- Microsoft Office és Office 365 topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
- Milyen switch-et vegyek?
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jhonny06
veterán
Mennyi jelentősége van a sztoriban annak, hogy ez egy önvezető autó volt? Semmi. Egy nem önvezető autóval ugyanilyen formában megtörtént volna a baleset, szinte esély se volt reagálni. Ha valami egyértelmű helyzetben hibázik egy ilyen autó, akkor felelősségre vonható a cég, de így csak egy n+1. "köcsög Über" (egyébként azok, no question) sztori lett az egészből.
-
Ribi
nagyúr
Azért kiemelnék abból 1 WTF részt:
"The Tesla’s automated vehicle control system was not designed to, and did not, identify the truck crossing the car’s path or recognize the impending crash"
Őőőő. Mégis hogy a bubánatba engedik ki azt a szart az útra????
Egy kamion ami előtte áthalad az nincs beleírva, hogy hé köcsög fal van előtted fékezek ?!?!Ezek után nem csodálom, hogy ha a kamiont leszarja akkor egy gyalogossal majd kezd valamit.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
Úgy, hogy azt pont úgy állítják be, hogy a szemedbe világítson, mert ugye azt csak látni kell, nem vele látni. Ha nem megy a tompított, akkor elég erős fénye van, ami nappal köszönöd, faca, látod, éjszaka meg csak azt látod.
Nem néztem még meg jobban, de szerintem leveszi az erejét az autó, mikor felkapcsolja a tompítottat.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Ribi
nagyúr
És honnan tudjam, hogy mikor mondja egy előtte lévő tárgyról, hogy akkor én ezt most itten leszarom és telibe verem?
Elvárnám, hogy ha egy cseszett méretű tárgy van előtte, akkor ne kifogásokat keressenek, hogy ezt azért hagyta totálisan figyelmen kívül, mert épp nem úgy mozgott hogy az ideális legyen. Én azt hinném, hogy ilyen esetben akármi is van, nyom 1 satu féket. Legközelebb majd telibe veri a fékező sort, mert azt hitte ... -
rii
nagyúr
egy tesztelés alatt álló járműnél az lenne a "sofőr" feladata, hogy figyeljen
ezt nem tette meg
ráadásul _csak_ figyelnie kell
aki vezet, annak figyelnie és vezetnie isszerintem könnyű dolga volt
értem én hogy unalmas ... de könnyebb ellenőrizni valamit hogy jó-e, mint jól megcsinálniaki erre nem képes nem alkalmas ilyen pozicióba
(mint ahogy korrektornak se tudna elmenni, mert a hibák 80%-t kihagyná)
ezért kell mindig figyelni, mert ha jó, akkor tovább lép, 1000x is akár, de az első hibát észre kell vennie .... különben tök felesleges a jelenlétepiros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Polllen
nagyúr
Azt várják el, hogy ha várhatóan keresztezi az útját, álljon meg.
Ez azt jelenti, hogy minden átlósan közlekedő gyalogost úgy kell kezelni, hogy ha be tud lépni az autó elé, be is fog.
Neked zöld lámpánál, amikor egy gyalogos az út széléhez lép akár csak lassítasz? Pedig ugyanúgy szabálytalanul le tud lépni, mint ez a bringás...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
rii
nagyúr
napi 1,5-1,5 órát vezettem 10 hónapon keresztül
nekem volt már h fájt a térdem, alkarom ... éreztem benne a fáradtágot ... könnyebb lett volna ha csak 10 mp-et kell vezetnem a 1,5 órából.
de amit írsz, arra mondtam, hogy alkati kérdés. És itt elvárás lenne hogy alkatilag megfelelő embert tegyenek oda, aki nem szeret kockáztatni.
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Ribi
nagyúr
Ja értem, ez is amolyan apró betűs marketing BS.
Akkor én vagyok a világ legokosabb embere, mert az agyam ezt lehetővé teszi elvileg. WTF???
Értem én, hogy ez a szokás manapság csak néha mégis meglepődök rajta...
Mint ahogy minden amiben van számítógép lassan AI-nak hívnak.
Ezen túl mindenkit pedofilnak hívok, mert tulajdonképp a HW megvan hozzá.[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Jól mutatja a az autósok gondolkodásmódját a hozzászólásod: a 30km/h tökölés, egy két tonnás luxusterepjáró nem nagy, és tartani kell a sebességet a lehető legutolsó pillanatig. A helyett, hogy az autósok megbecsülnék ezt a lehetőséget, egy évszázaddal ezelőtt csak a leggazdagabbak kiváltsága volt, és bölcs önmérsékletet tanusítanának a használat gyakoriságában, és módjában, úgy érzik, hogy azzal, hogy leszurkolták az árát, ki kell hozniuk a legtöbbet a járműből. Magyarországon ma 3.3M gépjárművet használnak többé kevésbbé képzett emberek, jobb rosszabb indokokkal. És ezzel évente okoznak 600 halálos balesetet, és a légszennyezésen keresztül több mint 10.000 embert fojtanak meg évente szép csöndben. De te úgy érzed, hogy ez rendben van, mert az embereknek valahogy - autóval - el kell jutniuk a munkahelyükre/edzőterembe/nagyihoz stb. Szerintem nincs.
Az igaz baj az hogy a lakosság egy része meg van győződve arról, hogy a "be is lehetne tiltani az autókat" egy nevetséges elképzelés. Amerikában pont így gondolkodnak a lőfegyverekről, Texasban pedig a nyílt fegyverviselésről. Mi meg minden iskolai lövöldözés után értetlenül állunk a tragédia láttán. De szerencsére abba az irányba mutatnak a dolgok, hogy ha be nem is, de ki lehet tiltani az autókat. Fejlettebb társadalmakban már másképp gondolkodnak az emberek, és ez kihat a döntéshozókra is: már nem az autósok köré szervezik a városi közlekedést és a fejlesztési projekteket. Németországban kitiltják a régebbi dízeleket a városokból. Sajnos lassúak a folyamatok, de legalább az irányt már megtaláltuk. Persze az elmaradottabb gondolkodásúaknak még mindig sikerül megtöltenie a várost forgalmi dugókkal, de egyre kevesebb teret kapnak rá: szaporodnak a gyalogos övezetek, a biciklisávok, a forgalom elől elzárt területek.
-
TheSaint
aktív tag
Ezeket az "érzékelőket" nagyon túlmisztifikáljuk, nem azokon múlik, hanem a software-en (AI jó esetben), hogy mit értékelt ki az érzékelőktől kapott nagyon egyszerű adatokból. Jelen esetben egyszerűen el tudom képzelni, hogy úgy értékelte a helyzetet, hogy egy sávelválasztó, vagy bármilyen más terepakadályhoz közelít, de az is is bőven benne van, hogy érzékelte a mozgó "embert", de nem számolta bele, hogy az autó elé IS ugorhat, hiszen mindennapi közlekedési esemény, pl egy sűrű belvárosban, hogy az út mellett 1m-en belül sétálgatnak a gyalogosok, nem fog vészfékezni minden alkalommal. Ezt nagyon komplikált és erőforrásigényes számításokkal lehetne modellezni, hogy egy bizonyos körön belül minden észlelt mozgó "tárgy" mozgását és sebességét folyamatosan elemezze és értékelje mindaddig amíg az autó veszélyt jelenthet rá.
-
Ribi
nagyúr
Mindenki erősen a szája íze szerinti számokat használ a számításoknál.
De ha visszafele van akkor persze már nem tetszik a dolog(#327) MaCS_70: Igen, a lebomló műanyag zacsi is mekkora találmány, csak épp most tele van vele a tenger és magunkat mérgezzük. Pedig ez volt minden "zöld" álma. Aztán most mégsem.
Világ tele van ilyen ha nem az orrom alatt csinálják akkor már nem is annyira zavar megnyilvánulással. Csak aztán évekkel később derül ki, hogy valahogy mégis visszajut a szar. Globálisan nem szeret senki sem gondolkozni, mert a más szemete nem érint. Még...Újabb és újabb szabályozásokat tolnak ki eszetlenül amire válaszul a gyártók pontosan annak annak a szabálynak felelnek csak meg. Pl részecskeszűrő. Mennyire jó, közben az lett az eredménye, hogy az még apróbb szutyok amit emiatt kitolnak még károsabbak az emberre nézve. De ez ugye már megint kit zavar.
[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
De mind2 oldal össze vissza hazudik.
Ilyen idióta törvényeket akarnak, hogy csak elektromos autó legyen 10-20 év múlva, me a politikus idiótája ezzel akar választást nyerni. Mindenki fogja a fejét, hogy képtelen dolgokat akar, de ha ez a törvény akko oldjuk meg. Képtelenség lesz megoldani ezt a mostani energia hálózattal. De ez is kit érdekel.
Most ez a trend, ezt toljuk. Aztán ha megint kiderül, hogy mekkora baromság az egész akkor majd jön a de én megmondtam.Akkukat is miért csinálják cserélhetetlenre még mindig? Egy nagy blokk az egész, csak kendácsolással lehet szétszedni. Parasztja meg nem elég, hogy 3x annyit fizet az elektromos autóért még az akkut is fizesse meg újra idő előtt mert 1 akksi érintkezője szarakszik. Egyik elektromos autó gyárat sem érdekli a környezet, csak ebből lehet most meggazdagodni.
Hagyjuk ezt az egészet, nem topikhoz való.
-
CactuS
Arcképgyáros
Ha totálkárra törik, akkor igen, mehet 170k után. A magyar Prius klub alapján átlagosan 8-10 év után és ~ 200-250k km után jelentkezik a nagy akku probléma, amikor az esetek 99%-ában egy modulcserével megy tovább az autó. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy egy komplett pakk mára olcsóbb, mint egy dízelnél a kettős-tömegű + kuplung kombó, és akkor még a nagynyomású és a turbó nincs is benne.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
hobizoli
nagyúr
-
Auratech
őstag
Nem vagyok elfogult az emberi gondolkodás iránt. Van amit még nem sikerült algoritmizálni. Szerintem ez pár év kérdése. Vannak kiváló emberi teljesítmények de sok területet el fog hódítani a mesterséges kogníció.
A robotizált közlekedesben egyre több területen megtűrt elem lesz az emberi döntés.
Az alaptémara visszatérve a kocsinak érzékelnie kellett volna bő 100 m-ről a bicajt tolót és megállni, kitérnie kellett volna.
Katonaságnál sofőr voltam. Gyakorlatilag olyan eljárásokat kellett rutinszerűen végrehajtani, amit most a robotkocsikkal a civil életbe kihoznak. Pld. Jelzésre az egész menetoszlop EGYSZERRE indul, nem pedig, mint a rétestésztát nyújtják a sort.[ Szerkesztve ]
Auratech Field Recording
-
Auratech
őstag
Nyilván jól jött az áldozat családjának a zsé..
Az adott technológia fejlesztésének finanszírozója az Uber. Jogilag ő a felelős, az abból eredeztethető halálesetnek. A hatóságok presszionálásában nincsenek illúzióim.
Amerika csak egy bizonyos konzumér szintig vérbecsületes. A milliárdok szintjén a politikai nyomásgyakorlás élet-halál ura. Ha valami kiderül, az csak mások érdekeit szolgáló akció. A legritkábban véletlen.
Ez is lehetett egy hack, amit az olajlobbi, konkurens, ellenérdekelt... rendezett meg.
Van az a technológia, ami bezavar egy ilyen bonyolult rendszert..
Ha egy szu27-tel le lehet bénítani egy rombolót...
A nagy, értelmezhetetlen titkolózás mindig gyanús. A kocsi telemetrikája percenként több Gb adatot szolgáltat, ami mentve, részben streamelve van. Hogy mi miatt nem történt ütközés elkerülés, az szerintem triviális a rendelkezésre álló adatok alapján. Hogy mi okozta, az más kérdés.
De ha baleseti rekonstrukció, szimuláció létezik, a válasz se ezoterikus, ahogy sugallni próbálják..
Nem történt csoda.
Lehet a háttérben "háború" dúl a technológiák térnyerése érdekei mentén.Auratech Field Recording