Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
válasz Sethdobaloah #9 üzenetére
Nyilván magad is vezetsz este, és nem ilyen csőszerű az autó lámpáival a megvilágítás, ez csak a kamera gyenge dinamikájú felvétele miatt van így. Emberi szemmel jóval hamarabb észrevetted volna - ha az kérdés is (és innen nem dönthető el), h még időben-e.
-
Degeczi
nagyúr
válasz BÁ Nutrition #67 üzenetére
Ezt így, ilyen ramaty felvétel alapján nem jelentheted ki, nem valós fényviszonyokat látsz.
-
Degeczi
nagyúr
válasz Naturalist #103 üzenetére
A "trolley" ott nem troli, hanem villamos... (hiszen épp az állítja elő a problémát, h a kötött pálya miatt beszűkültek a döntési lehetőségek és a fékút is nagyon hosszú. A mostani esetben biztosan nem erről van szó, bőven lett volna mozgástér)
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
Dühítő apróság: nem egy mai autón folyton megy a műszerfalvilágítás - akkor is, ha a sofőr elfelejtette fölkapcsolni a lámpákat... Ez is egy ok, amiért gyakran találkozni vmi jól megvilágított helyről (benzinkút, bevásárlóközpont parkoló) este lámpa nélkül kihajtó autókkal.
Ha lámpa nélkül sötét a műszerfal, jóval nagyobb az esély, h észleli, mit felejtett el (sokan persze úgy sem, ez tény)
-
Degeczi
nagyúr
-
Degeczi
nagyúr
Mindenesetre az Über nem előítéletes: fegyveres rablásért és okirathamisításért 4 évet ült már a "biztonsági sofőr"...
-
Degeczi
nagyúr
"0,7g lassulás (rendkívül jó érték)"
Dehogyis!
Az csak 6.9 m/s2 lenne, míg egy jó fékrendszerű ősrégi autó esetén is nyugodtan lehet 7.5-8 m/s2-al számolni (új, korszerű autók esetén pedig bőven 9 fölötti értékkel)Így 90-ről a fékút nincs 40 m (0.8s reakcióidővel számolva a teljes féltávolság sincs 60m),
120-ról pedig 70, ill. 96 m ugyanez -
-
Degeczi
nagyúr
válasz #56573440 #474 üzenetére
Azt értve alatta természetesen.
Nem tudhatunk ilyen adatokról, de meglepő lenne, ha nem volna lényegesen gyorsabb az emberinél
(pláne, h olyat is lát, amit ember nem, tehát már a veszélyhelyzet észlelése is hamarabb történhet meg)Érdekes lenne látni egy összehasonlító tesztet, ugyanolyan szimulált veszélyhelyzetnek téve ki emberi és gép sofőröket.
-
Degeczi
nagyúr
válasz nemlehet #517 üzenetére
Teljesen eltérő dolgokat hozol föl... a hajók, vonatok befolyásolása specifikus, komoly kutatást (és beruházást) feladat, míg az autók kommunikációjának a specifikációja könnyen hozzáférhető lesz (hiszen rengeteg gyártó fogja alkalmazni), és az utakon lévő autók folyamatosan alkalmazzák is majd, beszélgetnek egymással: csak idő kérdése, h bepróbálkozzanak rossz szándékúak.
Az a mai világban nyilván nem komoly kérdés részedről sem, h mit nyernének vele... mit nyernek weboldalak támadásával, mezei (nem zsaroló) vírusok írásával? Mit nyernek a terroristák?
De nem csak utóbbiakról lehet szó: ide a bökőt, h pl. a hatóságoknak azonnal lesz eszköze önvezető autók befolyásolására, leállítására.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD