- Windows 10
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- XPEnology
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Direct One (műholdas és online TV)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Mozilla Firefox
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
lapa
veterán
ja, ezek elég komoly problémák. azért abba gondolj bele, hogy a g arra van tervezve, hogy "üzemszerű használat" közben bármikor előfordulhat egy borulás. szóval azok az oszlopok, amiket látsz elég masszívak ahhoz, hogy ne roppanjanak össze míg legurul a csomolungmáról. ha csak arra gondolsz, hogy egy kisebb csúszásnál is simán elkap egy fát a felső éllel, nem mozdulhat el semerre a kocsi tehetetlenségétől, pedig ott igen komoly gyorsulások lépnek fel.
a merevség minden olyan esetben hátrány, ha kamazzal vagy 30 centinél vastagabb fával ill. vasbeton fallal ütközöl. minden más esetben megvéd. persze statisztikáim erről sincsenek, de inkább olyanokat hallani, hogy "úgy kellett levágni róla a kocsit" meg "elfogyott elöl a hely és a vezető lába" stb.
azt is érdemes megfigyelni, hogy a merevség inkább csak menetirányban áll. oldalsó ütközésnél a jelentős súlyt képvislelő tengelyek 1-1 rúdon csatlakoznak csak az alvázhoz, így szükség esetén engedni fognak. de hasonló helyzet akár menetirányban is előállhat, a hosszanti rudazat is engedni fog idővel ha azt kapja el a másik kocsi. de ez már inkább ütközési inkompatibilitás kérdése.
a lassulás emellett majnem csak feleakkora, mint egy személyautóban, az önsúly a linkeltnél is 2100 kiló, a hosszú meg 2,5 t felett van. E=1/2m * v^2, és ezzel nem csapatsz 120-cal főúton, lehet számolgatni ilyet is. vagy mondjuk próbálj meg a bent ülőkben kárt tenni oldalról, a küszöb 45 centi magasan van. tényleg az van, hogy legfeljebb felborítod és máris átirányított egy csomó energiát. ez megint inkompatibilitás, ez tény.
a fentiektől függetlenül a W123-as is bizonyított elégszer, ha abban meghalsz, akkor azt már nagyon akarták odafent. linkelem a kedvencemet: akkor és most. szóval ezekben tervezés is volt már 30 éve, nem csak anyag. azt nem mondtam, hogy egy akkori bármilyen más márkában ez megvan. azt sem mondom, hogy egy szétrohadt - 5 másikból összerakott megvéd, de egy jó állapotban lévő az biztos. hogyha látod hogy vannak megépítve, akkor elhiszed. soha többet nem fognak ilyen autók épülni.
de egyszer nézz alá, ülj be vagy vezess egy ilyet, akár a zöldségest, akár a g-t. szerintem érzi az ember, hogy nem mindennapi gépek, amik 30 évesen is tökéletes műszaki állapotban vannak. nem csiszeg-csoszog a műanyag, ugyanúgy kapcsol a kapcsoló, ugyanúgy indul a motor. érted a dízel mocikat másfél millára tervezték, fél milliós dugattyúcserével. ilyen futásteljesítmény manapság sehol nincs, esetleg kamionban. de azokat meg nem városi környezetre tervezik, hanem 1000 km-es autópályákra számolják. meg ez olyan, hogy amikor egy ilyet vezetsz, akkor nincs ezer ugyanolyan, amivel szemben felébred a bizonyítási kényszer. ott gurusz, és tudod, hogy odaérsz. a többiek hekkeljenek csak körülötted, máshogy nem elégülhetnek ki.
persze ez már nagyon off, csak a szemléletmódomat akartam kicsit érzékeltetni, hogy érthetőbb legyen a modern műanyagokkal szembeni távolságtartásom.
-
dabadab
titán
Az ilyen húszéves "vanbenneanyag" gépek azért nem feltétlenül a legbiztonságosabbak, a G-nél elég problémás lehet az, hogy túl merev az egész cucc, és hiába marad nagyjából egyben az autó, ha a lassulás letépi a benne ülők belső szerveit... (A másik meg az, hogy a magas súlypontja miatt hajlamosabb borulni, és nem feltétlenül nagy öröm az, ha az a sok-sok vas hirtelen ráesik az emberre.)
DRM is theft
-
-
lapa
veterán
úgy gondolom a kétségeim ettől függetlenül megmaradnak. nincs előttem ilyen grafikon, de ahogy így leírod elsőre a légzsákra tippelnék. nem nagyon vagyok jártas a témában, szóval akármi is lehet. azért a kocsik nagytöbbségében (itthon) szerintem még 10 éve se nagyon volt ABS meg ilyenek, mert ha jól tudom drága és nem volt kötelező (a légzsákkal ellentétben). a nagytöbbség alatt suzuki / opel astra meg más kisebb vagy korábbi harcosokra gondolok.
tényleg nem akarok vitázni, mert fingom nincs a lényegesebb(nek tartott) tényezők elterjedtségéről. gondolom sokat torzíhatnak az admin intézkedések is, mint 60 --> 50, mindenkinek öv vagy zéró tolerancia is. sokat elárulhat egy típus szerinti összetétel-vizsgálat is. ugye a gyártók szépen lassan átálltak a stuttgarti Barényi-iskolára, aztán 80 körül légzsák meg övfeszítő. biztos, hogy az ncap meg a szemléletmód-változás hozott magával pár triviális és életmentő változást minden vason belül.
valahogy úgy vagyok vele, hogy engem az élet folyton arra oktat, ne bízzak az elektronikában, mert idővel elromlik. az ablaktörlő-relém a maga 15 áramköri elemével a legbonyolultabb elektronyos eszköz a kocsiban, de minden tavasszal van egy hónap, amikor meghülyül és indexeléskor néha integet a mögöttem állónak. persze a relé lehet oké is, legfeljebb valahol szigetelés vagy szivárgás vagy kontakthiba van. én meg az ilyen rendszeresebb hibáktól biztos üvöltenék, nagyon nehezen viselem, amikor egy beosztott vas nem tud megfelelni a (rendkívül magas) elvárásaimnak. neki megbocsátom, mert majdnem 30 kemény év után ennyi bogara lehet. arra az egy hónapra kiveszem a biztit, ha kell menet közben visszadugom. egy új autóval már infarktust kaptam volna, amilyen sztorikat hallok meg amennyire én vonzom ezeket a problémákat.
ennek ellenére gazdasszonynak egy ABS-es-légzsákos-automatás járművet szeretnék másodiknak, legyen biztonságban. de abban is inkább két difizár lesz, mint bimbammolós ellenkerék-fékezgető, esp meg kannás busz. nekem mások a standardjaim, nem várok egyetértést vagy megértést hisz az észérvek ellenem szólnak. legalábbis amíg vannak szervizek meg pénz a kacatok cseréjére.
-
dabadab
titán
"nem biztos, hogy pont az 1970-es évekkel jó a mai állapotokat hasonlítani"
Ja, kimaradt az a rész, hogy a halálos áldozatok száma úgy néz ki, hogy az ősidőktől kezdve szépen emelkedett, aztán '90-ben jött egy rettenetes ugrás, onnan kezdve meg csökkenget. Szóval hozhattam volna a nyolcvanas éveket is, hogy akkor meg sokkal többen haltak meg az utakon, pedig akkor is sokkal kevesebb autó volt.
DRM is theft
-
lapa
veterán
nem biztos, hogy pont az 1970-es évekkel jó a mai állapotokat hasonlítani. épphogy biztonsági öv volt a kocsikban. persze a statisztikák nem hazudnak, de az utak állapota / szélessége / elkerülők szerintem egészen más alapokat teremt. és most csak egy témakört mondtam, lehetne téligumi, sózás minősége is. de akár az autópark, ha magyar számokról beszélünk.
nem azt mondom, hogy nincs igazad, azt mondom, hogy szerintem ezt így 1:1 hasonlítani elég merész. annyira más minden paraméter, hogy szerintem ez így önmagában értékelhetetlen.
a hungaroringnek akkor utánanézek, mert mind gazdasszonyra, mind rám rámférne egy kis ismerkedés a fizikával.
