- Windows 11
- Augusztustól nagyot változik a Shein élete
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- DIGI internet
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Milyen routert?
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
Új hozzászólás Aktív témák
-
BiP
nagyúr
Az megnyugtató, ha a vezértlés nem hackelhető (bár a cikkben írják ennek a lehetőségét is). Viszont ha csak a kijelzőt hackelik, már az is elég veszélyes azért. pl. Azt írja 50-nel mész, Te meg mész 70-80-nal mondjuk. Máshogy méred fel a távolságokat, stb. Elég balesetveszélyes.
Persze egy rutinos sofőr tuti megérzi, hogy valami nem stimmel, de nem hiszem, hogy mindenki észrevenné időben.Dany007: Ilyen esetről én is hallottam már, nem jó jövőt vetít előre.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
"Normális rendszerben nicsn összekötve a motorvezérlö elektronika, az ABS-ESP a szórakoztatórésszel."
A GM-féle OnStar modulon keresztül képesek voltak a szórakoztatóelektronikai CAN buszból átjutni a kritikus rendszerek CAN buszához.
"a brake by wire és a steer by wire nem engedélyezett"
??? Már mpost van egy csomó autó, ahol a fék meg a kormány (meg a gáz is) "by wire" megy, ahogy egyébként a dolgot demonstrálták is:
Combining our control over various BCM components, we created a “Self-Destruct” demo in which a 60-second count-down is displayed on the Driver Information Center (the dash), accompanied by clicks at an increasing rate and horn honks in the last few seconds. In our demo, this sequence culminated with killing the engine and activating the door lock relay (preventing the occupant from using the electronic door unlock button). This demo, which we tested on both cars, required fewer than 200 lines of code added to CARSHARK, most of them for timing the clicking and the count-down. One could also extend this sequence to include any of the other actions we learned how to control: releasing or slamming the brakes, extinguishing the lights, locking the doors, and so on.
Komolyan, olvasd el a pdf-et, érdemes
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz #06658560 #16 üzenetére
"Azt írtam normális rendszeren. A GM-é még lehet nem normális ettöl függetlenül."
Elvileg a GM-é (ami végül is csak a világ egyik legnagyobb gyártója, nem is értem, hogy miért érdekes egyáltalán) is normális, csak amikor megpiszkálták, akkor derült ki, hogy jókora rések vannak ott. Egyáltalán nem vagyok meggyőződve arról, hogy másoknál nem találnának hasonló problémákat.
DRM is theft
-
Sifre
senior tag
válasz #06658560 #16 üzenetére
Az E és S Mercikben már egy ideje van brake by wire, de a szabályok miatt valóban meg kellett tartani egy harmatgyenge hagyományos fékrendszert (kb. 100m alatt lehet vele lefékezni az autót 100km/h-ról ). A Pappasnál régebben dolgozó ismerős szerint többször volt szükség a vészrendszerre.
A cikkre reagálva:
Pl. a VW-csoportnál (de szerintem majdnem az összes európai gyártónál) nincs közvetlen kapcsolat a komfortfunkciók és a hajtáslánc között. A két rendszer két külön CAN-t használ, de ez nem a hack miatt van, hanem hogy pl. ABS és a motorelektronika közötti kommunikációt ne tartsák fel pl. a navigáció által a műszeregység-vezérlőnek küldött csomagok.
Ettől függetlenül a CAN-ek között természetesen van van kapcsolat a gateway-en keresztül, ezért ha egy hiba folytán zárlat keletkezik a komfort CAN-ben a motor nem fog beindulni, mert nem kapja meg az immobilizer kódját a műszeregységtől.
Ha érdekel valakit tudok csinálni egy vezérlőegység kimenet tesztet, ott látni hogy miket lehet csinálni egy autóval egy számítógépről
-
őstag
válasz #06658560 #32 üzenetére
Pedig ilyen gsm-es riasztók már vannak elég régóta. Ismerős autójába kb. 6 éve. Persze ez az előbb leírtaknak csak töredékét teszi ki, de ez a "baleset esetén automatán értesíti a rendőrséget" nem hülyeség, és ilyenről még nem hallottam.
Homemade megoldást láttam arra hogy hazafelé autóból gombnyomásra megy sms, amire nyílik garázskapu, felkapcsolt a világítás garázsban ha sötét volt + egyéb vezérlés amit akar az ember.
Ez viszont ugyebár utólag beszerelt dolog, független az autó elektronikától. Egy mcu, gsm modul, simkártya meg járulékos alkatrészek és kész (mindez túloldalt is).
Amíg ezek nem terjednek el jobban, mármint a gsm alapú dolgok autóban, addig nem is lesznek felfűzve a buszra, és addig kevésbé van gondban a felhasználó. Gsm modulból nincs sok, errata nélkül nincs is szerintem, és itt egy programozói hiba hamarabb gondot okozhat.
-
zazahoho
őstag
válasz #06658560 #70 üzenetére
igazad van,de afelé haladunk,hogy mindent beépítenek az autóba amit csak lehet,lásd 20 éve abs,esp stb igencsak ritkaság volt
lehet 10 év és azt kérdezik a gyártók milyen teljesítményű pc-t kérsz extraként a verdába:Az idő nem magnószalag, amit oda-vissza lehet tekerni. (...) Az idő itt van. Használd ki.
-
FehérHolló
veterán
válasz #06658560 #99 üzenetére
Ember, gondold már át azt, amit írsz.
Az EMC az elektromágneses kompatibilitás rövidítése. Ennek fényében az alábbi mondatod igazságtartalma megegyezik egy kampányszövegével:
azért böven eltudok képzelni olyan EMC-t, amin a teszten átmentek mind elhasalnak.[ Szerkesztve ]
Skynet is real. It's called Google.
-
hoffman_
nagyúr
válasz #06658560 #111 üzenetére
Jogos, külön vonalon mozgunk De a cikk rémhír-ereje ezen a ponton dől is meg(már nem először). Ha meg van fizikai kapcsolat, akkor az már csak a fricska, hogy elektromos jelektől szigetelt kamion vagy időztett bomba, vagy wifi-n keresztüli berhelés
bambano:
A gép vs. ember párbajba felesleges belemennünk. Az általad leírtakra nem képes egy ember, de az emberi tényező - erről a frontról - ha nem is kiirthatatlan dolog, de vétek lenne.
akár 39x képes a négy kereket külön-külön fékezgetni... kezdjük ott, hogy 1 fékpedál van... ja meg képes kerekenként el is venni a féket, ha szükséges...
Ezeknek nem feltétlen van köze a bizonságos vezetéshez. Engem számokkal nem győzöl meg, ebben a kivételes esetben Elég sok autóban ültem már ahhoz, és szerencsémre elég sok olyan vezető mellett, hogy rácáfoljanak eme gépuralomra.
Vegyünk egy reményeim szerint passzentos példát - Forma 1. Több mint 50 éve megy a cirkusz, jelenleg több múlik az autón, mint a pilótán, de legalábbis lehelletnyi a különbség. A kocsi 600 kilójából 550 a számítógép... És minek? Ugyanezeket a köridőket megtudták csinálni 30 évvel ezelőtt is. Pedig ha valahol, akkor az F1-ben ezek a technológiák élvonalbeliek.
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
őstag
válasz #06658560 #99 üzenetére
"azért böven eltudok képzelni olyan EMC-t, amin a teszten átmentek mind elhasalnak."
Pedig az emc teszteken megküldik őket rendesen. Eszközök 80%-a nem is megy át elsőre, úgy hogy itt nem homemade eszközökről van szó.
Persze ha berakod valami GW-os rádiófrekis eszköz antennája elé lehet kiakad az emc teszten átment eszköz is, és akkor tessék elhasalt valahol. De könyörgöm, ha az eszköz nincs arra hitelesítve akkor nem is kell bírnia.
A legbiztonságosabb autóban is meghalsz ha rád hullik 3 tonna láva, hiába a maximális pont a törésteszten, és megfulladsz az autóban ha az űrben akarsz kocsikázni, hiába a végighúzódó oldallégzsák
A gonosz háttérsugárzás a zűrből (sic!) tehát nem fogja meghülyíteni az autót ezután se.
mod: mikor voltunk meei laborba ennek kapcsán sok vicces történetet meséltek. Teszt közben magától mozgó villamos kerekesszéktől kezdve sok minden mást
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Formula-1
- Ukrajnai háború
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- BMW topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD
- Corsair TX650 V2 650W 80+