlatos (még ha kicsit is) vagy az autóban a fogyasztók "elvámpírkodják" az áramot, akkor előfordul, hogy a töltő úgy érzékeli, hogy sosem éri el a feltöltött állapotot és nem áll át zöldre. Vagyis folyamatosan azon dolgozik, hogy 14,4 V legyen. Öreg akkuknál egyébként ez nem ritkán előfordul. És főleg előfordulhat hidegben.
Notroopil vélhetőleg nem a CTEK 8-adik, utolsó LED-jének kigyulladásáról számolt be, hogy az világít, hanem a 7. LED-ről, pedig a 8. LED-nek kell világítani, hogy össze tudjuk hasonlítani az AKKUKRAFT töltő zöld (=kész=fenntartó töltés) LED-jével. Mert a CTEK-nél a 8. LED felel meg az AKKUKRAFT zöld LED-jének. Mindkettő a fenntartó töltés LED-je. Úgy van értelme összehasonlítani a két töltőt, ha ugyanazon üzemmódot hasonlítjuk össze. Ez pedig a CTEK-nél a 8. LED, az AKKUKRAFT-nál pedig a zöld LED, a tele akku ikon feletti.
[ Szerkesztve ]
-
Kiscupák
újonc
válasz steve brown #865 üzenetére
Azt lehet, hogy orvosolták, de a pontatlan kijelző feszültség értékeket nem teljesen sikerült. Emellett azt sem, hogy ha elmegy az áram és visszajön, ugyanabba az üzemódba álljon vissza, amiben volt. Ez autó üzemmódban tölt, majd ha elment az áram, motor üzemmódban csinálja tovább. Habár már az is valami, hogy egyáltalán csinál tovább valamit, mert az elődje nem csinált semmit, ha visszajött az áram.
És még egyvalamit nem sikerült orvosolni, hogy a töltő minden akku feltöltéssel nagyon gyorsan és látványosan kész Amin a CTEK 1 napot dolgozik 5A-rel, azzal ez 3,8A-rel fél nap alatt kész. Gyors a kicsike. Hogy hogy csinálja ezt sokkal alacsonyabb töltőárammal? Rejtély... Érdekes....
[ Szerkesztve ]
-
zsozso710711
újonc
válasz steve brown #869 üzenetére
Szia. Onnan . A RECOND üzem módról ,bárhol olvasok ,mindenütt nagyobb feszt használnak, mint az emlitet gyártó. Míg ő nem alkalmazta ÉP a 15.8v-ot. És el nem kezdték követni nem véletlen. A mai korszerű,autók Max 15.8V- csúcs feszt ki bírnak. Elvileg enyit még minden elektronika kibír. A neten találsz több,bizonyítékot.
-
Jimmy66
senior tag
válasz steve brown #1720 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz steve brown #2019 üzenetére
A 3 lcd-s árán már vehettél volna egy ctek mxs 5.0. Igaz nincs kijelzöje,amin nézheted a feszt,de legalább megbízhatóan müködik.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz steve brown #2021 üzenetére
Ha esetleg vennél töltőt akkor a sok kicsi után nagyban érdemes gondolkozni
[link] [link]
Bírom a Supply módot[ Szerkesztve ]
-
Szoles
senior tag
válasz steve brown #7371 üzenetére
"Lidl-s nyert, van is belőle vagy 4db"
És nem szeretnél egytől megszabadulni? Megvenném szívesen. Ha gondolod, privátban is rám írhatsz.
[ Szerkesztve ]
-
Dr.Szilícium
kezdő
válasz steve brown #7371 üzenetére
Viszont közben 2 percenként le is kapcsolja a töltést és ellenőrzi az akkufeszültséget, hogy mikor éri el a 14,4 V-ot, töltőáram nélkül.
Ez egy ilyen koncepció, amivel gyorsítani lehet a töltést, bekalkulálva az akku belső ellenállásán eső feszültséget is. Amikor 14,4 V-on maximált feszültségről megy a töltés, a végén egyre lassul a töltésáramlás sebessége (konkrétan ezt nevezik áramnak), hiszen egyre kisebb a különbség az akku belső szintje és a töltő szintje között, kettő között pedig a belső ellenállás korlátozza az áramot, illetve esik rajta valamennyi feszültség.
Ezért a 14,4 V-os töltési szakasz időben elnyúlik, miközben a töltő arra vár, hogy az akku által felvett áram lecsökkenjen egy adott értékre. Ezen lehet gyorsítani, ha a feszültséget megemelik, de közben figyeli is a processzor, mennyire sikerült felhúzni.
Hogy ez kinek szimpatikus, kinek nem, más kérdés. De nekem az a gyanúm, hogy azt sem hülyék tervezték, azaz tudtak valamit.
-
csiga8
senior tag
válasz steve brown #7376 üzenetére
Évek óta használok töltőket, csepptöltőket üzemen kívüli autókban is.
Semmilyen problémát nem jelent a plusz feszülség. Sőt. Most már nyáron is az AGM ( hópihe) módot használom mindenbe. ( 70Ah körüli akkuk.) Picit tornáztatja az akkut, amik köszönik szépen, igenis nagyon jól vannak. Annyira pici árammal tölti, hogy egyszerűen nem tud kárt tenni benne.
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
-
Dr.Szilícium
kezdő
válasz steve brown #7376 üzenetére
"Magas feszültség", ne viccelj...
A járművek elektronikái legalább 16 V tűrésére vannak tervezve, hiszen a generátor gerjesztésszabályzója is meghibásodhat bármikor, azt is ki kell bírni. Külön beépíthető rádiók, erősítők adatlapján is szerepel a 16 V tűrés, mint kvázi szabvány.
Legfőképpen pedig eléggé oda kell figyelni, ha én például szeretnék tervezni egy áramkört, ami 14,4 V-on üzemel, de 16 V-on direkt menjen tönkre. Megoldható, meg tudom csinálni, de azt külön akarni kell. Plusz alkatrészeket beépíteni, ami direkt erre figyel, hogy pusztítsa el önmagát, pontosan 14,4 V felett.
Mellesleg sok olyan egyszerűbb autó fut még manapság is, amiben a gyújtás ráadása nélkül épp csak az óra kap feszültséget, illetve a rádió memóriája, meg a riasztó. A motort, injektort vezérlő egység már nem, így tönkre sem tudna menni, amíg nem adod rá direkt a gyújtást.
Ha már itt tartunk, egy életszerű példa: akku pont lemerült, de nekünk sietni kell, indulni hamarjában. Okos töltőnket előkapjuk, az felszalad hamar 14,4 V-ra, utána jön a szívatási idő. Autó indulni nem bír.
Ilyenkor jön jól egy gyorsabb töltő.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz steve brown #7630 üzenetére
Szia!
Igen, normális. Nálam is szikrázott az összes piros töltő csipesze ilyenkor (volt több is itthon).
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz steve brown #7630 üzenetére
Enyém azt hiszem 3,8A-es, de ugyanígy szikrázik, már én is ráfeledkeztem. Szerintem normális.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz steve brown #7630 üzenetére
3,8A-es lidlisem van, heti 2x használom. Mindig szikrázik! Már az lenne a furcsa, ha nem szikrázna!
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #7635 üzenetére
A szikrát egy pillanatnyi áramfelvétel okozza. A kimeneten van egy elektrolit kondenzátor és az töltődik fel ilyenkor. Az autók között is van olyan, amelyik az akkusarok visszatételekor szikrázik, meg van amelyik nem.
Üdv Inhouse
-
Moleman
addikt
válasz steve brown #7656 üzenetére
Ha csak simán ráteszem a töltőt és kijelzi az aktuális feszültséget, közben csepptölt?
Mert most annyit tud, hogy kiírja a feszültséget. Ha megnyomom a gombot, akkor egy ideig villog a feszültség és a 3 vonal, és mikor ez feltolja 10.5V-ig, kezdené a rendes töltést, megjelenik a motoros ikon is, és azonnal lekattan. -
Amerigo57
őstag
válasz steve brown #7833 üzenetére
steve brown.
A tesztekben még a régi szürke színű Lidl-s töltőt teszteltétek ?
A piros Lidl-s megújult 2019-es modell is csak 14.4V ig tölt ?
Ui: Ultimate Speed Ulgd 10 A1 12V 10A / 24V 5Ah digitális akkutöltőről, van valamilyen tapasztalatok, vagy mérésetek ?
[ Szerkesztve ]
-
Amerigo57
őstag
válasz steve brown #7836 üzenetére
steve brown .
Az Ultimate Speed Ulgd 10 A1 12V 10A / 24V 5Ah digitális akkutöltőt ezeken a helyeken
láttam:
Link: és Link: és
Ui:
Itt részletes leírás van róla.
Link:[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8610 üzenetére
Ha a primer szakadt meg, akkor lehet, hogy csak kiment a hőbiztosíték a tekercselésben. Elvileg hozzáférhető és cserélhető "filléres" tétel. Viszont az nem igazán szokott hallhatóan pukkanni, érdemes még megnézni a diódákat is beüzemelés előtt.
Valami hasonlót kellene létnod, ha óvatosan megbontod. A trafó huzaljára vigyázz![ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8613 üzenetére
A szekunder oldal ritkán szakad meg, ott van biztosíték, vagy külső hőkioldó. De a trafó szekundere és a diódák között semmi. Ha van zárlatos dióda, az túlterheli a trafót és ilyenkor megy ki a primer tekercsnél a hőkioldó. Viszont ez akár normál működés közben, hibamentes eszköznél is megtörténik.
Üdv Inhouse
-
rsf
senior tag
válasz steve brown #8616 üzenetére
Igen, hogyha lefelé transzformál!
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8616 üzenetére
Amikor kisebb feszültséget állít elő a transzformátor, akkor az adott teljesítmény kinyeréséhez igen, a primer kisebb keresztmetszetű huzallal van tekerve. Ennek így nagyobb az ellenállása, mint a vastagabbal tekert primernek.
Ha jobban megnézed a képet, a jobb oldalon a tekercs huzal megy a kimenő vezetékre, a bal oldalon meg egy alkatrészláb...nocsak!Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8619 üzenetére
Akkor végülis ez lenne a hőbiztosíték? Azt hittem, hogy csak egy sima csatlakozás, így ki sem bontottam abból a barna papírból.
Szerintem nem egy malomban őrlünk...Ahol a 2 sodrott, szigetelt vezeték bemegy, ott nincs semmilyen biztosíték, csak az a 2 lapos lemezke, amire forrasztva vannak a vezetékek, a karton a távtartó .
A hőbizti a tekercs mellé van dugva, valószínűleg ott oldalt. Óvatosan kell kimozdítani, nehogy leszakítsd a tekercs másik végét, ami ennek a most nem látszó lábára van forrasztva... Csak ugyanolyan hőbiztire érdemes cserélni, minden paraméternek stimmelnie kell. Előtte, ha már hozzáférsz, megmérheted a a tekercs ellenállását, a szakadt hőbizti nélkül már látnod kell az értékét.
Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8621 üzenetére
Teljesítmény függő, de nem szakadás lesz, mint eddig és nem is zárlat (0ohm)...néhányszor 10ohm-tól néhányszor 100ohmig várható a primer.
Üdv Inhouse
-
molnarpeter
nagyúr
válasz steve brown #8637 üzenetére
Biztosítékot próba lámpával (ha megfelelően alacsony Amper) vagy szakadásvizsgálóval nézném
-
Inhouse
őstag
válasz steve brown #8637 üzenetére
Igen, a 45ohm jó lehet. A hőbiztosítékot szintén ellenállásmérésben kell nézni, 200ohm állás és 0ohm körül mutat az új. Mivel az egyik lába eltűnt és amúgy is ennek kellett rossznak lenni a történetben, ez nem fog mutatni semmit... Csere egy ilyenre és óvatosan ugyanoda visszatenni, a szigeteléseket helyrehozni. Óvatosan forrasztani, általában jó hosszúra hagyják a lábát is, lévén 125C-foknál adott időn belül kiold.
[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Apple Watch Ultra 2 GPS + Cellular 49mm - titántok, alpesi szíj
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN