- XPEnology
- HBO Max & OD topic
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Synology NAS
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- DIGI internet
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Mikrotik routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Egy önvezető autóba pont mindegy a műszerfalvilágítás. Előbb-utóbb műszerfal sem lesz bennük...
Meg a rendes világítás is max azért kell, hogy őt lássák (például ez a szerencsétlen gyalogos), nem a fényszórókkal lát, hanem különböző szenzorokkal.Aki él és nem boldog, az téved!
-
Degeczi
nagyúr
Dühítő apróság: nem egy mai autón folyton megy a műszerfalvilágítás - akkor is, ha a sofőr elfelejtette fölkapcsolni a lámpákat... Ez is egy ok, amiért gyakran találkozni vmi jól megvilágított helyről (benzinkút, bevásárlóközpont parkoló) este lámpa nélkül kihajtó autókkal.
Ha lámpa nélkül sötét a műszerfal, jóval nagyobb az esély, h észleli, mit felejtett el (sokan persze úgy sem, ez tény)
-
Tikakukac
titán
G Astra és A Zafira tulajoknak, akiknek imád a lámpa mattulni és lehalni a foncsor, valamint a lámpakapcsoló típushiba és grátisz egyes sorozatokban a tompított is előszeretettel ég ki a nappali menetfény körülbelül egy minimálbért spórol meg 2-3 évente. A kínai szarokról meg helytelenül felrakott cuccokról nem tudok nyilatkozni, 15k egy rendes 5 év garis szett is, felrakni is max 1 óra volt. Imádom, hogy nem rettegek attól mikor hív anyám, hogy megint kell lámpakapcsoló.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Csabroncka
addikt
Nekem nincsen bajom a biciklisekkel, de emelgethetik a magasba és rázhatják az öklüket, hogy nekem van elsőbbségem és igazam b..meg, ha már átment rajtuk az autó, vagy betonkeverő ez már senkit nem fog visszahozni az életbe - egyszerűen ezeken a közlekedési eszközökön (motor is) sokkal jobban oda kell figyelni a közlekedésre (a saját életének érdekedben) mint zárt karosszériás járművekben!
"in medias res"
-
#56573440
törölt tag
Ezek törvényszerű dolgok sajnos. Rohadt szomorú lettem, amikor megjelentek a tarts jobbra táblák az m7-esen, mert az emberek 100-al is inkább a középső sávban mentek, holott még az útminőség se indokolta...
Aztán annál is szomorúbb lettem, amikor láttam, hogy a táblák ellenére sem változott semmi a világon...
Amikor az üzemszerűen középső sávban haladó rendőr jött utánam vörös fejjel, és a pihenőbe kihúzott, majd üvöltözött velem, hogy én jobbról előztem, és azonnal elveszi a jogsimat, sőt a rendszámot a kocsiról, sőt, no akkor már csak röhögni tudtam. Elbeszélgettünk a jobbra tartásról, hogy ha 5 km-en át én ezt betartom óra 140-en, egyenesen haladva, az miért nem előzés, és miért nem én, hanem a többi 70 balfék a pancser aki mellett elmentem -beleértve őt is-, akkor beszállt a kocsiba és elment.
Az ilyen kanyarodási mizériák már csak a tortán lévő habon lévő cseresznyén megcsillanó apró harmatcseppek... Pl húgomnak úgy tanították, hogy a kormányt kanyarból kifele is tessék csavarni. Ezzel ő levizsgázott, majd amikor mellette ültem és egy sima jobbra 90 fokos kanyar után az út bal patkáját szinte bepuszilta miatta, akkor néztem hülyén, hogy neked hogy lett jogsidbzmg.
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Az elhaladás most sem az. Pont azt kérdeztem a kedves uraktól, amikor vörös fejjel magyaráztak, hogy emlékeznek e a kollégájukra, aki a népet szivatta... Akkor kérdezték meg a jogalkotót, és az állásfoglalás értelmében, a sávváltás után egyenesen haladva teljesen rendben van. Itt is írták meg máshol is.
-
addikt
-
-=RelakS=-
veterán
Tájékoztatást adó jelzőtáblák
17. § (1) A tájékoztatást adó jelzőtáblák a következők:
„Kapaszkodósáv” (118. ábra): a tábla emelkedő úton a lassabban haladó járművek közlekedésére szolgáló kiegészítő sáv (kapaszkodósáv) kezdetét jelzi. A tábla jelezheti azt a sebességértéket is, amelynél kisebb sebességgel haladó jármű a kapaszkodósávot köteles igénybe venni (119. ábra);Ugyanakkor:
Haladás az úton
25. § (...)
(2) * Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.(3) * Az autóbuszöblöt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodó sávot, a gyorsító és lassító sávot, a nyitott kerékpársávot, valamint a kerékpársávot a (2) bekezdésben említett jobbra tartási, vagy az úttest jobb szélén való haladási kötelezettség szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
Egyéb kérdés?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Az előtted beírt hozzászólásomat elolvastad? A 25§ 3. bekezdése világosan leírja.
Tehát pl a lenti táblán ha a feltüntetett sebességgel tudsz haladni, ami azért valljuk be, elég ingerküszöb alatti, akkor teljesen jó helyen vagy a középső sávban, mert a jobb szélső kapaszkodó sávot nem kell figyelembe venni.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
#56573440
törölt tag
Ohh vannak ilyenek szép számmal. Friss jogsival szinte fel is jelentettek... Tök egyenes út alföldön valahol országút, egyszer csak 50-es tábla, kb 200 méterre egy útkereszteződés tábla, emelkedő tetején rendőrbácsik.
A tábla teljesen indokolt volt, mert ott jöttek mentek a traktorok ki-be a földekre, viszont a két becsatlakozó út föld út volt.
Persze egyből szedtek is ki, tudjamiértállítottukmegjónapotkívánok. Jó napot kívánok, ötletem sincs. Mennyivel ment? 90-el a tábláig, onnan 50-el a kijelölt útkereszteződésig, majd 90-el amíg nem integettek le. Dehát az földút, nem oldja fel. Elnézést, de nem az út, hanem a tábla oldja fel a korlátozást, ki van jelölve hogy az kereszteződés. De az föld út és nem oldja fel. De azt én hogy lássam a vastag sár alatt, hogy miből van, a tábla egyértelműen jelzi, hogy alsóbb rendű _út_ csatlakozik be! Mindegy, mert földút, helyszíni bírság. Elnézést, de ezzel nem értek egyet. Akkor feljelentjük. Rendben, tegyék, én pedig visszamegyek és lefényképezem a táblát.
Eltököltek egy negyed órát a papírjaimmal, majd visszaadták, és elengedtek feljelentés nélkül...
[ Szerkesztve ]
-
-=MrLF=-
senior tag
"Balra kanyarodast rendszerint jobbra huzodassal, jobbra kanyaraodast meg a felezo melle huzodva teszik meg." szerintem ez pont hogy normális, így nagyobb sugarú íven tudsz kanyarodni nagyobb sebességgel vagy biztonságosabban.
[8. kérdés] "Az autó helyes íven kanyarodik, mert a centrifugális erő nagyobb sugarú íven kisebb, így a kisodródás veszélye is kisebb."szerk. lehet kereszteződésre, lekanyarodásra gondoltál akkor gáz
[ Szerkesztve ]
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
DigitXT
félisten
Mert ez egy éles "teszt" volt, amikor kiderült, hogy tökéletesen szarul reagált.
Tömindegy, hogy szabálytalan volt-e a kerékpáros! Fék nélkül kivasalta... Egy
Jóska-Pista nem lenne felelősségre vonva, mert megállapíthatják, hogy nem
láthatta időben. Akkor a kerékpáros részére Darwin díj, és egy szomorú eset.Ellenben az önvezető jármű emberfeletti (éjjellátó, radar stb.) képességekkel
rendelkezik. De úgy néz ki nem használta őket. Lerohan az útról? Fékezésre?
Másik autóval ütközik? Fékezésre? Max. ha vki a seggében autózott. Viszont
égen-földön nem volt senki, se előtte se mögötte. Nem azért tör pálcát bárki,
mert nem lehetne(!) ezt jól csinálni, hanem mert a nulla reakció az botrányos.Ha ennyire képes az Uber technológiája, hát ne engedjék élesben tesztelni.
(Lehet visszamenni a laborba, és önkéntesekkel kerékpárt tologatni elé.
Javaslom önkéntesnek azt, aki szerint ez a produkció rendben van. Hehehe.)hobizoli: modernebb autókban van már kanyarfényszóró az ilyen problémák
lehetőségének csökkentésére, de egy robotnak szar kifogás, hogy nem látta.[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Értelmes ember nem rohan, kerékpározik, autózik úgy, hogy nem látja be a féktávolságát, azaz azt az útszakaszt, amit az adott sebességéből adódóan biztosan érinteni fog. Némiképpen előre lehet látni eseményeket is, mert a tárgyak jelentős része nem hirtelen jelenik meg (a meteoros példát kivéve) hanem kis figyelemmel és előrelátással a követet pályája alapján sejthető, hogy hol lesz később. Lásd a Google autós videót az 52 percben. És most jön majd sok komment, hogy milyen hibás, öngyilkosjelölt a kerékpáros, megérdemelte. Tényleg a kerékpáros a hibás. De vajon el kell ütni? Elvárható, és elvárt, hogy megtegyen mindent az autós, hogy elkerülje, de legalább minimalizálja az okozott kárt. Egyesek szerint ez egy rossz "gumi" törvényi, szerintem erkölcsi kötelezettsége mindenkinek.
Bele lehet hajtani az úton átkelő lovakba, az úton fekvő emberbe, az út teljes hiányába, egy sziklába, ködben megengedett 130km/h-s sebességgel az autópályán óvatosan haladóba ész nélkül, de szomorú, hogy arról kell egy fórumon győzködni az embereket, hogy ez nem felelősségteljes, értelmes viselkedés.
-
BOBO6
aktív tag
Nem akartam belefolyni a találgatásba, hogy elkerülhető lett volna a baleset vagy sem, ezt egy ilyen video alapján laikusként nem lehet megmondani. Egy biztos, én lettem már majdnem rosszul miután 80-90-nel mentem késő este városon kívül és csak egy szempillantásra megjelent az út szélén menetirány szerint jobboldalon bandukoló ember töksötét öltözékben, alig pár cm-re a tükrömtől. Ha -mivel ő maga sem láthatott kb semmit- gödörbe, kavicsra lép és kitántorul az autó elé, most nem írnám ezen sorokat. Arra nem lett volna időm, hogy kormánymozdulatot csináljak. Utána percekig alig kaptam levegőt.
"Amennyiben a kormanyok az uthalozatra rakoltenek azt a penzt, amit mondanak, akkor az egesz rendszer hamarabb mukodhetne."
- akkor nem úgy kéne Budapesten közlekedni mint egy szlalompályán az 5-10 cm-es mélységű és 5-10 méterenként felbukkanó kráterek miatt. Nem tudom, de az elmúlt hónapokban nagyon szétrohadtak az utak...Ezek alapján országunk nagyon messze van még attól, hogy használható önvezető autós rendszer épüljön ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GTX 1660 ti armor oc
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia