Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Egyértelmű, hogy a sofőr semmit sem tehetett volna egy nem önvezető autóban, max egy top raliversenyző tudatáig jutott volna el egyáltalán, hogy kéne csinálni valamit, de a csinálásig még ő sem jutott volna el. Aki azt mondja, hogy az emberi sofőr tudott volna valamit tenni, az még nem vezetett autót sötétben.
A gyalogos meg egyértelmű, hogy egy zombi, selát-sehall, öngyilkosjelölt.
Kérdés, hogy a számítógép miért nem reagált, hiszen az érzékelők biztosan érzékelték az illetőt...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Szerintem még az is benne lehet a pakliban, hogy mivan, ha a gyalogos megállt egy időre (mittomén, talált egy tízcentest), majd újra elindult? A radar érzékelte, de egy álló akadályként a másik sávban, ami nem veszélyes, de aztán gondolt egyet és újra elindult, már féktávon belül?
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Egy önvezető autóba pont mindegy a műszerfalvilágítás. Előbb-utóbb műszerfal sem lesz bennük...
Meg a rendes világítás is max azért kell, hogy őt lássák (például ez a szerencsétlen gyalogos), nem a fényszórókkal lát, hanem különböző szenzorokkal.Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Auratech #431 üzenetére
Iagzából még nem lehet tudni, hogy mi történt.
Akár az is lehet, hogy a nő megállt a felezővonal előtt, ezért az autó úgy gondolta, hogy elengedi, megadja az elsőbbséget neki, tehát nem kell fékeznie. Aztán meg az utolsó pillanatban mégis elindult. Persze ez esetben is fékeznie kellett volna, valamiért nem tette, majd az adatok elemzéséből kiderül.
Itt mi csak találgatunk...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz hobizoli #453 üzenetére
azóta azert vannak ennel jobb fekrendszeru autok is
Meg pár mázsával nehezebbek is, azt se feledjük.
Az meg megint egy dolog, hogy a vészfékasszisztenst is azért találták ki, mert az emberek nem fékeznek rendesen vészhelyzetben. Egyszerűen nem nyomják annyira a féket, amennyire kellene. És a féktávolságba beleszámít a reakcióidő is, ami egészen tág határok között tud mozogni...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
De miért kellene az autók fékrendszerét összehasonlítani? Azt kell összehasonlítani, hogy mennyi idő alatt tud megállni egy autó, ha eléugrik egy ilyen biciklis néne. Ez sokkal nagyobb mértékben függ attól, hogy ki vezeti, mint hogy milyen típusú az autó. Hiába állna meg az autó 1 méteren belül, mert kidob egy vasmacskát, ha 3 másodperc, mire a fáradt sofőr észbe kap. Ő simán elüti, míg ha Alonsó van ott egy szakadt trabanttal, akkor meg megáll időben, mert 0,3 másodperc múlva már tövig nyomta a féket...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz hobizoli #469 üzenetére
De feltűnt. Viszont csak egy műszaki adat, a való életben nem hsználod, mert nincs értelme használni. Pont, mint az átlagfogyasztás vagy a 0-100 gyorsulás meg az ilyen adatok. Autóskártyában hasznos (bár a Lola T úgyis nyer ), való életben nem annyira...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
válasz Auratech #475 üzenetére
De 50-el meg igen (vagy 70-el, ha épp a tábla engedi).
Arra hogy reagáljon egy önvezető autó, monjuk az Üllői úton, ahol 70-el lehet menni, és ott van mellette a járda, és 10 méterenként van 8 gyalogos? Fékezzen le satufékkel, majd ha mégse lépett le egyik se, akkor padlógázzal nyomja, mert azért időre kellene beérni dolgozni az utasának, majd 10 méter után ujra satu? Hányózacskó jól fogyna...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude E7450 Full i7-5600U, 16GB DDR3, 512GB SSD, FHD IPS, Nvidia, HUN Vil.Bill. Új
- Dell Latitude 7310 i7-10610U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Privacy, HUN Vil.Bill, NBD, Új Állapot
- Dell Latitude 7310 2in1 Alu i7-10810U, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill.
- Dell Latitude 7420 Aluminium i5-1145G7, 16GB DDR4, 512GB NVMe, FHD IPS Touch, HUN Vil.Bill, NBD
- Dell Latitude 5421 i7-11850H, 32GB DDR4, 1TB NVMe, FHD IPS, HUN Vil.Bill. Új Állapot, NBD