"a motorerő az aktív biztonság része"
kifelejtetted a "számomra, mert felfogom a határaimat". nekem az összes korábbi autóm messze gyorsabb volt a mostaninál, és néha kicsit megrémülök attól, miket csináltam az "aktív biztonság" segítségével. és ezt értsd úgy, hogy inkább defenzív volt a stílus, csak a lehetőségek szerint gyors. a mostani lassúval úgy gondolom én érzem a legjobban, mennyire akarnék néha menni. és mivel minden ilyen kitűnő alkalom egy kis gondolkodásra, rendszeresen belátom a döntés helyességét. néha nem könnyű elfogadni, pedig már elég rég kinőttem a sietségből. ettől függetlenül helyesnek tartom.
meg látom az erőlködve egyesével előzgető arcokat, és azt, hogy ezen akciók nagy részének nincs lényegi eredménye. márpedig a nagyobb "aktív biztonság" az 1.0 fejében azt jelenti, hogy az új kocsival már nem csak a 200, hanem a 160 métert is bevállalja (csak írtam egy számot).
-
#06658560
törölt tag
-
Dany007
veterán
"Soha nem volt olyan,"
[link]
Plusz egy aki emlékszik... Gondolom én sem véletlenül emlékszek rá ennyire. Nem azt mondtam, h a motor szállt el, pusztán annyit, hogy valami füstölt, ami akár lehetett gőz is, a lényeg, hogy az autó lelassult elég rendesen, a kommentátorok már le is írták, mivel ezután szokott jönni a nagy füst és puff megállás. Hát most nem jött. Direkt bejátszották a rádióbeszélgetést is. És utána "rendbetették" az autót.Amúgy épp ez a durva a forma1-ben, hogy még így is körrekordok születnek, egy ennyire leszabályzott versenyben.
-
dabadab
titán
válasz hoffman_ #114 üzenetére
"Az általad leírtakra nem képes egy ember, de az emberi tényező - erről a frontról - ha nem is kiirthatatlan dolog, de vétek lenne."
Tekintve, hogy az emberi tényező csak Mo-n évente kb ezer ember halálát okozza meg egy csomó másikat akár egy életre is megnyomorít, szerintem az lenne a vétek, ha nem iktatnánk ki olyan gyorsan, ahogy csak lehet.
Aki élvezkedni akar, az menjen a versenypályára, ott adottak a körülmények arra, hogy amennyire lehet, csak a vezetésre figyeljen és határon autózva is nagyjából biztonságban legyen. Viszont ami a dolognak az ából bébe részét illeti, azt minél előbb teljesen automatizálni kell.
DRM is theft
-
dabadab
titán
"ezzel csak az a baj"
...hogy nincs baj. Elég ránézni a baleseti statisztikákra, tavaly kevesebben haltak meg az utakon, mint 1970-ben, pedig azóta valamivel több autó lett és azok valamivel többet mennek, sőt, talán a kerítés is alacsonyabb lett. Aztán mégis.
"néztem vezetéstechnikai tréninget, ott csak ABS-es járművel lehet nevezni."
A hungaroringesre nem, ott mindig szokott lenni a tanfolyamokon pár ABS nélküli versenyző is, mondjuk ők persze rettenetes hendikeppesek.
"személy szerint azt vallom, hogy lassú autót kell venni"
Volt lassú autóm is, most leginkább gyorsak vannak, és határozottan azon a véleményen vagyok, hogy a motorerő az aktív biztonság része.
DRM is theft
-
bambano
titán
válasz FehérHolló #143 üzenetére
szerintem a rendes gumi sem sznobizmus, meg a telefon kihangosító sem, de rendszerint kisebbségben vagyok ezzel a véleménnyel...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
nem_tom
őstag
Mi a francnak ennyire computerizálni az autókat? Jó az úgy ahogy eddig... a sofőr csinál mindent és kész. És még élvezi is.
[ Szerkesztve ]
-
lapa
veterán
ezzel csak az a baj, hogy többszáz lóerőt tesznek elérhetővé 1.0 júzereknek. és az elektronika a másikkal való ütközéstől nem feltétlen véd meg. viszont a rengeteg lóerő meg "majd megvéd" miatt a félelemérzékelő rendkívül picike lesz, a sebesség meg nem.
egyébként az ABS szükségessége vagy jótékony hatása nem kérdés. ettől függetlenül nem szeretném, ha a kanyarstabilizátor akár blokkolható lenne (a jövőben, az összekapcsolt rendszerek miatt).
néztem vezetéstechnikai tréninget, ott csak ABS-es járművel lehet nevezni.
személy szerint azt vallom, hogy lassú autót kell venni, egyből nincsenek ilyen rettentő problémái az embernek.
-
bambano
titán
válasz FehérHolló #138 üzenetére
A tanpályán van egy kb. 90 méter hosszú, speciális műanyagbevonatú pályaszakasz, amit ha fellocsolnak, pont úgy csúszik, mint a jég. Van egy feladat, amikor egyrészt a tanulókat tesztelik, másrészt a kocsikat, hogy kb. 40km/h-val rá kell menni a jégszimulátorra és satuzni kell. Akkoriban nem volt teljesen rendben az autóm, én a 90 méteres pálya végéről úgy szálltam el körben forogva, mint a győzelmi zászló. Volt ott egy plázacica stílusú csaj a haverjának az m3-as bimmerével, ő nem gatyázott, 60-nal rongyolt rá a jégre és 36 méteren megállt.
Meg van egy körpálya is, aminek egy része szintén jeges, oda is beküldték a csajt, ráállt a körívre és nyomott egy padlógázt a 343 lóerős bmw-nek. Abban meg elkezdtek csattogni a fékek, meg hallani lehetett, ahogy folyamatosan elveszi a gázt a motortól és a bmw szépen ment a köríven, jégtől, aszfalttól függetlenül. Majd hallod, ahogy a tréner rászól a rádión a csajra, hogy akkor most demózzuk, mit tud az elektronika, kapcsolja *ki*. Csaj kikapcsolta, a bimmer érintőirányban úgy elszállt, mint a győzelmi zászló.
A pofám leszakadt tőle... Az, hogy én voltam az egyetlen, akinek sikerült túlkormányzottá tenni az autóját és elsőkerekes kocsival driftelni egy jót abban a kanyarban, röhögve, már csak egy apróság...
Szóval azért jövök mindig azzal a bimmerrel, mert ott tapasztaltam meg először, ott láttam saját szememmel először, hogy mekkora különbség van autó meg autó, gumi meg gumi között... Amikor a vectrámat vettem, ez is számított.. Legutóbb, amikor megvolt a nyári-téli gumicsere tavaly októberben, akkor sikerült úgy beállni a szerelőállásra, hogy a mellettem levő emelőn egy gyalog vectra állt és tisztán látszott a különbség a két kocsi fékje, futóműve között.. szegényt nagyon kiröhögtem...
Szerk: és ott láttam azt is, hogy a résztvevők alapvető feladatokat sem képesek végrehajtani. Kell az elektronika, nincs választás.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Sotho
őstag
"egyik versenyző autója menet közben már csúnya füstöt eregetett, le is lassúlt... beszólt a rádión, hogy gond van, visszaszóltak neki hogy dolgoznak az ügyön, és kb 5 perc múlva "újraéledt" az autó,"
Ja erre én is emlékszem, azt hiszem Coulthard volt az a mercivel nézett is gyúúúlaaa rendesen.
-
bambano
titán
válasz FehérHolló #136 üzenetére
Már nem emlékszem, hogy olvastam valahol vagy a vezetéstechnikai centrumban mondták, de úgy emlékszem, hogy az m3-as bmw blokkolásgátlója ennyiszer képes másodpercenként beavatkozni, szemben egy gagyibb abs-sel, ami 18 körül tud.
igen nagy csúfságokat műveltek azzal az autóval...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Ez a hsz azért nem igaz, mert a forma1-ben nagyjából minden évben minden pályarekordot megdöntenek. Milyen és mennyire visszafogott autó az, amivel jobb köridőket lehet menni?
A füstölő autóval két dolog történhet: 1. eldurran. 2. kisvárosi legendává válik. Soha nem volt olyan, hogy a füstölő autót megkalapálják a boxból menet közben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hoffman_
nagyúr
Épp ezt mondtam én is, pontosan Elromolni természetesen nem csak a szgép tud, ezt nem is akarom vitatni. De :
És ha az ember hozzá van már szokva egy kis sz.gépes rásegítéshez, majd ez egyik pillanatról a másikra megszűnik, akkor azért lenne ott pislogás rendesen...
Pontosan.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
kpal
nagyúr
Jó nekem régi kocsi is pl: evo 8-as .
-
#06658560
törölt tag
válasz hoffman_ #114 üzenetére
"Vegyünk egy reményeim szerint passzentos példát - Forma 1. Több mint 50 éve megy a cirkusz, jelenleg több múlik az autón, mint a pilótán, de legalábbis lehelletnyi a különbség. A kocsi 600 kilójából 550 a számítógép... És minek? Ugyanezeket a köridőket megtudták csinálni 30 évvel ezelőtt is. Pedig ha valahol, akkor az F1-ben ezek a technológiák élvonalbeliek"
De jó, hogy ebböl egyetlen betü sem igaz.edward2: bocs, de pont te böfögtél be két szót, ami totál irreleváns, bullshit.
[ Szerkesztve ]
-
misx
senior tag
Ez amúgy nem újdonság, a Trabantot is lehet távirányítással mozgatni, pl. úgy hogy jó erősen ráfújsz és már repül is!
-
lapa
veterán
számítógépes autók bruhahahahahaha.
bocsánat.
hihihöhöhö.
-
Dany007
veterán
válasz hoffman_ #114 üzenetére
Már nem nagyon akarok bekapcsolódni, de a Forma-1 már régóta vissza van fogva. Rengeteg szabály van ami miatt nem mennek jobb köridőt. Ha jóltudom a motorteljesítményt is visszafogták valamikor az elmúlt 5-10 évben. Ahogy írták abs meg hasonlók sincsenek benne... Szóval nem a technika hibája...
Pár éve asszem volt olyan lehetőség, hogy kívülről, a boxból menet közben belenyúlhattak az autóba, állíthattak az elektronikán meg hasonlók. A részleteket nemtudom. A lényeg, ami emlékezetes maradt számomra, amikor egyik versenyző autója menet közben már csúnya füstöt eregetett, le is lassúlt... beszólt a rádión, hogy gond van, visszaszóltak neki hogy dolgoznak az ügyön, és kb 5 perc múlva "újraéledt" az autó, nemhogy nem füstölt el, de a sebességét is visszanyerte. Mindezt úgy, hogy meg se állt Egy deka szerelő nem ért hozzá. Minden a boxból csináltak... Szóval technika van, csak sajnos az F1 eléggé le van korlátozva.
És nem csak a motor + elektronika, az aerodinamika is, a súly is. Megvan szabva ott is minden mm pontosan. Szóval ennyire kötötten nem könnyű mégtöbbet kihozni a kocsiból.Ettől függetlenül én sem vagyok nagyon oda ezért az elszámítógépesedésért... De csak azért, mert elromolhat És ha az ember hozzá van már szokva egy kis sz.gépes rásegítéshez, majd ez egyik pillanatról a másikra megszűnik, akkor azért lenne ott pislogás rendesen...
Szintén ettől függetlenül egy repülőgép például nagyonis rá van utalva a műszerek sz.gépek tökéletes működésére. Mégis, alig vannak balesetek. Ami van, ott is az esetek 90%-ban emberi hiba okozta a balesetet! És nem feltétlen pilótahibára gondolok. Sok olyan baleset is volt, ahol egyszerűen a karbantartók hanyagsága vagy úgy ahogy van a hiány okozta a balesetet nem közvetlen a pilóta.[ Szerkesztve ]
-
Sifre
senior tag
-
őstag
Most nem tudom hogyan került 10 éve mérésre az üzemanyagszint és ma. Pedig már mesélték. Nekem autóm meg nincs (tömegközlekedek) és annyira nem vagyok autó megszállott hogy utánajárjak magamtól.
De ott a jelentős amper mennyiség mágneses hatására inkább a deprez műszer tért ki magától, mint sem az esetlegesen felhasznált elektronika.
-
syC
addikt
-
Sifre
senior tag
"A gonosz háttérsugárzás a zűrből (sic!) tehát nem fogja meghülyíteni az autót ezután se."
Olyat már tapasztaltam közvetve hogy a benzinszint mutató kifeküdt egy nagyfesz. távvezeték alatt áthaladva. Tudom hogy kissé hihetetlennek tűnik, de 2x is megtörtént ugyanazon a helyen néhány nap eltéréssel.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz #06658560 #99 üzenetére
"azért böven eltudok képzelni olyan EMC-t, amin a teszten átmentek mind elhasalnak."
Pedig az emc teszteken megküldik őket rendesen. Eszközök 80%-a nem is megy át elsőre, úgy hogy itt nem homemade eszközökről van szó.
Persze ha berakod valami GW-os rádiófrekis eszköz antennája elé lehet kiakad az emc teszten átment eszköz is, és akkor tessék elhasalt valahol. De könyörgöm, ha az eszköz nincs arra hitelesítve akkor nem is kell bírnia.
A legbiztonságosabb autóban is meghalsz ha rád hullik 3 tonna láva, hiába a maximális pont a törésteszten, és megfulladsz az autóban ha az űrben akarsz kocsikázni, hiába a végighúzódó oldallégzsák
A gonosz háttérsugárzás a zűrből (sic!) tehát nem fogja meghülyíteni az autót ezután se.
mod: mikor voltunk meei laborba ennek kapcsán sok vicces történetet meséltek. Teszt közben magától mozgó villamos kerekesszéktől kezdve sok minden mást
[ Szerkesztve ]
-
Zolás
addikt
Elmaradt marhák.
Dévid Házelnuss a Knájt Rájderrer már rég túl van ezeken a gondokon. Mér nem tőle kérnek tanácsot?Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
^Clown
addikt
Ezen már korábban elmélkedtem, ezek szerint nem egyedül... Mi lesz itt 50 év múlva!
-
hoffman_
nagyúr
válasz #06658560 #111 üzenetére
Jogos, külön vonalon mozgunk De a cikk rémhír-ereje ezen a ponton dől is meg(már nem először). Ha meg van fizikai kapcsolat, akkor az már csak a fricska, hogy elektromos jelektől szigetelt kamion vagy időztett bomba, vagy wifi-n keresztüli berhelés
bambano:
A gép vs. ember párbajba felesleges belemennünk. Az általad leírtakra nem képes egy ember, de az emberi tényező - erről a frontról - ha nem is kiirthatatlan dolog, de vétek lenne.
akár 39x képes a négy kereket külön-külön fékezgetni... kezdjük ott, hogy 1 fékpedál van... ja meg képes kerekenként el is venni a féket, ha szükséges...
Ezeknek nem feltétlen van köze a bizonságos vezetéshez. Engem számokkal nem győzöl meg, ebben a kivételes esetben Elég sok autóban ültem már ahhoz, és szerencsémre elég sok olyan vezető mellett, hogy rácáfoljanak eme gépuralomra.
Vegyünk egy reményeim szerint passzentos példát - Forma 1. Több mint 50 éve megy a cirkusz, jelenleg több múlik az autón, mint a pilótán, de legalábbis lehelletnyi a különbség. A kocsi 600 kilójából 550 a számítógép... És minek? Ugyanezeket a köridőket megtudták csinálni 30 évvel ezelőtt is. Pedig ha valahol, akkor az F1-ben ezek a technológiák élvonalbeliek.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Vladi
nagyúr
Ne sz@rjatok be, majd veszünk arra is vírusirtót.
Egyébként ha már ott van a tisztelt krekker, igazán meg is tankolhatná...
il sole non sorge più ad Est!
-
bambano
titán
válasz hoffman_ #109 üzenetére
Mutass nekem egy embert, akinek a vezetéstechnikai tudása olyan, hogy másodpercenként akár 39x képes a négy kereket külön-külön fékezgetni... kezdjük ott, hogy 1 fékpedál van... ja meg képes kerekenként el is venni a féket, ha szükséges...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hoffman_
nagyúr
válasz FehérHolló #108 üzenetére
Az EMP-re gondolt, nem CoD-ozol, mi?
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
Elég szélsőséges a véleményem ezen a téren Az, hogy az emberek vezetéstechnikai tudása nem üt meg minősíthető szintet, és számítógépekkel kell pótolni, az nem az én bajom. Természetesen nem azt mondom, hogy nincsenek hasznos ketyerék, az általam említett 3 nélkül azért még én is morognék, de megnézem én azt a computert, akármelyik kocsiban, amelyik jeges úton biztonságosan megy neked. Ezerszer inkább viszlek én, de inkább én sem
Egyébkén erről eszembe jut egy tanulmány, a BMW részéről, a Top Gear c. autós műsorban láttam anno, ahol olyan fed. szgépet dobtak be a 3-as BMW-be, hogy a betáplált adatok alapján végigment a versenypályán. Padlógázzal, hozzáteszem. A műsorvezetö csak ott ült, imádkozott, de se kormányon, se pedáln nem volt a lába. Ott van olyan rendszer, amibe már bele lehet nyúlni, arra én is azt mondom.
kétszer voltam a hungaroringen a vezetéstechnikai tanpályán...
Ilyenen mondjuk nem voltam, de tervben van, mert nagyon kíváncsi vagyok
Kopi31415:
A topicban végigjátszott lopáshoz kötődő hackelésktől eltekintve még mindig nem hiszem, hogy van olyan auto Mo-n, közúti forgalomban, amelyiken Te átveszed az irányítást, amikor meglátod az M7-esen, és megtetszik
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#06658560
törölt tag
válasz FehérHolló #104 üzenetére
Nálunk munkában kicsit máshoz használták. :S Scuzami a rossz használatért. akkor pontosítok, el tudok képzelni olyan elektromágneses impulzust, ami minden EU-s és egyéb szabvanynak megfelelö terméket kisüt.
-
FehérHolló
veterán
válasz #06658560 #99 üzenetére
Ember, gondold már át azt, amit írsz.
Az EMC az elektromágneses kompatibilitás rövidítése. Ennek fényében az alábbi mondatod igazságtartalma megegyezik egy kampányszövegével:
azért böven eltudok képzelni olyan EMC-t, amin a teszten átmentek mind elhasalnak.[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
Sifre
senior tag
Nem kell így rettegni az újításoktól. Én speciel örülök neki hogy ilyen sok minden elektronikus irányítású a kocsiban.
Tempomat bekötés= indexkar csere + néhány kábel
Ablakfelhúzás távirányítóról: 5 perc EEPROM írás
Nem megy mindenhova 10 centi vastag kábelköteg, 3 jeladó helyett elég egy a motorra. Stb. stb...
-
Taky
senior tag
Örülök, hogy Ladám van...
"Tökéletes program nem létezik, csak olyan, amelynek még nem találták meg a hibáit." Pascal
-
bambano
titán
hát ja, szerintem is atomhülye döntés volt tőlem olyan autót venni, amelyik a jeges úton egyenesben tartja saját magát, nem nekem kell piruetteznem vele vagy benne...
meg szerintem is mind barom, akik kékfehér bajor propellert tolnak...
meg az összes 40 kilós "divatos kinézetű" nő hogy haragszik, hogy a vészfékasszisztens megáll helyettük...
és még hosszasan sorolhatnám. kétszer voltam a hungaroringen a vezetéstechnikai tanpályán... két kocsit emelnék ki: egy m3-ast meg Brown doki kocsiját. Jól látható volt a különbség az autók között, nem hinném, hogy az újabbak kárára...
Amióta az autókban van katalizátor meg lambdaszonda, azóta nem nagyon van mechanikus gázpedál. Mindet lehet manipulálni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest