Új hozzászólás Aktív témák
-
Mahou
újonc
Srácok, most töltöm a régi 50-es robogóját a haveromnak, sokáig állt a garázsban most vettük elő tavaly óta először. Ráraktam a CTEK töltöt, És a kérdésem az hogy ha Recond-olni szeretném az akumlátort akkor milyen ikonokat kell kiválasztanom? Ki kell választanom a motor ikont és a Recond ikont is egyszerre, vagy csak a recond ikont?
2. Mennyi ideig hagyjam rajta? Ha most rateszem, nem gond ha csak reggel veszem le?
Koszi!
-
Vukmuty
csendes tag
A nyakamba kaptam 20 darab 12 voltos 90Ah akkumulátort ,amit nekem kell töltögetnem.Ezzel csak az az apró bibi ,hogy hulladék töltőket kaptam hozzá,amivel biztonságosan csak 1 amperrel lehet tölteni.
Szóval keresnék egy jó kis töltőt ,amit csak rárakok és hamar feltölti az akkumulátorokat.
Én egy ilyenre gondoltam:
Carstel 12V/25A
Vannak ezzel kapcsolatban vkinek tapasztalatai? -
Brogyi
senior tag
válasz Vukmuty #2254 üzenetére
Jó ár/érték arány jellemzi ezeket a töltőket. Itt kevesen használnak 25A-os töltőt. Ennek a darab áráról nem tudok nyilatkozni.
Egy 90Ah-os darabot hamar fel fog húzni. Gyorstölésnek számít. Ha egy kicsit rossz, öreg, túlmerített állapotban van akkor bármelyik neves smart töltő kidobja. Ezzel számolj! -
will5
tag
Sziasztok!
Talán ez a megfelelő topic a kérdésemhez.
Szeretnék venni az autómhoz egy akkumulátor töltőt, de fogalmam sincs melyik lenne számomra az ideális. Mivel egy hobbiautóról van szó, valami olyan töltő kéne amit hetekre télen pedig hónapokra rajta lehetne hagyni az akkumulátoron. És nyilván az se lenne hátrány ha nem horror összegbe kerülne. 72Ah-s az akku.
Köszi.
-
will5
tag
Köszi. Ennek a kistestvére is elég lehet a 4A-s vagy jobban járok inkább ha ezt veszem?
-
will5
tag
Aha, végülis az nem baj ha lassabb. Mert csak az akku szinten tartása és lemerülésének megakadályozása a cél. Van úgy, hogy 1-2-3 hétig nem használom az autót, ekkor lenne rajta a csepptöltő. Télen pedig egyáltalán nincs használva, ott pedig az akku óvása érdekében kéne rajta lennie.
-
kastner
csendes tag
Szinten tartásra, kisebb rátöltésre 45 Ah akkumulátorhoz ilyet használok. Nekem bevált: [link] Az akkumulátorom általában 80% körül van, emiatt általában gyorsan csepptöltésre kapcsol. 2-3 nap után a csepptöltése 20-30 mA értékre áll be, kezdetben ez az érték magasabb. Én kedvelem, a célnak megteszi. Észrevettem, hogy a biztonsági szelep körül nem észlelek cseppeket, azaz a vízveszteség jelensége nem (vagy csak minimálisan) áll fenn. Volt 5 amperes CTEK töltőm, ott a szelepnél bizony voltak vízcseppek a töltés folyamán, a végét is beleértve. Ez nem a CTEK hibája, 45 Ah-s akksihoz ebből a szempontból sok volt. Próbáltam 4 Amperes töltőt is, ott is voltak vízcseppek a biztonsági szelep körül, csak kevesebb. Ez a 2 Amperes apróság, a maga akkori 6900 Forintos árával nekem eddig optimális megoldásnak tűnik. A töltéshez amúgy is az akku névleges Amperszámának maximum a tizedét javasolják (ez 45 Ah esetében pl. maximum 4,5 Amper), nálam a Carstel 2A esetében a töltés ennek az értéknek az 50%-a körül valósul meg, azaz kímélő töltésről lehet beszélni. A sebesség nálam általában nem fontos, vészesetben pedig a szekrény mélyén lapul egy ajándékba kapott régi 6 Amperes töltő.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz kastner #2262 üzenetére
Csak nem jó a link, mert így raktad be:
http://forex.hu/webshop/akkutoltok/carstel-automata-akkumulatortoltok/t01-80-028-677-cikk.
