Új hozzászólás Aktív témák
-
Dany007
veterán
válasz hoffman_ #114 üzenetére
Már nem nagyon akarok bekapcsolódni, de a Forma-1 már régóta vissza van fogva. Rengeteg szabály van ami miatt nem mennek jobb köridőt. Ha jóltudom a motorteljesítményt is visszafogták valamikor az elmúlt 5-10 évben. Ahogy írták abs meg hasonlók sincsenek benne... Szóval nem a technika hibája...
Pár éve asszem volt olyan lehetőség, hogy kívülről, a boxból menet közben belenyúlhattak az autóba, állíthattak az elektronikán meg hasonlók. A részleteket nemtudom. A lényeg, ami emlékezetes maradt számomra, amikor egyik versenyző autója menet közben már csúnya füstöt eregetett, le is lassúlt... beszólt a rádión, hogy gond van, visszaszóltak neki hogy dolgoznak az ügyön, és kb 5 perc múlva "újraéledt" az autó, nemhogy nem füstölt el, de a sebességét is visszanyerte. Mindezt úgy, hogy meg se állt Egy deka szerelő nem ért hozzá. Minden a boxból csináltak... Szóval technika van, csak sajnos az F1 eléggé le van korlátozva.
És nem csak a motor + elektronika, az aerodinamika is, a súly is. Megvan szabva ott is minden mm pontosan. Szóval ennyire kötötten nem könnyű mégtöbbet kihozni a kocsiból.Ettől függetlenül én sem vagyok nagyon oda ezért az elszámítógépesedésért... De csak azért, mert elromolhat És ha az ember hozzá van már szokva egy kis sz.gépes rásegítéshez, majd ez egyik pillanatról a másikra megszűnik, akkor azért lenne ott pislogás rendesen...
Szintén ettől függetlenül egy repülőgép például nagyonis rá van utalva a műszerek sz.gépek tökéletes működésére. Mégis, alig vannak balesetek. Ami van, ott is az esetek 90%-ban emberi hiba okozta a balesetet! És nem feltétlen pilótahibára gondolok. Sok olyan baleset is volt, ahol egyszerűen a karbantartók hanyagsága vagy úgy ahogy van a hiány okozta a balesetet nem közvetlen a pilóta.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest