- DIGI internet
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Synology NAS
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Mikrotik routerek
- TP-Link WR1043ND router
- HBO Max & OD topic
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Egy komoly rendszer sajnos igenis milliós tétel.
És ez nem egyenlő a hobbista jellegű x10 protokollos eszközökkel. x10 szerintem eléggé korlátozottan alkalmas profi rendszerekre, sokkal inkább házi mókákra alkalmas. Oda kis bonyolultság esetén még működőképes a dolog, de nagyobb eszközszám esetén pofátlanul drága, ha megnézed hogy egy x10-es aljzat pl lámpának 500ft alkatrészből szerencsés esetben összehozható.
-
őstag
Épp az átlagember az aki kész megoldásokban gondolkodik, ahelyett hogy részegységekből próbálná összerakni / konfigurálni különösebb hozzáértés nélkül.
(És nem figyeltem fel az "átlagember számára" kifejezésre mert nem hangzott el se a postodban, se abba amire válaszoltál)
[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Amire válaszoltál a #36-os hsz-ben sehol nem írtam átlagembert.
Ott a lakást írtam rosszul ház helyett. Elnézést. Egy 150-250nm-es legalább 2 szintes családiházat kell elképzelni. Nem egy 35nm-es lakáslyukat.
A #49-ben írtam, hogy milyen jó lenne ha ezt sikerülne átlag ember számára is elérhető áron adni. De ott meg már sehol nem írtam milliós összegekről.Persze nem értek hozzá, de gondolom egy 2 szintes családi házban csak a világítást áthuzalozni se lenne kis pénz. Elvégre a sima villanykapcsolók megszűnnének, az egészet egy rendszerbe kéne 'egybekötni'... Nem beszélve az összes többiről. Mind1, ha nem is milliós de nagyon közeli összegek jönnének ki.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ennyi...
Légy precízAz általad említett X10-nek továbbra is a baja hogy átlag embert hidegen hagyja az hogy otthon összepakoljon ilyet magának. Te se darabban veszed meg a mosógépet, mikrohullámú sütőt, és társait.
Pedig egy Hajdu Energomat vezérlésének megvalósítása 8 bites mcu-val hamarabb megvan mint egy házra való X10 beüzemelése szerintem (a mosógép konkrétan 3 óra, és ebben már némi tesztelés is benne van), mégse külön veszik meg -
Atos23
senior tag
Megszokhattuk, hogy a Renaultban benne van minden alapáron annyi pénzért, amit más autóban egy olyan modellre költhetünk el, amiben elektromos ablak sincsen Szóval nem csodálom
Szerencsére az Én 13 éves Lagunámban senki nem tud távvezérelni semmit
Más kérdés, hogy megcsinálja a hülyeséget magától, de ez egy másik topik -
FehérHolló
veterán
Most írtam a szakdolgozatomat egy fékrendszer fejlesztő cégnél. Pont az volt a célja, hogy az ilyen funkciók elérésének tesztelését automatizáljam.
Kijelenthetem, hogy elég komoly védelemmel rendelkeznek az ilyen rendszerek, például RSA kulcsos hozzáférés, magas szintű kommunikációs protokollok (fizikai és adatkapcsolati réteg a CAN, de fölötte más van), satöbbi.
Ha átjut valaki ezeken, akkor az első dolga nem a fék/gáz/kijelzők birizgálása lesz, hanem a vezérlők szoftverének módosítása.Másrészt egy USB-s CAN kártya alsó hangon 150k-nál kezdődik több darab vásárlása esetén, magyar forintban mérve. A megfelelő szoftver kifejlesztése (amivel buherálni lehet), körülbelül négyszer ennyi pénz időben. Sok sikert!
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
deusrache
csendes tag
Akkor mit javasolsz? Tudsz EGYETLEN olyan gépet, amit nem lehet feltörni ha már van fizikai hozzáférés? Amennyire én tudom, ilyen helyzetben már szinte egyik számítástechnikai rendszer sem állja meg a helyét*.
*egy-két kivétellel, pl azok a rendszerek amik bizonyos paraméterek esetén kvázi önmegsemmisítést hajtanak végre. De aki olyat akar az autójába...
-
FehérHolló
veterán
Nézzük, mit kell csinálni ahhoz, hogy BMW-t lopj:
1. Beszerezni a szükséges hardvert: laptop, OBD csatlakozó, ODB-CAN átalakító (roppant bonyolult leszedni azt a két kábelt róla ), CAN kártya.
2. Megismerni tüzetesen a legelterjedtebb OBD során használt kommunikációs szabványcsoportot (UDS). Ez itt van épp az orrom előtt, körülbelül 2000 oldal összesen. Legális beszerzése 900 svájci frank körül mozog. Millás kocsinál nem tétel.
3. Megtudni a vezérlőegységek szoftveréről, amit kell. (Milyen CAN azonosítókkal érhető el, milyen biztonsági szintek vannak, milyen módosítás pontosan hogy érhető el, stb.)
4. Kiadni CAN-re az üzemállapot módosítást.
5. Belépni a megfelelő biztonsági szintre egy RSA alapú titkosítással.
6. Szétszedni a biztonsági rendszert a 3. pont alapján.
7. Elvinni a kocsit.
8. Visszacsinálni mindent, hogy ne tűnjön fel annak, akinek eladod.A 2-3-5-8 pontok ezt egy "átlagos" ember számára körülbelül lehetetlenné teszik. Hogy ez lehetséges legyen, a lopásgátló rendszert fejlesztő cég belső emberére van szükség.
Következtetés: Lehet bármilyen jó a biztonsági rendszered, ha egy belső ember kiszivárogtatja az információkat (nem kevés pénzért). A fenti rendszernél meg nem nagyon lehet jobbat készíteni manapság.
shev7: Az RSA-nak mindenki ismeri a működését. A titka az, hogy jelen számítási kapacitással racionális időn belül nem lehet meghatározni a privát kulcsot a legoptimálisabb algoritmussal sem.
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
deusrache
csendes tag
1. Hülyén fog hangzani, de az autólopás ellen nem tudsz semmit sem tenni. Ha valaki elég elszánt, úgyis megoldja. Ha valamiért nem jó nekik a kamionos módszer, akkor elég ha csak van egy zsebtolvaj és ellopják/ellopatják a kocsikulcsokat (ami mellesleg jóval egyszerűbb mint bevonni egy szakszervizt, bár ismerve egy-két helyen a munkamorált...).
2. Az amcsi rendőr történetesen egy idióta volt, aki még le sem tudta állítani az autóját mert nem tudta hogy nyomva kell tartani azt a bizonyos START/STOP gombot. Ez nálam még bőven emberi hibának számít.
Ráadásul azt a balesetet pont egy mechanikai alkatrész meghibásodás okozta (beszorult a pedál a gyatra tervezés/minőség miatt), érdekes hogy pont ezzel a példával akarod a mechanikai megoldásokat felértékelni.
Mechanikus cuccok a mai kocsikban is vannak és maradni is fognak, egy sor országban törvényi előírás hogy maradnia kell olyan vészrendszernek ami elektromos áram nélkül is működik. Az más kérdés hogy rásegítés nélküli fékezéssel mennyi az esélyed megállni nagy tempónál...
[ Szerkesztve ]
-
Sifre
senior tag
"elektronikus vezérlés: maradni kellene a mechanikus cuccoknak is, hogyha megkergül az elektronika, legyen mihez nyúlni... az, hogy az amcsi rendőr meghalt pár hete a lexusban, elég problémás és nem csak az emberélet miatt."
Az a baleset nem az elektronika, hanem a szőnyegbe akadó pedál miatt következett be
[ Szerkesztve ]
-
FehérHolló
veterán
Manapság az elektronika meghibásodási valószínűsége körülbelül egyenlő a mechanika meghibásodási esélyével személyautók esetén. Persze az nem hír, hogy eltörött a futómű és árokba zuhant a John Smith. Sokkal érdekesebb, amikor valami elektronika hal meg a kedves vezető előtt pár perccel.
Skynet is real. It's called Google.
-
FehérHolló
veterán
És ha padlógázas előzésnél a jobb első gumi szakad el, akkor mit csinál a kakirelé?
A kettő között (mecha vs elektro) mondjuk van egy olyan különbség, hogy például a guminál azért előre észlelhető, hogy baj lesz hamarosan.
[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
hoffman_
nagyúr
Elég szélsőséges a véleményem ezen a téren Az, hogy az emberek vezetéstechnikai tudása nem üt meg minősíthető szintet, és számítógépekkel kell pótolni, az nem az én bajom. Természetesen nem azt mondom, hogy nincsenek hasznos ketyerék, az általam említett 3 nélkül azért még én is morognék, de megnézem én azt a computert, akármelyik kocsiban, amelyik jeges úton biztonságosan megy neked. Ezerszer inkább viszlek én, de inkább én sem
Egyébkén erről eszembe jut egy tanulmány, a BMW részéről, a Top Gear c. autós műsorban láttam anno, ahol olyan fed. szgépet dobtak be a 3-as BMW-be, hogy a betáplált adatok alapján végigment a versenypályán. Padlógázzal, hozzáteszem. A műsorvezetö csak ott ült, imádkozott, de se kormányon, se pedáln nem volt a lába. Ott van olyan rendszer, amibe már bele lehet nyúlni, arra én is azt mondom.
kétszer voltam a hungaroringen a vezetéstechnikai tanpályán...
Ilyenen mondjuk nem voltam, de tervben van, mert nagyon kíváncsi vagyok
Kopi31415:
A topicban végigjátszott lopáshoz kötődő hackelésktől eltekintve még mindig nem hiszem, hogy van olyan auto Mo-n, közúti forgalomban, amelyiken Te átveszed az irányítást, amikor meglátod az M7-esen, és megtetszik
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
lapa
veterán
ezzel csak az a baj, hogy többszáz lóerőt tesznek elérhetővé 1.0 júzereknek. és az elektronika a másikkal való ütközéstől nem feltétlen véd meg. viszont a rengeteg lóerő meg "majd megvéd" miatt a félelemérzékelő rendkívül picike lesz, a sebesség meg nem.
egyébként az ABS szükségessége vagy jótékony hatása nem kérdés. ettől függetlenül nem szeretném, ha a kanyarstabilizátor akár blokkolható lenne (a jövőben, az összekapcsolt rendszerek miatt).
néztem vezetéstechnikai tréninget, ott csak ABS-es járművel lehet nevezni.
személy szerint azt vallom, hogy lassú autót kell venni, egyből nincsenek ilyen rettentő problémái az embernek.
-
Dany007
veterán
"Soha nem volt olyan,"
[link]
Plusz egy aki emlékszik... Gondolom én sem véletlenül emlékszek rá ennyire. Nem azt mondtam, h a motor szállt el, pusztán annyit, hogy valami füstölt, ami akár lehetett gőz is, a lényeg, hogy az autó lelassult elég rendesen, a kommentátorok már le is írták, mivel ezután szokott jönni a nagy füst és puff megállás. Hát most nem jött. Direkt bejátszották a rádióbeszélgetést is. És utána "rendbetették" az autót.Amúgy épp ez a durva a forma1-ben, hogy még így is körrekordok születnek, egy ennyire leszabályzott versenyben.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI internet
- Milyen TV-t vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- Azonnali játékos kérdések órája
- Háztartási gépek
- Synology NAS
- Okos Otthon / Smart Home
- További aktív témák...
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia
- VADIÚJ, BONTATLAN! Mac Mini M2 8GB 256GB