Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
Hehehe... na most legszívesebben megkeresném azt a hsz-emet, amiben pontosan erről írtam kb 1-2 évvel ezelőtt.
Miszerint ez az elszámítógépesedett világ mennyi veszélyeket rejt. Ott hoztam fel példának, hogy a Merci, Audi, Bmw, nemsokára internetkapcsolattal ellátott autókat fog piacra dobni... Ergo a központiszámítógép rá lesz kötve a netre. Na, onnantól meg már feltörhető... -
Dany007
veterán
Amúgy már az Észt - Orosz "háború" idején lehetett tudni, hogy komoly gond van az "elszámítógépesedéssel". Saját bevallásuk szerint az a két nap, amíg megvoltak bénítva a hivatali és egyéb számítógépek nagyobb kárt okozott, mint egy természeti katasztrófa (értsd hurrikán, áradás stb...).
A vak is látja, hogy az internet még nincs annyira kiforrva, hogy az életünket is rábízhassuk, vagy bármi fontosabb dolgot. Jó dolog, megkönnyíti az életet, kényelmesebbé teszi, de úgy ahogy van, az egész egy naagy nagy biztonsági kockázat.
Autóba építeni az egészet, wifis kapcsolattal... A vak is látta, hogy ez lesz a vége... -
Dany007
veterán
Igen, az lenne a lényeg, hogy teljesen egymástól elszigetelt rendszerről működjenek.
De a megoldások elég gányok, gagyik, ócskák, nevezzük akárhogy, veszélyesek.
Ez már a mostani autókban is megfigyelhető.Legjobb példa, haverom Citroën Xara Picasso-ja. Alig 3 éves volt az autó. Hazafelé tartott kis falukon keresztül, majd egyszercsak puff leállt az autó. Leállt minden. A motor, a gyújtás semmi nem működött. Mindez persze azt is jelenti, hogy a szervó is elszállt a fékrásegítés is elszáll és minden, ami árammal vezérelt volt a kocsiban.
Kihívták a szerelőt, és kiderült, hogy a Picasso fedélzeti számítógépe mondott csütörtököt. Egyszerűen leállt. Az okát nem tudták megmondani. Csak úgy leállt, ráköttek még ott helyben egy laptopot de nem tudták újraindítani. Úgy kellett elszállítani az autót, pedig motorikusan mechanikailag semmi problémája nem volt.
Majd cirka 250 ezerért kicserélték az egész fedilzetiszámítógép rendszert és működött tovább. És, mint utána kiderült ez nem egyedi eset volt!Szóval innen már elég elképzelni, mivan ha ez mondjuk 120-140-nél történik egy kanyarban, hirtelen elszáll a szervó, megszűnik a fékrásegítés és így tovább...
És ez csak ~ 10 éves típusú Citroën Xara Picasso. Nincs benn internet, nem lett feltörve.
Egyszerűen tönkrement a fedélzeti pc és vitt magával mindent. -
Dany007
veterán
Ebben igazad(tok) van.
Itt a lényeg azon van, hogy az egész, előjel nélkül, hirtelen szállt el.
Tudom, hogy lehet fékezni fékrásegítés nélkül is és kanyarodni szervó nélkül is, de ha épp olyan helyzetben történik mindez, akkor simán baleset is lehet belőle. Ezért írtam ha épp kanyarban és nagy sebességnél. Kéne pár másodperc amíg ráeszmél az ember. És itt most nem az elméleti 0,2 másodperces emberi reakcióidőre gondolok Elvégre ez váratlan hirtelen esemény.
A lényeg végülis, amit csak ezzel mondani akartam az az, amit egy fenti hsz-ben is írtak, hogy nem túl fényes jövőt vetít mindez előre, ha nem tesznek komolyabb lépéseket. -
Dany007
veterán
"Homemade megoldást láttam arra hogy hazafelé autóból gombnyomásra megy sms, amire nyílik garázskapu, felkapcsolt a világítás garázsban ha sötét volt + egyéb vezérlés amit akar az ember."
Ezt már lakásautomatizálási rendszereknek hívják. Pár éve már piacon van persze milliókért. Szépen bedrótozzák a lakást. Kapsz egy kis vezérlőpanelt ahonnan mindent elérsz. A rolókat az ajtózárakat, a garázskaput, a bejárati kaput, a világítást az öntözőrendszert, fűtés hűtés, szóval tényleg mindent.
Ehhez van pluszban egy sms-vezérlés rendszer, miszerint telefonról sms-eket küldve tudod vezérelni a lakásodat bárhonnan. Bezárhatod az ajtókat, leengedheted a redőnyt, vagy épp a garázskaput is kinyithatod vele akár 5 perccel korábban vagy bármi, vagy előre befűthetsz mire hazaérsz meleg legyen stb...Itt egy példacég ezekre a rendszerekre.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
-
Dany007
veterán
Egyetértek. Ha ezt sikerülne átlagember számára is elérhető áron behozni, akkor nagyon sok középosztálybeli (ha még marad majd olyan) vevő lenne rá!
Azért csak kíváncsi lennék, hogy utólagos szétbarmolás nélkül hogy lehet megoldani De majd meglátjuk. Sok sikert hozzá! Tovább nem offolok. -
Dany007
veterán
Amire válaszoltál a #36-os hsz-ben sehol nem írtam átlagembert.
Ott a lakást írtam rosszul ház helyett. Elnézést. Egy 150-250nm-es legalább 2 szintes családiházat kell elképzelni. Nem egy 35nm-es lakáslyukat.
A #49-ben írtam, hogy milyen jó lenne ha ezt sikerülne átlag ember számára is elérhető áron adni. De ott meg már sehol nem írtam milliós összegekről.Persze nem értek hozzá, de gondolom egy 2 szintes családi házban csak a világítást áthuzalozni se lenne kis pénz. Elvégre a sima villanykapcsolók megszűnnének, az egészet egy rendszerbe kéne 'egybekötni'... Nem beszélve az összes többiről. Mind1, ha nem is milliós de nagyon közeli összegek jönnének ki.
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
válasz hoffman_ #114 üzenetére
Már nem nagyon akarok bekapcsolódni, de a Forma-1 már régóta vissza van fogva. Rengeteg szabály van ami miatt nem mennek jobb köridőt. Ha jóltudom a motorteljesítményt is visszafogták valamikor az elmúlt 5-10 évben. Ahogy írták abs meg hasonlók sincsenek benne... Szóval nem a technika hibája...
Pár éve asszem volt olyan lehetőség, hogy kívülről, a boxból menet közben belenyúlhattak az autóba, állíthattak az elektronikán meg hasonlók. A részleteket nemtudom. A lényeg, ami emlékezetes maradt számomra, amikor egyik versenyző autója menet közben már csúnya füstöt eregetett, le is lassúlt... beszólt a rádión, hogy gond van, visszaszóltak neki hogy dolgoznak az ügyön, és kb 5 perc múlva "újraéledt" az autó, nemhogy nem füstölt el, de a sebességét is visszanyerte. Mindezt úgy, hogy meg se állt Egy deka szerelő nem ért hozzá. Minden a boxból csináltak... Szóval technika van, csak sajnos az F1 eléggé le van korlátozva.
És nem csak a motor + elektronika, az aerodinamika is, a súly is. Megvan szabva ott is minden mm pontosan. Szóval ennyire kötötten nem könnyű mégtöbbet kihozni a kocsiból.Ettől függetlenül én sem vagyok nagyon oda ezért az elszámítógépesedésért... De csak azért, mert elromolhat És ha az ember hozzá van már szokva egy kis sz.gépes rásegítéshez, majd ez egyik pillanatról a másikra megszűnik, akkor azért lenne ott pislogás rendesen...
Szintén ettől függetlenül egy repülőgép például nagyonis rá van utalva a műszerek sz.gépek tökéletes működésére. Mégis, alig vannak balesetek. Ami van, ott is az esetek 90%-ban emberi hiba okozta a balesetet! És nem feltétlen pilótahibára gondolok. Sok olyan baleset is volt, ahol egyszerűen a karbantartók hanyagsága vagy úgy ahogy van a hiány okozta a balesetet nem közvetlen a pilóta.[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
"Soha nem volt olyan,"
[link]
Plusz egy aki emlékszik... Gondolom én sem véletlenül emlékszek rá ennyire. Nem azt mondtam, h a motor szállt el, pusztán annyit, hogy valami füstölt, ami akár lehetett gőz is, a lényeg, hogy az autó lelassult elég rendesen, a kommentátorok már le is írták, mivel ezután szokott jönni a nagy füst és puff megállás. Hát most nem jött. Direkt bejátszották a rádióbeszélgetést is. És utána "rendbetették" az autót.Amúgy épp ez a durva a forma1-ben, hogy még így is körrekordok születnek, egy ennyire leszabályzott versenyben.
Új hozzászólás Aktív témák
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Házimozi haladó szinten
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Hollow Knight
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Windows 11
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- További aktív témák...