Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • CactuS

    Arcképgyáros

    Twitteren a matekosok kiszámolták a videó alatt, hogy ~39.78 Mp/h-val ment, ami ~64 Km/h. Az adott szakaszon 45 Mp/h a megengedett sebesség. A gyalogos nincs kivilágítva, még prizma sincs, tök sötétben, szabálytalanul átvág az úton. A rendőrség már megállapította, hogy a volán mögött ülő embernek az utat kellett volna néznie és a kormányt fognia. Ezek eddig nem hiszem, hogy vitatható dolgok lennének.

    Ami vitatható az az, hogy az Uber rendszere miért nem fékezett, illetve ami még furcsább, hogy a Volvo saját Intellisafe rendszere miért nem taposott a fékbe. Az autó gyári állapotban képes elkerülni vagy legalábbis mérsékelni a gyalogosok elütését.

    Személy szerint én nagyon remélem, hogy nem feszítik keresztre az Ubert és az egész önvezető technológiát ezért a balesetért. A cél jó, összességében már most is sokkal biztonságosabban vezet az AI, mint az emberek, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy ez még bőven kísérleti technológia.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Cathfaern #53 üzenetére

    Bocs, ha félreérthető volt. Nem a jogos büntetésre elengedésére gondoltam a fejlődés érdekében, hanem arra, amikor összeáll a tömeg csőcselékké és nekiáll mindent és mindenkit felgyújtani, mert a valaki egyszer hibázott és ezért az egész technológiának pusztulnia kell mindenhol és mindenkinél. A jogos büntetés mondjuk jó kérdés, mert jelenleg ugye nincs hasonló ügy és szerintem mindenki azt remélte, hogy sose lesz. EUban azért sem engedték a 3. szintű önvezető autókat kipróbálni a sajtósoknak - tőlünk nyugatabbra -, mert még nincs hozzá kész szabályozás.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz strogov #56 üzenetére

    ~39.78 Mp/h-val ment, ami ~64 Km/h. Az adott szakaszon 45 Mp/h a megengedett sebesség, szóval bőven a sebességhatár alatt közlekedett az autó, nem az volt a probléma.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Habugi #110 üzenetére

    "az egész önvezető autó hype gyak. aköré épül mennyivel biztonságosabb..."

    És ez már jelenleg is így van bőven, ha átlagolod a balesetek arányát a vezetett km-ekhez képest. De ez nem jelenti azt, hogy egy kísérleti rendszer hibátlan.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz bambano #145 üzenetére

    Nem csak olyan jól vezet, a statisztika szerint arányaiban már most sokkal jobban. Egyébként, ha csak olyan jól vezetne egy autó, mint egy rutinosabb sofőr, akkor már rengeteg értelme lenne. A te állításod nekem azt sugallja, hogy már egy kész rendszert szapulsz, holott tudtommal level 5-ös kész rendszere még senkinek sincs, sőt level 4-ese se.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz , #264 üzenetére

    Az, hogy nem így kellett volna működnie az tény, ezért is lesz vizsgálat. Viszont még szerencse, hogy a sima autókban a sofőrök sose lesznek rosszul és gázolnak el egy fél buszmegállót vagy kergetnek egy darazsat és mennek neki egy busznak, ami felborul és meghalnak benne páran. Ugye? Ja, várjunk csak...

    A technika egyébként ott tart, hogy átlagolva sokkal jobban vezet a gép, mint az ember, de jelenleg még közel sincs kész a technika, pint ezért ül ember is a volán mögött.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz lajthabalazs #303 üzenetére

    Az egyik céges Transit egyszer a nagykörúton békésen haladt a 30-as táblánál a szűk külső sávban, amikor egy gyalogos úgy gondolta, hogy a zebránál kinéz a sorból az úttestre behajolva. Pont a tükröt fejelte be és belehalt. Természetesen volt rendőrség, vizsgálat stb. kihozták, hogy ofc. a gyalogos volt figyelmetlen és felelőtlen, a sofőr nem is láthatta, hogy a tömeg közepéből egyszer csak pont a kocsi elé hajol. Ez alapján akkor legyen inkább 10 km/h mindenhol? Egyik volt kollégám elé a városban pont a kocsi elé esett ki egy matt részeg hajléktalan a sövényből. Szintén belehalt, pedig nem volt gyorshajtás.

    Mindkét esetben a vizsgálat idejére elvették a sofőrök jogosítványát, ami adott estben keresőképtelenséget okozhat a vétlen félnek és itt hosszú hónapokról van évekről van szó. Mindenki alanyi jogának érzi, hogy hülye legyen, akár mások kárára is. :(

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Ribi #323 üzenetére

    Igen, a hagyományos autókat gyártó autógyárak szeretik/szerették ezeket a féligazságokat és ferdítéseket használni, hogy mennyire káros a hybrid/elektromos autók akkuja és töltése. A valóság az, hogy nagyságrendileg 50%kal kevesebb az elektromos autók szennyezése az élettartama alatt. Átlagosan, mondjuk nálunk. Norvégoknál teljesen máshogy jön ki, ha márkát nézel, pl: Tesla-t, akkor megint jobbak az értékek, mert ők pl: a töltést is napenergiával oldják meg a saját hálózatukon Amerikában. Az akku modulok (mert nem kell az egész pakkot cserélni), amikor már kikerülnek 3-500k és vagy 8-10 év után az autókból, akkor azt a gyártók általában újrahasznosítják, pl: naperőmű farmokon.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz , #331 üzenetére

    A lényege azon túl, hogy kényelmesebb legyen az utazás az, hogy kevesebb baleset jusson 1 km-re átlagosan. Ez már most is megvan, de hangsúlyozom, ezek kísérleti rendszerek. Amúgy jó helyen keresgélsz, mert pont amit írsz, az a legfőbb probléma. Nincsen rá sehol érvényes törvényi szabályozás és nincs rá precedens eset, mert annyi millió levezetett és milliárd szimulált km után ez az első halálos baleset. Az uber biztos, hogy peren kívül fog megegyezni, nem akarnak ők lenni a precedens példa. EUban most jött azt hiszem a BMW vagy az Audi a 3-as szintű beépített rendszerrel a széria autójában. De a németeknél a bemutatón tilos volt a sajtósoknak kipróbálni, mert nincs kész a törvényi szabályozás hozzá. Jelenleg jóval előrébb tart az fejlesztés, mint a jogalkotás.

    Egyébként szvsz eleve a gyalogost fogják kihozni vétkesként, mert ő volt szabálytalan. Ugyanakkor gondolom megvizsgálják -legalábbis elvárható -, hogy az AI mi a fenéért nem fékezett, amikor látnia kellett messziről a nőt és technikailag el kellett volna kerülnie ezt a balesetet.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Ribi #332 üzenetére

    Akkukat is miért csinálják cserélhetetlenre még mindig? Egy nagy blokk az egész, csak kendácsolással lehet szétszedni. Parasztja meg nem elég, hogy 3x annyit fizet az elektromos autóért még az akkut is fizesse meg újra idő előtt mert 1 akksi érintkezője szarakszik. Egyik elektromos autó gyárat sem érdekli a környezet, csak ebből lehet most meggazdagodni.

    Nettó badarság, már ne haragudj. minden mondatod. Egy elektromos autó 5 éves futamidőre céges használatra már árában van egy hagyományos autóval, tekintve, hogy a felárat megspórolod a karbantartáson. Tudom, mert ebben a szegmensben dolgozom már lassan 10 éve. Csak egyben cserélhető? Kinél hol? Vagy azokra a hülyeségekre és tévhitekre gondolsz, amit a neten terjesztenek azok, akik még sose láttak és használtak hybrid/elektromos autót? Nekem pl: a saját tulajdonú priusomban 270k után kellett modult cserélni. Nem pakkot. Kiszedték, szétszedték, cserélték a hibás modult, balanszírozták a pakkot és azóta is vígan megy, köszöni jól van, pakk csere nélkül.

    Szóval igen, jól mondod, engedjük el ezt a témát.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz dabadab #340 üzenetére

    Ha totálkárra törik, akkor igen, mehet 170k után. :D A magyar Prius klub alapján átlagosan 8-10 év után és ~ 200-250k km után jelentkezik a nagy akku probléma, amikor az esetek 99%-ában egy modulcserével megy tovább az autó. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy egy komplett pakk mára olcsóbb, mint egy dízelnél a kettős-tömegű + kuplung kombó, és akkor még a nagynyomású és a turbó nincs is benne.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Sethdobaloah #346 üzenetére

    Ez a kép akkor készült, amikor vittem az asszonyt szülni a 2. gyerkőccel. Bp.-en belül, Csepel-Óbuda távon. Gyakorlatilag padlógázzal, hideg motorral indulva, pár perc járatás után, amíg bepakoltam.

    De volt már 3,9-es fogyasztásom is 70% városi használattal.
    Egyébként a fokozatmentes automata baromi szerethető és kényelmes, üzemeltetése sokkal olcsóbb, pl nálam 200k felett lett cserélve a gyári féktárcsa, ami minden autónál elég rendes tétel. Nagyon megbízható autó, kevés konstrukciós hibával. Én imádom a v8as motorokat és a benzinturbos dögöket, volt is napi használatban, vezettem is sokfélét, de ebben megtaláltam a lelki békémet.

    Priust amúgy nem jó kis gázzal vezetni, pulse and glide technikával kell vitorlázni villannyal, ezért simán legyorsulja az átlagot városban. Van egy világa, ami vagy bejön, vagy nem, de a többségnel igen.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz lajthabalazs #436 üzenetére

    Nem személyeskedés, de szerintem gyakorlati tapasztalat híján nem kellene az észt osztani, meg a topikot megtéríteni. Az interneten mindenki nagyot mond, nem mennék bele, hogy mennyi km van mögöttem, de amiről te magyarázol, annak a gyakorlathoz köze sincs. Itthon sem, tőlünk nyugatabbra sem. Eleve off az egész történet, de te olyan ferdítéseket csinálsz, hogy hihetetlen. Kérlek, válaszolj schawo által feltett kérdésekre.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Degeczi #443 üzenetére

    Egy kicsit kevés lesz az a 40m és tegyük hozzá, hogy ez száraz aszfalt esetén van így, vizes úton még jön rá vagy 20 méter pluszba.

    [ Szerkesztve ]

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz Dark Archon #518 üzenetére

    A bibi ezzel az, hogy egy halálos kimenetelű "balesetnél" a gyártó biztos, hogy mindent el fog követni, hogy bebizonyítsa, hogy nem az ő terméke "gyilkolt", így kétlem, hogy ne bukna le az elkövető.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

Új hozzászólás Aktív témák