A végén van egy pont, emiatt téves. Pont nélkül működik vagy így:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
OldAkita
aktív tag
Suzuki Swift II, Banner 44Ah. Ctek 5 -el szakadatlan töltve. Soha nem szedtem le a sarukat, és nem is volt bajom soha. Annál nagyobb bajom volt mikor akku cserénél pár percig áram nélkül maradt. Sokáig nem tartotta meg utána az alapjáratot, menet közben állandóan lefulladt mikor pirosnál fékeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Még csak 7 hónapos a tapasztalatom, és itt kezdtem a "pályafutásom", de én soha nem szedem le az első 1-2 alkalom után, mert csak a gond van az autóval! Ezt-azt beállítgatni! Ha nem szedem le, akkor nincs bajom, az autó is indul! Hetente többször mérem, és nyáron is rákerülget a töltő!
És nekem noname OFF-om van!
-
Kernel
nagyúr
Hogy töltésnél le kell venni a sarut, azt általánosságban előírják az autógyártók, de ez csak egy ökölszabály, amivel elhárítanak minden felelősséget.
Vannak / voltak primitívebb töltők, ami túltöltésvédelemmel nem rendelkezik, abból persze gond lehet, ha valaki rajta felejti. A 100 Hz pulzáló vagy tirisztorral hasított félszinusz által a rendszerbe vitt impulzusok hatása is kérdéses, bár az akku ezeket részben megfogja, de azért nem mindegy az áram nagysága és az akku pillanatnyi állapota (belső ellenállása) sem. Veszélyes lehet az is, ha a saru oxidált, tehát az akku irányába nem érintkezik rendesen, emiatt a töltő árama a jármű áramköreire jutna közvetlenül, az akku korlátozó, simító hatása nélkül.
Ezért is egyszerűbb a gyártónak annyit közölni, hogy nem szabad így tölteni és kész.
Viszont a szóban forgó szabályzott kapcsolóüzemű töltők sima egyenáramot adnak, túltölteni nem tud, így biztonságos ilyen szempontból. De ha az akkut kicsit túltöltené, az sem vészes, mert a jármű elektronikája azt még elbírja.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
hav
tag
Sziasztok!
Arra lennék kíváncsi, hogy egy US ULG 3.8 B1 töltő alkalmas lehet-e kis méretű (etetőhajóba) 6V munka akku töltésére?
Előre is köszi!
-
Brogyi
senior tag
-
-
Kernel
nagyúr
Azt is vedd figyelembe, hogy párhuzamosan kötve összeadódik a kapacitás, így még tovább tart. Kivéve, ha a használat közben nem lett teljesen lemerítve, akkor nyilván csak a különbözetet kell pótolni, amihez egy éjszaka alatt elég lehet akár 0,8 A töltőáram is.
5 óra alatt ezzel csak 4 Ah töltést tudsz bevinni, annak is egy része veszteség, vagyis hő formájában távozik.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
molnarpeter
nagyúr
Amennyiben rendelkezel kellő elektromos ismerettel akkor neked jó a hagyományos/szabályozatlan töltő is.
Egy nagy, univerzális (6/12/24V) töltőt használunk 45-150Ah akkuk töltésére. Mire kell figyelni egy ilyen hagyomásnyos töltőnél? 15,7V-ot mértem töltés közben legkisebb fokozaton, mikor egy 92Ah-s akku volt rajta. A kisebb aksikat is féltem a nagy töltőáramtól (a legkisebb fokozatban is meghaladja a kapacitáshoz arányos mértéket kezdetben).
-
tibcsiworld
aktív tag
Csak egy kis érdekességnek!
Tudom, hogy az a jó, ha az aksit 14,4V-al tölti a genernátor (vagy mi ) !
Nekem 12,9V-13,3V között mozog! Az aksit majdnem minden nap mérem 1 óra nyugalmi állapot után, 12,6V-12,7V közt van! Volt már 12,73V is. Opel Vectra c caravan! Tehát ebben már van némi fogyasztó!
Lehet, télen lesznek gondjaim, de ez nekem akkor is furcsa! Itt sokan a 14,4V-ot mondják irányadónak, de az igen sok lenne, és pattognának az égők, az tuti!Egyébként a jelenségem normális?
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #2278 üzenetére
Járó motornál kell mérni, sőt olyan is van, hogy alapjáraton kicsit lejjebb esik, ezért meg is kell pörgetni. Ez típusfüggő.
De egy ponton mindenképp be kell határolódni a feszültségnek, amikor már hiába pörgeted, nem emelkedik tovább. Tehát ezt a stabilizálódott feszültséget kell megmérni, ami a gerjesztésszabályzó helyes működéséről árulkodik.
Álló motornál visszaesik, ez így teljesen normális.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #2280 üzenetére
Van valami hibajelenség, ami miatt ellenőrzöd? Szvsz ha működik minden, nincs semmi gond, a leállított motornál mért értékek teljesen jók
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #2280 üzenetére
Nem ez a módja egyébként, álló járműnél szokás mérni, az akkun közvetlenül, lekapcsolt fogyasztók mellett.
A motort általában csak kicsit kell feljebb pörgetni az alapjárathoz képest, vagy már alapjáraton is beáll a maximális feszültség.
Ehhez vagy a motorházban kell megtekerni az injektornak azt a karját, amit a gázbowden is húzgál, vagy egy segítő személy nyomkodja a gázpedált (pláne, ha elektronikusan működik).
Vagy a szivargyújtó aljzatban is lehet mérni éppen, bár elvileg lehetséges olyan is (kisebb eséllyel), hogy arra a vezetékre ráterhel valami más is, ezért nem pont ugyanannyit mutat, mint az akkun mérve.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #2281 üzenetére
4/5 éve ősszel behalt az aksim! Akkor bebikáztak, és mentem venni újat! Hiba volt, én meg tudatlan! A -20 fokos teleket pöccre indította, és a +20-at nem bírta! passz
Most januárban is túlmerül a karácsonyi bevásárlások után, amire még kapott 2 hét pihenőt! (lehet nem merült túl, csak az autó tiltotta a startolást) Vettem töltőt, + a legoccsóbb miultit! Azóta sűrűn mérem! Közben töltőről levéve elmentem aksishoz, azt mondta, semmi baja az aksinak, csak tölteni kell! Huhm, mondom most vettem le töltőről! Azt mondta, akkor generátor, és ha kell, utána menjek vissza aksiért! Rendes volt! Persze nem cseréltettem generátort, mert ezen kívül is volt 400-450e ft-os szervizem!
Azóta viszont semmi gond! Van ilyen szivargyújtós kínai csoda, de az occsó multival majdnem megegyezik a mért érték!
Az ok, hogy naponta nézem az aksit, hogy a feleségem a mai napra van kiírva szülésre! Késik a baba! Most nem lehet, hogy ne induljon, ha kell! (mármint a kocsi. a szülés már indulhatna )
Az autónak női lelke van, és próbálom megfejteni! Ezért is írtam a fentieket!
(#2282) Kernel:
holnap asszony segítségével így is megmérem! köszi.
Amúgy tettem már töltőre a nyáron is! Mondjuk aznap kapott vagy 4-5 indítást, és mentem vagy 1-2km-eket!
Jó, ha van otthon multi meg töltő azért!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #2283 üzenetére
A fokozott helyzetre való tekintettel ha tudsz csepptölteni a szerkezettel, én azt rajta hagynám pl. éjszakánként. Nameg ha 3+ alkalommal egymás után rövid távokat mész, érdemes feltenni a töltőt amúgy is. Milyen motor, hány Ah-s az akku? Autóvillamossági szakihoz elguríthatod esetleg a vasat, hogy mérjen rá a biztonság kedvéért, a feszültségszabályzónál lenne a legpontosabb a mérés. Összességében szerintem csak a felhasználás miatt merül néha jobban, nem hinném, hogy komoly gond lenne alapvetően. Nekünk szombaton hosszú utat követően beugrott 3 egymás utáni 1-2 km-es szakasz, így ma délután 12,41V-ot mértem. Semmi tünet nincs, egyszerűen nem tudta teljesen visszatölteni magát.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #2284 üzenetére
Általában 15-20km-eket megyek, és most 12,73V-ot mértem! 1,9cdti, 70Ah! De érdekes, hogy a szivargyújtóss cucc tényleg nem megy 13.1V fölé! De majd holnap, ha nem felejtem el, asszonnyal az aksin is megmérjük nagy gázzal!
Köszi a tippet!
Szülés után viszem szakihoz! De lehet hamarabb!Nem tudok a garázsban parkolni, addig a töltést nem erőltetem, mert jön egy eső éjszaka, és a nyitott motorháztető hosszabbítóval, és élesített töltővel, ...!
-
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #2285 üzenetére
Ahogy írták az a lényeg, hogy a feszültség a fordulatszámmal arányosan nőnie kell, majd határolódik.
Tehát az asszonynak lassan kell nyomnia a gázt, hogy szólni tudj, hogy nem kell tovább nyomnia a határolódás miatt. Minden fogyasztót ki kapcsolva nézd. Persze ezután nézheted terhelve is. Nálam üresen jó volt, de érdekes módon nekem visszaesett a feszültszég, ami nem megengedett ha nővekszik a fordulatszám.
Szóval a hátrolódás után csak akkor eshet a feszültség ha az asszonyka lelépett a gázról.
Terhelve pedig azért érdekes, mert a rossz dióda jobban megmutatja magát. Esetleg fütyül a generátor, hangosabban a szokásosnál. Szerintem modern autóknál kevés a 13V. Dieselnél korai halál lesz belőle.
Nálam az a feszültség visszaesés mutatta a hibát. Simán elérte a 14V-ot mégis rossz volt.
Azt még tudnod kell nekem moci van. Azoknál a szabályozó tartalmazza a diódahidat is. Autónál a diódahid a generátorházban van. A szabályozó pedig a generátor hátsóján. A nagyon moderneknél még a CPU-hoz is megy drót. Próbáltam rövid lenni.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #2287 üzenetére
Az akksira gondoltam, és az alultöltés lesz az oka, mert nagyobb az igénybevétel egy bezineshez képest.
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #2285 üzenetére
Helló! Rendeltem én is annó ebből a szivargyújtós cuccból, érdekes tapasztalat álló helyzetben pontos volt! ha járt a motor akkor is úgy beállt. De menet közbe össze vissza mért, mindent mutatott csak a pontos értéket nem.
Nekem az akkutól közvetlen megy hátra erősítőhöz + - onnan csapoltam meg a multinak és a szivargyújtós mérőnek. Menet közbe kell mérni töltést mert az a valós. Meg nem árt egy pontos műszer se, én 7300Ft ért vettem tavaly a Maxwell MX-25 201 et, [link] bőven megérte az árát.
Sok mindent tud és elég pontos az árához képest.A napokba kegyetlen megszívtam! Tavaly szeptemberbe vettem új Exide akkut, a minap kimegyek és hallom ajtó nyitáskor gyengén szívja az autó a benzint. Há mondom ezze meg mi van?
Szaladtam a multiért rámérek 12,11V na mondom nesze neked Exide akku!
Alapjáraton töltésem 14,2V a mondom jó! Na akkutöltőt rádobtam, feltöltötte. 2 napot állt a garázsba 12,56V mondom télen 1 hét alatt nem merült ennyit mi van ezzel?? Jó néztem egy indítófeszt 11.03V hát mondom ez is jó.
Na nézek akkor egy fantom fogyasztást, multit beállítottam 200mA - közé beraktam, persze úgy vettem le a sarut ne menjen el semmilyen beállítás az autóba. 160mA majdnem rosszul lettem.
Hát mondom mi a jó ég szívja, lekötöttem a kis erősítőt lement 150mA. Hát nem talált...
Visszaraktam a sarut.
Aztán látom hogy az autóba benne a kulcs, kihúztam vártam pár percet ismét saru le mérés egyből 30mA körül lett.Na mondom biztos az autó elektronikája volt a ludas nem rakta magát pihibe az autó ha a kulcs benne.
Meg a nagy faszt!! A buzi Cd lejátszó szívta! Ha a kulcs benne volt nem vette el tőle teljesen az áramot, nekem olyan a Golf ha leveszem a gyújtást de benne a kulcs akkor cd-t lehet be ki kapcsolni, ha kihúzom a kulcsot akkor már nem lehet bekapcsolni. Úgy jöttem rá hogy lepattintottam a cd előlapját és egyből 30mA lett ismét, de a kulcs továbbra is benne.Télen azért nem volt vele gond, mert olyankor mindig kihúzom a kulcsot és behozom a házba ne szívja a hideg a távkapcsolóba az elemet.
Rájöttem hogy a Cd lejátszóknak 3 állapota van!
1 bekapcsolt.
2 készenléti.
3 Teljesen ki.Kíváncsiságól néztem 2 másik autót, ott is ez a helyzet, 120mA a másik meg 90mA vett fel.
Erre sem árt figyelni, igaz aki napi szinten vagy 2-3 nap állás után használja az autót az ebből semmit nem fog észrevenni. Viszont nekem 1 hetes állás alatt 12,11V rendezte le. Hol ott meg se kéne érezze főleg most nyáron 1 hetet.Utólagos Cd kell nem árt vigyázni, megnézni a bekötést. Elveszi e tőle teljesen az áramot ha kulcs ki van húzva.
[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #2289 üzenetére
Ez amolyan méd in csájna! Majd még tesztelgetem!
A multi itteni, de erre az egy műveletre megteszi!
Grat a sikeres Sherlock Holmsozáshoz! Hogy mennyi mindenre kell figyelni, ...
Brogyi:
Ma amikor hazaértünk, villany leo, asszony be, nyomta, és mértem! Sajna a rádiót elfelejtettem lekapcsolni! 13,7V volt az aksinál! Ha leszámolom a rádiót, lehet meg lesz a 14V. Majd holnap! (Már jobb, mint a 13,1V! )
De miért fogyasztók nélkül kell mérni? Mert ugye a villany és a rádió mindig megy. Nálam legalább is! Így hiába számolok 14-el, a valós 13,5 lehet! Vagy kevesebb! Vagy rosszul gondolom, és az aksi azt kapja, ami fogyasztók nélküli, csak egyből kiadja a fogyasztókra az áramot?
-
Kernel
nagyúr
válasz tibcsiworld #2291 üzenetére
13,6-13,8 V az ólomsavas akkuk ideális tartófeszültsége, tehát ami hosszú idő alatt sem károsítja. Gondolom, neked sincs problémád az akkuval, télen sem.
Vannak ugyan autók, ami feljebb tölt, a mai kalciummal adalékolt akkuk azt is elbírják.
A generátor gerjesztésszabályzójának az a dolga, hogy a feszültséget stabilizálja, változó fordulaton és változó terhelésen is. Gyakorlatban persze lehetnek ingadozások, terhelésre a vezetékeken is esik némi feszültség.
Egy rádió semmiség, de a nagyobb fogyasztókat le kell kapcsolni, hogy a szabályzó helyes működését ki tudjuk értékelni.
Természetesen attól még lehet csinálni egy másik mérést, terhelés alatt is, hogy még teljesebb legyen a kép.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/12/06/ne_csereljen_akkumulatort_ha_nem_muszaj/
A ma használatos autók többsége alapjáraton, a nagyobb fogyasztók nélkül 13,5-13,6V-ot tölt, ez a szükséges minimum. Ha bekapcsoljuk a fényszórót, a fűtőventillátort és a hátsó szélvédő fűtését, ez leeshet néhány tizedet, de a fordulatot 1000 f/p fölé emelve vissza kell emelkednie a fenti szintre. A töltőfeszültség maximuma nem mehet 14,4V fölé, ez ugyanis durva buborékképződést okoz az akkumulátorban, ami nagyon gyorsan tönkreteszi a cellákat. (Néhány modern típus mellesleg gond nélkül tölt a határfeszültség felett is, ezek azonban általában speciális kivitelű akkumulátort használnak.)
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Soha nem volt gondom télen sem, a legutóbbi kínzásomig! De az más volt. Sok pici út, és állás utána!
Nah akkor még a ventilátor! Ez eszembe sem jutott! Meg a BC! Tuti az is eszik valamit! Csak alapjáraton ez a 4 megy, úgyhogy nekem ez nem is tűnt fel, mint + fogyasztó!
Köszi a segítséget!
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz tibcsiworld #2293 üzenetére
Nah, megvolt a teszt, csak nem volt időm írni!
13,7V felett volt valamivel a fogyasztók nélkül mért feszültség, és minden fogyasztóval 13,55V. Télen mondjuk erre jön még az ablakfűtés, de a cikket olvasva a 13,5V (ami a minimum), az meg van!
Sajna nem megy föl fogyasztókkal jobban! Akkor generátorcsere? (Addig is marad a töltés a garázsban! )
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #2295 üzenetére
Mivel mérted?jó az a 13,7V.A generátort hiába cserélnéd,max a fex szabályozóval lehet gond.Ha nagyon rövid utakon használod inkább egyszer-egyszer tölteni kell.A valós viszonyokat egyébként egy közép állásos amper mérővel tudnád jól vizsgálni
-
molnarpeter
nagyúr
válasz tibcsiworld #2297 üzenetére
Opel topikba írj szerintem, hogy nekik mennyi a töltés, illetve hol mérve annyi
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz molnarpeter #2298 üzenetére
Köszi. Úgy lesz!
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #2297 üzenetére
Igen,sorba.Régen volt ilyen egyes kocsikban.Jól mutatta hogy merre folyik az áram,van e töltés.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Trollok komolyan
- Főzőcskés topic
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari