- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- HBO Max & OD topic
- Hálózatokról alaposan
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
Polllen
nagyúr
válasz #56573440 #79 üzenetére
Ez egyébként egy nagyon jó kérdés. Szerintem arra, hogy valaki szabálytalanul keresztezni fogja az utat, nem volt az autó felkészítve. Értsd, nem latolgatja a szoftver, hogy ez most elém hajt vagy sem, ha ez szabálytalan. Ha elém kerül, majd csinálok valamit. Ez egy nagyon fontos aspektus.
Az ember is csak tippelni tud, hogy ez most kilép elém vagy sem. Az értelmesebbje lassít, ha ilyet lát, de biztosan nem mind.
A vészfék meg - értelemszerűen - arra van beállítva, hogy ha elé kerül valami lassabb vagy álló, akkor lassítani vagy teljesen meg kell állni. Az itt már nem segített.
Ha így vizsgáljuk az esetet és a vészfék működött, akkor az autó szerintem nem hibázott. Minden tőle telhetőt megtett a baleset elkerülése érdekében. Ugye ne felejtsük el az első bekezdést. Attól, hogy látta a szenzor, hogy ott van valaki, nem előtte volt. Honnan kellett volna bárkinek is tudna, hogy nem fog megállni a záróvonalnál?
Meg amúgy sem hiszek abban, hogy az ilyen öngyilkosjelölt emberek érdekeit kellene védeni.MaCS_70
Aközött azért csak van különbség, hogy a te sávodban halad valaki, akit nem látsz és elcsapsz és aközött, hogy a másik sávból féktávon belül eléd jön...
atike
Nem az a kérdés, hogy látta-e. Tuti érzékelte. A kérdés az, hogy mit kellett volna kezdenie egy objektummal, ami a másik sávban van és féktávon belül ér csak elé. Már ha odaér.
Fel lehet arra készíteni, hogy minden esetben változtasson sebességet, ha úgy érzékeli, hogy féktávon belül van arra esély, hogy valaki kilépjen elé? Városban ahol nincs zebra, hányszor fog satuzni?[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
válasz #56573440 #98 üzenetére
A közlekedés egy komplex és veszélyes rendszer. Egy-egy hiba valaki életébe kerülhet. Ez sajnos tény. Pedig egyébként a szabályok zöme elég egyértelmű és könnyen betartható lenne. De ezek sem védenek meg mindenkit.
Valóban 99,9%-s biztonság akkor lenne, ha elzárva közlekednének. De az nem mostanság lesz.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Index-n is lejött a cikk, van benne egy érdekes dolog:
"Az Uber tesztjárművének azonnal meg kellett volna állnia, ahogy ezt az állami szabályozás előírja a tesztüzemben közlekedő önvezető autók számára, ha ember keresztezi útvonalukat."
Ha jól értem, akkor már akkor fékeznie kellett volna az autónak, amikor a másik sávban jár a gyalogos.
(Ugye ezt firtattam korábban, hogy ezzel az autónak mit kellett volna kezdenie.)[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
Azt várják el, hogy ha várhatóan keresztezi az útját, álljon meg.
Ez azt jelenti, hogy minden átlósan közlekedő gyalogost úgy kell kezelni, hogy ha be tud lépni az autó elé, be is fog.
Neked zöld lámpánál, amikor egy gyalogos az út széléhez lép akár csak lassítasz? Pedig ugyanúgy szabálytalanul le tud lépni, mint ez a bringás...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Polllen
nagyúr
-
Polllen
nagyúr
válasz Auratech #480 üzenetére
A releváns indexes cikkben az volt, hogy a helyi törvények szerint akkor is meg kell állnia az önvezető autónak, ha gyalogos keresztezheti az útját. Ami ha igaz - és nem csak túl szabad fordítás - elégé megnehezíti a dolgot lakott területen belül. És nem a zebrán, hanem mindenhol máshol.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Toyota topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- TCL LCD és LED TV-k
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...