- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Facebook és Messenger
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- HBO Max & OD topic
- Ember helyett robot kellene az űrbe
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Normális rendszerben nicsn összekötve a motorvezérlö elektronika, az ABS-ESP a szórakoztatórésszel. Az pedig, hogy mit mutat a sebességmérö rohadtul mindegy, ha áll a jármü, ha a gázra, fékrerendesen reagál. S mivel a fék alapvetöen mechanikai rendszer, a brake by wire és a steer by wire nem engedélyezett így konkrétan eléggé hidegen hagy a müszer jelzése. Szerencsére az autós, közúti jármüves szabályokat alkotók nem teljesen hülyék, mint ezer más területen, így az elektronikába vetett hit nem minden felett álló.
stinkydiver: igen, a motorvezérléshez is hozzá lehet férni CAN buszon keresztül. Viszont az, hogy laptopon keresztül buherálom a rendszert nem ugyanaz, mint amit a cikk állít. Az utóbbi teljesen bevett szokás.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Forgalomba nem hozható olyan autó, amiben a kormányzás teljesen elektronikus, nincs mechanikus kapcsolat. Féknél sem engedélyezett a teljesen elektronikus rendszer- maxnem vákumszervó van, hanem elektromos. A gázpedál lehet egyedül full eketromos jelenleg.
Azt írtam normális rendszeren. A GM-é még lehet nem normális ettöl függetlenül.
Dany007: elö van írva szervó nélkül mekkora erövel kell tudni kormányozni, mekkora erövel kell tudni fékezni. Nem könnyü, hirtelen esetben durván meg lehet lepödni a szervó hiányán, de nem hal be töle a jármü. Ha a motor is leáll közben, akkor kész nyereség, mert a motorfék is müködik, rádásul elég hatékonyan tudja ezt tenni, fokozattól függöen. Szóval beszarni nem kell.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Arról én sem vagyok meggyözödve, hogy máshol teljesen elszeparálták-e a két területet, bár ha a motorvezérlésbe, esp-be, abs-be, stb nem tud egy nyomógombnál bonyolultabb elemmel belenyúlni az ember, akkor megoldható. Amikor viszont esp és társai is a központi kijelzön keresztül vezérelhetök, ott tuti nincs szeparálva. És ez független a cégek méretétöl. S mint a témát belülröl átélö mondom, a világ legnagyobb kuplerája az autóipar. Csak a kurvákat felejtették ki belöle.
-
#06658560
törölt tag
válasz WonderCSabo #26 üzenetére
Mert CAN buszos, s azzal is valami 50kg körül van minimum a kábelezése egy modern autónak. Tömegcsökkentés=költségcsökkentés=helyspórolás.
-
#06658560
törölt tag
maximum a kifele nyitott autókesetén. Amiknek nicns külsö forrással kapcsolata-wifi, gps-bt, stb- annál csak a fizikai jelenléttel lehet barkácsolni, de akkor bármilyen autót lehet. Így a cikknek mégis csak annyi értelme lenne, mitnha azt állítaná, a repülöket távvezérelni lehet gonoszoknak, ha belépnek távolról-aztán kiderül, nem távolról kell belépni, hanem ott kell dekkolni a poggyásztérben két börönd alatt, mert ott van az a csatlakozó, amin keresztül hozzáférhetsz a rendszerhez.
-
#06658560
törölt tag
volt szönyeg is, másik történet.
Bambano: nem volt eketronikai meghibásodás, egyszerüen szar a megírt szoftver, hogy a fékezésnél ha vészféket érzékel akkor nem veszi el a gázt.
deusrache: kölcsönautó, nem saját, így ez belefér, illetve a Toyota is sok marhaságot elkövetett ott remekül. Müszakilag amúgy az amerikai megoldás igényesebb a konkurenshez mérten, csak ramaty tesztelések, rossz müszaki felépítés együttesen eredményezte a mutatványt. Arról ne is beszéljünk, hogy a gépet elötte már hazavágta egy másik c´soka, nem volt az sem rendesen kivizsgálva. Amúgy ha tényleg emberi hiba lenne annak nem ismerete, hogy folyamatosan több másodpercig kell nyomni a gombot a vészleálláshoz, akkor nem változtatná meg a toyo az erre vonatkozó protokollt, hogy a gyakori ismételt megnyomás is vészleállás legyen. nem a pedál mögé teszik, magába a pedál szerkezetbe.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Aki valaha olyan autót vesz(mert bizonyosan lesz ilyen autó), aminek a motor-, fék-, és egyéb rendszereit így lehet manpulálni, az nem hoz bölcs döntést...
Pedig ma is csak ilyen autó kapható újonnan, pár éven belül hazsnáltan. Mivel mindegiyknek vancsatlakozója kifele, így midnegyik meghekkelhetö. S mmondjuk neked többen is, végre lehet hajtani ilyen hekket. Meg még ilyenebbet is, már ezer évvel ezelötti autókban is lehetett.
DBob: azért böven eltudok képzelni olyan EMC-t, amin a teszten átmentek mind elhasalnak.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz FehérHolló #104 üzenetére
Nálunk munkában kicsit máshoz használták. :S Scuzami a rossz használatért. akkor pontosítok, el tudok képzelni olyan elektromágneses impulzust, ami minden EU-s és egyéb szabvanynak megfelelö terméket kisüt.
-
#06658560
törölt tag
válasz hoffman_ #114 üzenetére
"Vegyünk egy reményeim szerint passzentos példát - Forma 1. Több mint 50 éve megy a cirkusz, jelenleg több múlik az autón, mint a pilótán, de legalábbis lehelletnyi a különbség. A kocsi 600 kilójából 550 a számítógép... És minek? Ugyanezeket a köridőket megtudták csinálni 30 évvel ezelőtt is. Pedig ha valahol, akkor az F1-ben ezek a technológiák élvonalbeliek"
De jó, hogy ebböl egyetlen betü sem igaz.edward2: bocs, de pont te böfögtél be két szót, ami totál irreleváns, bullshit.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OLED TV topic
- Napelem
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- További aktív témák...